HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2024. április 16

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 07

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


2010-04-01 22:05 |  #6017
H-e'..........................................
Válasz 'Mazsola' hozzászólására (#6016)

biciklipumpa2010-04-01 21:32 |  #6016
valaki még pontosabban leírná? :D

FGGYZ 2010-04-01 15:14 |  #6015
Válasz 'mark182' hozzászólására (#6013)

2010-04-01 15:10 |  #6014
H-e', ha már pontosítunk!
Válasz 'mark182' hozzászólására (#6013)

PB 2010-04-01 14:16 |  #6013
Akkor nagy H - kis e-t kellett volna írnod. :)

És aki gyorsan Ad, az kétszer undecima?

ÁÁÁÁÁÁ
Válasz 'gazska' hozzászólására (#6012)

FGGYZ 2010-04-01 11:41 |  #6012
Csak a gyengébbek kedvéért jegyzem meg, hogy a H és E hangköz (H dúrban az 1. és a 11.-edik hang) undecima hangköz.

Tehát aki ezentúl nevetni akar, nem kell azt mondania, hogy HE-HE, elég ha annyit mond, hogy undecima-undecima.
Válasz 'gazska' hozzászólására (#6011)

FGGYZ 2010-04-01 11:08 |  #6011

" Akkorát mondtál, mint egy undecima! "


HE-HE!
mostmár két undecimát mondtam
Válasz 'mark182' hozzászólására (#6010)

PB 2010-04-01 10:44 |  #6010
Akkorát mondtál, mint egy undecima!
Válasz 'gazska' hozzászólására (#6008)

Nemethchek2010-04-01 10:43 |  #6009
Hát ja 150 000 Ft alatt nem nagyon van suli. Hát igen az oktatási rendszer az remek.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5991)

FGGYZ 2010-04-01 10:34 |  #6008
Ha zongorán akarsz blattolni tanulni (miután tudod a hangok helyét mindkét kulcsban), könnyű kétszólamú darabbal kezd, lassan, de úgy, hogy a szólamokat alulról-fölfelé nézed. tehát egyszerre játszandó hangoknál először a bal kéz szólamára pillantassz, majd rögtön a jobbkéz szólamára, és lejátszod egyszerre a két szólamot, és így haladsz előre.

Ezt nyugodtan kezdheted tetű tempóban, minnél többet gyakorolsz annál gyorsabb lesz.

Én pl. főleg gitározgattam, de elkezdtem templomban is orgonálni, kb 2 év mulva már kapásból blattoltam 4 szólamú korált is első látásra olyan tempóban ahogy a gyűlekezet énekli.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5941)

FGGYZ 2010-04-01 10:25 |  #6007
Ha két kulcsban akarsz egyszerre blattolni, akkor egyszerre érdemes megtanulni a hangok helyét a két kulcsban, nem ugy hogy 1-2 évig egyik kulcsban játszol, majd újabb 1-2 évig a másikban.
Ha 5 vonal hangjait meg tudod jegyezni, akkor 10 vonal hangjait is meg tudod hamar, nincs ebben semmi nehézség.

Ahogy PB mondta, a basszus és a violin kulcs egyszerre való használatában ott a logika, hogy az első pótvonalnál megy átt egyik a másikba (ez a c hang)
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5941)

Beetlejuice 2010-04-01 09:48 |  #6006
jajjmááá...kötekszem...dobozy meg még mindig itt figyel az ipodomon:D...nem törölhető lemez
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#6005)

dcsabi2010-03-31 23:37 |  #6005
hmmm, nem ismersz eléggé, néha ki kell kapcsolnom,
jártál volna Dobozy bulikra, ott sokat játszottam torz nélkül
vagy eljöttél volna akusztikus talira :)
no de skatulyázzá csak nyugodtan:) .....max kapsz egy pert :)
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#6003)

Beetlejuice 2010-03-31 20:48 |  #6004
sőőőt...szerintem a zongorád is valami hi-gain torzítóra van kötve máááá:DDDD
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#6003)

Beetlejuice 2010-03-31 20:44 |  #6003
Na...téged ismerve meg inkább a tiszta hangszint kellene jelölni, mert úgyis mindent torzítva játszol:DDDD
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#6002)

dcsabi2010-03-31 20:16 |  #6002
azé mer a war ensemble eléggé béna tiszta hangszínnel azé :)
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#6000)

cserje 2010-03-31 18:24 |  #6001
Ez igaz, úgyhogy ne is jelöljük csak:))
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#6000)

Beetlejuice 2010-03-31 17:45 |  #6000
najóóó...de a trozítót mi picsnek jelölnéd kottában:D....ilyen alapon minden effektet jelölhetsz....
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5999)

cserje 2010-03-31 17:42 |  #5999
Tudod, a "rock-metál" fogás: A vastag E húron fogsz egy G-t, az A húron meg egy D-t, és rálépsz a torzítóra.. (tényleg, a torzító hogy van jelölve a klasszikus kottában?...:)

Na ma én voltam az ügyeletes okos, elég ennyi mára..
Válasz 'Imikey' hozzászólására (#5998)

gurgely2010-03-31 17:16 |  #5998
Az az amatőr kérdésem lenne hogy egy tab-nál ezt olvastam: Elsõ két versszak akkordokkal, többi kvintekkel

olvastam erről a kvintről de még mindig nem értem vki el tudná magyarázná?(példákkal is):D

gyrk2010-03-31 16:12 |  #5997
nem úgy értem, na, hanem hogy hogy lehet egy lassabb meg egy gyorsabb valamiből,
no most már befejezem, mert teljesen belegabalyodok

Bóbita2010-03-31 16:11 |  #5996
a slayer a divine intervention albumán is asszem pár hz-et elhangolta a két gitárt, rádásul két irányba(egyiket lejjebb, másikat feljebb)
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5994)

gyrk2010-03-31 16:10 |  #5995
ráadásul a lassabb 3.42, a gyorsabb meg 3.30. a franc se érti ezt : )

gyrk2010-03-31 16:09 |  #5994
hát, én ezt ilyen tudományos alapokon nem vágom. az a 8 herz mennyi? van egy félhang? ha van, akkor van értelme, ha nincs, akkor szerintem hótmindegy.

motörhead-ek is vannak lejjebb hangolva (pl love me like a reptile), hendrixek is. aztán szerintem olyan is van, hogy szartak rá, hozzáhangoltak valakinek a hangszeréhez és olyan lett amilyen xyz herz
nem attól lesz dögös.

ez pl tipikusan olyan, hogy szerintem nem tudatosan van valahová máshová hangolva.... mégis az egyik legjobb gitár-riff amit valaha is hallottam.

(na most ráfáztam, meg akartam mutatni, erre a jútyúkon van két verzió, az egyik gyorsabb, a másik lassabb, nálam meg nincs itt hangszer, hogy megmondjam melyik az eredeti...) mondjuk szerintem a lassabb.







Válasz 'wgs' hozzászólására (#5961)

2010-03-31 15:55 |  #5993
Hegyre fel -olyan 30°-os emelkedőnél- természetesen könnyebb is játszani, hiszen csak előre kell lépni azzal a lábbal, ahova a gitár kerül. Az igazi profikat a lefele haladás sem zavarja meg. Egész egyszerűen megfordulnak és hátrálva ereszkednek!
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5992)

landmine2010-03-31 15:43 |  #5992
Bizony, már én is megfigyeltem, hogy csak az tud rendesen klasszikust játszani (és használni a melod.mollt), aki tisztában van az euro-árfolyamokkal, valamint azzal, hogy a hegytető előtte van, avagy a háta mögött!
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5989)

2010-03-31 15:36 |  #5991
Nem kell érte óradíjat perkálni. Persze a tandíj az egyre húzósabb, köszönhetően az oktatási rendszer nagyszerű fejlődésének.
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5990)

Nemethchek2010-03-31 15:26 |  #5990
"Meg ingyenes". Ezt mire értetted?
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5986)

2010-03-31 15:01 |  #5989
Én az €-árfolyamra gondoltam, de ez sem rossz megközelítés!

Egy kis segítség, Carcassi etűddel az elején:


Hozzátéve, hogy jazzben nincs ilyesmi, ott a dallamos moll csak egy szimpla skála (hangnemnek nem igen van használva sehol).
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5987)

2010-03-31 14:54 |  #5988
De remélem nem úgy, mint a kutya a bádszpenszerterenszhil-filmekben?
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5985)

landmine2010-03-31 14:52 |  #5987
Ha domboldalon a dombtető felé nézve tábortűzgitározom, akkor dallamos mollban nyomjam, ha meg dombtetővel háttal állok, akkor eolban?
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5984)

2010-03-31 14:50 |  #5986
Szvsz csak suliban érdemes jazzt tanulni, mert ott van sok kollega, meg ingyenes (és kötelező) próbák, ahol lehet imprózni megállás nélkül. Aztán utána lehet menni jazz-haknizni. Ugyanez otthon elég belterjes lesz egy idő után. A technikát, elméletét viszont természetesen máshonnan is meg lehet szerezni.

Marc Sabatella
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5967)

Beetlejuice 2010-03-31 14:46 |  #5985
na...akkormá bejelöltelek:D
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5984)

2010-03-31 14:43 |  #5984
Az úgy van, hogy emelkedőn dallamos moll (eol skála n6,n7-el), ereszkedőn természetes moll (sima eol).
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5959)

Beetlejuice 2010-03-31 14:43 |  #5983
...ezt mondom...
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5982)

2010-03-31 14:38 |  #5982
A félhang az tényleg nem egész.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5979)

Beetlejuice 2010-03-31 12:26 |  #5981
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5980)

cserje 2010-03-31 12:18 |  #5980
Imádom "kimatekolni" a dolgokat! :)
(de csak ha már meg van írva- na az viszont "matekkal" nem megy:))
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5972)

Beetlejuice 2010-03-31 12:14 |  #5979
Nekünk egy-két dalnál a szaxofon miatt kellett "felfelé" hangolnunk!...hallgasd meg a myspacen...fentebb vagyunk nem egész fél hanggal.
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5977)

Beetlejuice 2010-03-31 12:13 |  #5978
Neee értsd félre, nemrég Zoli írta ide be a topicba ezt(nem ezekkel a szvakkal), én csak poénkodtam:DDDD
Válasz 'mark182' hozzászólására (#5976)

syphor 2010-03-31 12:13 |  #5977
Persze nyilván ad egy kis dögöt, de ha C-re hangolnak még dögösebb..:D
Szóval csak nem értem ezt a mi a faszért pont 432-t, az ilyen OM dolgokban jómagam nem hiszek, meg, hogy 10-zel elosztom 2 vel megszorzom kijön az Univerzum egyenletének 25 -részének pont a fele vagy mi akurvaannya:DD és még folytathatnám...
Azt elfogadom, hogy valaki teljesebbnek érezheti, DE csak az ugyanolyan hangolású ámde 440hz-es A hoz képest mert egy kicsit mélyebben szólal meg...
A számmisztikában nem hiszek vagy kéne??
Válasz 'vladislav' hozzászólására (#5969)

PB 2010-03-31 12:09 |  #5976
Nemes Zoli barátom mondta mindig: zenematek. :)

Egyébként a jazz tényleg elég tudományos - akárcsak a komolyzene. Az egész pedig az akusztikára épül - na az aztán tényleg tudományos, már-már fantasztikus.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5972)

Bóbita2010-03-31 12:06 |  #5975
és ez alapján az össze hurt lehangolják pár Hz-el? mert akkor már értem, hogy mért nem volt jó, mikor d-re hangolt gitárral nyomtam a war nerve-t az eredetire és hamisnak tünt.
Válasz 'vladislav' hozzászólására (#5969)

Beetlejuice 2010-03-31 12:02 |  #5974
...ez meg fizetett hírdetés:DDDDDD
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5973)

landmine2010-03-31 12:00 |  #5973
Háhá. Nem, én nem vagyok jazz tanár, csak kezdőkkel foglalkozom, általános alapozás keretein belül (amiben érintjük a jazzt is). Aki túlnő az általam tanított kereteken, azt továbbküldöm specialistához
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5968)

Beetlejuice 2010-03-31 11:58 |  #5972
Te Zoli...te így akarsz dalt írni?....így matekolva?:DDDD...ez olyan, mint a művészi műszaki rajz:DDDDD
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5970)

landmine2010-03-31 11:57 |  #5971
De, úgy is működik, csak éppen úgy nehezebb és hosszabb az út. És persze az autodidakta tanulás sem mentesít a jazz formáinak (stílus, elmélet, egyéb összefüggések) megtanulása alól
A jazz elég tudományos műfaj, akárcsak a (mai) fizika, matematika, stb. Ezért ha utóbbiakat is, akkor a jazzt is ezért van értelme tanítani az iskolákban. Ha valaki mondjuk fizikát akar tanulni, akkor nem hinném, hogy érdemes lenne a neten található anyagokból elkezdeni a tanulást. Pont azért, mert lehet ugyan, hogy ma már "minden megvan a neten", viszont a laikus nem tudja felmérni, hogy mi az ami hasznos, és mi az, ami butaság, rendszertelen, stb. Az iskola rendszert hoz a tanulásba, és normális esetben nem térít el hibás irányba.

De ha van ilyen ismerősöd, akkor használd ki, az a legjobb!
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5967)

cserje 2010-03-31 11:52 |  #5970
Szia!
1. Akkord-hangnem ügyben: az mindegy, milyen akkorddal indul,ez a lényegen nem változtat. Az egész, teljes terjedelmében Emoll-ból van.

2. A hangsort nézve: Az alapállapotban természetes moll a B7-es akkordnál megy át pillanatra dallamos mollba.

(Ez azért van, mert az Em hangnem "természetes környezetéhez" a Bm tartozna-mint domináns V. fok, de ez gyakran "alterált akkord" lesz (Bdúr) és ilyenkor a hangsor is igyekszik igazodni hozzá)

Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5965)

Africa Unite2010-03-31 11:20 |  #5969
Hali. hozzáértőbb ember? Akkor hívd Dimebag-et. (RIP) Pantera-ék sem 440-es A-n voltak, hanem lejjebbbbb (cirka 436). Tehát nem újkeletű a dolog, de nem is nagyon elterjedt, pedig ad egy kis dögöt (lsd. pl. Pantera )
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5961)

Beetlejuice 2010-03-31 11:18 |  #5968
...reklámunkat hallották:DDDDD
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5966)

Nemethchek2010-03-31 11:15 |  #5967
Jazz zenét csak iskolában lehet elsajátítani? Mert manapság már majdnem minden megvan a neten. Meg szerencsére pont van egy jazz gitáros ismerősöm is. Csak hát gondolkoztam azon, hogy sok iskola tanít jazz zenét. Autodidakta módon akkor ezt nem is lehet megtanulni? Vagy egy maszek jazz tanár a minimum?
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5966)

landmine2010-03-31 11:01 |  #5966
Skála és hangnem nem ugyanaz! Szerintem mielőtt nekivágsz egy ilyen feladatnak, érdemes az alapokat nézegetni. Ezt nem flegmaságból mondom, hanem segíteni próbálok. Kicsit olyan a kép, mint amikor valaki, aki életében nem járt még konditeremben, ráfekszik a fekvenyomópadra és 20-at akar belenyomni 150 kilóba. Aztán, amikor lesérül, nem érti, miért kötött ki a kórházban.
Mint a fenti példánál, e kellemetlen meglepődés elkerülése érdekében előbb érdemes bemelegíteni, majd a súlyokon szép lassan emelni, úgy a zenében sem érdemes belekapni egy standardbe (150 kilóba), amíg nem jutottál túl az alapokon (bemelegítésen).

Egy ilyen standard-be kezdés előtt rengeteg mindent tisztázni kell, ill. sok mindennek birtokában kell lenni. Hangnemek, funkciók, akkord-skála kapcsolatok, modálisok, akkordok fodításai, alterálásai, és még sorolhatnánk.

Ha mégis belefogsz, akkor próbáld az akkordokkal kezdeni: mondjuk az első sort csináld meg több fekvésben, különféle fogásokkal, ritmizáld meg többféle tempóban/stílusban, majd az egyes akkordokhoz rendeld hozzá a bontásokat, és azokból kezdj el improvizálni (ezek tartalmazzák ugye az akkordok pillérhangjait). Törekedj az egyszerű megoldásokra, nyolcadok-triolák, később alakíts ki rövidebb motívumokat, majd variáld őket. Ha már érzed (tehát hallod a bontásokból az akkordokat), onnan már biztosabbá válhat az egész és alap nélkül is hallani fogod, milyen akkordmenetre is játszol.
Jó hosszadalmas munka egy ilyet rendesen megcsinálni, érdemes segítséget keresni, mondjuk egy jó jazz-tanár személyében
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5965)

Nemethchek2010-03-31 10:31 |  #5965
Hát E-moll-ban indul azt nekem is sikerült levágnom, de aztán tovább mi? és mikor vált át egy másik skálára?
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5959)

PB 2010-03-31 09:36 |  #5964
Tudod mit?
Találj ki egy jobbat és azt fogják használni.
Hidd már, hogy nem hülyeség, azért nem változtatnak rajta, mert nincs jobb.
Annak idején pl. Liszték próbálkoztak másfajta klaviatúra kifejlesztésével, de nem sok mindenre jutottak, mert az ember kezének ez a legkényelmesebb.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5956)

Beetlejuice 2010-03-31 09:35 |  #5963
Ezt pont nem a Zolinak kellett volna címezned
Válasz 'mark182' hozzászólására (#5962)

PB 2010-03-31 09:33 |  #5962
Bocsáss meg, miért van az az érzésem veled kapcsolatban, hogy
1. Nem tudsz kottát olvasni
2. gitáros vagy
?

Mert tipikusan olyan logikád van.

Egy zongorista pl nem úgy látja a zongora klaviatúráját, hogy fehér-fekete billentyűk közül valamelyik is kitüntetett lenne.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5956)

syphor 2010-03-31 08:46 |  #5961
Itt van egy kis infó.
Úgy tudom a Replika az új lemezét is 432-re hangolt A-val veszi (vette?) fel?
Ez ilyen kis divatos faszság vagy tényleg lehet valami benne? Van véleményem de kiváncsi lennék más tapasztaltabb hozzáértőbb emberekére is, mint én...
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5949)

landmine2010-03-31 07:09 |  #5960
#5906
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#5957)

cserje 2010-03-31 00:44 |  #5959
Hali! Hát van benne ugye természetes moll, aztán van egy olyan, amit én "dallamos moll" néven ismerek, és felfelé menetben lá, ti, dó, ré, mi, fi, szi, lá, valamint lefelé menetben: lá, szi, fá, mi, ré, dó, ti, lá (utóbbi sort külövéve harmonikus mollnak is hívják)

Nemethchek2010-03-30 22:44 |  #5958
Sziasztok! Jazz gitározást szeretnék tanulni, és elkezdtem nézegetni a jazz standard nótákat. Autumn Leaves című dallal próbálkoztam, viszont nem teljesen értem milyen skálákban mozog ez a nóta. Tudom ez a zene a jazz alapja, ezért is örülnék ha valaki elmagyarázná mit és hogy:D. köszike!

http://www.jazzguitar.be/autumn_leaves.html

marone2010-03-30 21:51 |  #5957
Tudtok valmikönyvet ajánlani, amiben benne vannak ezek az elméleti dolgok, az alapoktól kezdve ?
Kösz !

cserje 2010-03-30 21:20 |  #5956
"Nem voltak hülyék az öregeink, higgyétek el. Tudták mit csinálnak".
Ez igaz, csakhogy azóta lett egy temperált skálánk, és főként egy igény a dúr hangsor kitüntetett szerepének a kromatikának való átadására. A Cdúr mára teljesen indokolatlan örökségét őrzi pl. a zongora klaviatúra is. Egy másmilyen billentyű elrendezéssel sokkal sokkal hamarabb meg lehetne azon is tanulni. A kotta toldás-foldás logikája mára ugyanígy indokolatlan-következetlen.

PB 2010-03-30 17:54 |  #5955
Aki meg nálam pl a legato vonalakra a pedált nyomogatja, arra nagyon csúnyán nézek, mert az nem arra van.
Arra a "ped" jelzés szolgál, feloldása a *
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5930)

PB 2010-03-30 17:50 |  #5954
Pedig nem olyan bonyolult az élet. Azért van F-kulcs a bal kézben éd G-kulcs a jobb kézben, mert így pont összeérnek az első pótvonalon.


És az sem igaz, hogy módosítgatni kell a jelzéseket. A sor elején meglátod pl a 4 keresztet, máris tudod, hogy E-dúrban vagy, tehát automatikusan minden f-et fisz-nek, minden c-t cisz-nek stb fogsz játszani.


Nem voltak hülyék az öregeink, higgyétek el. Tudták mit csinálnak.

Számomra egyébként a non plus ultra a karmester a partitúrával. :)))
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5939)

arion2010-03-30 15:50 |  #5953
Hallgasd őket egymás után, vagy egyszerre:) és te is hallani fogod...

Bóbita2010-03-30 15:50 |  #5952
:DD
Válasz 'villontrio' hozzászólására (#5951)

rv (A megnemértett)2010-03-30 15:49 |  #5951
Külömbséget senki sem halja meg.
Válasz 'Mazsola' hozzászólására (#5950)

biciklipumpa2010-03-30 15:44 |  #5950
VALAKI MEGHALJA A 440 ÉS A 441hz közt a külömbséget? :D

gyrk2010-03-30 15:34 |  #5949
mi ebben a dilemma?
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5947)

landmine2010-03-30 14:59 |  #5948
Elviseljük valahogy
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5947)

syphor 2010-03-30 14:10 |  #5947
Ti hogy álltok ezzel az "A" hang: 440hz kontra 432 dilemmával?

syphor 2010-03-30 14:09 |  #5946
Ti hogy álltok ezzeka A hang: 440hz kontra 432 dilemmával?

arion2010-03-30 13:37 |  #5945
A lényeg az, hogy olyan elképesztő mennyiségű zeneirodalom van meg hagyományos, megszokott kulcs ábrázolásokkal. hogy hihetetlen káoszt okozna egy új kulcsrendszer bevezetése. Gondolj bele a létező kiadók kottaanyagába, szólamkották, stb, amiket hangfelvételekhez bérbeadnak, valamint a már évek óta rutinnosan olvasó zenészek tömege - ugye egyértelműen komolyzene, vagy kottista jazz irodalomról beszélek - szóval elméletileg lehetne bármilyen kulcs jelzésrendszer, a gyakorlatban azonban bevezethetelen.
Próbálj meg egyetlen olyan érvet felhozni - nem egy új rendszer logikája mellett - amely hatására a világ kottakiadói újranyomtatják a készletüket és a világ zenekaraiban ülő néhány százezer hegedűs átállítja az agyát...
Egyszerűbb az újonnan érkezőknek megtanulni a basszus, tenor, baritonkulcsot.

dcsabi2010-03-30 13:34 |  #5944
jó felé indulsz de picit pontosítanálak
Ugyanis a blues alapon szeptim akkordokkal operál mint G7 C7 D7.
És ezek kijátszásához jobb választás a mixolíd skála.
MIért?
Mert G7 akkord az g h d f hangokból áll míg a G dúr skála g a h c d e fisz hangokból

Nem fog szépen szólni ha az akkordban f a skálában fisz szól.
Ugyan ez vonatkozik a többi akkordra is.
Tehát G7-re g mixolíd ( c dúr skála hangjai)
C7-re c mixolíd (f dúr skála hangjai)
D7-re d mixolíd ( g dúr skála hangjai)

Keresd ki C7 és D7 akkordokra hogy miért.
Válasz 'NW074' hozzászólására (#5942)

dcsabi2010-03-30 13:34 |  #5943
jó felé indulsz de picit pontosítanálak
Ugyanis a blues alapon szeptim akkordokkal operál mint G7 C7 D7.
És ezek kijátszásához jobb választás a mixolíd skála.
MIért?
Mert G7 akkord az g h d f hangokból áll míg a G dúr skála g a h c d e fisz hangokból

Nem fog szépen szólni ha az akkordban f a skálában fisz szól.
Ugyan ez vonatkozik a többi akkordra is.
Tehát G7-re g mixolíd ( c dúr skála hangjai)
C7-re c mixolíd (f dúr skála hangjai)
D7-re d mixolíd ( g dúr skála hangjai)

Keresd ki C7 és D7 akkordokra hogy miért.
Válasz 'NW074' hozzászólására (#5942)

HPeti2010-03-30 13:12 |  #5942
Szevasztok!Tegnap autodidaktaként, 8év gitározás után elmentem egy nagyonjó barátomhoz tanulni, elméletet,mert elhatároztam magam, h a zeneelmélet ismeretével lehet igazán íz..elmondta, hogy c dúr hangjait játszom sima dmoll-os kíséretre, annak igencsak dóros jellege lesz..elmondta a többit is, h ha emoll-ra akkor az eol-os/spanyolos, stb...:) baromira jó ezt felfogni. Eddig mezei gitárosként ismertem a pentatont és pl. a blues kíséretre is cask a blues skálára gondolva tudtam játszani..jól értettem, h az improvizációt nem csak úgy lehet felfogni, h nyomom rá szépen dallamosan a blues skála hangjait, hanem úgyis is, hogy pl.egy Gdúr blues I.fokára a G-dúr hangjait, IV.fokra C-dúr hangjait V-re D-dúr hangjait nyomom?igaz, h a blues skála ennek a 3 harmóniának a hangjait tartalmazza? reméle nem beszélek túl nagy hülyeséget...

Simön2010-03-24 21:24 |  #5941
Egy kulcsban tökéletesen blattolni, az minimum egy év szvsz. A második kulcs minimum kétszer annyi, ennyi idő kell, míg az agyad megszokja a másik rendszert. A két kulcs különválasztása a fejben még pár év
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5940)

Beetlejuice 2010-03-24 20:47 |  #5940
...azért kicsit eltúlozzátok. Nem kellenek évek egy F és egy G kulcs-ban való eligazodáshoz....legalábbis nem kéne...
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5939)

Simön2010-03-24 20:09 |  #5939
Te jóisten, de jó, hogy ezt vallod. Én is ezen filózom évek óta. Mi értelme van annak, hogy a két legfontosabb kulcsban máshol vannak a hangok? Miért van az, hogy a C G-kulcsban a harmadik és negyedik vonal között, F-kulcsban meg a második és harmadik vonal között van? Egyszer feltettem ezt a kérdést egy komolyzenész ismerősömnek, aki szerint mindez a partitúrára vezethető vissza, és valami számomra erősen homályos módszertant vázolt fel, hogy ez miért jó a karmesternek. Szerintem ez nem magyarázat. Tudjuk jól, vannak transzponáló hangszerek, mint a legtöbb fúvós, vagy pont a nagybőgő. De ehhez nem lenne elegendő egy jelzésrendszer kitalálása (mint az oktávkülönbség jelei, pl. 8va)? Különböző kulcsokra szükség van, de miért nem ugyanott vannak jelölve a hangok? Ez így teljesen felesleges, idegesítő és évekkel hosszabítja meg a tanulási folyamatot. Ha legalább egy épkézláb érvet hallanék, hogy erre mi szükség van, elgondolkodnék rajta. Így csak bosszúságot okoz.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5938)

cserje 2010-03-24 19:35 |  #5938
Kicsit hozzáfűzve az alantiakhoz: én azt látom gyakoribbnak, hogy kottából tökéletesen játszó embereknek alig, vagy semmilyen hallása sincs, és itt legfőképp a harmóniákra gondolok, pedig onnantól zenész valaki, hogy a dallamot a harmóniákba ágyazott módon értelmezi. (monofóniában majd minden laikus otthon van, ha egyeszer vissza tudja dúdolni a slágert). Szóval kottából tökéletesen játszanak, de a zene nem megy keresztül igazi tudati feldolgozáson, olyan ez, mintha idegen szöveget olvasnék fel, úgy hogy a nyelvet nem ismerem.

A kottaolvasás nehézségéről: 1.: a kulcsrendszeres lejegyzés a tudati (homogén) gátlás problémájába ütközik (azonos alapelvű kódolás, viszont az öt vonalon ide-oda eltologatva a különböző kulcsoknál-nagyon nagyon buta, kényszerű találmány volt annak idején)

2. A lejegyzés magán hordozza a bizonyos "kitüntetett C dúr"-átkos örökségét, azaz: a C dúr skálán kívül eső hangokat és hangnemeket pótjelekkel kell ellátni. Az egész egy "folt hátán folt" rendszer.

Sajnos igaz a megállapítás, hogy évek kellenek, hogy otthon légy rendesen benne, de erről ez a nagyon buta, feleslegesen bunyolult reformálatlan rendszer tehet. Sokkal-sokkal hamarabb-könnyebben mehetne pedig a lejegyzés és olvasás is egy logikus, jó elrendezésű nyelvezetben.

Simön2010-03-24 17:38 |  #5937
Okos dolgokat mondtok!
Én csak a magam nevében tudok beszélni, könnyűzenész vagyok, basszusgitározom és mellette hébe-hóba nagybőgőzöm is. A kötelező zongora mint tantárgy igazából maga a zeneelmélet gyakorlatban, sarkítva azt is mondhatnám, hogy néhány (valóban nagyon) egyszerű etűdön kívül ezeken az órákon semmi mást nem tanítanak. Volt olyan, hogy egész órán a zongorához hozzá se kellett nyúlni, csak beszélt róla a tanár :D
Basszuskulcsban a tanárom szerint jól blattolok, olvasom a violinkulcsot is de ott nem megy a blatt. Lehet, hogy akkor csesztem el az életemet, mikor basszuskulcsban fogtam hozzá a kottaolvasás elsajátításához? Komolyzenész ismerősök szerint ez is lehet:)
Összhangzattan órák, na az valóban nem semmi. Megadnak egy közepesen bonyolult dallamot, oszt harmonizáld meg, de aztán a szólamvezetés is olyan legyen, hogy Bach is megnyalja a húsz ujját! Többek közt ez tántorított el a Bartók Konzitól:D
A billentyűs hangszer a leglátványosabb ez is tény, minden egyes elméleti finomság látszik rajta működés közben. Nem hülyeség, hogy még a dobosoknak is kötelező zongorájuk van. De én konkrétan fizikailag kivitelezhetetlennek érzem két, boci-boci-tarkánál bonyolultabb kottasáv együttes, 100%-os figyelését és prezentálását. Ez nekem egy olyan manővernek tűnik, amihez emberfeletti ritmusérzék, koncentrációképesség és leírhatatlanul gyors reakcióképesség kell. Egy hangzóanyagból kihallani a különböző szólamok legfinomabb mozgását elég bonyolult, de én reálisnak érzem. Hosszú évek gyakorlása kell hozzá, de elérhető. Azonban azt, hogy ha valaki elé letesznek egy Chopin darabot, amit életében nem látott, és ott helyben el is játssza, nos azzal kapcsolatban nem tudom elhinni, hogy ezt tanulással és gyakorlással érte el, mindenképp erre kellett születnie. Lehet kitűnő zenei memóriája, viszont szerintem már egy bonyolult kottasáv tökéletes blattolása is óriási teljesítmény, hát még kettő egyszerre. Bár ki tudja, lehet, hogy ha egy teljes értékű (tehát nem kötelező) zongoraleckét vennék, megváltozna a véleményem

eddie2010-03-24 17:16 |  #5936
nem baj az ! Tetszik nagyon a klaszikus zene.
Bizonyos hangszerek meg pláne, nagyon tetszenek.

Amúgy meg , ha a klaszikust betorzítom, meg teszek bele palm muting-ot , már ott is a metál.

Inkább az volt a problem a könyvel hogy nagyon részletes, beleír mindenféle régi jelöléseket stb. , mert anyira precíz. És ez nyilván jó, de bent van az a veszély hogy az ember a 4ed-énél abba hagyja, mert egy mostani rock gitárosnak , mindenhez van pl TAB , nem kell neki enyire részletesen.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5924)

2010-03-24 16:57 |  #5935
Én szintiztem 2-3 évig és valóban. Egy hang -> egy billentyű. Sokkal több koncentráció marad magára a kottára.

Beetlejuice 2010-03-24 16:45 |  #5934
...másik meghogy zongorán ezerszer egyszerűbbenk hat az elmélet...
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5933)

Beetlejuice 2010-03-24 16:43 |  #5933
ááá...nem keveredik az, c a violinkulcsban az e az basszkulcsban...és nem kell 5 év sem...én pár hete kezdtem el zongorázni, de már simán érthető amit linkeltél, pedig pár hete még évekre tippeltem volna. Illetve szoxofonosunk, aki zeneműszétin van, pl simán elsőre átlátja, persze ott is kell pár perc felfogni, tehát előtte azért át kell neki is nézni, de lejátszás közben simán vágja(tévedni meg ambari dolog, de az előjegyzésben ott van, hogy 3 B-s a skála, tehát adottak a hangok, így nagy gebasz nem lehet:)...illetve ez még tényleg egy egyszerű amit linkeltél, szinte 2-3 akkord megy a bassuskulcsban csak...
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5930)

gyrk2010-03-24 16:32 |  #5932
a zongoristák egyszerre tanulják mindkét kulcsot. de mondjuk aki komolyabb szinten csellózik, vagy fagottozik, vagy nagybőgőzik, az megtanulja a basszuskulcs mellett a tenorkulcsot is, ráadásul ha tényleg komolyabb szinten csinálja, akkor zongoráznia is kell, úgyhogy nyomja egyszerre a basszuskulcsot és a violinkulcsot is.
ez csak gyakorlás kérdése szerintem ugyanúgy, mint az írás-olvasás.
én egyébként violinkulcsban is tragikusan blattolok, csak a pofám nagy
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5930)

gyrk2010-03-24 16:27 |  #5931
gondolj bele, a zeneakadémián összhangzattanból vannak memoriter gyakorlatok. hallasz egy 4-5 szólamú monteverdi madrigálból pár taktust, majd később egyre többet, aztán vagy lekottázod, vagy lejátszod zongorán a szólamokat külön-külön, meg amit lehet egyszerre. aki erre képes, annak egy ilyen kottakép rigófütty.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5927)

Simön2010-03-24 16:25 |  #5930
Még a legkönnyebb sort hoztam a Children's Corner-ből :D

A legato-vonalak a legjobbak, zongoránál még azt mondom, hogy OK, mert pontosan betájolható, meddig kell a pedált nyomogatni, de gitárra tényleg hülyeség:D

Az nem fér a fejembe, hogy ugyebár ha egy ember megtanul a hangszerének megfelelő kulcsban tökéletesen, álmából felkeltve is blattolni, az már egy öt év. Utána tökéletesen ki kell dolgozni a másik kulcsot, az ugyanennyi, ha nem több. Ezután 4-5 év, míg nem keverednek össze a kulcsok a fejében, és ezután kéne még megtanulni real-time blattolni mindkét kulcsban. Húzos a zongoristák élete :D
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5928)

2010-03-24 16:19 |  #5929
Mondjuk nekem rossz a szemem. Biztos az is számít.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5928)

2010-03-24 16:18 |  #5928
Zongorista szinten ez még átláthatónak mondható. Liszt kottákat nézegess!

Gitárosként a klasszikus kottákból a kedvenceim, amiknél az egymásba zengetett hangok esetén kiírják a végeérhetetlen legato-kat, ezáltal full játszhatatlanná vágják a kottaképet. De erre is van megoldás: meg kell tanulni fejből!
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5927)

Simön2010-03-24 16:00 |  #5927
Azt mondjátok, van ember aki ezt első ránézésre pontosan, hibátlanul lejátssza?




Hogy a fenébe lehet egyszerre blattolni két sávot? Még egyenként is elég húzósak :D
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5900)

Simön2010-03-24 15:54 |  #5926
Meg a tetrachord.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5925)

2010-03-24 15:04 |  #5925
Maradjunk a pentatonnál. Az valóban lehet mindennek az alapja.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#5922)

2010-03-24 15:02 |  #5924
Mámint' kinek baj? Hát eddie-nek!
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5921)

landmine2010-03-24 14:04 |  #5923
Válasz 'pter001' hozzászólására (#5922)

A hangyák ura2010-03-24 14:03 |  #5922
Meg a blues.:)
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5921)

landmine2010-03-24 14:00 |  #5921
Az mé' baj? Mindennek az alapja a klasszikus.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5920)

2010-03-24 13:51 |  #5920
Amúgy a Kesztlernél jobbat nem találsz, csak az meg nagyon klasszikus indíttatású. Még ötvonalas kotta is van benne!
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5919)

eddie2010-03-24 11:49 |  #5919
Nem. Egy kényelmes kórházi ágyon.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5918)

2010-03-24 11:46 |  #5918
eddie, Te ugye Luston születtél?
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5909)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu