HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Jónás Tamás (instrume

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Offtopic

2024. március 07

***IBANEZ***

2024. március 02

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Ricsi2010-01-25 16:45 |  #5717
Sztem a szórakoztató zenét is lehet/érdemes elemezni. Legfeljebb más szempontok alapján. Lehet h nem találsz benne skálákat stb., viszont rengeteg egyéb érdekes/újító megoldást igen.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5712)

dcsabi2010-01-25 16:44 |  #5716
még annyi
Slash szólói is nagyon ki vannak találva, mindig követi a harmóniákat
pl november rain, heavens door, locomotive.....
vagy nézd meg miket imprózik a Tokiói dvd-n a wild horses ra
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5704)

dcsabi2010-01-25 16:42 |  #5715
nyílván tudja hogy a moll szomorú a dúr vidám,
de nem így közelítette meg
egyszerűen elkapta egy érzés és kifejezte zenében.....
te sem gondolkodsz milyen arcot vágj a szomorú vagy...jaaa most nem mosolygok, szomorú vagyok :)))

Válasz 'a86music' hozzászólására (#5704)

Simön2010-01-25 16:41 |  #5714
De azért azt nem mondhatjuk a Beatles zenéjére, hogy agyon lenne bonyolítva :D Más kérdés, hogy ténykedésük második felében stúdiótechnikai forradalmat robbantottak ki.
Amúgy bocs még1szer a Beatles nem zene kiszólásomért, sznob faszság volt, meg rosszul is fogalmaztam. Úgyhogy ezt helyesbítem szórakoztató zene és kamara zene kettősségre.
Válasz 'halaszseppi' hozzászólására (#5709)

dcsabi2010-01-25 16:40 |  #5713
sok ilyen kvalitású zenész van
egyszerűen gondolkodnak, mielőtt hangszerhez nyúlnak, érzésből játszanak és szarnak a hangok neveire
a jazzista sem úgy esik neki a domináns hetesnek, hogy megfejtem mixolíddal....hanem hall egy hangzatot és egyszerűen rájátszik, sok éves gyakorllással már nem nyúl mellé.

ebben nyílván segítségére van sok begyakorolt figura pattern is

de pl queen daloknál is megfigyelhetsz tipikus harmónia lépéseket
pl Mercury-nál Eb Bb/d Cm
vagy MAy esetében Em Em/d Em/c#

amúgy sztem nem zsenik csak rutinosak és szabadjára tudják engedni a fantáziájuk, egyiknem sincs magsabb EQ-ja mint nekünk........

Hallgatnak figyelnek reagálnak, sosem játszanak többet a kelleténél sem kevesebbet

amúgy sok magasan KÉPZETT zenész panaszkodik arra hogy nem tud kiszakadni a tanult begyakorolt sablon dolgokból.....
és milyen jó az autodidakta zenészeknek emiatt

a zeneelmélet segít hogy megértsd hogy mi történik a zenében, ha fordítva közelíted meg akkor sztem könyebben lesz

ez nam olyan mint a tyuk-tojás

Itt a zene volt előbb az a fontos, az elmélet már csak szájtépés

amúgy fontos, de nélküle is működik a világ:)
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5703)

Simön2010-01-25 16:37 |  #5712
De, legelőször az számít. Az hogy mennyire technikás azt leszarom, ha egy jazz szám nem tetszik, nem kezdek bele elemezni azt sem, mert nincs értelme, még ha atombrutális harmóniaváza is van vagy bármi. De ha tetszik, mindig szánok rá egy kis időt. Szórakoztató zenét meg nem érdemes elemezni, mert azt nem arra találták ki.
Válasz 'halaszseppi' hozzászólására (#5708)

marone2010-01-25 16:36 |  #5711
Így van.
Mindenben csak akkor lehet igazán jó az ember, ha "arra született".
Erről az emberről (Lajkó) azt gondolom, hogy erre született.
Aki nem ismeri annak kötelező !

Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5705)

Simön2010-01-25 16:35 |  #5710
A rock és más műfajok (főleg modern jazzre gondolok) között az a nagy különbség, hogy egy rock számból legelőször a legtöbb esetben, igényes rocknóta esetében a dallam van meg, míg például a bebop jazznek épp az a fő különlegessége, hogy egy swing dal akkordmenetére utólag találnak ki egy odaillő dallamot. Úgyhogy az simán lehet, hogy May hallotta a dalt, de csak a dallamot, az akkordokkal utána ráért tökölni.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5704)

Ricsi2010-01-25 16:34 |  #5709
Beatles zenéje nem feltétlenül egyszerű. Ne a She loves you-ból indulj ki(bár abban is voltak érdekes harmóniák).
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5701)

Ricsi2010-01-25 16:33 |  #5708
Neked nem az számít, hogy jó érzéseket vált-e ki a zene? Inkább technikás, iskolás, skálás dolgok kellenek?
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5694)

toge2010-01-25 16:32 |  #5707
konzervatóriumban verték bele a népzenei frazírozást??? gondolom erdélybi falvakba is csak oktatni járt a csávó utána :D.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5693)

2010-01-25 16:31 |  #5706
Ja és miért számít az, hogy tudta-e, vagy sem?
Válasz 'a86music' hozzászólására (#5704)

Simön2010-01-25 16:31 |  #5705
Viszont ehhez tényleg születni kell. Aki meg nem ezzel születik (pl. én meg gondolom még párszázmillióan), azoknak marad a skála és az elmélet seggelése.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5703)

2010-01-25 16:30 |  #5704
Pedig a hangnem sok mindent meghatároz és felismerhető. A "rock" számok nagy része moll-ban értelmezhető.

És May elég tudatos ember, mondjuk Slash-hez képest tuti.

Szal szvsz simán elképzelhető, hogy tudta, hogy "ahha ide moll skála kell".
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5699)

Simön2010-01-25 16:29 |  #5703
Na igen, de azt ne felejtsd el, hogy a Queenék zsenik voltak. Mindenféle zenei előképzettség nélkül csináltak olyan melódiákat és harmóniameneteket, amik legendásak lettek. Ugyanaz igaz rájuk, mint a Beatlesékre, született tehetségek.
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5699)

marone2010-01-25 16:25 |  #5702

Én is így gomdolom.
A dallam előbb létezett mint a " H-trixilíd".
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5699)

Simön2010-01-25 16:25 |  #5701
Nem pejoratív értelemben mondom, hogy nem zene.
Csak számomra kétféle zenehallgatás létezik. Van az elemző zenehallgatás, és van a szórakozás. Egy Beatles számot nyilván nem fogok elemezgetni, ha maga a zenekar sem tudta igazából, hogy mit játszott, csak azt tudták, hogy amit csinálnak az a maga egyszerűségében jó dolog. Ellenben más zenészekkel (nem csak jazzben meg komolyzenében), akik tudatosan játszanak bizonyos dolgokat. A Bitlisz épp azért mindenidők legfontosabb popzenekara, mert az tényleg tisztán örömzene volt tudatosság nélkül, és erre nagyon-nagyon kevesen képesek. Az a négy fószer képes volt rá. De az szar megfogalmazás volt, hogy nem zene, ez igaz.
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#5698)

dcsabi2010-01-25 16:21 |  #5700
mindig elfelejtem
Válasz 'RK.roli22' hozzászólására (#5697)

dcsabi2010-01-25 16:21 |  #5699
sok jó zenész van aki nem tudatosan hazsnál skálákat, érzi, mint ahogy te sem röhögsz ha szomorú vagy

pl:

Kedvencem sztorija: Felkérték a Queen-t hogy csinálja meg a Highlander zenéjét.
Bri-t megfogta a jelenet amikor a fószer fiatalon elveszti a csaját aki mellette öregedett meg. (ismeritek, nem magyarázom)
ez a jelenet megfogta és amikor kijött a filmstúdióból a taxiban csöndben üldögélt....megkérdezte a producer hogy baj van Brian, aki annyit mondott....hallom a zenét....

hazament és megcsinálta a Who wants to live forevert
brilliáns dal, okos harmónia menettel

de nem h iszem hogy arra gondolt a taxiban, hogy, ahha ide moll skála kell
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5695)

Andy 2010-01-25 16:20 |  #5698
Így van, de akkor mégiscsak a hatás a lényeg, ezt te sem gondoltad komolyan hogy a Beatles nem zene.
Nincs semmi harag amúgy vagy ilyesmi csak egy csomó dolgot mondtál amiből látszik, hogy vágod a dolgokat, nem értettem ezt miért mondtad.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5695)

marone2010-01-25 16:20 |  #5697
Ilyenkor 2x megnyomod a "vissza" nyilat a böngésződben, és CTRL+C -vel elmented.
Én így csinálom.
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5696)

dcsabi2010-01-25 16:17 |  #5696
az előbb írtam litániát, de szerencsétekre kidobott, és nincs az az égi úr aki kedvéért most újra leírom :)
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#5691)

Simön2010-01-25 16:15 |  #5695
Mellesleg a hallgatónak nem kell tudnia, ki milyen skálát játszik mire. A zenésznek kell tudnia, hogy el tudja érni a hallgatóban a kellő hatást.
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#5692)

Simön2010-01-25 16:13 |  #5694
Igények és pofonok.
Válasz 'hemerofiton' hozzászólására (#5692)

Simön2010-01-25 16:11 |  #5693
Dresch egy nagyon fontos dolgot tanult a konzervatóriumban, és az a "népzenés" játék. Ilyen lett az ő stílusa, de ő, és még néhány arc sikeresen forgatja ezt úgy, hogy mégis jazz legyen. Az ő zsenialitása abban rejlik, hogy a népzenés játékstílus őt nem korlátozza a saját jazz zenéjében, hanem éppen az adja meg az ízét. A hatvanas években úgy beleverték a konzisokba a népzenét, hogy a magyar népzenére jellemző frazírozásból már sosem lesznek képesek kilépni. Ez volt a magyar zeneoktatás egyik nagy hibája (persze a rendszer miatt mást nem lehetett tanítani). A jazz meg ugye afrikai eredetű. A blues is népzene, csak semmiben nem hasonlít a mi népzenénkre, így aki az utóbbit tanulta tizenévekig, annak százszor nehezebb áttérni egy teljesen más gyökerű zene formanyelvezetére.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5680)

Andy 2010-01-25 16:11 |  #5692
Az egésznek ez volna a lényege. Miért aki nem vágja a skálákat nem tud zenét hallgatni. Azért hallgatsz zenét mert jólesik, mert ilyen olyan érzéseket kelt benned, pont leszarom hogy ki milyen skálát játszik éppen mire
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5669)

Andy 2010-01-25 16:09 |  #5691
annyira jó hogy jöttél, komolyan, végre valaki
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5671)

dcsabi2010-01-25 16:08 |  #5690
igen, ezért bátorkodtam szenyóból bedobi a zeneipar két csodafigurájának nevét :)).....puszta szenyózásból :)
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5674)

landmine2010-01-25 16:07 |  #5689
(sajnos) ebben sok igazság van...
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5687)

Beetlejuice 2010-01-25 16:07 |  #5688
egy odabaszott jó "time"-al egy egyszerű hangból is leszűrhető, hogy mennyire egyedi...
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5686)

Beetlejuice 2010-01-25 16:06 |  #5687
...meg a figurákat amiket egymás után játszani fog az impróban...
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5685)

landmine2010-01-25 16:05 |  #5686
Én ebben nem hiszek, de ez az én bajom persze
Ahogy látom, manapság az egyéniség nem a frazírozásban mutatkozik meg, hanem kimerül a stílushű formai különbözőségekben. Hangszínek, begyakorolt motívumok, stb.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5679)

Simön2010-01-25 16:03 |  #5685
...a skálákat? :D
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5681)

Simön2010-01-25 16:03 |  #5684
Tudtam, hogy elcseszem. Na itt is megkapom a sznob bélyeget:DD
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5682)

Beetlejuice 2010-01-25 16:02 |  #5683
éééés bingo...ön nyert:DDDDD
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5682)

landmine2010-01-25 16:01 |  #5682
Ezt most úgy mondod, mintha azokban a zenékben, ami nem jazz, nem használnának más skálákat
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5678)

Beetlejuice 2010-01-25 16:01 |  #5681
Mert imprózni csak az tud aki előtte megtanulta!
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5679)

toge2010-01-25 16:00 |  #5680
sztem amiből dresch táplálkozik nem sok köze van a zeneiskolához. ahhoz iskolában közel kerülni csak az utóbbi 10-12 évben lehet igazából.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5678)

Simön2010-01-25 16:00 |  #5679
De hogy lehet egy olyan dolgot megtanulni, aminek épp az lenne a lényege, hogy egyéni legyen? A formanyelv tanulható persze, de a frazírozást, ami minden zenésznek sajátja, azt növeszteni kell.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5677)

Simön2010-01-25 15:58 |  #5678
Meg hát ugye parancsszóra improvizálni a legszarabb. Egyáltalán, parancsszóra zenélni elég gáz. A hatvanas-hetvenes években a zeneiskolásokba beleverték a népzenét, így sokuknak már a lehetőség sem adatott meg, hogy jazzközeli fazon legyen. Voltak persze akik előnyt kovácsoltak ebből (pl. Dresch). Ha nem akar az ember jazzt játszani, elég ha csak a dúr és moll skálákat tanulja meg.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5670)

landmine2010-01-25 15:54 |  #5677
Sztem a mai értelemben vett (jazz)impro pont hogy tanulható.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5673)

Beetlejuice 2010-01-25 15:54 |  #5676
...és arról hogy:
"bennneeee leszeeek a tééévééébeeee!!!!"
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5675)

Beetlejuice 2010-01-25 15:54 |  #5675
tévedsz...a zene a gyorsaságról, pénzről és a ki tud több szeptimet felépíteni 1perc alatt-ról szól:DDDDDDD
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5671)

Simön2010-01-25 15:53 |  #5674
Ne menjünk inkább bele, mert már nem jövök ki jól belőle :D
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5671)

Simön2010-01-25 15:52 |  #5673
Hát, az semmilyen, mert az improvizálás nem tanulható, csak élettapasztalattal együtt jön meg. Pontosabban egy élet se elég kitanulni. Akiben nincs meg az egésznek a magja, az megpróbálhatja felkelteni magában az igényt iránta. Ha nem jön meg, akkor kár szenvedni.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5670)

toge2010-01-25 15:52 |  #5672
:D nem simönre gondolok személyesen, de van aki bizonyos bonyolultságú harmóniáknál/meneteknél egyszerűbbet nem hajlandó értékelni :)
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5671)

dcsabi2010-01-25 15:50 |  #5671
azt hittem a zene a feelingről dallamokról szól
:)

toge2010-01-25 15:48 |  #5670
nem tisztem helyette beszélni, csak ne legyen az, hogy mindenki azt mondogatja, hogy hűű az improvizálás így megy úgy, és ezért erőltesse... teljes félreértés. Egy zenésznek nem kötelező improvizálni, ha belső igénye nincs, minek erőltetni? azt látom, hogy az én improvizációim hova fejlődtek ettől, attól, vagy amattól a gyakorlattól. de hogy milyen lehet az, hogy valaki semmit sem akar magától imprózni, de azért elmegy, és megtanul... lövésem sincs.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5666)

Simön2010-01-25 15:48 |  #5669
Imádom őket nem arról van szó, csak nekem a Beatles inkább egy feeling mint zene. Jó hallású faszik voltak az nem kétség, mert melódiákat tudtak alkotni.
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5668)

dcsabi2010-01-25 15:44 |  #5668
mi a gond az arcal?
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5667)

Simön2010-01-25 15:41 |  #5667
Paul McCartney és a Beatles? Majdnem írtam egy csúnyát, de nem mondom, mert kiutálnátok :D
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5664)

Simön2010-01-25 15:40 |  #5666
Most rétegződnek, mert az egész életünket átjárja a retro, így a jazzben is. Már jó ideje semmi új út nem tűnt fel (talán a számomra teljesen homályos m-base az utolsó). Marsalisék pompásan elzenélnek (és tényleg rohadtjól!) ötven éves számokat, átharmonizálva, modern ritmikai figurákkal. Ahogy óriási divat a szintén pont ötven éves modális jazz is, vagy a swing. De revival van freejazz téren is, bár szerencsére mintha most megint szűkülne a színtér. Akár el is tűnhetne, mert már szinte minden értelmesebb figura kiveszett, maradtak a kamugépek. A jazz szerintem félresiklott egy ideje, és most keresi az új utakat. Nem baj, mert ez is egy fejlődési szakasz.

A gitáros srácra visszatérve, azt tényleg nem mondta, hogy jazzelne csak az improvizáció miatt terelődött erre a téma. Megírt zenét játszani meg szerintem sokkal nehezebb, mint bármit improvizálni, mert míg az imprót felfoghatjuk játéknak, kottából játszani konkrétan egy hihetetlen nehéz munka. Kodály mondta még annak idején, hogy minden gyerek tudna improvizálni, ha hagynák. Igaza volt. Konzis barátaimnak lövésük nincs a jazzről és az improvizációról. Egy ideig úgy gondoltam, hogy ez a hibás tanítás eredménye, pedig nem, csak jobban elkülönül a kompozíciós és az improvizatív zene, mint azt valaha is hittem volna:DD Tök más hozzáállást igényel mindkettő, más habitust, másfajta muzikalitást.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5662)

dcsabi2010-01-25 15:39 |  #5665
bár egyik sem ragtime meg dixie land

azonban Bri Good company dla idevág stílusában, iskola példa lehetne
Válasz 'spstudio' hozzászólására (#5664)

dcsabi2010-01-25 15:37 |  #5664
Paul McCartney, Brian May, és még sorolhatnám, nem sokat foglalkoztak skálákkal életük során :)
De szerencsére egyik dilettánst sem tavarja ez :)))

bocs muszály volt megjegyeznem
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5658)

trust22010-01-25 15:33 |  #5663
Hú látom megoszlik a vélemény. Simön-al értek egyet mert én is ezt szűrtem le nagyjából a kommentekből. Eddig autodidakta módon nyomtam de itt az idő valami segítséghez folyamodni. Csak suli mellet kevés időm van. Pécsen nem ismertek egy nagyon nagyon jó gitártanárt? :D

toge2010-01-25 15:29 |  #5662
a ragtime csak az egyik gyökere a jazz-nek. s a műfajok már jó ideje rétegződnek egymás mellé. van aki archaikus jazzt tol, mások barokk zenét korabeli hangszereken. lelkük rajta. nem tűnt fel, lehet hogy elkerülte a figyelmem, hogy a srác, aki kérdezett, említette volna, hogy jazz-t akar játszani. mindenesetre, csak arra akartam kilikadni, hogyha magától nem indul be a fantáziája semmire, különösen több év gitározás után, nem feltétlen kell erőltetni. lehet, hogy ő ilyen 'klasszikuszenész' típus. játszon megírt zenét. attól még lehet jó.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5657)

Simön2010-01-25 15:27 |  #5661
Arra elég, sokan itt le is ragadnak, és elég jól megélnek belőle :D
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5659)

Simön2010-01-25 15:27 |  #5660
Szóval összegezve úgy látom, h mindannyian egyetértünk, hogy rossz út a teljes autodidakta tanulás mindenfajta elmélet nélkül, még rosszabb a tabulatúra ami meg vizuálissá tesz, de ugyanilyen hibás ennek az ellenkezője, ami lelketlen skálanyúzókat gyárt az emberből. Aranyközépút.

toge2010-01-25 15:25 |  #5659
ha kétakkordos pankot nyom, pont jó.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5658)

Simön2010-01-25 15:22 |  #5658
Ezt mondom én is. Tudom jól, hogy sok embernek a skálázás vette el egy életre a kedvét a zenéléstől, csak szóval érted :D Ha valaki úgy áll ki gitározni a színpadra, hogy fogalma sincs semmiről, az tíz másodpercig ösztönzenésznek fog tűnni, utána már inkább egy dilettánsnak.
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5655)

Simön2010-01-25 15:19 |  #5657
Na most ezt a ragtime dixie klasszikus jazz dolgot nem értem. Én úgy tudtam, hogy a ragtime a klasszikus néger jazz, a dixieland ennek a fehér változata, de ha ez hülyeség akkor szorri:D
Nem, abban igazad van, hogy egy bonyolultabb harmóniamenetű szerzeménynek nem kell kötelezően jobbnak lenni egy egyszerűnél, sőt. Épp az egyszerűségre kell törekedni. Viszont jazzben mindig új utakat kell keresni, épp ezért nem kell, sőt nem szabad leragadni a túlhaladott formuláknál. Márpedig sajnos bármennyire is komoran hangzik, a dixielandet túlhaladták (akármennyire is szeretem én magam is.)
Az is nagy igazság, hogy a kompozíciós zene lehet legalább annyira értékes, mint az improvizatív, ebben is egyetértünk.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5653)

toge2010-01-25 15:09 |  #5656
azt sem mondtam, hogy nem kell tanulni, csak azt, hogyha valaki nem improvizál, az néhány/vagy épp sok/ elméleti tény elsajátításától nem fog. max ide-oda rohangászni a skálán-akkordon, stb.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5650)

gyrk2010-01-25 15:08 |  #5655
nyilván nem megy skála/elmélet, stb nélkül, de célszerű megtalálni az egyensúlyt benne. agyatlanul skálázni nagyon kártékony tud lenni.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5650)

Simön2010-01-25 15:07 |  #5654
Ennek örülök
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5652)

toge2010-01-25 15:06 |  #5653
na most ragtime dixieland, ill. egy korabeli jazz szám, az nem ugyanaz. még akkor sem, ha konkrétan épp lehet a dal azonos. más zenészek, más felfogás, más hangzás. azzal, hogy egy nóta amelyiknek a harmóniamenete bonyolultabb az jobb, és fordítva, sosem fogok egyetérteni, felesleges tovább gyepálni a témát. én sehol sem írtam, hogy nem kell gyakorolni. ezt valaki más írta, ne keverjük :) "ha mondjuk neadjisten jazzelne" így van, akkor kell. ha nem, akkor meg nem. igazából improvizálni sem feltétlenül kell. anélkül is születtek/születnek mocskos nagy zenék.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5650)

gyrk2010-01-25 15:04 |  #5652
nincs vita köztünk.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5651)

Simön2010-01-25 14:59 |  #5651
Nem kell tíz évet. De a hangzatokkal, fordításokkal, legalább egy alapszintű zeneelmélettel nem árt rendelkezni.
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5647)

Simön2010-01-25 14:58 |  #5650
Ja, sok helyen olvasható, hogy micsoda hírhedt zenészistenek autodidaktaként tanultak zenélni. Ez az esetek 99%-ban hazugság, reklám, sok fiatal, zenélni vágyó emberkét tettek ezzel tönkre.
Érdemes összevetni egy ragtime (hogy-hogy milyen ragtime?) - dixieland szám harmóniamenetét egy swingével. Mondanom sem kell, a swing - ami bár még mindig tánczene, de már erőteljesebben hatnak rá a nyugati klasszikus mesterek - ezerszer bonyolultabb. A klasszikus jazz harmóniamenetek csupasz kadenciák sorozatából álltak, amikre jól el lehet prüntyögni egy blues skálát vagy egy pentatont látástól mikulásig. A ii-V-i a swingben is igen gyakori, de emellett példátlanul sokat fejlődött a big band korszakkal a jazz harmóniavilága.
Enyhén szólva komolytalan egy zenész, aki egy A-moll skálát se képes lejátszani (bár sajnos sok ilyen kamuarc szaladgál a "szakmában"). Különben humoros ez a nagy skálázás ellenesség, mintha valami démoni dolog lenne. Pedig skálázni kell és minél többet, akár tetszik, akár nem. Az a zenész, aki nem végez skálagyakorlatokat rendszeresen, az olyan, mint egy irodalomtörténész aki nem tud olvasni, csak egy könyv tartalmát mondja el ahogy azt hallotta valahol. Ösztönös, csak a zeneművészet teljes fejlődéstörténetét utasítja el vele, és ezzel nagy kerülőt tesz. Pláne, hogy a skála egy útjelző ami biztonságot ad a kezednek a gitáron, úgy hogy nem ő vezeti a kezedet mindenestül. Na persze ez műfajfüggő, egy rock-metal szólót fel lehet húzni össz-vissz két hangból vibratoval, tremoloval, nyújtásokkal is ha úgy tetszik. De ha mondjuk neadjisten jazzelne az illető, és meglát egy C7#9#5 akkordot, eléggé gondban lesz, ha nem ismeri az improvizációs skálákat. Csak gondolj bele, hogy mennyi időt és szarakodást lehet megspórolni, ha már hallás után felismered a hangzatot, rögtön meghallod a füledben a rá való skála soundját, amiből te melódiát faragsz, ami viszont már a muzikalitás témája, amihez születni kell (bár megoszlanak a vélemények ezzel kapcsolatban). Komolyan már kezdem azt hinni, hogy lusták az emberek a skálázáshoz. Van az a régi mondás: Gyakorolni, gyakorolni, gyakorolni!:D Aki nem képes áldozatot hozni az ne menjen zenésznek.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5645)

landmine2010-01-25 14:56 |  #5649
Szerintem sem. Ugorhatunk.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5648)

toge2010-01-25 14:54 |  #5648
amennyiben minden haladóra igaz, hogy elméleti tudás áll a háta mögött. mert hogy erről beszélünk. nem tereltem el a szót, én az első e témában elejtett hozzászólásom óta ezekre az emberekre gondolok. ha te nem, akkor ez kölcsönös félreértés, és én az én részemért bocsánatot kérek, illetve kéretik így értelmezni. azaz: csak az játszhat fasza szólót blues skálán, aki elméletben tudja, hogy mi az? szerintem nem.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5646)

gyrk2010-01-25 14:50 |  #5647
a srácnak az a problémája, hogy évek óta gitározik, de kínlódik azzal, hogy mit lehet egy akkordmenetre játszani, főleg ritmus szempontból. ennek nem az a megoldása, hogy nekiál agyatlanul skálázni, hanem az, hogy megpróbáljon lelazulni és elkezdje nagyon kicsiben, terc, szeptim, kvint, oktáv, alaphang ilyesmik. skálázhat később eleget.
ahhoz meg tényleg nem kell 10 évet skálázni, hogy zenész legyen valakiből, ez egy buta mítosz.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5644)

landmine2010-01-25 14:43 |  #5646
"maga a tevékenység azonnal elkezdődött, amint hangszerhez jutottak, mert megvolt a belső igény"

Amikor valaki először vesz a kezébe hangszert (mert hogy erről volt szó, "amint hangszerhez jutottak"), akkor megtalálja ugyan a pentatont, vagy dúr hármast és tud is rajta kaparászni, de az még messze van a színvonalas impróktól.
Az, hogy elterelted a szót a kezdőkről a haladókra, hogy bebizonyíthasd, milyen hülyeségeket beszélek (mert hogy a haladók ezekből is tudnak színvonalasat játszani - mondtam én hogy nem?), szóval ez biztos azért van, mert kedvelsz

Amúgy minek hozzátenni, hogy szerintem? Minden hsz szerintem, mivel én írom őket.

De ha megnyugtat, akkor én beszélek hülyeségeket, te meg okosakat. Így jó?
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5639)

toge2010-01-25 14:39 |  #5645
azért voltak ott még jó páran (éhen is haltak amikor bejöttek a nagyzenekarok, és fingjuk sem volt a kottáról) milyen ragtime éra?

azért csak a tisztázás képpen. én azt írtam, hogy attól, hogy megtanulsz x skálát, még nem fogsz tudni improvizálni, mert ahhoz érzék is kell. ellenben akinek érzéke van, elméleti tudás nélkül is (nem mindenféle tudás nélkül, hanem elméleti tudás nélkül) tud, és fog improvizálni. erre hoztam egy példát, a blues skálával (ami egyébként épp elég) de nem mintha bármi mást nem lehetne fülből játszani. az igényes és tehetséges emberek írásos információ nélkül is fejlődnek. vannak olyan zenék, amelyek sosem jöttek létre az őket megelőzőek elemzése, és túllépése/bővítése nélkül, de nem csak ilyenek vannak. És vannak kib* jó zenék (még mindig azok), amik a maguk idejében még előremutatóak voltak, és köztudott, hogy a szerző/előadó analfabéta, sokszor a szó minden értelmében. azért ne az minősítsen már egy zenét, hogy mennyire bonyolult, vagy nem :)
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5637)

Simön2010-01-25 14:29 |  #5644
"nehogy elhidd bárkinek is, hogy 10 évet kell skáláznod ahhoz, hogy zenélj"

Sztem meg ne vidd el az erdőbe...
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#5642)

Snakepit2010-01-25 14:16 |  #5643
Nem úgy te....toge-től valami. Még nem hallottunk tőle semmit.
Válasz 'villontrio' hozzászólására (#5641)

gyrk2010-01-25 14:13 |  #5642
fogsz fejlődni. egyre többet. a lényeg a játék. hagyd az előre gyártott alapokat a francba, épp eleget görcsöltél már rajta. majd később elő lehet venni ha szükségét érzed. és nehogy elhidd bárkinek is, hogy 10 évet kell skáláznod ahhoz, hogy zenélj! jó módszer az is, ha keresel valakit akivel együtt tudsz zenélni. aki kb úgy, vagy csak kicsivel jobb mint te. vagyis csak kicsivel gondolod jobbnak magadnál. lehet passzolgatni a kíséretet és a szólót, lehet együtt is csinálni az egészet. az is nagyon jó tanács, amit itt adott valaki, hogy dúdolj, énekelj közben.
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5626)

rv (A megnemértett)2010-01-25 14:12 |  #5641
Blackmore összes szólója kb...
Az értékelhető? :)
Válasz '' hozzászólására (#5640)

Snakepit2010-01-25 14:11 |  #5640
Valamit feljátszhatnál úgy, hoy mást nem is használsz csak ezeket.Van valami anyagod? Kíváncsi lennék.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5639)

toge2010-01-25 14:05 |  #5639
Nyilván, ha sztem hülyeséget beszélsz, annak csak az lehet az oka hogy nem kedvellek, mert az, hogy hülyeséget beszélsz, effektíve lehetetlen. Tehát blues skálából és hármashangzat felbontásokból felépített szólókkal nem lehet értékelhető színvonalat megütni? Na ehhez azért hozzá kéne tenni, hogy szerinted - szerintem.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5638)

landmine2010-01-25 13:40 |  #5638
Elhiszem, hogy (valamiért) nem kedvelsz engem, de felesleges jesszusozni, mert nem biztos, hogy én nem értettem meg valamit kettőnk közül. Nyugi.
Ki mondta, hogy nem kell készség hozzá? Csak azt mondtam, hogy annyi készsége sokaknak van, hogy egy dúr hármast, vagy egy blues skálát kikereséljenek az adott hangszeren, még ha nem is tudják mi az. Lehet ezekben játszadozni, végülis az is impro. Csak kérdés, hogy milyen színvonalú.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5625)

Simön2010-01-25 12:46 |  #5637
Ez igaz, de a 10-es 20-as évek fekete jazz zenészeit jócskán túlhaladta a jazz. És különösen poénos, hogy a ragtime éra legnagyobb mestereként számontartott Louis Armstrong tökéletesen olvasott kottát!
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5625)

Simön2010-01-25 12:40 |  #5636
Landmine sztem nem arra célzott hogy gáz van a ritmusérzékeddel, hanem az úgynevezett ritmusimprovizációról beszélt. Tudniillik van egy ilyen ősi, ki nem mondott szabály, hogy még so-so hangok is elférnek, ha a szólód ritmikailag színes és érdekes. Magyarán: ha egy adott skálát nyúzol egy adott akkordra, az csak akkor lesz jó, ha kicifrázod ritmikailag. Na ne darálásra gondolj, de például elég unalmas lenne egy lassabb számban, ha csak tizenhatodokat játszanál. Variálnod kell, nyolcadok, tizenhatodok, triolák, szinkópa, nyújtott/éles ritmus, anyámkínja, amit csak szeretnél. Kezdetben egyébként csinálj annyit, hogy kiválasztasz egy neked tetsző akkord menetet. Akár lehet egy két kvintből álló punkrock szám, tényleg mindegy, valahol úgyis el kell kezdeni. Kikeresed, hogy az akkordok milyen hangokból állnak, majd próbálsz erre az akkordkörre csupán FÉLHANGOKBÓL álló "szólót" művelni. Egy hónappal később negyedhangokra növelsz, majd nyolcadozás ha már megtudod, hogy milyen skálát nyűzhetsz. Abban igaza van itt többeknek, hogy nem a kezednek kell vezetnie, mert te zenélsz és nem a skála. De ehhez előbb bizony sajna be kell seggelni a skálákat és a hangzatokat, azok meg belédégnek, a soundjuk beleég a füledbe, és ha szorgalmas vagy, tíz év múlva meghallasz egy akkordot, és már tudod, hogy az miféle, és mit játszhatsz rá. Nem kell rajta agyalnod, mert a füled vezet. De mondom, ez sajnos nem két nap. A skálázást nem lehet megkerülni.
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5626)

Beetlejuice 2010-01-25 12:33 |  #5635
Landiiiiiiii....áááááááááááááááááááá....decukiii:DDDDD
Válasz '' hozzászólására (#5630)

Simön2010-01-25 12:30 |  #5634
Azt híjják metálszólónak
Válasz '' hozzászólására (#5632)

toge2010-01-25 12:30 |  #5633
5560-80 körül volt erről egy kisebb eszmecsere :D :D
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5628)

Snakepit2010-01-25 12:29 |  #5632
Mondjuk ez megint szubjektív. Úgy is lehet szólót kezdeni, hogy kőkóla.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#5629)

Simön2010-01-25 12:28 |  #5631
Nem elmélet. Vagyis az is. A skálázas INKÁBB gyakorlat! Minél többet skálázik az ember, annál jobban ráérez az adott skála soundjára és erősen fejleszti az ember harmóniahallását. Nem utolsó sorban a skálázás tökéletes technikai gyakorlat.
Válasz 'gerecsabi' hozzászólására (#5613)

Snakepit2010-01-25 12:27 |  #5630
Landi arra próbált célozni szerintem, hogy adott tempójú zenére próbálj triolás, nyolcados, tizanhatodos lüktetésű témákat gyakorolni. Ez lehet egy sima skála is.
Nem is olyan egyszerű...
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5626)

Simön2010-01-25 12:27 |  #5629
"nem tudom konkrétan hol érdemes szünetet tartani hol kellene bevadulni"
A szóló olyan, mint mikor odamész a csajhoz. Jobb esetben nem úgy kezded, hogy "kőkóla?". Először alapozol, utána építkezel, eléred a tetőpontot és utána levezetsz.
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5626)

Simön2010-01-25 12:24 |  #5628
NA EMBEREK! Igen, fontos a feeling, fontos a szív de azért már csak tudja egy magát zenésznek tartó egyén 2010-ben, hogy miből áll egy c-dúr skála...

Andy 2010-01-25 12:00 |  #5627
biztos hogy lesz haladás, azzal hogy próbálkozol már csak véletlenül is ki kel hogy jöjjön párszor valami olyan ami tetszik ezt viszont ha megjegyzed akkor már megérte a dolog, mert rájöttél valamire.
Szerintem egy nagyon fontos része a dolognak hogy hallgass sok zenét mert befolyásolja milyen dallamok jutnak eszedbe vagy hogy milyen irányba indulsz el, mondhatni bennragad a füledben az a stílus mg a motívumok egy idő után és ha elkezdesz dúdolni akkor valami olyasmi lesz valószínűleg amit legtöbbet hallgatsz ha pedig már olyat dúsdolsz az azt jelenti, hogy a fejdben megvan akkor már "csak" a kezedbe kéne beletenni adolgot, ami a legnehezebb rész, de nem lehetetlen. Az is egy szuperjó gyakorlás, ha egyszerre próbálod játszani, amit dúdolsz vagy énekelsz, nem kell nagy dolgokat, csak pár hangot akár, hogy érezd a hangok távolságát és, hogy az, ami fejedben megszületett az hogy néz ki a gitáron.
Próbáld ki, nekem nagyon sokat segített.
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5626)

trust22010-01-25 11:48 |  #5626
Landmine félreértettél szerintem. Nincs bajom a ritmussal mert ha van egy alap akkor annak a ritmusát is kitudom azért találni de nem tudom konkrétan hol érdemes szünetet tartani hol kellene bevadulni. Ha gondom lenne a ritmikával ennyire akkor egy számot se tudnék eljátszani. Nem azt mondom hogy Satriani vagyok mert kurvára nem sajna :D

GYRK nagyjából kipróbáltam amit írtál valamilyen szinten működik is. De ezzel fejlődni is fogok vagy csak egy bizonyíték hogy elméleti háttér nélkül is lehet improzni?
Youtubon van egy csomó backingtrack. Ha nekiülök és játszok rá 1000el lesz valami haladás? Ha belegondolok semmi értelme amit írtam mert semmivel se fogok tudni 2 hónapos játszás után sem.

toge2010-01-25 11:24 |  #5625
talán felfesthetnéd, hogy a 10-es 20 as évek (sokszor nem csak zeneileg) analfabéta fekete jazz zenészei, ugyan milyen zeneelméleti előtanulmányok után ragadtak hangszert két cipőpucolás között? ja, igen, arra bárki képes, akinek nincs botfüle. jesszus... persze még mindig nem sikerült feldolgozni a 2 mondatomat, amire arra próbáltam utalni, hogy az improvizáláshoz készség is kell, belső indíttatás. :)
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5623)

landmine2010-01-25 11:20 |  #5624
Milyen figurákat?
Válasz 'Hammond' hozzászólására (#5620)

landmine2010-01-25 11:20 |  #5623
Hát igen, ilyen minőségű "improvizálásra" bárki képes, akinek nincs totál botfüle
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5621)

Selva2010-01-25 10:48 |  #5622
Az is improvizáció mikor valaki a pentaton skálán próbálgatja a hangokat, vagy dúr moll akkordokat rakosgat ide oda. Előbb utóbb biztosan kijön belőle valami kellemes. Ehhez nem kell zenei képzettség. Ahhoz viszont már igen, hogy felmenj a színpadra és a zene előzetes meghallgatása nélkül improvizálj egy 10 perces tökéletesen harmonizáló szólót. Ezt nem lehet segítség nélkül megtanulni. Ez olyan mintha valaki önmaga szeretné újra felfedezni azt amit a zenészek évezredek során fejlesztettek ki. Lehet egyedül ismerkedni a hangszerrel, (én is ezt csinálom) de azt lehet érezni mikor van szükséged egy magasabb szintű képzésre amiben valakinek segítenie kell méghozzá személyesen. A mai technikák és zeneelmélet gyökerei szerintem az emberiség történetével megegyező korúak. A jó impróhoz bizony ezt tanulni kell ugyanúgy mint a történelmet. Nehogy valaki újra feltalálja a kommunizmust!:)

toge2010-01-25 09:07 |  #5621
sikerült megragadnod a lényegtelen információt :) a hozzászólásom lényege, hogy már improvizáltam, anélkül, hogy bármit is tudtam volna az elméleti hátteréről - holott van neki.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#5619)

Beetlejuice 2010-01-25 08:52 |  #5620
Improvizálni csak az tud, aki előtte azokat a figurákat megtanulta...
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5612)

landmine2010-01-25 07:57 |  #5619
Mivel a rádiós zenék nagyrésze pentaton-alapú, ezért az ember akaratlanul is "rá van állva" ezekre. Amikor elkezd prüntyögni a gitáron, akkor ezt fogja megtalálni először. Már csak azért is, mert gitáron ez az ujjrend adja magát.
Zongorán a gyerek eleinte egy dúr hármashangzatot fedez fel (bociboci), annak örül, nem blues skálát. Hangszerfüggő is.
Válasz 'Robszki' hozzászólására (#5615)

landmine2010-01-25 07:54 |  #5618
A ritmus a zene alapja, úgyhogy ha ezzel gondod van, akkor nagyon rá kell menni! Vannak, akiknek ezzel már az elején sincs gondjuk, másnak viszont elég sok - na nekik kell brutál sokat foglalkozni a ritmusfejlesztéssel, ha akarnak valamit kezdeni a zenéléssel.

Olyan gyakorlatokat érdemes csinálni, hogy egyszerű ritmusokat feljátszol (esetleg beírod gitárpróba), majd másnap megpróbálod ezt leírni, hogy tudd, konkrétan milyen ritmusok, hangjegyértékek mennek. Aztán fordítva. Bepötyögsz vmi ritmust a progiba és addig nyomod (metronómmal), míg nem lesz tökéletes. Van erre speckó progi is (ear master), az hasznos.
Először csak nyolcad, negyed, szünetek, aztán jöhet a többi.
Imprózásnál meg indulj ki sima nyolcadolásból, csak 8-adokat játssz. Ha erre ráéreztél, akkor megeht bele tudatosan 1-1 triola (mondjuk azt mondod, hogy 4/4-ben a 3. negyedre teszel triolát). Majd később 16-odok, szünetek, egyéb ritmusok. Ha tudatosan csinálod, érezni fogod, mikor mit játszol, nem csak össze-vissza lesz belőle.
Ez -ha a hallásod kevésbé jó- komoly munka, tenni kell érte.
Válasz 'terebesit' hozzászólására (#5616)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu