na szoval. itt egy kép. van 1 es és 2 es tab. melyik a helyes pengetési irány:D ezt nem birom megkérdezni értelmesen :D
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080612/asd_www.kepfeltoltes.hu_.gif][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080612/asd_www.kepfeltoltes.hu_.gif[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Nem az elmélete a sok idő, hanem mire csipőből tüzeled őket. :D
Mit kell tudni egy arpeggioról? Hangonként kijátszol egy barre akkordot úgy, hogy hozzáteszed még a megfelelő skálából a harmadik fokot.
Épp most jön a jövőből, és kipróbálta a GT20-at.
Aztán rájött, hogy az már csak parasztvakítás, ahogy a 12, 14, 16, 18 is az volt, úgyhogy marad a 6-osnál...
na jó...de te azzal is tudod:DDDD...
Elképzeklem esti dumát asszonnyal:
-Muncimókus Landminocskaaaa!!!...pucár vagyok...gyere hozzd a opengetőd:DDDDD
-Nem lehet muncimuncim....holnap játszom vele:DDDD
Az arpeggiokat hárfaszerűen, vagyis sweep pengetéssel érdemes kigyakorolni. Tehát vagy csak le vagy csak fel.
Mindig úgy értelmezd, hogy egy húr egy pengetés. Ha egy húron két-három hang szerepel azt pull-off vagy hammer-on technikával oldd meg.
Tehát, ha indulsz egy Em arpeggioval mnondjuk E6-os húrrol akkor folyamatosan lefelé pengess visszafelé ugyanez.
egy másik kérdés. Arpeggio technikával kapcsolatban. Nem vágom a helyes pengetését. Az tiszta h fel le "reszeled" a hurokat. de az alsó és felső huroknál mi a helyzet? itt egy E mol arpeggio. a felső huroona hangokat
3 7 3 azt kipengetik vagy legato?
nem az a lényeg hogy melyik hangról kezded hanem a - c d e f g a h hangok közül melyiket tekinted alaphangnak.
Az fogja meghatározni hogy melyik móduszt fogod hallani
az attól is függ, hogyan használod...
mert hogyha pl egy C-dúros alapod van, akkor tök mindegy, milyen hangról indítod, és min fejezed be, attól az még c-dúr skála marad
persze ki hogy nevezi őket... valaki azt mondja, hogy egy a-moll akkordra c-dúrban játszik, valaki meg azt, hogy a-mollban, holott ugyanaz a kettő
Csaba barátom erre azt mondaná....hááát mire játszod, ez hatáérozza meg a skálát.
De alapjában ahogy Snakepit barátom mondja...báérmelyik hangról indítod az valahanyadiok foka az adott skálának...pl.: Vi. fok= a moll, de a c-dúr hangjait játszod....hogy jól összezavarjunk:DDDD
Ez a link csak a C-dúrt mutatja nálam. No mindegy.
Gondolom a C-dúr skála móduszaira gondolsz azaz a modális skálákra.Tehát C-dúrban:
C-C"-igy az a normál dúr mód, ezt ion-módnak hívják.
D-D"-igy a dór mód stb.
Erre gondolsz?
KÖszöntök midnenkit. Egy kis felvilágosításra lene szükségem.
Vegyük pl a C dúr skálát. Ugyebár ha végig játszuk a c-től c-ig terjedő hangokat (cdefgahc") az a c-dur scála. Kerestem egy odlalt ahol az összes látező skála variácio fennt van.(http://www.guitarists.net/scales/index.php?note=0&scale=0)
És láttam olyan c dur skála variációt amit nem céről inditanak . aki rákukkant az itt belinkelt odlalra láthatja mire gonodlok.
És az a harci kérdés h most az is akkor c -dur skála variácio vagy nem mert most teljesen bezavart. előre is thx a válaszokat még ha elég gyökér a kérdés is.
modális zenékbe is lehet feszkót tenni, ahol mondjuk csak egyetlen akkord van; akkor inkább a szóló hangjaival játszani, vagy a (per)basszusokat változtatni, de ezt gondolom nem kell mondanom
elég jó tábortüzi szintre jutottam vel etizen évesen, egyértelműen célra vezetően tanít. Nem vészes a nyelvezete. nem tudományos, de nem is kell hasonlítani egy zeneelméleti könyvvel.
Amikor azt már kivégeztem 15 évesen akkor kezdtem rockot tanulni, metallica kottákból, majd elméletet (alapszinten) könyvből. 4 év utűán mentem el tanárhoz és ő megtanított szólózni. elmélet szinte csak magamtól
Kesztler előkészítője, meg a gonda könyvből.
az hogy mennyiidő alatt fejlődsz azon az érzéken és a gyakorláson múlik
Az összes élvezhető zene a feszültség-oldás (nyitás-zárás) körül forog. (A dodekafóniás pántonalitásos izék is, csak ott pont hogy próbálják az egyenfeszülséget tartani.) Hogy ebből az axiómából mit hoz ki egy adott kúltúra, az már evolúció. Viszont szvsz érdemes mindenféle elméleti dolgot is elolvasni, mert ezáltal is szélesedik a látókörünk.
érdekes amúgy, hogy sok kezdőt ismerek, akik nehéznek, érthetetlennek találták azt a könyvet... de persze ezt azok mondták, akik azt hitték, két hét alatt megtanulnak játszani
Lehet. Hozzam mar akkor jutott el,
amikor mar tisztaban voltam az akkordepitkezessel,
es a modalis skalakkal, meg par egyeb hangsorral.
Tok kezdoknek felesleges,
de pl aki az mz/x jazzakkordokat kerdezte,
es elotte van egy standard kottaja,
akkordjelzesekkel, akkor elszorakozhat vele.
Lehet, hogy nem erti, de el tudja jatszani.
En tanarhoz jartam,
de egy haverom a Dobay-bol tanult meg gitarozni.
Most alternativ rockot jatszik a hobbizenekaraban.
Nekem nem tetszett a konyv,
de valoszinuleg csak a stilus miatt,
mert amugy sokan dicserik, es lam arra is alkalmas,
hogy valaki autodidaktakent forgassa.
andrásik az rock
dobay pedig folk country - tpikius tábortüzi cucc
nekem arra jó volt h egymagam megtanuljam az alapokat, elméletet meg innen onann szedtem össze
Én is azt nézegettem kezdőként, de az Andrásik gitárkönyv közelében sincs kidolgozottságban. És szvsz minél előbb elkezdik az elméletet, annál könnyebb lesz késöbb. Gyerekeknek viszont kitűnő, az tény. Bár olvasni nem árt megtanulni előtte.
En is beleestem abba a hibaba, hogy holott nem szeretnek
klasszikus zenevel foglalkozni, hallgatni termeszetetsen igen,
Megvettem a Frank konyvet, hogy tampontot nyujtson zeneszerzeskor.
Amikor a konyv felenel eljutottam a napolyi szekszthez,
amit egyfele akkordforditas, es kb 100 eve senki nem hasznalja,
rajottem, hogy a konnyuzene es a jazz teljesen mas teszta.
A klasszikus zeneelmelet tele van olyan szabalyokkal,
amik nagy zeneszerzok muveiben szereplo temak
torvenyszerusegge konvertalasa.
Nem tudom ki mit akar, de ha csak jazz akkordokat
tanulni, akkor arra ott van Joe pass gitarakkord gyujtemenye.
A Kesztler összhangzattan klasszikus zeneelmélet aminek a könnyűzenei vagy jazzelmélethez nem sok köze van, csak odáig hogy mik a hármashangzatok és forditásaik. De amiatt meg nem érdemes a Kesztlert elővenni...az teljesen másról szól
Én is elkezdtem, végigvettem a szeptimakkordig, csomó gyakorlattal, stb, ráment egy jó év, aztán ma meg alig használok abból vmit... bár még jól jöhet az egyszer
A zeneelmélet az a tárgy amit ha az ember egyedül művel akkor nagy lexikális tudása lehet, de a gyakorlatba való átültetése sokkal sokkal nehezebb és hosszadalmasabb.
Szerintem a Kesztler összehangzattan leginkább annak hasznos, aki klasszikus zene felé indul, mert könnyű műfajban kicsit másabbak a dolgok. Szóval nagyon jó könyv az, de egy blueshoz, rockhoz pl felesleges.
A dallam ill. harmóniák lejegyzésére több módszert használhatsz. Vagy a jó öreg papír/ceruza és körmölhetsz ötvonalas rendszerben vagy ha gitáros vagy akkor ott a tabulatúra. A másik ugyanez csak számítógépes programokkal (guitar pro, powertab, midiszerkesztők). Azt, hogy mire kell figyelni és hogyan kell használni alkalmazni és milyen módon azt kicsit hosszadalmas lenne leírni, ezért ajánlom figyelmedbe Kesztler:Zenei alapismeretek című könyvét.
A másik kérdésed szintén összetett. Ha tisztában vagy az alapelmélettel úgy, mint hangközök, hármashangzatok, dúr és moll felépítések, a skálák fokaira felírható harmóniák, hangnemek, kvintkör akkor a tonika, szubdomináns, domináns, és ezek mellékfunkcióinak megértése nem okozhat gondot. Ezeket az összefüggéseket zanzásítva megtalálod Andrásik Remo gitár kézikönyvében, de szerezd be Kesztler:Öszhangzattan könyvét is.
tipp 1. Gonda János Jazz improvizáció világa II kötet
tipp 2. Scott henderson Fusion REH videója
Tipp 3. vissza lapozol és 3 éve volt ilynerőm már szó itt
Én régen úgy szedtem le dalokat hogy mindíg a harmónia basszushangját szedtem le elösszőr. Aztán próbálgattam hogy dúr vagy moll-e. Mivel tudtam az elméletet ha megvolt a dal hangneme akkor nem kellett sokat totózni h melyik. Idővel kinyílik az ember füle és meghall akkormenetek...legtipikusabb a I-IV-V. vagy a I-VI-II-V.
Dallamokat meg próbálgatni kell, szintén ha tudod a hangnemet alap esetben egvan az adott dúr moll skála.
Pentaton és modálisok is hasonló megfejtések.
Funkciót megtanulod elméletben, aztán alaphanghoz viszonytva már tudni fogod. Illetve ki is hallod ha rászokik a füled jazzre bluesra
Zenészeket kérdeznék, hogy lehet a legjobban dallamot lejegyezni?
Tehát mire kell figyelmi, inkább a szolmizálásra, vagy elkézelni a zongora billentyűzetét, vagy a hangközöket (de azt gyorsan nem lehet felfogni)... És hogy lehet felismerni a zeneelméletben a funkciókat (dominiáns, szubdominiánst +paralelleket és társait), a basszust kell csak figyelni és következtetni?
Köszönöm!