Ha így jön sorba a menet, akkor 9 különböző hangot találsz, ha elemeire bontod. Azt is rendszertelenül...
Nem egy klasszikus eset, ráadásul tényleg nem jó.
ott van "elbaszva" a dal, hogy tritónusz cserét
II-V-I-nél ajánlatos használni mert tonikára vezet.
ez meg mire vezet?..semmire, csere után ott a sima domináns..
egyszerűen csak szar, még ha valami turnaround akarna lenni akkor is:P
Dm tonika, természetes moll hangnem. Bb a VI fok, ami SZD funkciót tölt be (Ez egy Gm7 teteje), A domiáns, Eb meg ennek a tritónuszos cseréje (ez is D funkció).
Trabi: a G tényleg nem illik a d-moll hangnembe, de a szerzőnek jogában áll kilépni belőle, ha a hangulat úgy kívánja Unalmas lenne, ha mindenki arra figyelne, hogy minden pöpecül beleférjen egy hangnembe.
Ez sztem D-moll, méghozzá sima természetes moll, mondhatni szokványos akkordmenet. Az Ebm nem illik bele egyedül, nem dúr akar az lenni? Mert akkor az A-dúr (V.fok) tritonuszos behelyettestése lehetne.
Az első 6 akkord F dúr fokai (VI-IV-VI-III-IV-VI)
vagy D természetes m (I-VI-I-IV-VI-I)
vagy D összhangzatos m
az utolsó két akkord a kakuktojás, az A még ok lenne összhangzatosban, de az Ebm sehogy se, erre gondolj úgy mint egy átmenő akkordra, alteráció, A7 behelyetesítés stb,
ötlet: az A félegészen ott figyel mind két akkord, tehát erre a két akkordra mehet az A 1/2-1.
nem tudom milyen szám ez de egy mollos szám végére beraksz egy félegész figcsit arra felkapják a fejüket a népek.
Segítenétek kielemezni ezt a harmóniamenetet? 1 b előjegyzés
Dm Bb Dm Gm Bb Dm Ebm A
Ugye a dal d-molban van! Egyébkénkt Hans Zimmer.
Az első 3 akkordot még értem :D utána jön a g-mol.....
Szval most ez melyik skála hanyadik fokai ? pls segítsetek!
Sziasztok! Nincs meg valakinek a Sabatella könyv /Egy jazz improvizációs olvasókönyv/ valamilyen összeszerkesztett, például doc formátumban. Bocsi, ha már sokszor volt ilyen kérés, de nem tudom lehet-e keresni a hozzászólásokban, végigolvasni mindet meg rohadt sok idő!
:D radírozd ki, vagy takard le valamivel. a lényeg az, hogy nem elég imprózni, hanem úgy kell alakítani a kitakart ütemek alatti részt, hogy az eleje és vége illeszkedjen ahhoz, ami előtte/utána van.
pl. dolgozz ki egy sztenderdet akkordokkal, és zenekari verzióban is (szólóköröket írni), magold be, majd játszd el úgy, hogy lerakod a kottáját, kitakarsz ütemeket, és oda mást kell játszanod
Miket tanulnak a gitárosok egy jazz konziban úgy általában? Pl. az improvizációt hogyan oktatják és mik az alapok amivel kezdik a tanulást? Csak kíváncsiságból kérdem mint hobbi gitáros.:)
nem tanultam klasszikus zeneelméletet ezért inkább kérdezem:
klasszikus zenében nem úgy van hogy az emelkedő moll az dallamos az ereszkedő meg harmónikus?
Hangnemileg a dúr és a term/összh. moll a leggyakoribb, még a standardeknél is. Viszont improvizálásban fel lehet használni bárhol a melodikus móduszokat, hát ezért (tehát nem a hangnemek miatt).