HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 09

Jónás Tamás (instrume

2024. május 04

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


A hangyák ura2008-08-12 11:04 |  #3515
Én igazából arra gondoltam hogy hallásfejlesztő gyakorlatnak jók az ilyenek.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-08-12 09:31 |  #3514
Az intonáció maga a hang amit tisztán megszólaltatsz a hangszereden vagy kiénekled. Nem nagyon értettem, hogy mit akarsz gyakorolni pl. egy gitáron amikor intonálásról beszélsz, de ezek szerint te az énekhangra gondoltál.
Nem hülyeség amit csinálsz, ha jó a hangod és énekelsz is.
Nekem sajnos max. vokálra ha alkalmas a hangom tehát nem is erőltetem. :D
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-08-11 22:31 |  #3513
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-08-11 22:30 |  #3512
Én olyasmire gondoltam mint pl. hármashangzatok intonálása, hangközök intonálása. Szerintem skálákat is hasznos így megtanulni bár én nem vagyok ebben szakértő.
Én pl. olyasmiket szoktam csinál hogy pl. lefogok egy maj7 akkordot aztán megpróbálom ráénekel a hozzá illő skálákat. De passz, lehet hogy hülyeség, viszont én jól elszórakoztatom magam vele
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-08-11 16:28 |  #3511
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-08-11 15:25 |  #3510
Nem, de könnyebben fingja el magát.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-08-11 15:23 |  #3509
Milyen intonálási gyakorlatokra gondolsz?
Válasz '' hozzászólására (#)

sapi 2008-08-11 14:33 |  #3508
valaki szegeden oktat gitárt?


Köszi

Beetlejuice 2008-08-11 14:17 |  #3507
Mé???...tesiórán a medicinlabda dobálástól gyorsabban futsz?:DDDD
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-08-11 14:16 |  #3506
Akkor gondolom szerinted intonálási gyakorlatokat is csak viccből szoktak csinálni
Válasz '' hozzászólására (#)

E.M.2008-08-11 09:57 |  #3505
Zeneelmélet és basszusgitár oktatás!
Ha szeretnél fejlődni zeneelméletben és a basszusgitározás technikája terén hívj bátran!
Eged Márton
www.myspace.com/martoneged

Snakepit2008-08-11 09:43 |  #3504
Előbb lesz a fejedben, mint a kezedben...Magától. Nem kell azt dúdolgatni.
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-08-07 10:47 |  #3503
Na ja. Az én hangomat pl. nem erre találták ki szerintem:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-08-07 10:34 |  #3502
Ezt mondom én is. De hogy játék közben énelkelni...majd he jön, én nem erőltetem.
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-08-07 10:20 |  #3501
Szerintem fülre jó gyakorlat a dúdorászás. Ebben szerintem pont az a lényeg, hogy ne csak a kézben, hanem a fejben is ott legyen a skála.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-08-07 10:07 |  #3500
Nem tudom. Szerintem a dallam inkább kézben/fejben/szívben van, mint szájban, már ha gitározik az emberfia...
Külön ezért én nem kezdek el dudorászni, de mondjuk a nyávogós figcsiknél muszály egy kicsit. Ez már jön.
És szerintem ez mindig többet számít. Azt csináld, amit természetesnek érzel, ne azt, amire mások esküsznek.

Pl. egy ideig frusztrált, hogy nagyobb sbességnél elkezd egy kicsit mozogni az alkarom(pengető kéz...). Megpróbáltam egy helyben tartani, annyit éártem el, hogy nem tudtam túllépni egy határon, és begörcsölt a kezem. Azóta leszarom. És lám, egyre jobban megy...

A skálatanulás ilyetén módon viszont pozitív, főleg ha az adott hangot mondod hozzá(Gnél G, C#nél cisz, miegyéb...)
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-08-07 09:52 |  #3499
Ja, nézd meg pl. Bensont, Kotzent, Bonát. Nekik faszán megy a téma. Én mellesleg a skálákat is így tanulom
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-08-07 09:21 |  #3498
Majd valamikor keresek valakit, aki rendelkezik technikai háttérrel. dr_kopasz kollega mondjuk itt van a közelben, meg úgyis nála van az előfokom, lebeszélem vele oszt" hajrá.
Sokat ne várj, tanuló vagyok még erősen...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-08-07 09:19 |  #3497
Konstans R betű megformálása, és meg is van oldva...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2008-08-06 21:23 |  #3496
vagy indiai kántálás -> Shawn Lane

landmine2008-08-06 21:23 |  #3495
szandi a te embered, tőle sokat leshetsz!
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2008-08-06 21:22 |  #3494
jaja, tappinghez már komoly jódlitudás kell

landmine2008-08-06 21:21 |  #3493
Csak akkor van gigszer, ha egy tekerős szólót akarsz így előadni
Válasz '' hozzászólására (#)

tupu 2008-08-06 21:16 |  #3492
Valahol olvastam (lehet hogy pont a fórumon) hogy még ízesebb, hangulatosabb lesz a szóló, ha közben énekled a dallamot. Kipróbáltam, tényleg így van. Lehet, hogy nem illeszkedik halálpontosan, de több élet lesz benne.

Snakepit2008-08-06 10:09 |  #3491
Kíváncsi vagyok hogyan alkalmazod ezeket. Löksz be valami saját felvételt? Persze némi magyarázattal is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-08-01 09:50 |  #3490
Jó, nyilván...a dúr móduszai lennének a modálisok, vagy el vagyok tévedve fogalmilag? Azért csak nem...
Persze, hangnemen belül.
Na long live dodekafónia!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-08-01 08:39 |  #3489
Aham. Szóval te a skálákat hívod modálisoknak. Zavaró volt a megfogalmazás. Egy hangnemen belül beszélünk különbözó móduszokról nem globálisan. :)
Ez akkor inkább skálamixelés amiot csinálsz nem? Ha jól szól akkor egyefene. Szójjon hangosanazének!
Egyébként a kromatikával igazad van csak oda kell figyelni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2008-07-31 23:21 |  #3488
Yes, yes!!!! Tökre igaz, amit a kromatikusról mondasz, én is így gondolom. Igaz, nem azért, mert akkora spíler lennék, hogy rájöttem magamtól, hanem, mert a gitártanárom is ezt mondta. először néztem rá, mint a moziban, hogy mi????, de aztán megmutatta mire gondol... És yes... Pontosan így van...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-07-31 23:06 |  #3487
Álljálljállj! Hogy-hogy nem csinálok SEMMIT?!

A "kevered a modálisokat" nálam annyit tesz, hogy jelen van akár egy A-moll és egy A-dór is egyszerre teszemazt. Ez kapásból kettő...nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-07-31 22:26 |  #3486
Ha adott hangnemen belül kevered a modálisokat akkor lényegébe véve nem csinálsz semmit, csak egy skálában mozogsz. A D dór is vagy a G mixolíd is csak egy sima Cdúr skála.
Az már más kérdés, hogy ezek jobban szólnak Dm vagy Gd akkordokra. A lényegen túl sokat nem változtat. :)
Ha a természetes mollt kevered a harmonikussal az már más harmóniamenetet kíván meg ahhoz, hogy tényleg barón szóljon.
Egyébként meg igazságod vagyon. :)
Szólózásnál többet jelent egy-egy jó figura, frazírjaink és mint ahogy Miki mester elmondta régebben, legyen íve a szólónak és legfőképp mondanivalója. Na ennek az ízére nehéz ráérezni. Pedig erről szólna a dolog...No mindegy. Elkalandoztam.
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-07-31 21:09 |  #3485
Ja, úgyis erről szól az impro: légy konzisztens!
Válasz '' hozzászólására (#)

nemedykrisz2008-07-31 20:53 |  #3482
De mennék, ha pesti lennék...
más: nagyon tetszett a szolnoki fejtágítás, az a 3 mondat is jelentett vmit amit az impróról be tudtál sűríteni.
Válasz '' hozzászólására (#)

nemedykrisz2008-07-31 20:51 |  #3481
...a válasz benne volt: megérteni hogyan működnek a skálák, aztán tudod mire lehet játszani. Jó kiindulási alap sztem ha az 1. 3. 5. 7. hangok viszonyát vizsgálod, az sokat segythet... sztem
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2008-07-31 20:51 |  #3480
Én megyek!
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2008-07-31 20:50 |  #3479
Bocsánat az offért de talán témába vág. Minden érdeklődőt szeretettel várok az augusztus 25-26-27-én tartandó gitár és improvizációs kurzusra amit a pesti Kodolányin fogok tartani. POnt ilyenekről lesz szó játékosan sok zenével gitározással feladattal.
GYertek!!

Puppy On Acid2008-07-31 20:48 |  #3478
Hehe, tolj mindenre melodikus mollt...az elég újszerű lesz...
Válasz '' hozzászólására (#)

Puppy On Acid2008-07-31 20:46 |  #3477
Mondjuk személy szerint én mikor megunom az adott hangnemen belüli modálisokat, akkor rém egyszerűen dobom fel.
Keverem öket. Pl. természetes mollt harmonikussal és/vagy dórral. Meg nyilván a többi ujjrendnél/modálisnál is.

Ezzel bizonyítani próbálom azt az elb*szott elkézelésemet, hogy az egész zene egy nagy kromatikus skála, csak tudni kell hol állsz meg. És ha rossz helyen, akkor ismételd meg, akkor azt hiszik majd, hogy direkt csinálod.

De egyébként először mindig adott hangnemen belül kell elrendezni a dolgokat a modálisokkal, teszemazt Band-in-a-Boxban berrakni egy sima blues alapot, vagy egy szem akkordot, aztán arra sétálgatni. És idővel jönnek csak az "exotikus skálák".
Így végginézve a válasz inkább Pecának megy, de a gondolatmenet a megválaszolt cuccból indult.
Bocsi.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-07-31 20:45 |  #3476
Ezekkel tisztában vagyok úgy nagy vonalakban, inkább más dallamvilágok felé evickélnék, ami népi, vagy szokatlan, mondhatjuk úgy, kísérletező. De köszönöm
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-31 20:42 |  #3475
Érthető, de nem ez volt a kérdés.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-07-31 20:39 |  #3474

Próbálkoztam ezzel is, hogy durr a lecsóba, emelgessük fel ezt a fokot is, azt is, random, aztán adjneki , de mindig egy létező jött ki, úgyhogy inkább azokból válogattam utána is. Elkezdtem felírogatni az akkordokat a fokokra, kijött mindenféle kínai dolog, de valahogy normális kép nem akart összeállni. De még kitartok
Válasz '' hozzászólására (#)

nemedykrisz2008-07-31 20:38 |  #3473
nemtom mennyire volt érthető...

nemedykrisz2008-07-31 20:37 |  #3472
Szerintem először a modális skálákat lenne érdemes rendbe szedned, annak elég jó irodalma a Marc Sabatella-féle olvasókönyv. Ha azokat megérted és kezelni is tudod, tudsz már magadtól is fejlődni.

Próbálj a skála és akkord hangok egyezésére koncentrálni, ha egy akkord hangjai tartalmazzák a skála hangjait, nem tévedhetsz, nyugodtan rájászhatod a skálát az akkordra, ez viszont elég unalmas egy idő után, tehát ha ez biztosan megy próbálj olyan skálákat az akkordra játszani, ahol (pl. egy 3-as hangzatnál) már csak kettőt tartalmaz a skála...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-31 20:36 |  #3471
Úgy emlékszem, hogy van egy ilyen videó az egzotikus skálákról, biztosan hiphop letölthető valahonnan... Most nem jut eszembe a címe, de ha a gugliba beírod, hogy exotic scales, akkor biztosan megtalálod, meg még sok mást is.
Én régen nézegettem ezeket, de sajna ezek a skálák nem autentikus környezetben nem szólnak valami jól.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-07-31 20:29 |  #3470
Hát ennyi erővel magad is kitalálhatsz ilyeneket
Tessék, itt egy Mucsuturu-skála, én találtam fel:
C-Eb-E-F-G-G#-Bb

Na ezzel csak azt akarom mondani, hogy sztem felesleges ilyenekkel bíbelődni, de szólj, ha kisül belőle vmi jó
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-07-31 20:22 |  #3469
Arra gondoltam egyik nap, hogy elkezdek nézegetni dúrok, mollok, pentatonok, stb-ken kívül más skálákat is. GP4-ben van jópár, ilyenek például, mint mongolian, neapolitan, kumoi, hirajoshi, oriental, egyéb népi skálák, ilyesmi. A kérdésem az, hogy hol találhatok ilyen mondhatni "egzotikus" skálákhoz valami útmutatót, hogy hogyan érdemes az alkalmazásukhoz hozzáfogni? Agymenés meg minden, de gondoltam megkérdezem, mielőtt sikerélmény híján beleunok

christiansen 2008-07-30 22:45 |  #3468
Bussy Gábor: 5 stílus
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 21:06 |  #3467
Meg szerencsére megnéztem a neved alatt, hogy kivel is állok szemben. :DDD
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-07-30 21:06 |  #3466
Egy percig sem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 21:05 |  #3465
Én sem veszem ám halálkomolyan, ne aggódj.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-07-30 21:02 |  #3464
Ház ez igaz. Pl. egy barrés hármas a gitáron lefogva sem kizárólag tercépítkezésű ezzel a felfogással. Mert ugye kvinttel indul, utána meg kvart követi. Vagy a zongorán egy tágfekvéses kvintfelrakású akkord (pl C-G-D-A)sem.
De ezzel csak vicceltem, mert ez már.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 20:54 |  #3463
Én meg pont azért írtam, mert ez így nem állja meg a helyét, hogy mindig tercekből épül egy akkord. Szerintem.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-07-30 20:52 |  #3462
Nem is mondtam, hogy véletlen. Csak arra utaltam, hogy van abban valami, amit a kolléga alább írt. A kvartakkordok jók.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 20:36 |  #3461
Mivel mindent fel lehet fogni másképpen is, akár matematikailag kiszámítva is. Ugyanakkor nem véletlenül nevezik úgy a dolgokat ahogy. Nem véletlenül nem ugyanaz a bővített szekund, meg a kis terc, meg nem véletlenül nem ugyanaz a F#, meg a Gb.
Szóval igen, a felrakásból ered az, hogy kvártakkord, tehát nem tercépítkezésű.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-07-30 20:30 |  #3460
Az is visszavezethető tercépítkezésűre, a kvartakkord jellege csak a felrakásból ered.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 20:23 |  #3459
Nem hallottál még a kvártépítkezésű akkordokról?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-07-30 19:47 |  #3458
este megkereslek msn-n!
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-30 17:21 |  #3457
c dúr esetében c d e f g a h
1 fokon c dúr c e g
2 fokon d moll d f a
3. fokon e moll e g h
4. fokon f dúr f a c
5. fokon g dúr g h d
6 fokon a moll a c e
7 fokon h szűkített h d f

Fender59 2008-07-30 17:21 |  #3456
Nem többnyire, hanem mindig...
Válasz '' hozzászólására (#)

Dozer002008-07-30 16:51 |  #3455
ÉRthetőnek érthető csak még össze kell rakni fejben is hogy használni is tudja az ember:D

Kether2008-07-30 16:46 |  #3454
Már ha négyeshangzatokról beszélünk.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-07-30 16:43 |  #3453
Dúrnál
1. maj7
2. m7
3. m7
4. maj7
5. 7 (domináns szeptim)
6. m7
7. félszűkített (m7b5)

Adott alapról 1. (alaphang), 3. (terc), 5. (kvint), 7. (szeptim)
Nem tudom érthetőbben, remélem, valamennyire világos:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 16:41 |  #3452
A skála különböző fokainak alaphangjaira épülő a skála hangjait felhasználó tercekből (többnyire) építkező hangzatok.
Válasz '' hozzászólására (#)

Dozer002008-07-30 16:39 |  #3451
ÉS a skála fokaira épülő akkordok mit takarnak pontosan ezt nem mondta még el a tanár viszont engem már most érdekel :)

dcsabi2008-07-30 16:37 |  #3450
G dúr harmadik fokán lévő skála az B C D E F# G A azaz a B fríg skála
a fok azt mutatja meg egy hangnál hogy a skálában hnyadik hangként szerepel. pl ha azt mondom g az ötödik fok akkor tudjuk hogy c az alaphang. mert a c dúr skála ötödik foka g.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 16:32 |  #3449
Akkor nem szóltam.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-07-30 16:31 |  #3448
Igen, azt jelenti, de a G dúrban illik F#-t használni F helyett.
Válasz '' hozzászólására (#)

Dozer002008-07-30 16:31 |  #3447
az F ott F# akar lenni sorry

Dozer002008-07-30 16:30 |  #3446
SZépjónapot mindenkinek.
Lenen egy kérdésem. A skálákrol enne szó, illetve a fokairól. Vegyünk pl egy G-dúr skálát.
A hangjai : G A B C D E F G" (én H helyett B-t szoktam inrni)
A fokai azt jelentik hogy éppen melyik hangjáról kezdem a skálát? tehát pl 3. foka a G-durnak a B és a btől-b ig terjedő hangjait játszom?
ELőre is köszönöm a választ.

Peca2008-07-31 20:58 |  #3484
Ez de tetszik, ilyesmi pl:


Peca2008-07-31 20:55 |  #3483
És bármilyen hangnemű is a kíséret, dacosan mindenre mondjuk C melodikus

De komolyra fordítva, talán nem is igazából a szólózás része érdekelne, hanem a kíséret, az akkordok, ilyesmi (akár egy-egy népi skálánál).

Köszönönöm mindenkinek a hozzászólást, bíbelődök még a dologgal
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-07-11 19:15 |  #3445
Nézz vissza, ez a topik is jó olvasmány.
Válasz '' hozzászólására (#)

W.A.M.2008-07-11 19:12 |  #3444
Üdv mindenkinek. Ki milyen könyvet/könyveket tudna ajánlani jazz-re, blues-ra, funky-ra és country-ra? Gondolom ez nincs meg mind egy könyvben. Nem járok tanárhoz magamtól tanulok gitározni, uh valami tényleg igazán jó könyv/könyvek kellene.

dcsabi2008-07-04 15:30 |  #3443
mysongbook-ot ügyvédek támadták......mondjuk ott sok hivatalos kotta másolata volt amik official megjelentek boltokban

landmine2008-07-04 14:39 |  #3442
szetintem ez kb olyan lenne, mint anno a mysongbook- tele hibás vackokkal...
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-07-04 14:26 |  #3441
jaja...:D
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-04 14:05 |  #3440
az nem titkos
és aki abszolut halklással egyből hallja? ha valamit bemondanak a rádióban már nem lehet leírni?
nem a zenét másolja le
az nagyobb bűn ha szarul írja le sztem :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-07-04 13:01 |  #3439
Miért?
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2008-07-04 12:48 |  #3438
(Ja,nem erre a honlapra gondoltam-mielőtt félreértenék)

cserje 2008-07-04 12:47 |  #3437
Valaki álljon mellém mérgelődésemben!:
Szerintetek üdvös egy olyan nyilvános oldal, ahová boldog-boldogtalan felteheti dalok akkordmeneteit?
Most olvastam bele egy ilyenbe, ez emberiség elleni bűntett!

Peca2008-07-03 22:58 |  #3436
Ez volt a kérdés
Nem értettem, hogy domináns szeptim miért egyenlő a kis szeptimmel, mert nekem a domináns szeptim mint olyan nem hangközt, hanem domináns szpetim akkordot jelentene, ami V-ik fok dúrban, illetve mollban is. Mert máshol dúr+alapra tett kis szeptim nem fordul elő. Az tény, hogy körülményesen fogalmazok
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 22:07 |  #3435
értem
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-07-03 22:01 |  #3434
Az a lényeg, hogy akkordhangként, meg skálahangként más a sztenderd megnevezés. Ezt mondom, meg hogy jóccak!
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 21:47 |  #3433
nem teljesen értem mit szeretnél kérdezni...túl sok a rövidítés
már nem fog hozzá az agyam

2008-07-03 21:26 |  #3432
Na tehát újra. Vannak fokok: sz2 (elvetemülteknek), k2, n2, b2 (mollban plö.), sz3....sz7,n7,k7,b7 (ja, ez szintén elméleti jelentőségű, különben nem)

Ezek a fokok. Amikor akkor szólal meg, lehet azt mondani, hogy domináns szeptim, meg major szeptim, de amúgy k7 és n7. A sz7 az szűk szeptim, ezen nincs mit variálni. Ha azt mondanád helyette, hogy diminished szeptim, akkor is helyes, csak angol, mi meg magyarolunk.

2008-07-03 21:20 |  #3431
Akkor én kérdezzek?
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 21:19 |  #3430
én mondom:)
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-07-03 21:17 |  #3429
Erre szokták a joviális tanárok, hogy: kérded, vagy mondod?
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 21:16 |  #3428
szűkített szeptim = 7bb
azaz kisszeptimed leszállítod szűkíted .......nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-07-03 19:22 |  #3427
Ja és attól még a k7 nem domináns hetes, nem elegáns így szólítani.
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-07-03 19:21 |  #3426
No. Hetedik fokból van nagy, kis, és szűkített. Akkordban megszólalva ez maj7 (M7, avagy kisháromszög7), 7 (dom7), dim7 (kiskarika7). Ezek önmagukban is értelmes akkordjelölések, mert plö a maj7 jelenti a dúr hármast nagy szeptimmel. A szimpla 7 jelenti a dúr+k7-et. A dim7 pedig a szűk hármas+sz7. Ezek annyira logikusak, hogy már értelmetlenek, uggye.

dcsabi2008-07-03 17:04 |  #3425
én amikor hetedik fokról beszélek, akkor a skála hetedik fokárol beszélek, nem pedig a skála hetedik fokára építhető akkordokról
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 17:02 |  #3424
m7-ben domináns vagy kis szeptim van..nevezed domináns moll hetesnek vagy sima moll hetesnek
m7/5b nevezd félszűkítettnek
G#o nevezd szűkítettnek de nem szűkített hetesnek mert az G#o7 lenne ha jól tudom.
zsír?
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 16:57 |  #3423
oktató videója van
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-07-03 16:51 |  #3422
Ööö..Miért hívnánk a m7 esetében a VII. fokot dom szeptimnek? Nem érteni. Dúrban itt m7/5b van au összhangzatosban meg G#o.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2008-07-03 16:48 |  #3421
Bevallom igazad volt...Valóban két szeptim létezik. Kicsi meg nagy...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-07-03 16:46 |  #3420
nem hinném, hogy valaki is készítene Scofield tabokat... ez nem olyan zene
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-07-03 16:44 |  #3419
Most csak szőrszálhasogatok, de domináns szeptimnek nem akkor szólítjuk a dolgot, amikor dúr hármas+kis szeptim? Mert ez az akkord csak V-ik (domináns) fokon fordul dúrnál is és mollnál (harmonikus moll persze).
De így ha m7 esetében is dom szeptimnek hívnánk a 7-ik fokot, akkor kicsit furi volna, mert m7 pl dúrnál az II, III, VI fokokon is előfordul, éshát ebből a III-ik foknak van köze a domináns funkcióhoz.
Nem rossz szándék tényleg a "kötözködésem", csak eszmecsere-szinten

unantidave2008-07-03 16:22 |  #3418
hi! Nem nagyon találok john scofield tabokat, van valakinek hasonlója? vagy ilyen jellegő leckéi?még jobb is lenne.
köszi

dcsabi2008-07-03 16:19 |  #3417
bocsánat, beleírtam valóban h major7 vagy domináns7. Ha fokoról beszélsz is használod ezeket, beazonosítva a fok milyenségét
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-07-03 16:18 |  #3416
remélem érzed hogy kérdésed alaptalan?......a szeptim azt jelenti hetedik fok
az hogy közben milyen terc és alterált hangok vannak benne, más tészta
és olyan sem fordul elő hogy #7

nem az akkordról írtam hanem csak a hetedik fokon lévő hangról.
Te nagyon professzor! :))

Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu