HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 27

Offtopic

2024. április 25

Jónás Tamás (instrume

2024. április 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


 2007-12-06 23:23 |  #2313
hű neked erre van anyagod?!?

az kéne nekem!

Anno egy zongorista barátom (a Pleszkánnal végzett!), megfertőzőtt a közös Zappa/Vai őrületünk kapcsán a Bartók féle tengelyrendszerrel!

Petrucci pl. ebből (is) él...

én is szeretnék!
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:22 |  #2312
disszonáns, de nem hamis:P
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:22 |  #2311
Jaja, gitáron meg zongorán persze tök ugyanaz a két hang...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:21 |  #2310
Úgy tudom, hogy dúr akkordhoz sose fogsz 11-et, mert csúnyán súrlódik a nagyterccel...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:20 |  #2309
Épp ez az. Hogy a 9# nem a 10b. Gitáron persze az, de énekben nem egy 9-es díszítőjangot emelnek fel, hanem a nagytercet éneklik alá egy kicsit. Ezért 10b. És ez csak a blues-ban gyakori. A 9-es felemelése persze a jazzben tök gyakori alteráció, de akkor a 9-et emelik fel, nem a nagytercet veszik le.
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:19 |  #2308
ezt nem tudtam...
én ebben is öntörvényű vagyok!

ha jól szól, miért ne?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:19 |  #2307
Ez így jó. Hiányzik a kvint, ami nem érdekes, a többi alkotóelem meg megvan, ez így szerintem fasza G7/6 és akkor ebből a szempontból igazad van, itt tényleg addként jelenik meg és ugye akkor annyiban különbözik a 13-astól, hogy a 13-as ezeken a hangokon kívül magába foglalja a 9-est és a 11-est is, bár ezeket vagy befogja az ember vagy nem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:19 |  #2306
C11/5
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:19 |  #2305
az az autentikus bleűz
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:19 |  #2304
hangközökre vonatkozó apróságok!

konszonáns: tiszta, kicsi, nagy...
diszonáns: kicsi, nagy, bővített, szűkített...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:17 |  #2303
Mert csak a bluesban éneklik egy picit alá a nagytercet...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:17 |  #2302
necsináád, innen vettem:
"tonális síkok ütköztetése - tengely-jelenségek a jazzben"

úh ha még ezt is belekevernénk:DDdd
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:16 |  #2301
Egészségedre!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:16 |  #2300
Ez mondjuk igaz. De olyat már biztos láttál, hogy pl. G7/6. Ezzel azért elég gyakran lehet találkozni mindenféle kottában.

--X--
--5--
--4--
--3--
--X--
--3--

Vagy ezt te minek hívnád?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:14 |  #2299
Nem. Te vagy a lassú! :DDD
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:14 |  #2298
t,k,n, ill. k,n,b,sz
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:14 |  #2297
Gyors vagy ge.i.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:13 |  #2296
A dúr vagy moll jelleget a terc adja meg. Azért vannak az olyan elnevezések, mint a dúr- vagy a mollterc.:)
Olvasd el lentebb dcsabi értekezését, meg fogod érteni mire gondol Kether.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:13 |  #2295
Nézz utánna!
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:13 |  #2294
mé csak abban?
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:12 |  #2293
ez tetszett! :O)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:12 |  #2292
Na ja, de csak blues-ban...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:12 |  #2291
Engem nem hoznak zavarba ezek a dolgok, csak ha már felmerült ez a probléma, akkor leírtam a gondolataimat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-12-06 23:12 |  #2290
Gondolom úgy érti, hogy pl négyeshangzat alterációnál is a tercre meg a szeptimre kell figyelni, alaphang, meg kvint változhat.
A díszítőhangokat meg minek hagyjuk el, mikor díszíteni akartunk?
Aztán közel sem biztos, hogy igazam van:)
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:12 |  #2289
beénekled a hiányzót:DDDd
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:11 |  #2288
A kvint bármikor elhagyható... Egyátalán nem alapkő. Észre se veszed, ha nincs ott...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:11 |  #2287
Igen, zeneelméletileg, de a zenélés nem ebből áll, és ha már gitárban gondolkodunk és feltételezzük, hogy nem egy szál gitárral adunk elő valamit, akkor máris nagyobb a variálási lehetőség.

A dúrhármasnak inkább a nagyterc az alapköve, nem a kvint adja meg a jellegét.

De persze a kocka módon ragaszkodunk az elmélethez akkor igazad van.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:10 |  #2286
C13?
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:10 |  #2285
Ki a fene foglalkozik ezzel? Én 6 évig hegedűltem (igaz akkordok nem voltak) de utánna sokáig nem volt ingerenciám a kottához!
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:09 |  #2284
9# lenni az a 10b!
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 23:09 |  #2283
zeneelméletileg kell az alaphang!

kell a kvint is, hiszen a dúrhármas alapköve és innen megyünk tova!

a 13-as akkord meg heteshangzat!

ergo 6 húron csakis csonkán tudod megfogni! :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:08 |  #2282
És? Hol van itt a per?
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:07 |  #2281
pl. van ilyen is hogy C7b10(b9)
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:06 |  #2280
Igen G7/11
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:06 |  #2279
Nem értem, hogy mit számol.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:05 |  #2278
Addként nincs a per jel, én még nem találkoztam vele. Az 5b meg megint más, mert azt nem addolod, hanem maga az akkord lesz alterált.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:05 |  #2277
csémsz bráun:DDd
igen 5,11 itt nincs, csak 9 és 13
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:05 |  #2276
Mi G?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:04 |  #2275
Dehogynem jelöli. Ezeket az add dolgokat legtöbbször úgy jelölik, hogy mondjuk C7(b5) vagy úgy hogy C7/b5.

Szóval, ez a / dolog abszolút van...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 23:04 |  #2274
Csak szórakozom:DDDd
kár hogy Landmine nincs itt most:DDdd
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 23:03 |  #2273
Tényleg nem, hanem G
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 23:01 |  #2272
De gyakorlatilag nem. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:01 |  #2271
Jaja, az nálam add...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 23:01 |  #2270
Az lehet, hogy F59 úgy értelmezi, de azért a / jel tudtommal nem nagyon jelöl sohasem addot, szóval ezért téves F59 elképzelése, ez nem félreértés.

Igen, de a basszus jelölésnél a / után betű van, szóval nehéz lenne összekeverni. Vagy mindenféleképpen azt szeretnéd kihozni, hogy mekkora bonyodalom ez?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 23:00 |  #2269
Először is Major7, mert E és nem Eb. Illetve hiányzik még a 6-os is (D). De szerintem dúr akkordhoz nem szoktak 11-es fogni...
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:59 |  #2268
ami ugye hatos
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 22:59 |  #2267
Erről írt dcsabi lentebb.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:59 |  #2266
Na ugye, félreértitek egymást:DDDDd

Fender59-nél a per-jel úgy értelmezhető, hogy
C7add13

pedig a perjel még basszust is jelöl ugye..azaz lehetne
az alján a 13as:DDDdd
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 22:58 |  #2265
Elvileg csak hat hang: C-E-G-Bb-D-A

És amúgy egy elég hétköznapi C7 fogás, igaz a kvint elhagyásával

--5--
--3--
--3--
--2--
--3--
-----
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 22:58 |  #2264
A 13-as akkord az 1,3,5,7,9,11,13 ahogy én tanultam. Ez az akkord módosítatlanul diatonikus hangzat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:57 |  #2263
Pedig szerintem ugyanaz. De úgyis az a lényeg, hogy jól szóljon és kész. Nem kell túlmisztifikálni a dolgokat szerintem. Az akkordmegjelölések amúgy is többnyire útmutatók, amiket utána úgy alakítasz, ahogy szeretnél.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:55 |  #2262
A C13 elméletileg egy F 7/11-es akkord!
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:55 |  #2261
Nem muszáj, egyrészt az alaphangot nem muszáj lefognod, a basszus úgyis megteszi, másrészt a kvintet is kihagyhatod, az nem a legmeghatározóbb hangja az akkordnak.
Válasz '' hozzászólására (#)

 2007-12-06 22:53 |  #2260
13 ast csak csonkán tudsz fogni, hacsak nem 7 húron, bár ott se túl egyszerű!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 22:53 |  #2259
Az én logikám szerint a C13 nem ugyanaz, mint a C7/13. De persze lehet, hogy nem jól gondolkodom. A C13 az nálam egy C7/9/13, a C7/13 meg egy sima C7 plusz egy oktávon túli 6-os díszítőhang.
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:51 |  #2258
Akkor ne foglalkozz vele!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 22:51 |  #2257
Asszem megvannak azért...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:51 |  #2256
Ha C7/6-nak írod, akkor a szeptimhangon kívül csak a szextet rakod még bele, ha meg C7/13-nak, akkor 11 és 9 is mehet. Ez az oktávon belül-kívül dolog gitárnál nem mindig működik a hangolás miatt.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 22:50 |  #2255
Besz nincs, de "B flat" van. Ráadásul elég gyakori, ugye...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 22:49 |  #2254
Affene..kint hagytam a kocsiban. No mindegy, holnapig kibírom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 22:48 |  #2253
Na most, ahogy én tanultam, ez egy C7 egy 9-es és egy 13-as díszítőhanggal. Ha csak sima szám van, akkor az összes szám előtt lévő hang benne van, azaz a 13 az azt jelenti, hogy 9-11-13 elvileg, de dúrakkordnál hanyagoljuk a 11-est.

Elvileg, ha csak egy 13-as díszítő hangot akarok a dúr7-be, akkor vagy C7/13-nak vagy C7/6-nak írom, attól függően hogy oktávon belül van az a hatos.

De ez az én értelmezésem és mindig elbizonytalanodom, hogy ki mit ért egy C13-on meg hogy egyátalán van-e olyan akkord, hogy C7/13...

Szóval, nekem ez az akkordjelölés dolog mindig elég macerás...
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:47 |  #2252
Csak azért mert itt az előbb akordról írt valaki!
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:47 |  #2251
Kesztler L. Zenei alapism. 63.oldalon a pontos h-bé sztori

Kether2007-12-06 22:46 |  #2250
Nem mondod!?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 22:46 |  #2249
Hát az meg is érdemli aki ezzel az akkorddal akar bíbelődni gitáron.

Egyébként érdekelnek a hangzat összetevői?
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:45 |  #2248
Bisz!
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:45 |  #2247
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:44 |  #2246
pedig a besz mekkora lenne már:D
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:43 |  #2245
De az amcsik a H hangot is B-nek írják!
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:42 |  #2244
Persze, ez egyedül az akkordoknál okozhat gondot, de ez sem nagy ördöngősség.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:41 |  #2243
Na, már elkéstem vele.
Válasz '' hozzászólására (#)

é.szabi 2007-12-06 22:41 |  #2242
én úgy tudom hogy abc és hangoknak hívjuk a hangokat mert eredetileg abcdefg a sor mint az abc ben szokás csak valami kodex másoló cseszte el és a kis b betűt kis h nak látt és így lett b helyett h nálunk is
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:40 |  #2241
Amúgy viccet félretéve, azt gondolom, hogy ez egy C7-es akkord 13-as színezőhanggal, amihez még hozzáfoghatod igény szerint a 9-est és a 11-est is.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:39 |  #2240
Válasz '' hozzászólására (#)

Ibazze2007-12-06 22:39 |  #2239
Lekottázva a B az B a h meg h!

SB2007-12-06 22:38 |  #2238
Valószínűleg egy F dúr ötödik fokán lévő dúr hetes akkord lesz egy 13mas színezőhaggal. Ha nem hetes akkord lenne, akkor C6-nak lenne írva és akkor egy c dúr alaphármas meg egy 6.
Válasz '' hozzászólására (#)

é.szabi 2007-12-06 22:38 |  #2237
senki nem gátol meg abban hogy saját képletek szerint írd fel az akkordokat vagy hogy saját kottázási rendszert csinálj ha neked az jobban fekszik tedd meg.
nekem a maj79 az szimpatikusabb mint a c12 15 mert tudom hogy a 9 az nem más mint egy 2 oktávval feljebb a 7 meg egy kis2 lefelé az alaphangtól megint oktávval feljebb és ha akkordot kell fordítanom akkor ez a gondolkodásmód könnyebb mint ha c 12 15-öt át kéne át keresztelni mondjuk h2 13 vagy mittudom én mire amiből már nem biztos hogy tudnám hogy az egy c 12 15 csak fordítással
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 22:37 |  #2236
Erről régebben megkérdeztem Birtát:

"b.miki 2007-04-21 16:53 | Válasz erre | #2986

hexachord: (=hat hangzó): az oktávbeosztást megelőző skálarend az európai zenében; Arezzói Guido (XI. század) vezette be a hat hangú sort az addig uralkodó tetrachord helyett. A hexachord g, c vagy f hangon kezdődött, hangközei a későbbi dúrhoz hasonlóan épültek fel (pl.: g-a-h-c-d-e ) Emiatt az f hangon induló hexachord negyedik fokát (h) mélyíteni kellett: ez volt az első módosított hang ("b molle")



b.miki 2007-04-21 16:46 | Válasz erre | #2985

Na találtam vmit:
"Európa zenekultúrája az ókortól örökölte a hangok ábécészerű rendező elvét. Az ógörög zene hangkészlete mindössze két oktávot ölelt fel, a felső határhang az alsónak a hasonmása volt két oktávval magasabban: ezt a hangot tekintették a legfontosabbnak és emiatt a-nak nevezték el az ábécé első betüjéről? a többi hang neve később a latin betürend szerint így következett: a-b-c-d-e-f-g. A középkor hexachord rendszerében az f hangon kezdődő hangsor negyedik foka mélyebb volt, mint az addig b-nek nevezett hang, ezért az utóbbit, folytatva az ábécét h-nak keresztelték el. A dúr-moll hangrendszer uralomrajutásával a c hang került az élre.."
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:37 |  #2235
cé húron a tizenharmadik bund elnézést



persze az egész ügy nem probléma, én csak annyit írtam
hogy jó lenne egységesítve, ki tudja az internet miatti kezdeti korcsosulás mit okoz 50 év múlva az egészben?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:34 |  #2234
Honnan tudjam, hogy neked mit jelent?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:33 |  #2233
Szerintem nem túl következetes, de végül is nem ez a lényeg, hanem, hogy az ember tudja, hogy mikor melyikről van szó.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-12-06 22:32 |  #2232
OK, akkor elmondod nekem mit jelent egy kottában ha C13-at írnak?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:31 |  #2231
Azért nincs akkora kavar, hogy ez ne valósulna meg.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:30 |  #2230
Srácok! Attól, hogy nem boldogultok egyes dolgokkal, még nem azt jelenti, hogy nem jó, ahogy van.
Sőt, a zenei lejegyzés és elmélet pont, hogy az egyik legegységesebb dolog az egész világon. Ez már csak a könnyű zenével borult fel némileg, mert elkezdték másképpen jelölni az akkordokat, de azért még mindig nincs százfajta változat, azt a párat meg egy hétköznapi halandó is el tudja sajátítani!

Fender59 2007-12-06 22:30 |  #2229
Van egy amerikai kollégám, aki klasszikus zongora képzést kapott és profin játszik kottából. Beszélgettünk vele, amikor kint voltam, és meséltem, hogy így az internet korszakában mekkora macera ez a B/H jelölés dolog. Frankón nem is tudott róla, hogy Európában a H-t használják, sőt Bach meg Motzart meg az összes klasszikus H-t használt. Kiváncsi lennék, honnan jött ez a B jelölés amúgy? Az amerikaiak találták ki vajon???

Amúgy nekem a tanárom egy ilyen hibrid rendszerben tanított, úgyhogy rámragadt. Nálam a H az H, írva meg mondva is, viszont a B hangot Bb-nek írom le és B-nek mondom. Érdekes, mi?

christiansen 2007-12-06 22:28 |  #2228
Persze ez egyértelmű, csak ugye a zene egy egyetemes dolog, és szerintem nagyon jó lenne, ha bárki a világon ugyanúgy értelmezhetné mint nyelvet, egységes jelrendszerben.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 22:26 |  #2227
Nos akkor halljuk az ötleteid, mert eddig csak arról beszélsz, hogy hogyan nem jó...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:24 |  #2226
Azért ezeket igen gyorsan meg lehet ám szokni. Azt hiszem egyedül a bés próbléma, ami tényleg okozhat galibát, de szerintem az is eléggé átlátható már, ha az ember csak egy kicsit is foglalkozik ezekkel a dolgokkal.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:24 |  #2225
vagy ilyesmik hogy pl. melódikus moll mint hangnem fok-elnevezései és társai
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-12-06 22:17 |  #2224
Igen az egész zenei nyelvet egységesíteni kellene.
Ami angolul ugye major, az magyarul neméppen...
vagy a Bé-s probléma, vagy a latin dó,ré stb...elnevezések


Fender59 2007-12-06 22:10 |  #2223
Szerintem sok szempontból igazad van. A vonalas kotta iszonyatosan bonyolult tud lenni, ha összetett dolgot játszol és nem az előjegyzett hangnemben vagy csak.

A kromatikás jelölésrendszerrel viszont nem értek egyet, mert az enharmonikus hangszerekhez (gitár, zongora) valóban sokkal praktikusabb lenne, de a hegedűnél, fűvósoknál, stb. nem, ugyanis ezeken a hangszereken rohadtul nem mindegy, hogy egy A-t eresztesz le vagy egy G-t emelsz fel, mert nem ugyanazt a hangot kapod. És a kromatika már meg is dőlt...

Az akkordokkal kapcsolatban meg szerintem az a gáz, hogy száz különféle leírási mód van. Ideje lenne egy univerzálisat használni és onnantól nem lenne gond.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-12-06 22:00 |  #2222
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2007-12-06 21:57 |  #2221
Ja. Nem voltam elég érthető. Az elmélettel (pár kivétellel) nincs gondom, az ugye "van magától", természetes módon lett olyan-amilyen a mai tonális zene. Ezt ki is lehet vesézni több meglátásból is, ki is kell.
Nekem először is a harmóniák zűrzavaros, és következetlen ELNEVEZÉSEIVEL van gondom. Nem tudom pl, egy első fokú dúr 7-es akkord felépítése hol-mikor-miért váltott az eredeti dó-mi-szó-ti négyesből dó-mi-szó-li négyesbe, de ez csak csepp a tengerben. A hangokat itt is kromatika szerint kéne megszámozni egyébként, nem kellenének sem keresztek, sem b-k az elnevezésekbe. Az emlegetett akkordot egy 11-es számmal kéne csak indexelni, és kész. A lent említett Cmaj9-est se értem, ki-mikor találta ki. A 9-es akkord ugye dó-mi-szó-ti-ré volt a klasszikus zenében (már ott sem volt egyébként következetes, mert az 1 db index négyes hangzatot sugallna, közben meg ötös-mindegy). Ezt pl. én úgy írnám le pl. ,hogy C12-15, ahol ugye kromatikában gondolkozva a 12. egy H hang, a 15. pedig egy D, és kész. Szóval sokkal egyszerűbbé lehetne ezt tenni, mert egyébként pedig az!
Ugyanez a probléma egyébként a hangonkénti lejegyzéssel, vagyis a kottával is-bár itt azért elég nagy forradalom kéne az átszokáshoz. Az öt vonalas kottalejegyzés ugye a dúr-moll hétfokú gondolkodásból maradt ránk. Nem is volna semmi gond vele, ha minden darab C dúrból, vagy A mollból lenne, és nem lépnénk ki a hangsorból sem. Ez ugyebár nem tartható, innentől kezdve ami történik, az nem más, mint "toldozás-foldozás" előjegyzésekkel, keresztekkel, b-kkel,és feloldójelekkel. Aki ezt vágja, az már legyint rá, mert már elfelejtette, hogy hány évet glattolt ezért(a valódi tudás szempontjából egyébként teljesen feleslegesen). Na most ezek az évek azok, amiket meg lehetne spórolni egy következetes-egyszerűbb rendszerrel. (ami ugye ugyanazt a zenét írja le). Egy 12 fokú kromatikus felfogás ezt is rendbe tenné.
Senki nem gondolt ebbe bele, de pl. maga a zongora is egy következetlenül felépített hangszer hasonlók miatt.Van rajta egy mára indokolatlanul kitüntetett C dúr hangsor (fehér billentyűk ugye), ami azt eredményezi, hogy az egyéb hangsorok, és akkordállások betanulása rendkívül hosszú időt vesz rajta igénybe, mert mindegyik tök más ujjmozgást igényel. Egy jobb billentyűfelépítés esetén elég volna tudni pl. egyetlen dúr hangsort, ill dúr akkord-állást,majd ezt-a gitártechnikákhoz hasonlóan-eltologatni (transzponálni) akármilyen másik dúrba.
Na csak álmodozom itt magamban, tudom, hogy zárt kapukat döngetek.

optimiszt2007-12-06 20:32 |  #2220
helló!

megpróbáltam megfejteni a hobo blues band you gotta move című szám elejét.. bele is erőltettem a guitar proba, kicsit siralmas lett:) (nem tudom használni rendesen a programot)
valaki segítene leellenőrizni? át tudom küldeni a tabot, a számot is, esetleg felvehetem azt is ahogyan játszom.
köszi!

Peca2007-12-06 20:13 |  #2219
Akkor Te majd használod az ötvonalas rendszert minden esetben előjegyzés nélkül, aztán több lesz benne a # meg a b, meg a feloldójel, mint hangjegy. Nem értem, az miért lenne jobb, vagy egyszerűbb
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 19:38 |  #2218
Kotta helyett egyébként mit használnál, ha már ilyen szar?
Vegyünk fel mindent ami eszünkbe jut?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-12-06 19:35 |  #2217
Félreérted a dolgot. Nem agyalunk potyára.:)
Ponr arról beszélünk, hogy mennyire fontos az agyalás, a miértek és hogyanok megértése.
Abban pedig, hogy a zeneelmélet feleslegesen túlbonyolított lenne nem tudok egyetérteni. Számomra borzasztó szórakosztató dolog és elképesztő logikával épülnek egymásra a dolgok.
A zeneelmélet is a kromatikával kezdődik. :)
Nem értem egyébként, hogy miben látod a túlbonyolítottságot.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-12-06 19:29 |  #2216
Ugyanarról a zeneelméletről beszélünk? Mert én ezt egészen másképp látom. Szerintem nagyon is következetes és könnyen érthető, sőt érdekes és sok helyzetben kimondottan nélkülözhetetlen. A kottaírás melyik részére érted, hogy bonyolult? Hogy vannak hangnemek (ezeknek jelöléseik) és nem össze-vissza módosítgatunk hangokat, vagy mi? Hogy kellene szerinted? Valamint mi gátol abban, hogy a kromatikában gondolkodj, miközben kottát olvasol, vagy írsz?
Az egy dolog, hogy mindenfelé (pl neten) különféle szarabbnál szarabb akkordjelzéssel találkozni, de azért ami a köztudatban el van terjedve, vagy egy-egy szakirodalomban használatos, az teljesen logikus szerintem
Válasz '' hozzászólására (#)

cserje 2007-12-06 19:07 |  #2215
Bocsi,csak erre szörfölgettem, és látom, hogy problémáztok dolgokon.
Csak egy általánosságot jegyeznék meg vigasz képpen: Egyáltalán nem a ti hibátok, hogy agyalni kell potyára. Az egész mai zeneelmélet teljesen fölöslegesen túlbonyolított,tele van egy csomó féle felesleges és következetlen akkord elnevezéssel, már maga a kottaírás egy szar, bonyolult öröksége a 7 fokú gondolkodásnak, réges-régen kromatikában kéne már gondolkozni.
Szóval csak annyi általánosság, hogy maga a zeneelmélet egy sokkal sokkal egyszerűbb dolog, mint a nyelvezet, amivel le van képezve.
Na csak úgy agyalok.

Snakepit2007-12-06 14:42 |  #2214
Jaja. Ha össze kéne hozni egy ilyen könyvet, elegendő lenne csak C-dúrra meg C-mollra szűkíteni a dolgokat. A többi ugyanaz. :)
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu