HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2024. május 04

***YAMAHA billentyűsök

2024. május 03

Akusztikus gitárok

2024. április 30

CORT GITÁROK

2024. április 30

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


A hangyák ura2008-01-16 11:40 |  #2712
Közben kapcsoltam hogy végülis akkor az nem H friges sound hanem simán C líd -es és akkor végülis ugyan ott vagyok mintha C/H Cmaj7 lenne?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2008-01-16 11:35 |  #2711
Azért vigyázzatok a jelölésekkel...
A legtöbb amcsi kotta szerint (és sztem ez a helyes) akkor van szó C/H esetében "c-dúr hármas H basszussal"-ról, ha a H hang felé egy vízszintes vonal van rajzolva. Ez jelzi ugyanis, hogy ez egy perbasszus.
Ha nincs felette, akkor kétharmóniájú akkordnak lehet vélni, ami a modern jazzben pl eléggé közkedvelt.
Tehát jelen esetben a C/H egy C-dúr és egy H-dúr hármas hangjaiból álló összetett akkord olyan felrakásban, ahol az alsó tartomány a H, a felső pedig a C-dúr hármas hangjaiból áll. Mindjárt írok példát kottában, hogy érthető legyen, miről vakerok
Válasz '' hozzászólására (#)

Jazzbass2008-01-16 11:35 |  #2710
Sziasztok srácok!
Sokkal egyszerübben lelehet írni, mert igy beviszitek az erdőbe. Természetesen jó, amit dcsabi leírt, csak aki tanulja, az így elsőre nehezebben érti meg. Tehát: Az akkord jellege mindig megmutatja, milyen peres basszust foghatunk hozzá. Pl: C-dúr. Itt lehet E,vagy G, mert ugye a C hármashangzatban benne szerepelnek a hangok. Foghatok C-re A-t? Nem, mert a C-dúr hármas hangzattban nem szerepel benne az A hang. C6. Foghatok C-re A-t? Igen mert a C6-ban szerepel az A hang. Tehát mindig az akkord jellege mutatja meg milyen peres basszust tudunk alkalmazni.

Peca2008-01-16 11:32 |  #2709
Korrekt, bocsánat
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-16 11:29 |  #2708
Az alaphang azért csak nem változik... Max. a basszus, nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2008-01-16 11:28 |  #2707
Ha onnan nézed, hogy a Cmaj7 akkord tonikai funkciót tölt be C-dúr hangnemben, csak jelen esetben a kezdő-illetve alaphang mint olyan változik (konkrétan H-ra), akkor azért H lokriszi, mert a hangjai gyakorlatilag a C-dúr hangjai.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-16 11:26 |  #2706
Hát ha G dúrban vagy, akkor igen.
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-01-16 11:23 |  #2705
Most két gadaságtöri tétel közé pecsempésztem egy kis zenei gyakorlatot
és arra jutottam hogy C/H akkordra leginkább a H fríg a passzolós.

Bizsibazsi 2008-01-16 11:16 |  #2704
Pont erre gondoltam én is, csak közben el kellett rohannom.
Tehát ez igazából egy C dúr H basszussal. A hangok ugyanazok, csak a H egy oktávval lejjebb van, mintha 7-es akkord lenne, így máshogy szólal meg.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-16 11:12 |  #2703
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-01-16 11:07 |  #2702
fontos az alaphang, moll vagy dúr terce van e?
ha 4-es hangzat akkor domináns vagy major? milyen bővítések vannak benne? 9 11 13? alterált e?
9b 5# ...stb

ha jól gondolom C/H ha H a basszus akkor errel pl H lokriszi skála ráfigyelhet...
gyakorlatilag azon hangokból áll mint egy cmaj7
Válasz '' hozzászólására (#)

Korodilasz 2008-01-16 14:00 |  #2758
Romlik a humorérzéked, marshallt veszel laney aor helyett, mi van veled?
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2008-01-16 10:42 |  #2701
Hello!
Peres akkordokról talán még nem volt itt szó, érdekelne pár gondolat ezzel kapcsolatban. Engem az érdekelne elsősorban, hogy ezeket az akkordokat, hogyan kell értelmezni amikor azt boncolgatom hogy mi játszható rájuk. Például ha van egy C/H akkordom akkor azt kezelhetem úgy mintha egy Cmaj7 lenne? Meg érdekelne hogy úgy általában mi az első pár szempont ami alapján vizsgálnom kell egy akkordot ha tudni akarom mi mehet rá. Válszokat előre is köszi!

Kether2008-01-15 15:59 |  #2700
Göröggel a legjobb.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 15:59 |  #2699
Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2008-01-15 15:55 |  #2698
Lehet rómaival számozni a basszust?

Snakepit2008-01-15 15:52 |  #2697
Oszközbe télleg...
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 13:38 |  #2696
Válasz '' hozzászólására (#)

HoTpAnTs 2008-01-15 13:38 |  #2695
Aki hÁt basz az basszon B-t is
Válasz '' hozzászólására (#)

Jazzbass2008-01-15 13:34 |  #2694
Aki B-ét mond, mondjon H-át is.

Beetlejuice 2008-01-15 13:33 |  #2693
Egy életre megjegyezve, olyan gubancot okozott hogy azt hittem ennyire hülye vagyok és lány:DDDD
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 13:32 |  #2692
Értem...köszönet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 13:21 |  #2691
Arra készülj fel, hogy mindenféle netes és egyéb irodalomban is gyakrabban fogsz találkozni a B jelöléssel "há" hang esetében.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-01-15 13:21 |  #2690
azért írtam " közé mert akkord jelöléseknél általában használják, csak a lennti példa miatt említettem az 5. fokot most lehet akár 9 es is ilyen
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-01-15 13:20 |  #2689
H angolszász jelölése B
míg ami nekünk B az angoléknél Bb.
az "ötödik" fok szűkítését jelölik - v b vel ugyanaz Hm7-5 vagy Hm7b5

Kether2008-01-15 13:14 |  #2688
Emiatt ne aggódj, megnyugtatlak, nem egy gyors és rövid folyamat a zeneelmélet elsajátítása.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 13:11 |  #2687
Csak még lassan amint látod:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 13:10 |  #2686
Ne aggódjál, ha tudod az elméletet, akkor tudod, hogy most ébben B vagy H az a B.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 13:09 |  #2685
hááát bazz:DDDD
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 13:08 |  #2684
:DDD...magyarul kedves tanáűrbácsim megtanította, hogy AbHCDEFG...de inglisül bazz bekavarodtam:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 13:08 |  #2683
No igen, ezt meg kell szokni. A kották többsége, amit így a neten találni, meg úgy általában a jazzben, mindenhol B-nek jelölik a "hát".
Válasz '' hozzászólására (#)

Jazzbass2008-01-15 13:04 |  #2682
Pontosan!!!
Csak ha a B-t, H-nak tanulja meg, és zenekarban valaki megszólal hogy akkor most B-dúrban 3 és.., akkor kláosz lesz hirtelen.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 13:04 |  #2681
Csabi, Kether---

Beetlejuice 2008-01-15 13:03 |  #2680
...ehh...gyorsan nálam?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 13:01 |  #2679
Nincs itt bibi. A nyugati zenében, főleg a könnyűzenében nem használják egyáltalán a H-t. Ott az a B. Ami meg bé, az meg Bb. Ennyi, erre rá kell állni, de általában kiderül gyorsan a szövegkörnyezetben és a kottában is, hogy a há az akkor most H vagy B.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:59 |  #2678
Na ez bibi!
idézek egy szösszenetet:
". Ha nagytercet teszünk rá, félszűkített szeptimakkordhoz jutunk (pl. B D F A, jelzése Bm7b5)."
Válasz '' hozzászólására (#)

Jazzbass2008-01-15 12:57 |  #2677
Itt a megoldás a problémádra.

Beetlejuice 2008-01-15 12:57 |  #2676
Amit olvasok az...ezért nemjött ki sehogysem amit olvastam, közben írtam. Ezért nem értettem, rosszul lett írva.
Így teljesen világos, ez volt tévedés oka, amit nem én idézetm elő! THX
Csabával ék Ketherrel megfejtettük.
Válasz '' hozzászólására (#)

Jazzbass2008-01-15 12:55 |  #2675
Szia norbi!
Téged valaki nagyon félrevezetett. Te B mondasz, de H-ról beszélsz. Pill és mutatok valamit, ami nagy segítségedre lesz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:52 |  #2674
De miért jelöli 7b5-nek és nempedig 7-5 -el?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:50 |  #2673
Értettem én!:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:49 |  #2672
Az a gondd hogy igen csak lehet rosszul értem:D
Tehát adott a Hmoll(szerző szerint Bmoll és itt a bibi) ami ugye a HDF# ugye, ebből csinálsz szűkített hármast, azaz Hm7 tehát BDF, ami úgy lesz félszűkített négyes, hogy adsz neki egy A-t.
Mondd hol rontom el!!!plíz
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:47 |  #2671
Az már majdnem E. :DDD
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-01-15 12:47 |  #2670
elírtam így hírtelen
a Hm7-5 az h d f a
bocsi

Kether2008-01-15 12:46 |  #2669
Igen, de Csabi meg Fb-t írt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:46 |  #2668
Te érted, amit írtál?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:43 |  #2667
F benne már szűkített nemde? Ott alaphármasnál F# van.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:42 |  #2666
Nem , mivel 7 az alaphármas, amire kerül A.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:39 |  #2665
Hát szerintem ez így furcsa, ahogyan írod. Ha azt írod, hogy HDFbA, akkor az nem Hm7/5b, inkább a HDFA, nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:39 |  #2664
De akkor miért Bm7b5 a jelölés mirt nem Hm7b5?

Beetlejuice 2008-01-15 12:37 |  #2663
És itt keveredtem el bazzeg. Kösszencs Mindkettőtöknek így már értem!
Ne haragudj Csaba, félreolvastam:DDDD
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:36 |  #2662
De az a gondd hogy nem én hanem aki írta....
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:35 |  #2661
Igen a HDFAb a teljesen szűk.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:34 |  #2660
Na itt lett a bibbancs...aztakuvvaaa!
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:33 |  #2659
Kisterc -nagyterc(F#), majd nagytercből kicsi(F) erre jön a nagyterc azaz A...kezdem vizslatni hol a problem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:32 |  #2658
Akkor viszont a HDFA lenne a félszűk, a HDFAb meg a szűk.

Kether2008-01-15 12:31 |  #2657
Ja, hogy te a B-t H-nak értelmezed... Ehh...

Beetlejuice 2008-01-15 12:30 |  #2656
Na várj!....
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:29 |  #2655
Meg nehezen tudom felfogni, hogy mit is írsz pontosan, mert alapból dúr a BDF, köze sincs a szűkítetthez.
A Bmoll hangjai meg: B, C, Db, Eb, F, Gb, Ab...
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:27 |  #2654
1 egész egy fél, tehát kicsi, kössz a helyesbítést.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-01-15 12:27 |  #2653
a HDF egy szűkített hármas, a HDFAb meg szűkített négyes. a Hm7-5 azaz HDFbA meg félszűkített akkord.
Jól mondom?
nem vág, magyaráz

Beetlejuice 2008-01-15 12:26 |  #2652
Bazz a végére helyesen írtam véletlen a megoldást:DDDD
Ha jól értem B-D kisterc, D-F# nagyterc amiből szűkített lesz tehát kisterc, amire rak egy nagytercet így lesz a Bm7b5. de azt nem értem miért C dúrral példálózik mikor ehhez semmi köze: így:
"szűkített hármast elő tudunk állítani a dúr skála hangjaiból (pl. C dúrban B, D és F), viszont bővített hármas természetes módon nem fordul elő a dúr, és a moll skálákban"
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:25 |  #2651
Mármint biztos...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2008-01-15 12:25 |  #2650
Totál nem értem a problémádat, de egy biztod... D-F az nem nagy terc.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-15 12:21 |  #2649
Teljes szűkített és félszűkítettnél van egy példám, amit most olvasok, de nem értem bazz, valahol elnézm.
Tehát adott a példában egy szűkített akkord, ugye amire rakunk egy nagytercet(kistercel teljesen szűkített lesz) megkapjuk a félszűkítettet.
Namármost a példa ez: BDF ugye, ami tehát kap egy A pluszban így lesz Bm7b5, ami :BDFA. Alap akkord ugye számításaim szerint B, D, F#, de itt és ebből csinál szűkítettet:B, D, F, mert csak ezután kaphatja meg helyesen az A hangot, mert ugye az F-től van nagytercre.
De már a B-D között is nagyterc van, és a D-F között is, tehát F# totál nem lehet az alapakkordban, mert az már nem tercépítkezésű...na ezt jól elkutyultam, bogozzuk ki, mielőtt Csabitól kérdem és agyonvág:DDDD
B, C, D, E, F#, G#, A---ugye a Bmoll hangjai.

Beetlejuice 2008-01-11 15:13 |  #2648
Kések...mert kész az epi:DDDD...most szólt Hurgi!:D

Beetlejuice 2008-01-11 12:51 |  #2647
Mihelyt meglesz, még aznap felszaladok vele!!!
Hurgi szerint jövő hét közepe.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2008-01-11 12:47 |  #2646
ok 5-től jöhetsz
sajnálom :(
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-11 12:37 |  #2645
Csaba!!!
Roissz hírt kell közöljek! Ma sem tudom vinni az epit, még nem kaptam vissza generálból.
De én mennék, ha lehet:DDDD

- 2008-01-09 14:45 |  #2644
))) Örömmel teszem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Oliver2008-01-09 14:42 |  #2643
lol

Castor Troy2008-01-09 10:10 |  #2642
Ott Fisz helyett Faszt kell fognod!
Jó gyakorlást!
Válasz '' hozzászólására (#)

Oliver2008-01-08 14:34 |  #2641
Mulatonika?Az milyen?

Fender59 2008-01-08 11:34 |  #2640
Popdomináns!!!! Ez mekkora duma, Miki!
De jó, hogy itt irogatsz nekünk mindenféle tudományt...

Válasz '' hozzászólására (#)

Castor Troy2008-01-08 10:14 |  #2639
A Bartók gyerek is ezt erőltette.

- 2008-01-08 10:11 |  #2638
A sus akkordok (sus4 és sus2) tercnélküli akkordok és vagy a tiszta kvárt vagy a nagyszekund helyettesíti ilyenkor. Én uniszex akkordoknak hívom őket mert megtalálhatjuk ezeket dúr és moll környezetben is. Új funkciója nincs, tehát helyettesítő akkordok. Soxor" olyan környezetben vannak amikor megjelenik ugyanannak az akkordnak a dúr vagy éppen moll változata is, de ha ez nem történne meg akkor is a harmóniai környezetből a legtöbb esetben lehet következtetni a sus akkord "eredetijére" tehát hogy ott tulképpen" mollnak avagy dúrnak kellene szólnia.
Sok zene vagy inkább zeneszerő hangszerelő szereti használni hogy dominánson elkerüli a terc és a szeptim tritónuszos hangzását, és valami "simább" dologgal helyettesíti. Ez pl (az általam csak) popdominánsnak nevezett akkord ami nem más mint egy szubdomináns hármashangzat domináns basszussal. Tehát pl. C dúrban Fdúr/G basszus (F/G) Ez G-re nézve egy Gsus4/9
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-01-08 10:05 |  #2637
Köszi Miki!

Amúgy mi a véleményed az elméletéről? Te hogyan látod ezt a sus4 dolgot?
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2008-01-08 10:00 |  #2636
Bár a könyvet nem ismerem, de a következőket gondolom: Miután ez Gambale cucc, ezért a Mester, nyilván a saját dolgait teszi bele amiket ő használni szeret, hiszen aki ezt megveszi az elsősorban erre kiváncsi. Tehát nem gondolom hogy azt akarná állítani hogy csak ezek az utak vannak, hanem inkább azt hogy Gambale bácsi ezeket favorizálja

2008-01-08 09:13 |  #2635
Ezt írja Gambale: 2 types of dominant chords:

a: dominant sus4 or 11 chords, as a V in major, contain a 4 or 11 instead of 3: 1-4-5-b7-(9-11-13)

b: lydian dominant chords, as a IV in melodic minor: 1-3-5-b7-(9-11#-13)

Na, az elsővel van a bajom. A dúr V. foka. Oda miért nem stmimel szerinte az 1-3-5-b7. Miért kell a sus, hiszen az nem annyira erős domináns, inkább csak késleltető jellegű, időhúzó, szinesítő akkord... A sima dom7 erősebben oldódik a tonikára, mint a sus.
Válasz '' hozzászólására (#)

Oliver2008-01-08 09:10 |  #2634
Sziasztok!
SB!
Engem érdekel
safiworks@fw.hu
ha átküldenéd megköszönném!Meg minden ilyen jöhet:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-08 09:03 |  #2633
Na bazz...most belekavarodtam...dolgozom is:d...mindjááá jön valaki:D. De szerintem jól gondolom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-08 09:00 |  #2632
A tiedben...Gambleében nem.
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-01-08 08:57 |  #2631
Nem tévedsz, az van a dominánsban.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2008-01-08 08:49 |  #2630
Az kisszeptim, bár lehet tévedek.
Válasz '' hozzászólására (#)

2008-01-08 08:40 |  #2629
Miki és mindenki!

Nézegettem a Gambale-féle teknik bukot. Unaltered Dominant chords fejezet.
2féle unaltered dominant 7-et mond a csóka: a 7sus4-et meg a 11#-eset.

Miért mondja ezt? A sima 1-3-5-b7 az nem unaltered dominant? Vagy csak nem elég domináns?

Beetlejuice 2008-01-07 22:14 |  #2628
Ezt kivesézted:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Guzmi_862008-01-07 20:59 |  #2627
ahhaaaaa

már értem.

köszi az infót
Válasz '' hozzászólására (#)

SB2008-01-07 20:34 |  #2626
na nem tudok írni:D pun intended :D

és jelölések :D

SB2008-01-07 20:31 |  #2625
Ezeket jó lesz ha megtanulod, teljesen "standard" jelölélesek. (pun inteded )

A háromszög az majort jelöl. Dúr major 7 akkordot jelent, vagy ha van egyőtte egy "m" betű akkor Moll major 7.

A mínusz mollt jelöl, vagy moll 7 attól függ. Lehet ez is, az is. Ha moll 7 van akkor azért ki szokás tenni a 7est is.

kör áthúzva: félszűk(ített) négyeshangzat. Szűkített hármashangzat plusz egy kis 7es.
(Moll7 szűk kvinttel, ha úgy egyszerűbb.)


- 2008-01-07 20:29 |  #2624
A háromszög a major szeptim jelzése, a minusz jel a moll akkord jelzése, a kör áthúzva a félszűkitett akkord jelzése (moll7/b5)

Peace ))))
Válasz '' hozzászólására (#)

Guzmi_862008-01-07 19:50 |  #2623
Sziasztok!

Lenne egy-két kérdésem.
Kaptam ma egy kottát, amiben láttam olyan jelöléseket akkordnevek mellett, amiket még sehol sem láttam:

pl:

- egy derékszögű háromszög az átfogójára állítva
- minusz jel
- átmérőjel (kör áthúzva)

Légyszi írjátok meg mi mit jelent, mert ez nekem most kínai.

Köszönöm!

SB2007-12-25 16:52 |  #2622
Csaba és kedves többiek akiket érdekel!

Harmonic Major témakörben van egy kis pdf-em mp3-al ellátva.
Mick Goodrick féle kis példa, akit érdekel annak átküldöm emilben.

- 2007-12-22 18:22 |  #2621
Bár az is igaz hogy ezzel csak azt határoztuk meg hogy pontosan milyen hangokból áll ez a harmónia. "Lókottában" nincs mód az akkord felrakására utalni. Ha ez is kell akkor le kell írni (bogyózni) esetleg mindkettőt a jelzéssel együtt
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-12-22 18:21 |  #2620
A kérdést meg kell fordítani: Mi van akkor ha valakinek olyan instrukciót szeretnél adni hogy az akkordot úgy fogja meg hogy ne legyen benne kvint? Tányleg nem szoktuk kiírni hogy "no 5" ez így dőreség ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ
Ha pontosan szeretnéd meghatározni hogy hogyan is szóljon az az akkord (lókottában) akkor más megoldást kell találni:
Ebben van egy tiszta D dúr ( D F# A ) van egy G ami a 11-es szinezőhang, de miután nincs szeptim így az add szóval kell odabiggyeszteni Dadd11 és mindezek tetejébe a basszus E ezért /E Szóval egyben ez az akkor pontos meghatározással egy Dadd11/E
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-22 18:03 |  #2619
allan holdsworth - instructional video

ennyi
van hozzá booklet is
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-22 15:59 |  #2618
Biztosan vannak ilyen újító jelölések, de elvileg nem jelölik.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-12-22 15:56 |  #2617
Az világos, hogy a funkcióba nem szól bele, csak kíváncsi voltam, hogy mégis mi történik, ha...
Köszönöm!
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-22 15:47 |  #2616
Azt nem szokták jelölni, hogy a kvint hiányzik. Az bármikor hiányozhat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-12-22 15:12 |  #2615
Van egy kérdésem:
ha fogok, egy olyan akkordot, hogy E6:E, A5:D, D4:F#, G3:G, H2:D, E1:A, akkor ez gyakorlatilag egy Em11-es akkord, amiből a kvint hiányzik. Ezt hogyan szokás jelölni? Egyedül guitar pro-ban találtam rá valamit, mi szerint: "Em11(no5)". Ez helyes így?
Köszönöm előre is!

dcsabi2007-12-20 11:50 |  #2614
megnézem este, nem elmlékszem
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu