HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


 2007-12-08 19:15 |  #2413
a rutinosabbak azért érzik ha jön a váltás, s ha nincs lövése arról, h mi lesz az, jöhet a jól bevált fél/egész skála, a kromatika, melodikus moll, stb...

persze ehhez azért a jó hallás nem árt... :)
Válasz '' hozzászólására (#)

é.szabi 2007-12-08 18:57 |  #2412
egyébként van ez a műfaj az a neve hogy free jazz..

szerintem az akkord menetet amire játszunk mindig rohadtul
kell ismerni mikor már ott tart az ember hogy be vállal egy szólót,
tehát be kell memorizálni előre.mert nagyon fontos hogy tudd hogy éppen mire játszól..különben hang keresés van..
az egyik barátom szokta mondani az ilyenekre hogy
"a csávó keresőre állította a hangszerét"


Válasz '' hozzászólására (#)

é.szabi 2007-12-08 18:31 |  #2411
tehát midig csak késési idővel tudsz "esetleg" játszani így
Válasz '' hozzászólására (#)

é.szabi 2007-12-08 18:29 |  #2410
na már most....ha nem tudod hogy milyen akkord jön majd ,akkor meg kell várnod a zenében azt a pillanatot hogy jön az akkordváltás ..igaz?és előszőr meghallgatnod..igaz?.. aztán felismerned a hangjait ..igaz?...és aztán eszedbejutnak a hangok és úgy játszól rá?
..de addigra már jöhet egy másik akkord pl. és ez nem csak a cigányzenében van így ..
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-08 17:14 |  #2409
azoknak a (több mint) fele szűkített.
abból meg bármelyik rámegy akármelyik hangnemre köszönhetően a a kisterces felépítésének jellegéből fakadőan.
alaphang + a kisterce + annak kisterce + annak a kisterce...
Válasz '' hozzászólására (#)

Havy9s 2007-12-08 16:13 |  #2408
Nekem szerintem maga az akkordmenet adja meg a dallamot, nem kell feltétlenül tudnom milyen akkordnál járunk, de el tudom dönteni megyik hang passzol rá.
Persze az olyan cigány akkordmeneteknél, ahol ütemenként 4 akkord van, ott nincs esély.

é.szabi 2007-12-07 23:40 |  #2407
"fülből játszani"ez szerintem kicsit félre értés ...attól függ mire?..ha egy harmónia vagy egy hangnem van akkor játszhatod a fejedből a hangokat de ha konkrét akkord menet van akkor tudnod kell hogy mire játszól éppen ,hiszen ha nem ismernéd a kisérő akkordokat nem tudnád hogy hol tartasz vagy max meghallanád és mire felfognád hogy mi volt az késési idővel játszanál rá..
de mi van ha egy ütemen belül hangnem váltások vannak?
esélyed nincs hogy rájátsz jókat úgy hogy ez nem működik csak a meditációs zenéknél
Válasz '' hozzászólására (#)

Havy9s 2007-12-07 23:13 |  #2406
Még nem igazán. Valójában eddig én is ragaszkodtam a skálákhoz, mostanában izlelgetem azt, hogy milyen az amikor megtalálom a hangokat, és úgy jön ki a dallam, ahogy a fejemben szól, és abszolut elszakadok a begyakorolt dolgoktól.
Meghát igazából meg sosem muzsikáltam olyan zenésszel, aki tudott volna kottát olvasni. Általában hallás után játszottak, az elmélet afféle mankóként üzemelt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 17:18 |  #2405
Tanítgatok is, mivel mindig van valaki aki nyaggat ezért.
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-07 16:49 |  #2404
ebben szerepel az összes fok persze lehet variálni akár Bmaj7 helyett d mollal és akkor kimarad a kisszeptim

dcsabi2007-12-07 16:47 |  #2403
azaz c dúr majd Bbmaj7 apr

dcsabi2007-12-07 16:47 |  #2402
szétcsúszott, de sztem érthető

dcsabi2007-12-07 16:46 |  #2401
a sok duma olyan mint amikor mindenki osztja az észt a pináról de nincs róla kép belinkelve ezért itt egy kis figura azaz csak egy arpeggió C13 akkordról, Greg howe úgy magyarázta egyszerm hogy ő ezt úgy jegyzi meg hogy játszik egy c dúr hármast majd folytatja egy Bb hármassal.
Lehet szórakozni vele.....
----------------13-h-17-t20-p-17-p-13-------------
-------------15----------------------15------------
-----12-h-15---------------------------15-p-12-----
---14------------------------------------------14--
-15-----------------------------------------------15
--------------------------------------------

exr52007-12-07 15:39 |  #2400
Pedig Rólad, a hozzászólásaid alapján egész más elképzelésem volt. Azt hittem, tanítasz is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 15:29 |  #2399
Sajnos én nem jártam zeneiskolába, de mint azt Miki is leírta, fontosnak tarton a zeneelmélet azon részét amelyik a gyakorlatba való átültetéssel foglakozik.
Ez a C13 sztori valóban agymenés volt.
Válasz '' hozzászólására (#)

exr52007-12-07 15:21 |  #2398
Valóban kár erről tovább vitatkozni.
Válasz '' hozzászólására (#)

exr52007-12-07 15:20 |  #2397
Tudom, hogy a zeneiskolát végzetteknek gyenge pontjuk, ha valaki pl. a kottaismeret fontosságát kétségbe vonja, de: alapvetően kétféle módszer van a hangszeres zene megismerésére, kotta, vagy fül alapján. Egyik sem rosszabb a másiknál, és eléggé személyhez kötődő, hogy kinek melyik testhezállóbb.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-12-07 15:17 |  #2396
Én szerintem itt ezen a fórumon nem érdemes kiélezni ezt a kérdést ennyire hiszen a zenelmélet elsajátítása érdeklődéstől függ, minthogy van autódidakt és "tanult" zenész is. Köszönség szempontjából ez mindegy. A lénegy hogy nekünk muzsikusoknak van e igényünk arra hogy amivel foglalatoskodunk, mélyreássunk? Én valamennyire konyítok a zeneelmélethez minthogy főiskolán tanítom ezt a tárgyat jazzelmélet címmel. Én pl próbálom az egész elmélet kérdést elvinni a gyakorlat felé, amit improvizációban illetve hangszerelésben hasznosítani lehet, tehát megpróbálom a dolgok praktikus használható részét erősíteni, hiszen mire másra ne lenne jó az elmélet minthogy munkánkban mind jobban és jobban elmélyüljünk mindig az elérhetetlen tökéletes után vágyva. Na ezt jól megasszontam" ))))

Snakepit2007-12-07 15:08 |  #2395
Jaj ez már kötözködés!
Én sem vagyok azon a szinten mégis úgy gondolom, hogy ez a helyes.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 15:07 |  #2394
Oké! Nem kötözködni akartam, csak nem volt világos.
Osztom a véleményedet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-07 14:30 |  #2393
És amúgy, exr5 és havy9s, ti már ezen a szinten vagytok és tapasztalatból jelentetek ki ilyeneket, vagy csak úgy mondjátok...???

exr52007-12-07 14:26 |  #2392
Félreértettél. Zeneelméletre szükség van a zene megértéséhez. Csak egy bizonyos szint után már nem feltétlenül erre kell koncentrálni. De akiknek ez a kedvenc témájuk, azok életük végéig találnak új dolgokat benne.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 13:40 |  #2391
Ez jó kérdés volt.
Válasz '' hozzászólására (#)

A hangyák ura2007-12-07 13:39 |  #2390
Ezeket tapasztalatból állítjátok?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 13:24 |  #2389
Most nem egészen értem miben értesz egyet.
Abban, hogy nincs szükség zeneelméletre vagy abban, hogy a szükséges zeneelmélet megtanulása után az egész értelmét veszti?
Túl sok ráció nincs egyik állításban sem.
Válasz '' hozzászólására (#)

exr52007-12-07 13:04 |  #2388
Ez így van, a kotta is az igazán profiknak már csak a díszlet része.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-12-07 10:19 |  #2387
Gonda azt írja erről a C13-as akkordról, hogy a swing korában ez egy egységes jelölés volt, miszerint:
C13-ban egy domináns szeptimakkord, egy nagy nóna (9) és egy bővített undecima (11#!) szerepelt, valamint a 13-as hang.
Manapság viszont ésszerűbbnek tűnik az egyes színezőhangokat külön-külön jelezni, ha mindenáron pontos jelzést akarunk adni.
Például a fentit így:
C7 9 #11 13

Én a magam részéről csak külön az alterált színezőhangot jelölném (C7#11), aztán abba még azt tesz bele a hangszeres, amit akar (9, 13), mert ugye a lényegen (funkción, skálán) nem változtat...
Persze, ha mondjuk a nónát is alterálnám, azt is kiírnám külön: C7#9#11 - és itt még mindig megmarad a lehetőség, hogy beleteszi-e azt a 13-ast, vagy sem.
Még jobb a helyzet, ha törekszünk a pontos jelölésre, hogy a kottában az akkordjelzés mellett megadjuk a dallamhango(ka)t is (ha ez épp fontos)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 09:38 |  #2386
Ez abból adódik, hogy a zeneelmélet hosszú évszázadok folyamán alakult ki úgy, hogy a zsenik játékának elemzésével törvényszerűségeket állítottak fel.
Magyarán előbb a zene volt, utána a zeneelmélet. :)
Az elmélet akkor válik másodlagossá, ha mindent megtanultál. Dehát jó pap...
Válasz '' hozzászólására (#)

Havy9s 2007-12-07 01:06 |  #2385
Nem tudom, hi hogy vagytok vele, de nekem úgy tűnt, hogy amikor az ember eléri azt a szintet, hogy gondolkozás nélkü be tudja fogni azt a hangot, vagy hangzatot amit oda akar játszani, akkor eza az egész elmélet dolog értértelmét veszti.

UI: még mindíg keresem a Raul Midon State of mind akkordjait.

Fender59 2007-12-07 00:36 |  #2384
Ja, tudom. Ezt a felemelt 11-es mixolíd skálát hívják akusztikus skálának Bartók nyomán...
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-07 00:36 |  #2383
itt a b hang c dúrnál a domináns hetes míg g alaphanggal a kisterc amitől moll lesz a g alaphangú akkord

A legfontosabb hogy mindíg mindent az alaphanghoz viszonyíts
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-07 00:33 |  #2382
cmaj13-ra jobban feküdne a h hang miatt
mert C alaphangnál g a kvint h szeptim(maj7) d a nóna(9)
f undecima(11)
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-07 00:28 |  #2381
általában emelik fél hanggal innen lesz belőle a líd haangzás és ha ezt megspékeled azzal hogy mixolíd skálánál teszed akkor meg a dallamos moll móduszát kapod ami igencsak jazzes hatású.
PL c mix: c d e f g a b
míg ez lesz belőle: c d e fisz g a b
ez a G dallamos moll skála hangjai
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-07 00:21 |  #2380
Ja bocs! Tényleg!
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-07 00:20 |  #2379
talán onnan hogy a b c d e f g
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-07 00:20 |  #2378
E a harmadik húron van. A mélyebb húrok vannak lefelé.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-07 00:20 |  #2377
Ja és a Bb is X-el van!
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-12-07 00:20 |  #2376
D húr 2-ik bund
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-07 00:19 |  #2375
De nincs E mert oda X-et tett!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-07 00:18 |  #2374
Jaja. G basszussal azonnal moll íze lesz a dolognak...
Válasz '' hozzászólására (#)

dcsabi2007-12-07 00:18 |  #2373
én G13-nak :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-07 00:17 |  #2372
A második akkordot egy szépen megdíszített moll6-nak fogod hallani...
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-12-07 00:17 |  #2371
ahogy G lesz a basszusa, ott lesz a Bb, mint mollterc, ahogy C a basszus, ott az E, mint dúrterc.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-07 00:15 |  #2370
Nem tudom még, de elméletileg nem az!
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-07 00:14 |  #2369
Ezért írtam , hogy kár vele foglalkozni! Jóéjt!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-07 00:13 |  #2368
Annak fogod hallani, meglátod...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 00:12 |  #2367
No mindegy, ez gyakorlati szempontból kevésbé fontos.
Minden jót, mentem szunyálni.

Ibazze2007-12-07 00:11 |  #2366
Sajnos nem férek a gitáromhoz de esküszöm kipróbálom!De azért mert C helyett G-t fogsz még nem lesz moll!
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-07 00:08 |  #2365
Tehát! Minden akkordot(főleg szűkitett v. bővitett)nevezhetünk többféleképpen! De ha egyszer egy akkord dúr, akárhogy nevezzük akkor is dúr marad!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-07 00:07 |  #2364
Próbáld ki, aztán meglátod. Itt van lent egy C13 akkord, az alját nem változtatom, csak egyszer C-basszussal fogom meg, egyszer meg G-vel. Mégis először dúr7-nek hallod, másodszor meg egy atom mollnak...

Pedig, elvileg másodszor lehetne egy 7-es kvint basszussal, de mégis inkább mollnak hallatszik gitáron...

--5-----5-
--3-----3--
--3-----3--
--2-----2--
--3-----X--
--X-----3--
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-07 00:03 |  #2363
Akkor önts tiszta vizet a pohárba!
Rébuszokból nem élünk meg. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:57 |  #2362
Egy dúr hangzatú akkord nem lehet mol hangzatú még ha át is nevezzük!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:50 |  #2361
OK. A C13 az alábbi hangokból áll sorrendben: C-E-G-Bb-D-F-A
Ha ugyanezeket a hangokat G-hez képest nézed, akkor ezek: (11)-(6)-(A)-(k3)-(5)-(k7)-(9)

Tehát a C13 tulajdonképpen ugyanaz, mint egy Gm13 akkord...

Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:42 |  #2360
Az tök jó. Amúgy én is jobbára autodidakta vagyok, csak úgy 4-5 éve rájöttem, hogy jobb tanulni, úgyhogy elmentem tanárhoz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:42 |  #2359
Most sem érted miért írtam?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:40 |  #2358
Akkor tegyünk már rendet. A C13 az lényegében egy domináns szeptimakkord add 9,11,13. Ha már domináns akkor az Fdúr hangjaiból építkezik, ahogy SB is pedzegette.
A G7 A Cdúr domináns szeptime.
Akkor tessék megmagyarázni a dógot. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:39 |  #2357
én pedig elkezdek holnapra tanulni, pótcselekvés befigyelt

jóéjt, álmodjatok konszonánst!

Kether2007-12-06 23:38 |  #2356
Na jó, azt hiszem én is kiheverem a mai nap fáradalmait!
Minden jót!

Kether2007-12-06 23:38 |  #2355
Tuccosok biztosan imádni fogják... Bár akkor mindenféleképpen valami robothangot kell kicsalogatni a gitárból is, mert úgy izgisebb...
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:37 |  #2354
jójjcakát az uraknak!

Kether2007-12-06 23:37 |  #2353
Ja, ez mekkora kibaszás...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:36 |  #2352
Huhh, szerintem az elmúlt 3-4 hónapban nem írtam a fórumra ennyit mint ma.

christiansen 2007-12-06 23:36 |  #2351
negyedhangos whammy pedál, ebből fogok meggazdagodni:DDd
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:36 |  #2350
kivéve ha az új Gibson fejlesztés figyel a hangszeredben, mert az rögvest visszacsévéli a húrt a helyére! :O)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:36 |  #2349
Neeeeem, ezt nevezik autentikusnak!
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:35 |  #2348
Na tessék, ennyi ötlet... Nem kell ide új hangszer, csak jóóóól ki kell használni az adott hangszerek lehetőségeit.
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:35 |  #2347
én aszittem piás! :O)
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:35 |  #2346
nagyrabecsült kollégám elfelejti, hogy képzésem leginkább autodidakta...

szerencsém volt megismerkedni nagytudású emberekkel, akik látták bennem a kellő fanatizmust, s ennekokán segítő kezet nyújtottak...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:34 |  #2345
vagy közbe bele-beletekersz a kulcsokba
vagy tremolónyesztetés le-fel

vagy rárakod a kórus csutkán minden potival
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:34 |  #2344
Enharmonikusan át lehet értelmezni az akkordokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:33 |  #2343
Azért népi énekeseket biztosan hallottál már.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:32 |  #2342
Az Joe Passnál is elég alap dolog...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:32 |  #2341
Mellesleg nyújtással éppenséggel bármilyen hangot el lehet érni.

christiansen 2007-12-06 23:32 |  #2340
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:32 |  #2339
én a kodály féle 5 fokú zenén nevelkedtem...

abban nincsen ilyen...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:31 |  #2338
Az, hogy ha megfogsz egy akkordot, akkor azt értelmezheted akár más alaphangra is.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:31 |  #2337
Én ehez már fáradt vagyok! Csak annyit, hogy egy akkordot legalább 3-4 féle képpen le lehet írni!
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:31 |  #2336
majd csinálnak 30 év múlva egy új billentyűs hangszert
amin negyedhangok lesznek és gityószerűen nem lineárisan mint zongin, aztán lesünk, hogy mi ez a fos
de a cyber diszkóban ez lesz a menő mert az olyan ekszperimentál
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:31 |  #2335
Persze, a magyarban is van ilyen, csak van aki hamisnak nevezi, valaki meg autentikusnak. :DDD
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:31 |  #2334
köcce!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:30 |  #2333
Persze, lehet jó az is...
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:30 |  #2332
van egy don mock okító anyagom...

pl. dúrskála végig akkordokkal (móduszokkal)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:30 |  #2331
El lehet szórakozni ezen rendesen.
Inkább az a kemény, hogy ez gyorsan menjen. Persze megint a saját nevemben beszélek. Mert azért az kemény, amikor ott van egy akkordmenet és akkor kapásból játszd már úgy, hogy ne csak a legegyszerűbb akkordokat fogod, hanem valami izgalmas is legyen benne.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:29 |  #2330
Mi köze a G7-nek a C13hoz?
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:29 |  #2329
meg a görög népzenében...

mikroton -ok!

22 negyedhang az oktáv...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:29 |  #2328
ja, meg a new york-i trombitálósbácsik
meg kell őrülni
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:28 |  #2327
Jaja, ez is igaz.

Meg úgy általában szerintem állati jó móka forgatgatni az akkordokat, megfogni így, megfogni úgy, kihagyni ezt, kihagyni azt, alterálni, stb. Szóval, egy adott szituációban ezer féle formában befoghatod az adott akkordot, csak tud, hogy mi a funkciója...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:28 |  #2326
Meg persze a rutintalan fretlesseseknél. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:27 |  #2325
Á, olyan csak a japán operákban van.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:27 |  #2324
de, jön a fretless bass a negyedhangokkal:DDDd
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:26 |  #2323
Persze, van olyan hogy súrlódnak a kisszekundok... Mellesleg én imádom a szekundsurlódásokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:25 |  #2322
Gonda János - A rögtönzés világa II.
nagyon jó, ez a birodalom visszavág,
jobb mint az első rész, a jedis meg még nincs meg.

de csak egy kis része említi a dolgot
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:25 |  #2321
ha tonálisan ugyanaz, összhangzattanilag mégsem...

ahogy az Eb és a D# sem ugyanaz. Enharmónikusok...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:25 |  #2320
Szerintem is hideg lesz holnap. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:25 |  #2319
Biztosan NAGYON muszáj belerakni a kvintet.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-12-06 23:25 |  #2318
Én tudok akusztikai és összhangzattani 11-esről. Előbbiben bővített undecima szerepel.
Az összhangzattaninál pedig ugyanúgy a nagyterc (E) mellé befogják az F-et (C-nél értve)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:25 |  #2317
Of course, semmi se hamis...
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:24 |  #2316
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:24 |  #2315
Ez egy hagyományosabb zenei környezetben nyilván így vagy, de amilyen zenéket manapság hallani, az a legkevesebb, hogy a terccel súrlódjon a 11-es. Amúgy ezek a jelölések pont azért jók, mert alakíthatók saját ízlés szerint. Persze ez csak az én véleményem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:24 |  #2314
???? Ilyen akkord nincs is...
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu