Húzd le az internetről ezt a DVD-t vagy lemezt. Akkora zenélés megy, hogy garantáltan bekulázol. Természetesen nem tekerés meg dobszoló, hanem ilyen megaharmóniák meg megavokálok meg iszonyú poppság...
Áááááhhh, nehogy azt hidd, hogy az alapoknál sokkal messzebb járok. Ráadásul a fő problémám az, hogy sok mindent átlátok fejben, kézben viszont alig történik valami... Szóval, az elmélet/gyakorlat konverzió egyelőre eléggé hiányos nálam...
Meg azt is mondják, ugye, hogy csak az a szám ér valamit, ami egy száll akusztikussal is elmegy...
Bár ez azért szerintem azon múlik kinek a kezében van az akusztikus gitár...
Sajnos, most ilyen logisztikailag átmeneti helyzetben vagyok, se magnóm, se otthoni számítógépem, úgyhogy leszedni sem tudok nagyon, de majd megnézem.
Viszont emlékszem, hogy egyszer volt egy ilyen ambícióm, hogy a csajszi összes nagyobb számát akusztikusba átültetni, mert van egy nagyon kedves ismerősöm, aki elénekli az Alanis nótákat. Persze nem úgy, meg nem pontosan, de azért ilyen baszolút bevállalható szinten.
Lehetne duózgatni vele ilyen Alanis, Dido, Sheryl Crowe meg ilyesmi nótákkal... Szerintem kurva jó lenne...
Az a "Still", most jelentették csak meg hivatalosan nemrég a válogatáson, én is csak egy VH1 Behind The Music-ból ismertem eddig. Sajnos nem tudom az akkordmenetét, nem játszottuk soha.
Az az Abm6, az állati jó benne, meg én a Db9-et sem értettem...
Lefogásban meg én annyit trükközök talán, hogy a Bb11-et én popdominánsnak fogom meg (Ab/Bb), szerintem úgy állatul szól, és nem tudom, de asszem a Bb11 jelölés is erre akar utalni. Bár én még ilyet, hogy "Bb11" máshol még nem láttam...
Alakul a meleg délután :)))))
Amúgy nagy kedvencem a Queen Freddie mercury val az élen. NO1 dalszerző nálam. Aztán Bri May, A L Webber, McCartney, és a többi
Én imádom! Évekig játszottam a számait is meg amúgy is imádom. Kicsit nyafis, de attól meg atom jó és úgy vannak hangszerelve a lemezeik, hogy az ember lehasad, hogy ilyet is lehet.
Légyszi ne nézzetek hominak, de nekem popban a legnagyobb kedvencem a Bee Gees. Halálosan csipázom őket, mert megapop az egész, de rendesen meg kell fejteni a nótákat, mert az arcok frankón tudnak (tudtak, RIP).
A legnagyobb kedvenc: How deep is your love. Ha akarjátok, betolom az akkordjait, aztán lehet fejtegetni.
Én konkrétan nem értettem, hogy mi miért, és aztán a gitártanárommal fejtegettük meg gitárórán (pontosabban ő megfejtette, én meg leírtam, hogy emlékezzem rá)
Állati jó kis cucc... ha valaki azt mondja, hogy gitározzak valamit, mostanában mindig betolom neki ezt...
s kábé meg is fogalmazzák a lényeget, amit lent olvasol, csak az, hogy a tritonuszos elmélet szerint miért van ott a Db. de nem kezdem elölről a múltkorit. egyszer elég volt :D
adott esetben pl. F#-moll tonikánál, F# mollról egy másik F# moll fordításra lépni erőteljesebb feszültséget "lezáratlanság-érzést" kelt, mint egy C#7, ami ugye a domináns. ha ezt akarod magyarázni, más elméleti megközelítés kell, ami sokkal inkább "mozgás központú" azaz ellép az adott tonikai pontról: ha egy sima blues-t tolsz (nem blues kört, egy blues dalt)
e6-oson e, g, e, g, e, g, ... semmi több a g hang erőteljes domináns (kilépő, visszatérésre ingerlő, stb) érzést kelt, pedig az alap akkord része, és semmi köze a dominánshoz. azért van, mert ez zene, és nem zeneelmélet. az csak egy megközelítés, csak egy rendszer.
Lehet merengeni a példán, jó. (Kicsit hajaz az Aha-s kérdésemre a Db-mint domináns miatt-kösz mindenkinek a hozzászólást).
(kicsit simábban csúszik, ha a Db-t 7-es helyett maj7-re veszed.)
Szóval az az érdekes, hogy van a dolognak egy másik megközelítése, mégpedig a kibővített funkciókör (én Bartók-Lendvai-ként ismerem még). Itt ugye a funkciókör tovább van bővítve mind a 12 hangra. Ebben a rendszerben a C-dúr tonika környezetben a Db dúr domináns jellegű. A Cm tonika, ezért a múltkori példámra ugyanúgy megadja a választ, azaz: Hangnemváltás ugyan történt, de a jó funkciósorrend (ha a kibővített szerint is) betartása már önmagában garantálja a "zökkenőmentes" modulációt.
Az a baj, hogy a tudásom nem terjed ki annak az okára, hogy mitől veszik fel az alaphangnem környezetébe eredetileg nem tartozó akkordok a kül. funkciókat, pedig hallhatóan tényleg...
Itt a ti példátoknál valahogy úgy van ugye, hogy addig bővítjük, alakítgatjuk az eredeti 3-as hangzatot, amíg a hangkészlete nagyban átfed egy másik akkorddal, aztán mehet a behelyettesítés? (aztán lehet, hogy rosszul , ill szűkebben értelmezem)
Aztán az is lehet, hogy pont ez a hangfelbontásos megközelítés vezet el a funkciókör kibővítéséhez.
Ti mit tudtok erről?
a már említett g-pros kottában egy szimpla i-vi-ii-v -ben egy csomó ilyen behelyettesítés elsütődik. .szedd le, asszem még nem töröltem le. csomó sablon menet kijön belőle. így lesz pl. C Am Dm G-ből
köszi, most ez adott egy jó ötletet az in-out játékra. este ki is próbálom :)
amúgy a h az inkább cb, de tudom hogy ez csak az én logikám szerint :)))
cool
Az alapja egyszerű. A V. fokon lévő domináns akkordot bármikor behelyettesítheted a tritónuszának a domináns akkordjával. Ez ugyanaz, mintha egyben alterálnál, mert a tritónusz tiszta 7-es akkordjának a hangjai, az eredeti domináns akkordhoz képest egy alterált domináns adnak ki.
Mondom a példát: Játszol mondjuk egy ii-V-I-et C-ben. Ötödik fok G7, amit azért illik lealterálni. Behelyettesíted a tritónuszával és a menet az lesz, hogy: Dm7-Db7-Cmaj7 -> very nice chromatic bass...
És ha megnézed a tiszta Db7 akkord hangjait G-re, akkor pont egy G7alt jön ki, egész pontosan egy G7b5b9
Db -> b5
F -> k7
Ab -> b9
H -> N3
Ez oda vissza is igaz. Tiszta Db7 = G7alt és tiszta G7 = Db7alt.
ha jól emlékszem Nuno nem az eredeti Rimszkij-Korszakov Dongót játszotta, hanem egy teljesen új dongót talált ki (ráadásul jól be-daley-ozva hangzott olyan jónak),
az alant lévő videóba meg az eredetit játszák, egy pár változtatással.
Basszus eddig ezt még nem is láttam. Majdnem olyan jó mint a Nuno változat Hangzásilag nekem valami ilyesmi skálát dobott ki a gépezet hogy: 1-fél-2-2-fél-1 Gondolom hogy nem az, de azért megkérdezhetem hogy van -e ilyen skála. Mármint felépítésileg?
A fickónak annyi ütős cucca van, hogy teljesen bekattantam tegnap óta, egyik szóló után kapok a másikba, nincs is türelmem megtanulni egyiket se normálisan, egyszerre akarom tudni mindet
A K2 "szólólemeze" tele van jobbnál jobb szólókkal, persze, szinte mindben elsüti ugyanazt a két állandó figuráját, de akkora dallamok és olyan ütős gitárjáték van, hogy ez sem érdekel
Érdekelne hangról-hangra, de nagyon, mert marhára tetszik! Még alig gitároztam, mikor ezt láttam, és akkor elhatároztam, hogy egyszer majd megfejtem..nna, ez az egyetlen, amit azóta sem sikerült..
Néhány éve még levelet is írtam a fickónak, hogy ugyan, írja már le..
pff rohadt bosszantó, hogy pont azt nem hallani tisztán,utána meg kiszól a kromatika
kb.eredeti sebességgel a legtisztább..
diminished cuccnak hallom egyelőre
Miként előttem már leírták, nyelvünk lejegyzésében - az írásban - több a "felesleges" bonyolítás, logikátlan szabály és alóluk való véletlenszerű vagy más logikátlan szabályokból adódó kivétel, mint a kottában. Csak az írást tudod jól, zsigerből, a kottázást, zenelejegyzést pedig - ezek szerint - nem. Mert aki tényleg tudja, nehézségek nélkül, az nem foglalkozik vele, hogy hogyan lehetne egyszerűbb meg logikusabb. Az mással foglalkozik.
Szarul????? Embertelen jó!!! Gyerekkorom óta imádom, ez a dongó interpretáció számomra abszolút felülmúlhatatlan, és pont a beteg átkötések teszik annyira jóvá, hiszen a téma az kb. adott..