Netről ilyesmit vadászni butaság, nem hinném, hogy találsz ilyesmit. Ez egy hosszú folyamat, átfogóan, szisztematikusan kell csinálni, és rendszert netes oktatókban ne nagyon keress... keress inkább egy tanárt, jobban jársz.
A hallásfejlesztés egy eléggé összetett dolog. Nem nagyon lehet és nem is érdemes szétválasztani, hogy csak hangközöket, vagy ritmusokat, vagy akkordmeneteket, vagy dallamokat gyakorolsz. Minden eleme egyaránt fontos.
Ha veszel egy konkrét dalt, az azért is jó, mert abban már minden elem szerepel. Az Earmaster jó addig, amíg izoláltan kell gyakorolni ezt és azt. De "élesben" már nem úgy gondolkodsz, hogy egy dallam milyen hangközökből áll. Ha ezt egyenként kell megfejteni, az baromi hosszú idő. Ha pl. csak hangközt ismersz fel, de mondjuk ritmust nem tudsz leírni, az azt jelenti, hogy átfogóan kell még fejleszteni a hallást, tehát minden elemét kell gyakorolni.
Nyert ügyed van, ha már felismered a skálát, kihallod a hangnemet, az alaphangot. Ahhoz tudsz viszonyítani. Legjobb gyakorlás az earmaster mellett, ha veszel egy kedvenc nótát és megkeresed a hagnemet, majd megfejted a skálát, az akkordmenetet, végül leírod ritmussal, mindennel együtt cakk-pakk.
Sziasztok! Szeretnék jövőre menni zenesuliba, ahol a felvételi vizsgán van hangközfelismerés meg dallamdiktálás is. A hangközölés jól megy, az Earmaster Pro nevű progival gyakorolgatok, de a dallamfelismerésnek nem tudom hogy kezdjek neki: próbáljam meg felismerni a dallam összes hangközét, vagy inkább szolmizáljam le a hangokat? És ha szolmizálok, akkor azt hogy tudnám megtanulni? Ha esetleg valaki tud segíteni...köszi szépen!
Sziasztok!
Jazz-t, de leginkább Jazz Fusion-t szeretnék megtanulni gitározni.Pat Metheny, John Mclaughlin féle stílus érdekel. Nem tudtok valami jó oldalt, lehet külföldi is, ahol videókban lépésről-lépésre Jazz fusion témákat lehet megtanulni? Esetleg ha a Jazz alapjaival érdemes kezdeni az is megfelel. Annak is örülnék, ha valaki elmondaná hogy is érdemes neki kezdeni iylen zenét tanulni. 4 éve gitározok aktívan. Előre kössz!
sziasztok! segítséget szeretnék kérni Demjén Ferenc Honfoglalás c. dalához. A refrén egyik akkordjára lennék kíváncsi: ,,(C)szállj, szállj, ott (Em)várok rád, ahol (?)véget ér az (H7)út". szerintem valamilyen négyeshangzat lehet. próbáltam lefülelni, de az ilyen ,,furcsa" akkordokra még nem áll rá a fülem:). a dal G dúrban (E moll) van.
Erről semmit nem tudok, az biztos, hogy van pl japán rendszerű hegedűoktatás pl (lehet hogy nem japánnak hívják, hanem a japán csókáról van elnevezve) pl. kevesen tudják, hogy a carmina burana-ról ismert orff-nak van egy ugyanolyan oktatási-tanulási rendszere, mint kodálynak, csak az övé az éneklés helyett az ütőhangszerekre épül (általában spec. igényű gyerekeknél szokták alkalmazni). igazából nincs sok lövésem arról, hogy vannak e kidolgozott módszerek konkrétan a zeneelmélet tanítására (ill. a zeneelmélet gyakorlatba való átültetésére), de nem lennék meglepve, ha lenne, és épp akár amerikai is (ezt persze nem úgy értem, hogy mindenhol úgy tanítanak az országban, hanem hogy ott találták ki). Engem pl. marhára meglepett, hogy van amerikai típusú (klasszikus) rézfúvós hangszerkezelés (légzéstechnika), és aki ért hozzá, az hallja is a különbséget. de úgy gondolom (talán a kérdező is erre kíváncsi) hogy ha van titok, akkor az inkább az elmélet és gyakorlat összekapcsolásánál lehet, gondolom nem zenetörténész-elemző-stb hanem zenész, (de ezt meg ő tudja) ha írogat ide olyan, aki végzett odakint komolyabb iskolát, meg tudja mondani, milyen.
Így már értem, köszi!
Bizonyos szempontból igazad van (ami a szolmizálás részét illeti). De a lényegen nem változtat: nem országfüggő, hogy hol, hogyan oktatják a zeneelméletet.
azt, hogy nekem (meg gondolom mindenkinek, de legalábbis sokaknak az országban), egy skálát úgy tanítanak meg, úgy értelmeznek, később, egy elméleti elemzés során így tudom beazonosítani, hogy szolmizálják, mivel a szolmizációs elnevezés univerzálisan, hangnemek használata nélkül képes jelölni a zene bizonyos elemeit. ennek vannak fogyatékosságai persze, sok mindenre nem jó, de egy dologra, ami nagyon sok elméleti jellegű tanulás alapja, az általánosításra, remek. mivel sosem láttam olyan zeneelmélet oktatást, ahol nem tudnak szolmizálni, így nem tudom, az milyen, persze nem lehetetlen, de mindenképpen különbség. azt akartam mondani, a matekos példával, hogy a szolmizálás nem zeneelmélet, de a zeneelmélet oktatás (sztem jól használható) eszköze lehet (mint a matek a fizikáé), de csak ott, ahol ismerik, s ez különbség, az oktatási módszerek között. Én sem azért írtam naggyal az oktatást, mer' mérges vagyok, hanem mert én arra írtam a válaszom. nyilván klasszikus zeneelmélet, és klasszikus zeneelmélet között nincs különbség, de az, hogy hogyan tanítod, már más kérdés. Két magyar állami általános iskola is alkalmazhat más módszert pl az olvasás tanítására. Mért ne tehetné ezt meg egy másik földrész tanára, iskolája, stb. ahol (tudtommal) nem szolmizálnak (bár lehet hogy tévedek). - amúgy arról sem vagyok meggyőződve, hogy ez a szolmizációs elvonatkoztatás feltétlenül hatékonyabb, de mindenképp más.
Sziasztok!a szomorú vasárnap kottáját nézegetem és ott vanak pl olyan akordok hogy: Cm/B meg Cm/G
Ez azt jelöli, hogy egy Cm alá fogjam le a per jel utáni hangot basszusnak? jól tudom?köszi
egyrészt nem éppen mindenhol hívják így, másrészt sztem nem éppen mindegy, hogyha azt mondhatod e valakinek zeneelmlet OKTATÁS-akor (merhogy erre vonatkozott a kérdés), hogy pl. az összhangzatos moll skála az l ti do...stb, és ezzel elmondtál mindent, vagy valami nyakatekert módon kell magyarázni. Azaz, hogy használhatják e a szolmizálást, mint eszközt a zeneelmélet általánosságainak leírására, vagy nem, mert nem ismerik. sztem nem mindegy.
ez kb.olyan, mintha azt írtam volna először, hogy az amerikai fizika oktatás nem használja az összeadás műveletét, te meg visszaírnál, hogy az matematika. persze, csak ha el akarsz magyarázni/meg akarsz érteni valamit, nem mindegy, hogy ismered, vagy nem.
mint a hamburger: felületesen szemlélve jónak tűnik, de a minősége már megkérdőjelezhető
Viccet félretéve, nem hinném, hogy van külön amerikai, vagy német, vagy belorussz típus a zeneelmélet-oktatásban
sziasztok, bocs, hogy itt kérdezem, de talán..
nincs meg véletlenül valakinek az oscar peterson plays duke ellington c kotta? egy szám kéne csak belőle. előre is kösz, ha igen és jön egy mail.
Ne törödj a fikázókkal, majd ha kapásból tudnak minden skálát, minden fekvésben és hangnemben a linkelt oldalról akkor röhöghetnek de addig
amúgy kösz a linket máris tanultam egy új skálát!
Igen!
Egy adott skála, az adott ugye...
A piros mindig az alaphang.
Ezen az oldalon( is ) megtalálsz minden alapskálát, és azok modális ( ugyanaz a skála más alaphangról indulva ) változatát. De hogy igazán megértsd, először is keress egy jó tanárt. ( hogy mikor melyik, és miért, vagy miért nem...)
Persze!
Csak akkor tudni kéne kérdezni...
Az ilyen stílussal itt nem sokra mész...
Ha meg le F@sszo...-zol itt minket, akkor szerintem el leszel távolítva!
"amúgy nem vagyok láma gitáron, mert elég jól megy, csak ilyen zeneelméletet nem tanultam soha :S"
Ha olyan jól megy...
Egy C-dúr skálát amúgy fel kellene ismerni, elmélet ide-oda!
találtam egy kurva jó oldalt ahol ilyen skálák vagy nemtudom mik vannak :S s az a kérdésem hogy ezeket most hogy kell eljátszani? tehát amik pontok ott vannak egy adott skálába csak azokat játsszam?
amúgy nem vagyok láma gitáron, mert elég jól megy, csak ilyen zeneelméletet nem tanultam soha :S
Két éve nyúzom a gitárt, és szerintem nagyon jó kiegészítése lenne a tanáromnál tanult tananyag mellé. Arról nem is beszélve, hogy a benne lévő 5 stílust szerintem alapjaiban jól átvehetem vele.
Köszi a választ!:)
Sziasztok!
Van itt köztetek valaki, aki már fogta a kezében vagy hallott valamit Bussy Gábor "5 Stílus Gitárosok Kézikönyve" c. könyvéről? Ha igen mi lenne a véleményetek róla, mert most gondolkodom a beszerzésén.
Köszöntem:
Gábor:)
Azt nem tudom, hogy vissza lett-e alakítva vagy sem, de szerintem elég jó minőségű....legalábbis én mindent látok rajta,amit kell. Illetve van menüje is...akkor az nem visszaalakított, igaz?
Bjuice: a basszerosunk pesten nyomja. Ő esetleg elviheti, viszont elég elfoglalt, úgyhogy neked kéne értemenni (budaőrs asszem).
Keress meg priviben (kontakt a nevem alatt) és megbeszéljük.
Nekem megvan dvd formatban gépen az intens rock 1-2...abból tanulok éppen. Vicces a mester :)
Meg megvan valahol ripben az a 2 cd-s anyag is,aminek az egyik classical, a másik rock.
Szívesen odaadom vhogy, de az odajuttatás bajos, mivel nem vok bunkópösti :)))
De, csak nem DVD formátumban, hanem avi, meg mpg, meg ilyesmik. DVD csak az eredeti Silence followed ... van meg, azt megvettem. A többi mind rip, torrent bótban vettem őket.
Mondjuk, ez a csávó, aki ezt a Slow Downer-t csinálja, konkrétan nem komplett. 50 dollárért árulja a maga kis minimál programját, amikor 60-ért már full komplett stúdióprogramot lehet venni. Ráadásul egy fittyfasz kis winamp plugin tök ugyanazt tudja, mint az ő progija. Tuti nem normális a csávó!
Vannak ilyen progik, amik lelassítják a nótát és hangnemben is tartják. A Winamp-nak tuti van ilyen pluginje. Érdemes próbálkopzni ilyesmiféle kiegészítőkkel, mert a tizenhatodokból hamar negyedek tudnak lenni így...
Hali!
Deep Purple - Pictures of Home - billentyű szoló
Egyenlőre hallás alapján szedem, de ennyi tizenhatodot halljon meg a Varus Xavér. Nem tudjátok, van ennek a szólónak egy leírott változata valahol? Egy pár órát spórolhatnék.