HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


dcsabi2009-01-19 15:53 |  #4716
én így magyarázom
dúr I II III IV V VI VII
dór I II IIIb IV V VI VIIb
fríg I IIb IIIb IV V VIb VIIb
Líd I II III IV# V VI VII
Mixolíd I II III IV V VI VIIb
Eol I II IIIb IV V VIb VIIb
....stb

I

frettila 2009-01-19 15:49 |  #4715
Szia!

Próbálom megérteni amit mondasz (hangosan gondolkozok): azért mondod, hogy dúr jellegű a líd és a mixolid, mert a dúr sorból, a dór és a fríg meg a mollból egy-egy hang módosításával kapható. Az is tiszta, hogy minden dúrnak, van egy párhuzamos mollja.

Tulajdonképpen a nagy rejtély az, hogy ezeket hallgatva, gyakorolva, majd úgyis hallani fogom a különbséget, és majd "belejövök"? Tehát nem megérteni, hanem csinálni, hallani kell?
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2009-01-19 15:39 |  #4714
Szevasz!
Énnekem pontos javaslatom lenne, hogy hogyan volna szabad ezt egyes-egyedül tanítani, de nemigen értik meg a legtöbben.(persze a modálisokat sem, elég széles körben, és tudom is az okát).

Szóval csak úgy volna szabad, hogy kiindulsz egyetlen egy alaphangból, és erre építgeted fel sorra egymás után a skálákat. A füled csak, és csak így tudja megtanulni, hogy mi is ez az egész.
Annyiban pontosítanék, hogy külön venném az I. fokú hármas által meghatározott dúr, ill. moll jellegűeket.
Azaz: pl. I fok C dúr jellegúek: C dúr , C líd , C mixolid. Ez egy csoport. A köv. csoport a moll jellegűek. Ezeket én az utóbbi párhuzamos molljából, azaz A moll-ból értelmezném, azaz: 1.A moll(term., dallamos, harmonikus stb.) A dór, A fríg.

Persze sokkal többféle hangsor van még, de a legtöbbük mind besorolható ebbe, vagy abba a csoportba, és kész. (aztán nem csak C-A hangról ezeket később, hanem többről is). Ha így gyakorolsz, akkor fogja a füled azonosítani tudni ezeket a hangsorokat.

Mondom én...
Válasz '' hozzászólására (#)

frettila 2009-01-19 15:37 |  #4713
Neked is köszönöm.
Válasz '' hozzászólására (#)

frettila 2009-01-19 15:36 |  #4712
Köszönöm.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-19 15:35 |  #4711
D-dúr = D-dór
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2009-01-19 15:35 |  #4710
John Scofield - On Improvisation a pontos címe ha jól tudom. Torrenten szerintem megtalálod. Egyébként semmi extra nincsen ebbe a cuccban sem, viszont jól szemlélteti a lényeget.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-19 15:34 |  #4709
Ez a lényeg: megvan a skála az egy. A kettő az az, hogy tudod, hogy adott akkordra a skála melyik hangjait kell hangsúlyozni. Pl. ha veszed a C-dúr skálát, ami egyben D-dúr is meg G-mixolíd is, akkor csak azt kell nagyon kenni, hogy Cmaj7-re a C-E-G-H hangok, Dm7-re a D-F-A-C hangok, G7-re meg a G-H-D-F sor az ígéretes hangsúlyozandó. Illetve ha a G7-et lealterálod, akkor a D nem annyira, de a többi igen.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-19 15:30 |  #4708
Szerintem a modálisokat használat közben lehet a legjobban megérteni. Maga a logikája a dolognak nagyon hamar átlátható, de átültetni a gyakorlatba igazi kínlódás, mert azért elég nagy anyag kenni mindent minden hangnemben. Szóval, ha megvan fejben a logikája, akkor elő kell venni a realbook-ot és szépen elkezdeni megtanulni a standardeket és improzgatni rá elsősorban modálisokkal. Idővel az ember ráérez.
Válasz '' hozzászólására (#)

frettila 2009-01-19 15:12 |  #4707
Van az oktatóanyagnak valamilyen címe vagy ilyesmije?
Válasz '' hozzászólására (#)

frettila 2009-01-19 15:11 |  #4706
Hát akkor ráveszem az enyémet, hogy egy-két "próba" helyett inkább elméletezzünk egy kicsit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-19 15:09 |  #4705
...csak jó tanár kell
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-19 15:08 |  #4704
túl van misztifikálva az egész modális cucc
mindenki bonyolódik mindenfelé és nem tudja használni...pedig logikus és nem nehéz

A hangyák ura2009-01-19 15:05 |  #4703
Nézd meg a Scofield oktatóját. Elég világosan elmondja a lényeget.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-19 14:58 |  #4702
Miki, ezt nem értem most egy pillanatra. Nem azt akarja jelölni a "11", hogy nincs terc? Én úgy értelmeztem, hogy a Bb11 egy alternatív leírása a Bb7sus-nak, azaz pont azt hívja ki, hogy ne legyen benne terc. Van olyan akkord, amiben van nagyterc és 11-es is? Nem ütik ezek egymást elméletileg?
Válasz '' hozzászólására (#)

frettila 2009-01-19 14:57 |  #4701
Ezt láttam a tankönyben is: ugyanazt a dúr skálát, hangonként egyesével felfele, és kész-passz, az összes modális sor le van írva. Pont ez a bajom vele: kicsit így megfoghatatlan, nem tudom ezt az info-t így hová tenni. Jon Finch könyvében olvastam ilyesmit: maga a mód önmagában csa a fele a dolognak, attől függ milyen akkordokhoz használod. Ez már valamivel több info, de még nem ütött meg a megvilágosodás. Mi a nagy igazság? Milyen gyakorlatokat lehet végezni ennek megértéséhez? Nem riadok vissza, sem az "írkáljunk ötvonalasra, vagy a kedvenc kottázó programodba, és hallgasd meg"-től, vagy "csinálj egy alapot ilyen meg ilyen akkordokból", aztán játssz hozzá ilyen meg olyan skálákat"-tól sem. Köszönöm előre is.
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2009-01-19 14:49 |  #4700
Ez stimmel.
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2009-01-19 14:48 |  #4699
"Modálisokat funkciókhoz rendelve van értelme használni"
Pontosan,ezzel elmondtál mindent. Ill. én annyit pontosítanék, hogy ugyebár természetesen mindig I. fokon kell értelmezni, azaz az említett D- ről induló hangsorhoz természetesen D moll tonikát kell társítani.
A te példádban ugyanez: ugyan a domináns miatt mész át modálisba, de a bizonyos melodikus moll természetesen az I. fok alaphangja szerinti melodikus moll hangsor.

Eddig evidens, csak nekem az az észrevételem (a múltkor már boncolgattam), hogy a tanításban (legalábbis gitáron) úgy vezetik ezeket be, hogy ugyanazt a dúr skálát mindig egy-egy hangról feljebb kezdve játsszatják végig. A modálisok a gyakorlatban is, és sajnos az elméletben is így vannak tanítva. (tisztelet kivétel ) Ha nem jól tudom, akkor sorry, de biztos, hogy több helyen láttam már. Erről véleményed?
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-19 11:42 |  #4698
attól függ
milyen stílust játszom
rocknál csinálok egy alapot és arra játszom. ( flying in the blue - líd) (Summer Song - mixolíd)
ha blues jazz akkor először egy akkordra találok ki figurákat.
Pl A bluesnál elöszőr megnéztem A7-re az a mixolídet, majd D7-re.
Ugyanígy néztem moll7-re a dór skálát. Elöszőr mindíg álló akkordként, majd belehlyeztem akkord menetbe.
pl a klasszikus Dm7-G7-Cmaj7-be
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-19 11:37 |  #4697
Modálisokat funkciókhoz rendelve van értelme használni. Amúgy mire jó, ha C-dúr akkordra d-dórt nyomunk? Az attól még c-dúr skála marad, ha d-ről indítjuk is ugyanazt a hangsort.
Tulajdonképpen egy átlagos kadenciában igazán értelme a dominánsra játszott modálisoknak van, viszont oda leginkább a melodikus moll modálisait játsszák. Szubominánsra és tonikára kevesebb a lehetőség.
Meg aztán ez nagyban stílusfüggő is. Jazzben, ahol mindent agyonalterálnak, simán belefér a sokfajta modális, de mondjuk bluesban, meg rock/metálban totál hülyeség ezeket hangsúlyozni, főleg, ha nincs is olyan szigorú funkciós rend, mint a jazzben. Akad kivétel, de nem ez a jellemző.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-19 16:38 |  #4729
mire gondolsz? mire jó a dúr skála? milyen akkordok építhetőek fel a fokaira?
ki tudod számolni a tercépítkezés elve alapján
1 fokon c e g C dúr
2 fokon d f a Dm
3 fokon e g h Em
és így tovább, ki tudod számolni, ( de ezt már leírtam itt régebben)

a másik hogy
c e g = C
c e g h = Cmaj7
c e g h d = Cmaj9 ... stb

cserje 2009-01-19 11:25 |  #4696
Modális hangsorok-témában: Múltkor feszegettem, még megkérdezném:
Ti hogyan, milyen céllal gyakoroljátok-tanuljátok ezeket? Most már van egy képem róla, de lehet, hogy tévedek. Tehát: mmondjuk rámentek egy fekvésre, és ott végigjátszotok C-ről indulva egy Cdúr skálát. Majd a következőkben ugyanebben a fekvésben és alaphangnem értelmezésben (!) kihagyjátok a C hangot, D-ről indultok, és onnan indulva mentek végig a soron, majd ezt nevezitek "DÓR"-nak?

nagyvk 2009-01-19 08:59 |  #4695
igaz, de 99%-uk bp-i, én pedig debreceni...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-19 07:39 |  #4694
nézz át a gitártanár topikba, nyolcvanezren hirdetnek.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-19 00:21 |  #4693
javítottam, már működik
Válasz '' hozzászólására (#)

nagyvk 2009-01-18 22:54 |  #4692
nekem ez az egyes lecke nem nyílik meg
Válasz '' hozzászólására (#)

nagyvk 2009-01-18 21:59 |  #4691
vki tud ajánlani oktatót a nemrég említett modális ujjrendekre?
mert mostanában én is ezen agyalok, h. mi lenne a legegyszerűbb út a tudáshoz és hát jó lenne az impróban fejlődni

- 2009-01-17 08:05 |  #4690
De igen! Az Ab dúr párhuzamos mollja az F moll, így az Ab/Bb, ill. az Fm7/Bb, gyakorlatilag fedik egymást.
Válasz '' hozzászólására (#)

Sz. Balázs 2009-01-17 02:44 |  #4689
Leírtam és letaboltam a Toto Dave"s Gone Skiing c. számát basszusgitárosoknak, vagyis csináltam belőle egy transzkripciót. A tab közkívánatra szerepel.

Beetlejuice 2009-01-16 23:32 |  #4688
Kössszzzeee az ötletet tegnap...dd20 lett a megfejtés!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 22:57 |  #4687
köszönöm segítséged, így már világos!
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-16 21:30 |  #4686
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-16 21:24 |  #4685
Bb11 nem olyan mint az Fm7 Bb basszussal?

dcsabi2009-01-16 21:23 |  #4684
hááát igen :)) lehet eldobom a hangológépem és a hallásom, ütemérzékem is inkább majomkodásra váltom :)
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-01-16 20:38 |  #4683
Hát azt csak azért írtam mert a perakkord a basszusra felírva ezt az akkordot adja ki. Ez már igazából hangzásbeli különbség. Funkciójában marad, csak másképp szól
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 20:29 |  #4682
viszont a Bbsus4 -hez szerintem nem kell oda sem a 7., sem a 9. fok. a hallásom római katolikus egyébként
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 20:14 |  #4681
jogos. sorry tudatlanságért.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-01-16 20:07 |  #4680
A kettő ugyanaz: Tehát a "popdomináns" az az a Ab/Bb, és a Bbsus4 7-el és 9-el
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 20:05 |  #4679
ja és szerintem ott a dallam Bb basszust kíván. lehet popdomináns is, de mittudomén. szerintem ott egy Bsus4 szól legjobban.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-01-16 20:03 |  #4678
Mondjuk az a különbség a Bb11 és az Ab/Bb akkor között, hogy a Bb11-ben van terc tehát D hang, míg a perakkordban nincs. Ez azért fontos infó, mert a ter a legerősebb funkciós hang, és ezzel vagy enélkül egészen más hatása van egy dominánsnak. Ha a perakkordot szeretnéd felírni a basszushangról akkor az Ab/Bb egy Bb7sus4/9
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 20:00 |  #4677
ugyanezt mondtam (kérdeztem), csak ezexerint nem teljesen érthetően :) más szavakkal: hogy nem H11b, hanem B11. amit, mint akkordot aztán úgy értelmezel, ahogy akarsz, mondjuk peres harmóniaként. :)
vagy én értettelek félre?
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-01-16 19:47 |  #4676
Fender59 hozzászólásában a a Bb11-es akkordban a "b" nem a 11-hez, hanem a B-hez tartozik tehát "Bflat with eleven tension" Tehát a magyar B 11-es szinezőhanggal amit ír is hogy lehet perakkordként is értelmezni (popdomináns, azaz szubdomináns domináns basszussal)
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 19:38 |  #4675
szia, a Bb11 az nem egy sima B11 csak us elnevezés...?
http://jguitar.com/chordsearch?chordsearch=Bb11
a frusciante-verzióban ott Bsus4 van, szerintem sokkal jobban "odaillő" akkord (ha szabad ilyet mondani). próbáld ki, ha van kedv.
a Db9 helyett pedig próbálj ki egy Dbmaj7-et.
és a refr előtti Bb11/Bsus4 előtt esetleg egy Abmaj7 nagyon jól tud szólni.
a refrénben a "fools"-ra meg jobb lehet talán a Db6 a Bb11 helyett.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-16 19:10 |  #4674
Ez kurva szar.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-16 18:45 |  #4673
csak fel kell tolni egy kis reppöt t.tamással, varga mikivel, böbével, meg a többiekkel, és kész a világsiker

Válasz '' hozzászólására (#)

- 2009-01-16 18:36 |  #4672
Hát igen a legtöbbet nézett videóm 30 ezerhez közelít és már behűtöttem a pezsgőt)))
De látva ezt hogy ők meg az 1millára fognak pezsgőt bontani, el kell gondolkodnom hogy miért is gyakoroltam ennyit...
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-16 18:32 |  #4671
na, az oroszok nagyok a feltöltésben, valami netjáró nem látott valahol olyan gyűjteményt ahonnan egyéb kottákat is lehet lekapkodni? - nekem konkrétan hegedű etüdök kellenének, gondolom, valami terjedelmes klasszikus kottatömegben akad. ha valaki ismer egy linket, megköszönném
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-16 18:24 |  #4670
én nem haltam meg, pedig voltam. :D
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-16 17:52 |  #4669
Viccelsz? Ők a példaképeim
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-16 17:48 |  #4668
ez megy már Krisztián?

>
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-15 15:59 |  #4667
sajnos, csak ennyi...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-15 15:25 |  #4666
Ha csak ennyi eszed van akkor igen.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-15 15:06 |  #4665
na, elengedtek melóhelyről két hónapja az első nap, hogy nem hullafáradtan gyakorlok, és értelme is lesz.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-15 15:05 |  #4664
toge (a GyIK) löszhangzattan 1.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-15 15:03 |  #4663
mondjam fel diktafonra, vagy mi?
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-15 14:56 |  #4662
Á hagyjad, ez a gőte ez egy gyík.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-15 14:55 |  #4661
Figyu gote! Nincs valami saját hanganyagod? Olyan klasszakat írkálsz, hogy kíváncsi vagyok milyen a zenéd.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-15 14:52 |  #4660
kétszer írtam el?

ok, akkor 2.

vagy legyen szadab a sávár kanestip!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-15 14:50 |  #4659
2 "snapekit" érne egy "gote"-t??? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-15 14:47 |  #4658
:D

nyugodtan beírhatod, hogy gote, megengedem (de csak 1x)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-15 09:14 |  #4657
Pl. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-15 09:14 |  #4656
Majd beletörjük! :D
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-15 09:07 |  #4655
KígyóPít.
Válasz '' hozzászólására (#)

Bedi2009-01-14 23:29 |  #4654
Nehezen áll rá a kezem a modális skálákra főnök :D
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-14 23:23 |  #4653
Snakepit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Twain2009-01-14 21:23 |  #4652
Így van!

Vissza a CédrusKálához...
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2009-01-14 21:21 |  #4651
Tényleg, ha már Bee Gees, a akkor Heartbreaker! Azt de szeretem. (azt hiszem Dionne Warwick énekli)

Az a baj, már nagyon eltérünk a tudománytól :))

Puppy On Acid2009-01-14 21:20 |  #4650
Mégoff:Az a hangulatváltás-sorozat 1:00 körül... nademostmár on tényleg
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 21:17 |  #4649
Höh, az a jó benne, hogy mindig liheg és vonaglik...jipííí! Szexisták kedvence...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2009-01-14 21:15 |  #4648
tolsz egy "kis szext" ? :D:DD:_D
"a diatóniában a nem tiszta hangköz mindig NAGY"
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2009-01-14 21:05 |  #4647
kősz
Válasz '' hozzászólására (#)

classic702009-01-14 21:01 |  #4646
Hát igen, pl egy az ezerből amiért jó választás :) :on
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-14 20:58 |  #4645
hát az alfa akkord a 10b a klasszikusoknál (vagyis hasonló). csak az elsőt nézd (nem az én képem, csak találtam). lehet hogy poén, de pont az az oka, mindkét helyen, amit F59 is említett a lebegő hang (nálunk dunántúli tercnek híjják) - szóval poén, poén, de tényleg valahol arra van a lényeg, csak fordított az ok okozat. na megyek csajozni :D érdekesebb
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2009-01-14 20:55 |  #4644
4628 csak poén voltD:_:D_D:d


viszont akárhogy nézem a linked, nem értem!
szubdominánsnál (H# D# G#) enhamronikus (C Eb Ab)
de hogy az alfa akkord micsoda, ill. miféle T-S-D lánc ez nem tiszta
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-14 20:54 |  #4643
alani morisette, dido...nagyon ott van!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:51 |  #4642
Nem csak az, az egész életstílus meg lazaság meg élet. Mexikó is jó hely, meg minden, de azért szivesebben átmennék a másik kettőbe. És persze nem akarom elkiabálni, de talán egy pár hónapon belül össze is jön...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 20:49 |  #4641
Onnan is gondolom csak a félvér éjfél tündérei vonzanak...diszkrimináljuk a mexikói alacsonynövésűeket?
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-14 20:49 |  #4640
az egész inkább a snapekit által annó elővezettet fizikai tulajonságokból ered. az archaikus magyar népzenében is megvan a lebegő terc (innen is jöhetett Bartóknak a "10b"), illetve a moll dallamok dúros kísérete. ennek inkább az az oka, hogy a kíséret nem a klasszikus funkciók rendjéhez igazodik, hanem a dallam fő hangjait bővíti ki a legerősebb felhangokkal. van is egy ős felvétel, ahol a 3 tagú hegedű/brácsa/bőgő zenekar mindegyik tagja a dallamot játsza (ugyanúgy, ahogy a legelső klasszikus jazz -értsd: századfordulós - felvételeken) - aztán szépen kialakul, melyik hangszer játszik basszust, melyik akkordot, de megmaradnak a dallam mentén. ugyanígy a bluesnál is - afrikai dobzenékre énekelve gyakran bővítik a dallamot dúr akkorddá ez találkozott annó az brit/francia folklórral, egyházi zenével, hangszerekkel, stb
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:49 |  #4639
Ok, kiütöttél, elismerem...
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-14 20:48 |  #4638
Száműzetésben van!
Vagy elküldték melegebb éghajlatra?
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 20:48 |  #4637
Szintén jó választás!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:48 |  #4636
Meló, csak sima meló... Ki akarna ide emigrálni, amikor ott van Brazilia meg Argentina is??????????????????
Válasz '' hozzászólására (#)

Twain2009-01-14 20:47 |  #4635
Persze,azt nehéz..
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 20:46 |  #4634
off

Én lemaradtam még régebben: miért is vagy kint Mexikóban? Emigrációs történet avagy csak meló?

on
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:45 |  #4633
Évekig játszottam egy olyan zenekarban ahol leginkább Alanist játszottunk, meg néhány Dido-t meg Sheryl Crowe-t.

Egyszer bebaszok, belinkelek egy csomó koncertfelvételt is, aztán majd nézhettek... Uninvitedet is megcsináltuk meg minden...

Igaz, Shanaia-t inkább hagytuk, bocs...
Válasz '' hozzászólására (#)

Twain2009-01-14 20:42 |  #4632
Még egy pár kedvenc,azt majd rád sem ismerünk!
Válasz '' hozzászólására (#)

classic702009-01-14 20:42 |  #4631
Nekem meg Tori Amos a nagy kedvencem ezen a vonalon, turnéztak is együtt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:40 |  #4630
Yess!!! És ott van még a That I would be Good is meg az acapella Your House bónusz nóta is, ha már lassú számokról meg brozongásról beszélünk. Félelmetes a csaj...

És a legjobb, hogy február elején itt koncertezik Mexikóban... Előbb vettem jegyet rá itt kint, mint kaját...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2009-01-14 20:39 |  #4629
kimazsolázom..
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2009-01-14 20:39 |  #4628
és ugyanezért van az, hogy dúrakkordra mehet a blúzskála ill. mollpentaton:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:37 |  #4627
Nem azok, hivatalosan, és azért is jelölik másképp. Persze gitáron meg zongorán ugyanaz a hang, de hivatalosan azt akarja jelölni, hogy a klasszikus blues-ban az énekesek nem a 9-ik fokot éneklik ki felemelve, hanem a nagytercet szállítják le. Azaz ezt a 10b hangot hivatalosan a nagyterc és kisterc közé kell énekelni, nem pedig a 9-es és a kisterc közé. Ettől lesz olyan tradícionálisan blues.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 20:37 |  #4626
Meg úgy általában az egésznek, egy nagyon egyszerű tézis "következményeként": k*rvajó muzsika!
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2009-01-14 20:37 |  #4625
alfa akkord

csak a 7es hiányzik
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-14 20:35 |  #4624
Akkor hallgassátok meg az "Uninvited" c. nótáját, ami meg a City of Angels-nek volt a zenéje.
Na, ennek van nagyon durva feelingje...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 20:33 |  #4623
Hámer az is. A 9# meg a 10b enharmonikusak lennének ugye...mondjuk elsőre tényleg zavaró lehet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-14 20:29 |  #4622
Vicces, pont tetnap néztem azt a filmet...kicsit kurvajó feelinget adott neki az a dal a végére. Ja és a fejem meg a szívem sem robbant szét...ki érti ezt?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-14 20:28 |  #4621
Nincs beza...Nem is találtam sehol, ugyanis a Jimi akkordot E7(9#)-nek vágtam. No mindegy.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-14 20:23 |  #4620
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-14 20:22 |  #4619
Válasz '' hozzászólására (#)

Twain2009-01-14 20:19 |  #4618
Émmeg ebből: bbbbbbbbbb
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu