HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

***YAMAHA billentyűsök

2024. április 24

. : PRÓBATERMEK : .

2024. április 23

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. április 20

Offtopic

2024. április 20

***FENDER***

2024. április 11

Jónás Tamás (instrume

2024. április 11

***IBANEZ***

2024. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2024. április 01

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29




HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 10000
HANGSZERUTALVÁNY 10000

HANGSZERUTALVÁNY 10000


Akciós ár:
10 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 1000
HANGSZERUTALVÁNY 1000

HANGSZERUTALVÁNY 1000


Akciós ár:
1 000 Ft



hangszermagazin.hu

Technikai okok miatt a MAI NAPON a Campona-ban zárva vagyunk
2024. április 23.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


vangelis1978 2007-05-30 23:19 |  #1713
Ilyen késői órán nem csak én vagyok fel?ez jó,így már nem érzem magam egyedül

vangelis1978 2007-05-30 23:18 |  #1712
A kettővel ezelőtti hozzászólásomban hibát ejtettem:Azt akartam írni hogy mindent,de azt írtam hogy mindnet.Ezért most kijavítom erre:mindent.

zolika2007-05-30 23:16 |  #1711



zongorista haverom mesélte...
főtárgy vizsgája előtti egyik órán dumált a tanarával, az öreg fogarral...meg ugye átjátszották a dolgokat...
aszongya az öreg az egyik akkordra...az szar bazmeg...oda ne azt játszd...
akkor mit?
nem tudom...amit akarsz...de ne azt xD
Válasz '' hozzászólására (#)

vangelis1978 2007-05-30 23:15 |  #1710
Persze a magától alatt nem azt értem hogy jött neki a tudás a kozmoszból,hanem azt hogy például azért elővett például könyvet szükség esetén.

vangelis1978 2007-05-30 23:14 |  #1709
Nem fontos suliba menni.Vangelis például mindnet magától tanult meg.

Fender59 2007-05-30 21:40 |  #1708
Az egy fokkal jobb, mint ahogy mi csináljuk. Minket ugyanis szivességből szoktak HAGYNI zenélni...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-30 21:22 |  #1707
Mi szívességből szoktunk zenélni...
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-30 12:40 |  #1706
Elmondhatjuk ma a zenéléshez nem kell papír csak a tanításhoz, illetve azért kell suliba menni ha valaki tanulni akar...
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-30 12:39 |  #1705
)))))) hát ha máshogy nem.....
A Kovács Andor (régi magyar gitáros) a sepregi GYuszival csinált egyszer egy felvételt a magyar rádióban, és a Gyuszi kérdezte az öreget:...és Andor bácsi milyen hangnemben vagyunk? mire a válasz: hát ebbe! (és megfogta egy akkordot)
Válasz '' hozzászólására (#)

vangelis1978 2007-05-30 12:25 |  #1704
Elmondhatjuk azt hogy semmilyen papírt nem kérnek abban az esetben ha fel akarok lépni valahol?Mondjuk léptem már fel,az igaz hogy azon helyeken ahol felléptem nem kérték,de az már régen volt.Persze hogy ki mit ért régen alatt,az külön téma lehetne.

zolika2007-05-30 11:01 |  #1703
pl moll 9b
egyik ilyen kedvenc példánk
ezt így ebben a formában be lehet tenni skálába mindenféle módosítás nélkül...és nem alterálásról beszélünk...hanem összhangzattanról...

igen, mint sok dolog, itt is hozzáállás kérdése az egész :D
összhangzattani, alterálósdi, akusztikus, diatonikus stb...
lényeg legyen megmagyarázva

magyarázatról, egyik kedvencem, amikor egy kutya akkordról van szó, megkérdezik az öreg dzsaneszt, miért fogja..
erre a válasz: mer" úgy kő" aztat...
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-30 10:52 |  #1702
Nagyon logikusnak tűnik hogy ha egy hangsor része egy alterált hang akkor az nem az hiszen része a hangsornak. De a legtöbb hangsor része valamely hangrendszernek így hamar leredukálhatnánk az alterált hangok számát nullára. Amikor számokkal kezdték jelölni az akkordokat akkor a módosítatlan hangokat a mixolid hangsorhoz adták. Amerikában most is így tanítják a skálákat t.i. az alaphanghoz mért távolsággal (bár ott azt hiszem ebben a fajta skálajelölésben a 7 N7-et jelent: a nagyszekund 2 (illetve oktávon túl 9 ), 3 nagyterc, 4 (illetve oktávon túl 11 ), 5 tiszta kvint, 6 nagyszext, 7 kisszeptim

zolika2007-05-30 10:50 |  #1701
no hát ja úgy értve
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-30 10:46 |  #1700
A tengelyrendszert nem nehéz megérteni. Alkalmazni azt igen az meló....)))
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-30 10:45 |  #1699
nápolyi szext, váltó és mellékdominánsok, moll szubdomináns...bla bla bla...
pl itt is vannak kutya alterálások...


meg majd egyszer jó lenne megérteni a tengelyrendszert... xD

- 2007-05-30 10:33 |  #1698
Na itt vagyok....Szal az alteráció mint szó módosítást jelent, és ezeket a hangokat korábban már elírtam. Leggyakoribb előfordulási helye a domináns V. fok minthogy funkcióját tekintve feszültségteremtő és a módosított hangok ezt remekül betöltik. De nem csak dominánson lehet ilyen hang. Van ahol a hangsor rész de mégsem használjuk vagy csak periférikus zenékben mint modális III. fok moll7 b9. It tezt érzékenyhangnak hívjuk (evoy tone) ezért akkordban kerülendő skálában csak hangsúlytalan helyen játszható. Aztán vannak mollbeli alterációk amelyek az összhangzatos moll V. fokán vannak ezek pedig a 9b 13b.
Na aztán mi van még? Ja Írtam a melódikus és Összhangzatos VII-et ott szűkszeptim illetve félszűkitatt akkordok vannak de a szinezőhangokban 11b van amiről tudjuk hogy nem használatos. ezért ezeken a fokokon ezekben az akkordokba természetszerüleg nem használjuk ezeket az alterációkat de a skálákat miután mindkét terc jelen van domináns szeptimre alkamazzuk, ugyanis ha egy akkordban vagy egy skálában jelen van mindkét terc, ott mindig a dúrterc fogja adni a törzsahangot és a mollterc az alterációt.....

zolika2007-05-30 10:31 |  #1697
mondhatni, nem olcsó :D

zolika2007-05-30 10:30 |  #1696
ami problémás dolog alterálásilag....
alap
terc
szeptim
tredecim
és a vicc az, ha ritka is némelyik, de lehet alterálni ezeken a helyeken is....

landmine2007-05-30 10:28 |  #1695
hát végülis ez igaz.
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-30 10:27 |  #1694
és jaja...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-05-30 10:24 |  #1693
De ebben az esetben nem alterálsz, hanem skálahangot játszol, pont ahogy lent írtam. Ebben az esetben a 9b szerintem nem alterálás.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-30 10:21 |  #1692
Miért ne lenne? Sosem hallottál még moll hn-ben 7b9-es akkordot? pl. (a 9b lényege itt pl az, hogy vezetőhangként funkcionáljon a tonika kvintjére oldásnál: C-moll hn-ben asz vezet g-re; vagy épp a szintén tonikai moll6-akkord szextjére)
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-30 10:17 |  #1691
persze úgy is feltehettem volna a kérdést...vagy inkább írhattam volna a mondatot...
hogy...milyen érdekes...gyakorlatilag mind a hét hang alterálható, persze nem ad hoc jelleggel, hanem megvan annak a maga módja...

Fender59 2007-05-30 10:16 |  #1690
Landmine, hogy lenne már moll hangnemben alteráció? Az OK, hogy mondjuk melodikus mollban II. fokon a Dm7-re b9-et játszol, mert az Eb van rajta a skálán, de ez nem alteráció szerintem, mert pont az lenne az alteráció, ha nem skálahangot játszanál rá. Ez pedig skálahang Cmm-ben.

Miki, mondd már meg a tutit légyszi...
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-30 10:15 |  #1689
ájájájájáájájájjjj
csak beszélgetünk...

- 2007-05-30 10:11 |  #1688
Ja ja csak arra kértek hogy ne szóljak bele, én meg tartom a szám
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-30 10:10 |  #1687
ráadásul úgy tudom, ez az OSZK vizsga kb annyi, hogy ismerj fel pár hangközt, és pár skálát, meg játssz vmi repertoárt, azt bumm. tehát ilyen totál alapszintű dolog, mondhatni felesleges.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-05-30 10:10 |  #1686
Miki, mi az, hogy nem szólsz bele? Te értesz itt legjobban a dolgokhoz, aztán hagyod, hogy itt kínlódjunk meg variáljunk össze-vissza... Inkább önts tiszta vizet a pohárba...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-30 10:09 |  #1685
miért érdekel mindenáron ez a "más"? :)
már meguntad és kiaknáztad a lehetőségeket, amiket az alábbiak kínálnak?? hasznosabb, ha előbb azzal foglalkozol, amik általánosak.
Mint a szabályoknál... előbb megtanulni, magadba szívni, utána felrúgni.
Válasz '' hozzászólására (#)

fuckezüguci 2007-05-30 10:08 |  #1684
nehogy kilökjél pízt ilyesmire. szerinted a vendéglátósok közül hánynak van ilyen???? nem tudnak beléd kötni, hacsak nem valamelyik OSZK-s pöcörőnek számlázod le a működésed díját..
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-30 10:04 |  #1683
Soha sehol nem kérnek papírt. Csak a vitt anyag számít hogy jó e oda avagy sem
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-30 10:04 |  #1682
azaz...
a "más"-ról...? ott a tuti
Válasz '' hozzászólására (#)

vangelis1978 2007-05-30 10:03 |  #1681
Vagy tévednék?

vangelis1978 2007-05-30 10:03 |  #1680
Én úgy tudom, hogy például a vendéglátóiparban való fellépésekre csak ez jogosít manapság.Vagy ha esetleg nem csak ez,akkor ez is.

landmine2007-05-30 09:54 |  #1679
Dúr hangnemben domináns fokon a kvintet gyakran alterálják lefelé, fölfelé is (5b, vagy 11#, 5#, vagy 6b), aztán a nónát szintén, bár inkább felfelé (9#, vagy 10b), vagy ezeket együtt is (pl 7#5#9)
Moll hangnemben domináns fokon legsűrűbben kis nóna szerepel (9b) alterációként, de 5# is kedvelt.
Dúr SZD-nál inkább IV fokon alterálnak, (11#)
Dúr tonikánál a 11# abszolút alterációnak minősül, vagy pl az 5# is előfordul major akkordnál
Moll T-nál szintén lehet 11#

Hát kb ezek a legáltalánosabbak, de persze előforul még más is...
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-30 09:52 |  #1678
most gondolok pl a nápolyi szext jelenségére...többek között
nem is ötödik fok, nem is az említett fokok vannak benne alterálva
és nem csak az ötödik fokú 7-es akkord kaphat domináns funkciót...

- 2007-05-30 09:29 |  #1677
No nem szólok bele de annyit segítenék vitainditónak hogy alterált hangoknak nevezzük a következőket:
9b 10b (9#) 5b és 6b

- 2007-05-30 09:27 |  #1676
Miért kell neked OSZk vizsga? Kérik azt valahol, egyáltalán van még OSZK vizsga?
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-05-30 09:27 |  #1675
A funkció kurvára nem mindegy, mert alterálni csak V. fokon szokás, tehát domináns akkordon. Hogy mit lehet, arra meg ott van lent a válasz.

De ha tutira akarsz alterálni, akkor játszd az adott domináns akkordra a fél hanggal felette lévő melodikus mollt vagy a fél-egész skálát...
Válasz '' hozzászólására (#)

vangelis1978 2007-05-30 09:21 |  #1674
Sziasztok.Én nem tudok új témát létrehozni,ezért ide írok.Az lenne a kérdésem,hogy:mennyibe kerül az OSZK-s szintetizátoros vizsga,illetve mik a követelmények,illetve van-e iskolai előfeltétele,illetve mire jó.Azt is kérdezném hogy mennyibe kerül a zongorista vizsga,illetve vannak e iskolai előfeltételei?

zolika2007-05-30 09:13 |  #1673
ja és pontosítok...
nem egy 13-as akkord esetén
hanem a 7 hangból mit lehet alterálni...azt is csak úgy általában...
milyen jófej vagyok :D

zolika2007-05-30 09:10 |  #1672
birta úr! mondom nem ér :D
funkció...tök mind1
mit lehet alterálni?
az izét lehet laterálni, ha lófasz meg szarvaspicsa...
van amit csak egy esetben lehet alterálni....akkor azt az egy esetet...

Beetlejuice 2007-05-30 09:03 |  #1671
Gyere el egy koncertünkre!
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2007-05-30 09:03 |  #1670
Én meg nem vagyok "tanult", így csak lerövodítve lefordítottam paraszteszemre
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-30 08:28 |  #1669
Nem pofázok bele ígérem de, mindamellett hogy tényleg nem használjuk a 11b-t mert semmi értelme, azért nézzétek meg az Össszhangzatos és Melódikus moll VII. fokán lévő teljes akkordot a szinezőhangokkal együtt, mert ott találhattok érdekes dogokat....no el is tüntem....

landmine2007-05-30 07:55 |  #1668
jó, most csak nagyvonalakban írtam, minden alterációnak megvan a helye és szerepe, de ezt most hosszú lenne felsorolni... 11b tényleg nincs:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-05-30 07:33 |  #1667
Mondjuk azt, hogy 5,9 fel-le. Te láttál már olyat, Landmine, hogy 11b???
5b, 5#, 9b, 9#...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-30 07:30 |  #1666
azok nem jók, amiket alább írtunk?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-30 07:27 |  #1665
attól függ, milyen funkcióban érted..:)
dom13? mert akkor 5,9,11 le-fel
Válasz '' hozzászólására (#)

zolika2007-05-29 23:06 |  #1664
és a gaben az konformista...

zolika2007-05-29 23:05 |  #1663
birta úrnak és peta úrnak nem ér válaszolni
adott egy 13as akkord...tökmind1...
melyik fokokat lehet alterálni?

- 2007-05-29 21:36 |  #1662
Talán kevés olyan műfaj van amit olyan sokféleképpen értelmeznek mint a bluest. A Miles Davis önéletrajzában olvastam hogy ő St louisi volt onnan származott tehát déli és a mult század elejéről tehát mint feka a vérében szívta fel a bluest. Igen ám de ő kivételesen egy jómódú orvos családból származott ezért mikor NY-ba került akkor az előkelő Gulliardi zeneiskolába került, ahol egy fehér tanárnő tanította őket a 40-es évek elején hogy mi a blues, és kezdte hogy a szomorú-édes életrézés a déli csóró nincstelen fekák életérzése sajátja stb...mire davis felállt és azt mondta kérem én onnan származom egyáltalán nem vagyok csóró sőt...remekül érzem magam, és mégis jól játszom bluest.....
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-05-29 21:30 |  #1661
amint lesz koncert szólok aztán felfüstöljük magunkat egy kocsmában
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-29 21:30 |  #1660
ez igaz...

- 2007-05-29 21:30 |  #1659
Hát nagyon a lényegre tapintottál....mert elég öreg ez a műfaj ahhoz hogy sok ága magáénak tudhassa az autentikus jelzőt- Azt hiszem ebben a kérdésben csak a kronológia tesz igazságot.
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-29 21:29 |  #1658
Értem én és a kérdésfelvetésedet is értem, csak szerintem ez nem egy olyan kérdés amire ha azt mondom Összhangzatos VI. leszállított szeptimmel, akkor közelebb kerülnél a valósághoz.
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-29 21:15 |  #1657
vazz, ezt mikor,hol lehet meghallgatni? engem érdekel
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-29 21:12 |  #1656
persze, világos amit mondasz, de nekem például mégis jó mankó lenne pár fontosab skálából kiválasztani a hangokat egy dallamhoz, mert ez még érzésből nem jön, ahhoz nagyon sok gyakorlás kell, a lá pentatonból építkezés meg már kezd unalmassá válni, mert kifogyok az ötletekből a kellő technika hiányában. Ezért gondoltam, h belecsempésznék a játékba illő vendéghangokat, csak nem tudom, h mikor hova mi illik és leginkább a "miért" az én kérdésem, vagyis szeretném átlátni amit épp csinálok.
Válasz '' hozzászólására (#)

gaben2007-05-29 21:06 |  #1655
egyébként szerény véleményem szerint a bluest megtanulni szárazon nem lehet ha nem látja és érzi az ember a mojot benne és nem érzi át a sok blueson belüli különbséget. abból nem lesz blues játékos csak egy guthrie Govan aki persze jmindent jól játszik de kurvára nem blues játékos. Keb Mo, Mississipi John Hurt, REverend GAry DAvis.... na ők blues zenészek :)))

szal én mint fél laikus fél kezdő azt mondanám: megérteni a blues lényegét. mert ahogy Bán Miki mondta: blues nem azoknak és azokról szól akiket megtaposott az élet is siránkoznak hanem akik onna felálltak és elmesélik történetüket :)

gaben2007-05-29 21:03 |  #1654
egyetértek abszolutt. csak még annyi: mi az autentikus blues ? :)))

mississipi? southern? chicago? texas? mert mindegyik más gondolkodás módot igényel. pl egy Keb Mo & Corey Harris duo által előadott Sweet Home Chicago teljesen más világszemlélet mint a Blues Brothers féle.

pl én most egy mississipi szerű bandában fogok játszani. Horváth Misike herflin, Bán Miki dobrón, és Bakó Imi bézen.... dobos direkt nem kell max egy lábdob amire néha rálép valaki. szal igazi mississipi feeling lesz :)))
Válasz '' hozzászólására (#)

- 2007-05-29 20:41 |  #1653
Az hogy egy bluesra vagy akármire mi minden játszható, azt elsősorban a környezet dönti el. Mondok egy példát:
Képzeljétek el hogy a missisipi partján a töltéseken dolgozó börtönéveiket töltő fekák akik a mai napig munkadalokat énekelnek meló közben és szünetben bluest énekelnek egy gitárossal, nos vendégműsorra hívnák John Scofield gitárost hogy játszon nekik bluest. Szerintetek mit gondolnának ezek a fekák a nagy fehér varázslóról John bácsiról?
Ez persze szélsőséges példa, mégis jól mutatja hogy még az adott szóval illetett zenék között is igen nagy eltérések mutatkoznak és hiába blues az egyik és hiába a másik, nem átjárhatóak és nem játszható akármi ezekre csak amit a műfaji sajátosságok megengednek. Ezért annak aki itthon nálunk szeretne megtanulni bluesra játszani annak először fel kell építenie magának az egyszerű autentikus bluesra való játékmódodt ahol formát és periodikát sajátít el, a legegyszerűbb pentatonokkal, és aztán erre lehet építen a különböző utakat. Mert ha most azt mondod ezt vagy lehet e játszani vajon a lényeget mondtad e el a bluesról? Magyarul mivel segítünk egymásnak ha ilyen kéréseink vannak? Mert mondhatnám azt is hogy a kromatika 12 hangja játszható bluesra ha tudod hogy ezek közül mikor melyiknek van jelentősége, de segítettem vele? Nem hiszem.

landmine2007-05-29 20:26 |  #1652
háéniseztírtam:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-29 19:21 |  #1651
Muti.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2007-05-29 17:05 |  #1650
Amúgy ezekből a kibővített blúzskálákból iszonyat riffeket is lehet ám kreállni...imádom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Beetlejuice 2007-05-29 17:03 |  #1649
Ezért van a blúzskála(D#)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2007-05-29 16:58 |  #1648
Jók amiket Landmine leírt és ezek is játszhatóak, de szerintem nem mindegy, melyik skálát mikor mivel játszod együtt.
Illetve bontsd szét fokokra, melyikre mit játszol.
Mik mehetnek I IV V -re. külön - külön.
Válasz '' hozzászólására (#)

christiansen 2007-05-28 09:51 |  #1647
Jimmy Page
Válasz '' hozzászólására (#)

füge2007-05-27 13:38 |  #1646
lehet nem ide tartozitk, most kattantam rá ilyen poliritmikus dolgokra... nagyon durva dolgok

cserje 2007-05-27 12:30 |  #1645
Csak nagyon távoli kis merengés:
Nem vagyok nagy zenetörténész, de egy érdekes észrevételem megosztanám a bluesról. Sokunknak itthon a HBB volt az első blues-találkozás, majd mostanra már rengeteg hasonló zenét játszó zenekar lett. Múltkor láttam egy dokumentumfilmet a bluesról, amiben sok archív felvétel volt, valamint maiak, ahol nagyon öreg fekete bácsikák énekeltek-játszottak egy szál gitáron. Ami megütötte a fülem: Nem olyan (!) mint ahogyan mi itthon megismerhettük! Én sose voltem egy blues rajongó, de ez esküszöm jó volt, és mintha megértettem volna, hogy mire megy ki.
Technikai szempontból a fő különbség (ezért írom válaszként a Te írásodra), hogy egyáltalán nem törekednek a harmóniák fölösleges-funkciótlan kibővítésére négyes-ötös hangzatokká. Főleg nem tonika, de pl. szubdomináns helyzetben sem. Utóbbi valami újabb keletű szokás, és tudom, hogy itthon is mindenki így játssza a bluest. Visszatérve: ezekben az autentikus dolgokban nagyon is európai-normál harmóniavezetések voltak, lehetett volna akár egy egyszerűbb J. Strauss harmóniamenet is. Ami viszont más volt benne, az a melódia kezelése, az, ahogy a hétfokúságból kilépegetnek a 12 fokúság felé, valamint ennek az ének-szóló technikája (utóbbiról mások többet tudnak, én nem annyira vagyok itt képben).
Van itt még biztos több más különbség is, az biztos, hogy valahogy nem úgy jön itt át, mint ahogy eredetileg van.
Na csak egy kis szörfölés....
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-27 10:47 |  #1644
köszi szépen!!

landmine2007-05-27 08:24 |  #1643
A bluesban összemosódik a dúr/moll. Már az első akkord elárulja, aminek dúr hangnemben majornak kellene lennie, mollban pedig mollnak, de itt mégis hetes. tehát az általános értelemben vett funkciós rend a sorokban nyilvánul meg nagyjából (első sor tonikai sor, második SZD, harmadik D)
Az a-lá pentaton azért nem a legjobb, mert ugye az akkordok dúrok, arra nem nyomhatsz sima mollt. A blues körre a legjobb választás az ún. "szintetikus" blues skála, ami összemossa a dúr és moll pentatont. Tehát az a-moll pentaton hangjai: a-c-d-e-g; ezt egyrészt ki lehet bővíteni egy tritonusszal (desz), másrészt a terc (ami a galibát okozhatja) sosem szerepel sima kistercként. Blues énekesek a kis-és nagyterc közé éneklik a hangot, zongorán pl egyszerre ütik le a kettőt. Gitáron nyújtással, vagy csúszással lehet kivitelezni.
(g-líd, d-dúr = a-mixolíd, itt ezeknek nincs jelentősége)

ha alterált akkordokkal játszol, tehát pl jazzessé alakítod a kört, akkor lehet választani több skálát is, de egy alap bluesra ezek tökéletesen megfelelnek, kár bonyolítani.
Válasz '' hozzászólására (#)

gibbsonn2007-05-26 23:38 |  #1642
Még annyit hogy szerintem az nem igaz amit utoljára
írtál a hangnemet illetően. De ezt majd a hozzáértők kitárgyalják:D
Válasz '' hozzászólására (#)

gibbsonn2007-05-26 23:31 |  #1641
Fisz moll pentaton is jó rá szerintem egyébként.
Válasz '' hozzászólására (#)

gibbsonn2007-05-26 23:26 |  #1640
Alapi mester ha jól emlékszem pont egy hasonló blues
kört elemezget az oktató dvd -jén.
Rég láttam már de az egészhangú és a fél egész skálákkal
variál rajta sokat.
Az összes dúr hármashangzat jó kibontva bármályik dúr vagy dúr7
akkordra.
E7-re jó az E fél egész skála. Azaz ötödik fokra.
Meg ilyesmik.
Válasz '' hozzászólására (#)

RoadRunner 2007-05-26 22:48 |  #1639
igen erre gondolok, akkor ezekre milyen skálák fekszenek?

SB2007-05-26 22:36 |  #1638
Milyen blues?
Egy tradicionális 12 ütemes I-IV-V-I-es blues emígy fest:

A7,D7,A7,A7
D7,D7,A7,A7
E7,D7,A7,E7

Valószínű, hogy te is egy ilyenbe akadtál bele, de persze van több féle blues is. Ebben az esetben ez A7-tel kezdődik és ez egy A-blues.

RoadRunner 2007-05-26 22:27 |  #1637

RoadRunner 2007-05-26 22:26 |  #1636
wáááá!!!
segítsen vki!
Az lenne a kérdésem, h mik a leghasználatosabb skálák egy A alap Blues-körre.
(A lá pent, A dó pent, A mixolíd, G líd, D dúr, ha jól gondolom belefér)és még? Ezek szerint egy A-val kezdődő blues körnek Ddúr a hangneme?

landmine2007-05-22 18:59 |  #1635
Vital Tech Tones elemzés (többek között egy Scott Henderson gitárszóló is)
még nincs kész teljesen, ha lesz időm, befejezem...

Snakepit2007-05-17 19:26 |  #1634
Tudom.
Sajna.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-17 17:56 |  #1633
mert a játéktechnikában folyik az elméleti értekezés...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-17 17:45 |  #1632
Fas*omé túródik ez a topic mindig le...

Snakepit2007-05-16 16:21 |  #1631
Ez tök érdekes.

Zenei szimmetria, aranymetszés, tengelyrendszer...stb.

Chris 2007-05-08 16:54 |  #1630
Nagyon nem fitogtatnám a tudásom... Nincs még mit:)

De azért igyekszem!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-08 16:40 |  #1629
majd nyomasd be a "mutamegbe", mit sikerült kihozni
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-08 16:39 |  #1628
szivesen:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Chris 2007-05-08 16:33 |  #1627
Hú ez nagyon jól szól!!!

Tehát akkor tulajdonképpen az akkordokat kell játszani, és váltáskor, alsó vagy felső (tetszés szerint) váltóhanggal kötni a harmóniákat!

Ez így indulásnak nagyon nagy segítség!!! Írány a zongi!
Köszi szépen!!!

Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-08 15:29 |  #1626
bár a 2. ütemben jobban szólna egy Bb-d-eb-e
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-08 15:27 |  #1625
Ha a sima blues-ra tudsz walkingolni, akkor menni fog a jazz bluesban is... ott is ugyanúgy főként a harmóniák bontásait kell játszanod, illetve jól szól, ha az ütemváltáskor egy pár hangos kromatikus rávezetéssel kötsz.

Pl. itt egy kör F-ben:

F7 /Bb7 /F7 /Cm7 F7/
Bb7 /Hm7b5/F7 /Am7 D7/
Gm7 /C7 /F7 D7/Gm7 C7/

erre az első sorban egy ilyet játszanék:
f-a-c-h/Bb-d-f-f#/f-a-d-c#/c-eb-f-h/

tehát nyugodtan mehetnek bele akkordon kívüli hangok.

(de én nem vagyok basszusgitáros, majd a jobban hozzáértől megmondják pontosan)
Válasz '' hozzászólására (#)

Chris 2007-05-08 14:58 |  #1624
Sziasztok! Lenne egy érdekes kérdésem, ami sztem sok basszusgitárost is érintene! A Jazz bluesban, a walking bass-nak van valami elméleti magyarázata? Sajnos nem találok rá semmilyen irodalmat! Az alap bluest azt tudom, de engem a tömörebb jazzes hangzás érdekelne! Pl:Walking Bass

Előre is köszi!

Snakepit2007-05-07 10:18 |  #1623
Hát nem mondtam, hogy nem lehet... Én arra gondoltam amit kotasz írt az #1601-ben.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2007-05-07 09:37 |  #1622
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-07 09:36 |  #1621
szűkített terc faszt...:) kisterc.
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2007-05-07 09:35 |  #1620
Jaja, használom. Szólókban elég faszányosan tud mutatni
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2007-05-07 09:34 |  #1619
Tényleg nem. De tervbe van véve!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-07 09:33 |  #1618
a teljes szűkített akkord szűk hármas+szűk szeptim, nem kell oda feltétlen 9-es. minden hangja között szűkített terc van (másfél hang), skálaként te is használod gondolom.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-07 09:31 |  #1617
látszik, hogy nem hallgatsz/játszol jazzt :)
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2007-05-07 09:22 |  #1616
Az összhangzatosat igen, de így nem nagyon hallottam még, hogy melodikus moll hangnem. A skálát ismerem, persze. De általában dúr és moll hangnemeket szokás emlegetni. Max. hozzáteszem, hogy melodikus moll skála..
Bár tulképp ez ugyanaz
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-05-07 09:21 |  #1615
De szokás. Sőt, az összhangzatost is...
Válasz '' hozzászólására (#)

dr_kotasz 2007-05-07 09:19 |  #1614
A melodikus moll az hangnem?
Én csak skálaként tartottam számon, bár ha jobban belegondolunk, nevezhetjük hangnemnek is, mivel a hangnem a bel tartozó hangok összessége, a skála meg ezeknek a hangoknak a magasság szerinti sorba rendezése.

Tehát igazad van.
Bár sztem nem szokás a melodikus mollt, mint hangnemet emlegetni.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, POSTA és GYÓGYSZERTÁR között)
NYITVA MINDENNAP (vasárnap is!) 11:00 - 19:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu