HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Jónás Tamás (instrume

2024. május 10

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 09

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


christiansen 2008-10-09 13:45 |  #3816
ja nem, az egész-fél, ÁÁÁ ugyanaz:)))


húhallod nagyon komoly dal!
még emésztenem kell annyi minden történik..
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-09 13:43 |  #3815
Köszi!ezek szerint Cm-ban a C term. moll skála+egy Db?

A fél-egészt c-ről indítva érted?
én Db-ről próbálgattam.


mingyár csekkolom a dalt
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-09 13:36 |  #3814
Én pl. benyomnék egy alterált skálát, mert miért ne, ha jól szól és nekem tetszik Abban adott a kisterc, van benne egy kis nóna, ami szintén mollos és még kis szext is, ami szintén. Vagy egy "félegész" hangsort. Nemrég csináltam is ilyet egyik nótámban: itt (3. szám eleje). Ez ugyan nem kilépős, de nem is tradícionális mollos/dóros szánd
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-09 12:51 |  #3813
Nekem egy ősrégi kötet van, abban még egyben van a 3 téma. Annak az a címe, hogy Jazz. De most hogy írod, jutott eszembe, találkoztam a a4-es/papírfedeles verzióval is. Gyanítom, kb ugyanaz a kettő.
Jó volt, hogy egybe volt a 3, mert a történet (nekem) nagy kedvet csinált, hogy foglalkozzam a dologgal, támpontot adott a zenehallgatáshoz, stb.

Ha átnyálazol egy ilyet, utána már nem okoz akkora gondot a joe pass-cucc, az meg felrakható gitárra.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-09 12:12 |  #3812
Moll I-IVre vagy akár állóalapra milyen kilépős megfejtést szoktatok
használni??

tupu 2008-10-06 12:17 |  #3811
Én mostanában kezdtem zongorát tanulni és azon sokkal érthetőbb, logikusabb lett az ötvonalas kotta, mindenkinek ajánlom. Csak még hajlamos vagyok kottaírásnál kihagyni a vonalközöket - megszoktam hogy tabban nem írunk a húrok közé

landmine2008-10-06 11:07 |  #3810
Nem is kell amúgy különösebben olvasni, már a szövegből is meg lehet érteni
De ha szánsz rá egy-két hetet, simán menni fog azon a szinten, ami ahhoz kell.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-06 10:38 |  #3809
Elég lassan olvasom az ötvonalast, no de mindegy.
Zongorán is C a C nem? :D
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-06 10:34 |  #3808
Csak alapszinten kell tudni, az meg megvan, nem?
Amúgy elsősorban zongoristáknak íródott, de én gitáron jól tudtam hasznosítani.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-06 10:30 |  #3807
Uhh...Hangyás változat. Így kissé tovább tart megérteni..:D
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-06 10:18 |  #3806
Szerintem a Rögtönzés világa lesz, a jazzvilág inkább jazztörténeti könyv.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-06 09:38 |  #3805
GONDA JÁNOS - JAZZVILÁG?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-06 09:35 |  #3804
Már jön lefelé! Ez is kösz!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-06 09:34 |  #3803
Köszi, majd otthon megsasolom!
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-04 13:08 |  #3802
+tritónusz történet

moll II-V-I -ben a dominánst cseréje
pl. Em7 A7 Dm7 -> Em7 Eb7 Dm7 és ha a
basszus is helyettesít tök jó kromatikus lemenetel lesz:D

landmine2008-10-04 09:01 |  #3801
szerintem is jó, én is forgatom/forgattam
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-04 00:22 |  #3800
OFF - mester, állítóleg te tudsz albérletet budapöstön én keresek. aktuális még, esetleg:írjak egy mélt? - /OFF
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-03 21:53 |  #3799
hát 50/60-as évekig szerintem a Gonda féle Jazz elég jó. nekem legalábbis sokat segített (a nagy arcok húzzák a szájukat, de használható) a jp. videó meg kb. ugyanaz, mint a kotta csak elmagyarázza/megmutatja
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 21:23 |  #3798
Itt is van a link. Nem öt perc volt végül, de lényeg, hogy megvan...
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-03 19:29 |  #3797
Ide kattints

5 perc alatt raktam össze, nem egy zenetörténeti pillanat, de jól látható/hallható a dolog:

2 ütemes motívum, klasszikus I-VI-II-V (C Am Dm G)

Ebben - mivel a tritonusos dolog főleg domináns szerepű harmoniáknál játszik -- ilyen harmóniákká (mellékdominánsokká) alakítom, amit lehet. ez azt jelenti, hogy az átalakított akkord a következő dominánsa.

Am-ból A7(Dm dominánsa) Dm-ból D7 (G dominánsa) C és A közé egy E7 (A dominándsa)

az utolsó 2 körben vannak tritonusos cuccok, mindenhol, ahol csillag van a harmónia felett, ilyet találsz.

remélem használható.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-03 13:40 |  #3796
Talán még egy éve sincs, hogy elkezdett érdekelni a jazz és a fúziós zene, szóval kurvára a kezdő szintet képviselem ilyen szempontból. :D
Ezért is nem vágom, hogy miből kéne, meg hogyan a legegyszerűbb, hol érdemes kereseni...tudod na...

Nagyon kösz a segítséget, akkor várom a linket!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 13:26 |  #3795
Hoppá. Elcsíptem neked DC+-on... Még jó, hogy megnéztem.

Amint lejött, belinkelem ide, úgyhogy pár perc és meglesz neked is.

Internet rules...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 13:25 |  #3794
Azon kezdőként mindenkinek szerintem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 13:23 |  #3793
Ááááh, sajna csak papír meg le is van fűzve rendesen, úgyhogy szétbontani se tudom, hogy bescanneljem.

De amúgy zseniális, ilyen kezdő/picit haladó jazz-re a legjobb, mert ez a klasszikus bebop zenélés van leírva. Sokkal jobb ezeket a nótákat tanulgatni, mint a Jazz Real Book-ot szerintem, mert sokkal célirányosabb meg sokkal több dolog történik. Ráadásul, a szólók is le vannak írva, nem csak a témák.

Amúgy, hogy azért segítsek is valamit, én annó

innen rendeltem meg és teljesen korrektül elküldték meg minden.

De amúgy már itthon is simán meg lehet rendelni és szerintem ennyi pénzt bőven megér.

Csak arra figyelj, hogy a C hangszer verziót rendeld meg, mert van Bb-ben is fűvósoknak, azt meg gitárosként kibaszott macerás olvasni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-03 13:17 |  #3792
Egyébként a Joe Pass Guitar Chords is nagyon jó amit még régebben linkeltél, csak azon sokat kell filózni. Legalábbis nekem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-03 13:15 |  #3791
Nem baj. Ha elektronikusan megvan akkor jöhet, mert falom az ilyeneket.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 13:09 |  #3790
Sajna nem, rosszul emlékeztem, nem látok benne tiszta tritónusz behelyettesítést kiírva...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-03 11:55 |  #3789
No? Meglett?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-03 11:54 |  #3788
Ha olvasgatsz Csabi #1017-es hsz-étől, akkor talán világosabb lesz a dolog.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 11:09 |  #3787
Jeee! Csabi jó dobos lesz.

Én meg legalább mehetek vagizni a csajokhoz, hogy az öcsém a Birta Mikivel játszik...
Csak ki kell hagynom, hogy zenekari gyakorlaton a suliban...
Válasz '' hozzászólására (#)

unantidave2008-10-03 10:53 |  #3786
Igen ezt már ismerem, valóban nem rossz, de azért keresek egy tanárt, mos tmár idelye. köszi szépen

landmine2008-10-03 10:49 |  #3785
szerintem ennél használhatóbb netes cucc nem sok van, ez elég jól össze van szedve, de ezt már sokszor ajánlották itt a többiek is
Válasz '' hozzászólására (#)

unantidave2008-10-03 10:33 |  #3784
Hi! Még mindig nem találtam olyan oldalt vagy akármit amiben le vannak írva a jazz skálák és akkordok és az összefüggés közöttük.
nézegetem ezeket az oldalakat a felét átpörgetem, mert olyan szintű, hogy melyik a gitár és melyik a pengető, aztán hirtelen meg olyan rendszerekről van benn szó, hogy azt sem tudom fiu vagyok-e vagy lány.
kérlek Titeket linkeljetek ezt azt a boci-boci tarka és a mz/x 9 b szűkített 5öshangzatos b moll9 között! És talán megértem miről is van szó ebben a topikban... :(

elöre is köszönöm

Dave

- 2008-10-03 10:02 |  #3783
ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ Ez még viccnek is rossz!!!))) Ő mesélte hogy Fender59 a bátyja... hm mondom milyen kicsi a világ...)))
Zenekari gyakorlaton tanítom sőt együtt játszunk miután az első évesek között csak egy basszusgitáros van, és őt tehermentesítendő a hozzám beosztott zenekarokban én játszom.
Illetve persz jazzelméletből és hallásfejlesztésből is tanítom.
Jó srác, mesélte hogy azt a demót amit mutattál és tetszett is nagyon hogy abban ő is szerepelt.
Az nagyon jó ha megszállott mert ehhez ez muszáj.))))
Lesz alkalma "kiélni" magát a suliban.))))
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-03 00:08 |  #3782
ja, úgy hangzik mintha, de nem én jegyzeteltem. bó"ti
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-03 00:08 |  #3781
de valóban, eltértem a konkrét témától. előfordul éjfél után
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-03 00:07 |  #3780
nekem meg erről eszembe jut, hogy valahol megvan kijegyzetelve miles davis-től a kind of blue valahol. kell valakinek?

am. tényleg a legjobb, ha csak meghallgatni akarod, ha beírod valami szerkesztőbe, és lejátszod. nincs ritmizálás, nem rohan tovább. beírhatod rendesen, aztán kicseréled, összehasonlítható. pár perc az egész.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-03 00:04 |  #3779
mondatom:

"...plusz hangot..." - zárójelben (akár alterált)

azaz: bármi, ami belefogható, egy "mezei hetesbe" :D az alteráltak IS (béna a net, a nagybetűk mindig ordibálásnak tűnnek, de csak kiemelek)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 00:01 |  #3778
5-ös helyett 5b vagy 5#, 9-es helyett 9b vagy 9#...
Elvileg ez az alterálás...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-03 00:00 |  #3777
Ha alterász, akkor tiszta 9 nincsen!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-02 23:59 |  #3776
Most jut eszembe, hogy nekem van egy Charlie Parker Real Book-om, abban rendesen kiírnak ilyen behelyettesítéseket. Elvileg tudok nézni valami ilyen számot és még az is oda van írva, hogy melyik felvételről szedték le.

Holnap megkeresem...

toge2008-10-02 23:59 |  #3775
és ha minden plusz (akár alterált) hangot számba veszel, ami szóba jöhet egy domináns esetén

pl G-nél: F(7) E(6) D#(5#) Ab(9b) A(9)

stb, stb, akkor kijön egy csomó helyettesítés, illetve skála, amit aztán használnak is a zenész urak/hölgyek nagy szeretettel.

pl. G7-re Abm :D de ez lassan könyv lesz
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:54 |  #3774
ja, ez nem azt jelenti, hogy én vágom mi az, csak eszembe jutott :D lehet hogy hölyeségeket tolok, mer nem is erről van itten szó :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:52 |  #3773
na igen, gyakorlatilag minden ilyen nótában, csak ugye legyen ott valaki, aki rámutat, hogy ott azaz, mer ugye, meghallgatni szeretnéd :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:51 |  #3772
de ha mondjuk a bartóki tengelyrendszert hallgatnád, akkor egészen rosszfele keresgélsz

Fender59 2008-10-02 23:51 |  #3771
Amúgy, ha klasszikus jazz számokat hallgatsz, akkor abban V-ik fokon gyakorlatilag majdnem mindig alterálnak. A tritónusz behelyettesítés tulajdonképpen egy alerálás, mert pl. a tiszta C#7 akkord G-re nézve alterált akkordot ad:

C# (b5) - F (kis7) - G# (9b) - H (nagy terc)

Ezt mondja a kolléga is lentebb.

Szóval, ha hallgatsz sok klasszikus jazzt, akkor inkább olyan számot lenne nehéz mondani, ahol nem csinálnak ilyen alterálást V-ik fokon...
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:46 |  #3770
hát, mert a rohadt dzsezzisták nem hajlandóak következetesen ugyanazon a helyen, ugyanazt használni, hanem összevissza variálnak mindent, és nem állnak meg (kivéve a jp. videót) stb.

ha csak az kell, akkor meg beírok nekeg guitarproba 5-6 ütemet, aztán kész. az ugyanaz, mintha lejátszanád, csak én senyvedek vele. :D

szerintem azért fontos lenne, hogy legyen felette dallam, mert ha csak kicserélsz egy akkordot a másikra az egy másik akkordmenet is lehet épp.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:41 |  #3769
az az: lehet hogy rá kéne állni valami ilyesmire:

Db-5b-7-9b
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 23:39 |  #3768
Benned még nem csalódtam Tibi!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 23:38 |  #3767
Lökjed nyugodtan, csak ne kapkodj, mert ilyenkor már nem fog az agy. Szóval világosabban. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 23:35 |  #3766
Ezt írd le szóban is basszus... Mi ez? Desz 5b 7 9b?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 23:32 |  #3765
Nemtom minek... :D
Elszórakozgathatok én itthon a boci-bocival, de nem ez lenne a lényeg meg olvasgatni sem akarok már a behelyettesítésről ill. a cserékről... No mindegy.

Furcsa ez az akkordjelzés. Ez hogy jön ki?
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:31 |  #3764
persze, de ha kiválasztasz egy egy olyan stílust, ami nem variálja a fordításokat, és nem igazítja a harmóniákat, és teszem azt a "lökd ide a sört"-be beraksz V helyett IIb-t az szörnyű (és nem az, amiről a behelyettesítő elméleteket írják). asszem azért pofázok ennyit, mert a dolog (szerintem) a színező/járulékos hangok átértékeléséről sokkal inkább szól, mint akkordok cserélgetéséről. az egy elmélet - amire én pl. sose gondoltam, pedig csinálom.

meg ugye: beszélgetni lehet. am. nekem úgy tűnik a srác már rég elment aludni :D

Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2008-10-02 23:26 |  #3763
szenyor. ha tudsz msn lécci....
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-02 23:20 |  #3762
Vili, csak akkor hallja is, azért írtam. Merthogy szerintem tökre érti, hogy mi a lényege a dolognak, csak meg akarja hallgatni egy számban...
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 23:16 |  #3761
na jól van, leállítom magam. :D

toge2008-10-02 23:16 |  #3760
mondjuk az ilyen átírások (ha a száraz 3as hangzatokat tartod meg) azért valszeg nem szól jól attól érdekes, hogy 5-ös, 6-os hangzatoknál megjelennek közös hangok, illetve a hangzat több 3as hangzatot is magába foglal. ez az egyik, ami lehetővé teszi a cserét.

pl: C (c.e.g) A7(a.c#.e.g) D7(d.f#.a.c) G7(g.h.d.f)

helyett CM7(c.g.h.e) A7+(a.g.c#.e#-azaz f) D9 (d.#f.c.e)Ab7+(ab.gb.c.e) G7+ (g.f.h.eb)

és mit ad isten?

A7+ -ban egy hiányos Eb9 (eb.g.b.db.f)
ugyanígy G7+-ban is, és persze vissza is, D9-ben ott az Ab7+

tisztán nem ilyen egyszerű a csere. ki tudja mi, miért jól szól (és persze a harmóniákon belüli szólamvezetésről nem is beszéltünk) ha csak bekalapálod a helyettesítést, még nem zene :D
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-02 22:59 |  #3759
Azt is csinálhatod, hogy ha megvan a band-in-the-box, beírsz valami egyszerű ii-V-I-et és kicseréled az akkordot, aztán meghallgatod hogyan változik jazzes kíséretben (jó szar midi hang, de azért a lényeg megszólal).

toge2008-10-02 22:58 |  #3758
baz.. azért NEHÉZ ilyen számot mondani... el kéne menni aludni
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:55 |  #3757
bocs, Db5b79b
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:54 |  #3756
ja és igen, ezért olyan számot mondani, ahol jól hallható, mert egyrészt mindenki mindent variál, és sokszor több ilyen száraz elméleti dolog egyszerre működik, és hozza létre az adott hangzást. a bőgős is játszik valamit valamiért, a gitáros is, a zongorista is, és végül megszólal valami :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:51 |  #3755
jaja, de a videóban I VI II V-öt variál, és lépésenként halad, magyarázva, és megáll. azaz lehet hallani (és ez a kívánság)

gyakorlatilag egyenként cseréli a hangokat az akkordokban. aztán belezavarodik a magyarázatba :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:50 |  #3754
a legegyszerűbb, ha lejátszod (tényleg). told el a boci-bocit, vagy a hull a pelyhest, és meghallod.

igazából behelyettesítés - tehát mondjuk D7 HELYETT(!) Ab7, szerintem csak a jazz/blues témakörében értelmezhető. az, hogy IIb fok van domináns helyzetben, az nem feltétlen behelyettesítés, egyszerűen úgy van, és kész.

van egy sorozat joe pass-al szóló/akkord mind külön videó. ebből az akkordos. nem tom a címét, "hot licks with joe pass" vagy valami ilyesmi. ott sokat beszél a behelyettesítésről. egyéb akkord cserékről/helyettesítésekről is.

lehet trit.-ként értelmezni pl. ha a harmónia hangszer marad dominánson pl G (G-H-D) de a basszus menetel az alaphang felé, és Db-re lép.

így létrejön egy Db - G H D harmónia, ami egy hiányos Db7b5b9

:D örülsz?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-02 22:46 |  #3753
Meg Joe pass-szal kicsit meredek kezdeni a behelyettesítést. A csóka ugyanis mindent mindennel behelyettesít...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 22:36 |  #3752
Csak hallani akarom ennyi. :)
Joe Pass-tól melyik?

(Azért haladunk...valaki majd csak kinyög egy pontos dolgot is végre. :D)
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:18 |  #3751
igazából (hogy egy kicsit kapcsolódjak a hosszú meddő vitához is) nehéz egy konkrét zenéről eldönteni, éppen melyik elméleti alapvetéshez illeszkedik. olyan mint a fizika, vagy a pszichológia, van a valóság, s van a magyarázat, ami csak az emberi fejben létezik, elméleti konstrukció. szóval pl. a C elé kerülő Db alapú, domináns funkciójú harmónia sokféle képpen magyarázható, a tritonus-behelyettesítés csak egy.

csak egy példa: Dominánsunk: G75b

azaz: G H Db F
tritonus behelyettesítése(Db75b): Db F Abb(azaz: G) Cb (azaz: H)

tehát gyakorlatilag ugyanaz a 4 hang. no akkor tritonus, vagy csak egy fordítás? kinek ez, kinek az. a lent említett jp videóban néha a mester kifejezetten hülyeségeket mond - de jókat játszik, szal: kit érdekel? :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:10 |  #3750
nekem úgy is jó, csak vicces, hogy úgy vitatkoztok, hogy közben ugyanazt mondjátok.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 22:09 |  #3749
keresd ki (pl) joe pass oktatóvideóját (azt, amelyik a harmonizálásokról szól) tele van ilyen behelyettesítésekkel. a magyarázat néha helytelen, de van egy csomó. mire kell?
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-02 21:50 |  #3748
viszont sajna .wav az audió a videó meg VOB :((
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-10-02 19:28 |  #3747
Anyázok én is, ne félj, aztán mégis milyen remekjó már!
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-02 18:49 |  #3746
basszus vehetek megin üres dévédéket..
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-02 16:48 |  #3745
Oké, elismerem: nem fogalmaztam valami pontosan.
Így jó?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 13:57 |  #3744
"Számcímet..." De hülye szó. No mindegy.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 13:56 |  #3743
Visszatérve ertre a témára...Tudsz mondani konkrét számcímet?
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 13:11 |  #3742
nézd csak!

nem minden de 1-2 dolog itt van
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 13:07 |  #3741
jaja, valaki említette (nem én olvastam) hogy le is csapták a fejed, ha nem a császári hangnemben muzsikáltál. mit kapott volna egy DJ? :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 13:05 |  #3740
ember, inkább begépelsz 30 oldalt (most pl. - tartalmát tekintve - kb. ugyanazt, amit én), de el nem ismernéd, hogy egy fél mondatban egyszerűen NEM FOGALMAZTÁL PONTOSAN. - és itt nem kiabáltam, csak benyomtam a caps lock-ot. részemről ennyit ért meg kézmozgásból. csak csodálkoztam hogy lehet ezen ennyit szájtépni, meg minek. nem is folytatom.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 13:02 |  #3739
jaja
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 11:03 |  #3738
Ez is egész jó

Az eleje kicsit száraz, de a végefelé érdekes dolgok vannak azok számára akiknek nem tiszta a ritmus az ütem és tempó fogalmak.

metallik 2008-10-02 08:42 |  #3737
maga a Coda az ugye "befejező rész"t jelent?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-02 08:37 |  #3736
Ez érdekes írásnak tűnik, elolvasgatom, tnx!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-10-02 08:30 |  #3735
Hmm...

"...A kínai hangrendszer
A kínai hangrendszer az ősi F G A C D pentatóniára épül. Az idő folyamán ezekhez a hangokhoz két új hang kapcsolódik:

E - Pien-kung (közvetítőhang)
H - Pien-cse (vezetőhang)
A Lü rendszer
Ling Lun (filozófus, Kr.e. 2697) megalkotta azt a hangrendszert, amely a 20. századi zene alapja. Ez két hatfokú hangrendszerből épül fel:

tökéletes hímnemű: F-Disz
tökéletlen nőnemű: Fisz-E
A zene és társadalma
A zene a kínai társadalomban fontos szerepet játszott. A zenét mennyek ajándékának tartották és úgy gondolták, hogy a zenének a világ törvényszerűségét kell tükröznie. A társadalomra és a zenére őszerintük az állandóság jellemző. A zene ellenőrzésére és irányítására az Kr.e. 2. században létrejön az Állami Zenehivatal. A zene szabályainak a megsértése az államrend megsértését jelentette, ezért ezt szigorúan büntették. A zenének nagy nevelőszerepet tulajdonítottak. A zene az élet minden területén megjelent: a császári udvarban, vallási szertartásokon, állami ünnepségeken és a hétköznapi életben is. A Kr.e. 6-3. században meghatározzák és rögzítik annak a 12 hangnak a magasságát amelyet Ling Lun talált ki és foglelt bele a Lü rendszerbe. Minden hangot harangon rögzítettek..."


A teljes szöveg

landmine2008-10-02 07:39 |  #3734
Na akkor mégegyszer
Ma is vannak olyan zenék, amik elméleti agyaskodás közben születnek (pl jazzben), meg vannak olyanok, amik kevésbé (pl metál), ettől függetlenül azt hiszem, egyikre sem lehet azt mondani, hogy nincs létjogosultsága.
Bartók olyasmit csinál amúgy, amiben biztos megtalálhatók a klasszikus hatások (kinél nem?), de még addig senki mástól nem lehetett hallani = újított (elméleti szinten is).
A klasszikusok is ugyanígy újítottak az ő idejükben, mert hiába voltak hatásaik, csináltok olyat, amit addig még senki. És mivel új, addig ismeretlen dolgokat is alkalmaztak, csak utánuk fejtették meg a tudósok és nem előttük. Egy szóval sem mondtam, hogy segg hülyék voltak, biztos konyítottak az elmélethez (nem mind), ennek ellenére létre is hozták azt. Minden esetben a géniuszok fektették le a zeneelmélet alapjait (hogy tudatosan, vagy sem, az most mindegy) és csak később definiálgattak és tudományoskodtak felette.
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 00:37 |  #3733
azt hiszem, azt hogy: legyé" jazzy :D
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 00:35 |  #3732
jaja, az a fordítás tényleg elég vicces
Válasz '' hozzászólására (#)

toge2008-10-02 00:28 |  #3731
ezt a vitát...

természetesen a már meglévő szabályokat megtanulták, majd a felállított kereteken belül alkottak, s ezen túlléptek. azok a újítások, melyek erre érdemesek voltak, elterjedtek, és szabállyá lettek.

természetesen zenéből lett az elmélet, és nem fordítva, de amíóta elmélet van, ez már nem áll. a klasszikusoknál főleg nem.

magyarul bach nélkül (és a zenéjének elméleti(!) elemzése nélkül) soha nem lett volna bartók. - nagyon tehetséges lett volna, kiemelkedő zenész, lehet hogy ő lett volna bach, de abban amit ő csinált, benne volt minden lényeges, ami előtte született.

konkrétan kimutatható a mozart vonósnégyesekben, mikor tanulmányozta haydn vonósnégyeseit - tudatosan, partitúrákból, elméleti síkon.

a jazz műfajok születésének elméleti befolyásoltságáról ne is beszéljünk. volt olyan műfaj (nem, most nem tudom ideírni a pontos adatokat), ahol az első lemez, és az elméleti összefoglaló egyszerre született.

"induljunk ki abból, hogy a klasszikus zenészek sem tanulták az elméletet"

ez a vitatott mondat. teljesen jogosan. egyszerűen nem igaz. a többi nem hülyeség, nem is vitatta senki. csak ezt az egyet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-10-02 00:25 |  #3730
50 SHAWN LANE KONCERT INGYÉ"!!!!!!!!!!!!!!!

Nem tudom hova tegyem, ide teszem!

TERJESSZÉTEK EMBEREK, SZÓLJATOK MINDENKINEK, HOGY ITT VAN!!!!!!!!!!!!!Vagy alkalomadtán egy másik, erre megfelelőbb topikba is becsúsztatható...

Ricsi2008-10-01 23:20 |  #3729
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-10-01 23:16 |  #3728
4es-6os villamostábla?

óvazdet ez még nekem is fájt
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-10-01 23:13 |  #3727
Codáig
Dupla(2.) Coda
Jelzés
Segno segno-passz(jelzésen belüli jelzés?)
Vége

Elejétől
Elejétől codáig
Elejétől a dupla(2.) codáig
Jelzéstől a végéig
Jelzéstől
Jelzéstől jelzésig
Jelzéstől codáig
Jelzéstől dupla(2.) codáig
Jelzésen belüli jelzéstől codáig
Jelzésen belüli jelzéstől a dupla(2.) codáig
Jelzéstől a végéig
Jelzésen belüli jelzéstől a végéig
Codától
Dupla(2.)codától
A nem éppen frappáns megfogalmazás a megkopott olasz tudásomnak "köszönhető"...:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-01 23:12 |  #3726
Baz, fogalmam sincs mindegyikről. De az internet tuti kidobálja...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-01 23:11 |  #3725
Bezonyám. Csak a Csabi megkért, hogy ne reklámozzam, mert nem akarta elvágni magát nálad, hogy mekkora egy paraszt bátyja van... De, mindegy, most már tudod, kiderült....

Na, lényeg, hogy imádja a sulit, és igaz, némi testvéri elfogultságtól nem mentesen, de azért mégis csak meg kell jegyzem, hogy érdemes lesz figyelni a Csabit. Tényleg van benne valami. Tehetség is és iszonyatos elköztelezettség is...
Válasz '' hozzászólására (#)

nychris55 2008-10-01 21:33 |  #3724
Itt találsz egy-kettőnek magyarázatot.
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2008-10-01 19:58 |  #3723
a GP5-ben jelölik úgy, hogy "zenei irányzatok". Ezek szerint szarul fordították. na mind1. Tehát akkor melyik melyiket jelenti pontosan?
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2008-10-01 19:50 |  #3722
Ma tudtam meg hogy a testvéredet tanítom....))))
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-10-01 19:48 |  #3721
Ezek nem irányzatok, hanem ezek kottában használatos jelölések a különböző ide-oda ugrásokra a számon belül. Vissza az elejére, ismétlés ettől-eddig, stb...
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2008-10-01 18:45 |  #3720

A GP5-ben (is) található zenei irányzatok pontosan mit takarnak? Mármint melyik micsoda?

Fender59 2008-10-01 18:09 |  #3719
http://rapidshare.com/files/31422166/ 14RealBooks.part5.rar
http://rapidshare.com/files/31412396/ 14RealBooks.part2.rar
http://rapidshare.com/files/31415576/ 14RealBooks.part3.rar
http://rapidshare.com/files/31418929/ 14RealBooks.part4.rar
http://rapidshare.com/files/31425525/ 14RealBooks.part6.rar
http://rapidshare.com/files/31428872/ 14RealBooks.part7.rar
http://rapidshare.com/files/31429772/ 14RealBooks.part8.rar
http://rapidshare.com/files/31409402/ 14RealBooks.part1.rar


14 full Real Book...
lehet széoen nekiállni megtanulni...

landmine2008-10-01 16:00 |  #3718
Új fúziós? Melyikre gondolsz? Az legújabb anyagom metálos.
Amúgy igyekszem majd, a legközelebbi gondolom egész más lesz.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-01 15:57 |  #3717
akkor nézd meg később
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu