mindegyik sikeres, amit már több éve árulnak (valsz. nem véletlen árulják). az, hogy nem lett olyan kultusz gitár, mint a strat vagy a tele az más kérdés. ezek is csak azért vannak ott, ahol, mert néhány nagy név (nah jó elés sok) pont, éppen telét vagy stratot használtak.
az a baj, h szűk látókörű vagy. straton, telén túl is van élet.
más: amúgy arról hallasz rosszat amiről te szeretnéd...
minden cégnél, minden magasabb kategóriában van "ciki" hidd el. volt nálam 300 ezres prestige ami iszonyat ótvar volt. bár én szeretem az ibanezt, az sq-t és a fendert is. mindegyikbe akad fos a felső kategóriában.
Te most önmérsékletet vársz a gyártótól?:DD
Szerintem ebben nem kevés pszichológia is van: ha olcsóbban adnák, kevésbé vinnék, mert nem lenne akkora királyság egy-egy ilyen hangszer birtoklása.
Azt se felejtsd el, hogy ilyen mennyiségű hangszernél, mint amit az említett két cég készít, óhatatlanul több a kevésbé sikerült. Egy kisebb cégénl könnyebb ilyesmire figyelni.
Engem az ára is elriaztott. Meg a hiány balkezesben.
Meg ha már az ember ennyi pénzt költ hangszerre, akkor legyen valami normális formája, nem ilyen hibrid, a digós gyöngyhátkoptatóval..:DD
A Framus szerintem nagyon megosztja az embereket. Van akik csak nézik, és rondának tartják, van, akik használják, és a rengeteg erényük (sokoldalú hangzás, hihetetlenül magas minőségű kidolgozás) mellett eltörpül a rondaságuk.
Akkor fussál neki Ricsifiú ismét, mert szövegértelmezési nehézségeid támadtak, úgy érzem.
Én nem arról beszéltem, melyik ronda vagy nem, mert minden márkának vannak ronda, és szép gitárjaik. Én arra voltam kíváncsi, van e még egy márka, amiknek a 200K fölötti árfekvésben lévő hangszereikkel annyi minőségi gond lenne, mint a Fenderrel, vagy Gibsonnal.
A Tele és strato hagja is zseniális...használhat az ember mindenféle felezhető szarokat, push-pull-potit, az a klasszikus hang nem fog jönni, csak ezekkle a gityókkal.
Jaguarra, Jazzmasterre ilyet mondani, nem vall bölcs emberre.
Tokai pl. alapból egy szar kopiket-márka volt. A zis maradt, csak épp a minősége javult, mert muszáj volt neki.
Framus meg simán randa, mint a bűn.
A Fendernek alapvetően két "sikerült" gitárja van, a strat, és a tele.
A többi görény, vagy szar, vagy szar és görény egyszerre.
A tele, igazándiból a végtelen puritánsága miatt zseniális, a strat értéke pedig az, hogy inspirált több zseniális hangszert.
Az egész Fender/Gibson mizériát a zenészek nagy többségének végtelen sznobizmusa tartja életben. Mert megújulni képtelenek. Olyanok, mint az USA ipar egésze. Egyszert valakinek van egy jó ötlete, amit jó időben piacra dobnak, az legendává válik, utána ebből a legendából él az egész üzlet. Ráadásul a minőségük is, hát ugye.....több USA Fenderről hallottam, aminek tönkrement a nyakmerevítő pálcája, botrányos minőségű a fogólap lakkozása, hámlik róla a festék. A Gibson minőséget a saját bőrömön volt szerencsém megtapasztalni.
Kérdem én, hallot már valaki mondjuk egy japán Ibanez Prestigeről (ami nagyjából ez az árfekvés) ilyen rémtörténeteket? Hallgatom.
A Jaguar meg a Mustang fasza, a Jagstang az sztem buziság (pedig Nirvanán szocializálódtam). A Jazzmaster nem tetszik a normál menzúra miatt. Tényleg valakit esetleg egy Squier Jagmaster nem érdekel? Még mindig eladó...
Volt nekem egy buzikék Fender telém, (a facebookos profilképemen láthatod) és egyszer véletlenül azt vittem bulira az Ibanez S520 helyett, mert egyforma tokjuk volt. Ott derült ki, (otthonról 60km-re) hogy rossz gitárt vittem. Lenyomtam vele a bulit, és a többiek teljesen oda voltak, hogy mennyire kurva jól szólt. Ja igen, és az akkori bandával régi Judas Priest, meg Metallica számokat nyomtunk. Szóval jó kis gitár az.
magával a parasztgitár fílinggel semmibajom, csak nem tudnám hol használni, az meg nekem még luxus, hogy itthonra csak úgy legyen.... de majd lesz. de csak fehér kell!
De egyébként az origi "paraszt tele" is nagyon közel áll a szívemhez, szerintem lesz még nekem olyanom, csak most a kocsi vizsgáztatása kicsit elvitte a lét.....
Aham. A hangerő push pull vált, hogy vagy csak a mini humbi, vagy az adott kapcsolóálláshoz tartozó szedő/szedők a három sc közül.
Tervben van még, hogy a tone poti is push pull lesz, ami a sc-k mellé kapcsolja be a mini humbit, na akkor lesz teljesen univerzális, csak valahgyan agyalni kell, hogy ne legyen fázisfordított kötés semelyik állásban sem. Lehet úgy csinálom meg, hogy egyben a mini humbit sorosról párhuzamosra kapcsolja, és akkor nem lesz gond szerintem.
A telecasterhez meg kell érni, agyban is.....
Én egyébként megtaláltam azt a "telecastert" ami nekem tökéletes.
És ez egy Framus Renegade.
Benne van minden hang, amit szeretnék hallani egy gitárból, de annyira egyéni ízzel, hogy az valami zseniális.
Igen olyan, bár én 10-es állásban nem érzek különbséget a hagyományoshoz képest, lehet csak a véletlen tekergetés ellen van.
Majd, ha egyszer nagyon ráérek akkor egy koptatót feláldozok és minden variációt kipróbálok /poti-kondi/ kapcsolók segítségével, de a tavaszi fáradtság nagy úr.
Hát ha no-load potid van (mindkettő), az tényleg olyan. De nem hiszem, hogy egy squierben alapból az van.
(az ugye olyan, hogy a 9-es és 10-es állás között egy kicsit akad, mintha egy kis huplin kélne átnyomnod)
Ezek nem AZOK.
Valahol mintha olvastam volna, hogy ha nincs használva /pl. no -load állásban van/ akkor olyan mintha ott sem lenne akár a híd hangszedőnél.
Üdv urak! Kérdésem lenne.
Squier pickup helyére Fender kerülne, van jelentősége a hangszín potikat is cserélni /nem nagyon használom/?
A hangerő potit cserélem /250kohm-ra/ itt érzem a különbséget, de hangszínben nem vagyok biztos. /egyszerűbb lenne, ha maradhatna az eredeti/
fehér SSS strat copy koptato (új) - 2.000 Ft
fekete Fender (MIJ) SSS strat koptato (viseltes) - 4.000 Ft
fekete Fender (MIM) HSS strat koptato (használt) - 4.000 Ft
tremolofedőlemezek - 1.000 Ft/db
Squier VM bass húrláb - 4.000 Ft
komplett strat tremolo (japan) - 6.000 Ft Fender MIM tremolo - 8.000 Ft
21 bund-os Squier Affinity Start nyakat keresek megvételre kulcsok nélkül! Ha valakinek esetleg van egy kérem értesítsen! Az összeget mail-ban megbeszéljük. A nyak ne legyen görbe, törött, repedt, belül a pálca se legyen eltörve!
Azért nem szerencsés, mert a vintage trem 6 kis csavar felőli oldala,nem teljesen sík.
Ha lecsavarod a csavarokat koppra, és lehúzatod a rugókkal szintén koppra, akkor a tremolód 6 kis csavarja egy felesleges feszültséget kap, holott a dolga csak annyi, hogy a trem lemezt ne engedje a nyak irányába mozdulni.
Szerintem.
Azért én ebben nem vagyok profi, de ha a téglalap egyik hosszanti oldalát tökig lecsavarozod, elvileg az egész téglalap odaszorul. Ha a másik hosszanti oldalt még rugókkal meghúzod, akkor az még jobban a testhez szorul - gondolom. Akkor huzasd oda tökig 5 rugóval, csavard le tökig a 6 csavart, talán így adja át leginkáb a húrrezgést a fának.
A lebegő tremolónál úgy kell a rugók számát, a két csavar kiállását beállítani, hogy az adott húrkészletnél a téglalap hátsó éle 3 mm-re elemelkedjen a testtől.
Ne csavard be a 6 csavart! A kifektetés nem ezt jelenti: akkor van kifektetve, ha hátul a rugókhoz tartozó két csavart addig tekered a fába, amíg elől a híd fel nem fekszik a testre. Teljesen f.sza akkor lesz, ha mondjuk egy szekundnyit nyújtva sem emelkedik a tremolód.
Húrláb cseréjével érdemes próbálkozni hangzás javítása érdekében? A CV60-on jól láthatóan gagyibb az egész termoló blokk, mint Fender bátyóén, nem tudom, ez mennyire szól bele a hangba...
őőőőő, ki van fektetve a tremoló, nem lebegős.
Most akkor mi ez a 6 csavar betekerés? Ha amúgyis kivan fektetve a húrláb, akkor csavarjam be a 6 csavart? Egyébként hardtail-ként szeretném használni, nem tremolózok egyáltalán.
bírja az a 13-mast is...
A rugótartó bizbaszt be lehet tekerni koppra is, és nem véletlenül van 5 rugónak hely.
Az hogy a nyak kifli lesz vagy sem, egy másik történet.Arra van a pálca.
Nekem a CV60 strat a 10-est bírja, de a 11-est nem erőltetném /ahhoz már erősebb pálinka is kéne/, igaz most a Fender új húrjait tesztelem, ezek mintha kicsit vékonyabbak lennének mint az előző /Mexico/ széria. A húrlábat sem emelte meg.
Különben emiatt is jó a több gitár - lehet a húrokat és a pickupokat próbálgatni, egyik nap ez tetszik másik nap a másik, sokszor sorrend sem mindegy.
Közben húrcsere is volt, és bizonyos szempontból igazad lett, hogy nem bírja a 10-est: szélre állított rugóknál, és viszonylag betekert rugótartó csavaroknál is picit megemelte a húrlábat, ergo keményebb, vagy mégtöbb rugót kell berakni. Hja, ez van. :)
Építsd nyugodtan, sztem most beindult nálam egy keresési/variálási korszak, aminek remélhetően az lesz a vége, hogy megtalálom az ideális szedőket.
A texassal ugyanis lett egy észrevételem: valahogy nagyon szélsőséges a dinamikája. A hangszíne tetszik (főleg lágyabb pengetésnél), de ha erősen megpengetem, akkor kissé élesen reagál. Asszem hozzászoktam már a vintage style szedőkhöz...És az am.standard sem volt ennyire szélsőséges, a szintén nagy jele ellenére.
Vagy a gitár teste beleszólhat ebbe a fajta dinamikába?
Kösz rendes vagy, de még ráér, a texas a beállítás után nagyon bejön, tuti egyszer bepróbálom a Fenderbe is, mert abban jobban szólnak a dolgok az eddigi tapasztalatok alapján (a Cv60 pu-ot is abban próbálnám ki). Aztán egyszer csak kisakkozom, mi legyen...
Squier strat test: tömörfa fekete - 5e fehér SSS strat copy koptato (új) - 2e
cream SSS strat copy koptato (viseltes) - 1e
fekete Fender (MIJ) SSS strat koptato (viseltes) - 4e
fekete Fender (MIM) HSS strat koptato (használt) - 4e MIM Fender komplett tremolo- 7e
kulcsok, tremolofedőlemezek, babakészletek, pickupok, neckplatek, húrvezetők, minden ami kellhet.
Squier Jagmaster Sabbat lakkozta a nyakat, a kulcsokat satus, önlevágós Planet Waves-ekre cseréltem, a tremolót kifektettem. A gyári Duncan Designed hangszedők Artec pukikra lettek cserélve, és kaptak króm keretet. Igazi nirvanás fíling, főleg, hogy a testen a festék itt-ott kicsit már le van ütve Ára: 65k.
Squier Affinity Fat Stratocaster Kis karcokkal, két nagyobb festéklepatogzással, de egyébként hibátlanul. Ára: 30k.
Squier Bullet alapra épített double fat strat Az alapja egy Bullet test (hárs) és nyak, de a kulcsok normális zárt Wilkinsonokra lettek cserélve, a felső nyereg csontból készült, a kapcsolót háromállásúra cseréltem és két GFS Dream 180 muzsikál benne. Így egyben 35k, de ezt esetleg darabokban is eladom:
Nyak kulcsokkal - 15k
Test húrlábbal, hátsó takarólemezzel és jack-aljzattal - 8k
Koptató potikkal (500kOhm-os, két hangszín, egy hangerő) és kapcsolóval - 5k
GFS Dream 180 humbik együtt - 12k
Fender puhatok Sokat nem lehet elmondani róla. Nem kopott, nem szakadt, nem nyúzott, de 5k-ért a tied lehet. Bármelyik gitárhoz odaadom 3k-ért.
Alku nincs. Cserébe/beszámításra érdekel 112-es vagy 212-es gitárláda üresen vagy hangszórókkal (minimum 80W/8ohm vagy 150W/4ohm) A három gitárt egyben is cserélem esetleg valami komolyabb Les Paul copy-ra, esetleg Epiphone Les Paul Junior '57-re. Egyéb csereberékkel/beszámításokkal is kereshettek, legfeljebb nem fog érdekelni
Bocsi, de most jöttem meg a pecázásból /ott szerencsére az a jó ha minél jobban görbül/
Még nem építettem be és kezd furdalni a lelkiismeret. /meg az is, hogy hagytad ennyire lealkudni/
Na,szóval kölcsönadjam vagy örökbe?