HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR, CD, DVD

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Jónás Tamás (instrume

2021. május 13

Offtopic

2021. május 13

***FENDER***

2021. május 13

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2021. május 13

***YAMAHA billentyűsök

2021. május 12

Gitáreffektek

2021. május 12

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2021. május 10

GITÁRLÁDÁK

2021. május 09

***Squier***

2021. május 09

Mákosamp és válogatott f

2021. május 08

*MARSHALL.hu KLUB *

2021. május 08

***GIBSON***

2021. május 08

Zenészeket, zenekart ke

2021. május 05

Vizelde

2021. április 30

Csöves Gitárerősítő

2021. április 27

Japán és távolkeleti

2021. április 26

Mutameg!

2021. április 24

LANEY

2021. április 20

DalszövegÉrtelmező 20

2021. április 19

***JACKSON***

2021. április 18

A számítógép és a z

2021. április 14

***IBANEZ***

2021. április 10

In Memoriam...

2021. április 09

KRAMER KLUB

2021. április 07

?Hangszórót ?Ládába

2021. április 06

Fotók, képek, GALÉRIA

2021. április 03

K O R G szintetizátoro

2021. március 28

E-bay

2021. március 21

KEVERŐK, Hangkeverés...

2021. március 16

Floyd Rose tremolók

2021. március 10




HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO CT S200 RD
Szintetizátor

CASIO CT S200 RD


Akciós ár:
59 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora
Digitális zongora

CASIO PX S1000 Privia RD Digitális zongora


Akciós ár:
199 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020
VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020

VILLON TRIÓ: TÁBOR LIVE 2020


Akciós ár:
999 Ft



hangszermagazin.hu

Beszélgetés Szabó Attilával a dalszövegírásról
2021. április 24.





hangszermagazin.hu

FERENCZI BALÁZS: A cajon jelentése dobozka vagy koporsó... /HANGSZEREM
2021. április 05.







Legfrissebb használt hangszerek:
MOTU
110 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Többféle
8 000 Ft
Randall
69 000 Ft
PA
170 000 Ft
ENGL
150 000 Ft
Soundking
13 900 Ft
Zoom
165 000 Ft
Epiphone
0 Ft
Peavey
150 000 Ft
Beszélgetés Szabó Attilával a dalszövegírásról
2021. április 24.
FERENCZI BALÁZS: A cajon jelentése dobozka vagy koporsó... /HANGSZEREM
2021. április 05.
NÉMETH TAMÁS: Én nagyon szívesen játszom a saját hangszeremen.../HANGSZEREM
2021. március 22.
HELLO PIAC - Dalszövegértelmezés a piacok napján
2021. március 15.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <500 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... >500 >>1000 Utolsó

Gitarosaurus 2011-06-21 21:13 |  #6885
" Én is így tanultam, meg rajtam kívül nagyon sokan "


vagyis, hogy a dór enharmonikus -> lá-sor fi-vel

ezt is tudni kell, meg azt is, hogy a dór az konkrétan a ré-sor

egy dórban megírt dalt a párhuzamos dúrnak megfelelő előjegyzést kapja és ekkor számít, hogy ré-sor, vagy lá-sor fi-vel. előbbi esetben az előjegyzésen kívül nincs szükség a hangnem hangjait módosítójelekkel teletűzdelni.

nincs itt ellentmondás. a sok átélt viszontagság után, azt hiszem én már értem, hogy mi a "cserye-anomaly" , de persze fenntartom a meglepetés erejét. amit különben szokott írni azzal semmi gond és meg is értjük egymást.
Válasz 'endrebá' hozzászólására (#6880)

Beetlejuice 2011-06-21 20:27 |  #6884
g a h c d e f# told....majd cdefgah...váltogasd rá. Aztán játszd ki az akkordok hangjait...
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6876)

endrebá 2011-06-21 20:21 |  #6883
Nincs azzal semmi gond, ha te másképp gondolod, csak fikázás helyett érvelj! Magyarázd el neki, hogy mit, és hogyan tanuljon úgy, hogy ne foglalkozzon skálákkal, meg tonikával, meg frig-gel, meg ilyen baromságokkal. Ja, és tanuljon meg játszani...

Itt senki nem mondta, hogy ez a mindenható, és nincs tovább. A zenének csak a fantázia szabhat határokat, ami ugye határtalan -Cecil Tailor erre példa aki aztán minden szabályt felrúgott- , de kell egy támpont, amit mindenki ért.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6879)

biciklipumpa 2011-06-21 20:14 |  #6882
egyébként mikor először írtad egyből megértettem, most hogy játszom megtaláltam a skálákban a pentatont is. meg manapság ott van a google elég sok minden egyebet meg lehet érteni (tanulni) így.

Pyra (Eddie Van TOTEM) 2011-06-21 20:00 |  #6881
bizony van úgy, hogy az aktuális harmónia helyett, inkább a dal orgonapontja fogja a szólóhangnemet meghatározni...
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6847)

endrebá 2011-06-21 19:53 |  #6880
Én is így tanultam, meg rajtam kívül nagyon sokan és úgy tűnik működik a dolog. Persze sokféle megközelítése lehet a zenének. Példának okáért egy ismerőrsöm -aki mellesleg diplomás jazz tanár- improvizáció közben nem foglalkozik a skálákkal, hanem az aktuális akkordra játszik az akkord hangjaival meg a alterációkkal, de amikor megmagyarázta, akkor mégiscsak a modálisoknál kötöttünk ki. Azért, mert ez ma a zeneelmélet legegyetemesebb nyelvezete.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6878)

cserye 2011-06-21 19:49 |  #6879
Na nem akarok agresszív bunkó lenni, ne rajtad csattanjon itt a bánatom a sok parttalan vita miatt. Igaz, az utolsó csavarig reálisan elmondom a témában az indokaimat mindig, ellenérvként mindig csak annyi jön, hogy "ő másképp tanulta".. mindegy..
Szóval: a dór hangsor az egy "lá sor fi-vel". Ahol így, vagy hasonlóan tanítják, az a jó.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6878)

cserye 2011-06-21 19:20 |  #6878
Ja, ez egy sajnálatos dolog...
Csak nem úgy, ahogy te gondolod. Viszont nem megyek bele most már, hogy mért rossz a modálisok tanításának pedagógiája. Elégedjünk meg azzal a ténnyel, hogy a Biciklipumpa a retkes életbe nem fogja megérteni, miről van szó, és (ez a lényeg) nem ő tehet róla!!
Pont
Válasz 'endrebá' hozzászólására (#6875)

biciklipumpa 2011-06-21 17:49 |  #6877
durva h több éve gitározgatok de eddig soha nem játszottam alapra semmit így magamtól... nagyon nagy hülye voltam eddig :D

biciklipumpa 2011-06-21 17:46 |  #6876
http://www.youtube.com/watch?v=AZVySnfGwfU

erre játszottam eddig, fülre is simán ment, adja magát szinte az egész :)

jah és nem MAGOLOK !:D

endrebá 2011-06-21 17:22 |  #6875
Sajnálattal közlöm, hogy ez a "modális-rák" az alapja minden zenének mióta világ a világ. Ha feltaláltál valami újat, kérlek hozd nyilvánosságra!
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6874)

cserye 2011-06-21 17:11 |  #6874
Csak halványan figyelmeztetnék a "modális-rák" ismételt felbukkanására...(sose fogja megérteni a szamcsagitáros, vagy a "ré dór, fá líd"-es megközelítéssel. Na csak úgy a síron túlról, amúgy teszek rá)

Gitarosaurus 2011-06-21 16:55 |  #6873
és ha meg lehet oldani, akkor NE MAGOJJÁ' BE!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6870)

Gitarosaurus 2011-06-21 16:54 |  #6872
játszd először mindegyik dobozt azonos alaphangról. csak emelkedően, csak ereszkedően. oda-vissza. aztán összekapcsolva úgy, ahogy a linkeltben van. nem egy nap alatt, de szép lassan ugyanúgy "rá fog vetülni" a fogólapra.

elméleti vonatkozásképp az jó tudni, hogy azért mert magadban játszol pl. egy a-dór skálát, még nem leszel dór HANGNEM-ben. ahhoz az A-t kell tonikaként használni. tehát például azzal kezded és fejezed be a motívumokat, nem mással. ha van egy alapod amire rájátszol, akkor általában az egyértelműen megadja a hangnemet, bármilyen skálát is játszol rá. tehát te egy g-jón alapra játszhatsz a-dór skálát minden további nélkül, de a hangnemet az nem változtatja meg a-dórra.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6870)

endrebá 2011-06-21 16:46 |  #6871
A pentaton is modális, csak nincs benne ti, meg fá. Ha a pentaton módjait meg tudtad tanulni, akkor az alap modálisokkal sem lehet problémád -kivéve, ha magoltál- mert a szisztéma ugyanaz, csak ott 7 módusz van.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6870)

biciklipumpa 2011-06-21 16:21 |  #6870
oks én ezt értem de azt nem tudom h hazsnáljam :D mert hiába tanulom meg mondjuk C be megjegyzem le vizualizálom... ha A ba máshogy van... mert a pentatont az ezzel szemben tök egyzserű ott megjegyzek 5 fajta fekvést kezdőhangot megkeresem és egyből látom az egész skálát mit kell játszani. vagy ez már nem az a fajta skála ami 1 nap allat betanulható? :D

endrebá 2011-06-21 14:24 |  #6869
A dúr skála szolmizálva alaphangtól az oktávig: dó-re-mi-fa-szó-la-ti-dó, aminek a szerkezete: mi-fa és ti-dó között fél- az többi között egész hangköz van. Szóval, ha ezt a hangsort pl: lá-tól lá-ig játszod, akkor a fél és egész hangok máshol lesznek a dúr-hoz viszonyítva más lesz a szerkezete. A modálisok nevei szolmmizációs hangokhoz kötve: dó-dúr vagy ion, re-dór, mi-frig, fa-líd, szó-mixolid, la-moll vagy eol, ti-lokriszi. Én így tanultam meg, remélem érthető valamennyire.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6868)

biciklipumpa 2011-06-21 13:51 |  #6868
pentatont már értem de ez a modális sklála kicsit sok nem látom át. szerintem is rosz úon haladok de most valahogy elkell kezdeni ezt is tanulni :d
Válasz 'endrebá' hozzászólására (#6866)

biciklipumpa 2011-06-21 13:48 |  #6867
jah közbe én is észrevettem :D
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6865)

endrebá 2011-06-21 13:44 |  #6866
biciklipumpa írtaC-től c-ig Dúr hangnem I fokára jtszaható skála modális elnevezést Ion (Dúr) e 8 10 12 a 8 10 12 d 9 10 12 g 9 10 12 H 10 12 13 e 10 12 13 ezt nekem még egyik ismerősöm adta egy nyomtatott lapra, itt pedig teljesen máshogy van http://www.szamcsagitar.hu/durmod.html :/ nem értem... elvileg ugyan az a skála

A skálákat sokféle fekvésben és ujjrenddel lehet játszani. Szerintem rossz úton haladsz, ha ezeket egyenként magolod. Alap, hogy szerkezetében lásd át a modális skálát, ha ez megvan, akkor érteni fogod a fekvéseket/ujjrendeket, illetve meg fogod érteni a pentatont, meg az összes ebből származtatott skálát.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6862)

Gitarosaurus 2011-06-21 13:32 |  #6865
a többieknek: a linkben G-dúr van és nem C-dúr
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#6864)

Beetlejuice 2011-06-21 13:28 |  #6864
jaaaaaa....óóóbazzeeee
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#6863)

Beetlejuice 2011-06-21 13:27 |  #6863
mi az a 8 10 12???
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6862)

biciklipumpa 2011-06-21 13:01 |  #6862
C-től c-ig Dúr hangnem I fokára jtszaható skála modális elnevezést Ion (Dúr)

e 8 10 12
a 8 10 12
d 9 10 12
g 9 10 12
H 10 12 13
e 10 12 13
ezt nekem még egyik ismerősöm adta egy nyomtatott lapra, itt pedig teljesen máshogy van http://www.szamcsagitar.hu/durmod.html

:/ nem értem... elvileg ugyan az a skála

biciklipumpa 2011-06-21 10:29 |  #6861
egyébként a blues skála hogy van? neten találtam de valahol mást ír...

biciklipumpa 2011-06-21 09:25 |  #6860
pentaton* xD

biciklipumpa 2011-06-21 09:24 |  #6859
pentanont gyakrolom most, neten ven fent egy csomo háttérzene, van mikor elkapom borsódzik a hátamon a szőr :D egyébként joe satrianit szeretem a legjobban, valszeg ha pentanont kigyakoroltam normálisan modális sklála lesz a következő... utána a 3 moll aztán blues t is meg kéne tanulni :D

Gitarosaurus 2011-06-21 09:16 |  #6858
szimmetrikus skálák: fél-egész, egész-fél, egészhangos
akkor egy kis merítés:
különféle felépítésű pentatonok, nekem az in-sen olyan, amit mindenkinek megmutatok, de van még "pár"
bebop skálák
nápolyi dúr
harmonikus dúr
indiai skálák
"cigány" skálák
"zsidó" skálák
stb.

a lényeg a használaton van, bluest is rengeteget használnak rock-on belül, már csak azért is, mert ha nem lett volna blues, nem lenne rock sem. zenei alázattal és hagyománytisztelettel lehet csak ehhez állni, ha már zeneelméletről van szó.

elkezdeni a rock imprót bőven elég a sima pentaton skála. majd meglátod, hogy kis színesítésekkel megtoldva, de ezt tolják sokan a "nagyok" közül is. persze kérdés, hogy konkrétan kinek a nyomdokain szeretnél elindulni. pl. egy satriani-vonalhoz a líd modális skála (is) elkerülhetetlen. malmsteen papa meg harmonikus mollt (is) teker. de az első lépés legyen mindenképp a pentaton.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6857)

biciklipumpa 2011-06-21 07:29 |  #6857
moll : (term ösz melod)
sima dúr sklála modális skálák
pentaton skála

milyen skálák vannak még improhoz? vannak még blues skálák zt tudom de most csak rock műfajra gondolom elöször bluest annyira nem csípem :D

biciklipumpa 2011-06-13 06:52 |  #6856
pedig jónak kell lennie, most töröltem leveleket próbáld meg most, lehet a tárhely megtelt.

Peca 2011-06-12 22:27 |  #6855
Próbáltam 2x is, valami nem stimmel a mailcímmel.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6854)

biciklipumpa 2011-06-12 08:29 |  #6854
persze hogy érdekel :) azért is kérdezősködök. csak velem az a baj hogy én régebben ezeket tanultam és sok midnent elfelejtettem, és volt olyan amit akkor nem értettem, és kicsit viszaemlékeztem meg foglalkoztam vele és megértettem. és kcisit így most kusza minden :) itt az email címem: biciklipumpa@freemail.hu
Válasz 'Peca' hozzászólására (#6853)

Peca 2011-06-11 18:21 |  #6853
Ha megnézel egy sima 0-ik fekvésbeli hármashangzatot, gyakran előfordul, hogy a 3 hangból álló akkordot 4-5-6 húron szólaltatod meg. A fordítások (meg szerintem a legtöbb elméleti dolog) szemléltetésére, bemutatására a legjobb billentyűs hangszeren elképzelni a dolgokat, így csak kavarodás lesz.

Más: szerintem érdemes lenne totál az alapoktól elkezdeni tanulnod mindent. Nem érdemes megpróbálni betömködni a kátyúkat, mikor még utad sincs. Itt tudnak és fognak is válaszolni a kérdéseidre, viszont nem biztos, hogy tudsz vele kezdeni akármit is. Például egy összhangzattani probléma feszegetésénél (jogosan) feltételezi a válaszoló, hogy vannak hangköztani ismereteid, és úgy fog válaszolni. Na de ugye ha nincs, akkor jön a kavarc. Ha érdekel anyag egészen az alapoktól, dobj mailt!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6852)

biciklipumpa 2011-06-11 11:06 |  #6852
ugyan azt az akkordot fogom le de máshol?

Guitarplayer 2011-06-11 10:31 |  #6851
csak fogd le a következő két 'egyforma' Cm7 akkordot egymás után:
1. C disz aisz disz
2. C g aisz disz
találni gitáron olyan fordítást, ahol ezeket le tudod fogni.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6849)

biciklipumpa 2011-06-11 10:22 |  #6850
most vagy én értem félre, vagy tényleg ilyen egyszerű dolgot fogalmaznak meg úgy h összezavarjanak vele :D

biciklipumpa 2011-06-11 10:20 |  #6849
a hangközfordításnak mi az értelme vagy a lényege? miért használjuk? mi értelme kicserélni egyásal a hangközöket? komolyan nem vágom :D értem h hogyan meg mit kell csináéni de minek... a 3 hangzat fordítást se értem miért van 3 modozata, (akkord 3 hangja) lényeges modozatokkal foglalkozni? tercet és az alaphangot felemelem 1 oktávval és kész. miért nem így írják le a szakkönyvek? :D

Gitarosaurus 2011-06-09 17:11 |  #6848
hát nem minden szól jól, vagy érthetően. gitáron pláne, mert általában nem játszhatók ki a színezőhangok a "felsőbb" oktávba téve.

ökölszabályként felfogható, hogy az a színező hang szól jól, ami egy n9-re van a (hármas/négyes)hangzat egyik törzshangjától. pl. Cadd11#, vagy Cmadd11. mert a 11-nek a terctől "kell" n9-re lennie.

kevés kivétel van ez alól. pl. Cmadd13 mehet "dórban" (vagyis ez a m6-os, amit csak dúr második, vagy (természetes/harmonikus)moll negyedik fokán találhatunk), vagy C7addb5/9b/9#/13b (alterált akkord).

persze a lényeg a fül, ha ott nem tetszik, akkor tényleg nem érdemes "beleerőltetni".
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6847)

cserye 2011-06-08 23:41 |  #6847
"maradó szinezőhang". Ez tetszik, messzire vezet..

Amikor okoskodunk a harmóniákkal, mindig ott feszül a két szélső alapirány. Mármint 1. Nem kell nézni a harmóniákat, ezek maguktól, a szólamvezetésekből állnak össze függőlegesen. Vagy: 2 Az egész zene leképezhető pusztán függőleges füzérek vizstintes sorozatának tekintve, magát a dallamot- egyéb szólamokat is a pillanatnyi harmónia részének kell tekinteni és lehetőleg így nevesíteni- bezárójelezni az egymást sűrűn követő akkordokat.

Én próbálok valahogy mindkettő felől gondolkodni. Egyrészt mániákus függőleges "pillanatfelvétel" néző vagyok, de itt inkább amolyan "bizotnsági azonosításokat" veszek hangszereléskor, nem gondolom, hogy előállítható így a zene.

Inkább az van ugye, hogy a dallam és harmóniavezetésnek mára a kötelező együttélés mellett némileg önálló léte is van. Na most itt van számomra a választóvonal, vagyis: a dallam-szólamfüggetlenül lerakott harmónia nálam mindig "csak" egy alaphármas , és a négyes, ill. többeshangzat létrejöttét inkább dallam- szólamvezetés kell indokolja...Vagyis pl. a bizonyos "maradék szinezőhangot" csak úgy, "indokolatlanul" én már nem szeretem lerakni, csak ha része v.milyen vizszintes dallam- szólam logikának.
Ezekből jön, hogy én egyformán négyeshanzatnak tekintek bármi olyat, ahol az alaphármáson kívül plusz hang van.

Mondom, ez az én izlésem, tudom, hogy némi hagyománnyal is ellenkezik, nem beszélve komplett műfajokról, ahol erősen jelen van az önkényesebb harmonizálás..

(na most jól elmeséltem az élettörténetem:)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6845)

Snakepit 2011-06-08 22:19 |  #6846
Nem arra, de mindegy is. Az a klényeg, hogy befogom a disszűket, ha kell. :)
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6841)

Gitarosaurus 2011-06-08 21:31 |  #6845
má' megin' az "én" jelölésem a baj?

amúgy, ha késleltető átmenőhangként van jelen, akkor azt elvileg nem is kell jelölni. (ott a kottában látszik, minek bonyolítani.) maradó színezőhangként viszont 9/11/13-et szokás bevetni.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6844)

cserye 2011-06-08 20:45 |  #6844
Na igen, egy kis "kreszmódosítás" ráférne a zenejelölésre, de ez már messzebbre vezet...
Igen, "hagyományos értelemben" ez valóban igaz (sajnos..)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6842)

Gitarosaurus 2011-06-08 20:33 |  #6843
C5 az nem hangköz, hanem AZ akkord
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6840)

Gitarosaurus 2011-06-08 20:31 |  #6842
az nem hagyományos értelemben vett négyeshangzat.

és azt így jelölném: Cadd13b
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6841)

cserye 2011-06-08 20:23 |  #6841
Szerintem Snakepit arra a négyeshangzatra gondol, ahol a sima dúr hármas mellett szerepel egy 5# ( a kvinthangtól eltérő oktávon). Erősen hajaz a bővítettre, mégsem ugyanaz, hallatszik rajta, hogy átmenőhang egy sima alaphármasban, vagy akár mondjuk moll 5. fokon egy jó kis bennfelejtett késleltetést tud kifejezni a tonika után. Szóval meg kell azért különböztetni a bővítettől, és hogy írod le másképp?
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6837)

Snakepit 2011-06-08 20:16 |  #6840
Igaz. Viszont a C5 meg hangközt. Póverkord!
No mindegy, nekem az alábbi okfejtésem az ésszerű, de ki hogyan tanulta.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6839)

Gitarosaurus 2011-06-08 19:49 |  #6839
C6 sem hangközt jelöl, hanem dúr szextakkordot.
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6838)

Snakepit 2011-06-08 19:46 |  #6838
No pont ezt mondom. Ne C5#-et írj, mert az jelenthet akár egy sima szólamot pl. C-G# hangközt, ha nagyon el akarunk vonatkoztatni, :)
Hármashangzat maradjon csak C+, a négyesnél meg abszolút létjogosultsága van amiket írtál, pl. a Cmaj7#5.
Szűkítettnél hármasnál evidens a C° jelölés, viszont m7b5 már egyértelműen jelzi a félszűk szeptimakkordot vagyis egy négyeshanzatot.
No valami ilyesmi.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6837)

Gitarosaurus 2011-06-08 13:28 |  #6837
pl. a C5# az nem négyeshangzat. u.az, mintha Caug lenne, vagy C+. a négyeshangzat pedig Cmaj7#5, C7#5 lenne. mindegy ki mit ír különben, amíg el tudjuk (?) mindet olvasni.
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6836)

Snakepit 2011-06-08 11:16 |  #6836
Igazából, ha azt írom hogy C+ akkor hármashangzatra gondolok. Ha 5# akkor meg négyesre.
Ez lehet a megoldás.

Gitarosaurus 2011-06-07 21:53 |  #6835
ismerem azt is, én 5#-t írok. (elvagyunk amúgy )
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6834)

cserye 2011-06-07 10:38 |  #6834
nálam ez kora délután:) Bővített: egy plusz jel.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6832)

Gitarosaurus 2011-06-07 07:54 |  #6833
ennyire NE
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6832)

Gitarosaurus 2011-06-07 07:53 |  #6832
azért ennyire legyenek álmatlan éjszakáid emiatt!

"Én ezt úgy ismertem- fogtam fel inkább, hogy egy moll6-os harmadik fordítása (amelyik általában a moll hangnem IV. fokán használatos)"

két dolog
1, nem írtad, hogy milyen moll (csípőből rá akartam erre kérdezni, de inkább továbbolvastam)
2, a zárójelezett rész úgy érthető, hogy a kapott akkord alaphangja lesz a IV fokon

a 2-es miatt az 1-est harmonikus mollra tippeltem, mert különben nem működne.

amit most írsz, az teljesen oké. pl. a-természetes mollban Dm6/H azonos a Hm7b5-el. ahogy bármelyik törzshangos skálánál. a származtatás meg a használat két külön dolog. ha fordításként van használva, akkor én sem írnám a másodikat. a bővített akkordot hogy jelölöd?
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6831)

cserye 2011-06-07 02:36 |  #6831
..ill. azt mégsem értem, mért akarod bevezetni ide a harmonikus mollt. A másik: nekem azért mégiscsak kicsit necces a dm7b5 jelölés. Ha logikailag ok is, a származtatásban elég félrevezető..
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6823)

cserye 2011-06-07 00:06 |  #6830
Nem vagyok vitában, csak inkább érdekességként, ill. annak érzékeltetése végett, hogy nem csak egyféle rendszer van az akkordszármaztatásra. Nekik ezt így nem tanítják, hogy "félszűkített".

cserye 2011-06-06 23:57 |  #6829
Úgy is lehet. (ill. akkor inkább moll. 2. fok-mindegy...)
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6828)

Snakepit 2011-06-06 23:43 |  #6828
Én is. 7 fok szűk, szóval önálló akkord.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6817)

cserye 2011-06-06 21:38 |  #6827
Megkérdeztem most klasszikus havert, ők is term.moll 4. fok 3. fordításként tanulják ezt a fordulatot. Alapvetően mindegy.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6823)

cserye 2011-06-06 21:21 |  #6826
El van csúszva az egész szr lefelé.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6824)

biciklipumpa 2011-06-06 19:56 |  #6825
egyébként köszi a hozzászólásokat Gitarosaurus és cserye, még emésztem amit írtatok :D

biciklipumpa 2011-06-06 19:54 |  #6824
http://www.kitarasoinnut.net/hu/

ezt az oldalt most találtam. van némi furcsaság amit nem értek. azt mondjátok h hagyjam az akkordtáblázatot? mondok 1 egyszerű pl. bekerestem a sima H akkordot. elvileg 3 hangól áll (H-disz-fisz) akkor mit keres benne az E? :D és nem csak ennél az akkordnál vettem ilyet észre. nem értem a logikáját ezeknek az akkordoknak :)

Gitarosaurus 2011-06-06 15:35 |  #6823
pedig eléggé alapakkord: t1 k3 sz5 k7

én a m7b5 jelölést szeretem.

amit te írsz: m6 - t1 k3 t5 n6
harmadik fordítás: t1 k3 sz5 k7 tehát enharmonikus

harmonikus mollban valóban működik a negyedik fokon, de akkor inkább m7/11#(no5) lenne a hivatalos.

A harmonikus mollban pl. Dm7/11#(no5) - D F G# C
amit te írsz az meg ez lenne: Fm6/D - D F Ab C

enharmonikusnak enharmonikus, kevésbé kötött tonalitásnál mindegy is melyiket írod le (ill. az első az bonyolultabb)

és akkor itt van az első jelölés: Dm7b5 - D F Ab C
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6821)

cserye 2011-06-06 15:23 |  #6822
Ja, igen: a szűkített szeptim és sima szűkített a hasonló hangzás miatt engem is "mismásolásra" buzdított, ma már jobban figyelek rá, mert csúnya súrlódásokat okozhat, ha mindegyre veszed.

cserye 2011-06-06 15:17 |  #6821
Érdekes levezetésként találkoztam a bizonyos félszűkítettel (nekem új legalábbis). Én ezt úgy ismertem- fogtam fel inkább, hogy egy moll6-os harmadik fordítása (amelyik általában a moll hangnem IV. fokán használatos)
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6820)

Gitarosaurus 2011-06-06 14:43 |  #6820
addig oké, de elég sokan -főleg jazzben- jelölik a szűkített szeptimet így (C°), ezért nem egyértelmű. másrészt txt-ben nem a legszerencsésebb különleges karaktert használni. (a félszűkített szeptim áthúzott karikája hol van pl?) de ha már érdekesség, akkor régen állítólag volt ilyen jelölés is: Cszűk ... kemény mi? amint sikerül meggyőzni az angolszászokat, hogy tanuljanak meg magyarul, onnantól működne is.
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6819)

cserye 2011-06-06 14:15 |  #6819
Csak érdekességként jegyeztem meg, annyira nem zavar, lehet egy úgy is használható rendszer biztosan.
A szűkített jelölést én is karikával ismerem, ha szeptim, akkor még mellette egy 7-es.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6818)

Gitarosaurus 2011-06-06 13:39 |  #6818
van olyan -egyébként újszerű- elmélet ami prototípus hangközökből és akkordokból származtat mindent. ehhez képest az, hogy a szintén félreértelmezhető dim helyett az elterjedt m5b-t írtam... de rendben. nem szeretnék erről (sem) vitázni. unalmas ez a bogaras belekötés az érdektelen részletekbe. nem személyeskedésből írom ezt, sok fórumtag átállt erre.

a pumpa gyereknek meg leírhatnád a "frankó"-t, nehogy rossz jelölést tanuljon (a sok közül).
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6817)

cserye 2011-06-06 13:22 |  #6817
Érdekes, hogy a szűkítettet egy mollból származtatott alterált akkordként vezeted le. Én még önálló hangzatként tanultam.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6816)

Gitarosaurus 2011-06-06 11:13 |  #6816
az akkordtáblázatokat rituálisan el kéne égetni, a musztydobaikkal együtt.

válasz: D#m5b-ről van szó valószínűleg. kis terc és szűkített kvint, tehát szűkített hármas. (azért valószínűleg, mert a karikát szokás szűkített négyeshez is használni. ezért nem szeretem ezt a jelölést. bár ebben az esetben kevésbé változtat a hangzáson a berakott/kihagyott szűkített szeptim.)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6815)

biciklipumpa 2011-06-06 08:35 |  #6815
nah a H sus 4 megvan, most a Disz° nincs meg. az a karika mi az isten? :D

biciklipumpa 2011-06-06 08:18 |  #6814
H sus 4 melyik akkord? akkord táblázaton nem találom :D

biciklipumpa 2011-06-02 22:04 |  #6813
akkordfordításokkal szoktam játszani :) meg próbálok sok számot fül után leszedni h fejlődjön a fülem :)

http://www.youtube.com/watch?v=L2pqUf6CHuc

ember legyen a talpán aki ezt gitáron fül után megtanulja :D
mikor rájöttem menyit is jelent az h tudja az ember az akkord hangjait, és arra rájátszik, az nagy élmény volt :D ez ösztönöz h tanuljak skálákat is mellé, mert eddig úgy voltam vele h skálát soha :D de azt tudom h skálák is úgy épülnek fel h mondjuk egész fél egész egész stb... és akkor már csak fejben kell játszani végig az egész gitáron nyakon minnél gyorsabban... eddig így ezeket próbálgattam magamtól. de olyan h kvint kőr, ami 1 alap fogalom nem tudom :S olyan h félszűkített bővítettnél is van némi fogalmam h félszűkített E-F nél meg a H-C között van mivel egész hang vagy vmi iylesmi... csak sejtem miért van. :D

cserye 2011-06-01 23:36 |  #6812
Amúgy ha magadban vágsz bele a tanulásba, akkor én azt csinálnám, hogy sorra elkezdeni leszedni a könnyűzenéket. (magából a hangzó zenéből- mennyire "eredeti gondolat") addig idegesítsen, amíg nincsenek meg az akkordok, mégpedig a magad hallásából.
Aztán rámehetsz kicsit könnyebben érthető klasszikus zenékre (Újvilág szimfónia- ilyenek) Itt gyakrabban lesz majd pl., hogy a basszus nem alaphelyzetű, azaz az akkordfordításokkal mennyire jól el lehet játszani.. Aztán próbálj megfogalmazni törvényszerűségeket, ha nehezen birkózol, akkor jöhet a hozzáolvasott segítség, de csak lassan- csepegtetve.. (Nekem pl. a Zene anatómiája c. könyv segített annak idején sokat.)
Szóval jelszó: Élő, gyakorlati zene..
Hm?
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6808)

cserye 2011-06-01 23:16 |  #6811
tudja a fsz..
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6809)

Snakepit 2011-06-01 23:11 |  #6810
Mindent azért ne. Nem lesz időd a zenére bammeg...:)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6808)

Snakepit 2011-06-01 23:10 |  #6809
Ezzel mit akartál kifejezni?
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6807)

biciklipumpa 2011-06-01 22:57 |  #6808
eddig vmi ilyesmit csináltam :D és ha már vki zenével foglalatoskodik illő tudni mindent az elméletről :P
Válasz 'cserye' hozzászólására (#6807)

cserye 2011-06-01 22:43 |  #6807
De hát ha "rock improt" akarsz, akkor mit akarsz elméletezni? Játsszál olyan gyors darálós izéket sima dúr- moll, pentaton, vagy blues skálákon, aszt kész a rock impro..(tegyél rá még jó sok delay-t)
Vagy ha mégis zenélni akarsz, akkor az persze más..
:)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6805)

biciklipumpa 2011-06-01 22:35 |  #6806
egyébként most nézem amit küldtél és ez jónak néz ki :) köszi szépen, ilyesmire gondoltam
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6804)

biciklipumpa 2011-06-01 22:33 |  #6805
ami van fent ilyen "nagyon alap dolgok" azok tudom végül is, 1 dolgot nem tudok h kottába hogyan kell írni de az nem is nagyon érdekelt soha. amit tudok az körübelül 3 hangzat felépítés, modális sklálák nál kimerül. tanárral legalábbis eddig jutottunk.
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6804)

Snakepit 2011-06-01 22:00 |  #6804
A gond ott kezdődik, hogy ezeket a nagyon alap dolgokat is nagyjából tudod.
De ha gondolod kattints ide ! :)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6802)

Snakepit 2011-06-01 21:58 |  #6803
Neked biztos felejtős, de neki nem, ahogy olvasgatom a hsz-eit.
Rock impró...:) Van olyan?
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6801)

biciklipumpa 2011-06-01 20:53 |  #6802
igen néztem, ezeket így nagyjából tudom is. kicsit mélyebben szeretnék belemenni. úgy annyira h mindent tudjak :D

Gitarosaurus 2011-06-01 14:49 |  #6801
a első felejtős, a második meg jó, de nem rock impróra.
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6800)

Snakepit 2011-06-01 07:49 |  #6800
Hangmester online iskola

Kabóca zenefeüzet

+ kérdezősködj itt és megvilágosodsz.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6799)

biciklipumpa 2011-06-01 07:27 |  #6799
én tanultam tanárral 1 rövid ideig, akkor még egyszerre a gyakorlatot az elmélettel és nem sokat vettünk át, csak az alapokat. de pénz nélkül szeretném valahogy megoldani most, mert már azért nem járok mivel nincs pénzem :) sztem biztos van 1 olyan oldal ahol sokat tudnék tanulni elméletet és nem fűzetős

Gitarosaurus 2011-06-01 01:00 |  #6798
itt a nyár, lehet menni diákmelózni. nem vicc, én is abból fizettem a gitárt. azt nem tudom mik a terveid, de az elméletet egyszer kell alaposan megtanulni. meg gitározni is. "gitár elmélet". na az így nincs, bár nem hangzik rosszul!
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6797)

biciklipumpa 2011-05-31 21:44 |  #6797
tudtok ajánlani vmi jó oldalt ahol kezdetektől leírja végig a gitár elméletet? rock impro érdekelne a legjobban. csak amit találtam az fűzetős :S

biciklipumpa 2011-05-30 21:40 |  #6796
+ meg én ilyen mezei paraszt gitáros vagyok, aki nem nagyon tudja az elméletet :)

biciklipumpa 2011-05-30 21:39 |  #6795
mind1 lényeg h nagyon nagy hülye voltam mikor feltettem ezt a kérdést :D elég legyen ennyi :D engem is haverom zavart össze 1 hasonló hülye kérdéssel :)
Válasz 'Snakepit' hozzászólására (#6794)

Snakepit 2011-05-23 13:34 |  #6794
Tökre azt hittem, hogy hülyéskedsz bakker...De úgy néz ki nem. :)
Elég zavaros amit írtál az előző hsz-ben: A-húr 2. bund miért h vagy mi...meg valami kavar a B-vel és H-val, aztán az E-húr hangjait kezded el sorolni. Segítenénk, ha elmondod pontosan mit szeretnél.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6790)

Gitarosaurus 2011-05-22 17:27 |  #6793
ezeket én is csak úgy érdekességnek fogom fel, használni egy rendszert lehet normálisan. a B/H különbség annyira nem zavaró, de B-t csak olvasni szoktam, fejben mindig a h-val gondolkozom.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6792)

Gitarosaurus 2011-05-22 17:22 |  #6792
olaszok, franciák, spanyoloknál (latin amerika is) do-re-mi-fa-sol-la-ti DE ugye abszolútként használva.

plusz a do a franciáknál megmaradt ut-nak a középkorból, a ti-t meg egyébként az angolok "találták ki". szóval van itt mazsolázni való, egy élet nem is elég az átlátásához.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#6791)

Lupo 2011-05-22 17:11 |  #6791
Na látod, azt nem tudtam, hogy a Britek is béznek. Amúgy mi mindent a németektől
veszünk át, ami nem is baj, csak a billentyűzeten a y-z cserétől kapok hülyét.
Az olaszoknál is szolmizációs nevek vannak, ezt viszont tudtam.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6789)

biciklipumpa 2011-05-22 17:02 |  #6790
jaja kicsit összekeveredtem ebbe az internetbe :) mindenhol Bm írt... a H helyett, nah mind1 köszi mindenkitől :)

Gitarosaurus 2011-05-22 15:30 |  #6789
így, hogy Európa vs. amcsi nem igaz. anglia is Európa része. és latin és szláv helyeken a szolmizációs nevek alakultak át abszolút hangnevekké. (előnye, hogy kiénekelhető minden hang, hátránya pedig a szolmizáció valódi előnyeinek az elvesztése.) a H-s megoldás germán nyelvterületeken gyökeresedett meg (+mi a monarchia miatt). lehetne erről kiselőadást tartani, de a lényeg annyi, hogy a B van az angolszász anyagoknál (amiből a legtöbb van az interneten), idehaza meg a H-t szeressük.
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#6788)

Lupo 2011-05-22 14:36 |  #6788
Igen, sok problémát okoz, hogy az amcsik a H-t átkeresztelték B-nek, és sajnos sokan
az amcsi jelöléseket ismerik, és nem értik mit beszél az aki az európait tanulta meg.
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#6787)

Beetlejuice 2011-05-22 12:54 |  #6787
hülyén fogalmaztam, mert elég értelmetlen a kérdés is...elnézést.
A lényeg, hogy keveri a Bmoll(hmoll) és a bmoll(Bbmoll)-t.
Válasz 'Gitarosaurus' hozzászólására (#6784)

A modern tücsök 2011-05-22 12:23 |  #6786
Fél hang felfelé, ha jól tudom.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6785)


Első <500 ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2020 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek.

HANGMESTER.HU | 1082 BP., BAROSS UTCA 77. - hangmester@hangmester.hu

Hangszer.lap.hu | Gitar.lap.hu | Szintetizator.lap.hu