Kb. egyforma a súlyuk,/sajnos mérlegem nincs,- a pálinkát is csak üvegből saccolom/
A lényeg, hogy az egyiket /a stratot/ kb. annyi idő alatt lehet 30 ezerért eladni, mint a másikat /a Telét/ 300 ezerért:)
Pedig kívülről, majdnem egyformák, viszont hangban, mint a liba és a repülő:)
A rendes kőris az a lápi kőris ? Mennyi a súlya ennek a gitárnak ? Lemértem a testet ami nekem van: 2.64 kg
Modjuk csak 4 cm vastag és még nincsen kimarva a hangszedők helye.
Mondjuk ez pont egy usa standard test, "rendes kőrisből", nagyon eltalált pickupokkal, és elektronikával.
A hangjáról csak annyit, hogy ennél jobb Tele hangot, /szerény hajlékomban/ még nem hallottam:)
A mélyek tényleg mélyek, a magasak magasak, közép pont amennyi kell. Kínosan tisztán, részletgazdagon taglalja az akkord minden hangját.
Tegnap este volt időm, kicsit bíbelődni a gitárokkal, hát mit mondjak, a tuningolt CV60 Telecustom, /rézbabák, CTS pozik, ugyanilyen nyaki pickup/ jobb húrokkal, érezhetően gyengébben teljesített, pedig, ha nincs mellette a "zavaró tényező" akkor azt mondanám, hogy ilyen jó Tele hangot /szerény hajlékomban/ még nem hallottam. Sajnos ezen felbuzdulva, folytattam az összehasonlítgatást a stratokkal is, és arra az eredményre jutottam, hogy a Squierek legalább mindig kéznél vannak, a Fendereket viszont sokkal macerásabb előszedni...
Szépen? Hangszerész tudás és szerszámok nélkül? Kizárt. Ezért küldtem vissza. Nem mellesleg jól megcsinálni gyárilag pont annyi energia lett volna a gyártónak, mint szarul.
Igen, nekem is ez volt a bajom, de a nyereg megemelésén túl nem látok más opciót. Max. a fogólapnak azt a részét lehet annyira lereszelni, de az hatalmas meló, és minimum a fej újralakkozását igényli. Vagy van valami, amire nem gondoltam...?
Udv. Tervezem h veszek egy standard sq stratot (nagy fejes v h hivjak). Volna itt olyan akivel el tudnam cserelni a nyakat egy kis fejes nyakra? Volna erdeklodo ilyesmire ha ugy alakul? Elore is koszi.
Azért onnan is vannak abajgások.Nagyon sok review-t megnéztem, pl. a Swedishguitarnerd videóban éppen a cst24-et fikkantotta le nagyon, mert zörgött a húr a bundokon.Tekert kettőször a nyakpálcán, nem sikerült neki megjavítani és lehordta a qualitys emberkét, hogy nagyon rossz munkát végzett.Mondjuk az a pali egy sznob barom.Igazából meg vannak sértve, ha be ell állítania gitárt, hogy jó legyen, Nekik a dobozból kivéve legyen tökéletes a setup.
Na dehát olcsó gitárokról van szó, az a gitár 52 ezer forint újan és egy nyakbeállítás miatt leszólni...
Néztem egy érdekes videót ma, a Thomann hivatalos YT csatornán.Phil X beszélgetett Baracsi Kristóffal.A kérdés az volt felé, hogy miért nem az amerikai nagy gyártókkal van kapcsolatban, saját signature gitár ügyben, mint a Framussal.Azt mondta két oka van, az egyiket elmondta, hogy a gitárt, amit szeretett volna, úgy készítették el, ahogy Ő szerette volna, egy óra alatt igazították a nyakat és a testet is a kezére, nem szóltak bele, amit Ő kért, azt csinálták, míg pl a Yamaha azt mondta, hogy értik, hogy a nagyon vastag nyakat szereti, de inkább a széria nyakakból tennének bele.Ahogy fogalmazott, a Framusé, mint a sörösüveg :)
A másik ok a QC.Vagyis a minőségellenőrzés.Hogy a Gibsonnál, vagy a Fendernél egy nap lejön két hangszedő, ugyanaz a termék, az egyik jól szól, a másik nem, a gitárral ugyanez.Ugyanaz a gyártási év típus, stb. az egyik nagyon jól szól, a másik selejt...
Szóval, ha a nagy gyártók minőségi termékeinél egy ilyen zenész ezt fogalmazza meg, akkor egy HB szinten mit várjunk aprópénzért? :)
Fene tudja. Az amerikaiak és a németek sokan áradoznak róluk. Nekem van egy kis összeesküvés-elmélet érzésem, hogy hozzánk, sokadrangúakhoz a kevésbé jókat küldik, mert a statisztika szerint innen kevésbé hajlamosak visszaküldeni, míg USA-ban közismerten szőrszálhasogatók. Aztán fene tudja, végülis a visszaszállítás költségét is állták, ergo tényleg egy fillérembe sem került a móka, illetve max. annyiba, amennyit az a kb. 45e HUF kamatozott volna a teljes történet ideje alatt. Az meg ugye a mai kamatlábakkal gyakorlatilag nulla.
Volt már, aki pl. azt fotózta le, hogy az egyik bund picit ferde volt a többihez képest.Mármint nem párhuzamosan futott a többihez képest.Baromi nagy szórás van a minőségben köztük.Emiatt jó, hogy Thomannék visszavszik.Kicsit olyan lottószerű, ahogy a hivatalos fórumon írták.(mert ilyen is van itten.)
Hozzá kell tennem, hogy a HB Mustang klónt kipróbáltam és vissza is küldtem. Jó hangszer lenne az áráért, de a felső nyereg túl messze volt a fogólap végétől, így a mély E - ami a legjobban megtörik - felfeküdt a fogólap végén, és pontatlan is volt az első 3-4 fekvésben. Nem tudom, hogy ez dizájn hiba vagy az az egy darab volt hibás, de mindenesetre visszaküldtem. A Jaguar klón azóta is tetszik és azóta sem merem megrendelni emiatt :D
Én éppen most használom ezt a telét.Audiollon keresztül, 27-ért jött házhoz, hét nap alatt.Teljesen jó hangszer.Aszedők nem tökéletesek, de használhatóak, a test tömör kőris, a nyak jávor, lakkozatlan.A bundok szintben, nem vágnak, stb.Az összeszerelés pontos, szép a hangszer.Ami ezen csere lesz, a nyaki szedő, talán a híd is chopperre, a kulcsok, és annyi.Érdemes megpróbálni ezeket, a Thomann úgyis visszaveszi, ha nem tetszik....
Ezzel csak annyi a baj, hogy eszméletlenül rút :) Akkor inkább legyen Harley Benton topic, a P90-et amúgyis csipázom. De lehetsz on-topic is, bár ez nem rövid menzúrás.
Ha érdekel valakit egy sq jaguar nyak, akkor lehet, hogy lesz eladó. Sajnos kapott az előző tulajtól egy jazzmaster matricát, de ettől eltekintve hibátlan
Keresek Squier Bass VI-t Színben sunburst preferálva. Fehér is egész jó, a fekete nagyon olyan, na egye fene kategória.
Személyes átvétellel Budapesten.
Ha szép állapotú, nincs leélve 100000-t szánok rá max.
Ha tényleg patent, azt viszont vita nélkül odaadom érte.
Kontakt a nevem alatt.
Annyit hozzá kell tennem a témához, hogy a Squier-ekben nem az eredeti szedők voltak. A cimboráéban egy EMG J szett, az enyémebn egy EMG JX szett, amit később Jeti-re cseréltem. A mostani SX precimben egy Seymour Duncan SPB4 figyel, ennél jobban nem is költhettem volna el arra a gitárra azt a 25e HUF-ot, amibe ez a szedő újonnan kerül. Elképzelhető, hogy a gyári Squier szedők is jók, de azzal nincs tapasztalatom. Viszont a szedőcsere az egyik legegyszerűbb upgrade egy gitáron, és valószínűleg a leglátványosabb eredményt hozó is.
PJ-vel nincs tapasztalatom. VM '70s Jazz Bass-em volt illetve egy '95-ös MIM Precim. Emellett volt nálam egy ismerősöm VM '70s Jazz Bass-e is, így abból két példánnyal is találkoztam. Nyilván a két típust hangban nem lehet összehasonlítani. Kidolgozásban a Squier simán hozta a MIM Preci minőségét, játékkomfort tekintetében pedig az egyik legkénylemesebb basszusgitár volt mindkét példány, ami valaha is a kezembe került. Én bátran ajánlanám, hacsak nem érzed úgy, hogy feltétlenül a Fender logónak kell a headstock-on szerepelni.
Üdv van valakinek tapasztalata cv 70 precision vagy vintage modified pj gitárokkal? Mennyire hasonlítható egy mim fenderhez esetleg hangszedő tuningal? Sajnos nincs keretem a nagytestvérre de szeretnék egy dögös preckó hangot. :/
Valahogy egy ideje a mint green koptató nálam, ami mindent visz.Pedig valamikor nagyon szerettem a perloid koptatókat.Igaz, van olyan gitár, aminek nem áll jól, de a Cs 50's-en is lecseréltem ilyenre, jól megy a SB-hez is.
Ennek milyen szép fekete a fogólapja! Csak kolbászos koptatótól kapok hányingert - már elnézést a (Lacitól) rajongóktól... :) Há' de most téééényleeg...
Semmi extra, hárs vagy éger, 45mm vastag test.
Amennyire emlékszem kerámiás szedők voltak benne, és jó hitvány kulcsok rajta.
Viszonylag ritka, de kb ennyivel tud többet mint bármelyik 25 éves Squier.
Értékben szerintem mint egy korabeli koreai.
Mit lehet tudni a 93-94 között készült mexikói Squier stratocasterekröl?
Gondolok itt a faanyag ,elektronika és összeszerelés minőségére és,hogy milyen értéket képviselnek?
A válaszokat köszönöm!
Semennyire. A feszültségérték csak annak a jelölésére szolgál, hogy mekkora feszültséget bír ki a kondi áthúzás nélkül. De a mi alkalmazásainkban ennek nincs jelentősége, az erősítő végfokáig mV-ok, esetleg pár Volt szaladgál csak, azt meg bármi kibírja.
Bármikor nagyon szívesen teszek úgy bármivel kapcsolatban, mintha értenék hozzá, amit kívánságra némi tudományosnak tűnő bla-blával még hitelesebbé tudok varázsolni
Viszont ha már úgyis így belementünk az offolásba, egyet még had kérdezzek, léécííí! :)
A tone kondikon 2 értéket tüntetnek fel. A kapacitást, meg egy feszültség értéket. Utóbbi, illetve a kettő aránya mennyiben befolyásolja a hangot?
Bocsi, azért nem írtam mértékegységet, mert paraszt vagyok, és nem tudom a váltószámokat. Van ahol ide teszik a tizedesvesszőt és nanoFarad-ot írnak, nav ahol meg oda, és mikroFarad-ot...
De stratós-telés körökben a "22-es", meg a "47-es" kondi érték elég ismert, ezért írtam így.
A lényeg, hogy ebben "negyvenhetes" kondi van. És köszi a leírást, nem árt ha az ember néha próbálja ráállítani az agyát olyan dolgokra, amelyek megértésétől alapesetben elzárkózik, pedig az élete részét képezik!
A hangszínszabályozónál nem így van. Itt egy RC aluláteresztő szűrőd van, aminek a C (kondenzátor) tagja fix, az R (ellenállás) meg változtatható, ez a poti. Így az R tag 0-Rmax között változhat, ahol Rmax a potid értéke (230k a te esetedben). Az aluláteresztő szűrőd letörési frekvenciáját meg az 1/(2*Pi*R*C) képlet adja meg. A letörési frekvencia azt jelenti, hogy azalatt (mivel ugye aluláteresztő a szűrőd) csillapítás nélkül enged át, azon túl pedig -20dB/dekád a csillapítása (tehát ott sem egyszercsak nem enged át, csak egyre erősebben csillapítja a jelet a frekvenciák növekedésével). Mármost az említett képletből látható, hogy az R tag növelésével a letörési frekvencia csökken, hiszen fordítottan arányosak. Ha a potid csak 230k-s a névleges 250k-val szemben, akkor a letörési frekvencia csak magasabb szintig tud csökkeni, mintha tudná a névleges 250k-t. A ".47"-t nem tudom minek kell értelmezni, mert mértékegységet elfelejtettél írni. Ha a hagyomános nómenklatúrát nézem, akkor ez 470nF lenne, de ez hatalmas érték volna egy ilyen felhasználáshoz, így a teljesen letekert tone poti állásban (amikor is az elnevezéssl ellentétben az ellenállás értéke éppen a legnagyobb) 1.47Hz lenne a letörési frekvencia, ami nagyon alacsony. Még a 47n-s érték is igen alacsony értéket kapnánk 14,7Hz-cel, de ez már értelmesebb, különösen, ha figyelembe veszed azt, hogy a letörési ponton túl is átereszt a szűrőd, csak egyre erősebben csillapítja a jelet a frekvenciák növekedésével. Ahogy nézem stratókhoz 22-47nF-os kondikat szoktak javasolni.
Az van, hogy a középső szedő láthatóan cserélve lett, és jóval nagyobb rajta a mágnes, mint a másik kettőn.
A potinál nem úgy van, hogy minél alacsonyabb értékű, annál kevesebb magasat ereszt át? Tehát ha 250 helyett 230 az érték, akkor - hiába alul áteresztő szűrő - a teteje alapból lejjebb van... Vagy? na mindegy.
A kondi .47-es :)
Értelek. Van benne logika, a kondi mindenképp megmarad a jelútban a feltekert tone poti állásban is, és így azt is teljesen ki lehet iktatni. Csak én ezt nem "no-load"-nak nevezném, mert így a név kicsit félrevezető, terhelésnek a gitárod után következő eszközökre (pedálok, erősítő bemenete) rakott impedanciát szokták hívni.
A 250k helyett a 230k teljesen normális. Az úgynevezett jobb minőségű potik sem pontosabbak, ennyit nem fogsz meghallani, de ha megmondod a kondik értékét, akkor azt is megmondom neked Hertz-re pontosan, hogy mennyivel vág kevesebbet. Nem mellesleg mivel ez egy aluláteresztő szűrő, így ettől nem fedettebb lesz, hanem pont fordítva: kevesebbet fog vágni a magasakból teljesen letekert állapotban.
A jelszint csak áttételesen kapcsolódik az impedanciához. Az impedancia, amit mérsz, az tulképp a menetszám és a vezeték vastagságától függ. A jelszintet ezzel szemben a mágneses tér erőssége is befolyásolja. Horribile dictu: ha van egy 16k-s tekercsed, de nincs mágnes, akkor nulla a jelszint Ez egyébként megintcsak arra mutat, hogy nem a potikkal meg a hangszínszabályozóval van a gond, hanem inkább a szedőkkel.
Fizikázással nem tudok vitatkozni, de az biztos, hogy USA Fendereken a hátsó tone poti gyárilag a no-load. És az is is biztos, hogy hallható a különbség ebben a felállásban is a no- load, és a "load" állapot között.
Öööö? Egy stratón hogyan teszel bármelyik állásba dedikáltan no-load potit? Annak a hangerőnél van szerepe, abból meg csak egy van a stratókon, nem? Azaz ha no-load potid van, akkor minden állásban no-load potid van... Nem mellesleg ez a no-load sztem egy kissé túl van misztifikálva, különösen a single hangszedők esetében. Ha van egy 5k-s szedőd, és azzal egy 250k-s hangerőpotit használsz, akkor a maximum hangerőnél az 5k-val 250k van párhuzamosan. Ennek az eredője 4,9k, azaz alig csökkentetted az erősítő vagy pedálsor bemenetére jutó impedanciát.
No, méricskéltem tegnap - már amennyire tudtam.
A hátsó tone poti 250 helyett 230k ellenállású, ez már jelenthet enyhe sötétítést a hangban, viszont a híd szedő nincs rákötve, és az is fedett, tehát - ahogy Morschergabe is írta - a szedők lesznek a hunyók.
Az első tone poti 242k, ez ok, a volume potit vmiért nem tudtam így bekötött állapotában megmérni.
A szedők érdekesebbek. A híd és a nyaki 4.85k körüli értékeket mutatott, a középső 6.8 körülit. Ezzel szemben a középső szedőne a gyakorlatban jóval kisebb a kimeneti jelszintje, 2x olyan magasra kell emelni, mint a másik kettőt, hogy a hangerőszintek kiegyenlítettek legyenek. Ez hogy a töcsbe lehet?!
Egyszer betettem az akkori fő stratómba egy treble bleed-et, és baromira idegesített, így hamar ki is szedtem :)
A no load potit sem szeretem, és ráadásul a bridge-middle állásba szokták gyárilag tenni, mait végképp nem értek, mert amúgy is ott van a legtöbb magas...
Biztos számít, ha véghelyzetükben nem egyformára áll be az ellenállásuk, de csak ott. Nem véletlenül használnak némely modellnél /Usa standard/ no load potikat. Ebben az állásban érezhetően nyitottabb hangja van, de aki a hangszínt finoman szokta tekergetni, az nem szereti, mert macerás kiugrasztani a véghelyzetből.
A hangerőre sem árt a treble bleed.
Volt valamikor egy Squier Affym, ami jó húsz éves volt, abban szóltak így a szedők, úgyhogy én is arra tippelnék.Szép hangja volt, de kicsit fedett.Amúgy egy képet bedicsekedhetnél ide, ha már lett egy ilyened! :)
Jól szól az így is, nincs ezzel probléma :) Sztem 250-es potik vannak. És valszeg tényleg a szedő a főludas a dologban. Ehhez képest - kerámia mágneses szedőként - elég jól szólnak. Egyébként egy 84-87 között gyártott E szériás Squier stratról van szó (japán), ami pont arról híres, hogy jó anyagokból készült, de szar hardverrel...
No, majd leporolom a multimetert, és elkezdek méregetni :)
Így viszont a potikhoz valszeg nem nyúlok, a kapcsoló recseg mint állat, és a nehezen mozgós fajta, azt tuti cserélem, meg bepróbálom a másik gitárból a rendes alnico5-ös szedőket
És szólt az a gitár valaha is jól...? Merthogy sokkal valószínűbb, hogy a hangszedők szarok... Milyen értékű poti van a gitárban? És milyen szedők? A potik értéke idővel sem változik, recsegőssé tudnak válni, ha kikopik a szénréteg vagy por kerül rá. Utóbbit lehet orvosolni, előbbit nemigen, de mivel a potik párszáz forintos tételek, így nemigen van értelme gyógyítgatni őket.
Szoktam tekergetni, főleg ha overdive-ot teszek a gitárra. Az előfordulhat, hogy mondjuk egy gyengébb minőségű potinak idővel elcsúszik az ellenállás értéke?
A mostani felállásban nekem az a furi, hogy a giárnak akusztikusan viszonylag telt, lágy, de nem tompa a hangja, kerámia mágneses szedők vannak benne, kis értékű kondi, és mégis tök fedett a hang, ami kijön belőle.
Sztem nem. Ha kitekerve használod csak a gitárt, akkor akár on-off kapcsoló is lehetne rajta. Vagy semmi, bár az azért hasznos, ha időnként le tudod némítani. A potitól nem lesz "jobb" hangja. Viszont az hasznos, ha nem recseg, meg ha olyan tartományban és úgy szabályoz, ahogy szeretnéd. De ezek csak akkor érdekesek, ha szoktad tekergetni őket.
Szasztok!
Egy rendkívül sarkalatos kérdésem van a tapasztalt white-fülűekhez: a potik minősége alapállapotban (lásd max értékre tekerve) befolyásolja a hangzást? Vagy a szarabb poti csak szarabbul reagál, ha hangerőt-hangszínt kezdesz vele szabályozni?
Vagyis érdemes egy occsó gitár occsó potijait lecserélni a hangyafasznyival jobb hang reményében (pláne ha picit jobb szedőket is tervez beléje az ember)?
Na megálljatok csak, csak azért, mert picivel fiatalabb vagyok, még nem jelenti, hogy a fenekem van még a tojáshéj! Nem lehet ám csak úgy rajtam viccelődni!
2005-ös Squier Crimson Satin Transparent Double Fat Stratocaster HH
Eladó egy 2005-ös makulátlan állapotban lévő Squier Crimson Satin Transparent Double Fat Stratocaster HH. Duncan Designed humbacker pickupok, Maching headstock (színre festett fej). Azonnal hadra fogható, baromi jó színpadképes hangszer.
Ára: 85.000.- HUF
Csere nem érdekel!
Budapesten, Óbudán, a Kolosy térhez közel lakik.
Érdeklődni lehet:
mélben: ads kukac tms pont hu
telefonon: nullahat húsz kilencszázhetvenkettő tíz tizenhárom
___gyári adatok______________________________
Model Number: 032-1830
Model Name: Satin Trans Fat Stratocaster
Series: Standard
Colors: Satin Red
Body: Alder/Agathis
Head: Maching headstock
Neck Shape: C” Shape
Neck Material: Maple
Number of Frets: 22
Fret Size:
Fretboard Radius: 9.5”
Fretboard Material: Rosewood/Maple
Nut Width: 40.25mm
Scale Length: 25.5”
Pickup Configuration: H/H
Pickups: Duncan Designed HB-102 Pickups
Pickup Switching: 3
Position Blade: Pos 1. Bridge Pickup, Pos 2. Bridge and Neck Pickups, Posi 3. Neck Pickup
Controls: Volume, Tone1, Tone2
Hardware: Chrome
Tuners: Sealed Die Cast
Bridge: 2 pivot Synchronized Tremolo
Pickguard:N/A
Unique Features:Large ‘70s Style Headstock, 2 String Guides, Headstock Face Color Matches Body
MSRP:
Country of Origin:Indonesia, Cort factory
Introduced: 2005
Discontinued: 2007