HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR, CD, DVD

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2021. május 13

Offtopic

2021. május 13

***FENDER***

2021. május 13

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2021. május 13

***YAMAHA billentyűsök

2021. május 12

Gitáreffektek

2021. május 12

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2021. május 10

GITÁRLÁDÁK

2021. május 09

***Squier***

2021. május 09

Mákosamp és válogatott f

2021. május 08

*MARSHALL.hu KLUB *

2021. május 08

***GIBSON***

2021. május 08

Zenészeket, zenekart ke

2021. május 05

Vizelde

2021. április 30

Csöves Gitárerősítő

2021. április 27

Japán és távolkeleti

2021. április 26

Mutameg!

2021. április 24

LANEY

2021. április 20

DalszövegÉrtelmező 20

2021. április 19

***JACKSON***

2021. április 18

A számítógép és a z

2021. április 14

***IBANEZ***

2021. április 10

In Memoriam...

2021. április 09

KRAMER KLUB

2021. április 07

?Hangszórót ?Ládába

2021. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2021. április 03

K O R G szintetizátoro

2021. március 28

E-bay

2021. március 21

KEVERŐK, Hangkeverés...

2021. március 16

Floyd Rose tremolók

2021. március 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Mosóczi Miklós: Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok
Gitár kotta

Mosóczi Miklós: Csillagok, csillagok, szépen ragyogjatok


Akciós ár:
3 000 Ft



hangszermagazin.hu

Beszélgetés Szabó Attilával a dalszövegírásról
2021. április 24.





hangszermagazin.hu

FERENCZI BALÁZS: A cajon jelentése dobozka vagy koporsó... /HANGSZEREM
2021. április 05.







Legfrissebb használt hangszerek:
MOTU
110 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Randall
69 000 Ft
PA
170 000 Ft
ENGL
150 000 Ft
Soundking
13 900 Ft
Zoom
165 000 Ft
Epiphone
0 Ft
Peavey
150 000 Ft
Beszélgetés Szabó Attilával a dalszövegírásról
2021. április 24.
FERENCZI BALÁZS: A cajon jelentése dobozka vagy koporsó... /HANGSZEREM
2021. április 05.
NÉMETH TAMÁS: Én nagyon szívesen játszom a saját hangszeremen.../HANGSZEREM
2021. március 22.
HELLO PIAC - Dalszövegértelmezés a piacok napján
2021. március 15.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


cserye 2014-04-29 01:08 |  #7385
Világos. Engem konkrétan a zongaratanításban érdekelne, hogy hogy hívják, amikor a jobb kézzel különbözőképp fogod meg ugyanazt az akkordot. Ezeket én nem akarnám önmagukban fordításoknak nevezni (csak a kétkezes játék legalsó hangját figyelembevéve.)
Egyszer mintha valaki azt mondta volna, hogy "állás" (?) De nem biztos, azért kérdem.
Válasz 'atomM' hozzászólására (#7384)

atomM2014-04-27 18:04 |  #7384
Számozott basszusnál szokás megjelölni a kiinduló helyzetet. Ha alaphelyzetű I fölé 8-at írunk, akkor az azt jelenti, hogy oktáv helyzetű hármashangzatról van szó. Tehát a basszusban és szopránban lévő hangok között oktávos távolság van. A példádban is oktáv helyzetű a hármashangzat. Értelem szerűen lehet még kvint és terc helyzet. Mint írtam, ez számozott basszusnál így van, egyébként nemtom... és én sem vagyok zongorista.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7383)

cserye 2014-04-13 15:19 |  #7383
A "fordítás" kifejezést meghagynám a teljes, (bal kéz basszust is érintő) akkordépítésre. Nincs valamilyen egyéb elnevezés külön- jobbkezes akkordfogásra?
Mondjuk pl. bal kézzel fogok egy C basszust, jobb kézzel pedig kilenc skálahangnyi távolságra úgy fogom a hangokat, hogy E G C. Ilyenkor egy alaphelyzetű C dúrról van szó. De a jobbkezes fogást külön- ha mégis nevesíteni akarom, akkor- hogy hívjuk?
Érted a kérdésem?


(Nem vagyok zongorista, csak alapszinten játszogatok rajta, viszont zenelméletet, akkordfelépítést azon mutogatok meg valakinek, akit tanítgatok (szemléletesebb, mint a gitár)
Válasz 'Kisember' hozzászólására (#7381)

Kisember 2014-04-13 15:04 |  #7382
kvárszext = kvártszex, bocs

Kisember 2014-04-13 15:01 |  #7381
hogyne lenne. C-E-G = alap fogás. E-G-C = szext fordítás. G-C-E = kvárszext fordítás. A neveket értelemszerűen az akkordban lévő hangközök adják.

cserye 2014-04-13 14:25 |  #7380
Zongoristákhoz:
Hogy hívjátok azt szakszóval, amikor a jobb kéz nem alaphelyzetű akkordot fog, hanem pl. a C dúrt úgy, hogy E G C sorrendben?
Nem a "fordítás" kifejezésre gondolok, mert az a balkéz basszussal értendő- gondolom nálatok is. Szóval van erre külön kifejezés?
Köszi

cserye 2014-04-13 01:53 |  #7379
Zongoristákhoz:
Hogy hívjátok azt szakszóval, amikor a jobb kéz nem alaphelyzetű akkordot fog, hanem pl. a C dúrt úgy, hogy E G C sorrendben?
Nem a "fordítás" kifejezésre gondolok, mert az a balkéz basszussal értendő- gondolom nálatok is. Szóval van erre külön kifejezés
Köszi

Kisember 2013-12-03 21:21 |  #7378
Felütésnek azt hívják, mikor a dallam a ritmus előtt egy negyeddel vagy nyolcaddal kezdődik,nem?
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7377)

albedo2013-12-03 18:46 |  #7377
A felütés szót szoktam használni, de nem biztos hogy helyes.
Válasz 'cabernet.sauvignon' hozzászólására (#7375)

Kisember 2013-12-03 16:43 |  #7376
Szia, hazaértem. Kell még a Zorán?
Válasz 'kalman.daniel' hozzászólására (#7373)

cabernet.sauvignon2013-12-03 14:08 |  #7375
Tudna valaki abban segíteni nekem, hogy mi a magyar zenei szakszó a "backbeat" kifejezésre? A válaszokat előre is köszönöm!

Trlt felhasznl2013-11-06 09:25 |  #7374
Elmélet & Improvizáció c. munkám rendelhető online!

kalman.daniel 2013-10-27 22:02 |  #7373
Oké, nem sürgős.
Válasz 'Kisember' hozzászólására (#7372)

Kisember 2013-10-27 10:32 |  #7372
Bocs, el kellett utazzak, de megvan nálam. Amint leszlehetőségem beviszem valahogy a gépbe és küldöm.
Válasz 'kalman.daniel' hozzászólására (#7371)

kalman.daniel 2013-10-26 11:33 |  #7371
Igen, azt nagyon megköszönném. Az e-mail címem megtalálod a nevem alatt.
Válasz 'Kisember' hozzászólására (#7370)

Kisember 2013-10-26 02:18 |  #7370
Elküldjem a kottáját?
Válasz 'kalman.daniel' hozzászólására (#7369)

kalman.daniel 2013-10-26 01:34 |  #7369
Sziasztok!
Egy apró segítséget kérnék. Pici bácsi csodáját kezdtem el tanulni; az első 19 másodperc megy is van szépen. De a 20. másodpercnél, a ,,rájövök" első szótagjára van valamilyen ,,Bb" alapú akkord. Az mi lehet? Miután Zorán kimondja ezt a szót, utána már minden zongorahangot tisztán hallok, de alatta nem nagyon hallom sajnos.

telespecial2013-04-08 05:35 |  #7368
Egy jazzlecke... a végén van egy kis elmélet:

hangoverpeti 2013-03-27 13:04 |  #7367
Megnézné valaki, hogy jó-e ez így?

Trlt felhasznl2013-03-14 01:04 |  #7366
Rendelhető online:


Trlt felhasznl2013-03-06 22:51 |  #7365
Hát, mint ahogy megbeszéltük, hogy a kérdéses akkordnak nem E# hanem E a basszusa, így az egy IV fokú szubdomináns, aminél egyszerűbb már nem is lehetne....:)))
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7364)

hangoverpeti 2013-03-06 13:07 |  #7364
És mi van, ha csak az egészet túlbonyolítottuk, és egy sima II V I H dúrra mindenféle 9b nélkül, ami ott történik? Bocs, ha idegesítő vagyok, de szeretném érteni.
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7363)

Trlt felhasznl2013-03-06 12:45 |  #7363
A váltódomináns egy dúrosított második fok ami egy domináns szeptim. Így lesz ez a domináns dominánsa. Ha a hangnemünk "H" akkor a váltódomináns C#7 : C# E# A# H és a 9b a D. Ha ez tercbasszussal menne, akkor az E# lenne mint az akkord alja. És ez az ami Fdim7-nek szól. Ez az mit én elhallottam. Ugyanis az F (E#) dim7 hangjai F Ab Cb Ebb (=D) Ha ennek basszushangját leszállítod, mint ahogy a felvételen szól, E Ab (=G#) Cb(=H) Ebb (=D) akkor megkapod az E7 akkordot. Jelen esetben a 4 törzshangból 3 azonos, csak az alaphang változik. De miután a basszus adja a funkciót, ezért kap más értelmezést a két harmónia (Fdim7 mint váltódomináns 9b tercbasszussal, és a E7 mint szubdomináns.
(nem moll 9b)
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7362)

hangoverpeti 2013-03-06 09:08 |  #7362
Köszönöm. Ha azt vesszük, hogy E7= E G# H D, C#m7= C# E G# H, akkor felfogható az az akkord C#m79b-nek terc basszussal? Úgy még többé-kevésbé a linkelt kottának is igaza lenne...
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7361)

Trlt felhasznl2013-03-05 23:11 |  #7361
Valóban E a basszus, bocsánat a félrevezetésért. A basszusra felrakott akkord domináns szeptim, aminek kvintjét és tercét az énekdallam is tartalmazza. Ez így egy IV-V lépés ahol a IV egy dom7. (Az E7 és a Fdim7 hangjai egyébként megegyeznek, csak az alaphangja nem)
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7360)

hangoverpeti 2013-03-05 14:04 |  #7360
Elnézést mindenkitől, de MEGHALLGATNÁ valaki a kérdéses részt? Nem hagy nyugodni a dolog, őszintén szólva nem értettem mindent a válaszokból, de a lényeget, hogy az ott egy F, szerintetek, azt igen. Sajnálom, de én nem tudok oda F-et hallani, csakis E-t...Transcribe! progival direkt belúpoltam, lelassítottam, feljebb tettem egy oktávval, mondent elkövettem, de nekem az akkor is E. Miki 2. mondatát nem értem, meg azt sem, hogy II. fokú alterált akkord.... Jártam/járok zenesuliba (alapfokú jazz), az évfolyamon a fülem jónak számított elmélet órán, ismerem a 4-es hangzatokat, tudom mi az alteráció, váltódomináns, a funkciókkal is úgy érzem tisztában vagyok, lehet, hogy csak a szakzsargonhoz nem szoktam hozzá.
Az egész zenekari próbán pattant ki, ahol szépen hozta a zongorista, meg a gitáros a dominánst, én meg rájátszottam a kis tercet a basszusban (basszusgitáros vagyok), és le lettem hülyézve, hogy az oda szar, és tök rosszul éreztem magam. Annyi szól mellettem, hogy mindenki íkúból akarja megoldani, én viszont szeretem fülre leszedni a dolgokat. Elméletileg ott domináns van. De mi van, ha moll7 ? Úgy minden a helyére kerülne. Annyira benne van a fülemben, hogy kipróbáltam egy klasszikus gitárral mindkét verziót, és a dominánsos kifejezetten enm tetszett, agresszív, tolakodó, nem oda illő számomra...tök más hangulata van....
Kínomban keresni kezdtem, és találtam egy
kottát róla, persze más hangnemben. Akérdéses rész a 2. oldalon az utolsó sorban látszik...ott is moll7 van.
Tuti létezik ennek a dalnak több verziója, de a pussycat feldolgozásban szerintem moll7 van....

Bocs a sok süketelésért! Csak erősítsetek meg, hogy jól hallom azt az E-t.

Köszönöm.

cserye 2013-03-01 05:36 |  #7359
ja. Egyetértek, II fokú alterált akkordként lehet értelmezni ezen a helyen. Inkább abból hozd ki akkor, mint VI fokból.

hangoverpeti 2013-03-01 00:38 |  #7358
Köszönöm, uraim!

Trlt felhasznl2013-02-28 23:17 |  #7357
hangoverpeti írtaEgy kis segítségre volna szükségem. Milyen akkord szól itt 0:38-nál és 1:25-nél (a refrén elején)? Elméletileg C#7, a következő F# dominánsa, de akkor miért hallok E-t a basszusban? Köszönöm...

Ez egy váltódomináns 9b-vel, ami annak tercbasszusával (E#) megy a dominánsra (F#). Így erről a basszusról egy egy szűkített szeptimként jelenik meg.
Válasz 'hangoverpeti' hozzászólására (#7354)

cserye 2013-02-28 18:07 |  #7356
..pardon, Giszm6 harmadik(!) fordítás

cserye 2013-02-28 17:54 |  #7355
Kérlek szépen, tényleg becsapós, de csak érzéki csalódás: az a hang egy F!
Az össz-akkord pedig: Gisz moll6 első fordítása (G#6/F)Amúgy nem fogja mindenki így értelmezni, jazzisták máshogy tanulják-vezetik le ezt az akkordot úgy tudom.(én ezt szeretem)
Amúgy a refrén közepén is ott van a Fisz dúr előtt.

hangoverpeti 2013-02-28 16:54 |  #7354
Egy kis segítségre volna szükségem. Milyen akkord szól itt 0:38-nál és 1:25-nél (a refrén elején)? Elméletileg C#7, a következő F# dominánsa, de akkor miért hallok E-t a basszusban?
Köszönöm...

Beetlejuice 2013-02-16 05:50 |  #7353
nekem kell...most azonnal...holishogyis?
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7352)

Trlt felhasznl2013-02-16 05:29 |  #7352
Válasz 'Trlt felhasznl' hozzászólására (#7346)

gyrk 2013-02-11 15:26 |  #7351
szerintem kb ezért amit írsz. gondolom a basszus menettől is függ, meg attól, hogy milyen dallam van az akkordok tetején. nekem az egyik kedvenc akkordom gitáron a G13b9 egy gisszel a basszusban. G# F H E. főleg egy A basszusos D moll után. de biztos van ennek is tudományos magyarázata : )

szender222013-02-11 14:39 |  #7350
Valaki akkordokhoz értő meg tudná mondani, hogy teszem azt egy 7#11/b5 akkordnál miért nem jó az ha az oktáv alatti és nem oktáv feletti hangot fogom az említett fokot? Sehol nem ezt javasolják, pedig annyival egyszerűbb. Oké, nem olyan tág a hangkép, tömörebb, meg talán kevésbé szép, de éppoly kifejező. Ez csak egy példa, de több ilyen szitu is van (9-esek pl.) Vagy ez eretnekség?

cserye 2013-01-24 13:24 |  #7349
Ja. Mert a mély gitár fríget játszik, az ének és a magas gitár pedig sima mollt. Amúgy behangolva be van, csak beleszaladtak egy kis elvi gubancba.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#7348)

pirateshit 2013-01-24 09:36 |  #7348
1:26tól ütötte meg nagyon a fülem a dolog...

pirateshit 2013-01-24 09:34 |  #7347
Hejho!
Bár nem vagyok olyan nagy szaki a dologban, de ez csak szerintem bitang hamis?

http://www.youtube.com/watch?v=vakYdwBM0ZU

Úgy értem, hogy annyria de annyira nem illik rá a gitárra az amit a dobos énekel... mellé még sztem hamisan is énekel... De lehet, hogy az én fülemmel van a baj...

Trlt felhasznl2012-12-04 01:04 |  #7346
Rendelhető online:

arion 2012-06-26 02:53 |  #7345
A két hónapot az olyan zeneakadémiát végzett népségre írtam( az minimum 17 év zenei általános, konzi, fősuli.) akik egyébként nem foglalkoznak hivatásszerűen harmóniafelismeréssel.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7343)

toge 2012-06-26 02:42 |  #7344
a harmóniák és megfordításaik felismerése még ének-zene tanár szakon is kötelező tananyag, meg lennék lepve, ha valaki keresztülmenne egy zeneakadámián (vayg bármilyen akár középfokú zeneoktatáson) nélküle :)

a gond inkább a szabad zenéléssel szokott lenni ott. kár, mert tehetséges emberek, és igazából egy kis szelete a tananyagnak lehetne szabad improvizáció már a legelejétől..


cserye 2012-06-26 02:36 |  #7343
Ja. Ezek profik, én is kívülről és nagy tisztelettel nézek rájuk egyébként, és természetesen magamból nem tudom megfejteni őket. Megírom nekik a kottát- ha ritkán olyan van-, aztán hátradőlve csak lesek, milyen gyönyörűen megszólaltatják.
A harmóniafelismerés azért nehezebb és összetettebb dolog szerintem. Ez magát a zene megértését jelenti- azt hiszem (főleg akkor, ha a melódiát is harmóniai egységben értelmezzük) Nem tudom, mennyi idő kifejleszteni, a két hónap azért talán vicces, ill. nem is tudom, nem kell-e hozzá valamiféle külön tehetség. Lehet, hogy valamelyest más agyi- tudati terület kezeli.
Válasz 'arion' hozzászólására (#7342)

arion 2012-06-25 23:31 |  #7342
Amit a klasszikusan kiképzett zenészekről írsz, az kb. igaz (kivéve Kocsis Zoltánt pl), csak éppen a "innen zenész a zenész" kitételeddel vitatkozom.
Egy klasszikus pianistának nincs arra szüksége, hogy dzsesszjózsikkal vitatkozzon arról, hogy az ott 13+ volt-e vagy sem. Egyszerűen mással foglalkozik. Az interpretáció az ő területe, ebben nevelkedett fel és ebben éli az életét. Olyan dolgokat tud a billentyűk leütéséről, amiről viszont egy harmóniákat remekül halló muzsikusnak fogalma sincs, nem is érti, mi a különbség a között, ahogy Szakcsi játszik Bachot, vagy Pollini.
Egy - komolyzenei interpretációs szempontból valóban egyoldalúan kiképzett - Zeneakadémiát végzett művész, ha akarja két hónap alatt kifejleszti a harmóniafelismerés képességét ( általában nem akarjam nert egész nap gyakorol) viszont fordítva nem megy. Egy dzsesszjózsi az életben nem fog úgy Beethoven szonátát játszani, mint Ashkenazy.
Csak zárójelben, az elején említett Kocsis elképesztő zenei memóriával és harmóniaérzékű zongorista. A zeneirodalom gyakorlatilag bármelyik, valamelyest ismert szimfónikus, vagy kamarazenei művét fejből nyomja zongorán, két kézzel. Jelen voltam egy előadásán, ahol szimfóniákból idézgetett Schumanntól Beethovenig - két kézzel, zongorán.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7341)

cserye 2012-06-25 15:13 |  #7341
Az akkordhallás- mint olyan- érdekes és önmagán túlmutató jelenség. Én valahol innen tekintem egyébként zenésznek a zenészt. Úgy szoktam mondani, hogy a melódiaértés tekintetében egy utcán fütyülő kéményseprő is elméleti szakembernek mondható, amennyiben viszonylag pontosan visszaidéz dallamokat. Viszont egy egymáson megszólaló hanghalmazról megmondani, hogy milyen akkord?..Na innen zenész a zenész (egyébként gyönyörűen, virtuózan kottából játszó komolyzenészek nagyobb sokasága nem rendelkezik vele! Ez a tapasztalatom sok találkozás után. A- csak- kottából tanulásnak sajnos ez a végeredménye: talán nem megy át a zene a bizonyos tudati szűrőn, hanem rögtön az "ujjakba kerül")
Amúgy az akkordhallás filozófiája más területen is bejátszik, csak nem úgy hívják. Pl. a szaglás pont ugyanígy működik (nem túl régen fedezték fel): a molekulák egyszerre több különböző elektromágneses frekvenciát bocsájtanak ki magukból, és a szaglás (ill. a tudat) ezek bezárójelezett összességét azonosítja pl. ibolyaillatként. De hasonló pl. az íz, de a színérzékelés is.

toge 2012-06-25 07:31 |  #7340
nyilván, a két szélét a legkönnyebb meghallani :) de azért az sem egyszerű, emlékszem, 13 voltam, és a talicska n.e.m-ét leszedtem csajokat hülyíteni, volt benne 1-2 szólam, gond nélkül kvintpárhuzamban az eredetivel :)) nem tűnt föl, csak amikor valaki hozott valami fénymásolt kottát :D
Válasz 'gyrk' hozzászólására (#7339)

gyrk 2012-06-25 07:17 |  #7339
érdekes dolog ez valóban. én nem vagyok egy nagy mágus ebben, de nekem mindig
a basszus segít(ett). és persze ma már tényleg sokkal könnyebb, vlc player, sebesség lelassít, stb.
Válasz 'toge' hozzászólására (#7338)

toge 2012-06-25 06:30 |  #7338
cseles dolog ám az :) régebben tanítottam kedves kiskamaszokat, és adtam nekik háziként transzkripciót :) 3 akkord, egy szál akusztikussal kezd, majd bejön a zenekar, de ugyanaz megy, csak mellé belép basszus-dob, stb :))

a szóló akusztikust kivétel nélkül mindenki ragyogóan leszedte, onnantól, hogy bejött a zkar, kivétel nélkül mindenki elszállt :DD

én nem emlékszem már a saját buktatóimra, csak hogy fingerpiking, kismagnóval, hangrólhangra, visszaterer, újra, visszateker, újra.. komoly volt :D
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7337)

cserye 2012-06-25 03:27 |  #7337
Figyeld a basszust. A popzenében 90 százalékban alaphelyzetben van, azaz jó támpont.
Válasz 'misiapa79' hozzászólására (#7335)

Synthwork2012-06-22 00:42 |  #7336
Nincs mit...

Fog az majd menni!
Válasz 'misiapa79' hozzászólására (#7335)

misiapa792012-06-21 12:30 |  #7335
Nagyon köszönöm a segítséget!

Annyira nem megy nekem ez a hallásból leszedni valamit. Főleg, ha egyszerre van benne Fisz és F és Em és E stb.

Egyébként nem hallgatok ilyen zenét, nagyon távol áll tőlem. :)
Csak azért fogtam bele ebbe a számba, mert gyakorolni akarom a hallás utáni gitározást.
Végül bele tört a bicska. :)

Synthwork2012-06-21 08:54 |  #7334
Szia! misiapa79

Az intro/ verse az amit Te is leírtál

A bridge: C#m, D, A, E, második sor C#m D, F, G,

Refrén: Am, Dm, G, Em, F, Dm, E7

A szóló alatt ugyanezek a körök mennek!

Remélem tudtam Neked segíteni! Üdv: Chris

misiapa792012-06-17 01:53 |  #7333
Sziasztok!

Évek óta olvasgatom a fórumot és tudom, hogy ha egy zöldfülű segítséget kér, azt nem igazán szeretitek, de én még is megpróbálom, mert itt rohadt sok profi gitáros van, így csak itt van esélyem megtalálni a problémámra a megoldást.

A zanzibár: Szólj már! c számának akkord menetét szeretném megtudni. A verse alatt F#m, Dmaj7, A, E váltakozik. A szólóját sikerült leszednem, csak a refrén felvezetője és a refrén alatti akkordok kellenének. "A" durban van a dal asszem. Vagy F# moll. Ezt sose tudom megállapítani. :)

Előre is köszönöm annak, aki szán rá némi időt, hogy leszedje nekem!

albedo2012-04-18 13:42 |  #7332
Ha nem zavarok, én is okoskodok egy kicsit. Ha azonos tempóba játszik mondjuk két hangszer, az egyik mondjuk 3/4-ed, a másik 4/4-ed es repetitív témát, akkor el kezd forogni, és a legkisebb közös többszörösnél találkozik újra. Ezt utána le lehet kottázni akár 3/4-ed, akár 4/4-es ütemmutatóval. A King Crimson ezt olyan mesterien csinálja, hogy igazából nem derül ki hol fordul meg.
http://www.youtube.com/watch?v=QilNVTZx5CI
http://www.youtube.com/watch?v=C-tv6_8Bf1Y

Szoktam magamnak kitalálni ilyen gyakorlatokat, ami segíthet:
C e g, c E g, c e G, c e g, C e g ...
A nagy betű hangsúlyt jelent.

Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#7323)

Chris7.S 2012-04-17 17:22 |  #7331
Ezt érdemes végignézni.
És persze a sok-sok zenehallgatás, és gyakorlás ebben az esetben is megteszi hatását.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#7330)

pirateshit 2012-04-17 16:52 |  #7330
Ja hát igen merthogy ezt úgy kel érteni, hogy MIALATT megy a 4/4es cin mondjuk, addig befigyel a 3/3ados pergő vagy valami. :) Egyébként megnéztem most egy videót, és elég jól érzem mikor odakoncentrálok.. Nade egyenlőre ez nem egy teadélután az biztos. Elég ha egy pillanatra elkalandozik a figyelmem és máris elveszítem a ritmust...
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#7329)

Chris7.S 2012-04-17 16:48 |  #7329
Én se láttam még a gyakorlatban 3/3-adot. :D Csak a matek miatt mentem bele. De elméletileg nincs előbb vége.
Egy tortát is fel tudsz vágni négy egyenlő részre (4/4) és háromra is (3/3), mégis, az egész ugyan akkora lesz, csak a részek mérete fog különbözni.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#7328)

pirateshit 2012-04-17 16:42 |  #7328
A 3/3adnak már előbb van vége mint a 4/4ednek, nem? Eleve nemvágom mo az, hogy HARMAD. :D Mert az, hogy egészhang, félhang, negyed, nyolcad, tizenhatod, harmincketted, mind oké... no de HARMAD? Ehh.. Gyerekek nekem ez ultraködös...
Válasz 'Chris7.S' hozzászólására (#7326)

pirateshit 2012-04-17 16:39 |  #7327
Húha, hát ez nem piskóta az biztos... jó nehéznek tűnik... no de biztosan rá lehet érezni. Köszi a segítséget! Én egyébként gitáros vagyok, de nagyon elkezdett érdekelni ez a dolog, amikor próbáltam poliritmusokra gitározni és egyszerűen nem értettem, hol van vége az ütemnek...

Chris7.S 2012-04-17 16:38 |  #7326
Ez egyszerű matek.
A 4/4-es ütem az ugye 4 darab 4-ed értékű hangból áll. Az ütem hossza azonban attól nem változik meg, hogy Te azt nem négy egyenlő részre osztod fel, hanem háromra. Így kapod a 3/3-od (ami egyébként elég hülyén néz ki ).
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#7324)

dcsabi 2012-04-17 16:35 |  #7325
Amikor két külön ritmus képletet játszolegyszerre. pl egy triola + nyolcadok:










pirateshit 2012-04-17 16:28 |  #7324
Valami ilyet olvastam, hogy mondjuk egy 4/4es ütem alatt 3/3adot játszik, ami eleve nem értek, hogy lehetséges. Másrészt meg úgy tűnik nekem, hogy az ütemnek előbb lesz vége, mint kéne, hogy legyen. Mert ha 4/4es az ütem, nem értem, hogy lehet korábban vége.. Nagyon zavaros nekem ez az egész...

pirateshit 2012-04-17 16:21 |  #7323
Valaki el tudná nekem mondano, mit is jelent igazából a poliritmus? Ahogy olvasgattam utána, nekem az jött le, hogy gyakorlatilag ezek az ilyen 5/4es vagy 7/8ados ütemek. Tévednék?

cserye 2012-03-06 12:42 |  #7322
Érzetre ez tűnik nekem megfejtésnek. (inkább akkordérzetre, mint a hangonkénti mozgás boncolgatására. Utóbbit nézve vannak érvek a te jelölésed mellet is) A szűkítetthasználat elég "kavarós terület" a régi zenékben, nekem is szorosabbra húzást igényel bőven az agyamban..(mivel egy dim7-es négyféleképp is megközelíthető, sokszor nehéz kitalálni, hogy is érti a mester..)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7321)

Gitarosaurus 2012-03-06 07:45 |  #7321
De mé'? Majd ránézek még én is.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7318)

albedo2012-03-05 10:54 |  #7320
Köszönöm szépen. Most már én is Fmol-nak hallom. Nem jutott volna eszembe.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7317)

cserye 2012-03-05 07:23 |  #7319
"Én talán úgy származtatnám"
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7315)

cserye 2012-03-05 07:20 |  #7318
Én talán származtatnám, hogy ez inkább egy moll első fok alterálásával létrejött szűkített (plusz a szeptimhang). Azaz: Edim7/G. (Ha elhagyjuk a basszusfordításokat, akkor jobban hallható.)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7315)

cserye 2012-03-05 07:05 |  #7317
Én ezen a részen inkább Fm tonikát érzek, a H basszus ellenére is. Ha ezt a szándékolt disszonanciát keltő basszust kiveszem alóla, akkor egy ismerős fordulatot hallok itt ennél a két akkordnál pl. Grieg: hegyi király barlangjában is hasonló van (innen továbbfűzhető, mi ez)

Persze lehet szubjektív, nincs kőbe vésve, de ha tonálisan (hogy máshogy?) kéne hozzáállni, én ezt mondanám.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7308)

albedo2012-03-04 16:47 |  #7316
Köszönöm szépen! A műfaj meghatározásán nem gondolkoztunk, csak voltak italaink, meg kísérletező kedvünk. Szép időszak volt ez, nagy veszekedésekkel, hogy melyik harmóniát ki minek értelmezett.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7312)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:39 |  #7315
Gdim7-et fejtsd ki akkor még. Tritonusz-behelyettesítés talán, de késő van gondolkozni.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7313)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:37 |  #7314
Ha tényleg ezek a hangok, akkor C-harmonikus moll-t H-ról kezdve (Alterált Sz7 a skála) próbáld rá elsőre. De jó lehet más is. Minden ilyen dolognak van hangneme, csak nem populáris a hangzás, ezért nincs (még) kanonizálva.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7308)

cserye 2012-03-04 16:29 |  #7313
Mivel én adtam a feladványt, nem volt nehéz dolgom:)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7310)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:28 |  #7312
Tetszenek a dalok. A klasszikus értelemben prog rock. Ma már máshogy használják, uggye.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7301)

cserye 2012-03-04 16:28 |  #7311
Ez tök nincs összehangolva a playback alappal. Lehetne persze szándékoltan hamis is, ha ez a cél, de asszem így értendő eredetileg:
http://www.youtube.com/watch?v=Zi80NdsjCO4&feature=related
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#7306)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:18 |  #7310
Tied az elsőbbség nápolyi ügyben!
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7300)

Gitarosaurus 2012-03-04 16:16 |  #7309
Em Hm/D Hm/D A/C# G/H F/A H7/A Em/G Gdim7 F#m7b5 H7 Em

Na, lett időm lefülelni nekem is. Teljesen jó a megfejtésed.

Az F/A az egy nápolyi szext (itt a hagyomágyos értelemben, tehát szextfordítású hármashangzat). Én magamtól találtam rá annó és nagyon örültem. Persze meg van ez már fejtve. Fríg-béli akkordnak (na ilyen szakszó nincs) is felfogható. Gyakorlatilag szubdomináns irányba egy lépést kimodulál.

A Gdim7 érdekesebb.

Ja, és én moll-nak írom.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7299)

albedo2012-03-04 15:23 |  #7308
Például olyanokra gondoltam, mint Airless: 3:10-3:23 egy 15/16-os rész, ahol két akkord váltakozik, hangjai H F Gisz C - H F G H, bevallom őszintén, fogalmam sincs, ezek milyen akkordok, milyen hangnembe milyen funkciót töltenek be, de olyannak se tűnik, hogy ne lenne zenei.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7305)

2012-03-04 14:14 |  #7307
Elég furcsa, de szerintem passzol.
Válasz 'slowhand_joseph' hozzászólására (#7306)

slowhand_joseph 2012-03-04 14:05 |  #7306
Naiv kérdésem van. itt ez a videó és nekem valahogy bántja a fülem.
Szerintetek passzol gitár a kísérethez?
Asszem E-ben van az eredeti de a srác valahogy fél hanggal mintha odébb lenne.

cserye 2012-03-04 14:03 |  #7305
Az még érdekes kérdés, hogy mi nevezhető "kisérleti zenének"? Milyen meglévő szabályok, vagy izlés ellenében hoz mást? Neked vannak erről megfogalmazható támpontjaid?

albedo2012-03-03 17:59 |  #7304
Most hallgattam meg, és valóban érzek hasonlóságot, legfőbbként a szándékot, (kísérletezés mind az összhangzattannal, ritmikával, és a technikával). Még esetleg a Panta Rehi-el érzek valami közös hullámot, de nem tudatos, csak hogy ők is különösen szerettek kísérletezni. És ez most lehet hülyeség, bár nem szoktam hallgatni, lehet valamiért mégis köze van az azonos földrajzi koordinátáknak.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7303)

cserye 2012-03-03 15:35 |  #7303
..ill. talán inkább csak hangulatában olyan.(nekem)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7302)

cserye 2012-03-03 04:53 |  #7302
A korai Color együttes pár dolgára emlékeztet (Panoptikum), ők kisérleteztek hasonlókkal.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7301)

albedo2012-03-02 16:46 |  #7301
Na, ez a kulcskérdés, hogy mit akarok.
Igazából talán azt, hogy megtaláljam a zenében, és a világban ami szép, és mindezt megérteni.
Ha nem tartjátok tolakodásnak, megmutatnék két számot.
Úgy gondolom, ritmikailag és összhangzattanilag is sikerült eljutni kis falunk végére.
Nem reklám akar lenni, a zenekar már nincs.
Itt szokott előfordulni, hogy saját dolgaimat se tudom kielemezni.
www.rubedo.hu
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7300)

cserye 2012-03-02 16:23 |  #7300
Na. Tök jól leszedted, mit akarsz?:)

Nem is biztos, hogy túl sokat kéne elemezni, azon kívül, hogy a basszusfordítások milyen izgalmakra adnak lehetőséget..
Talán az F/A akkord pl. egy szép izgalom benne. Ebben a helyzetben nápolyi szextnek hívták anno, asszem még barokk zenei találmány ez a fordulat (F/A, H/A, Em/G...- Em tonikával értve)

Gratula, ügyes vagy!
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7299)

albedo2012-03-02 15:34 |  #7299
Ez olyan gyönyörű akkordmenet, hogy szerintem Bach-nak is tetszene. Az elemzéssel nem nagyon boldogulok, meg nyilván több megoldás van egyszerre, pont ez a zseniális, de leírom, hol tartok:
Emol, Hmol/D (esetleg Ddúr), A/cisz, G/H, F/A, H7/A, Em/G, Gdim, Fiszm75b, H7, Em.
A basszus szépen megy hangonként lefele.
Az Emol fő hangnem, mert ezt kétszer is kimondja a H7-el, sőt a vége II V I.
Olyan hogy három nagyszekund távolságra lévő dúr akkord (A, G, F)nincs semmilyen hangnemben, viszont a basszus itt cisz, h, a szintén nagyszekundokat lép lefelé.
Itt valami nagy turpisság van, vagy én hallom-értelmezem rosszul. Közben meg k.va jó.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7296)

albedo2012-03-02 14:08 |  #7298
Azt figyeltem meg, hogy azok a zenék, melyek valamiért megtetszenek, ha kielemezzük, akkor kiderül, hogy összhangzattanilag is van benne valami csűr-csavar, és még ha nem is túl népszerűek, de ezek azok a zenék, amit ha sokszor meghallgatunk, mindig fedezünk fel benne valami újat. Ha nagy tömegeket akarunk megmozgatni, akkor minél konkrétabban kell kifejezni az I IV V I-et, és érdemes a lábdobon hozni a negyedeket, nehogy eltévedjen a nagyérdemű. Ami jogos meglátásnak látok, nem lehet úgy zenét írni, hogy kitalálom, hogy itt most 9/8-ad fog váltakozni a 7/4-el, és csinálok egy enharmónikus modulációt, oly módon, hogy gmol6 em75b-nek is értelmezhető. Nálunk ez úgy működött, hogy játszottam azt ami kijött, utána órákig vitatkoztunk, ki akarja gmol6-nak, ki em75b-nek értelmezni, majd átmentünk a kocsmába, feloszlatni a zenekart. De a zene legalább érdekes lett, és én szívesen élem ki magam azon, hogy zenéket elemzek. Nézem is mindjárt a Dire Straits-et.
Válasz 'arion' hozzászólására (#7297)

arion 2012-03-02 11:19 |  #7297
Bocsánat, nem akarok és nem is merek poénkodni rajtatok, ahogy itt elmuzsikálgattok, mert tisztelem az elméleti tudást és kicsit sajnálom is, hogy én összhangzattanilag gyökér vagyok, de eszembe jutott rólatok a vicc:
A 6-os stúdióban melléüt a cimbalmos, c helyett ciszt játszik véletlenül, de nem ismeri el, váltig állítja, hogy az c volt. Már mennek hazafelé, de még mindig tart a vita. Kilépnek a Rádió kapuján és annyira bizonygatja a cimbalmos az igazát, hogy előkapja a verőket és a falon megmutatja, hogyan ütött. Látod, hogy c-t játszottam? - kérdi a primást. Most igen - feleli az - de a felvételen, a 6osban cisz vót.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7296)

cserye 2012-03-02 10:25 |  #7296
Írok én neked, azon ne múljon:)
Ezt írd le (nem muszáj fokokban, de a basszfordítások lényegesek!)
1:25- től 2:00 -ig:
http://www.youtube.com/watch?v=IxS-ICzjO6I

Válasz 'albedo' hozzászólására (#7295)

albedo2012-03-02 10:06 |  #7295
Ez igaz, köszönöm a választ. Ha majd még lesz feladvány, szívesen tornáztatom a pici agyam.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7294)

cserye 2012-03-02 09:59 |  #7294
De hát írod is, hogy Edúr tonika van. Az aisz hang a dór dallam része, de ha nagyon be akarod venni a harmóniába, akkor simán add az Edúr-hoz negyedik hangként szerintem, aztán kész. (Hívjuk E4#nek?)
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7293)

albedo2012-03-02 09:06 |  #7293
Az E líd-re nem jöttem volna rá magamtól, de szerintem is az. Úgy gondolom, mivel a líd skála VII. fokán vezető hang van, így még összhangzattana is. Így a H7 akkordot Dominánsnak gondolnám, a sus4 már előlegezése a Tonikának, Az E dúr és a cisz mol tonika. Viszont még mindig nem értem az (E H aisz) hangokból álló harmónia funkcióját, azon kívül, hogy az E líd skálába belefér, meg hogy piszok jól szól (gondolom ez volt a fő szándék).
Bocs, ha értetlenkedek, meg saját dolgaimat se tudom mindig megfejteni.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7281)

Gitarosaurus 2012-03-02 05:43 |  #7292
Mint mindennel az elmélettel is vargabetűkkel halad az ember. Minden egy kis helyen van, de sokszor végig kell menned rajta több szempontból (útvonalon), mire kiérsz a túloldalra és látod az egészet. Emlékszem nekem is volt idő, amikor az Am6-ot kis szextesnek gondoltam. A legjobb az egészben, hogy valóban igaz a #7257 is.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7290)

albedo2012-03-01 17:32 |  #7291
Igen, ezt még nem olvastam, mikor beláttam tévedésem.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7289)

albedo2012-03-01 17:30 |  #7290
Fenébe, tényleg én számoltam el magam, de hátha így még érdekesebb. Az Am6 és a F#m7b5 f# enharmonikus, Így amellett hogy létrejön a #7265 hozzászólásban leírt diatonikus moduláció, érvényes a #7257 is. De lehet most is tévedek.

cserye 2012-03-01 17:25 |  #7289
Most két külön dolgot írsz. Hogy az "Am6-ban fisz hang van-e, vagy f", azt lejjebb beszéltük. A másik, hogy itt ez a bizonyos akkord mi, az- én úgy fogom fel-, hogy milyen alaphármasból származik. Itt pl. játszd el sima Amollal, utána pedig helyette sima Fiszmoll-al.
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7287)

albedo2012-03-01 17:17 |  #7288
Ezt még elemezni fogom, most csak azt szeretném jelezni, hogy az előbbi üzenetet mikor elküldtem, még nem olvastam el ezt, amire most reagálok.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#7286)

albedo2012-03-01 17:14 |  #7287
Agyament rockzenével foglalkozom, de ez a példa pont egy klasszikus mű. De nem tudom semmilyen avantgárd zenébe se elképzelni, hogy az Am6-ba fisz legyen. Szerintem ez fiszmolhétötbé.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#7271)

Gitarosaurus 2012-03-01 17:09 |  #7286
Am6 a-c-e-f#
F#m7b5 f#-a-c-e

Ha e-mollban vagyunk, akkor klasszikus fokjelzéssel nincs ez a fajta nagy szextes moll akkord, hanem ahogy te is írod második fok: II5/6, vagyis a F#m7b5 első, azaz kvintszext fordítása. És éppenséggel az A kerül a basszusba. Ez a szerkezet különben jobban megtámogatja az A alaphangot, mint a F#-t, ezért is volt érdemes külön jelzéssel ellátni és nem pl. F#m7b5/A-nak írni minden alakalommal. (Meg ugye jazz szextakkordjai...)

Ha Fmaj7-et fordítanál egyszer, akkor kapnál egy mollhármast, kis szext-tel. C-dúrban ezt pl. IV5/6-nak kéne leírni. DE. Az így adódó A alaphangra nem Am6 a jelzés, hanem Am6b (ezt nem szeretem) vagy Am/13b (így is ritkán indokolt, de ezt legalább szeretem) vagy simán Fmaj7/A (mert gyakorlatilag itt az F a kiemelt hang, még akkor is, ha az A a basszus).

Remélem nem tűnik szájbarágósnak...
Válasz 'albedo' hozzászólására (#7270)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu