Amúgy összeszegeltem a cuccot, de felhúrozva nem tűnik tökéletesnek sajnos.
Irgalmatlanul rezonáns a test, az biztos, de meghaladja a tudásomat a felmerült probléma diagnosztizálása.
Toma megnézi a hétvégén, de ha ezzel a nyakkal nem megy a móka, akkor lehet hogy a cimbinek szerencséje lesz...
Volt egy Teiscom, négy PU-s szörfkirályság, mindig olyat akartam .. de aztán hogy meglett, már nem akartam :)A rózsafa fogólap egy fél mm-es furnér volt a mahagónin. Gyalulni kellett volna a nyakon, de akkor újra kellett volna fúrnérozni, úh. csak egy síkolást kapott. A test rétegei (mahagóni) váltak el egymástól, a nyak mozgott a szebben, mert a zseb is mozgott, hiába voltak meghúzva a csavarok. Az már csak hab a tortán, hogy egy PU-t sem sikerült úgy beszerelni, hogy a pólusok a húrok alatt fussanak és egy Jolana Vikomtra is különb húrgépet szereltek :D Az egy darabos húrláb íve kisebb volt sokkal, mint a nyak rádiusza, így ha a két szélső húr jó magasságban volt, az A és D rohadt magasan. Amúgy a hangja jó lett volna, ha be lehetett volna hangolni, meg oktávolni (a híd fix volt). Van egy hasonló kvalitású Cimar SG-m is, de sok más ilyet próbáltam már, meg elég sok csavarozott nyakú, rétegelt testű LP járt nálam, olyan Ibanez is, amit 80-100-ért hirdetnek. Az mondjuk már szar éppen nem volt, de nem volt jobb, mint egy akármilyen mai olcsó LP, csak fílingesebb, hogy régi, meg japán ....
Basszsusgitárok esetében még szarabb a helyzet. Szokott lenni a GS-en egy Greco EB-0 kópia 150 ért, rétegelt testtel, csavarozott nyakkal :)
Meglehet, a kínai Fender, meg a Classic Vibe úgy lesz majd a 2040-es években, mint most a japán Squier, azokat se nézték sokba a megjelenésük idején, csak siméán olcsó(bb) volt, mint egy USA Fender. Meg ugye anno Japán volt a hangszerkészítés Kínája, őket szidták mindig :)
De mondd már meg, miért nem lesz sehol pl egy CV, de akár egy Affinity Squir 30-40 év múlva? Affiból már most vannak 20 éves darabok, amik kb semmit nem romlottak, max a kopó alkatérszek és a fényezés, de mivel PUR, az se sokat.
Én is úgy tapasztaltam, hogy egyre jobbak a kínai hangszerek. Most nem a santander meg uniwell, meg hasonlóra gondolok, hanem a régebben a szakmában lévő brandekre és a nagyobb brandek alsó kategóriás cuccaira. Mikor kezdtem zenélni, a 2000-es évek elején, egy Squier standard basszusgitár 85 ezer volt (később vettem is egy öthúrost 92-ért), ezt a szintet ma újonnan olcsóbban megkapni, de használtan már annyi, amennyiért anno a rockwoodot meg samicket adtuk-vettük egymás közt.
A Cort amúgy már a '80-as években se szarral gurított, ami koreai hansgzer volt, az vagy a Cort, vagy a Samick gyárban készült (kivétel a Fenix). Példának okáért a koreai Hohner Professionalok, Ibanezek, Squierek (azokból később az indonézek is) azok Cortok.
Nem posztom megvédeni ezeket, csak tájékoztatás képpen: szocialista gyártmányú, instant színpadképes hangszerek:
Jolana Alexandra 2 / Alexis, Jolana Jantar/Jantar Bass, Jolana D-Bass, Jolana Onyx, Jolana Diamant, Jolana Strat, Jolana Syrinx, Jolana Delta (ez a két utóbbi gyakorlatilag Kramer) és van még pár
Musima 1956, Musima Record, Musima Lead Star, Musima Action Bass ...
A lengyel Defil Aster is viszonylag elfogadható.
Cremona Luby jazzgitárok is jók.
De ha pl. a Gibson EB-3-at komoly hangszernek vesszük, akkor a Jolana Studio Bass is az, csak míg az előbbi egy 300 ezres játékszer (az itteni érékrendben véve nem hangszer) az utóbbi már 15-30 ezerért meg lehet kapni, vagy ha a '70-es években készült rétegelt testű japán szarok menők, akkor a cseh tömör éger testű hangszerek a hangszerkészítés csúcsai :D
Én konkrétan erre a hsz-edre írtam
"Dehogynem, és sok esetben jobbak az alant emlegetetteknél."
Lehet, hogy rosszul értelmezem, amit írsz, de te azt állítod, hogy volt olyan szoci termék, ami nemhogy a belépőszintet hozta, de már (komoly) hangszer kategória volt?
Ezt nem is cáfolta senki, ezeket nem alsó kategóriás gitárként kezelni elég nagy botorság.
Ez a belépő, valamilyen szinten már használható alsó kategória.
A hangszer nem ezen a szinten kezdődik.
Hali, én is elég idős vagyok ahhoz, hogy első kézből ismerhessem a szocialista ipar "remekeit". Nekem bizony nincs nosztalgiám, amikor a régi Jolana-kra gondolok. Mind rettenetes használhatatlan szar volt. Maga a a konstrukció volt hibás és akkor még nem beszéltünk a felhasznált anyagokról.
Én éppen ellenkezőleg látom: manapság már igen kevés pénzért igazán korrekt hangszereket lehet kapni. Lehet, hogy nem "nagyszinpados" hangszer, de a cort-ok, az sx-ek, a vintage-ek, persze a Squier-ek és még sorolhatnám, a mai fiataloknak olyan lehetőségeket nyújtanak, amiről anno mi még csak nem is álmodhattunk.
Most akkor arról bezsélünk, hogy a Fendernél mi a belépőszint, vagy arról, hogy Neked mi? És melyik mexikói? Melyik széria? Jelenleg több széria (nem csak telejse, hanem pl az artist szeriából egyes modellek) is készül mexikóban. Ezekre gondolsz? Vagy a 10-15 évvel ezelőtti mexikóikra? Használt, vagy új hangszerekről beszélünk egyáltalán?
Ha használtról, akkor egy kétezres évek eleji nyír testű jazz basst magasról aláz a CV, ha újról, akkor a Geddy Lee Jazz Bass a jobb ...
Alatta van? Ahány ember, annyi vélemény erről... A resell value jobb a MIM gitároknál, de ebben azért a fejen levő logó is rendesen benne van.
Kicsit megkeverte a dolgokat a Fender/Squier a CV vonallal, meg utána a kínai, de már Fenderre brandelt Modern Player sorozattal, sokkal nehezebb rendbe tenni, mi a jobb, mi a rosszabb (főleg ár/érték arányban), mint mondjuk 10 évvel ezelőtt.
Alatta van, de teljesen használható hangszer, rögtön színpadkész, nem hullik darabokra, jók az alkatrészek, a felhasznált anyagok (CV 50 telénél a fenyőbe bele lehet kötni, de jól szól, úh nincs mibe). A belépő szint jelenleg a kínai Fender Modern Player, ami nem sokkal drágább a CV-nél, és állítólag minőségben sem sokkal jobb, de ezt nem tudom, még nem próbáltam. Minden esetre dicsérik az MP-t is sokan, olyanok is, akiknek nincs belőle hasznuk, és nem is a kognitív disszonancia redukció miatt :)
Ami volt Warmoth nyakam vintage bundos volt sajnos, azért is kellett mennie.
Pedig brazil rózsafa fogólapos, változó rádiuszos madárszemes csoda volt...
Ezt a képet leltem róla.
Végül is nem mondhatjuk, hogy a baj a választékkal van...
Előbb utóbb mindenki megtalálhatja, a hozzá illő gitárt, van aki akár kettőt is
Persze ugyanúgy, mint egy csavarhúzónál, itt is külön kell választani a hobby és a profi kategóriát, de egyből senki sem születik profinak...
Azzal együtt ismerek olyan zenészt, aki usa Fender után vett egy CV-t, majd eladta, aztán nagyon régi Fendert vett, aztán azt is eladta, majd újra CV-t vett, és már megint eladta:):)
De sokszor nekifutottunk már ennek:)
Pedig itt is csak arról van szó, hogy van egy sikertermék /fejleszteni sem kell, 60 éve készen van/ amihez ha akarjuk, ha nem, hozzácsapódik az egyre agresszívebb marketing, hogy a legszegényebbektől leggazdagabbakig lehetőleg minél többen az adott cég /Fender/ termékeit válasszák...
Az enyém 6 éves volt, ha jól emlékszem.Még az első széria.Teljesen használható bundokkal.Most, ha jól tudom Patkó tulajdonolja.Őt kellene megkérdezni, milyenek a bundok?Én 65-ért vettem, igaz, híd szedő nélkül, majd EMG H-S-S szettel használtam, így volt nekem 85-be.Nem éreztem úgy, hogy a mexi Fenderrel előrébb lettem volna.Oké, Fender.De ez nem a játékérzetet, vagy minőséget, vagy ilyesmit jelent, hanem eladhatóbbságot és népszerűbbséget, presztízst a Squierrel szemben.
Most, olyan 80 magasságában LTD stratokat nézegetném meg.Meg még van pár, ami hasonló árban játszana...De szerintem, nem rossz vétel a CV 65-75 körül.Nem évszázad vétele, de nem rossz.
Régi, 2000 előtti mexi Fenderekkel nekem jó tapasztalataim vannak, persze lehet én voltam szerencsés, és fogtam ki két igen jól sikerült gitárt, nem tudom. Azok szerintem jók. De új mex Fendert sem vennék, meg CV-t sem, meg boltból semmit sem, mert mind gyász, ami ott van öt kiló alatt, öt kilóért meg veszek komoly cuccot. Ez van. Kb az összes hangszergyár kinyalhatja, mert a pofátlanság határát nem súrolja, hanem fénysebességgel szakítja át az a felhúrozott tűzifa áradat, amit hangszer gyanánt rásóznak a palimadarakra. És ez márkafüggetlen. Szoktam járkálni hangszerboltokba, Ibanezek, Jacksonok is siralmasak, de az új junior szériás Gibsonok is alulról nyaldossák az öt hat évvel ezelőtti Vintage gitárok szintjét. Felfogni nem tudom, ilyen szemetekkel, komoly múlttal bíró gyárak, hogy blamálhatják magukat.
A Fenderek alatt van közvetlen.Teljesen jó hangszerek.A gyári pickupok, nem tudom milyenek, de a faanyag profi és a kidolgozás is minőségi.Ennyit ér a gitár, simán!
Helló! Erről a Squier-ről mi a véleményetek? Azt hallottam hogy nincs túl jó hangjuk. Valakinek valamilyen tapasztalat?
http://gsfanatic.com/hu/hirdetes/266169/elado-squier-elektromos-gitar
Sziasztok!
Vintage V100-ast szeretnék cserélni Squier Classic Vibe 50s telecasterre (BTB, VBL színek)
A V100-asban a hídnál Seymour Duncan SH-8, a nyaknál meg egy régi Ibanez pickup van. Helyenként van rajta 1-2 sérülés, de azokat leszámítva nincs vele baj.
kifi44@gmail.com
https://www.dropbox.com/s/s34bzp60ttsu4qp/P1040846.JPG?dl=0
Eladó egy garnitúra HW1 stratocasterből származó hangszedő készletem. Ezek már az újabb eresztésből valóak, egy Lite Ash Stratban voltak nekem, szerintem egészen jól szólnak.
Egy affyval csodát tesznek!
Mindhárom kellő hosszúságú vezetékkel, de csavarok, és kupak nélkül, viszont szerintem igen baráti 12000 Ft áron vihető az egész készlet.
Nincsenek meg. Az alkatrész halmozás alapelveimmel ellentétes. Az eladott alkatrész legalizálja az új beszerzését... B-)
Van viszont egy Fender 57/62 vintage szedőm, nyakhoz kitűnő, és máris csak 2 másikat kell találnod. És Mályi nincs messze...
A végtelen történet akkor indult, amikor a gyári hangszedőket – amik amúgy egészen korrekt vintage hangszedők voltak – kicseréltem Seymour Duncan-okra (SSL-1, SSL-1, SSL-5). Ezzel jól el is voltam egy darabig, de a keményebb darabokhoz az SSL-5 (értelemszerűen a hídnál) kicsit vékonynak és zajosnak ítéltetett, ezért hídhoz beszereztem egy DiMarzio Chopper-t, és soros/párhuzamos opcióval kötöttem be. Azóta is az van benne, bár most, hogy a másik gitáromba került egy markánsabb humbucker (Rio Grande Barbecue), megfordult a fejemben, hogy a stratocasterrel kicsit visszalépek az autentikusabb hangzás irányába, különösen a közép+híd jellegzetes hangzását hiányolom néha hüppögve... Persze lehet, hogy ha megcsinálnám a Chopper-t soros/felezett bekötésre (vagy a pickup váltót "auto split" szisztémára kötöm), akkor ebben a pickup felállásban is találok valami hasonlót (közép + felezett híd)...
A nyaki és közép pozícióban sokáig az SSL-1-esek ültek (középen RW/RP), szerettem is, de aztán engedtem a sötét oldal csábításának, és beszereztem egy Texas Special párost, mondván, hogy az SSL-1-nél több közepet adó pickupot szeretnék. Nos, ez nem lakott olyan sokáig a hangszerben, mert a nyaki hangszedő adta ugyan a közepet rendesen, de mellé számomra kezelhetetlen mennyiségű magasat is, cserébe a mélyek valahol elmaradtak...
Újabb keresgélés (YouTube videók és user review-ek nyakló nélküli nézése/olvasása - ezeknek soha ne higgyetek!!!) után úgy döntöttem, hogy a Fender Custom Shop Fat 50's lesz a nekem való szerető, úgyhogy mikor a találtam egy használt darabot, le is csaptam rá gyorsan. Nos, (eddig) jó választásnak tűnik, lehet, hogy Gilmour papa se véletlen szereti... Nagy a jele (viszonylag), szép nyitott, részletgazdag hangja van, kiegyensúlyozott, a vintage hangnál (mint az SSL-1 volt) kicsit több a közepe, ráadásul a középső Texassal együttes állásban is jó a hangja. S mivel ez utóbbi magában és a Chopperrel is tetszik, szerintem ez lesz a végleges konfiguráció. Legalábbis remélem...
Közben persze - a kínai hangszereken kötelező - pickupváltó és potméter cseréket is megejtettem, és amikor szembe jött egy amerikai stratocaster (nagytőkés, lemezbabás) húrláb, azt is magamévá tettem. És bár még nem volt vészes a helyzet, a vintage bundokat kicseréltettem Dunlop medium jumbo bundokra (+csont felső nyereg), mert azt jobban szeretem...
És ha most valaki arra az okos beszólásra készül, hogy "ennyi pénzből már USA Fendert vehettél volna", akkor engedje is el a klaviatúrát, mert ezeknek a variálásoknak jó részét azon is megcsináltam volna, másrészt engem nagyon szórakoztat a jobb és jobb megoldások állandó keresgélése...
De ha egyszer az Epiphone topicban megkérdez valaki, hogy a Nighthawk-omban hány hangszedő fordult meg, akkor sokkal hosszabb és tanulságokban gazdagabb történetet tudok írni. Csak félve írom le: híd pozíció: 8, nyak pozíció: 4, de most már ott is nyugvópontra értek a dolgok...
Én is gondolkodtam a forgón, a Jolanáimon is az van, de nem tudom kezelni :D Tegnap meg feszt a kapcsolót fogtam, mikor a tone-t akartam tekerni, és feszt a volumét tapiztam, mikor PU-t akartam váltani. De mondom, nekem a volume poti miatt kellett megfordítani, hogy tudjak swellezni. Tudom, hogy sokan azért fordítják meg, mert síkálás közben átcsapják a PU váltót.
4 állású forgókapcsoló raktam bele. Egy jófej lakatos demo áron vágott nekem egy üres control plate-et, mert szinte csak vágottakat lehet kapni. Az én gyári jack plate-em műanyag volt.
https://drive.google.com/file/d/0Bxi_v2S23HpPLVQtbVMyQlpwcHM/view?usp=sharing
Nekem ugyan ilyenem van. 10-essel nekem hozzá ér a csavarhoz, 11-el biztosan úgy járnék, mint te. Látom azt a műanyag Jack aljzat tartót lecserélted te is. :)
Szóval az van, hogy 11-es húrral nem lehet beoktávolni az affit. Húzni kéne még a babákon, de a csavarok elnyírnák a húrt. (Másnak is? Vagy csak én használok 11-es húrt? ) Egyszerű a megoldás: rövidebb csavarokat kell a babákba hajtani, vagy levágni a csavarokból. Én a könnyebb módszert választottam: tettem bele klasszik babákat :)
Meg ha már úgyis szereltem, megfordítottam a controll plate-et. Elég ergyán néz így ki, de legalább elérem a hangerő potit :D
mikor hozzám került EMG SA-SA-85 volt benne. az SA-k tetszettek, de a 85-ös nem jött be nekem mint strato hang. (korábban volt egy 93-as gibson lp studióm, amiben zw szett volt, abból is kiszedtem.) szóval az aktív elektronika helyett raktam bele egy fender highway one hss szettet, ami a zaj miatt kapott egy rézfóliát a seggére, ettől szép csendes lett. olyanokat nem fogok írni, hogy ezt meg azt lealáz, meg odabasz, meg hogy jobb mint ez vagy az. most a gitár úgy szól mint egy highway one hss strat. aztán ezt mindenki helyezze el magában oda ahova akarja
Sokféle 50-es évforduló van...
2004-ben /strat 50 éves/ is voltak 50-es jubileumi Bulletek /véletlenül van ilyen katalógusom/ ezek 21 bundosak voltak, és rétegelt lemezből készültek, de gondolom te a Gs-en látható 1996-os 50-es jubileumi Bulletről beszélsz /texas pickupokkal/ - ez viszont 22 bundos, akár rendes fából /éger/ is lehetett,- meg kell nézni. Szerintem, ha a texasokat belerakták, akkor túl rossz hangszer nem lehet. Később készültek hársból is, kb 2010-től már árnyékolták az üregeket, és kb mexi szintű pickupokkal szerelték.
Nekem is van, 2006-os /15-ért vettem/ kapott egy CV50 elektronikát, kényelmes, jól szól, a telken ott merem hagyni, bírja a hideget:)- viszont 12-es húrokkal már nem próbálkoznék, nehogy szilánkot kapjak...
Elmeséled, hogy milyen hangszedőket tettél bele, és milyen "machinációt" tervezel rajta? Aztán ha valakit érdekel én is elmesélem a CV60-asom egyedfejlődését...