HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2023. március 24

*MARSHALL.hu KLUB *

2023. március 24

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2023. március 24

Jónás Tamás (instrume

2023. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2023. március 23

Pantera

2023. március 22

Gitáreffektek

2023. március 22

Barkács

2023. március 21

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. március 20

DalszövegÉrtelmező 20

2023. március 20

Csöves Gitárerősítő

2023. március 16

ZENEELMÉLET

2023. március 16

***YAMAHA billentyűsök

2023. március 10

Mákosamp és válogatott f

2023. március 02

***JACKSON***

2023. február 28

***FENDER***

2023. február 23

!!! MUTAMEG !!! - Ide t

2023. február 19

***GIBSON***

2023. február 18

R O L A N D szintetizá

2023. február 18

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2023. február 13

Vizelde

2023. január 27

. : PRÓBATERMEK : .

2023. január 27

In Memoriam...

2023. január 21

Zenészeket, zenekart ke

2023. január 16

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. január 03

Metallica

2023. január 01

BÚÉK 2023 Karácsony

2022. december 31

Milyen erősítőt vegyek?

2022. december 29

Z e n é s z V I C C E K

2022. december 29

LOPOTT HANGSZEREK - gyá

2022. december 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO CT S200 RD
Szintetizátor

CASIO CT S200 RD


Akciós ár:
59 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft



hangszermagazin.hu

ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.





hangszermagazin.hu

MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.







Legfrissebb használt hangszerek:
D Addario
8 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Strymon
85 000 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.
MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.
SZAVAZZ A 3 HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT EGYIKÉRE ÉS NYERJ!
2022. november 25.
MUTAMEG! - 50 000 Ft-os NYEREMÉNY ZENEKAROKNAK - Meghosszabbítva DEC.24-ig!
2022. október 28.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


dcsabi2010-03-31 20:16 |  #6002
azé mer a war ensemble eléggé béna tiszta hangszínnel azé :)
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#6000)

cserje 2010-03-31 18:24 |  #6001
Ez igaz, úgyhogy ne is jelöljük csak:))
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#6000)

Beetlejuice 2010-03-31 17:45 |  #6000
najóóó...de a trozítót mi picsnek jelölnéd kottában:D....ilyen alapon minden effektet jelölhetsz....
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5999)

cserje 2010-03-31 17:42 |  #5999
Tudod, a "rock-metál" fogás: A vastag E húron fogsz egy G-t, az A húron meg egy D-t, és rálépsz a torzítóra.. (tényleg, a torzító hogy van jelölve a klasszikus kottában?...:)

Na ma én voltam az ügyeletes okos, elég ennyi mára..
Válasz 'Imikey' hozzászólására (#5998)

gurgely2010-03-31 17:16 |  #5998
Az az amatőr kérdésem lenne hogy egy tab-nál ezt olvastam: Elsõ két versszak akkordokkal, többi kvintekkel

olvastam erről a kvintről de még mindig nem értem vki el tudná magyarázná?(példákkal is):D

gyrk2010-03-31 16:12 |  #5997
nem úgy értem, na, hanem hogy hogy lehet egy lassabb meg egy gyorsabb valamiből,
no most már befejezem, mert teljesen belegabalyodok

Bóbita2010-03-31 16:11 |  #5996
a slayer a divine intervention albumán is asszem pár hz-et elhangolta a két gitárt, rádásul két irányba(egyiket lejjebb, másikat feljebb)
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5994)

gyrk2010-03-31 16:10 |  #5995
ráadásul a lassabb 3.42, a gyorsabb meg 3.30. a franc se érti ezt : )

gyrk2010-03-31 16:09 |  #5994
hát, én ezt ilyen tudományos alapokon nem vágom. az a 8 herz mennyi? van egy félhang? ha van, akkor van értelme, ha nincs, akkor szerintem hótmindegy.

motörhead-ek is vannak lejjebb hangolva (pl love me like a reptile), hendrixek is. aztán szerintem olyan is van, hogy szartak rá, hozzáhangoltak valakinek a hangszeréhez és olyan lett amilyen xyz herz
nem attól lesz dögös.

ez pl tipikusan olyan, hogy szerintem nem tudatosan van valahová máshová hangolva.... mégis az egyik legjobb gitár-riff amit valaha is hallottam.

(na most ráfáztam, meg akartam mutatni, erre a jútyúkon van két verzió, az egyik gyorsabb, a másik lassabb, nálam meg nincs itt hangszer, hogy megmondjam melyik az eredeti...) mondjuk szerintem a lassabb.







Válasz 'wgs' hozzászólására (#5961)

2010-03-31 15:55 |  #5993
Hegyre fel -olyan 30°-os emelkedőnél- természetesen könnyebb is játszani, hiszen csak előre kell lépni azzal a lábbal, ahova a gitár kerül. Az igazi profikat a lefele haladás sem zavarja meg. Egész egyszerűen megfordulnak és hátrálva ereszkednek!
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5992)

landmine2010-03-31 15:43 |  #5992
Bizony, már én is megfigyeltem, hogy csak az tud rendesen klasszikust játszani (és használni a melod.mollt), aki tisztában van az euro-árfolyamokkal, valamint azzal, hogy a hegytető előtte van, avagy a háta mögött!
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5989)

2010-03-31 15:36 |  #5991
Nem kell érte óradíjat perkálni. Persze a tandíj az egyre húzósabb, köszönhetően az oktatási rendszer nagyszerű fejlődésének.
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5990)

Nemethchek2010-03-31 15:26 |  #5990
"Meg ingyenes". Ezt mire értetted?
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5986)

2010-03-31 15:01 |  #5989
Én az €-árfolyamra gondoltam, de ez sem rossz megközelítés!

Egy kis segítség, Carcassi etűddel az elején:


Hozzátéve, hogy jazzben nincs ilyesmi, ott a dallamos moll csak egy szimpla skála (hangnemnek nem igen van használva sehol).
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5987)

2010-03-31 14:54 |  #5988
De remélem nem úgy, mint a kutya a bádszpenszerterenszhil-filmekben?
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5985)

landmine2010-03-31 14:52 |  #5987
Ha domboldalon a dombtető felé nézve tábortűzgitározom, akkor dallamos mollban nyomjam, ha meg dombtetővel háttal állok, akkor eolban?
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5984)

2010-03-31 14:50 |  #5986
Szvsz csak suliban érdemes jazzt tanulni, mert ott van sok kollega, meg ingyenes (és kötelező) próbák, ahol lehet imprózni megállás nélkül. Aztán utána lehet menni jazz-haknizni. Ugyanez otthon elég belterjes lesz egy idő után. A technikát, elméletét viszont természetesen máshonnan is meg lehet szerezni.

Marc Sabatella
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5967)

Beetlejuice 2010-03-31 14:46 |  #5985
na...akkormá bejelöltelek:D
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5984)

2010-03-31 14:43 |  #5984
Az úgy van, hogy emelkedőn dallamos moll (eol skála n6,n7-el), ereszkedőn természetes moll (sima eol).
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5959)

Beetlejuice 2010-03-31 14:43 |  #5983
...ezt mondom...
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5982)

2010-03-31 14:38 |  #5982
A félhang az tényleg nem egész.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5979)

Beetlejuice 2010-03-31 12:26 |  #5981
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5980)

cserje 2010-03-31 12:18 |  #5980
Imádom "kimatekolni" a dolgokat! :)
(de csak ha már meg van írva- na az viszont "matekkal" nem megy:))
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5972)

Beetlejuice 2010-03-31 12:14 |  #5979
Nekünk egy-két dalnál a szaxofon miatt kellett "felfelé" hangolnunk!...hallgasd meg a myspacen...fentebb vagyunk nem egész fél hanggal.
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5977)

Beetlejuice 2010-03-31 12:13 |  #5978
Neee értsd félre, nemrég Zoli írta ide be a topicba ezt(nem ezekkel a szvakkal), én csak poénkodtam:DDDD
Válasz 'mark182' hozzászólására (#5976)

syphor 2010-03-31 12:13 |  #5977
Persze nyilván ad egy kis dögöt, de ha C-re hangolnak még dögösebb..:D
Szóval csak nem értem ezt a mi a faszért pont 432-t, az ilyen OM dolgokban jómagam nem hiszek, meg, hogy 10-zel elosztom 2 vel megszorzom kijön az Univerzum egyenletének 25 -részének pont a fele vagy mi akurvaannya:DD és még folytathatnám...
Azt elfogadom, hogy valaki teljesebbnek érezheti, DE csak az ugyanolyan hangolású ámde 440hz-es A hoz képest mert egy kicsit mélyebben szólal meg...
A számmisztikában nem hiszek vagy kéne??
Válasz 'vladislav' hozzászólására (#5969)

PB 2010-03-31 12:09 |  #5976
Nemes Zoli barátom mondta mindig: zenematek. :)

Egyébként a jazz tényleg elég tudományos - akárcsak a komolyzene. Az egész pedig az akusztikára épül - na az aztán tényleg tudományos, már-már fantasztikus.
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5972)

Bóbita2010-03-31 12:06 |  #5975
és ez alapján az össze hurt lehangolják pár Hz-el? mert akkor már értem, hogy mért nem volt jó, mikor d-re hangolt gitárral nyomtam a war nerve-t az eredetire és hamisnak tünt.
Válasz 'vladislav' hozzászólására (#5969)

Beetlejuice 2010-03-31 12:02 |  #5974
...ez meg fizetett hírdetés:DDDDDD
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5973)

landmine2010-03-31 12:00 |  #5973
Háhá. Nem, én nem vagyok jazz tanár, csak kezdőkkel foglalkozom, általános alapozás keretein belül (amiben érintjük a jazzt is). Aki túlnő az általam tanított kereteken, azt továbbküldöm specialistához
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5968)

Beetlejuice 2010-03-31 11:58 |  #5972
Te Zoli...te így akarsz dalt írni?....így matekolva?:DDDD...ez olyan, mint a művészi műszaki rajz:DDDDD
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5970)

landmine2010-03-31 11:57 |  #5971
De, úgy is működik, csak éppen úgy nehezebb és hosszabb az út. És persze az autodidakta tanulás sem mentesít a jazz formáinak (stílus, elmélet, egyéb összefüggések) megtanulása alól
A jazz elég tudományos műfaj, akárcsak a (mai) fizika, matematika, stb. Ezért ha utóbbiakat is, akkor a jazzt is ezért van értelme tanítani az iskolákban. Ha valaki mondjuk fizikát akar tanulni, akkor nem hinném, hogy érdemes lenne a neten található anyagokból elkezdeni a tanulást. Pont azért, mert lehet ugyan, hogy ma már "minden megvan a neten", viszont a laikus nem tudja felmérni, hogy mi az ami hasznos, és mi az, ami butaság, rendszertelen, stb. Az iskola rendszert hoz a tanulásba, és normális esetben nem térít el hibás irányba.

De ha van ilyen ismerősöd, akkor használd ki, az a legjobb!
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5967)

cserje 2010-03-31 11:52 |  #5970
Szia!
1. Akkord-hangnem ügyben: az mindegy, milyen akkorddal indul,ez a lényegen nem változtat. Az egész, teljes terjedelmében Emoll-ból van.

2. A hangsort nézve: Az alapállapotban természetes moll a B7-es akkordnál megy át pillanatra dallamos mollba.

(Ez azért van, mert az Em hangnem "természetes környezetéhez" a Bm tartozna-mint domináns V. fok, de ez gyakran "alterált akkord" lesz (Bdúr) és ilyenkor a hangsor is igyekszik igazodni hozzá)

Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5965)

Africa Unite2010-03-31 11:20 |  #5969
Hali. hozzáértőbb ember? Akkor hívd Dimebag-et. (RIP) Pantera-ék sem 440-es A-n voltak, hanem lejjebbbbb (cirka 436). Tehát nem újkeletű a dolog, de nem is nagyon elterjedt, pedig ad egy kis dögöt (lsd. pl. Pantera )
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5961)

Beetlejuice 2010-03-31 11:18 |  #5968
...reklámunkat hallották:DDDDD
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5966)

Nemethchek2010-03-31 11:15 |  #5967
Jazz zenét csak iskolában lehet elsajátítani? Mert manapság már majdnem minden megvan a neten. Meg szerencsére pont van egy jazz gitáros ismerősöm is. Csak hát gondolkoztam azon, hogy sok iskola tanít jazz zenét. Autodidakta módon akkor ezt nem is lehet megtanulni? Vagy egy maszek jazz tanár a minimum?
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5966)

landmine2010-03-31 11:01 |  #5966
Skála és hangnem nem ugyanaz! Szerintem mielőtt nekivágsz egy ilyen feladatnak, érdemes az alapokat nézegetni. Ezt nem flegmaságból mondom, hanem segíteni próbálok. Kicsit olyan a kép, mint amikor valaki, aki életében nem járt még konditeremben, ráfekszik a fekvenyomópadra és 20-at akar belenyomni 150 kilóba. Aztán, amikor lesérül, nem érti, miért kötött ki a kórházban.
Mint a fenti példánál, e kellemetlen meglepődés elkerülése érdekében előbb érdemes bemelegíteni, majd a súlyokon szép lassan emelni, úgy a zenében sem érdemes belekapni egy standardbe (150 kilóba), amíg nem jutottál túl az alapokon (bemelegítésen).

Egy ilyen standard-be kezdés előtt rengeteg mindent tisztázni kell, ill. sok mindennek birtokában kell lenni. Hangnemek, funkciók, akkord-skála kapcsolatok, modálisok, akkordok fodításai, alterálásai, és még sorolhatnánk.

Ha mégis belefogsz, akkor próbáld az akkordokkal kezdeni: mondjuk az első sort csináld meg több fekvésben, különféle fogásokkal, ritmizáld meg többféle tempóban/stílusban, majd az egyes akkordokhoz rendeld hozzá a bontásokat, és azokból kezdj el improvizálni (ezek tartalmazzák ugye az akkordok pillérhangjait). Törekedj az egyszerű megoldásokra, nyolcadok-triolák, később alakíts ki rövidebb motívumokat, majd variáld őket. Ha már érzed (tehát hallod a bontásokból az akkordokat), onnan már biztosabbá válhat az egész és alap nélkül is hallani fogod, milyen akkordmenetre is játszol.
Jó hosszadalmas munka egy ilyet rendesen megcsinálni, érdemes segítséget keresni, mondjuk egy jó jazz-tanár személyében
Válasz 'ÁNorbi' hozzászólására (#5965)

Nemethchek2010-03-31 10:31 |  #5965
Hát E-moll-ban indul azt nekem is sikerült levágnom, de aztán tovább mi? és mikor vált át egy másik skálára?
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5959)

PB 2010-03-31 09:36 |  #5964
Tudod mit?
Találj ki egy jobbat és azt fogják használni.
Hidd már, hogy nem hülyeség, azért nem változtatnak rajta, mert nincs jobb.
Annak idején pl. Liszték próbálkoztak másfajta klaviatúra kifejlesztésével, de nem sok mindenre jutottak, mert az ember kezének ez a legkényelmesebb.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5956)

Beetlejuice 2010-03-31 09:35 |  #5963
Ezt pont nem a Zolinak kellett volna címezned
Válasz 'mark182' hozzászólására (#5962)

PB 2010-03-31 09:33 |  #5962
Bocsáss meg, miért van az az érzésem veled kapcsolatban, hogy
1. Nem tudsz kottát olvasni
2. gitáros vagy
?

Mert tipikusan olyan logikád van.

Egy zongorista pl nem úgy látja a zongora klaviatúráját, hogy fehér-fekete billentyűk közül valamelyik is kitüntetett lenne.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5956)

syphor 2010-03-31 08:46 |  #5961
Itt van egy kis infó.
Úgy tudom a Replika az új lemezét is 432-re hangolt A-val veszi (vette?) fel?
Ez ilyen kis divatos faszság vagy tényleg lehet valami benne? Van véleményem de kiváncsi lennék más tapasztaltabb hozzáértőbb emberekére is, mint én...
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5949)

landmine2010-03-31 07:09 |  #5960
#5906
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#5957)

cserje 2010-03-31 00:44 |  #5959
Hali! Hát van benne ugye természetes moll, aztán van egy olyan, amit én "dallamos moll" néven ismerek, és felfelé menetben lá, ti, dó, ré, mi, fi, szi, lá, valamint lefelé menetben: lá, szi, fá, mi, ré, dó, ti, lá (utóbbi sort külövéve harmonikus mollnak is hívják)

Nemethchek2010-03-30 22:44 |  #5958
Sziasztok! Jazz gitározást szeretnék tanulni, és elkezdtem nézegetni a jazz standard nótákat. Autumn Leaves című dallal próbálkoztam, viszont nem teljesen értem milyen skálákban mozog ez a nóta. Tudom ez a zene a jazz alapja, ezért is örülnék ha valaki elmagyarázná mit és hogy:D. köszike!

http://www.jazzguitar.be/autumn_leaves.html

marone2010-03-30 21:51 |  #5957
Tudtok valmikönyvet ajánlani, amiben benne vannak ezek az elméleti dolgok, az alapoktól kezdve ?
Kösz !

cserje 2010-03-30 21:20 |  #5956
"Nem voltak hülyék az öregeink, higgyétek el. Tudták mit csinálnak".
Ez igaz, csakhogy azóta lett egy temperált skálánk, és főként egy igény a dúr hangsor kitüntetett szerepének a kromatikának való átadására. A Cdúr mára teljesen indokolatlan örökségét őrzi pl. a zongora klaviatúra is. Egy másmilyen billentyű elrendezéssel sokkal sokkal hamarabb meg lehetne azon is tanulni. A kotta toldás-foldás logikája mára ugyanígy indokolatlan-következetlen.

PB 2010-03-30 17:54 |  #5955
Aki meg nálam pl a legato vonalakra a pedált nyomogatja, arra nagyon csúnyán nézek, mert az nem arra van.
Arra a "ped" jelzés szolgál, feloldása a *
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5930)

PB 2010-03-30 17:50 |  #5954
Pedig nem olyan bonyolult az élet. Azért van F-kulcs a bal kézben éd G-kulcs a jobb kézben, mert így pont összeérnek az első pótvonalon.


És az sem igaz, hogy módosítgatni kell a jelzéseket. A sor elején meglátod pl a 4 keresztet, máris tudod, hogy E-dúrban vagy, tehát automatikusan minden f-et fisz-nek, minden c-t cisz-nek stb fogsz játszani.


Nem voltak hülyék az öregeink, higgyétek el. Tudták mit csinálnak.

Számomra egyébként a non plus ultra a karmester a partitúrával. :)))
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5939)

arion2010-03-30 15:50 |  #5953
Hallgasd őket egymás után, vagy egyszerre:) és te is hallani fogod...

Bóbita2010-03-30 15:50 |  #5952
:DD
Válasz 'villontrio' hozzászólására (#5951)

rv (A megnemértett)2010-03-30 15:49 |  #5951
Külömbséget senki sem halja meg.
Válasz 'Mazsola' hozzászólására (#5950)

biciklipumpa2010-03-30 15:44 |  #5950
VALAKI MEGHALJA A 440 ÉS A 441hz közt a külömbséget? :D

gyrk2010-03-30 15:34 |  #5949
mi ebben a dilemma?
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5947)

landmine2010-03-30 14:59 |  #5948
Elviseljük valahogy
Válasz 'wgs' hozzászólására (#5947)

syphor 2010-03-30 14:10 |  #5947
Ti hogy álltok ezzel az "A" hang: 440hz kontra 432 dilemmával?

syphor 2010-03-30 14:09 |  #5946
Ti hogy álltok ezzeka A hang: 440hz kontra 432 dilemmával?

arion2010-03-30 13:37 |  #5945
A lényeg az, hogy olyan elképesztő mennyiségű zeneirodalom van meg hagyományos, megszokott kulcs ábrázolásokkal. hogy hihetetlen káoszt okozna egy új kulcsrendszer bevezetése. Gondolj bele a létező kiadók kottaanyagába, szólamkották, stb, amiket hangfelvételekhez bérbeadnak, valamint a már évek óta rutinnosan olvasó zenészek tömege - ugye egyértelműen komolyzene, vagy kottista jazz irodalomról beszélek - szóval elméletileg lehetne bármilyen kulcs jelzésrendszer, a gyakorlatban azonban bevezethetelen.
Próbálj meg egyetlen olyan érvet felhozni - nem egy új rendszer logikája mellett - amely hatására a világ kottakiadói újranyomtatják a készletüket és a világ zenekaraiban ülő néhány százezer hegedűs átállítja az agyát...
Egyszerűbb az újonnan érkezőknek megtanulni a basszus, tenor, baritonkulcsot.

dcsabi2010-03-30 13:34 |  #5944
jó felé indulsz de picit pontosítanálak
Ugyanis a blues alapon szeptim akkordokkal operál mint G7 C7 D7.
És ezek kijátszásához jobb választás a mixolíd skála.
MIért?
Mert G7 akkord az g h d f hangokból áll míg a G dúr skála g a h c d e fisz hangokból

Nem fog szépen szólni ha az akkordban f a skálában fisz szól.
Ugyan ez vonatkozik a többi akkordra is.
Tehát G7-re g mixolíd ( c dúr skála hangjai)
C7-re c mixolíd (f dúr skála hangjai)
D7-re d mixolíd ( g dúr skála hangjai)

Keresd ki C7 és D7 akkordokra hogy miért.
Válasz 'NW074' hozzászólására (#5942)

dcsabi2010-03-30 13:34 |  #5943
jó felé indulsz de picit pontosítanálak
Ugyanis a blues alapon szeptim akkordokkal operál mint G7 C7 D7.
És ezek kijátszásához jobb választás a mixolíd skála.
MIért?
Mert G7 akkord az g h d f hangokból áll míg a G dúr skála g a h c d e fisz hangokból

Nem fog szépen szólni ha az akkordban f a skálában fisz szól.
Ugyan ez vonatkozik a többi akkordra is.
Tehát G7-re g mixolíd ( c dúr skála hangjai)
C7-re c mixolíd (f dúr skála hangjai)
D7-re d mixolíd ( g dúr skála hangjai)

Keresd ki C7 és D7 akkordokra hogy miért.
Válasz 'NW074' hozzászólására (#5942)

HPeti2010-03-30 13:12 |  #5942
Szevasztok!Tegnap autodidaktaként, 8év gitározás után elmentem egy nagyonjó barátomhoz tanulni, elméletet,mert elhatároztam magam, h a zeneelmélet ismeretével lehet igazán íz..elmondta, hogy c dúr hangjait játszom sima dmoll-os kíséretre, annak igencsak dóros jellege lesz..elmondta a többit is, h ha emoll-ra akkor az eol-os/spanyolos, stb...:) baromira jó ezt felfogni. Eddig mezei gitárosként ismertem a pentatont és pl. a blues kíséretre is cask a blues skálára gondolva tudtam játszani..jól értettem, h az improvizációt nem csak úgy lehet felfogni, h nyomom rá szépen dallamosan a blues skála hangjait, hanem úgyis is, hogy pl.egy Gdúr blues I.fokára a G-dúr hangjait, IV.fokra C-dúr hangjait V-re D-dúr hangjait nyomom?igaz, h a blues skála ennek a 3 harmóniának a hangjait tartalmazza? reméle nem beszélek túl nagy hülyeséget...

Simön2010-03-24 21:24 |  #5941
Egy kulcsban tökéletesen blattolni, az minimum egy év szvsz. A második kulcs minimum kétszer annyi, ennyi idő kell, míg az agyad megszokja a másik rendszert. A két kulcs különválasztása a fejben még pár év
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5940)

Beetlejuice 2010-03-24 20:47 |  #5940
...azért kicsit eltúlozzátok. Nem kellenek évek egy F és egy G kulcs-ban való eligazodáshoz....legalábbis nem kéne...
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5939)

Simön2010-03-24 20:09 |  #5939
Te jóisten, de jó, hogy ezt vallod. Én is ezen filózom évek óta. Mi értelme van annak, hogy a két legfontosabb kulcsban máshol vannak a hangok? Miért van az, hogy a C G-kulcsban a harmadik és negyedik vonal között, F-kulcsban meg a második és harmadik vonal között van? Egyszer feltettem ezt a kérdést egy komolyzenész ismerősömnek, aki szerint mindez a partitúrára vezethető vissza, és valami számomra erősen homályos módszertant vázolt fel, hogy ez miért jó a karmesternek. Szerintem ez nem magyarázat. Tudjuk jól, vannak transzponáló hangszerek, mint a legtöbb fúvós, vagy pont a nagybőgő. De ehhez nem lenne elegendő egy jelzésrendszer kitalálása (mint az oktávkülönbség jelei, pl. 8va)? Különböző kulcsokra szükség van, de miért nem ugyanott vannak jelölve a hangok? Ez így teljesen felesleges, idegesítő és évekkel hosszabítja meg a tanulási folyamatot. Ha legalább egy épkézláb érvet hallanék, hogy erre mi szükség van, elgondolkodnék rajta. Így csak bosszúságot okoz.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#5938)

cserje 2010-03-24 19:35 |  #5938
Kicsit hozzáfűzve az alantiakhoz: én azt látom gyakoribbnak, hogy kottából tökéletesen játszó embereknek alig, vagy semmilyen hallása sincs, és itt legfőképp a harmóniákra gondolok, pedig onnantól zenész valaki, hogy a dallamot a harmóniákba ágyazott módon értelmezi. (monofóniában majd minden laikus otthon van, ha egyeszer vissza tudja dúdolni a slágert). Szóval kottából tökéletesen játszanak, de a zene nem megy keresztül igazi tudati feldolgozáson, olyan ez, mintha idegen szöveget olvasnék fel, úgy hogy a nyelvet nem ismerem.

A kottaolvasás nehézségéről: 1.: a kulcsrendszeres lejegyzés a tudati (homogén) gátlás problémájába ütközik (azonos alapelvű kódolás, viszont az öt vonalon ide-oda eltologatva a különböző kulcsoknál-nagyon nagyon buta, kényszerű találmány volt annak idején)

2. A lejegyzés magán hordozza a bizonyos "kitüntetett C dúr"-átkos örökségét, azaz: a C dúr skálán kívül eső hangokat és hangnemeket pótjelekkel kell ellátni. Az egész egy "folt hátán folt" rendszer.

Sajnos igaz a megállapítás, hogy évek kellenek, hogy otthon légy rendesen benne, de erről ez a nagyon buta, feleslegesen bunyolult reformálatlan rendszer tehet. Sokkal-sokkal hamarabb-könnyebben mehetne pedig a lejegyzés és olvasás is egy logikus, jó elrendezésű nyelvezetben.

Simön2010-03-24 17:38 |  #5937
Okos dolgokat mondtok!
Én csak a magam nevében tudok beszélni, könnyűzenész vagyok, basszusgitározom és mellette hébe-hóba nagybőgőzöm is. A kötelező zongora mint tantárgy igazából maga a zeneelmélet gyakorlatban, sarkítva azt is mondhatnám, hogy néhány (valóban nagyon) egyszerű etűdön kívül ezeken az órákon semmi mást nem tanítanak. Volt olyan, hogy egész órán a zongorához hozzá se kellett nyúlni, csak beszélt róla a tanár :D
Basszuskulcsban a tanárom szerint jól blattolok, olvasom a violinkulcsot is de ott nem megy a blatt. Lehet, hogy akkor csesztem el az életemet, mikor basszuskulcsban fogtam hozzá a kottaolvasás elsajátításához? Komolyzenész ismerősök szerint ez is lehet:)
Összhangzattan órák, na az valóban nem semmi. Megadnak egy közepesen bonyolult dallamot, oszt harmonizáld meg, de aztán a szólamvezetés is olyan legyen, hogy Bach is megnyalja a húsz ujját! Többek közt ez tántorított el a Bartók Konzitól:D
A billentyűs hangszer a leglátványosabb ez is tény, minden egyes elméleti finomság látszik rajta működés közben. Nem hülyeség, hogy még a dobosoknak is kötelező zongorájuk van. De én konkrétan fizikailag kivitelezhetetlennek érzem két, boci-boci-tarkánál bonyolultabb kottasáv együttes, 100%-os figyelését és prezentálását. Ez nekem egy olyan manővernek tűnik, amihez emberfeletti ritmusérzék, koncentrációképesség és leírhatatlanul gyors reakcióképesség kell. Egy hangzóanyagból kihallani a különböző szólamok legfinomabb mozgását elég bonyolult, de én reálisnak érzem. Hosszú évek gyakorlása kell hozzá, de elérhető. Azonban azt, hogy ha valaki elé letesznek egy Chopin darabot, amit életében nem látott, és ott helyben el is játssza, nos azzal kapcsolatban nem tudom elhinni, hogy ezt tanulással és gyakorlással érte el, mindenképp erre kellett születnie. Lehet kitűnő zenei memóriája, viszont szerintem már egy bonyolult kottasáv tökéletes blattolása is óriási teljesítmény, hát még kettő egyszerre. Bár ki tudja, lehet, hogy ha egy teljes értékű (tehát nem kötelező) zongoraleckét vennék, megváltozna a véleményem

eddie2010-03-24 17:16 |  #5936
nem baj az ! Tetszik nagyon a klaszikus zene.
Bizonyos hangszerek meg pláne, nagyon tetszenek.

Amúgy meg , ha a klaszikust betorzítom, meg teszek bele palm muting-ot , már ott is a metál.

Inkább az volt a problem a könyvel hogy nagyon részletes, beleír mindenféle régi jelöléseket stb. , mert anyira precíz. És ez nyilván jó, de bent van az a veszély hogy az ember a 4ed-énél abba hagyja, mert egy mostani rock gitárosnak , mindenhez van pl TAB , nem kell neki enyire részletesen.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5924)

2010-03-24 16:57 |  #5935
Én szintiztem 2-3 évig és valóban. Egy hang -> egy billentyű. Sokkal több koncentráció marad magára a kottára.

Beetlejuice 2010-03-24 16:45 |  #5934
...másik meghogy zongorán ezerszer egyszerűbbenk hat az elmélet...
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5933)

Beetlejuice 2010-03-24 16:43 |  #5933
ááá...nem keveredik az, c a violinkulcsban az e az basszkulcsban...és nem kell 5 év sem...én pár hete kezdtem el zongorázni, de már simán érthető amit linkeltél, pedig pár hete még évekre tippeltem volna. Illetve szoxofonosunk, aki zeneműszétin van, pl simán elsőre átlátja, persze ott is kell pár perc felfogni, tehát előtte azért át kell neki is nézni, de lejátszás közben simán vágja(tévedni meg ambari dolog, de az előjegyzésben ott van, hogy 3 B-s a skála, tehát adottak a hangok, így nagy gebasz nem lehet:)...illetve ez még tényleg egy egyszerű amit linkeltél, szinte 2-3 akkord megy a bassuskulcsban csak...
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5930)

gyrk2010-03-24 16:32 |  #5932
a zongoristák egyszerre tanulják mindkét kulcsot. de mondjuk aki komolyabb szinten csellózik, vagy fagottozik, vagy nagybőgőzik, az megtanulja a basszuskulcs mellett a tenorkulcsot is, ráadásul ha tényleg komolyabb szinten csinálja, akkor zongoráznia is kell, úgyhogy nyomja egyszerre a basszuskulcsot és a violinkulcsot is.
ez csak gyakorlás kérdése szerintem ugyanúgy, mint az írás-olvasás.
én egyébként violinkulcsban is tragikusan blattolok, csak a pofám nagy
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5930)

gyrk2010-03-24 16:27 |  #5931
gondolj bele, a zeneakadémián összhangzattanból vannak memoriter gyakorlatok. hallasz egy 4-5 szólamú monteverdi madrigálból pár taktust, majd később egyre többet, aztán vagy lekottázod, vagy lejátszod zongorán a szólamokat külön-külön, meg amit lehet egyszerre. aki erre képes, annak egy ilyen kottakép rigófütty.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5927)

Simön2010-03-24 16:25 |  #5930
Még a legkönnyebb sort hoztam a Children's Corner-ből :D

A legato-vonalak a legjobbak, zongoránál még azt mondom, hogy OK, mert pontosan betájolható, meddig kell a pedált nyomogatni, de gitárra tényleg hülyeség:D

Az nem fér a fejembe, hogy ugyebár ha egy ember megtanul a hangszerének megfelelő kulcsban tökéletesen, álmából felkeltve is blattolni, az már egy öt év. Utána tökéletesen ki kell dolgozni a másik kulcsot, az ugyanennyi, ha nem több. Ezután 4-5 év, míg nem keverednek össze a kulcsok a fejében, és ezután kéne még megtanulni real-time blattolni mindkét kulcsban. Húzos a zongoristák élete :D
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5928)

2010-03-24 16:19 |  #5929
Mondjuk nekem rossz a szemem. Biztos az is számít.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5928)

2010-03-24 16:18 |  #5928
Zongorista szinten ez még átláthatónak mondható. Liszt kottákat nézegess!

Gitárosként a klasszikus kottákból a kedvenceim, amiknél az egymásba zengetett hangok esetén kiírják a végeérhetetlen legato-kat, ezáltal full játszhatatlanná vágják a kottaképet. De erre is van megoldás: meg kell tanulni fejből!
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5927)

Simön2010-03-24 16:00 |  #5927
Azt mondjátok, van ember aki ezt első ránézésre pontosan, hibátlanul lejátssza?




Hogy a fenébe lehet egyszerre blattolni két sávot? Még egyenként is elég húzósak :D
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5900)

Simön2010-03-24 15:54 |  #5926
Meg a tetrachord.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5925)

2010-03-24 15:04 |  #5925
Maradjunk a pentatonnál. Az valóban lehet mindennek az alapja.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#5922)

2010-03-24 15:02 |  #5924
Mámint' kinek baj? Hát eddie-nek!
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5921)

landmine2010-03-24 14:04 |  #5923
Válasz 'pter001' hozzászólására (#5922)

A hangyák ura2010-03-24 14:03 |  #5922
Meg a blues.:)
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5921)

landmine2010-03-24 14:00 |  #5921
Az mé' baj? Mindennek az alapja a klasszikus.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5920)

2010-03-24 13:51 |  #5920
Amúgy a Kesztlernél jobbat nem találsz, csak az meg nagyon klasszikus indíttatású. Még ötvonalas kotta is van benne!
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5919)

eddie2010-03-24 11:49 |  #5919
Nem. Egy kényelmes kórházi ágyon.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5918)

2010-03-24 11:46 |  #5918
eddie, Te ugye Luston születtél?
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5909)

landmine2010-03-24 11:38 |  #5917
Eltaláltad! Teszed le azt a pornómagazint!
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5916)

Beetlejuice 2010-03-24 11:36 |  #5916
...te mágus vagy:D
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5915)

Beetlejuice 2010-03-24 11:36 |  #5915
a visszakérésen?...honnan tudtad, hogy egyáltalán kölcsönadtam?
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5908)

eddie2010-03-24 11:35 |  #5914
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5913)

landmine2010-03-24 11:33 |  #5913
persze, meg meztelen nőciket, és recepteket, akik nem bírják a mekkdoná'ccos kosztot, mi?
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5912)

eddie2010-03-24 11:31 |  #5912


Akkor tegyenek bele képeket , reklámot, és a gyorséttermek elérhetőségeit.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5910)

Bóbita2010-03-24 11:28 |  #5911
hát nem tudom, én sima d-n vagyok most még 10-essel, de hamarosan 11-essel. hát sztem elbirja a hibridet is, de igazából te tudod. ha d-n a 11-est pont jónak érzed, akkor c-n az már lehet laza lesz.
Válasz 'mizantrop' hozzászólására (#5897)

landmine2010-03-24 11:26 |  #5910
Mert 15-20 oldalért (ami 45 percig kitart) nem adnak ki könyvet
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5909)

eddie2010-03-24 11:23 |  #5909
Thanx májsztró !

Azt még én is megértem. Egyszer már a 30. oldalig eljutottam ( tehát nem vagyok reménytelen eset ), csak ugye az jó hosszú. de asszem kihozatom a könytárbó' megint.

Miért nem csináltok egy modern mai igényeknek megfelelő könyvet, a következő címmel:

Teljes zeneelmélet 45 perc alatt.

Beülnék a mekdonaldcba aztán megtanulnám.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5906)

landmine2010-03-24 11:15 |  #5908
Azt hittem, azon már túlvagy
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5907)

Beetlejuice 2010-03-24 11:13 |  #5907
úúúúúúúúú...mosthogymondod...kölcsönadtam már jóideje...vissza kell kérjem.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5906)

landmine2010-03-24 11:05 |  #5906
Kesztler-zenei alapismeretek. Ha ebből nem érted meg, akkor semmiből Aztán lehet továbbmenni.
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5902)

eddie2010-03-24 11:03 |  #5905
köszi ! Megnézem.
Bár szerintem ez elégé [inglis] lesz.

igazából kifejezetten elméletre gondolok, alap dolgokra , jó lenne ha kis Magyar anyanyelvemen lenne.

Ilyen gitáriskolákból leszedtem egy csomót, igazából azokból tanulok, már jó egy ideje, bár nálam Troy Stetina a befutó.

Csak ugye kéne az elmélet (finoman adagolva )

Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5904)

dcsabi2010-03-24 10:53 |  #5904
szerintem basic jellegű dolgokat keress amik az alap skálákkal foglalkozik, modálisok, pentatonok
ilyen a Paul Hanson shred guiter is. ezt pl nagyon ajánlom
Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5903)

eddie2010-03-24 10:46 |  #5903
Közben látom hogy régebben linkeltetek mást is , ez nekem inkább hasznos lehet.
#5839 -ben.

Esetleg ha ehhez hasonlót még tud valaki....




Válasz 'Celticmyths' hozzászólására (#5902)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2023 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

HANGMESTER.HU | CAMPONA (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, TESCO bejáratnál) | hangmester@hangmester.hu