Jójó, az mán a következő stáció...
Mindennél van jobb, és jobb.De ez is mint tudjuk nagyon szubjektív.
(Amúgy ha nem zavarlak felhívnálak kicsit később. )
Itt a kulcsmondat: "végül is nekem mindegy, jól szól..."
Aki tudja ezt, azt nem érdekli miből van.Aki nem tudja, annak meg mondhatsz bármit, mert úgyis azt hiszi el amit a nép szajkóz...És ezt abszolut nem kritikaként írom, nehogy magára vegye valaki, de ez pontosan így van.
Hát lehet valami fatolvajt kéne megkérdezni:)
Viccet félretéve ott van pl. az én "Búék" gitárom /a fotón a fa gyönyörűen látszik/ majdnem mindenki azt mondja, hogy tuti éger /annak is vettem/ de a "relikelő" szerint agathis, végül is nekem mindegy, jól szól.
Azt már kipróbáltam, hogy egy Koreai Squier sokkal jobban szólt 10-es húrokkal, mint az Am.series 9-el - a pickup ugyanaz volt mindkettőben.
A CV szériát ahogy Semmi Cicó is írta 60-70 körül meg lehet venni /és el is lehet adni/ aki a vékonyabb nyakat szereti annak tökéletes választás, hangban a mexi.standardot simán veri, de ugye abban is lehet pickupot cserélni, akkor már majdnem olyan lesz mint az am.standard és aztán sose lesz vége...
Szerintem aki megengedheti, és lát valami "kihagyhatatlan" vételt arra rá kell repülni, ha nem jön be el lehet adni, volt már néhány hónapos CV 50-ért, és vadi új mexi standard 85-ért - igaz csak néhány percig:)
Sziasztok, segitsegeteket szeretnem kerni. Kiprobältam egy squier classic vibe csodät nagyon jol szolt es igen,igen tetszett. De elkezdtem fillozni, hogy meg egy keves magot hozza teszek tudok väsärolni egy mexikoi fender standartot. Tapasztalat hiänyäban erdeklödnek mennyivel jobb a standart hangzäsban? Persze tudom a filling,de megis megeri-e a többlet költseg? Nagyon köszönöm elöre is a segitseget. Üdvözlet
Az éger testű standard hirdetést én is láttam.
Viszont ezt mivel lehet megalapozni. Tehát honnan tudjam hogy nem csak netes legenda.
Mettől-meddig gyártott a Squier éger testű Standardokat? Van erre valami hivatalos link?
Esetleg szériaszám alapján besorolás.
Mert igazából így nem tudom hogy érdemesebb-e megvenni 1 standardot ami ELVILEG éger testű, és vannak benne Fender noiseless pickupok, vagy venni egy Classic Vibe-t újonan 15 ezerrel drágábban, és az már tuti éger.
Van most egy 2004-es a GS-en /éger/ nemrég lett egy híres hangszerészmester által bundozva, akár az eredeti pickupokkal is eladó.
Néhány hónapja itt is kitárgyaltuk...
Egyébként az agathisból régóta készítenek népi hangszereket, nekem semmi bajom vele, főleg a tiszta hangzása némelyiknek lágyabb mint az égernek.
talán jobb ha rögötn mexi-t veszel. Ha Squier, akkor én személy szerint CV-re hajtanék, nekem az úgy, ahogy van tetszett. Mexi az ugye olyan 90-110, CV meg 60-70 (sőt! láttam már 50-valamennyiért is)
Hello!
Engem az érdekelne hogy melyik éri meg jobban?
Venni egy Fender mexikói gitárt
vagy egy Squier standardot és abba tenni USA Fender hangszedőket?
A mexikói Fender még így is klasszisokkal jobb vagy elenyésző a különbség?
Válaszotokat várom
üdv
Sztem kabe mindegy, milyen vezeteket hasznalsz, akkora hosszokon, mint ami a gitarban kell nem lesz kulonbseg. Viszont erdemes lehet belul is arnyekolt vezeteket hasznalni, azaz a foldet ne kulon madzagon vidd, hanem az arnyekolason keresztul.
Mintha r??gebben lett volna sz?? r??la, hogy valaki itt Budapesten tud seg?teni koptat??lap kiv??g??s??ban. Eml??kszik valaki, hogy melyik f??rumt??rsunk ???
Sziasztok, lenne egy nem feltetlen Sqier kerdesem, mas topicokban nem kaptam ertheto valaszt. Mennyire szamit, hogy a gitar elektronikaja, a potik es a pickupvalto milyen vastag vezetekekkel vannak osszekotve? A Squier Standard Strat-omban (k?nai) nagyon vekony vezetekeket latok egy Fenderhez kepest. Erdemes oket kicserelni, vagy teljesen mindegy? Ha igen, milyen vezetekek ezek? Sima egyeres, van meg valami parametere?
Koszonom elore is.
Tökéletesen igazad van, mindegy, hogy 3 vagy 5 rugó van benne, HA lebeg. Nálam mindig fektetve (kifektetve) volt és jó emberesen rászorítva a testre. A törés után állítottam rajta. Csoda, hogy kijött a beletört darab - elég nagy szívás tud lenni, mint azt mesélték nekem....
De két gitárban nem, meg idővel a rugó fárad, meg más típusú és méretű húrokat hazsnáltok, hopp :D Nekem van egy vödör rugóm, majd egyszer megmutatom :D Van amit kézzel akasztok be, van amit nagycsavarhúzóval is alig bírok :D
Keveset tremolózok és finoman. 6 pontos felfüggesztés. Én nem zárom ki, hogy 3 rugóval is beállhat pontosra, de nem kísérletezek vele állandóan, ez most így bombabiztos.
Egyébként már régen tanultam fizikát, de első pillanatban ugyanakkora erőt kell kifejtenie 5 alig megfeszített rugónak, mint 3 jobban becsavartnak. Mindenesetre a 11es húr keltette erő azonos mindkét esetben és ha egyensúlyban vannak, akkor a rugóerőnek is azonosnak kell lennie, nem? Ezek szerint ugyanolyan könnyű eltörni a kart a behúzott 3 rugóval, mint a kiengedett öttel - szerintem.
Örülök, hogy 5 rugóval jól működik a gitárod, de ha minden ok lenne rajta, akkor 3-mal is ugyanúgy kellene működnie. Talán az a plusz rugóerő valamit elhajlít, deformál, hogy az így "pont jó", de fogalmam sincs, mi lehet az oka. A lényeg, hogy működik. Egyébként milyen gitár ez ? 6 vagy 2 pontos tremoló ?
Ha gonoszkodni akarnék, akkor azt írnám, hogy 5 rugóval nem is lehet rendesen tremolózni ( és a rendes alatt a hendrixes divebomb-ot értem, nem pedig a Hank Marwin-os lebegtetést ) de ilyet nyilván nem írok le
sc.
ui eszembe jut, amikor én eltörtem a tremolókart.Megnézi a szájharmónikás a tört felületet - aki egyébként gépészmérnök:
- Króm-vanádiumötvözet. Ez nem kis munka lehetett
Nekem van több gitárom - drága csak egy - az egyiken 13as, magasra állított húrokkal kínzom magam, úgy tűnik, hogy, ha valamit ezen el tudok játszani, akkor az a kényelmesebb 11es, esetleg 10es húron jobban megy. Biztos, hogy erősíti az ujjaimat és hangosabban szól, bizonyos fajta gitározáshoz kell is a vastag húr. De ugyanakkor vannak veszélyei is, könyebb inhüvelygyulladást kapni, ha valaki túl sokat játszik rajta kellő edzés nélkül.
Ohh mit tettem.Nehogy tényleg komolyabb vitát okozzon a kérdésem!
A húrcsere hamarosan esedékes, akkor megpróbálom a lehető legtökéletesebben felhúrozni a cuccot Ha már esedékes megragadnám az alkalmat h kikérdezzelek benneteket: Van-e olyan húrkészlet ami kifejezetten kedvelik egymást a stratocasterrel? Én ernie ball húrokat használtam mindig is 10-es méretben, legutóbb is azt vettem.Számomra kényelmesek.Ez a húr dolog tényleg kényelem függő vagy akad ami inkább jó választás egy stratóhoz?
Nem akarok cáfolkodni, de annyi icipici, lényegtelen köze van azért a hangolási stabilitáshoz az öt rugónak, hogy így nem hangolódik a hangszerem, amíg hárommal hangolódott
Én viszont most cáfollak , az 5 (vagy 3) rugónak semmi köze ahhoz, hogy hangolódik-e a gitár. (jaj, de nehogy végtelen vita legyen ebből, aminek a végén még anyázzuk is egymást )
Nem egy jól kitalált dolog ez a vintage trem. ha bármilyen alkatrészével a legkisebb dolog nem stimmel, már hangolódik. Lentebb valaki írta, hogy nyújtásnál már elmászik... én utána gondolva arra tippelek, hogy nincs jól felhúrozva - régebben nekem is volt ilyen gondom.
Jó, de most ezzel nem cáfolsz engem. Be lehet állítani 100 rugóval is, hogy lebegjen, csak akkor elég nehéz lesz tremolózni .
Halkan jelzem, hogy az én orig tremoló karom eltört...utána kivetettem 2 rugót, most 3-mal dolgozom. Általában 3 rugót raknak a kollégák a strat-ba. Ha nem akarják használni a tremolót, akkor szokás belerakni mind az ötöt, és úgy beállítani, hogy a rugók jól rászorítsák a testre a gitárt.
Hát ez elég fura, amit írsz. Valahol valami nyilván "akad". Én elvinném Zolikához. Úgy rendbe rakja, hogy nem is hiszed. A '79-es stratomat úgy beállította, hogy az államat kerestem - pedig több mint 15 éve együtt élünk!
Fektetett - a bridge "nyugalmi állapotban a testre támaszkodik. Szokták még használni itt a fórumon, hogy "teljesen ki van fektetve" - ami kb. ugyanez, csak mind az 5 rugót beleteszik, hogy a bridge nagyon-nagyon le legyen szorítva a testre. Ezt a beállítást akkor használják, ha egyáltalán nem akarnak tremolózni.
Amit Te írsz, azt nem jól gondolod - ha a csavarokat "tökig" behajtod, akkor a bridge nem ráfekszik a testre, hanem épp ellenkezőleg, elállna a testtől- de abban igazad, hogy tremolózni ilyenkor nem lehetne
A lebegő és a fektetett bridge-nek más hangja van. Ha fekszik, akkor - többek szerint (szerintem is) - picit "tökösebb", nekem tetszett a lebegős tremoló kicsit lebegős - nyávogós hangja. Viszont azzal nem tudtam mit kezdeni, hogy a blues-os nyújtásoknál, ill. double-stop-oknál hamis lett. (Arra gondolok, amikor egy hangot nyújtok és mellette más hangokat fogok. ) Ilyenkor a nyújtás miatt a bridge elmozdul (ez teljesen normális, a floyd is viselkedik) és a többi hang is "nyúlik".
Lehet, hogy én tudom rosszul, mit jelent a "fektetett" ? Mindig azt hittem, akkor fektetett, ha teljesen be vannak húzva a csavarok és a bridge mereven a testhez rögzül, azaz nem lehet karozni. Lebegő, ha a bridge hátsó része kb 3 mm-re lebeg a testtől, a 6 csavarból a két szélső a bridget éppen érinti, a középső 4 1 mm-el magasabban áll. Tehát pont nem egyformán kell állniuk - legalábbis ez a gyári ajánlás. ( Az enyém így van beállítva és tök jó.)
Én megnéztem.Azt mondanám a nyereg rendben van :) ...kis grafit került rá, plusz a videóban elhangzottak alapján sikerült elérni azt hogy a gitár tremolo használatkor(lazítás) nem, vagy nagyon minimálisan hangolódik.Viszont ha nyújtok a nyakon bárhol akkor hangolódik.Ezt megoldja egy újabb lefelé "nyomás" a karon.Nos, ez több mint a semmi :) de jó volna ha nyújtáskor sem hangolódna el. 2 pontos tremolo van a gitáron.Egy '03-as standard-ről van szó :)
"Nem a nyeregnél van a titok, hanem a bridge-nél! " - ezt persze úgy értem, hogy a nyeregnek is rendben kell lennie és kulcsoknak sem illendő, hogy eresszenek, valamint a gitárt is rendesen kell felhúrozni (nem túl sokat rátekerni, a feltekert menetek ne keresztezzék egymást stb.)
Szóval amit a többiek lent leírnak, az mind igaz, csak amit én leírtam az a "titok" - ui. ez nem egy annyira közismert eljárás/beállítás.
Ha csavarok (6 db) nem pontosan egyformán tartanak, akkor a bridge nem fog visszaállni az alaphelyzetbe. Ezalatt azt értem, hogy a csavaroknak szépen egy sorban-pontosabban egy vonalban kell állni. Ha ezt gyárilag nem sikerült eltalálniuk, akkor bizony azt ki kell venni. Nem nagy dolog, sok usa fender strat-nál sem sikerül, pláne az CBS fendereknél (értsd, vintage hangszereknél sem). Ha a csavarok biztosan egy vonalban állnak, akkor már csak a magasságot kell jó belőni.
Az én gitárom tökéletesen működik, a guitar.clinic-es Zolika tökéletesen belőtte. Kétszer is, mert elsőre lebegőset kértem, az viszont működés közben nagyon nem tetszett, így aztán le lett fektetve. Nálam a 6 csavarból négy maradt bent:
Csak "aszhittem" hogy otthon vagyok...most jöttem.
Sajna holnaptól, ha a helyzet fokozódik érvénybe lép a "Vackorembargó"!
De ma még nem, és Squier is van már a kezemben:)
Ha szemre jónak néz ki, a sodrott húrokat húzkodd meg a vájatban néhányszor,(azért ne reszeld el vele, de nem baj ha eljátszol vele egy kicsit.)aztán jöhet a grafit, vagy az olaj.
A következő lépés a rugóerő.
De ne szaladjunk előre ennyire egyelőre.
nos. 10-es húrkészletet tettem fel a gitárra.
A nyereg módosítatlan.Tehát szerintem gyári műanyag nyereg :)
A grafitozást vagy kis olajat holnap kipróbálok rá.
Ha nem működik mi lenne a következő lépés?
Akkor máshogy fogalmazok:
Mindenfajta olyan műveletet nagyban befolyásol a felső nyereg, ami a gitáron a húrhossz változását okozza.
Feszítés, lazítás, tökmindegy.
Ha a nyereg fasza, és még mindig hangolódik, jöhet a következő megfejtés.
Köszönöm szépen!
A nyújtásról beszéltél nekem, ahogy a videó is inkább azt mutatja be, viszont nekem a lefelé történő karozás okoz problémát.Nyújtani karral nemigazán szoktam.
Esetleg erre valami orvosság?
A nyújtások okozta hangolódásért nagy százalékban a felső nyereg a ludas.
Fontos hogy ne tudjon szorulni a húr.
Az egyik legjobb opció ebből a szempontból a grafit nyereg. Ha csont, vagy műanyag nyerged van, érdemes grafitport, vagy egy csepp műszerolajat használni.
Persze ez is csak akkor javít, ha a nyerged tökéletes.
A Squierek gyárilag általában 9-es húrokkal vannak szerelve, ha vastagabb húrokat használsz, érdemes ellenőrizni a nyerget, hogy tudnak-e akadálymentesen mozogni a húrok.
Első körben én itt kezdeném a problémamegoldást.
Ez egy nagyon jó videó a tremoló beállításról. Némi angol tudás nem árt, de azért többnyire érthető akkor is ha nem beszélsz angolul.
Carl Verheyen Trem Set Up
Ne haragudjatok, de én még mindig a "tremolózás" témánál vagyok lemaradva.
Láttam pár videót a neten ahol a Fender stratók eléggé komoly tremolo igénybevétel után is tartják a hangolást látszólag satus kulcsok és más változtatások nélkül.
Azt szeretném kérdezni hogy erre csak a mágikus Fenderek képesek vagy a Squierekből is elő lehet hozni? :) Lágy vibratoknál semmi gond nincs, de ha jobban odanyomok neki akkor elhangolódik...többnyire a G és néha a H húr.
90%-ban 10-es húrokat használok, van 11-es is, de van amin marad 9-es és nem szól rosszul.
Persze a basszus után az evőkanál is vékony:)
Egyébként a fotó nem adja vissza, de ez egy mintgreen koptató, élőben sokkal szebb.
9-es húron úgy kell játszani, hogy nem gyakorolsz eleget. Na, akkor a 10-es húr sok, mert bírsz nyújtani (eleget, elég sokáig), ami különösen szívás, ha blues-t játszol. Tehát felraksz egy 9-es készletet - igaz, a változás elég drasztikus. Másik megoldás, ha marad a 10-es és mész egy/fél hangot lefelé.
zsír, de fekete koptatóvaljobb :D mattfeketévelmégjobb lenne (nekem:D)
Amúgy mi a neve ennek a színnek?
9-es húr: Sosem értettem, hogy azon hogy lehet játszani :D .... egyzser próbáltam egy gitárt, azon 8-as volt, nem tudtam egy hangot se lefogni vibrátó nélkül :D
Nekem is gyengém ez a szín, biztos ami biztos van belőle egy rózsafás is... nagyon alkalmi vétel volt, és még kínai, viszont sokkal könnyebb mint az előző és jelenleg még sokkal rosszabbul is szól / sajna 9-es új típusú fender húrok, hiába a Texas Speciál/