Én a helyedben megtanulnám a c dúrt minden fekvésben és az A moll pentatont. A dúrskálára ajánlom a Paul Gilbert Rock Intense videót. Szerintem a leghasznosabb ujjrendben mutogatja.
Pentatonra meg a 2 hang per húr skálaképeket.
Ez a kettő az alap. Aztán ezekből a legkönnyebb továbblépni más hangenemek felé, modálisok felé
sztem egyszerűbb a modálisokkal kezdeni, utána a rendes hétfokúakkal, és majd azután pentaton.
én anno pentatonnal kezdtem hülye autodidakta fejjel, és jóval később láttam meg az összefuggéseket, mintha a fönt leírt módszerrel haladtam volna.
Elöször mehet a pentaton, mert az tökegyszerű, utána blues skála, aztán dúr és moll...aztán meg az összes többi. :D
De a legjobb, ha párhuzamosan tanulod őket (amiket megneveztem).
szívből ajánlom a Berkley hivatalos tankönyvét, amit William Leawitt írt, és az összes skála (dúr, moll, pentaton) az összes fekvésben, továbbá az összes modális skála és rengeteg jó és hasznos akkordszóló található benne. 3 vagy 4 része van.
hanem skáláknal pl melyiket érdemes először megtanulni? pentaton vagy dúrskála. ilyesmi sorrendre gondoltam, nem a zolika féle sorrendre :D de az sem rossz
azt én is láttam, egy büdös szót nem értettem belőle, én is csak röhögtem, milyen tökjó mikor mutatja a fogolap diagrammokat és ott vannak a kis összevissza jelek "which are of course completely meaningless to anybody but me"
szerintem az egész videora nyugodtan elmondhato ugyanez:)
Srácok ma megnéztem az Allan Holdsworth "oktatóvideót"
hát kéész, ilyen nincs:DDd
jókat röhögtem, van néhány súlyos beszólása,
mert nagyon jól tudja magáról hogy egy ufo:DDd
Hello!
Tud vki nekem ajánalni haladóknak való oktatóanyagot? Leginkább a videókat preferálnám. Olyanra számítanék leginkább, akinek van egy csomó gitáros oktatóvideója a gépen. Esetleg egy letöltőoldal címe?
Ezen kívül persze más típusú anyagot is szívesen fogadok!
vannak benne megoldandó példák;
egyébként meg az elemzésnél nincs jobb gyakorlás az elmélet megértésére, meg ugye ha nem tudod öszekapcsolni a gyakorlattal az elméletet, az utóbbi önmagában nem sokat ér (előbbi is csak egy bizonyos szintig)...
Ezekben vannak gyakorlatok, olvasópéldák, vagy hasonlók is? Mindenesetre ha van, ha nincs, van a zeneelmélet tanuláshoz (jobb szó híján) "tartozó" gyakorláshoz valami bevált, hasznos módszer? Hogyan érdemes? Próbálok nem hülye kérdéseket feltenni, de muszáj vagyok. Nem tudom, hogy általánosságban igaz-e, de rám biztos az, hogy jól irányított gyakorlás nélkül az elmélet kínkeserver munkával ragad csak belém..
nem kezdtem ezt el fejtegetni mert ezzel kezdte hogy az alap dúr moll pentaton skálákat már próbálta, és mást akar...ezért leírtam pár tippet....lustaságból nem boncolgattam mit miért.....az a home work része az írásomnak :)
de amúgy az alap logika úgy van ahogy írod, azaz így célszerű kezdeni
Természetes, hagyományos módon nem lehet ennek nekifogni?
Arra gondolok, hogy 1: megmondom az akkordkörnyezetből, hogy mi a tonika, itt ugye E-dúr (Cisz moll). Ebből következik, hogy már van egy E dúr, és egy Cisz-természetes moll skálánk. 2.: Átnézem az akkordokat, itt ugye találok egy alteráltat, mégpedig Gisz dúrt , ami által ennek "közelében" az lesz a evidens, hogy itt átmegyek a hangsorral átmenetileg harmónikus, vagy esetleg dallamos-Cisz mollba.
Ez eddig az alap, ha érdekeset akarok, ezeket a szabályokat kezdem el felborogatni.
Egyébként lehet, hogy lemaradtam egy "ütemet", nem akarok tudálékoskodni.
van úgy, de ésszel
pl dom7-mixolíd ha 11# líd vagy melód modusza
Moll7 dór, félszűkített lokriszi.....csak így...én legalábbis, de megnézem a zenei környezetet
sok más lehetőség is van még..pl pentatonok keverése. pl c#m-ra rájátszol cisz dór skálát vagy gisz moll pentatont.
vagy dúr akkordnál:
pl e dúrra mehet olyan moll pentaton mint F# vagy ha domináns jelleget akarsz neki adni akkor H és D moll pentatonok....tökölni kell velük mert te csak hármashangzatokat adtál meg. jó lenne hallani hogyan szól a kör úgy könnyebb lenne osztani az észt.
ötlet: szórakozz rá arpeggiókkal: pl a C#m-ra egy e dúrt rájátszhatsz.
Vagy a H dúrra Fisz moll bontást vagy A dúr arpeggiót.vagy A maj7 arpeggiót, de úgy is lehet hogy kevered pl az alja egy H dúr hármas de a teteje fisz moll....és így tovább
Mely skáláktól lehetne egy szóló erre jazzes beütésű?
Már nyomtam rá Ed, C#m, C#pentaton, C# blues, G# fríg meg még Isten tudja mit, de ezektől persze nem lett az. Kapcsiból ezek jönnek, de unom már. Kéne valami kitekert is bele. :)
A Laushmann ugyanazt az OKJ-s képzést nyújtja mint a Kőbányai. A különbség hogy más vonalat stílust visz a két iskola. A kKőbányaiban a jazz mellett sok más műfajjal is foiglalkoznak, míg a Laushmann az ortodox jazz felé indult el (amennyire én tudom)
:) Nem tudom. Ez igaz. Azt sem tudom megmagyarázni, hogy miért tetszik egy Fender hangja. Okokat tudok csak sorolni. Hogy teltebb, van alja, meg csendül, meg van hangkitartása, vagy nincs. :) De nem tudom melyik miért tetszik, de azt tudom, hogy tetszik.
Hogy melyik hang, amelyik tetszik? Sok szempont van, amit fel lehetne sorolni.
Miért passzol a szomorkás hangulathoz jobban az moll, mint a Dúr? Nem tudom, de nem is érdekel. Csak érzem, hogy ilyen. Van rá magyarázat. De nincs rás zükségem. A hang, amit hallok, az bennem kelt érzéseket, nem a szabályokban.
Ha hangnemben vagyok, hallom, hogy passzolok, néha meg épp a disszonancia tetszik.
Szóval nem tudom. :)
Ezt gitár zen könyvet én is olvastam.A távolkeleti harcművészet filozófiáját, tanulságait mixeli össze a gitározás művészetével. Inkább a belső harmónia egyensúlyára ösztönöz és sok gyakorlásra. Vagy valami ilyesmi... Egyébként érdemes elolvasni hülyébb nem lesz tőle az ember. Legalább a csíd egyensúlyban lesz hehehe
És erre vagy büszke kisfiam? hogy minden topikba belinkeled a randa ábrázatod? Ha szorult volna beléd némi önkritika, akkor nem mutogatnád magad, de hát te vagy törppojáca, min is csodálkozom?
Vagy talán arra vagy büszke, hogy megírod a fórumosok háta mögött a Barnáéknak, hogy milyen gyíkarcok az ide látogatók? Meg hogy itt mindenki fakezű rajtad kívül?
Hogy merészeled te bármire is döngetni a melled?
Nézz magadba, gyakorolj önkritikát és írogass inkább a naplódnak, amit a rózsaszín szív alakú kispárnád alatt őrizgetsz, ahelyett hogy itt rontod a levegőt, sramlizenész kiskomám!
Micsoda kis töcsparádé hülyegyerek vagy,Én névvel címmel fényképpel csetelek(fórumozok),normális humoros hangnemben fogalmaztam feléd,te meg itt hullajtod a vetőmagot ,és játszod itt a félreművelt agrárcsemetét!!!!
Nem volt semmi elírás. Messze te vagy a legszánalmasabb szarházi a fórum történetében, pedig már megfordult itt pár elmebeteg. Egy rossz pojáca vagy, semmi több. Se gitározni nem tudsz, se viselkedni. Szégyelld magad!