HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2023. március 20

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. március 20

Offtopic

2023. március 20

DalszövegÉrtelmező 20

2023. március 20

*MARSHALL.hu KLUB *

2023. március 19

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2023. március 18

Csöves Gitárerősítő

2023. március 16

ZENEELMÉLET

2023. március 16

***YAMAHA billentyűsök

2023. március 10

Pantera

2023. március 07

Barkács

2023. március 07

Gitáreffektek

2023. március 02

JÁTÉKTECHNIKA

2023. március 02

Mákosamp és válogatott f

2023. március 02

***JACKSON***

2023. február 28

***FENDER***

2023. február 23

!!! MUTAMEG !!! - Ide t

2023. február 19

***GIBSON***

2023. február 18

R O L A N D szintetizá

2023. február 18

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2023. február 13

Vizelde

2023. január 27

. : PRÓBATERMEK : .

2023. január 27

In Memoriam...

2023. január 21

Zenészeket, zenekart ke

2023. január 16

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. január 03

Metallica

2023. január 01

BÚÉK 2023 Karácsony

2022. december 31

Milyen erősítőt vegyek?

2022. december 29

Z e n é s z V I C C E K

2022. december 29

LOPOTT HANGSZEREK - gyá

2022. december 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.





hangszermagazin.hu

MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.







Legfrissebb használt hangszerek:
D Addario
8 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Strymon
85 000 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.
MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.
SZAVAZZ A 3 HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT EGYIKÉRE ÉS NYERJ!
2022. november 25.
MUTAMEG! - 50 000 Ft-os NYEREMÉNY ZENEKAROKNAK - Meghosszabbítva DEC.24-ig!
2022. október 28.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


marci2007-05-06 20:07 |  #1598
aha, mostmár értem
köszi!

SB2007-05-06 18:43 |  #1597
jah.. ez egyszer már át lett rágva asszem.
Igen, a hangok "súlya" változik akkordról akkordra.
Pl. C dúrban az F hang a D moll terce, nagyon fontos hang.
C dúr akkord esetén viszont az F kvart hang, amit ha megpróbálsz ráerőltetni az akkordra akkor elég csúfos lesz az eredmény. Mivel C dúr akkordnak E hang a terce (nagyon fontos hang) és az F csak egy kisszekundra van tőle, ezért súrlódás lesz. Összhangzattan.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-05-06 18:34 |  #1596
Pont az a lényege a modális skáláknak, hogy ugyanazzal a hangkészlettel más sorrendben szerepelnek a hangok, ami által a hangsúlyok is máshova kerülnek.
Válasz '' hozzászólására (#)

marci2007-05-06 17:54 |  #1595
Hello!
Lenne egykét kérdésem a modális skálákkal kapcsolatban:
"Ülj le egy zongorához, a bal kezeddel játssz egy D-7 akkordot (D F A C), és játszd hozzá a dór és a moll skála hangjait a jobb kezeddel. Valószínűleg úgy találod majd, hogy a dór jobban szól, mert a B hang kevésbé disszonáns a Dm7 akkordra, mint a Bb. Ha dór skálában játszol egy moll hetesre, nincs kerülendő hang..."
Itt tudtommal a dór skála a Cdúrból épül fel, (D-E-F-G-A-H-C-D), szóval mért nem lehet egyszerűen a dór helyett sima cdúrt játszani? Ugyanazokból a hangokból épül fel, nem?
Előre is köszi!

Jeti 2007-05-04 21:33 |  #1594
http://www.hajtaspajtas.hu/diszp/dikt/forum/e/suprised.gif
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-04 16:56 |  #1593
színezőhangos akkordoknál és az improvizációnál pl mindenképp van értelme.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-05-04 16:09 |  #1592
Persze, hogy van értelme. Ahogy te leírtad, az a gyakorlati alkalmazásban jó mankó lehet, de elméletben ez nem két külön hangköz (oktáv+valami), hanem egyetlen hangköz. Meg persze a gitárnál sokszor nem is oktávon felül jelennek meg a hangok.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-04 15:52 |  #1591
Egyébként van értelme használni ezeket az elnevezéseket, vagy csak tiszteljük a hajdani görög(?) észjárást?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-02 19:09 |  #1590
Beleolvasgattam, eddig tök értelmes.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-02 18:57 |  #1589
előbb alapismeretek...ne rohanj:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-02 18:53 |  #1588
"...ismerje fel és tudja zongorán játszani a sus7 akkordot, a jazzben gyakoribb nóna, undecima és tredecima akkordokat (néhány fontosabb alterációval is), valamint a szerkezetileg állandó, nem alterálható összetett jazzakkordokat (dom76, dom7b10, dúr és moll 69)..."

Anyád...semmit nem értek.

Snakepit2007-05-02 18:37 |  #1587
Persze azért, mert - bevallom őszintén - ezek a decimák nem igazán mondanak nekem semmit.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-02 18:10 |  #1586
Tizenhármas akkord:
alap, terc, kvint, szeptim, oktávon túli nagy szekund, kvart, nagyszext.

Persze mollnál a terc és a szeptim kicsi, dúrnál ugyanez nagy (ha jól tudom)...

Így nekem sokkal világosabb
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-05-02 08:39 |  #1585
Ha akordot írsz fel, akkor mindig az alaphanghoz viszonyítasz. Am-ban bizony Fisz a 6-os/13-as.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-02 07:57 |  #1584
végülis igen, ott még jól szól, bár bizonyos helyzetekben zavaró lehet, ha ütközik a dúr tercével (de nem mindig)
Válasz '' hozzászólására (#)

é.szabi 2007-05-02 07:54 |  #1583
jól szól az dúrban is ,szerintem a major7 re gondoltál amikor azt írtad hogy nem túl jó hozzá a 11..
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-05-02 07:46 |  #1582
Igen, alapból f szerepel az a-mollban.
De mivel leginkább dúr szubdominánsként használják a moll13-as akkordot, ezért úgy kell gondolni rá, mint a dúr hangnem mellékszubdominánsára.
Tehát az Am13 ugye a G-dúr hangnem 2. módusából épül fel. Mivel a G-dúr 1#-es hangnem, így az A-ról indított módusban is benne lesz a fisz (=a-dór), s így nézve jobban érthető.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-02 07:17 |  #1581
Ha az Amoll skála hangjaiból áll, akkor mit keres benne a F#?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-05-02 07:16 |  #1580
A zenei alapismereteket vettem meg.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-29 19:35 |  #1579
ja és ez a leghasználatosabb szubdomináns akkord.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-29 19:34 |  #1578
A-C-E-G-H-D-F#
ugyanúgy tercépítkezésű, mint az akkordok 80%-a.
Természetesen az a-moll skála hangjaiból áll, kis terccel, valamint tiszta undecimával, ami ált. csak mollban szól jól. A tredecima viszont nagy, s ezért játsszák rá inkább a dór skálát, ami ugye = moll+felemelt 6. fok.
Válasz '' hozzászólására (#)

heart2007-04-29 17:52 |  #1577
kezdő vagyok...
Am 13-as milyen hangokból áll, egyáltalán a felépiteése a 13-as akkordoknak hogy is van?

Kether2007-04-29 11:27 |  #1576
Most végül melyik könyvet szereztek meg?
Ha az összhangzattant, akkor az kurvajó ár, mert nekem valami két és fél rongy volt újonan...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-29 09:52 |  #1575
jó cucc, hasznos lehet 1-2 új akkord, csak legyen ideje átbogarászni az embernek:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Jazzbass2007-04-29 09:37 |  #1574
Gitáron lefogható akkord, és "per"-es akkord fogás megnézhető:
http://www.all-guitar-chords.com/index.php

Snakepit2007-04-27 13:36 |  #1573
Megjött a könyvem. 1600 Ft cakompúder.

Köszi Kether a felajánlást azért!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 13:51 |  #1572
Teee...pénzéhes dög...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-26 13:42 |  #1571
jelentkezz mailben a számlaszámért, ahová az órai pénzt utalhatod
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 13:38 |  #1570
Köszönöm, most lett 100%-ig clear!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-04-26 13:33 |  #1569
A hangok jók, de rosszul gondolkodsz, mert pont az enharmóniát kevered össze. Ha kotta-előjegyzésben gondolkodsz, könnyebb megérteni...

Vannak ugye a #-es hangnemek...

0# hangnem - (C) - D - E - F - G - A - H
1# hangnem - (G) - A - H - C - D - E - F#
2# hangnem - (D) - E - F# - G - A - H - C#
3# hangnem - (A) - H - C# - D - E - F# - G#
4# hangnem - (E) - F# - G# - A - H - C# - D#
5# hangnem - (H) - C# - D# - E - F# - G# - A#
6# hangnem - (F#) - G# - A# - H - C# - D# - E#
7# hangnem - (C#) - D# - E# - F# - G# - A# - H#
8# hangnem - (G#) - A# - H# - C# - D# - E# - F##

stb. stb., ez elvileg mehetne tovább, mert a 9# lenne D# dúr, a 10# a A# dőr, stb. stb...

Aztán vannak a b előjegyzéses hangnemek...

1b hangnem - (F) - G - A - Bb - C - D - E
2b hangnem - (Bb) - C - D - Eb - F - G - A
3b hangnem - (Eb) - F - G - Ab - Bb - C - D
4b hangnem - (Ab) - Bb - C - Db - Eb - F - G
5b hangnem - (Db) - Eb - F - Gb - Ab - Bb - C
6b hangnem - (Gb) - Ab - Bb - Cb - Db - Eb - F
7b hangnem - (Cb) - Db - Eb - Fb - Gb - Ab - Bb
8b hangnem - (Fb) - Gb - Ab - Bbb - Cb - Db - Eb

stb., stb., mert persze ezt is lehetne folytatni, hogy 9b-s előjegyzés Bbb dúr, 10b-s előjegyzés Ebb d]r, stb., stb...

Na most jól látszik, hogy pl. a 6#-es F#-dúrt felírhatnád Gb dúrnak is 6b előjegyzéssel. Vagy mondjuk a 7#-es C#-dúr tök ugyanaz, mint a 5b-s Db-dúr, stb. stb...

Szóval, azaz egészben a logika, hogy attól függően hívsz valamit #-es vagy b-s dúrnak, hogy melyik előjegyzésből kell kevesebbet használnod, azaz hogy egyszerűbb olvasni a kottát.

Szóval, a te példáddal, az A#-dúrt azért nem #-es előjegyzéssel írod, mert ahhoz 10# előjegyzés kéne, miközben ha simán Bb dúrnak fogod fel, akkor elég simán 2b-vel előjegyezni. A 2b-t nyilván jóval könnyebb olvasni, mint a 10#.

Szóval, összegezve, minden hangnemet fel lehet írni #-kel meg b-kel is, és az dönti el, hogy melyiket használod, hogy melyikkel kell kevesebb előjegyzést tenned a kottába.

Nem tudom ez így világos-e?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 13:32 |  #1568
Okés. Kösz!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-26 13:24 |  #1567
fogjunk egy A#maj9-es akkordot:)
hangjai:A#-C##-E#-G##-H#

az ilyen duplán módosított hangok csak megnehezítik a gondolkodást

inkább fogjunk egy Bbmaj9-et, ami ugyanaz.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 13:23 |  #1566
Illetve nem A# dúrról, hanem A# hangról, elnézést...

Sorba rendezvén és alkalmazva a EEFEEEF képletet az alábbi hangsor jött ki, ami ugye elméletileg helytelen.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-26 13:22 |  #1565
Gondolkodhatunk, de minek...
az aisz-dúr 10#-es hangnem, ebben ki a fene fog számolgatni?
erre jó a kvintkör, mert az mutatja az enharmonikus skálákat, úgy mint aisz-dúr (10#) ~ bé-dúr (2b)
nyilván mindenki a 2b-s hangnemet fogja választani.

(amit írtál nem jó)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 13:09 |  #1564
Épp azt boncolgattam és meglepetést is okozott az eredmény.
Elvileg semmi értelme, - de én most ugye kutatok... - de elkezdtem A#-dúrról a kvintkört felírni, és nem volt benne #-es hang csak b-s:

A# C D Eb F G A A#

Gyanús volt ezért kérdeztem egyet. :)

Miért nem gondolkodhatunk Aisz dúrban?

Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 13:02 |  #1563
Köszi!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-26 12:59 |  #1562
előttem lévő jól szólott

viszont aisz-dúr hn-ben sosem gondolkodunk, hála a ... kvintkörnek:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Bizsibazsi 2007-04-26 12:42 |  #1561
A# H# C## D# E# F## G##
nesze!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-26 12:40 |  #1560
Na kezdem magam beleásni ebbe a C# nem egyenlő Db témába.

Csak, hogy beigazolódjon a sejtésem, felírná valaki helyesen az A#-dúr skálát? Csak kíváncsi vagyok. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 20:32 |  #1559
Ja, gondolom így névről nem ismerős, de neten utána lehet nézni, hogy kicsoda.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 20:29 |  #1558
Hehh, hát én nagyon szívesen megtenném, de nincs scannerem... Ha van olyan ember, akinek van lehetősége, hogy akár PDF-be scanneljen, szívesen kölcsönadom... Elvileg ezek a Siklós Albert könyvek eléggé nehezen beszerezhetők... Amúgy tervezem, hogy a többi könyvét is megveszem, de egyelőre még ez sincs nálam.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 20:27 |  #1557
Lisznyai Máriánál...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 14:39 |  #1556
Lehet, hogy nem is olyan hülyeség ez... A zenei szimmetria szemponjából érdekes lehet.

Szimmetria a zenében
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 14:20 |  #1555
Én sem teljesen, de ez már gitározás szempontjából agyament.
De ha valakinek van türelme hozzá:

Aranymetszés
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 14:01 |  #1554
jaja, jöhet!!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 14:00 |  #1553
A frekvencia-felhang vizsgálat a Kesztler-Összehangzattanban is benne van. Ezt az aranymetszés-dolgot meg már több helyütt is hallottam, de sosem értettem, miről vakernak nekem (most sem) :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Bizsibazsi 2007-04-25 13:58 |  #1552
Ja. Ezerér...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2007-04-25 13:57 |  #1551
De király! Bescannelhetnéd, ha nem nagy gond...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 13:49 |  #1550
Érdekesség - A matematika és a zene

fuckezüguci 2007-04-25 12:53 |  #1549
alapművek....
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 12:47 |  #1548
ez a csákó sem sokat változott, ahogy elnézem, kb 30 éve csinálja ugyanazt a ...-t kábé:) Nem is tudom hányszor kellett otthon végigszenvednem ezeket a .... borzalom.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 12:31 |  #1547
A zeneelmelet.lap.hu ajálnlott linkje.....baszki....

landmine2007-04-25 10:35 |  #1546
Nem ismerem, nem is hallottam még róla. Kinél tanulsz?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 09:42 |  #1545
Tényleg még mindig nincs mobilom!
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 09:32 |  #1544
Na, télleg...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 09:20 |  #1543
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 09:07 |  #1542
Oké Fődi, köszi!

Egyébként vettél már mobilt?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 08:57 |  #1541
Ezt ütöttem le most Vaterán, kíváncsi vagyok milyen.

Kether2007-04-25 08:53 |  #1540
Mármint felajánlás, de úgy is poénos.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 08:53 |  #1539
Fődim! Kérlek ha élnél a feleajánlásommal, akkor inkább mailben jelezd, mert ki tudja, hogy itt a fórumon észreveszek-e minden hozzászólást, ami nekem szól!
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 08:35 |  #1538
Landmine! Te mennyire ismered Siklós Albert könyveit? Nekem most egyik tanárom azokat ajánlotta nagyon...

Kether2007-04-25 08:27 |  #1537
No igen... Bár ugye jó részét a könyvnek a példák, meg a feladatok teszik ki, de azt hiszem, hogy végül is ezek a legfontosabb részek a könyvben, mert egy-egy szabályt végül is meg lehet fogalmazni egy-két mondatban, de úgysem ez a lényeg a zenében, hanem, hogy azokat a szabályokat, törvényszerűségeket, hogyan alkalmazzuk a zenében, szóval szerintem nagyon jó a könyv összeállítása (ismét az összhangzattanos könyvről beszélek), fokozatosan felépített, stbstb.
A megfogalmazás meg. Valószínűleg lehetne könnyebben emészthető anyagot kreálni ebből, de én más összhangzattannal foglalkozó könyvet nem is nagyon láttam, pedig kerestem az ilyen ismertebb boltokban meg antikváriumokban. Úgyhogy egyszerűbb megszokni.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 08:24 |  #1536
Persze, hogy meg. Bárki, aki elég kitartó hozzá.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 08:22 |  #1535
Igen, abban tényleg vannak nehezen megfogalmazott részek. Az az "érdekes" benne, hogy jó vaskos könyv, de még így is kurvára összetömörítette :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 08:18 |  #1534
Efelől nekem sincs kétségem.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 08:17 |  #1533
Én főleg az összhangzattanos könyvet ismerem, szóval inkább arról beszélek. Ott azért vannak olyan dolgok, aminek többször is neki kell futni.
Ahogy szokták mondani, ezek tanári kézikönyvek... Ennek megfelelő az alapossága, ugyanakkor tényleg szükség van némi ismeretre ahhoz, hogy eredményes legyen az ott leírtak megértése, és főleg megjegyzése.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 08:17 |  #1532
Megbírkózok vele, ne aggódj.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 08:15 |  #1531
Okés!
Megvárom mit mond a szentesi bolt,utána szólok. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 08:11 |  #1530
ne riaszd el szegényt, azért nem olyan vészes, legfeljebb a felét kell elolvasni 5-6-szor, hogy megértsd, a többi nem gond. :D
persze csak viccölök.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 07:59 |  #1529
Ha gondolod, akkor megoldjuk a dolgot... Megnézem mennyibe kerül ez a két könyv (nem olcsó mulatság sajna ), aztán átutalod nekem a lóvét, megveszem, és elküldöm postán... Biztosan olcsóbban jönnél ki, mintha valami netes bolttól rendelnéd, meg ha végigautóznád a várost.
Amúgy azért hozzáteszem, hogy Kesztler bácsi megfogalmazása általában nem kezdőbarát, de hát te nem vagy kezdő, szóval nem lehet gond.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 07:52 |  #1528
Ez egy olyan eset, mikor nagyon muszáj :D
A legtöbb jazz-irodalmat azoknak ajánlják egyébként (ezt a könyvekben le is írják), akik előtte 1-2 évet foglalkoztak klasszikus zenével. Nem hiába, mert nyilván az ottani alap nagyon fontos és megkerülhetetlen.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-25 07:45 |  #1527
Csak, ha nagyon muszáj, akkor megyek Pestre. Ez azt jelenti, hogy max. félévente egyszer.

Van egy csomó zeneelmélettel foglalkozó írásom, de úgy látszik még mindig nem elég, ha már meglepetást okoz egy olyan dolog, hogy C-től C# nem kis szekundra van...

Tanulmányozni fogom Kesztlertől az alapismereteket utána az összhangzattant, ha már ajánljátok.
Gondolom ezekben nem lesz félremagyarázat...

Úgy tűnik nekem, hogy elmélet szempontjából érdemes foglalkozni a klasszikussal, hogy megértsük mi miért történik másképp pl. a jazz-ban. Lásd Sabatella.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-25 07:26 |  #1526
de azt csak annak ajánlott, akinek már megvan betéve az "zenei alapismeretek" című.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 00:57 |  #1525
Na persze ez a klasszikus összhangzattan...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2007-04-25 00:54 |  #1524
Szoktál járni Pesten, nem?
Érdemes Kesztler Lőrinc bácsitól forgatni az Összhangzattan című könyvet, eléggé alapnak számít a magyar zeneoktatásban.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-24 18:06 |  #1523
Jé, most látom csak, hogy át lett nevezve a topik.
De ha mán, akkor ennek fejében hadd ajánljak pár általam írt elméleti fejtegetést:)
kattide

Snakepit2007-04-24 13:08 |  #1522
Köszi!

Nem akarom a netről rendelni, mert többe kerülne a leves, mint a hús.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-24 12:16 |  #1521
Csongrádi vagyok, nálunk nincs, de Szentesen megpróbálják beszerezni.
Válasz '' hozzászólására (#)

April Wine 2007-04-24 12:05 |  #1520
Ősszel még féláron láttam a Fókuszonline-on, de már úgy látom nincs. A Csermák weblapján viszont elvileg kapható.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-24 11:48 |  #1519
Rózsavölgyi, vagy mittomén. Deák, Astoria, stb.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-24 11:47 |  #1518
Tényleg? Sztem bemész egy zeneműboltba (feltéve, ha bp-i vagy), ott biztos megkapod.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-24 11:29 |  #1517
Bakker.Nem egyszerű beszerezni ezt a könyvet. 6 éve még forgalomban volt, azóta semmi...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 18:48 |  #1516
semmi, legfeljebb, hogy ne keverd meg a többi hangszerest:)
az enharmónia elméleti fogalom, ugye azt jelenti, hogy két hang a rögzített hangolású hangszereken ugyanúgy szól, de írásban, névben és szerepükben különbözik.
tehát gyakolatban a cisz és a desz uaz, de elméletben ha összekevered, mást is összekeversz vele.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-23 18:03 |  #1515
Ok. Tisztul a dolog, de mi a gyakorlati értelme?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 17:51 |  #1514
De sztem, ha ennyire nem tiszta a kép, forgasd Kesztler Lőrinc "zenei alapismeretek" c. könyvét, és garantáltan ki fognak tisztulni az alapok.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 17:47 |  #1513
tehát itt a Kabócás oldal mondja jól.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 17:45 |  #1512
Az első hibás.

A második abban hibás, hogy ezt ő gondolja rosszul, mert ez az enharmonikus pontatlanság rengeteg félreértéshez vezethet. Ezt most nem csak én mondom, olvass bele 1-1 valódi kiadásban megjelent tankönyvbe (ajánlom Gonda János könyveit). Ezekben helyesen vannak leírva, igenis fontos, hogy az enharmonikusokat ne keverjük össze.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 17:40 |  #1511
igen
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-23 16:57 |  #1510
Az alapelmélet résznél:

"Két hang közti távolságot a köztük lévő félhanglépések számával lehet legegyszerűbben meghatározni. Az egy félhang távolságra levő hangok hangköze (pl. C és C#) a kisszekund".

Vagy:

"...Természetesen szűkített és bővített hármasokra is tehetünk terceket. Ha egy szűkített hármashoz adunk kistercet, teljesen szűkített szeptimet kapunk (pl. A C Eb Gb, jele Adim). Ha nagytercet teszünk rá, félszűkített szeptimakkordhoz jutunk (pl. B D F A, jelzése Bm7b5). A bővített hármasra adott kisterc nagyon ritkán használt akkordot eredményez, nincs is külön neve a klasszikus elméletben. Ha nagytercet tennénk a bővített akkordra, csak nevében kapnánk négyeshangzatot, mivel a negyedik hang az alaphang megismétlése lenne egy oktávval feljebb. Például C E G# C. Elméletileg a negyedik hang nem C, hanem B# lenne, de a mai általánosan használt hangrendszerben (egyenlő temperálású hangrendszer) ezek ugyanazt a hangot jelentik. Az olyan hangokat, amelyeknek csak a neve más, valójában ugyanazt a hangmagasságot jelentik, enharmonikusaknak nevezzük. A klasszikus zeneelmélet szőrszálhasogatón megkívánja az akkordok hangjainak pontos enharmonikus megnevezését, de jazzben általában a legkényelmesebb nevet használjuk".
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-23 16:52 |  #1509
Itt a Bb ugye sima "magyar B-nek" értendő? Mármint az E6 hatodik érinőjére gondolsz, ha jól sejtem.
Válasz '' hozzászólására (#)

FGGYZ 2007-04-23 16:15 |  #1508
a multkor volt a TV-ben egy műsor,azt mondta az egyik zenész fickó,hogy egy komolyzenei nagyzenekari darabot beirt a számitógépbe,és ugyebár a számitógépben lévő hangszerek hangjainál a Cisz=Desz-szel (hangmagasságilag nincs különbség mint az élő hangszereknél,fúvósok,vonósok),ezért amikor megmutatta egy komolyzenész koncertező rokonának,az azt mondta,hogy ez tiszta hamis!!!
A mi gitáros fülünknek nem lett volna hamis,de a komolyzenésznek hamis volt,mert ahol Ciszt várt Deszt kapott,és ez nálluk nem ugyanaz a hang!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 16:04 |  #1507
meg a fúvósoknál is más egy picit az enharmonikus hangok magassága, úgytom.
Válasz '' hozzászólására (#)

FGGYZ 2007-04-23 16:03 |  #1506
elektromos gitáron ugyanazt a hangot fogod le,ha Ciszt kell vagy Deszt,de már a nevében is benne van hogy melyik hangból származtatod(Ciszt a C-ből,tehát a primhangból,Deszt a D-ből tehát a szekundhangból.Ezért attól függően nevezik ezt a hangot,hogy melyik hangból képezted)

Vannak olyan hangszerek,mint például a hegedű,ott nincs bebundozva,hogy hol kell lefogni a hangokat,ott a C és a D között több hangot is le lehet fogni(olyan mint ha a gitáron lefognál egy hangot és nyujtanád felfele,hallhatóan több hangmagasságu hang is van két hang között)
Na ilyen hangszereknél sokszor máshol fogják a Ciszt meg a Deszt!(egy pici különbséggel)
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 15:50 |  #1505
miben értelmezi másképp?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2007-04-23 15:50 |  #1504
ennek akkor van jelentősége főként, ha skálában gondolkodsz, mert pl. egy hétfokú Asz-dúr skála ún. diatonikus skála, ami azt jelenti, hogy úgy követik egymást a fokok, hogy egyetlen egy sem marad ki.
Tehát a hangjai: Ab-Bb-C-Db-Eb-F-G-Ab
ha a deszt cisznek neveznéd, akkor ugye a C törzshangból 2 hang is származna (c, és cisz), de a D hang kimaradna, és emiatt már nem lehetne diatonikusnak hínni.
Ha meg akkordokat számolsz, pl. egy C7/9b-nél sem hívhatod a deszt cisznek, mert az csak a bővített 8. foka.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-23 15:47 |  #1503
Fasza. Klasszikus zeneelmélet szőrszálhasogató módra.
Érdekes, hogy Sabatella másképp értelmezi az öszhangzattant...

FGGYZ 2007-04-23 15:37 |  #1502
a C-től számitva a D a szekundhang(a második),ezért ha a D-t változtatod meg akkor lehet kisszekundnak nevezni.
ha Cisznek nevezed a változtatott hangot,akkor nem a szekundhangot változtattad meg(D),hanem a primhangot(C)ezért lesz bővitett prim!
Válasz '' hozzászólására (#)

Peca2007-04-23 15:36 |  #1501
Szerintem olyasmire gondolhat, hogy a C-Db a kis szekund, bővített prím pedig a C-C#. Mondjuk túl sok értelmét én sem látom a bonyolításnak, enharmónia ez is végülis... vagy még csak én nem fogom fel, hogy egyszerűbb így...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2007-04-23 15:29 |  #1500
Ez most mit jelent?

"...a C-Cisz hangköz az nem szekund, hanem bővített prím..."

Én eddig úgy tudtam C-Cisz az kis szekund. :)
Azt érteném, hogy más elnevezése is van, de így...


Itt a teljes szöveg

Harry 2007-04-18 17:22 |  #1499
Röhejes ezzel a feka-duma-stílussal.
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2023 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

HANGMESTER.HU | CAMPONA (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, TESCO bejáratnál) | hangmester@hangmester.hu