HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


PB 2008-11-11 09:48 |  #3916
Asszem gitáristen (?) megjegyzésére illik a vicc:
Hogyan lehet elérni, hogy a zenekarban a gitáros legyen a leghalkabb?
Elé teszed a kottát

Snakepit2008-11-11 09:36 |  #3915
Amiről te beszélsz az a világ egy nagyon kicsi és bizonytalan hányada (mint pl. időutazás, teleport, világbéke...). A legtöbb elmélet be van bizonyítva, megdönthetetlen és kőkeményen alá van támasztva. Javaslom, hogy kicsit kevesebbet foglalkozz a filozófiával, többet a való világgal és a mérnöki tudományokkal.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-11-11 09:11 |  #3914
pedig öreg ez van, az elméleteket és törványeket nem a fáról szedik hanem kitalálják, és semmi sem garantálja, hogy igaz, csak mert annak tűnik. viszont lehet hogy remekül működik - bizonyos közegben (azaz zenében: hallották, melyik akkord szól jól, és rájöttek hogy a benne szereplő hangok távolsága hasonló, és ezt a gyakorlatban tercépítkezésnek nevezték el), - kőbaltával nem építesz űrhajót, de simán agyoncsaphatsz vele egy vaddesznyót. ugyanígy a klasszikus zeneelmélet is remekül megáll (azaz:igaz) a klasszikus zene területén. aki azzal foglalkozik, annak jó. (és nem utolsó sorban: gyakorlatibb, jó páran vannak, akiknek fontos, hogy hogy pakoljanak össze egy harmóniát, vagy hogyan értelmezzenek egy hangzat-jelölést, a fizikai alapjaira viszont semmi szükség). Mások meg le**rják, vagy csak bizonyos részeit használják , legjobb példa a jazz, ami folyamatosan szipkázta be a különböző klasszikusok korszakok eredményeit, de sosem vált klasszikus zenévé, és bizonyos dolgokat elhagyott/megváltoztatott.
de amiből indult: az akkordok tercépítkezésűek (már a tercépítkezésű akkordok, mint C, vagy H7, stb) nem azért, mert az anyatermészet tercekből rakta össze, hanem mert az emberek így nevezték el. ha nem lenne zeneelmélet, nem lenne tercépítkezés, de akkordok sem, miről beszélni kéne, vagy megérteni a törvényszerűségeiket. szóval nem hülyeség a tercépítkezés, csak egy elmélet, nem világtörvény. uff megin" pofáztam egy sort. amúgy meg egyetértek sláger/gitár/együttes/istennel, ami nem gondoltam, hogy valaha bekövetkezik
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2008-11-11 08:26 |  #3913
Van a zene,és van az elmélet....

Snakepit2008-11-10 21:04 |  #3912
Lehet, hogy Newton-t is csak kitalálták. Összeesküvés ez...
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-11-10 20:13 |  #3911
hát, próbáld meg a kesztler-t értelmezni egy tibeti vallási éneken, afrika dobzenekaron, vagy indiai klasszikus zenén, ami szintén "klasszikus" a szónak abban az értelmében, hogy iskolája/elmélete van, stb. de egészen más, bizony, más szabályozás lehet, és nekünk azért annyira egyértelmű, mert rohadtul megszoktuk.

egy ismerősöm pl. zeneakadémián egyszer órákig tisztogatott egy hangzatot kórusban, és utána üvöltöttek kínjukban, amikor az orgonisták elkezdtek gyakorolni (elektromos hangszer, jó kis temperált hangközökkel), aztán visszaszoktak. és mindez a természetes/mesterséges játék eljátszható a ritmusképletekkel ugyanígy
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-11-10 20:04 |  #3910
sőt, igazán ősi gondolkodású zenékben (mint pl. mezőségi vonósok), ahol a zenészek teljesen iskolázatlanul, a világtól elzárva fejlesztették a harmónizációt, moll dallamot dúr harmóniákkal kísérnek (ugyanúgy, mint sok külvárosi "egyszálgitáros néger" bluesban), és funkciós rendtől függetlenül, a dallam pillérhangjaira épülő hangzatokat játszanak. azaz: egy egyszerűsített dallamot játszanak, felhangokkal megerősítve.

ellenben a nem is olyan messze lévő kalotaszegen olyan funkciós harmónimenetekkel operának ugyanazon dallamoknál, ami kifejezetten a klasszikus tercépítkezés elméletének terméke, "fentről, a - klasszikus szerzőktől - szivárgott le", a nem vezethető le a hang fizikai tulajdonságaiból, abszolút emberi termék, és az is szép (nekem legalábbis tetszik, de érezhetően más elgondolás/hangulat)
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-11-10 19:57 |  #3909
így van, nevezheted kitalációnak, én értelmezésnek hívom, mindenesetre nem létezik. nincs egy nagy könyv a világegyetem háta mögött, ahonnan a részecskék kiolvasnák, hogy nekik hogyan kéne mozogniuk, stb.

az egész emberi értelmezés, és számtalanszor előfordult már, hogy egyszer jött valaki, és áthúzta az addigiakat (és még fog is jönni), és ami odáig igazság volt, az onnantól kezdve hülyeség. azaz nem hülyeség, csak egy (esetleg téves) értelmezés, ami tévedései ellenére segítette az életet (különben nem lenne életképes).

mondok egy példát (nem szívesen, mert nem értek hozzá, de nagyon jól mutatja, mire gondolok)

newton valamelyik törvénye (ne feszegessük, nem is tudom melyik, meg minek) ami nagyon sokáig alapkőnek számított, az einsteni relativitás után kiderült, hogy hülyeség. fényévnyi távolságok megtétele után, az ezzel kiszámolt koordináták többezer kilométerre voltak az elvárthoz képest,
de a hold-föld távolság viszonylatában, a tévedés 1-2 cm. nos, newtoni eszközökkel ez ellenőrizhetetlen. tehát joggal gondolta jónak a következtetést, és hagyján, de a navigációban a tengeren, ragyogóan használható volt, hiszen a viszonyítási pontok állandóak, és néhány cm, mm eltérés, mit számít egy hajóútnál? tehát használható elgondolás.

aztán jött einstein bácsi, és megcáfolta, azóta talán már őt is, pedig ugyanabban a világban éltek, csak más gondolati rendszerrel magyarázták.

egyrészt ilyen a tercépítkezés is. az oka persze lehet mélyebb, de mégis működik, használható, és hatalmas irodalom épül rá. akkor is, ha esetleg téves, vagy nem teljesen helyes (és sokszor ennek a "helytelen" elgondolásnak a tovább pörgetése hoz, hozott újdonságot, érdekességet).

ennyit akartam megfogalmazni. hogy egy elmélet. emberi kitaláció, és akik megalkották, sokáig remekül tudták használni, arra, amire nekik kellett. aztán jöttek olyanok, akik túlléptek rajta, másoknak még mindig elég. és sokaknak fingjuk sincs mi az elméleti háttere, mégis jól muzsikálnak.

szóval a lényege annak, amit mondani akartam, hogy az elmélet is csak egy emberi eszköz, ha ellátja feladatát, akkor jó, akkor is, ha esetleg nem helyes (persze tudom, hogy amit leírtál igaz, csak szerintem a másik megfogalmazás sem hülyeség). - és persze akkor beszélgethetünk temperált skáláról (és az ahhoz szoktatott fülekről, stb)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-10 19:37 |  #3908
Én azt hittem arról írok, ami az elméletet alátámasztja. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-10 19:36 |  #3907
Rosszul értelmezed. A meghatározásban szó sincs tercépítkezésről. Ne mondd már, hogy arról írtam, mikor nem is... :)
Az már egy dolog, hogy akként is simán felfogható, szóval igazad van csak nem. :)
A klaszikus zeneelmélet ezt szőrszálhasogatóan megkívánja.
Hogy értsd mire gondolok: Pl. C dúrt sem úgy mondod, hogy C-E plusz E-G, hanem C-E-G.
De valóban igaz az is, hogy tercekből összerakható és rendjén is van ez így.
Az akusztikát csak azért vettem elő, hogy láthassuk a dolog természetes mivoltát.
No de ez ma már csak érdekességszámba megy...
Válasz '' hozzászólására (#)

SB2008-11-10 18:41 |  #3906
LOL

Válasz '' hozzászólására (#)

SB2008-11-10 18:41 |  #3905
LOL

Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-11-10 18:12 |  #3904
a régi emberek még vidámak voltak, a maiak meg mogorva fa*$@ok - ez meg ezzel magyarázható
Válasz '' hozzászólására (#)

SB2008-11-10 17:58 |  #3903
"Ha megpengetsz egy hangot, akkor vele együtt felhangok egész sora is megszólal. Minél kisebb a sorban, annál erősebben. Ezek pedig: 3x az alaphang, 2x a kvint és 1x a terc. Világosan látszik, hogy a I-III-V építkezés (vagy akár I-III-V-VII) természetszerűleg adódik, míg a tercépítkezés gondolatát semmi nem támasztja alá." - ez konkrétan a tercépíkezés magyarázata.
A zenében nagyon sokáig éppen ezért a dúros hangzás volt meghatározó, olyannyira, hogy később amikor már mollban is írtak darabokat a végén mégis egy dúr akkordra zárt, mivel annak volt olyan megnyugtató, "megérkező" hangzása.
Mivel a felhangrendszerben az első négyeshangzat egy dúr7 és ez tuljdonképpen egy hangban is megszólal, ezzel magyarázható pl, hogy minél távolabb kerülsz egy dúrtól, színezőhangokkal, alterációkkal, annál kevésbé akarja "befogadni" a füled.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-11-10 17:12 |  #3902
Nem bírlak követni titeket.
Amiről Snakepit ír az nem zeneelmélet hanem akusztika, fizika
Amiről Norbi ír az zeneelmélet, azaz a harmóniák akkordok felépítésének alapelve
toge hozzászólása nem egyértelmű nekem,

"van olyan zene, ami nem a tercépítkezés irányába indult el, de egészen máshogy értelmez egy hangzatot, menetet, szólamot a kőkemény klasszikus összhangzattan, egy jazzista, vagy egy éttermi cigányzenész. pedig ugyanaz, csak az értelmezés más. "
szerintem a zeneelmélet minden műfajra vonatkozik - de lehet fáradt vok és nem fogom fel miről írtok

Snakepit2008-11-10 17:07 |  #3901
Máhogy mi a kitaláció? A fizika?
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-11-10 17:04 |  #3900
Az értelmezés szerintem helyes, csak nem feltétlenül fedi le egészében a valóságot.

olyan, mint a fizikai törvények arra valók, hogy értelmezzük, ami történik. nem léteznek, csak emberi kitaláció.

arra jó, hogy beszéljünk róla, számoljunk vele, stb. s mint ilyen, működik (pl. ezt a fórumot se tudnám elképzelni nélküle)

van olyan zene, ami nem a tercépítkezés irányába indult el, de egészen máshogy értelmez egy hangzatot, menetet, szólamot a kőkemény klasszikus összhangzattan, egy jazzista, vagy egy éttermi cigányzenész. pedig ugyanaz, csak az értelmezés más.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-10 10:15 |  #3899
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-10 10:11 |  #3898
No csak leírom...
Szóval, mint írtam, az az értelmezés, hogy az akkordok hangközök összeadásából épülnek fel, nem egészen helyes.
Ha megpengetsz egy hangot, akkor vele együtt felhangok egész sora is megszólal. Minél kisebb a sorban, annál erősebben. Ezek pedig: 3x az alaphang, 2x a kvint és 1x a terc. Világosan látszik, hogy a I-III-V építkezés (vagy akár I-III-V-VII) természetszerűleg adódik, míg a tercépítkezés gondolatát semmi nem támasztja alá.
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-11-07 07:21 |  #3897
Rockzenét az iskolába!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-11-07 07:20 |  #3896
Andrásik Remo féle gitárkönyvben meg a Kesztler zenei alapismeretekben szerintem jól le van írva ez a téma.
Az énekórákat szerintem az alvással a lehető leghasznosabban töltötted:D Legalábbis ha abból indulok ki hogy nekünk milyen énekóráink voltak.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-07 07:02 |  #3895
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-11-07 00:50 |  #3894
jaja tudást
kikérdezlek
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-06 20:31 |  #3893
Hátakkó pont...
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:34 |  #3892
...na kapok én vasárnap
Válasz '' hozzászólására (#)

Blájen2008-11-06 16:30 |  #3891
kösz a gyors választ:) lassan majd értelmezem is ....most bánom, hogy ének órákat végigaludtam

dcsabi2008-11-06 16:30 |  #3890
dúr: I-III-V
moll:I-IIIb-V
szűkített:I-IIIb-Vb
bővített:I-III-V#

Beetlejuice 2008-11-06 16:22 |  #3889
Oka!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-06 16:22 |  #3888
Igaz amit írsz, de nem 100%-ig helyes.


(Ha hazaértem meg is indoklom miért.
Hacsak nem jön addog valami guru).
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:20 |  #3887
...egy csukában járunk:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-06 16:19 |  #3886
Szőrszálhasogatás, de így van:
Mollterc: prím+kisterc
Dúrterc: prím+nagyterc

Ennek megfelelően kvint hozzáadásával kapjuk a dúr ill. moll hármasokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:17 |  #3885
Tercépítkezés egyamnak teljesen ideális...mivel hármasokhoz terceket adsz, így könnyű megjegyezni, hoyg 7, 9, 11, 13...ugye. Illetve az alábbi példa teljesn érthetően adja szerintem(c-e(nagytercre vannak), míg az e-g(kisterc táv.).
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-06 16:13 |  #3884
A terc építkezéses elmélet kissé sántít.
A hármashangzat nem két tercnek összeadása, hanem az alaphangban rejlő természetes egész.
Vagyis prím+terc+kvint.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:13 |  #3883
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-11-06 16:13 |  #3882
Összezavartad szegény Blájent. Ezért megérdemelnéd, h duhván a földve lökvenek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:12 |  #3881
megkövetek mindenkit....gondolat jó volt:D

Beetlejuice 2008-11-06 16:11 |  #3880
áúúúúúú...gyorsan írtam...enézést!!!:D....
javítva alant.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-11-06 16:11 |  #3879
Mindkettőre nagyterc-kistercet írtál.:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:10 |  #3878
Terc építkezés...C(ceg), hangköz, nagyterc-kisterc...párhuzamos amoll(ace) kisterc-nagyterc...mit mondok rosszul. Elnézést érte.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-11-06 16:08 |  #3877
Még egy ilyen, és bannoltatni kell.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:08 |  #3876
Segíts...nem látom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-06 16:08 |  #3875
Beza elírtad. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-11-06 16:08 |  #3874
"a dúr= nagyterc-kisterc, míg a moll nagyterc-kisterc távolságra vannak egymástól."

Beetlejuice 2008-11-06 16:07 |  #3873
Elírtam?...keresem...
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-11-06 16:05 |  #3872
Ezt gondold át mégeccer...:DD
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:04 |  #3871
Ha a hármasokra, rkasz még terceket, akkor kapod a négyeshangzatokat---mellékesen jegyeztem ide.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-11-06 16:03 |  #3870
Az akkordok terc építkezésűek, tehát pl. Cdúr(c-e-g) egy hármashangzat!!! mivel három, egymástól terc hangközre lévő hangok alkotják...vannak moll és dúr hármashangzatok, a dúr= nagyterc-kisterc, míg a moll nagyterc-kisterc távolságra vannak egymástól. A cdúr(c-e-g), párhuzamosa moll, azaz a VI. foka, ami nem más, mint az amoll(ace).
ez jó nagyon.

Blájen2008-11-06 15:56 |  #3869
szasztok!
segítenétek? (megint)
akkordokkal kapcsolatos elmélet érdekelne, vagyis, mi miért pont az, milyen hangoknak kell benne lennie, mi hova való, ilyenek....
dúr hangnemekről van vmi fogalmam, de azon kívül sötétség
szal ha van vmi anyagotok erről, vagy tudtok vmi támaszt adni, hogy aztán én is rájöjjek a titkokra :), akkor ne tartsátok magatokban

előre is köszi (ha hülye a kérdés akkor bocs)

Snakepit2008-11-04 23:12 |  #3868
No hogy haladj is a dologgal...A linkelt témád ne úgy fogd fel, mint "E" kvint "A" kvart meg "G" kvart, hanem E D és C kvint. Ugyanis egy rendesen lefogott kvinthez még egy oktávot is hozzátoszunk, hogy jó legyen, vagyis a két legmagasabb hang egymástól kvart távolságra van. Itt semmi nem dönti el, hogy dúrról vagy mollról van szó, mivel hiányzik a terc. Azért írtam, hogy elég sok midnent elbír a téma, C-t is G-t is, ha úgy tetszik, de spec ide elég, ha tolsz rá Em-t, E pentatont, E bluest. Ha a téma hosszabb nem csak ez a pár ütem, akkor szinte beletömhetsz bármit ami jól esik.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-11-04 21:14 |  #3867
Szerintem az a G# kever bele a dologba (már ha erre kellene a szóló), anélkül ráférne egy sima C-dúr vagy G-dúr.
Egymás után 3 félhang általában csak blueshangként fordul elő (a középső az:D), de azt én személy szerint riffben nem hangsúlyoznám nagyon ki. Vagy ha igen, nem számolnék vele elméletben:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-04 15:27 |  #3866
Akkor:
Menj ennek a topiknak a legelső hozzászólásához olvass és holnapra okosabb leszel.
Ha még okosabb akarsz lenni, akkor olvasd el a Játéktechnika topikot is.
Hannél is többet akarsz akkor tanárt kell keresned.
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-04 15:10 |  #3865
ez az hogy egyelőre nincs ötletem!Egyszerűen semmire nem tudok építkezni...

Snakepit2008-11-04 15:07 |  #3864
Most tedd rá azt a dallamot amit gondolsz.
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-04 12:38 |  #3863
riffek ...

sapi 2008-11-04 12:36 |  #3862
Na feltettem de csak midibe!mert így tudom gitár nélkül

Snakepit2008-11-04 12:24 |  #3861
Ide
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-04 12:15 |  #3860
ha itt lenne a gitárom akkor örülnék neki!
de sajna otthon van!

Leghamarabb szerdán játszom fel vagy várj csak ...

hova tudom feltenni?

Köszi

Snakepit2008-11-04 12:12 |  #3859
Játszdd fel és linkeld be a témát.
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-04 11:51 |  #3858
itt kvart és kvint riff!de szóló nem akar rámenni !lehet már túl spirázom egy kicsit és azért nem sikerül!

sapi 2008-11-04 11:46 |  #3857
tehát egy g-mol elmegy rá...

Köszi

A hangyák ura2008-11-04 11:44 |  #3856
Szerintem pl. egy G összhangzatos moll jól szólna rá. De gondolom az sem mindegy hogy hogyan váltakozik ez a három hangköz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-04 11:35 |  #3855
Én is.
Ez nem "hangzás" hanem egy sima hangköz. Mondjuk ettől még jól szól.
Eléggé triviális, majdnem mindegy mit tolsz rá.
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-04 11:19 |  #3854
Kvart vagyis én erre gondoltam...

Snakepit2008-11-04 11:01 |  #3853
Tehát 3 hangközt fogsz le magyarán. G, A és A# kvartot?
Ha így van, akkor erre inkább az a kérdés, hogy mit nem lehet játszani.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-11-04 10:52 |  #3852
ugye nem csak én nem értem
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-04 10:51 |  #3851
ez a kvart dolog azt jelenti hogy Van egy rockosabb zenkar és ott kvartokat fogunk ebben a számban G A A# okat!

és erre kellene egy futam!

metallik 2008-11-04 09:38 |  #3850
oksi.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2008-11-04 09:31 |  #3849
az "unison" az egy hangközre utal. Az alaphang az inkább "root note" (szerintem)

metallik 2008-11-04 09:23 |  #3848
pontosabban "The unison is mine, the major third and perfect fifth ARE yours".
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-04 09:22 |  #3847
Fogalomzavar lehet...
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2008-11-04 09:20 |  #3846

Ergo, ha pl 3 szólamú ének esetén ha azt mondom nekik, hogy enyém az alaphang, és övék a nagyterc és a tiszta kvint, akkor kb úgy kellene mondanom az anglusoknak, hogy
"The unison is mine, the major third and perfect fifth is yours" akkor ebből elvileg értiniük kell, hogy mit is akarok. (?)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-11-04 09:18 |  #3845
Véleményem szerint nem jó dolog a hangok megtanulásával zsibbasztani az agyat. Jön az magától.
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-11-04 08:50 |  #3844
Szerintem sus4 akkordra gondolt a kvart hangzás alatt.
Válasz '' hozzászólására (#)

jwolf 2008-11-04 08:47 |  #3843
, attol, hogy más a hangolás a hangok a helyükön maradnak. a hangokat tanuld meg, ne azt hogy hol, hanyas bundon kell lefogni a skála,akkord stb. hangjait.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2008-11-04 08:44 |  #3842
unison-prím
minor 2nd-kisszekund
major 2nd-nagyszekund
minor 3rd-kisterc
major 3rd-nagyterc
perfect 4th- tiszta kvart
diminished 5th-szűkitett kvint
perfect 5th-tiszta kvint
minor 6th-kisszext
major 6th-nagyszext
minor 7th-kisszeptim
major 7th-nagyszeptim
perfect octave-oktáv
triad inversions-hármashangzatfrdítások
alap-root position
szext- first invension
kvartszext-second invension
tenziós hangok(9,11,13) extensions

Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2008-11-04 08:36 |  #3841
tudtok olyan magyar-angol online szótárt, ahol zenei alapfogalmak vannak? pl terc, kvárt, kvint, illetve pl szextfordítás stb. Ezek angol megfelelőire lennék kíváncsi, mert még a nagyszótárban sem találom.

Snakepit2008-11-04 08:36 |  #3840
Sapi, attól, hogy kvart hangolást használsz a zeneelmélet nem változik meg. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2008-11-04 08:35 |  #3839
...ez a legújabb kéthangos akkord...
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-11-04 08:13 |  #3838
Engem meg az érdekelne hogy hogyan érdemes fasza kromatikát játszani.
Pl. körülírni egy megszólaltatandó hangot vagy pl. hallotam pár jazzelős gitárostól hogy terc ugrásokat játszik kromatikusan. Szóval akinek van pár jó ötlete az megoszthatna velünk párat.

landmine2008-11-04 06:44 |  #3837
mi az, hogy kvart hangzásra?
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-11-03 20:22 |  #3836
kvart hangzásra milyen skálákat lehet rászólózni?
Mutassatok ismert zenészektől sazámokatr ahol ilyemi van!
Vagy ha konkrét skálát írtok az is jó;-P

Snakepit2008-10-16 13:51 |  #3835
Érdekes. No majd kipróbálom. Köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-16 13:49 |  #3834
Aham. Dominánsra használom, bluesra még tudatosan nem próbáltam, habár van egy figcsim amit blues V-re szokatm benyomni az hasonlít rá...vagy mégsem...az inkább kromatikus. No mindegy.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beus 2008-10-16 09:00 |  #3833
Igen? Kiadtak cd-n? az dicseretes. :~)
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-15 21:31 |  #3832
Tuti mindkettő jogdíjas.
De 1500 Ft-ból megvan a könyv+cd a pesti kottásboltban..
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-15 21:19 |  #3831
jut eszembe: Zongora transzkripciója nincs valakinek? Mondjuk O.Peterson? ha lehet digitálisan. köszönöm!

toge2008-10-15 21:18 |  #3830
nézz el egy csárdába, cigók imádják. betolják, ahova csak lehet, sokszor még a dallamon is változtatnak, csak meglegyen. :D

18-19. században lettek kiképződve, szal romantika romantika hátán.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-15 14:54 |  #3829
kineveznenek tiszteletbeli vajdanak az tuti :D :D
Válasz '' hozzászólására (#)

Beus 2008-10-15 13:33 |  #3828
A Gonda: Jazz konyv tenyleg jo, kislemez van hozza, nem lenne rossz kideriteni, jogdijas-e, vagy lehetne digitalizalni valahogy. A szoveg megoldhato pdf-ben, a lemez mar cinkesebb.

landmine2008-10-15 12:58 |  #3827
Sztem unalmas lenne. Igazából szűkített szeptimakkord csak egyfajta létezik, mert ugye ez kistercekre osztja az oktávot. Nem is tudom, hogy klasszikus zenén kívül használnak-e ilyet valahol, annyira tipikus a hangzása.
Félszűktett akkordnál már több a lehetőség, annak funkciója is van (moll szubd) és sokféle színezőhang-variációval sokféle hangzást tudunk belőle "kicsalni".

A szűkített akkord egyfajta fordításban azért jó még domináns fokra is: amikor pl 7b9-es akkor van. G7b9-nél ez így néz ki gitáron: f-h-d-asz (ami alaphang nélkül egy szűkített szeptimmel enharmonikus).

A fél-egész többfajta akkordra jó:
domináns funkcióban olyan akkordokra, ami tartalmaz 9b-t, 9#-et, 5b-t (11#), ezekre jól szól.
De ha másra is jónak találod, akkor sztem simán Én pl. ilyenre is haszálom: #3817
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-10-15 12:32 |  #3826
domináns kijátszásra jó, vagy bluesban, 4-5 fokra

Snakepit2008-10-15 12:03 |  #3825
Épp ráérek...Meló helyett elméleti síkon azon filózom, hogy mennyire lehet értelme a csak teljesen szűk szeptimakkordokkal való játéknak..?
Nagyon beteg lenne szerintetek?
Az egész onnan kezdődött, hogy hol használható hatásosan a fél egész skála. Ha egy ilyen hangsorra felírjuk az akkordokat akkor mind a kilenc fokra (oktávot is beleértve) teljesen szűk szeptimakkordot kapunk. Ehhe..faszság?


Ha ez nem csigázna fel senkit akkor:
Ti hol, milyen helyzetben, milyen menetre használjátok a fenti skálát? Legyen szó akár 3-asról vagy 4-esről.

toge2008-10-13 15:55 |  #3824



Belefutottam, gondoltam, érdekel. Így kezdődik (és tele van mindenféle behelyettesítéssel), aztán meg elmagyarázza.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-09 22:25 |  #3823
őrültek nem számítanak
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-09 22:15 |  #3822
pl. Scofield bácsi vígan beérkezik:)
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-09 22:10 |  #3821
Sztem a nagytercnek itt tényleg ilyen átmenőhang-jellege van, nyilván nem érdemes kihangsúlyozni/beérkezni, de amúgy abszolút elbírja. Végülis vegyük Gary Moore-t példának: sok moll bluest játszik, és a blues skálában ugyanúgy nyújtja a tercet, mintha dúr akkordokra játszaná, úgyhogy ott is van kisterc-nagyterc ütközés, de nem gáz az.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-09 22:07 |  #3820
jaja, a dom7(+alt.) elbírja a kistercet is, blues jelleg

de fordítva ez nagyon nem igaz..
egyelőre nekem a félegész is nagyon kemény sima moll alapra.
marad a dór meg a három moll, kromatik pesszing és csikicsuki.
Hát asszem inkább figurákban kéne gondolkozni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-10-09 21:50 |  #3819
Kis nóna egyébként is előjön pl C-dúr 3-ik fokára épített ötöshangzatnál (EGHDF).
Én úgy vettem észre, hogy blesnál elég tökösen tud szólni az is, ha az ember belejátsza akár mindkét tercet. A 7b10-k is (gondolom) talán ezért "bluesosak", mert ott a dúrterc, meg a 10b, ami meg végülis a "mollterc", csak nem terc höhö.

christiansen 2008-10-09 21:32 |  #3818
ász szí, így már nem olyan gáz a kis nóna, 5b meg ugye bleűz,
és meg is lennánk. mondjuk a nagytercet így is kerülni kell
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-09 15:39 |  #3817
Igen, a számban pl Em7b9(b5) akkord van az elején, és erre nyomok e-félegész skálát.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu