HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

JÁTÉKTECHNIKA

2024. május 10

Jónás Tamás (instrume

2024. május 10

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 09

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 20000
HANGSZERUTALVÁNY 20000

HANGSZERUTALVÁNY 20000


Akciós ár:
20 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Fender59 2008-10-01 15:13 |  #3716
Te, Mester, kérdezhetek valamit? Ezt az új fúziós muzsidat is valami karos Ibanezzel nyomod még mindig? csak kiváncsi lennék...

Meg tük jó a zenéd, tényleg tök respect, profin tudsz már zenélni, csak valahogy olyan az egész, mint amit a 80-as években már megéírtak volna a nagy fúziósok...

Miért nem csinálsz valami kicsit frissebbet, sokkal jobban állna szerintem... Hallgass Bill Frisellt meg hasonlókat meg szerintem kapcsold ki az effekteket...))))

Már, ha nem haragszol, hogy belepofázok... faszán nyomod..., tényleg...
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-10-01 13:38 |  #3715
Becsatolod ide? nem tudom most megnézni és érdekelne az okfejtés
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-10-01 13:02 |  #3714
Kis elméleti okoskodás egy Satriani dalról: katt ide (legalsó)

Puppy On Acid2008-09-30 12:36 |  #3713
Nagy igazságok vannak itten elrejtve...csendben is maradok.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-30 08:08 |  #3712
Bocs, igen.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-30 08:07 |  #3711
Egyik ismerősöm mindig azt mondta: "Ha sokat beszélsz, kiderül mennyire hülye vagy". :D
Persze ne vedd magadra.
Mondjuk ezzel szemben meg, ha nem kérdezek hülye is maradok...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-30 08:04 |  #3710
Ezt mondom én is Fenda...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-30 07:24 |  #3709
Csak a pontosság kedvéért: Db-F-Ab-Cb
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-09-29 23:39 |  #3708
Óbasszus tényleg. De elméletguruk, azt mondjátok meg nekem, miért vagyok ENNYIRE láma?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-09-29 23:37 |  #3707
Faszt UFO. Klasszikus cucc. Funky, funky...

--4--
--4--
--4--
--3--
--4--
--X--

Mi ebben az UFO????
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-09-29 23:34 |  #3706
Ha 1-3-5-7-9et akarsz így egy-az-egyben fogni, az azért de.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-29 22:47 |  #3705
Mér"? Db79 nem egy ufó akkord.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-09-29 22:41 |  #3704
Szerintem sima variáció a hetesre, 9essel jól helyettesíthető a dolog.
Vag megfoghatod a hetes mellé a kilencedik fokot, ha te vagy az E.T.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-29 22:39 |  #3703
Ehh...1-3-5-7-9 na.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-29 22:38 |  #3702
Db7(9) alatt mit értesz?
Db F Ab B Eb?
Db F Ab B nálam a Db7 akkord.
Mer" ugye a Db9 az még értem mert az 1-5-7-9.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-29 18:10 |  #3701
De itt egy másik is
Cmaj-Em7-Eb7-Dm7-Db7-Cmaj
ebben egy szép kromatikus basszusereszkedés is vala.

landmine2008-09-29 18:07 |  #3700
Nem azt írtam?

Ilyen harmóniai behelyettesítést mindenhol sokat hallani. Jazzben, rockban, metálban is (legfeljebb nem játsszák ki az egész akkordot). A bézgitárosoknál is alap, hogy kiváltják a dominánst a tritónuszával.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-29 16:22 |  #3699
C-ben G7 helyére nem Db7 kerül?
Vagy mindegy?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-29 16:10 |  #3698
Igen erre, csak hallani is szerettem volna, hogy hogyan szól. Egyelőre ötletem nincs melyik zeneműben található ilyen.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-29 15:58 |  #3697
Itt egy alap:
I-II-V-I -> I-II-IIb-I

tehát: Cmaj-Dm7-Db7(9)-Cmaj

vagy másra gondolsz?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-29 15:05 |  #3696
Tritónusz cserére keresek gyakorlati megoldásokat.
Tudtok ilyet?

landmine2008-09-26 21:06 |  #3695
akkor neked is elromlott a szintid ;-P
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-09-26 13:59 |  #3694
Hány oktáv? :D Segítsünk már szegény srácnak.
Szerintem kb kettő lehet.

Zsoli2008-09-21 01:23 |  #3693
rákerestem
Válasz '' hozzászólására (#)

Zsoli2008-09-21 01:23 |  #3692
Tudom, Hun egyszer adott egy DVD koncertet, azóta rákeretem már párhelyen és tényleg tud a fazon.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-09-21 01:20 |  #3691
Ez a csávó egy gecinagy zseni, you know...
Válasz '' hozzászólására (#)

Zsoli2008-09-21 00:50 |  #3690
Ritmusiskola Robben Fordtól...

toth2008-09-19 09:14 |  #3689
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-09-19 09:14 |  #3688
semmi...nins rá időm annyi mint amennyi kellene:(((...stúdiózunk...meló sok-sok. Átlag ember vagyok most mégkevesebb idővel....az egész embert kivánna....
Válasz '' hozzászólására (#)

toth2008-09-19 09:12 |  #3687
Válasz '' hozzászólására (#)

metallik 2008-09-18 16:05 |  #3686
sid-es történet hogy alakul?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-09-18 16:03 |  #3685
okok!
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-09-18 14:25 |  #3684
este leszek csak msn közelben
ez régen volt:) nem váltok
Válasz '' hozzászólására (#)

FGGYZ 2008-09-18 14:11 |  #3683
Kezdetben az angyali karok énekeltek, zenéltek "isteni" tehetséggel megáldva.Olyan szinten nem kell elmélet.Az emberek között is van olyan "isteni" tehetség aki csekély (vagy akár) semmilyen elmélet nélkül figyelemreméltót alkot.
Vannak olyan emberek, akik pl. ha meghallanak egy zeneművet, legyen az egy Bach fúga, vagy egy Joe Pass szám (vagy akár egy Paksi Endrés Ossian szám) utánna belül hallanak hasonló zeneművet, mintha valaki belül a fantáziájában továbbimprovizálná a többszólamú zeneművet.
Az ilyen ember kellő hangszeres tanulmány után le is tudja játszani amit belül hall, és ehhez zeneelmélet sem kell.
Elég ha 20 évig tanul egy hangszeren és addig "millió" számot megtanul kivülről.
Egy idő után le fogja tudni játszani amit belül hall, zeneelmélet nélkül is.És ezek a belül hallott zenék nagyon komoly többszólamú zenék is lehetnek.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2008-09-18 13:59 |  #3682
Kezdetben a kézben volt a szand!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-18 13:57 |  #3681
Nem lakodalmas zenész? Meg voltam róla győződve. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Patkó 2008-09-18 13:56 |  #3680
mert szar zenével lehet ma pézt keresni

Patkó 2008-09-18 13:55 |  #3679
én meg például szar zenész vagyok

Snakepit2008-09-18 13:53 |  #3678
"...egyébként szerintem egytől egyig remek zenészek vannak itt a fórumon akár tudja az elméletet akár nem.."

Nem egytől-egyik, hanem csak én. Mert olyan faszagyerek vagyok.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 13:28 |  #3677
És mi a kezdet? Az honnan táplálkozott?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 13:26 |  #3676
Nem hinném, hogy létezik arra szabály, hogy ki hol modulál, legfeljebb akkor, ha mindenáron bele akar férni egy keretbe...
Más meg inkább abból igyekszik kibújni. Persze ennek csak akkor van igazán értelme, ha tudatosan bújik ki, nem csak azért, mert nem érti
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 13:24 |  #3675
ehe, egyből lecsapott a szemfülese
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 13:23 |  #3674
Én is magamtól próbálkozom, de nem bánom
Szerintem is kell elmélet, csak néha szándékosan félre kell dobni, hoyg ne legyen túl mesterkélt a dolog - legalábbis nálam így működik (ami nem jelenti azt, hogy ez ugyanúgy jó mindenkinek...)
Válasz '' hozzászólására (#)

toth2008-09-18 13:16 |  #3672
egyébként szerintem egytől egyig remek zenészek vannak itt a fórumon akár tudja az elméletet akár nem
van akinek megadatott az a lehetőség, hogy tanuljon a legjobbaktól a legjobb helyen és van akinek nem.
nekem sajnos anyagi és élettörténetem nem tette ezt lehetővé, így magamtól próbálkozom, bár most keresek egy jó tanárt.
elmélettel vagy nélküle a zene jó dolog és zenélni még jobb.
kell az elmélet de kell az ösztön is.

hú de bölcs voltam, na megyek fejberúgom magam

toth2008-09-18 13:12 |  #3671
akkor igen
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-09-18 13:11 |  #3670
banyek mester...gyere már msn-re plíz!
Te csak hagyd a nőket...van egy tökéletes barátnőd...tőle jobbat úgysem találsz!
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-09-18 13:07 |  #3669
nekem folyamatos volt az elmélet és a gyakorlat, talán picit az elmélet lemaradt, de hát zeneelmélettel nem lehet nőket felszedni. Azóta már pótolva az is
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-09-18 13:05 |  #3668
tegye kezét magsba, aki itt előbb full bemagolta az elméletet, majd elment a hangszerboltba és vett egy gitárt?!.....szerintem ez fordítva van....

ati2008-09-18 12:07 |  #3667
A komolyzene történetét most így egyetlen hozzászólásban nem nagyon tudnám felvázolni...
Csak annyit erről, hogy mindegyik ún. zenetörténeti korszak az őt megelőzőből táplálkozott. Tehát a Romantika a Klasszikából, a Klasszika a Barokkból, a Barokk a Reneszánszból...stb. és így tovább.
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-18 12:03 |  #3666
Az hogy Téged nem érdekel, hogy ki, melyik művében hol, mikor, milyen hangnembe modulál az nem azt jelenti, hogy az hülyeség. Azt gondolom, hogy tudomásul kell venni, hogy ezek a szabályok léteznek a Te véleményedtől függetlenül is. Ha visszaolvasol, láthatod, hogy én nem azt írtam, hogy ez a dolog nekem tetszik-e vagy sem, pusztán a tényeket igyekeztem közölni.
Most viszont a saját véleményem:
SZERINTEM a komolyzene történetének legnagyszerűbb alkotása Mozart Requiem-je.
Mindenkinek ajánlom, hogy nyitott füllel és szívvel hallgassa végig. Csoda!!!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 11:54 |  #3665
Jó, rendben, a nagyok tanulták.
És akiktől tanulták, azok kiktől tanulták? Valahol van vége (eleje) a tudatosságnak. Előbb létre kell hozni azt, ami arra lesz érdemes, hogy megtanuljuk.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 11:51 |  #3664
akkor velem duplán, mert én is Ati vagyok
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-18 11:46 |  #3663
Buck kolléga írta azt, hogy:
"De induljunk ki abból, hogy a klasszikus zenészek sem tanulták az elméletet, hiszen ők hozták létre és csak utánuk írták meg tudományosan a tudósok."
Én erre írtam azt, hogy hülyeség. Az hogy Te mit értesz ki a szavaimból, az a Te dolgod. Azt viszont fenntartom, hogy ezek a zeneszerző-zsenik, mint pl Mozart, már kicsi gyermekkoruktól tanulták a zene törvényszerűségeit. És nem úgy írtak művet, hogy kitaláltak egy zenét és később majd valami zeneelméleti szakember megmagyarázta, hogy mi is ez. Ez volt az amire én reflektáltam.
Ebbe ne keverjük bele a könnyű műfajt, mert az teljesen más alapokon nyugszik!!!
Ott teljesen igaz az, hogy a feeling van, minden más csak utána következik.
De a klasszikus zenében nem.
Válasz '' hozzászólására (#)

toth2008-09-18 11:40 |  #3662
„Miért változtassak hangnemet, ha nekem ez tökéletesen megfelel?”.
yap
én is így szoktam
csak velem az a gond hogy fingom nincs az elméletről
és azt játszom ami jól szól.
én ezeket ZS-mollnak hívom
veled is és atival is egyetértek
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-18 11:10 |  #3661
No, de addig nem is zenéltek míg valaki le nem írta nekik a szabályokat vagy mi?
Ez nem fér a fejembe.
Ne ba***a már meg, hogy a tojás volt előbb...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-18 11:04 |  #3660
Ne kúrj már fel!
Logikusan gondold végig a dolgot és rájössz miről beszélünk. Ne az elmúlt 100-200 évet vedd figyelembe.
Előbb lábszárcsont-ütögetés majd megjegyzés => újból ütögetés => örülés és máskor is csinálás.

Amiben teljesen igazad van az pedig az a tény, hogy később ez a kettő szinte egybeolvadt, mikor tudatosan kezdtek foglalkozni a zenével.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 10:04 |  #3659
Igen, mindig vannak úttörők, de ez manapság is így van. Pl. vegyük a blues-t, ami tulajdoképp egy népzene, nem köthető egyetlen névhez, de mégis ma is játsszák, még ha kicsit más felfogásban is. Persze balgaság lenne azt állítani Beethovenről, hogy kópia volt, meg nem voltak saját ötletei, de biztosan megvolt annak az oka, hogy ennyire ragaszkodott a már megalkotott formákhoz, én nem ismerem az életművét meg a felfogását.

Viszont ha mindenki a szabályokhoz ragaszkodna, meg a betanult dolgokhoz, akkor nem lenne előrelépés, nem lenne már mit kifejezni, ami sajátja valakinek. Ha Bartók még szonáta-formákból építkezett volna, ki mondaná rá, hogy a múlt század legnyagobb zenei zsenije? Minden ember érzései másmilyenek, ezért ha őszinteséget szeretnénk, akkor úgy van rendjén, hogy ösztönből alkotunk, nem formákban gondolkodunk, meg azt lessük, hogy most ide,vagy oda kötelező egy ilyen hangnembe átlépni, különben megszegem a szabályt... ki nem szarja le? Ahogy Debussy mondta: „Miért változtassak hangnemet, ha nekem ez tökéletesen megfelel?”.

A legnagyszerűbb dolgok pont abból születtek, hogy áthágták a szabályokat, meg a dogmákat és őszinték mertek lenni.
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-18 09:27 |  #3658
Szonáta-formáról írtam, nem pedig a szonátáról.
Haydn fektette le az alapokat(alkotta meg a szabályokat) és Mozart illetve Beethoven már azok a szabályok alapján alkotta műveit. Tehát egy séma alapján alkottak. A dallamok természetesen egyéni invenció alapján születtek, de igen szigorú szabályok szerint öntötték formába őket.
Válasz '' hozzászólására (#)

Patkó 2008-09-18 09:05 |  #3657
a garvitáció sem létezett amíg newton fejére nem esett egy alma.
zeneelmélettel már az ókori görögök is foglalkoztak, ennyire hülyék nem lehettek...

Beetlejuice 2008-09-18 08:58 |  #3656
kis is....lássuk csak...hmmmmm
II. Béla?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-09-18 08:57 |  #3655
....kell készteteés...aztán elengedhetetlen a kreativitás, és utánna jó, ha van kis elméletitudás, mert úgy már jobban ki tudodadni a kretivitásod!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-18 08:39 |  #3654
És ki fektette le ezeket a szabályokat? A tudósok, vagy a zenészek?
Előbb definiálták a szonátát, és az alapján született az első mű, vagy fordítva?
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-17 22:19 |  #3653
Ne hülyéskedjetek már gyerekek! Olvassatok már utána a dolgoknak!
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-17 22:16 |  #3652
Ha arra gondolsz, hogy az ősember két lábszárcsontot összeütve, tulajdonképpen zenét csinált, akkor igazad van, de ahogy tudatosan kezdett "zenét szerezni" az ember, az mindig(főleg az elején) komoly szabályok között történt.
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-17 22:10 |  #3651
Pl: Nézz utána a szonáta-formának, ott,kérlek szépen még az is meg van határozva, hogy az egyes részek(téma-kidolgozás-repríz), illetve azok alkotórészei, az alaphangnemhez képest, hanyadik fokon, milyen hangnemben kell, hogy következzenek egymás után!
És láss csodát: Beethoven összes zongorszonátája( mind a 32!)híven követi ezt a formát!
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-17 22:01 |  #3650
Drága Kolléga!
Talán el kellene mélyedni egy kissé a klasszikus zeneelméletben...
Válasz '' hozzászólására (#)

Lupo 2008-09-17 21:25 |  #3649
Pedig ez igy van, barmennyire is hadakozol ellene.
Teny. A klasszikus zeneszek muveibol
alkottak a zenetudosok torvenyeket.

Buck kollega szepen osszefogta a lenyeget,
a tobbi kerdes tekinteteben is.
Válasz '' hozzászólására (#)

toth2008-09-17 19:31 |  #3648
szerintem is szükség van egy alap elméleti tudásra, viszont baromira egyet tudok veled érteni.
én 18 éve gitározgatok értsd prüntyögök és bőven van még mit tanulnom ugyanis nulla elméleti tudásom van
najó egy kevés, de tényleg kevés.
persze ez az én bűnöm is hiszen a
18 év alatt kisebb nagyobb kihagyás volt (inkább nagyobb) amikor elő se vettem a gitárt.
viszont amikor tanultam akkor abból állt az oktatás, hogy elmentem a tanáromhoz, segg részegre ittuk magunkat és ebben a kellemes állapotban megmutatott egy van halen számot. (a tanárom eszméletlen jól gitározott)
semmi elméletet nem tanultam és most kezdek rájönni hogy kell, ha nem is magas szinten, de egy kevésre szükség van.
teljesen magamtól tanulgattam a gitárt, rengeteg számot megpróbáltam megtanulni, nézegettem mindenféle gitároktató weblapot, de rá kellett jönnöm, hogy hiába vannak jobbnál jobb gyakorlatokat kínáló weboldalak, jobbnál jobb gitárosok tollából, ha egyszerüen fingom nincs azt a skálát mi alapján játsza.
csak benyalom az ujjrendet a pengetést stb. de hogy az milyen skála, mi mire épül, hogyan tudom esetleg elmagyarzni másnak az már kérdőjel.
viszont ha elméleti szinten elmagyarázzák hogy "ezt a hangot azért fogod ezen hang után mert", akkor már könnyebb.
esetleg magamtól is eljátszom más fekvésben mert tudom hogy mondjuk az alaphang után nagyterc végül tiszta kvint.
viszont abban is igazad van hogy a zenére is nagyon kell figyelni és nem arra hogy "ezt nézd mit tudok" és füstöl a gitár.

bocs ha sok lett
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-15 23:59 |  #3647
Egy másik megközelítési mód...Tök állat szerintem.

Beetlejuice 2008-09-15 16:15 |  #3646
így így...olyan ez, mint bármilyen művészeti ág....veled kell, hogy szülessen...rajz,festészet, szobrászat...csináltam kiskoromtól fogva, majd csak egy idő után kezdtem el tanulni....fordítva nem megy ez.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-15 16:10 |  #3645
Nem azt mondom, hogy fingjuk sem volt, mi az az "egynégyötegy", de biztos nem vacakoltak azzal, hogy az adott mű most beleférjen a keretek és szabályok közé, ennek ellenére -amellett, hogy gyakorlatilag szarták a zenét- minden a helyén volt- ezt nevezik lángelmének. De az ösztönösség tutira megvolt náluk. Az ,hoyg tudtak kottát írni, az más téma.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-09-15 09:18 |  #3644
Landi azt szerette volna kifejezni ezzel, hogy előbb volt a zene ás csak utána az elmélet.
És kurvára igaza van.
A tények makacs dolgok.
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-13 13:43 |  #3643
A klasszikus zenészek sem tanulták az elméletet?!?
Ne viccelj már. Kire gondolsz? Mert a legnagyobbak, Bach, Mozart, stb bizony keményen ott voltak a szeren. Csak arra gondolj, hogy hogy tudta volna bármelyikük is lekottázni a sokszólamú partitúrákat, komoly zenelméleti tudás nélkül?

"hiszen ők hozták létre és csak utánuk írták meg tudományosan a tudósok"
Te egy komoly ember vagy, jó muzsikus, a Te szavadra figyelnek sokan, itt a Fórumon is. Ezért nem szabad ilyen csúsztatásokat(hülyeségeket) leírni, mert elhiszik!

Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-09-13 13:23 |  #3642
belső kényszer?
"kéne vagy 5000 eladott lemez"
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-13 13:20 |  #3641
Mégegy érdekes dolog eszembe jutott. (ó, jeee... )
Szóval az is kurva jó dolog tud lenni, mikor pár tanult fazon, csak úgy, mindenféle indíttatás nélkül összeül zenélni egyet. Mondjuk sztenderdezni, örömzenélni. Olyan ez, mint egy beszélgetés, társalgás.

Aztán van olyan, mint itt alább írtam, mikor valami belső feszültség, vagy kényszer hatására otthon, magányában alkot az illető.

A kettő eléggé más, pedig mindkettő zene.
Nyilván igazán mély inkább az utóbbi lehet, bár biztos van példa a másikra is. Nem hiába írják általában egyedül a dalokat/műveket az emberek, mint ahogy a régiek is tették.

christiansen 2008-09-13 12:54 |  #3640
elvileg Greg Howe osztálytársa volt a GIT-n,
1990-ben(!!) meg már oktatóvideója volt a REH-nél
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-09-13 12:53 |  #3639
Az oktatóján azt mondja, hogy valami 6 évesen kezdett zenét tanulni...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-09-13 12:52 |  #3638
Sok mindennel egyetértek, amit mondasz, de kicsit sok nekem benne a pátosz, mester. Csipázod Wagnert, mi?
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-09-13 12:47 |  #3637
Ez nagyon tetszett
"Ha valaki elméletet tanul és egy idő utána ez leülepszik benne, akkor beépülhet az ösztönösség mellé olyan formában, hogy mikor zenét írunk, vagy improvizálunk, már ott lesz a fejünkben, amit tanultunk, de nem kell tudatosan rákoncentrálnunk, vagy gondolkodnunk rajta. Tehát ebben a formában beépül a megszerzett tudás az ösztönösség mellé."


Viszont sajna ma egyre több progresszív műfaj jelenik meg, az autentikus
dolgok ritkák...de belőlük már nem is lehet nagyon újat alkotni...

Ricsi2008-09-13 12:14 |  #3636
Sokszor úgy tűnik, a technikát fontosabbnak tartják egyesek, mint hogy kifejezzék magukat, kifejezzenek érzéseket. Pl. minél több lefogott hang minél kevesebb idő alatt...Nem azt mondom, h nem kell technika! De ne az vezéreljen vkit...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-13 11:58 |  #3635
Most persze lehet, hogy félreértenek néhányan. Nincs kifogásom az elmélet tanulása ellen! De induljunk ki abból, hogy a klasszikus zenészek sem tanulták az elméletet, hiszen ők hozták létre és csak utánuk írták meg tudományosan a tudósok. Az más kérdés, hogy annyira kifinomult volt a hallásuk, hogy egységesen ugyanazokat a "szabályokat találták ki", ezért is láthatjuk ma, hogy (csak egy gyors péda) Mozart ugyanúgy igyekezett kerülni egytöbbszólamú zenében az oktávok, vagy kvintek párhuzamos mozgását, mint mondjuk Bach. Amíg egy kevésbé tehetséges ember valózsínűleg csak nagysokára figyel fel erre és próbálja tudatosan úgy alakítani a szólamokat...
De vagyük a mai zenéket. Sok rock/metál csapat zenészei autodidakták, tehát nem tanultak elméletet, ellenben pl jazzt csak az tud játszani, aki tanulja (hogy tud-e kottát olvasni vagy sem, az már máshová tarozik). Viszont ha tanulja, akkor az már nem lehet ösztönös. Ez az ösztönösség szó egyébként régen más értelemmel bírt, mint manapság. Régen az számított ösztönös zeneírásnak, ha az szerző a saját érzéseit hangokban akarta elmondani, mert késztetést érzett rá, hogy kifejezze fájdalmát. A valódi művészi zenében a szerző nem csak az apró-cseprő materialista gondjait írta meg, hogy pl. milyen szar, hogy nincs pénze, vagy elhagyta a nője , hanem sokkal egyetemesebb, magasabb szintű érzéseket és gondolatokat próbált kifejezni, amiben biztosan nem azt nézegette, hogy most a c-moll hangnemből hová érdemes továbblépni, vagy mit kéne alterálgatni, hogy izgibb legyen a mű; inkább a drámaiságra fektette a hangsúlyt.
Ma meg ha valaki zenét ír, akkor egyrészt másolja (még ha nem is direkt) azokat, amiket hallgat(ott), sőt, figyelembe veszi a trendeket is, vagy épp a kereskedelmi igényeket... ettől már messze áll az ösztönös zeneírás.

Ha valaki elméletet tanul és egy idő utána ez leülepszik benne, akkor beépülhet az ösztönösség mellé olyan formában, hogy mikor zenét írunk, vagy improvizálunk, már ott lesz a fejünkben, amit tanultunk, de nem kell tudatosan rákoncentrálnunk, vagy gondolkodnunk rajta. Tehát ebben a formában beépül a megszerzett tudás az ösztönösség mellé.

Sajnos, a mai jazz zenékben sokan annyira túlzásba viszik a nagy tudást, amit a fejükbe vertek (a metálosok meg a technikát), hogy megmutassák, mennyire képzettek, hogy emellett a zene valódi célja, értelme eltörpül (saját érzéseket kifejezni saját eszközökkel, ötletekkel, még ha teljesen szokatlan is lesz és legfeljebb kevés ember érez majd rá igazán, mert átlagosabbhoz szoktak). Ez már valamennyire modern karrierizmus (a szó trendi értelmében), ami sajnos -mint minden mást is- egyre jobban támad...

szóval tanuljon mindenki elméletet, de inkább zsigerből zenéljen, fejezzen ki valamit, ha van mondanivalója (ha nincs akkor minek...), aztán ha már leülepedett a tanulás, úgyis érezni fogja, hogy volt értelme tanulni, de ezen görcsölni, okoskodva zenét írni úgysem lehet... - legalábbis nekem ez a véleményem

landmine2008-09-13 11:19 |  #3634
Miért, máshogy látod?
Válasz '' hozzászólására (#)

Rodnas 2008-09-13 11:06 |  #3633
na itt aztán megint beindult a buli...
ejjlandilandijupinappihaccacáréhoppendli...

czen 2008-09-13 10:40 |  #3632
Teljesen igazad van!Erre az egyik legjobb példa Richie Kotzen aki úgy került be a Stanly Clarke(Vertu) zenekarába hogy nem tudott kottát olvasni,mégis őt választották az európai turnéhoz.Persze ő egy született zseni ,érdemes meghallgatni az Inner Galactic Fusion Experience lemezét.:))
Most meg bluest játszik.:)
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-09-13 10:18 |  #3631
landi, el sem hiszem, hogy ezt te írtad...
Válasz '' hozzászólására (#)

ati2008-09-13 10:03 |  #3630
"Aki meg tanul és beleássa magát a zene elméletébe, annak lesz ugyan egy jó kis háttere, sok helyzetben kiismeri magát, "sokmindenhez hozzá tud szólni", viszont fennál az veszély, hogy TÚLZÁSBA VISZI..."
Ezt ugye Te se gondolod komolyan?
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-09-13 09:58 |  #3629
Mélységesen egyetértek...Nekem a nagy kedvencem 11 éves korom óta a Beatles(33 vagyok), ők aztán nem sokat konyítottak a zeneelmélethez, mégis, még a kritikusaik szerint is alkottak pár apróságot...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-13 08:47 |  #3628
Érdekes dolog ez a párosítás. Szerintem, ha az ember tehetsége megadatott, és ösztönből képes jó zenéket írni, mindenféle elméleti ismeretség nélkül, az nagyon klassz dolog. Ha megfigyeljük, sok ismert zenész fabatkát sem ért a zeneelmélethez, mégis van, hogy korszakalkotó dolgokat csinálnak.
Aki meg tanul és beleássa magát a zene elméletébe, annak lesz ugyan egy jó kis háttere, sok helyzetben kiismeri magát, "sokmindenhez hozzá tud szólni", viszont fennál az veszély, hogy túlzásba viszi és olyan zenéket csinál, amit senki sem élvez (talán még ő sem), mondhatni a szakmának zenél.
Előbbi inkább a lélek és a szellem zenéje, a másik meg az agyé.
De akármilyen periódusban van is az ember éppen, összességében úgyis az számít, hogy a léleknek milyen értéket ad a zene, úgyhogy én az ösztönzenére szavazok

(a saját tapasztalataimat nem írom ide, mert senkit sem érdekel )
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-13 08:40 |  #3627
Mindenfajta zenéhez, stílushoz konkrét technika dukál, azon túlmenően, hogy az alapok mindenhol ugyanazok. Akkoriban pl. én is mindent kipengettem, mint ahogy Petrucci, ma meg már a legatós technika jön természetesebben, meg sok akkodrváltás, stb, el is lustult a pengetésem kissé Most épp metál zenét alkotok, és mit mondjak, rá kell gyúrnom a pengetésre rendesen...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-09-12 23:21 |  #3626
De lehet így technikailag már nem érhet nagy meglepetés..
és ehhez jön(jött) az elmélet...

mikó lesz má" bulitok?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-09-12 17:53 |  #3625
mert túlságosan beleszűkültem a Petrucci-féle tekerésmániába akkoriban egy olyan zenekarral toltam, akikkel pont DT-t, meg LTE-t nyomtunk, és ennek hatására a saját zenéimet is úgy írtam, hogy nyolcszáz téma, technika mindenekfelett, stb...
nem mondom, hogy nem jó zenekar, mert nagyon is jók, bár az újabbak szerintem totál ötlettelen metálkatyvaszok, de sokan szeretik, úgyhogy
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-09-12 17:15 |  #3624
hogyhogy?
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-09-12 13:03 |  #3623
Mondjuk az "el se kezdd" kicsit erős, de sok jóra nem lehet számítani...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-09-12 13:02 |  #3622
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-09-12 12:55 |  #3621
Válasz '' hozzászólására (#)

Bizsibazsi 2008-09-12 12:41 |  #3620
"Ha ezek párosulnak azokkal a tehetség/ösztönszerű dolgokkal"
Ez az!
Mert ha nem párosulnak, akkor születnek a gépies, kiszámítható, unalmas dalok, mert ha eleve úgy ülsz neki, hogy "ebben-és-ebben a hangnemben vagyok, erre ez-és-ez passzol, valamint ez-és-ez a hangzat követheti ezt-és-ezt a szabályok szerint" akkor tényleg szart sem ér az egész, és inkább el se kezdd...
Talán ebben megegyezhetünk.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-09-12 12:36 |  #3619
:DDD...ezzel ébn is így vagyok...de a fejem is fáj egy idő után:DDDD
Válasz '' hozzászólására (#)

Bizsibazsi 2008-09-12 12:29 |  #3618
Tudod mit?
Nekem 15 perc bőven elég J.L.H.-ből, de a D.T.-ből is...
Pedig van vagy 5 D.T. lemezem, meg vagy 2 J.L.H., de nem emlékszem, mikor hallgattam őket utoljára.
A D.T. tanuláshoz háttérzenének pont jó volt régen, mert ha elkezdtem rá odafigyelni, elfáradtam tőle...
J.L.H.-től meg alaudtam.
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2008-09-12 10:03 |  #3617
Jó az a szűkített,én legalábbis csípem. (3:22-től)
Válasz '' hozzászólására (#)

Ricsi2008-09-12 08:42 |  #3616

A tehetség hiányát nemcsak technikával lehet pótolni. Lehet pl. extravaganciával, pl. Tokio Hotel...
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu