HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA
YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA

YAMAHA YRS-24B BAROKK SZOPRÁN FURULYA


Akciós ár:
3 440 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Saci2009-01-13 10:38 |  #4517
"(Értettem: C-mixolyd, elírtátok, hogy F#, mert nektek az a bund F#. Hát nem az, ha még kétszer leírjuk, hogy hol a hiba, akkor sem asszociálhatsz erre."
Ezt nem én írtam hanem F59, de lényegtelen.













Válasz '' hozzászólására (#)

FGGYZ 2009-01-13 10:35 |  #4516
Most lehet, hogy hülyeséget mondok, de ez nem dodekafonia?

Amikor felfelé megy a dallammal, van benne ismétlődő hang, vagy mindegyik hang más?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-13 10:32 |  #4515
...nekem egy nagymellű, sexéhes zongoratanárnő képében:DDDD
..viszont egyetértek veled, attól függetlenül, hogy vannak baromságok, amit én is tapasztalok, mivel saxyssal dolgozunk együtt...vannak hülye berögződöttségek...de ez nem nagy bizbasz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 10:29 |  #4514
Teljesen másról beszélünk!
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-13 09:56 |  #4513
ez jó az egészben. sok megközelítés van. mindegyik lehet jó.


olyan ez mint a dugás :) 600 féleképp lukra lehet tenni de úgyis az a cél hogy ne maszatoljon az ember és közben érezze jól magát :))
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-13 09:52 |  #4512
Az elég tág dolog... ugye itt egy a-moll hangnem van és e-dúr akkord megy 0:25 körül; sokmindent lehet oda játszani, hogy ő mit túrt épp bele, azt talán már ő sem tudja
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-13 09:50 |  #4511
...hááát igen..bazz a mollt felismeritek, a h pergament módot meg nem?:DDDDDDD...triviális:DDDD
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-13 09:47 |  #4510
Ilyet nem tudni....h phrygian mod...
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2009-01-13 09:44 |  #4509
Engem úgy tanítottak, hogy van a diatonikus skála és tanuld meg az első újjas, második, és a negyedik újjas fekvését. És ezt minden fekvésben a gitár nyakon. Majd pedig jöttek a modális skálák. Ezt a mol skáláknál is. Pengetésben meg én is oda-vissza, és sweepet játszok, ezt meghülyítve chickenpick-ennel.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-13 09:40 |  #4508
ezt mondom, van 7 fekvésed. MInd meg kell tanulni
pengetésre az eco csak egy út, lehet máshogy is. Kinek melyik kényelmesebb. Pl én keverem a sweep el. mikor hogy jön ki jobban.
máshogy is szól a két technika......és ez már technikai kérdés mintsem elmélet
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-13 09:36 |  #4507
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-13 09:30 |  #4506
Szerintem helyes ez a gondolkodás. Abszolút logikusak a 3HH skálaképek. Persze ehhez érdemes gyakorolni az eco pengetést is. Ez az első lépés, én is így tanítok.
Utána meg jöhet az amit Scele mond: szét kell húzni a skálát a nyakon. A kettő együtt ütőképes.
Válasz '' hozzászólására (#)

Harry 2009-01-13 09:24 |  #4505
Teljesen egyet értek. Mindegyik oktatási rendszernek/stílusnak vannak gyengéji.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-13 09:20 |  #4504
dehogynem működik
megtanulsz 7 skála képet és ennyi. a hangok mindig a helyükön maradnak. pl 3 fekvésben megtanulod az a skálát hogy

-------------------------------5-7-8------
-------------------------5-7-8------------
-------------------4-5-7------------------
-------------4-5-7------------------------
-------3-5-7------------------------------
-3-5-7------------------------------------
És ha g alaphangra játszod dúr skálát kapsz. Ha a az alaphang dór skálát kapsz.
Ha c az alap akkor líd skálát kapsz. nyílván mindegyikre más figurákat kell kitalálni, de azt már tudni fogod mely hangok lesznek a skála hangok.
Nekem bevált ez a módszer, de persze mindenkinek máshogy pörög az agya
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 09:12 |  #4503
Ja, én se hallom, lassítva még borzalmasabb..Peta is azt mondta, hogy ezért nem tud vele mit kezdeni..
De a nagy elméleti tudástár se segít..?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-13 09:10 |  #4502
Nem hallom ki, ramaty ez a felvétel.
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 09:08 |  #4501
Ez most komoly?
Válasz '' hozzászólására (#)

aazgash2009-01-13 09:08 |  #4500
Ja, csak kb annyi gondolkodást vesz igénybe nekik, mint amennyit nekünk kérni egy doboz kekszet az üzletben... te sem számolod meg egy mondatban már, hogy hova essen a főnév és a toldalék, nem számolgatod a magánhangzókat és a mássalhangzókat (á la Wooten :D).
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 09:06 |  #4499
Le tudod szedni?
Válasz '' hozzászólására (#)

aazgash2009-01-13 09:02 |  #4498
Azért én kicsit túlzásnak tartom, hogy így egyszerűen azt mondjátok, hogy "rossz a klasszikus zenetanítás", mert nem az improvizációra fektetik a hangsúlyt. Én komolyzenei és könnyűzeneiben tanításban is részesültem, és egyik sem jobb vagy rosszabb, csak egészen más a célja. A zenélést sok oldaláról meg tudod fogni, és a kottát is el lehet játszani úgy, hogy a saját ízed szerint szóljon, maga az interpretálás lényege sem pont az, hogy a hangokat megfelelő időben bejátszod azt" csá.
A könnyűzenei oktatásnak van egy előnye: ez a sikerélményre való törekvés, és ez egy jó dolog például olyan zenészek számára, mint én, akik kezdők. De maga a zenélés, zenésznek lenni egy szakma is, és éppen csak a felsőoktatási rendszerüket véleményezitek úgy, hogy sokan itt hátast dobnak már a modálisaktól - ugyan már! (Értettem: C-mixolyd, elírtátok, hogy F#, mert nektek az a bund F#. Hát nem az, ha még kétszer leírjuk, hogy hol a hiba, akkor sem asszociálhatsz erre. Én C-mixolyd esetében AKKOR is kapásból B-s skálát látok, ha a bundszám alapján el van írva. Még összhangzatos/dallamos moll esetén lehetne ott egy 6./7. fokon keresztes hang, de a skála maga akkor is B-s... szóval ne számolgassuk már, hogy ha félrenyúlok, akkor egy C-mixolydban hogyan lesz F#, mert soha, sehogy nem lesz, se elbaszásból, se sehogy máshogy. Lényegtelen...)

Nem akarok ennyire messzire menni, de akármennyire is a szolfézsrendszerük szigorú, akármennyire is nem az improvicációra törekednek oktatásban, a hangszerismeret a klasszikus zenében olyan magas alapokra szorítkozik, hogy én nem merném állítani, hogy a zenélés nem arról kell, hogy szóljon. Igenis legyen az ember tisztában a hangszerével, igenis legyen tisztában a zeneelméleti lehetőségeivel, mert akkor nem kell végigjárni azt a többszáz éves rögös utat, amit már sokan előtte végigjártak. Szerintem ez egy nagy lehetőség, még ha itt egyeseknek a kalsszikus zenetanítás a visszataszító dagi hegedűtanár képében is jelenik meg.

Sok klasszikus tanításban részt vett zenészt tudnék mondani (a legnagyobbak közt is), akik átmentek ilyen-olyan más irányokba, amikor ott voltak, hogy a hangszerismeretük elég volt hozzá, akkor elkezdtek improvizálni, és egy ilyen embernél bizony minden hang indokolt, nem nyúl mellé - viszont ha nézitek/hallgatjátok, csodálkoztok, hogy hű. De azért a klasszikus tanítási módszer szar. Ugyan már!

Nem mondom: vannak anomáliák a zenetanítási módszerekben (például a tengelyrendszer szerintem műelemzés alapján nem egy felfogható rendszer), de ezeknek időt kell adni. A klasszikus rendszer nem feltétlenül jelenti a vaskalaposságot és a rideg zenetanítást, lehet azt jól csinálni, és persze sokan belebuknak abba is, de a modern metódusba is. Egyik sem új dolog, sosem csak "klasszikus" zene létezett a világon, de többnyire az maradt fenn, arról tudunk beszélni. És megintcsak: véleményezni egy olyan rendszert, amely hatalmas zenészek százait produkálta, akik mestereik (voltak) a hangszerüknek és az elméletbeli tudásuknak, bizony elég merész dolog.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-13 09:02 |  #4497
Csak beletúrt egyet Ala Coltrane
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-13 09:00 |  #4496
Azért előtte átgondolja ám Még a profiknak is át kell gondolniuk 1-1 új harmóniamenetet, mert a hallás és a játékban való gondolkodás nem megy ríltájm.
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 08:58 |  #4495
Akkor a sok szakitól kérdezném, hogy Marcello bácsi mi a f..szt játszik 0:25-0:28-ig..????


2009-01-13 08:56 |  #4494
Na, ez az, ami nem működik jól. Megtanítod neki 3 hang per húrral, le tudja játszani oda-vissza.. és akkor hogyan tovább? Ezeket meg lehet tanítani több fekvésben is, csak éppen semmi értelme, azzal szemben, hogy megtanulod az összes modális ujjrendjeit, és akkor az minden hangnemben ugyanaz, és kapásból az egész nyakat be tudod vele játszani, és ha azt mondják, hogy C-dúrban vagy, akkor tudod, hogy mehet rá az D dór, E fríg, F líd, stb-stb, és ez alapján már bármikor ki tudod számolni, hogy milyen hangnembem milyen lehetőségeid vannak az egy fekvésben lejátszható skála mellett..
Ha találkozunk, megmutatom, hogy miről beszélek, mert azzal a módszerrel, amit te is mondasz, azt én sem értettem meg soha ezeket a dolgokat, használni meg végképp nem tudtam..
És minden skálának megvannak az ilyen hasznos kis ujjrendjei, a blues-nak, az összhangzatos moll-nak, stb-stb.
Ennél jobb módszer sztem nem létezik..
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-13 08:52 |  #4493
megszokta, inkább azt jelenti kinyílt a füle...nem feltétlen gondolkodik, hanem már hallja mire mit tud játszani
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-13 08:49 |  #4492
Hallgass inkább F59-re.
Ki beszélte tele a fejedet?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-13 08:48 |  #4491
Guthrie bácsi nagyon sokat filózott kezdetben hidd el. Aztán megszokta, hogy mit, mikor és mire játszik. Ennyi.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-13 08:45 |  #4490
Nem kell seggelni Scele! Logikus rendszerben van az egész.
Csak a legeslegelején kell kezdeni. Dcsabi egyszer már nagyon jól összefoglalta a lényeget.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-13 08:40 |  #4489
Ja, csak nem érdemes "így" megtanulni.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-13 08:02 |  #4488
Én mindíg skálázással kezdem a tanítást. Leírom az alap dúr skálát (3hang/húr) minden fekvésben. Innen már képes az ember arra hogy ezeket a skálákat áttegye más hangnembe és meg is vannak a modálisok. Más kérdés hogy más figurák kelnek életre mindegyik móduszban.
Ha nem tudod hova nyúlhatsz nem is tudsz majd improvizálni.


landmine2009-01-13 07:44 |  #4487
De már vannak változások.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2009-01-13 03:11 |  #4486
Én egyetlen klasszikus zenészt ismerek, orgonán tanul, de persze nem jelentenek neki gondot a többi billentyűs hangszerek sem. És tud improvizázlni. sokat beszélgettem vele erről, évek óta, és valahogy úgy tudnám összefoglalni, hogy ehhez jóval több év és tapasztalat kell, mert - talán ezért hívják komoly zenének - rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek a dolgok formai oldalára. Értem ezt úgy, hogy az egész improvizáció - komolyzene mivoltából fakadóan - jóval komplexebb, átgondoltabb, monumentálisabb. Könnyűzenében ezzel nagyon nem kell foglalkozni, valljuk meg. Nem is feladata persze.

2009-01-13 02:29 |  #4485
Az improvizáció az egyik legfontosabb dolog sztem. Az adja a játék igazi ízét és értelmét..a klasszikus képzésben ezt veszik el az embertől..
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 02:27 |  #4484
Így van! És ebben a tanítás módja a hibás, mert nem adnak lehetőséget az impróra.
Minden órám végén ösztönöztem a srácokat az impróra és olyan jó kis dolgokat találtak ki. Élőszőr csak egyszerű dolgokat játszottak, majd egyre bonyolították és utána megbeszéltük, hogy mit is játszott.
Na megyek szomelni! :)
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 02:22 |  #4483
Én sejtem, hogy mire gondolsz..mint pl. a klasszikus zenészek esete..A nagy többségük meghal, ha elveszed előle a kottát, nem tud se improvizálni, de dalt írni..marhára jól tudnak kottából játszani valaki más műveit..de ennyi..hát ez nekem se kéne..
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 02:22 |  #4482
Persze, hogy hasznos! Én azt akartam írni, hogy Ő már ezeken valszeg nem gondolkodik, túl van ezen. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 02:21 |  #4481
Na, jó éjt! Elálmosodtam rendesen! :)

2009-01-13 02:20 |  #4480
Már nem gondolkozik, mert berögződött, de ilyen szintű tudáshoz nagyon kell az elmélet. Hogy tudd, hogy az akkordok milyen hangokból épülnek fel, abból már akkor tudhatod, hogy milyen skálákat tudsz rá játszani, minél többet tudsz, annál érdekesebb lehet a játékod, mikor ezeket vegyíted az improvizáció során..az elmélet segít abban is, hogy pl. mikor mit hova lehet alterálni..stb-stb. Szóval nagyon hasznos dolog ez..
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 02:16 |  #4479
Anno elkezdtem zongorán elméletet tanulni. Emlékszem, hogy tök nagy flash volt egy-két dolog, de gitárra nem tudtam átültetni..azóta persze mindent elfelejtettem..amióta a Tornóczky Ferikével gitározgatunk, egy csomó minden megvilágosodott, pl. Ő az első és egyetlen ember, aki értelmesen el tudta mondani a modálisokat, és át is tudta ültetni velem a gitárra, hogy használható legyen..nézegettem ilyen Gambale és Guthrie oktató anyagokat, ahol ezek vannak leírva, hát azt kell mondjam, hogy nem használhatóak jól..leírják a skálákat alaphangtól alaphangig, egy fekvésben, azt" csókolom..
Ezzel nem lehet sok mindent kezdeni..
Ujjrendeket kell tanulni, és akkor megvilágosodik az ember..
Az első ilyen nagy felismerés után úgy be tudtam játszani az egész nyakat, hogy magam se hittem el..G-dúr, A-dór stb-stb, és az egész nyak megvan.. itten ni:




A fura az, hogy pl. van egy tanítványom, aki éveket tanult klasszikus gitár szakon, és nem tudta alkalmazni a modálisokat, sőt, ő mesélte, hogy a tanárok se tudják igazán..amikor bekérdezett pár dolgot, akkor nem tudták a választ..én meg megmutattam ezt a felfogást, és 1 perc alatt megértette..szóval nagyon nem mindegy a dolog hogyanja..
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 02:15 |  #4478
Én nem vagyok elmélet ellenes, nem erről beszéltünk Scelével.
Igenis tudni kell egy bizonyos szinten, de a nyitottságot elveszi attól, aki csak úgy alkalmazza a zenét.
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 02:12 |  #4477
Ez már tényleg csak egyén-igény függő szerintem.
Biztos vagyok benne, hogy Guthrie nem gondolkozik impró közben, hogy ez jó lesz elméletben vagy nem. Teljesen biztos a játéka és ez már olyan mintha enne és élvezi a különleges ízeket. Nem gondolod?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 02:10 |  #4476
Ez kicsit buta felfogás. Az elméletben benne van többszáz év zenei fejlődése, összefoglalva, minden, amire az elődök rájöttek. Másrészt meg azért, mert tudod az elméletet, kurvra nem azt jelenti, hogy van egy szabályrendszer azt abban vagy és kész.

Szóval szerintem butaság azt gondolni, hogy az elmélet beszűkít, ugyanis épp az, hogy kitágítja a látókört. Nagyon, nagyon...
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 02:08 |  #4475
Na jó, de ilyen Zappa szintű elborult zsenik alig vannak/voltak, pár évtizedenként egy-egy talán..
Nekem nagy vágyam, hogy úgy tudjak imprózni, mint Guthrie bácsi, és ahhoz biza kell az elmélet..a technikai oldallal szerencsére már nem sok gondom akadhat, max. chicken pickinget lenne jó tudni..de azt eléggé esélytelennek látom..a körmeim nagyon gyengécskék....
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 02:07 |  #4474
Az a vicc, hogy nem kéne seggelni, mert egy tök logikus rendszerről beszélünk. Egy kezdőnek nyilván be kéne seggelnie, de aki kiismeri magát a gitáron, annak hamar feltűnik a dolog logikája és onnantól nagyon könnyen megy. És tényleg félelmetes világokat nyit meg, már akkor is, ha csak alapszinten látod át...
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 02:04 |  #4473
A frászt! Minek!:) A zenéhez elsősorban lélek és fantázia, na meg technika kell. Az elmélet "csak" arra jó, hogy leírd.
Én láttam olyan Frank Zappa kottát, hogy fingom nem volt mit akar,és a feleségemnek sem pedig zenetanár, mert kombinálta rendesen a latin ABC-vel. Viszont Ő értette. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 02:03 |  #4472
Olyan rohadt lusta vagyok..pedig ezt be kéne seggelni frankón, tudom jól..és nyilván ez elengedhetetlen is lesz, ha úgy akarok játszani, ahogy..
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 01:58 |  #4471
Nagyon hamar át tudnát látni, ha nekiállnál. Egyátalán nem bonyolult, a nagyrésze ráadásul abszolút logikus és ha megvan, rengeteg mindenre rányitja az ajtót...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 01:57 |  #4470
IV-V-i, szori...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 01:56 |  #4469
Vagy pontosabban: F - G7alt - Cm
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 01:55 |  #4468
Én csak sajnálni tudom, amiért ez kimaradt az életemből, jó lenne mindent tudni az elméletről is..
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 01:55 |  #4467
Sőt, így még az F-hez is illeszkedik: F-G7-Cm aka VI-V-i. Perfect!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-13 01:52 |  #4466
Szerintem a C#-Cm modulálást nem olyan bonyolult megfejteni miért szól jól. A C# az egy tritónusz behelyettesítés G7-re és így már egy klasszikus V-i-et kapsz mollban (G7-Cm), ami egy pöpec kis megérkezés. Valószínűleg ezért is csúszik át a hangnem szépen...
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 01:49 |  #4465
Én akkor kaptam undort, mikor hegedülni tanultam. Én ne is lássak kottát ha nem muszáj, "sajnos néha kell"! :)
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 01:39 |  #4464
Egy-két embertől eltekintve azért kíváncsi lennék a megfejtők a gyakorlatban hogy alkalmazzák ezt a sok-sok okosságot..
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 01:29 |  #4463
Az tuti!
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 01:22 |  #4462
Hát...tudnék, csak még nem jön álom a szememre! :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-13 01:20 |  #4461
Nem tud aludni,kedves Sándor ?
Válasz '' hozzászólására (#)

Saci2009-01-13 01:18 |  #4460
Ezért járok ide ritkán! most is csak az úri társaság miatt! :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-13 01:12 |  #4459
Egy lagziban,mind meghalna...
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-13 01:05 |  #4458
Az a jó ebben a topikban, hogy bejövök ide, és semmit nem értek ezekből a nagy megfejtésekből..

2009-01-13 01:04 |  #4457
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-13 01:02 |  #4456
Én is tiszta ideg vagyok.... :)
Válasz '' hozzászólására (#)

bozobreak2009-01-13 00:54 |  #4455
engem jobban aggaszt az Fm... az miért vezet vissza Am ra?

szerintem, így egyszer belehallgatva, előtte Fmaj7 van
A Dbm ra sem gondolnék soha úgy mint egy IIb re, hanem mint egy G7 alterált behelyetesítésre
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-13 00:51 |  #4454
Ez valami gyógyszeres mellékhatás nálad ?
Válasz '' hozzászólására (#)

bozobreak2009-01-13 00:35 |  #4453
én inkább G m.moll 4. fokára tenném
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 23:53 |  #4452
jó sokszor leírtad a nevem :)
Válasz '' hozzászólására (#)

aazgash2009-01-12 23:53 |  #4451

" A nyelvünket nem tudom, lejegyzése(!) viszont kizárólag a száraz logika, és az egyszerű szabatosság elvei szerint működik! Kivéve néhol:másként ejtjük, mint írjuk (csepp a tengerben). "


Tényleg? Akkor mit szólsz a "CS, GY, ZS, DZS, LY" és hasonló hangokhoz? Te minden betűjét kimondod? Szvsz a csehek logikája (ékezet ugyanezeken a karaktereken) sokkal logikusabb, mégse tudom elolvasni.
Szerinted tiszta logika a magyarban az alanyi vagy tárgyas ragozás? Nem ismerek minden nyelvet (közel sem), de én sehol sem láttam más nyelvben és egy külföldi ismerősömnek se tudtam elmagyarázni, a később magyarul tanulók sem tudják helyesen használni (és a szabályunk rá is olyan, hogy jóval több benne a kivétel, mint amennyire a szabály jogosan vonatkozik stb.).
Szerited például a németben/olaszban/franciában stb annyira jó a főnevek többféle névelője/névelőragozási rendszere? Nem logikusabb a magyar, hogy nincs der/die/das, la/le/les stb?
És melyiket tanulja meg előbb a gyerek?
Hát kb tökmindegy, olyan 2 évesen egy átlag gyerek már egyszerű mondatokat rak össze. Ennyit a logikáról. Nem ezen múlik, ezért mondom, hogy szélmalomharc.

Az Aha számról:
Ha tudod a fokok funkcióit akkor végülis elég egyértelmű: Az alapszabály szerint mindig valamilyen kadenciára törekszünk (S-D-...-(S)-D-T).

A dolog a harmadik Am-nál érdekes:

Írom az akkordot, a fokot, utána a funkciót)
Am (I., T) -> F7 (VI., S/T*) -> C#7 (leszállított VI. fok, D) -> Cm (I., T)

Mi történik?
Az Am VI. fokán előforduló F7 betölthet tercrokonság alapján tonikai és subdomináns funkciót is. Am után hallva subdomináns lesz (a tonikája gyengébb lenne), de utána hallva a leszállított C#7-est a leszállított domináns funkciójával (tritónusz rokonság alapján ugye D funkciót kap) egyértelmű subdomináns lesz az F7, így igazából a moduláció már ott előfordul, azért nem a C#-nél hallod.
Itt derül ki egyébként, hogy az a C#m igazából Db moll (rossz a kottád), mert C mollben ugye C# nem lehet, maximum egy leszállított vezető második fok, ami vezet Cm-ra. Miután Cm-ra érkezünk meg, Cm tekintetéből nézve a F7 Dbm Cm az
IV-IIb-I, ami (meglepő módon) S-D-T :D

A trükk az F7-esen van, mert az két funkciót is betölthet, az előtte/utána lévő akkord dönti el, hogy mi az, ez esetben ez remekül használható volt modulálásra.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-12 23:46 |  #4450
Figyu! Elmondom neked a teljes sztorit. valaki megkérdezte, hogy mi az a C mixolíd skála. Szenyor dcsabi beírta, hogy mi az és berajzolta az ujjrendet is. Szenyor Puppy észrevette és szóvátette, hogy van benne egy hiba, mert Szenyor Dcsabi véletlenül egy F#-t rajzolt be utolsó hangnak F helyett. Én elnéztem Szenyor dcsabi ujjrendjét, ezért nem értettem Szenyor Puppy milyen F#-ről beszél. Azután Szenyor dcsabi és én is észrevettük, hogy tényleg el lett rontva véletlenül az ujjrend, amit Szenyor dcsabi azonnal kijavított, én meg jeleztem Szenyor Puppynak, hogy tényleg neki van igaza, mert tényleg volt egy hibás F# hangnak a mondott ujjrendben. Végezetül Szenyor dcsabi kijavította a hibás hangot és újra belinkelte a helyes ujjrendet.

A végső következtetés pedig a következő: mind Szenyor dcsabi, mind Szenyor Puppy, mind pedig jómagam pontosan tudjuk, hogy milyen hangok szerepelnek a C-mixolíd skálában, és ez az egész hercehurca egy véletlen elírás következménye, amit Szenyor dcsabi és én elnéztünk, ellenben Szenyor Puppy nem.

És természetesen az is egyértelmű, hogy te is pontosan tudod, hogy mi az a C-mixolíd...

Mindenki tudja, mindenki happy, csak egy kis elírás volt...
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 23:28 |  #4449
Én inkább az ötödik fokra tenném,
4. fokon Bb líd lesz :))
Válasz '' hozzászólására (#)

aazgash2009-01-12 23:25 |  #4448
Jesszusom, ezt mégis hogy vagytok képesek leírni? (Már bocsánat, de tényleg.)

C-mixolyd, F-dúr (1b) negyedik foka, hogy a b_dös francba lenne abban BÁRMILYEN keresztes hang? :) (Marhára nem ugyanaz, még ha ugyanaz a bund is esetleg.)

(C D E F G A Bb C)

Amúgy gitáron nem nehéz: ugyanaz a skála, mint egy dúr, csak a hetedik foka le van szállítva (dó-sor tá-val (ti helyett)) egy fél hanggal.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 23:19 |  #4447
Tehát a C mixolíd a 8. fekvésben :

---------------------------------------------10-12-13--
-----------------------------------10-11-13-----------
---------------------------9-10-12---------------------
-------------------8-10-12----------------------------
----------8-10-12------------------------------------
-8-10-12-------------------------------------------

Remélem így már patent

dcsabi2009-01-12 23:17 |  #4446
mondjuk a c d e fisz g a b egy tök jó skála, lehet vele bindzsizni
Válasz '' hozzászólására (#)

aazgash2009-01-12 23:16 |  #4445
Üdv Szendőfi úrnak a fórumon :D

Cserje: én csak néhány éve tanulok zenét, és ebből az álláspontból nézve igazad van: nincs mit ezzel vitatkozni, való igaz, hogy minden hangnemet relatíve tanulunk meg. Tény, hogy ezt az állítást nézve valóban lehetne könnyebb.

Két szempontból nem értünk egyet, és nagyon remélem, hogy ha tanítod is a módszeredet, akkor az általánosan elfogadottat is tanítod mellette: ugyanis azt érti mindenki.
Az első és szerintem legfontosabb: akárhonnan kottát kapsz, többé-kevésbé ugyanaz a rendszer van benne, alább talán kifejtem, hogy miért, de biztos tudod te is. Szerintem kár ezzel ennyit foglalkozni, mert egyedül egy abszolúthallónak okozhatna gondot, amit írsz, nekem például nem okoz. Azok meg többnyire színekhez párosítanak hangokat és hangnemeket, ha jól tudom, így kb 3 hét alatt meg tudják tanulni, melyik szín melyik hangnem. Én sosem fogom hallás alapján, hangszer nélkül felismerni, nekem meg tökmindegy, hogy honnan származtatjuk már, én így tudom, azt kész. Szerintem ezzel elég sokan így vannak, minek variáljunk vele.

Szerintem megintcsak azért látod így, mert a zongorához viszonyítasz, temperált hangrendszerben gondolkodsz főleg, és esetleg gitározol is (vagy mindkettőt, vagy mittudomén :D).
Én a hangszerek történetét nem tudom, de ha logikusan belegondolok, akkor biztos, hogy nem a versenyzongora volt az első, a (relatíve) nem tonálisaktól (doboktól pl) most tekintsünk el.

Nézz meg egy igazán klasszikus hangszert: cselló (hegedű/brácsa/nagybőgő/fretless basszusgitár stb, sorolhatnám). Mit látsz? Azt, hogy a hangok olyannyira egymás mellett vannak, hogy félhangnál kisebb távolságot is tudok fogni.

Ez volt az eredeti koncepció. A darabokat egyféle dúrban írták (illetve akkoriban még ilyen jellegű tonális gondolkodás se volt, mint ma, ezt én spec nehezen fogom fel), az esetleges vezető félhangok a törzshanghoz közelebb voltak. Innen a származás, egy másik hangból származik, elsősorban ezt jelöljük. (A mai napig egy nem temperált hangszeren a klasszikus zenetanításban egy Db-dúr és egy C#-dúr egyáltalán nem egyezik meg, mert nem is ugyanabból származik: más az ujjrendje, mások a keresztes és a b-s hangok.)
A temperálással ez eltűnt ugye, egyenlő távolságra osztottuk a fél hangokat, és megszületett a 12 hang/oktáv.
Miért dobták volna el az addigi módszert a hangok lejegyzésére? Ugyanazért, amiért ma is mindenki küzd ellene: érthető, hogy mi miért van, nem temperált hangrendszer esetében igenis baromi fontos, hogy egy adott hangnem keresztes vagy b-s, vagy egy módosított hang keresztes vagy b-s, és hogy ezt azonnal lássuk a kottában, előjegyzésként vagy módosító hangként.
Mert addigra ez elterjedt, mert így logikus, mert így könnyen érthető a miértje. Lehet küzdeni ellene, de ez tényleg nem egy bonyolult rendszer - azon kívül (mint a kémiai táblázat), sokkal többet mutat meg egy lókotta egyetlen akkordja is (ahogy lejjebb demonstráltam), mint amit elsőre látsz.
Évszázadok óta tanítják így, és nekem elhiheted, ezt még a szerényebb képességűek (sőt: értelmi fogyatékosok) is megértik és használják hosszú idő óta. Nem értem, miért okoz ez neked pedagógiai nehézséget, nem kell Mozartnak lenni egy alterált 9-es funkciójának meghatározásához sem, pedig az jóval túl van ezeken a kérdéseken. Szerintem merőben függ attól, hogy az anyagot milyen sorrendben tanítod egy diáknak, mert a saját tapasztalatom szerint megfelelő hangköztan és skálatan után elég egyértelmű, hogy bizonyos akkordok miért úgy épülnek fel ahogy, és miért úgy nevezzük, ahogy. Bár természetesen nem kritizálom a tanítási módszeredet, másnál is akadnak gondok, de szerintem nem kéne, hogy ez pedagógiai problémát okozzon.
Válasz '' hozzászólására (#)

2009-01-12 23:16 |  #4444
Dehogynem..mindent meg lehet tanulni..egy hegedűn is lehet vakon játszani, pedig ott aztán minden tizedmilliméter számít..
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2009-01-12 23:12 |  #4443
A téma lezárása gyanánt egy új kérdésem lenne, kiváncsi lennék, ti hogyan fejtenétek meg egy fordulatot. (nem teszt, érdekelnének vélemények).
Tehát van egy akkordmenet: Am Am F Fm Am Am F Cisz Cm....
A Cm-tól már modulációban vagyunk (Cm-ba), és a modulációs akkord a Cisz. A dal: Haunting high and low az Aha nevű zenekartól. Szóval hallhatóan, nagyon szépen csúszik át a hangnem, pedig pl.nem teljesül, hogy bármelyiknek közös környezetébe tartozna a Ciszdúr.
Ideológiák, magyarázat?...

cserje 2009-01-12 22:40 |  #4442
A nyelvünket nem tudom, lejegyzése(!) viszont kizárólag a száraz logika, és az egyszerű szabatosság elvei szerint működik! Kivéve néhol:másként ejtjük, mint írjuk (csepp a tengerben).

Aki a ZENEELMÉLETET (!) támadja, az valóban elég bátor,nagy önbizalommal rendelkező ember.
Aki a ZENEELMÉLETET támadja! Aki a ZENEELMÉLETET támadja.Aki a ZENEELMÉLETET támadja. Aki a ZENEELMÉLETET támadja. Aki a ZENEELMÉLETET támadja. Aki a ZENEELMÉLETET támadja.Aki a ZENEELMÉLETET támadja. Aki a ZENEELMÉLETET támadja.
Válasz '' hozzászólására (#)

furi2009-01-12 22:24 |  #4441
én ezeket a fokokat meg lidokat meg egyebeket nem értem(<---enyhe célzás)

Puppy On Acid2009-01-12 22:05 |  #4440
Irónia...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-12 22:05 |  #4439
Jó, én is azt akartam, csak nem figyelek oda...(tudom, kifogás meg mentegetősés, az mindeig van...)
Válasz '' hozzászólására (#)

Sz. Balázs 2009-01-12 21:59 |  #4438
Tredecima lesz az.
Válasz '' hozzászólására (#)

Sz. Balázs 2009-01-12 21:58 |  #4437
A vak zenészek nem játszanak kottából.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-12 21:31 |  #4436
Hidd el, mi is csak imitáljuk a tudást, igazából egy kacifántos tőmondatot sem tudunk kimondani...
Bezzeg a tridecimák azok repkednek...
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-12 21:20 |  #4435
...kottából...
Válasz '' hozzászólására (#)

Sz. Balázs 2009-01-12 21:15 |  #4434
Nyelvünk és lejegyzése - írásunk - egyaránt nem kizárólag a száraz logika és az egyszerű szabatosság elvei szerint működik, és milyen jó, hogy ez így van.

Nekem csak annyi a bajom - en bloc -, hogy bárhol találok valamilyen zeneelmélettel foglalkozó fórumot, mindenhol az megy vég nélkül, ami itt: egyeseknek "nem felel meg" a jelenlegi rendszer, ezt vagy azt kifogásolnak benne, és meg akarják magyarázni, hogy másképp jobb lenne. Pedig az elméletet meg kell tanulni, a szabályokat alkalmazni, és ahol kell, lehet és képesek/érettek vagyunk rá, ott megszegni. Semmi több. Annyi, de annyi minden értelmesebb dologról lehetne beszélgetni a zeneelmélet terén, és ez azoknak is építőbb volna, akik laikusként, kezdő zenészként néznek be ide.
Válasz '' hozzászólására (#)

Sz. Balázs 2009-01-12 21:09 |  #4433
"Stevie Wonder, Ray Charles hogyan nyomta/nyomja..?"

Pont úgy, hogy a fekete és fehér billentyűk között, melyek nem egy helyen vannak, megtanult közlekedni a kezük. Ha leraknád a fekete billentyűket a fehérek helyére, nem lehetne vakon zongorázni.
Válasz '' hozzászólására (#)

furi2009-01-12 20:47 |  #4432
jézusom asse tom miről beszéltek xd

Blájen2009-01-12 20:25 |  #4431
ja...elírás, pedig már kezdtem megborulni, most, hogy végre kezdem kapiskálni a dolgokat akkor BUMM...., de ezek szerint, nem az én készülékemben volt a hiba
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2009-01-12 19:54 |  #4430
Mindenképp...holnap hívlak is!!!..beszélünk!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-12 19:47 |  #4429
Hallani fogják talán, egy oktávval(azaz kicsit többel) ott figyel alatta az F.
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2009-01-12 19:41 |  #4428
Csak amikor a lányomat tanítom :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2009-01-12 19:36 |  #4427
Zenetanár vagy ?
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2009-01-12 19:33 |  #4426
Naazé"!

Gondolkodtam is, hogy most ekkora fácán lennék, hogy ott a F# és F59 is lepöttyent, hogy miről beszélek...de jól van. Sejtettem, hogy sima elírás, csak kissé hosszúra nyúlt a "reveláció"(imádom a nagy szavakat, amikor nem tudok mit mondani...evvan).

Mellesleg ez a Szenyor Puppy megröhögtetett, szerintem váltok is...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2009-01-12 19:21 |  #4425
Jó ez a mixolid, kár, hogy nem Cdúrban van, de még ha F dúrban is indult volna se jó.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 18:20 |  #4424
megnéztem figyelnek-e
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 18:19 |  #4423
akkor megnyugodtam
remélem átkúrtam sok ember agyát akik most rosszul tanulják meg a skálát
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2009-01-12 18:06 |  #4422
Naná, hogy nincs, de azt a 14-et az utolsó sorban én is benéztem csúnyán, úgyhogy nem értettem, hogy Szenyor Puppy miért beszél F#-ről... De így már vili. Igaza volt, az oda nem kell...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2009-01-12 17:57 |  #4421
Dehogyis, a rossz híredet emiatt nem kell féltened
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 17:34 |  #4420
Gb semmiképp nem lehetne....líd felemelt 4. fok....ugye?
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 17:33 |  #4419
tudom:) röhögtem is itt
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2009-01-12 17:33 |  #4418
bazz igen....ajjjaj
oda a hírem
az utolsó hang
e1 ----13------- bocsi
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu