na ja, de sajna nem mindegy, ahogy Csabi is írta.
képzelj el egy "tufa" rockos nótát, csupa dúr hegyek,
mint hármashangzat..dúrpentatont kell rá nyomni, ám ha én a
bevált mollp.fekvésekben gondolkozok, az ösztönös figcsik miatt nem lesz szép.
az az igazság, hogy én soha az életben nem hallgattam efféle
zenéket, még kiskoromban se, most is egyből következő
trackre nyomok ha véletlen ilyet hallok egy lemezen:D
dettó, egyik a másaiknak módusza
c dúrra sem moll pentaton jelleget fogsz hallani egy Amoll pentaton skálánál, hanem azt, hogy az: a hang 6. c alap, d 2. e 3. g 5. fokként fog szólni, és mingyárt változik a kép ha mindezt egy A-7 re adod elő.
mint a mollpentaton dúrpentaton dolog
én pl. nagyon nem szeretem a dúrpentatont,
de muszáj erőltetni, és ha csak gondolatban eltolom
a mollpentaton változatára a fekvéseket, nem lesz jó a tonika miatt. PICSÁBA
Nem is olyan régen én is így gondolkodtam, aztán Mohai doktor seggberugott és azt mondta mindig az alahanghoz kell viszonyítani
Ilyen alapon az a moll skála is csak egy c dúr ami valljuk be nagy balgaság.
G mixolídnál tudod hogy g az alaphang és tudod hogy kis szeptim van benne
Nyílván kinek, hogy egyszerűbb megemészteni ezt az információ halmazt. Én elkezdtem máshogy gondolkodni és nem bántam meg. Nagyobb rend lett a fejemben.
És a sebészek sem késsel műtenek hanem szikével, nem?
Pedig az hivatalosan tényleg bővített szekund kell legyen, mert a 6-7 fok között nincs hang. Ha lenne ott valami, akkor lenne terc hangköz, mert akkor három hang.
Na, most akkor a pontos terminológia a lényeg vagy az, hogy tudjam mi van az összhangzatos mollban?
Egyébként érdekes ez a terminológia. Én ezeket a modális skálákat sem tudom rendesen. Szóval, pl. nekem egy G mixolíd az C-dúr vagy a G líd-mixolíd az D melodikus mól, a C dór, az Bb dúr, stb. Szóval, valahogy nekem így egyszerűbb gondolkodni, mint ezzel a ion, dór, líd, stb. terminológiákkal. Sokkal gyorsabban kijön belőlem a skála, ha így visszafelé gondolkodom...
Dehogy buzi. A 80-as években mindenki ilyen csiricsáré ruhákban tolta. Ilyen alapon az egész glam-metál meg hair-metál movement kajak buzi lenne. Szerintem a csóka csak 80-as évek volt a 80-as években...
Nem vetlek meg, élőben tök szép gitár. Nekem a kék tetszik leginkább a 3 közül, az FGM Ibik közül meg az FGM400, ami a top-os verzió, és valami hihetetlen kényelmes..egy olyat kell szerezzek egyszer..
Vessél meg, de a Pink Salmon nem rossz! Ahogy egyre többet látom különböző oktatóanyagain, meg képen, egyre inkább tetszik. A babakék és a citromsárga azóta is csúnya
A vezetőhang az összhangzatos mollnál jelent meg először.
A melodikus csak utána jött létre, ugyebár abból a megfontolásból, hogy a 6. és 7. fok hangköze túl nagy.
Nem teljesen értem a kérdést, de a "3 ujjas E-dúr" is "barrés" (egy ujjal több húr, akár mind a 6), csak a szemöldök a barré gyakorlatilag, ezért "néz ki" máshogy. Nah ezt jól megaszondtam . A hasonló hangzás eléréséhez ugyanazokat a hangokat kell lefogni
Az E-dúr 1. fekvésben már maga csak három ujjat igényel. Ha barréban fogod, természetesen kihagyhatsz húrokat, de minden fogásvariáció változtat az akkord hangzásán.
Sziasztok,
Azt szeretném kérdezni, hogy a gitáron, ha nem akarjuk egyszerre mind a hat húrt lefogni, akkor mit kell lefogni, hogy hasonló hangzást adjon? Pl. az E-dúrnál, nem elég, ha három ujjal lefogjuk? Előre is köszönöm a segítséget.
Sziasztok, segítségre lenne szükségem! Lenne egy dalban egy gitár szóló és le kellene nekem kottázni, de mivel én nem járok még olyan szinte, hogy magamtól le tudjam kottázni, ezért kérném valaki/valakik segítségét! Ha valaki tudna segíteni írjon és megbeszéljük a továbbiakat. Nagyon fontos és sürgős lenne! Előre is köszönöm!
Ahol néztem eddig csak előrendelni lehetett, a szállítás bizonytalan jeligére.
Egyébként meg rájön még a postaköltség 800-1000Ft és úgy már kicsit sok.
Egyébként szerencsére a könyvtárunkban megvan, csak ez a lehetőség jutott utoljára eszembe.
Azt beszéltük a zenekarban a másik gitárossal, hogy miután egy rakat baromi jó zenész homo, talán ideje lenne lukon vágnunk egymást...
Vagy ez kevés???
Üdv mindenkinek!
Keresném megvételre Kesztler Lőrinc Zenei Alapismeretek c. könyvét.
Esetleg akinek van és már nincs rá szüksége megvenném.
Esetleg elektronikus formában való elérhetőség is érdekelne.
fazsi01(kukac)gmail(pont)com
a másik sem hülyeség ám, pl. egy a c d g hangokból álló kis motívum jól szól
Am7 -en, de ha után Bmaj-jön azon is, Abmaj-ra meg egy hanggal lejebb ugyanaz poén, ha olyan az akkordmenet, akár 4-5 ilyen "csusztatás" is belefér. az elég faja.
vagy ha egyanazt játszod, és csak azok a hangok változnak, amit az akkord megkövetel.
pl: Am (c e g a )
F7 (c esz g a)
stb, stb a scott henderson videó tényleg faja. vicces is :D
Pl tök jó módszer a 4-es hangzatokkal ekkordbontás, fel le mozogva azaz az első akkord alatt 1 3 5 7 a második alatt 7 5 3 1.. és így tovább fincsi walking bass hangulata lesz
igazából, mint mindig, lassan gondolkodva, azt felgyorsítva. "irányt tartva" azaz ha felfelé haladsz az előzőn, a másik skála felfelé következő hangjára lépve haladj tovább.
az se rossz, ha pl. észreveszed, hogy a két skála hangkészletében vannak olyan hangok, amelyekkel lejátszhatod ua. a motívumot, esetleg alterálva. ez is poén szerintem.
Hogyan érdemes kigyakorolni az akkordokra rájátszható skálák és négyeshangzatok közötti váltást? Azt pl. hogyan lehetne áthidalni, hogy váltáskor, ne mindíg alaphangról indítsam a skálát,négyeshangzatot? Szóval szeretném úgy összekapcsolni a hangokat hogy ne legyenek furcsa ugrásokat a játékomban. Bocs a sok kérdést:D Gondolom inkább tanárhoz kellene járnom hogy ezt megtanuljam.