HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2023. március 24

*MARSHALL.hu KLUB *

2023. március 24

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2023. március 24

Jónás Tamás (instrume

2023. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2023. március 23

Pantera

2023. március 22

Gitáreffektek

2023. március 22

Barkács

2023. március 21

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. március 20

DalszövegÉrtelmező 20

2023. március 20

Csöves Gitárerősítő

2023. március 16

ZENEELMÉLET

2023. március 16

***YAMAHA billentyűsök

2023. március 10

Mákosamp és válogatott f

2023. március 02

***JACKSON***

2023. február 28

***FENDER***

2023. február 23

!!! MUTAMEG !!! - Ide t

2023. február 19

***GIBSON***

2023. február 18

R O L A N D szintetizá

2023. február 18

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2023. február 13

Vizelde

2023. január 27

. : PRÓBATERMEK : .

2023. január 27

In Memoriam...

2023. január 21

Zenészeket, zenekart ke

2023. január 16

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. január 03

Metallica

2023. január 01

BÚÉK 2023 Karácsony

2022. december 31

Milyen erősítőt vegyek?

2022. december 29

Z e n é s z V I C C E K

2022. december 29

LOPOTT HANGSZEREK - gyá

2022. december 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CORT G100Jr-OPBC elektromos gitár JUNIOR
elektromos gitár

CORT G100Jr-OPBC elektromos gitár JUNIOR


Akciós ár:
64 900 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
CASIO CT S200 RD
Szintetizátor

CASIO CT S200 RD


Akciós ár:
59 990 Ft



hangszermagazin.hu

ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.





hangszermagazin.hu

MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.







Legfrissebb használt hangszerek:
D Addario
8 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Strymon
85 000 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.
MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.
SZAVAZZ A 3 HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT EGYIKÉRE ÉS NYERJ!
2022. november 25.
MUTAMEG! - 50 000 Ft-os NYEREMÉNY ZENEKAROKNAK - Meghosszabbítva DEC.24-ig!
2022. október 28.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


Zsoli2006-12-02 14:17 |  #1096
Értem, mire akarsz kilyukadni... Igazad van, de én nem avatkozom olyanba, ahol Bb-dúr a hangnem!
Én feleslegesnek tartom túlcifrázni... De lehet beiratkozom egyetem után valami jó zenesuliba, ahol ujra vehetném a dolgokat magyar nyelven!

Tudtok ilyen sulit Pesten? (de komolyan)
Válasz '' hozzászólására (#)

Zsoli2006-12-02 14:14 |  #1095
De guitarproban Aeolian - nak van irva! De nem mind1! Az az eccerü moll skálának felel meg! Akkor meg mit beszélünk itt ""eaeoeil"" skáláról!
Válasz '' hozzászólására (#)

Zsoli2006-12-02 14:12 |  #1094
Mi a baj azzal, hogy Pentatonikus??
Válasz '' hozzászólására (#)

Zsoli2006-12-02 14:10 |  #1093
Ühh! Honnan is kezdjem!? -vagy kitöl? (nem gondoltam volna, hogy ilyen port kavarok eme beköpésemmel)
- és kiderült, hogy mennyi sok nyelvtantanár rejtözködik közöttünk!

nos: van némi fingom róla, mert 6 éves korom óta bemagoltatták velem a kvint, kvart DUR-os és MOLL-os köreit!
De most jöttem rá, hogy nem volt sok értelme, mert egyszerüben is megoldható és nem kell törni a fejed rajta! Mint pl. ahogy a guitarProban van! (csak keresztek)

Mit értetessz hangnem alatt? Bocs, de szlovákiai vagyok és én szlovák kifejezéseket használok zeneelméletben és rengeteg magyar kifejezést ezen a téren nem igazán értek!

Végülis az 5 felsorolt skálán Ti még milyeneket használtok, mert szerintem ennyi böven elég, söt! Nekem ne mondja senki, hogy ezeken kivül simán ""ÉRTI"" a többi skálát is!
Kérlek magyarázzátok el nekem!
Válasz '' hozzászólására (#)

padi 2006-12-02 11:27 |  #1092
off

Nincs Bécsben 16 ohmos kütyü:( azt irták nem is nagyon lesz motanában
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-12-02 11:22 |  #1091
Pentatonikus???
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-12-02 08:50 |  #1090
Ha egy Bb-dúr a hangnemed, akkor te aisz-dúrban gondolkodsz (ami a 2 b előjegyzés helyett 10#-es)? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-12-02 08:04 |  #1089
le merted írni...
Válasz '' hozzászólására (#)

t08272006-12-02 07:58 |  #1088
Rádrepült mindenki mint gyöngytyúk a takonyra.
Megy a savazás jól van!))
de a moll az 2 db "L" sajnos már ha megállapodhatunk abban hogy magyarul társalgunk. Az "aeol" pedig csak eol,
és nem "tudnák vele mit kezdeni", hanem tudnék vele mit kezdeni,
Azon kívül egy zenész nem azért improvizál így vagy úgy hogy itána lehessen miről "csámcsogni" hanem azért hogy örömöt szerezzen a hallgatóságnak. Aztán zenésze, stílusa válogatja hogy ki hogyan teszi. De azt kijelenteni hogy a többi baromság, hát.... mindenesetre az tiszteletreméltó hogy lemerted írni a véleményedet.
Peace!)))
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-12-02 07:31 |  #1087
Nekem azért néha eszembe jut. Amikor már elpufogtattad az összes betanult dolgodat, akkor be lehet csempészni valami újdonságot általa.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-12-02 07:27 |  #1086
A mol meg az anyagmennyiség mértékegysége... Vagy valami ilyesmi. Nem sok köze van a zenéhez.
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-12-02 07:26 |  #1085
Azért baromság, mert fingod sincs róla?
Hidd el, sok haszna van, persze ha úgyis csak ezt a pár skálát akarod használni, akkor az istenért se magold be a többit, még megártana...
Azt tudhatnád azért, hogy mindennek megvan az oka és a funkciója, az más kérdés, hogy esetleg te nem használod ezeket. Mellesleg ha nem ismered a hangnemeket, akkor hogy játszol rájuk? Csak úgy, ami jön, aztán előbb-utóbb belejössz, és megjegyzed, hogy Az e1-en 799779107?
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-12-02 00:43 |  #1084
Magyarul 2 "l",de errare humanum est,mondja a művelt orosz.

Zsoli2006-12-02 00:39 |  #1083
Köszönöm a nyelvtant, de én egy l -el irom, mert igy tanultam... latinul

Vagy legyen minor egy n-el
Válasz '' hozzászólására (#)

bluevoodoo 2006-12-02 00:19 |  #1082
Meg azt sem árt tudni,hogy a moll-t 2db l-lel írják
Válasz '' hozzászólására (#)

Korodilasz 2006-12-02 00:12 |  #1081
Én a zeneelmélettel vagyok így. Mikor játszol úgysem az a lényeg.
Válasz '' hozzászólására (#)

Zsoli2006-12-02 00:05 |  #1080
Helló!

Nézegettem és gyakorolgattam a guitarPro-ból a skálákat!
És arra lettem figyelmes, hogy a Jazz skála néven szereplö skála megegyezik a melodikus skálával! Az aeol meg pl. a standard mol-al!
Én szerintem nincs szükség más skálákat tudni, mint ezek:
dur, mol, harmonikus mol, melodikus mol, pentatonikus mol plusz blues pentatonikus skála! Na, ah én ezt az 5 skálát szét tudnám játszani és bármelyik hangtól tudnák vele mit kezdeni, kurvára örülnék!

A kvint, meg kvart kör egy nagy asag baromság! Tanulja meg az, akinek akaródzik! Én inkább a szász felfogást preferálom, ahol csak keresztek vannak! Nem értem minek tulbonyolitani? Azért hogy legyen miröl filozofálgatni a zenészeknek? Nem mindegy, amikor játszol, úgysem az a lényeg!

landmine2006-10-12 20:08 |  #1079
Jó.
Annyit pontosítanék, hogy "C,G,D,A,E,H dúr hangsorokban szereplő félhangok #-esek" nem a félhangok #-esek, hanem a módosított hangok. Pl. G-dúrban a h-c félhang nem keresztes:) De itt csak a fogalommal volt hiba.

"A F# / Gb az kimaradt a körből (ez van 6 óránál) itt mi a helyzet?"
Hát a F# keresztes, a Gb meg bés:)

Attól, hogy itt a felezés, nem jelenti, hogy pl Cisz-dúr nem létezik. Elméleti alapon létezik, de e helyett már Desz dúrt használnak. Erre jó az enharmónia.

Enharmónia amúgy nem csak hangoknál van, hangközöknél, sőt akkordoknál is.
Pl. ha te egy G9/5#-et akarsz felépíteni, tudnod kell, hogy az alterált módosított hang az a disz, és nem esz, tehát bővített kvint van, és nem kis szext. De ha mondjuk egy Gm9/13b-t akkor ot meg más a helyzet. Hiába egyezik meg a 13b, és az 5#, itt figyelembe kll venni más szempontokat is, pl hogy moll-beli vagy dúr-beli színezőhangról van-e szó.
Tehát a két szóban forgó hangköz is enharmonikus, de megvan mindkettő értelme, hogy mikor melyiket használjuk.

Akkordoknál meg pl egy Gmaj7-et felfoghatsz egy Em9-nek, főleg, ha nem fogod be az alaphangot (ez gyakran előforul, gitárnál különösen), és máris ez egy enharmonikus akkord.

Remélem nem bonyolítottam túl:)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-12 19:11 |  #1078
Oké.
Szóval, ha a kvintkört nézzük akkor C,G,D,A,E,H dúr hangsorokban szereplő félhangok #-esek, míg a C#,G#,D#,B,F dúr hangsorokban b-sek (az utóbbinak megfelelően pl. nem G#-ről hanem Ab-ról beszélünk és így tovább).
Eddig helytálló avagy nem?
A F# / Gb az kimaradt a körből (ez van 6 óránál) itt mi a helyzet? Mivel ugye itt egyenlő a #-ek és a b-k száma.

Persze ezen dúrok párhuzamos molljainál ugyanígy járunk el, ha jól gondolom. Mivel Eb dúr párhuzamos mollja Cm ezért nem #-es hanem b-s jelölések vannak benne, ahogy írtad.
Mármint, ha a fentiekben tárgyalt vonalon haladok tovább.
Jó ez így van nem?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-10-12 19:06 |  #1077
És ebből aztán adódik is sok félreértés... én pl a pontosság híve vagyok.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-12 18:57 |  #1076
"...A bővített hármasra adott kisterc nagyon ritkán használt akkordot eredményez, nincs is külön neve a klasszikus elméletben. Ha nagytercet tennénk a bővített akkordra, csak nevében kapnánk négyeshangzatot, mivel a negyedik hang az alaphang megismétlése lenne egy oktávval feljebb. Például C E G# C. Elméletileg a negyedik hang nem C, hanem B# lenne, de a mai általánosan használt hangrendszerben (egyenlő temperálású hangrendszer) ezek ugyanazt a hangot jelentik. Az olyan hangokat, amelyeknek csak a neve más, valójában ugyanazt a hangmagasságot jelentik, enharmonikusaknak nevezzük. A klasszikus zeneelmélet szőrszálhasogatón megkívánja az akkordok hangjainak pontos enharmonikus megnevezését, de jazzben általában a legkényelmesebb nevet használjuk..."

Ez azért tetszik. :)

landmine2006-10-12 08:56 |  #1075
Sokkal könnyebb megérteni, miért is van disz helyett esz, ha a dórt a moll skála csereskálájaként fogod fel. EZ már csak azért is helytálló, mert a 6. fok kivételével minden hang azonos a moll skála hangjaival. És ugye, mint tudjuk a c-mollban sincs disz, hiszen van benne D, tehát felborulna a szabály, miszerint a moll skála diatonikus (a hangok úgy követik egymást, hogy nem marad ki egyetlen fok sem- szóval a így nézne ki: c-d-disz-f, stb kimaradna az E hang, vagy annak vmilyen módosítása)
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-12 08:30 |  #1074
Kicsit sok lett az "azért" de jól van az. Osszátok be.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-12 08:29 |  #1073
Jóvan, jóvan...elkaptam már a fonalat. Valóban Eb van a C dórban. Na.

Mondjuk épp tegnap olvastam a Sabatella-ban, hogy bár a klasszikus zeneelmélet keményen megköveteli az enharmonikus hangok helyes használatát, de azért jazz-ban ezt nem kell azért annyira komolyan venni...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-10-11 17:01 |  #1072
De egy csomó hangszer van, amin nem mindegy.
Ha ilyeneket összekeversz, úgy általánosságban nem tudsz tájékozódni különféle hangnemekben (már ha ez célod:) )
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-10-11 16:46 |  #1071
És ha mondjuk kezedbe kerül egy kotta, ahol rendesen le vannak jegyezve a dolgok, akkor fel sem fogod ismerni a dór hangsort csak azért, mert mondjuk b is szerepel benne?
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-10-11 16:44 |  #1070
Ne legyél már igénytelen, még ha IM-t is tolsz. :D
Ráadásul itt most nem a gitárról van szó, hanem zenéről, és ott tudod vannak olyanok, hogy hangnemek, persze, aki csak mechanikusan begyakorol egy-egy ujjrendet, annak mindegy, valóban. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

rv (A megnemértett)2006-10-11 16:35 |  #1069
Rohadtul mindegy, a hangközök látszanak benne, és a gitárnak mindegy, hogy D#-t vagy Eb-t fogsz...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-10-11 16:31 |  #1068
Mert a guitar pro egy segg...:) Gondolom ott is csak a szerkezet van meg egy-egy modális skálánál, tehát, hogy milyen hangközre vannak egymástól az egyes hangok, azt meg leszarták, hogy hangnemben legyen... Hát igen, éljen az "egyszerűsítés", de ugyanakkor átbaszás is...

Snakepit! Gondolj csak bele... A dór hangsor az ha úgy vesszük a dúr hangsor második fokáról indul. A C melyik hangsornak a második foka? Bb dúr, ugye? Bb dúrban mi az előjegyzés? Bb és Eb, ugye? Keresztekről szó sincs.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-11 08:57 |  #1067
Érdekes, hogy a guitar pro-ban a C dorian mode C D D# F G A A# hangsorral szerepel.
Most, hogy átnéztem sehol nincsenek b-s hangok egyik hangsorban sem.

Mi a pénisz van?
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-11 08:35 |  #1066
Nem...ilyen hülye vagyok.

Dögöljenek meg az enharmonikus hangok...
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-10-10 23:57 |  #1065
Ecsém, ezt ne reklámozd nagyon olyan embernél, aki nem veszi jó néven, hogy az enharmonikus hangokat össze-vissza használod. :)
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-10-10 23:56 |  #1064
Akkor nem stimmel valami. :)))
Válasz '' hozzászólására (#)

Kether2006-10-10 23:55 |  #1063
Bizony nincs D# a C dórban...:)

C dór: C, D, Eb, F, G, A, Bb, C
Válasz '' hozzászólására (#)

asd123002006-10-10 23:35 |  #1062
Ezt most direkt csinálod?

Snakepit2006-10-10 23:31 |  #1061
Gondoltam, hogy valami hótt egyszerű a dolog...

Ezek tudatában én úgy nézem, hogy C dórban van disz.

Snakepit2006-10-10 23:19 |  #1060


Köszi srácok!
Minden világos.

asd123002006-10-10 23:19 |  #1059
C dórban nincs disz hang.

rv (A megnemértett)2006-10-10 23:16 |  #1058
Dehogynem, há én is leírtam.
Válasz '' hozzászólására (#)

asd123002006-10-10 23:14 |  #1057
Viktor, ilyeneket nem igazán írunk:
Dorian
C--D-D#--F--G--A--A#


asd123002006-10-10 23:12 |  #1056
C dór. Dór második fok. Namármost.. ez nagyszekundara van az első foktól, ami jelen eseben Bb. (bé dúr) Bb dúrban 2b az előjegyzés, tehát a hangsorban Bb és Eb lesz. Bb dúr skála: Bb C D Eb F G A Bb Ennek második foka a C dór: C D Eb F G A Bb C
Fríg a 3dik fok, amelyet hasonló képpen fejthetsz vissza.

rv (A megnemértett)2006-10-10 23:12 |  #1055
A vonalak a hangközöket jelölik:
(-) 1 vonal=félhang távolság
(--) 2 vonal=egészhang távolság
Válasz '' hozzászólására (#)

rv (A megnemértett)2006-10-10 23:10 |  #1054
Eztet még régebben írtam le, hátha egyszer jó lesz valamire... Remélem nem basztam el sehol.

Ioian
C--D--E-F--G--A--H

Dorian
C--D-D#--F--G--A--A#
D--E-F--G--A--H-C

Phrygian
C-C#--D#--F--G-G#--A#
E-F--G--A--H-C--D

Lydian
C-D--E--F#-G--A--H
F-G--A--H-C--D--E

Mixolydian
C--D--E-F--G--A--A#
G--A--H-C--D--E--F

Aeolian
C--D-D#--F--G-G#--A#
A--H-C--D--E-F--G

Locrian
C-C#--D#--F-F#--G#--A#
H-C--D--E-F--G--A
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-10-10 23:02 |  #1053
Eddig ok.
És hogy jön ki pl. a C dór vagy C frig stb.?
Válasz '' hozzászólására (#)

asd123002006-10-10 22:59 |  #1052
G dúr 3dik foka H fríg, 6dik foka E moll.

Snakepit2006-10-10 22:41 |  #1051
Figy má csávók!

Hogy is jön össze a H frig a G dúr/E mol skálával?

Mike 2006-10-03 09:29 |  #1050
Akkor senki?

Zsoli2006-10-02 15:47 |  #1049
Hüüü! Nem is tudtam hogy ilyen topik is van! Ma este átolvasom az egészet, megigérem... Én jártam zeneiskolába, de egész kisgyerek koromban és akkormég nem birtam felfogni ezeket! Most ujrafrissitem...

Mike 2006-10-02 15:37 |  #1048
EZmegvan valakinek? Van rola tapasztalat?
Koszi,
m.

Snakepit2006-09-18 13:23 |  #1047
Sokan azzal vannak nagy gondban, hogy képtelenek rájönni egy dal hangnemére. Sőt e legtöbb kezdő gityótitán szembesül azzal a problémával, hogy egy adott riffre nem tudja mit és milyen fekvésban játszon. Még ha a pentaton vagy dúr skála tudatában van a delikvens ,akkor sem tudja alkalmazni. Van ilyen.
Szóval nem ártana senkinek sem ha akkord-skála kapcsolatról és a kvintkörről is olvashatna itt.

Csak tippeket adok a "nagyoknak". Ne fulladjon be a téma,ha már ilyen szépen elkezdtétek.

Snakepit2006-09-18 11:03 |  #1046
Nyomjad tovább.
A 3-as hangzat rész okés. Jöhet a hangnem meghatározás ill. a 4-es hangzat. Meg a skála fokaira épülő akkordok is.
Szívesen olvasgatom, mivel én sem jártam zeneiskolába. A netről és innen táplálkozom.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 10:50 |  #1045
ész osztás részemről segítség nyújtás lenne. nem érzem kényszeremnek, attól h nem mondom el másnak az észt én tudni fogom. És azért mélyülök is :)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 10:49 |  #1044
oks.
az nem magam kijavítása volt inkább, elmagyarázás, csak a leírt dolgaim megvédése. nem írtam le mást azóta sem. nem volt olyan h valamit félre írtam és módosítani kellett volna.
De mindegy.
Fátyol rajta, a ki nem ásott bárd újra a föld alatt...meg ilyenek.
Ha lesz időm majd folytatom, ha van rá igény.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-18 10:48 |  #1043
UFO? :)
Miért is?
Válasz '' hozzászólására (#)

waczak 2006-09-18 10:47 |  #1042
Sok a kreténség, inkább mindenki mélyüljön el a dolgokban ahelyett h itt osztaná az észt. Egyszerűen nevetséges ami itt folyik. Landmine meg egyszerűen olyan mintha UFO lenne, nem is ezen a Földön él. Sajnálom, nem is értem milyen egyedek járhatnak ilyen emberhez ZENÉT tanulni. Súlyos

landmine2006-09-18 10:42 |  #1041
Nem kötözködés képpen szólogatok be, hidd el, miért tennék ilyet, nem vagy nekem unszimpatikus.
Pár dolgot kiemelek, ami sztem nem helyes, vagy épp nem teljes/kerek, vagy épp félreértelmezhető. Legyen az akár a szűk nagyterc, vagy az előbbi. utána mindig kijavítod magad, tehát ne mondd, hogy szerinted mindent jól megfogalmaztál.
Azért javítgattam, nehogy mások félreértsék.

Köszi a felajánlást, de én nem szeretnék itt négyeshangzatokról, vagy előjegyzésekről írni, nem látom sok értelmét. Mint mondtam, én a részletességben hiszek, ezt látom célravezetőnek, viszont nincs kedvem több oldalnyit írni:) Ha zeneelméletet akar vki tanulni, úgysem innen fog, hanem elmegy tanulni, vagy megveszi pl a Kesztler könyveket, vagy mittomén.
De hogy ne higgy kötözködőnek, most nem fogok beleszólni. :D
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 10:31 |  #1040
nézd a reakció jó, ha télleg arra megy ha hülyeséget írtam akkor kijavítsd. elismerem zeneelméleti felkészültséged és örömmel veszem az észrevételeket. Mert veled ellentétben én nem jártam sosem zenesuliba. 80% magamtól tudom azt amit tudok. Így biztos sok olyat tudsz amit én nem.
De egyenlőre ilyen észrevételt még nem láttam.
Szóval reagálj. de úgy hogy azok hasznos infók legyenek azoknak akiknek segítség az amit itt elkezdtem leírni.
Terveztem leírni az előjegyzéseket, mert az is fontos ahoz h tudjuk mire mit nyomjunk. vagy a négyeshangzatok fajtái nak leírása. Ha van időd bevállalhatnád az egyiket. Na?
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-18 10:21 |  #1039
Ok bocs, akkor nem reagálok inkább.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 10:18 |  #1038
"mit alkalmazni méééééééééééég".így írtam. hangsúlyozom a még szót.
Igen de elöször, talán tisztába kéne rázni néhány alapfogalmat tanárúr.
Szó nem volt egyenlőre zenei fordulatról.
De ahelyett h állandóan csak, kritizálsz mi lenne ha olyat írnál amiben nem engem minősítesz hanem amiből megtudná a kedves olvasó h mire mit szólózunk?
Nem hiszem h arra kiváncsi h minden mondatomba belekötsz.

landmine2006-09-18 10:04 |  #1037
"Amit eddig leírtam, azon amúgy sem kell mit alkalmazni még."
Úgy tudom (bocs, ha tévedek), te is tanítasz pár srácot. Azt nem tanítod nekik, hogyan alkalmazzanak 1-1 skálát, zenei fordulatot, stb? Hogyne lehetne ezt alkalmazni.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 09:58 |  #1036
Nem csak neked címeztem :)
Valóban, mint mondtam az elmélet a zene ugatása, de ahogy itt láttam sokaknak még ez sincs meg. Valóban nehéz improvizációt tanítani kották nélkül, de simán eljöhet az a pillanat amikor belinkelek pl egy gptabot és ha írok mellé magyarázatot mit miért játszok, mi van ha nem érti mert ezeket nem tudja. Bocs, akkor "bemagolni" mert valóban van benne logika és ha megérti akkor könnyebb. De akkor is meg kell tanulnia ha tudni akarja.
Ki mondta h nem tudja alkalmazni? vagy hogy nem jön elő?
Amit eddig leírtam, azon amúgy sem kell mit alkalmazni még. Ez csak alap információ.
És ha valamit nem ért akkor kérdez. Ezért fórum.
Láttad valaha mondjuk valamely hangmérnök topicban, h nem mondom el mert úgyis hallanod kell? vagy hogy túl hosszú. Számomra erről szól a fórum, információ szerzés. Ha nem egyértelmű visszakérdezés.
És elhiheted h én is olyan könyvből szereztem ezeket az infókat amelyben nem volt hosszabban kifejtve. és violá, tudom használni. És nem vok zseni, mondjuk szefo sem.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-18 09:45 |  #1035
Én pl nem írtam, hogy nem jó, amiket írtál. De sztem az alap zeneelmélet nem csak "bemagolandó rész", sajna inkább erre kell mondanom, hogy nem jó. Mi értelme ezeket megtanulni, ha alkalmazni nem tudod, vagy mikor játszol, nem jönnek elő a tanultak? Ezt pont hogy nem bemagolni kell, hanem értelmezve, példákkal, elemzésekkel megtanulni, ill. rávezetni a kezdőket, hogy ennek igenis van értelme, és bele tudják építeni a mindennapi gyakorlásba, stb.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 09:40 |  #1034
megint megy a hülyeségen a vita?

Amit leírtam valóban tömör de szerintem érthető. ezen nincs több magyarázni való. ezek a bemagolandó rész. De valóban ha valakit érdekel a dolog bővebben akkor vannak tuti tankönyvek amiket be lehet szerezni.

De az h így leírtam, is lehet segítség sokaknak, mert nem írtam hülyeséget azt hiszem. És ahelyett hogy esetleg valaki folytatná, mondjuk leírja a négyeseket, vagy előjegyzéseket, csak az megy h ez nem jó, meg az nem logikus. De eddig még senki nem írta le h akkor h a tuti.
Tehát, mire mit szólózzunk?

landmine2006-09-18 09:36 |  #1033
ezért is tartom rossznak az olyan oldalakat, mint a "gitározz.hu" elméleti oldala....
ne mondja nekem senki, hogy azokból meg fogja tanulni az elméletet alkalmazni...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-18 09:31 |  #1032
"csak tömören összefoglalt"
Sztem épp ez a baj, hogy túl tömör. Egy kezdőnek több szemszögből, több oldalról kell bemutatni ezeket az alapokat, mert nem mindenki érti, vagy értelmezi egyféleképpen. Ezt azokon látom, akik járnak hozzám tanulni. Aki a zeneelmélettel foglalkozik, annak inkább minél bővebb és részletesebb leírás kell(ene), mert ha csak egy apró részletet felejt is csak ki a tömör vázlat, már bukik az egész.
A lényeg a részletekben (apróbetűben ) rejlik.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-18 09:29 |  #1031
Úgy gondolom ez olyan dolog, mint tanár nélkül tanulni gitározni. Kicsit tovább tart a dolog.
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-18 09:28 |  #1030
Dehogynem válaszol, csak gondosan végig kell rágni.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-18 09:26 |  #1029
Logikus az, csak tömören összefoglalt. A kromatikus skálából kiindulva a hangközökön át eljutni a dúr ás moll skálákhoz, majd a hangnem meghatározásához az azért nem kis út annak aki nem is hallott még a kistercről sem.
Szerintem Csaba ezt próbálta meg tömören összefoglalni első lépésként.
A fent leírtakat szinte nulla tudással el lehet sajátítani kellő logika és értelem mellett. Ezért alap.
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-18 09:17 |  #1028
Amit Csaba leírt az teljesen helyénvaló, értelmes és logikus. A hármas hangzatok a legalapabb dolgok. Ebből tovább lehet építkezni a négyeshangzatok felé.
Szerintem sokan örülnek annak, ami most itt folyik. Én nagyon hasznosnak tartom, a Csaba által leírtakat, mert aki ezt nem tudja, az nem tud semmit.
Kevesen vannak itt a fórumon akik ennyire vágnák a zeneelméletet mint ti, szóval akármilyen alap dolgokról is van szó nyomjátok csak, mert sokan innen táplálkoznak (gondolom...).
Az meg, hogy nem kell újrairni pl. a Sabatella-t nem biztos, hogy célravezető, hiszen az egy olvasmány. Nem fog válaszolni az olvasása közben felmerülő kérdésekre.

landmine2006-09-18 08:51 |  #1027
Jó, akkor írd le, engem is érdekel egy más megközelítés!
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-18 08:50 |  #1026
ok értem!
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-18 08:28 |  #1025
Nem akarom én újraírni, de nem úgy van benne a Sabatellaban, ahogy én tanultam. Szerintem, ahogy nekem megmutatták, úgy tök logikus...
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 08:15 |  #1024
szeptimakkord nem = jazz
mint mondottam az elején kezdtem. nem kavartam be, míg a 3-as hangzatot le nem írtam.

landmine2006-09-18 06:58 |  #1023
szeptimakkord nem = jazz
ott nem is használnak sima szeptimakkordokat magukban, itt meg az kéne

Sztem amúgy felesleges "újra" elmélet könyveket írni (főleg egy fórumra), már megtették helyettünk, méghozzá elég alaposan. Olvassátok inkább ezt, elég világosan leír mindent, aki meg lusta belemélyedni, az foglalkozzon inkább gyógynövénykertészettel:)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-18 01:44 |  #1022
hajrá
direkt nem akartam 4 es hangzatokat belevenni mint említettem , nem jazzt magyaráztam hanem az alapokat.
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-17 23:19 |  #1021
Bocsi, drazsecsaba, de ez így nem logikus egyátalán. Ráadásul a skálák fokaira épülő akkordokat baromira nem lehet értelmesen elmagyarázni 3-as hangzatokkal, hanem csak négyesekkel logikus. Ha lesz egy kis időm befirkantom, hogy én hogyan tanultam, kottákkal meg mindennel, remélem az kicsit világosabb lesz... Amit te írtál, az OK nagyjából, csak a logika hiányzik belőle...

drazsecsaba 2006-09-16 20:27 |  #1020
nem írtam le mindent, mert azok a mollok nem tartoznak az alapokhoz.
Hamis: ez a hammisság egy érzet ami az idővel változik. Jó példa rá h régen az "antik korban pl két szólam létrehozásakor kerülték a tercelés ami ma oly népszerű mivel akkor azt hamisnak érezték.

azért írtam így a hangközöket h mindenkinek egyértelmű legyen

Odaírtam h tonika terc kvint

első házinak épp elgég eccerű-nehéz lesz

Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-16 19:51 |  #1019
"MOLL SKÁLÁK:
Három fajtája van."
Van annak több fajtája is. Van pl, ahol a 4. fokot is megemelték, ez lett az a moll, amit sokan magyar, vagy cigánymollnak neveznek, vagy épp Bartóki moll skálának (példa:Török induló, abban van ilyen)
Sőt, a jazzben pl a dórt is egy egyenrangú mollnak veszik a többivel.

"Itt viszont előállt egy furcsa másfél hangos lépés a 6-7 fokok között ami a régmúlt zenészeinek hamisnak tünt."
Nem tűnt hamisnak, inkább túl dallami szempontból túl jellegzetesnek (ezért is lett ennek dallamos moll a neve, mert dallami szempontból előnyősebb)

"Ha nagy hangközt szűkítünk kis hangközt kapunk."
Éppen ezért nem is létezik szűkített nagyterc:)

"A hármas hangzat 3 hangból áll."
Pontosabban 3 fajta hangból, mert egy hármasban lehet 5 hang is, ha mondjuk kettőzzük valamelyiket.

"Házi feladat h számoljátok ki a természetes moll skáláról is"
Ennek sok értelme nincs, mert ugyanazokat a hangzatokat kapod, mint a dúrnál. Nem összehangzatost akartál írni?

(mindez nem kötözködésképp, csak a köz érdekében)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-16 17:48 |  #1018
Még annyit hogy két hármas hangzat között szoros kapcsolódás van ha két közös hangjuk van.
C dúr skálánál C(tonika) F(szubdomináns) G (domináns) a fő hármasok

C - Am és Em
F - Dm és Am
G - Em és Ho
A közös hangokat majd megkeresitek. Azzal is tanuljátok a lentieket :)
Szenvedjetek ha már ennyit körmölök :))

drazsecsaba 2006-09-16 17:39 |  #1017
Na jó.
Elkezdem valahol majdnem az elején.Egy két alap okosságot leírok. Ki lehet ezeket bővíteni még mert nem akarok zeneelméleti könyvet sem írni.

A DÚR HANGSOR: Egy hangsor milyenségét (dúr moll ...) az adja meg hogy mikor milyen hangközök fordulnak elő benne. A dúr hangsor esetében: egész – egész – fél – egész – egész - egész és még egy fél ami a következő első hang oktávjára visz. C dúr esetében ez c d e f g a h és c. G dúr esetében ez: g a h c d e fisz és ismét g. Bármely hangról is kezded ezt a hangsort, ha ebben a hangköz sorrendben játszod a hangokat akkor dúr skálát kapsz. Fontos ismertetője a dúr skálának hogy a harmadik fokon nagy terc lépés van. Azaz c-e. (ez 4 bund lépés a gityón ) Ez adja meg az akkordoknak is a tonalitását. C dúrnál c – e – g.
Van pár elnevezés:
TONIKA – a dúr skála kezdő hangja
SZUBDOMINÁNS: a skála 4. foka
DOMINÁNS: a skála 5. foka.
Ezek funkcióiról most nem írok egyenlőre.
Vezető hang a 7. fok Ez azért vezető hang mert rávezeti fülünket a skála játszásánál a kezdő hangra. Ha eljátszod a skálát és megállsz h hangon c dúrnál akkor a füled akarja majd h a nyolcadik c-t is lejátsz ezzel befejezve a skálát. Ez a h és c hangok közötti fél hang távolság miatt van. Ez a legszorosabb kötődés a hangok között.
A fok a skála hangjai. C dúrnál a c az 1 a d a 2. és így tovább.

MOLL SKÁLÁK:
Három fajtája van. A dúr skála hatodik fokáról indítva származtatjuk.
C dúrnál ez a h c d e f g a. A moll skálánál a hangközök egész –fél –e – e – f – e – e.
Ez a dallamos természetes moll skála. Itt hiányzik a félhang lépés a 7-8 fokok között mert egész hang van. Hogy ezt kiküszöböljék felemelték a 7. fokot fél hanggal. Amoll esetében ez a h c d e f gisz a. Ez lett a harmónikus vagy összhangzatos moll skála. (Malmsteen sokat használja) Itt viszont előállt egy furcsa másfél hangos lépés a 6-7 fokok között ami a régmúlt zenészeinek hamisnak tünt. Ezért felemelték a 6. fokot is félhanggal. Azaz: a h c d e fisz gisz a. Ez lett a dallamos vagy melódikus moll skála.

HANGKÖZÖK:
Két zenei hang távolsága. Lehet konszonáns vagy disszonáns.
A konszonáns hangközök:1 prím, 4kvart, 5kvint, 8oktáv, 11undecima és 12 duodecima.
Ezek hanghullámai a levegőben párhuzamosan haladnak rezgés számuk maradék nélkül osztható.
Ezek lehetnek tiszták szűkítettek(b) vagy bővítettek(#).
A disszonánsak:
2szekund, 3 terc, 6szext, 7szeptim, 9nóna, 10decima, 13tredecima
Ezek hanghullámai a levegőben interferenciába ütköznek, rezgés számuk maradék nélkül nem osztható.
Lehetnek b vagy # nélkül nagyok kicsik , (b)szűkítettek és (#)bővítettek.
Ha nagy hangközt szűkítünk kis hangközt kapunk. c-a nagy szext míg c-ab kis szext
Ha tiszta hangközt vagy kis hangközt szűkítünk szűkítettet kapunk. c-abb szűkített terc
Ha tiszta vagy nagy hangközt bővítünk bővítettet kapunk. c-gtiszta kvint míg c-g# bővített kvint.

HÁRMAS HANGZATOK
A hármas hangzat 3 hangból áll. Alaphang, terc és kvint. Négy fajtálya van. Most legyen c az alaphang minden esetben h könnyebben lásd a különbséget.
Dúr : c – e – g: itt nagy terc van és tiszta kvint. Jele C
Moll: c – eb – g: kis terc és tiszta kvint jele Cm
Bővített: c – e – gisz: nagy terc és bővített kvint Jele C+ vagy Caug.
Szűkített: c – eb – gesz: kis terc és szűkített kvint. Minden hangköz másfélhang lépés. Jele Co vagy Cdim

Egy skálából lehet származtatni hármas hangzatokat. A c dúr skála esetében
1 fokról c e g azaz c dúr
2 fokról d f a azaz d moll
3 fokról e g h azaz e moll
4 fokról f a c azaz f dúr
5 fokról g h d azaz g dúr
6 fokról a c e azaz a moll
7 fokról h d fisz azaz fisz szűkített kvinttel. Ho-5
Házi feladat h számoljátok ki a természetes moll skáláról is. Segítség kezdeni a dúr hatodik fokáról kell 
Most ennyi. Majd folyt köv de úgyis lesz hogy egynehányan ezt kiegészítik, belekötnek és jobban tudják.


drazsecsaba 2006-09-16 12:47 |  #1016
akkor írja azt h nem tud semmit menjen előről. :) nem tudom ki milyen szinmten mozog

landmine2006-09-16 12:34 |  #1015
"ha valakinek van konkrét kérdése tegyefel"
Ez jó:)
Lejjeb írták itt, hogy nem sokat értenek abból, amiről szó volt. Akkor mit kérdezzenek? Inkább épp az a baj, hogy nem tudják mit kell/lehet/érdemes kérdezni. Ezért jó, ha elmegy vki tanulni, mert ott nemcsak arra kap választ, amit meg tud kérdezni, hanem megismer csomó dolgot, amiről fingja sem volt, hogy lehet ilyen egyáltalán, és úgy legalább semmi sem marad ki (ha normálisan fel van építve egy tanmenet)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-16 12:06 |  #1014
na jó
ha valakinek van konkrét kérdése tegyefel.
Nekem is így mondta el tanárom ezeket. sok esetben leszarom a miértjét az első percben . kikeresem a hangokat a skálát és kipróbálom rá. aztán vagy megragad vagy nem. de nagy unalmamban inkább zeneelméleti könyveket olvasok mintsem szépirodalmat :(
szóval az elmélet nálam - a zene a fontos de valahogy mindyíg érdekelt h mi miért van. és csak mellékként olvastam hozzá h mi miért van.
de ha azt mondom c maj7 ...ezt és ezt játszhatod rá akkor kikeresed ennek és ennek hangjait és megpróbálsz rájátszani azokkal a hangokkal. elöször csak oda vissza fapadosan. majd ritmikával játsza egy két hangos kis dasllamokat figurákat kitalálni. de fontos h a gitár teljes nyakhoszsán tedd.
tudom h szar ha senki nem mutatja meg.
de ha gondoljátok mehetünk előröl. ne jazzeljünk (igaz én sem tudok) de akkor kezdjük azzal hogy egy átlag rock blues v metál alapra ami e-ben van mi játszható és miért. ugyanaz a három mert a zeneelmélet műfaj független, csak máshogy artikulálhatod a hangokat. szoval kezdjükl innen és eljutunk simán a c maj7-ig.:)
mi az h dúr skála moll skála....stbzok a 3-as hangzatok. milyen fajtái vannak? dúr moll szűkített bővített..milyen pentaton skálák léteznek?


marci2006-09-16 11:11 |  #1013
le tudod írni hogyan vezetsz le 1-2 skálát? lehet akkor énis megérteném mert nekem is hibádzik a dolog
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-15 19:20 |  #1012
Egyébként vágjátok a logikáját is, hogy miért lehet ennyi különféle skálát játszani egy adott akkordra? Szóval, hogy ezt mind atomszépen le lehet vezetni azokból az akkordokból, amik a dúr-, a melodikusmoll és az összhangzatos moll különböző fokaira épülnek...

Mert ez így felsorolás szinten tök jó meg minden, de ennek önmagában semmi logikája sincsen. Viszont a skálák fokaira épülő akkordokból iszonyat logikusan le lehet vezetni, hogy miért is, és utánna az ember saját maga is kereshet magának kurvajó kis skálákat, amiket adott szituációkban tud használni...

Nyilván az egy hosszadalmasabb leírás lenne, de rohadtul megérné szerintem. Én kétszer végiggondoltam, leesett és most már kapásból tudok egy rahedli skálát sorolni ha valaki bedob egy akkordot, mindenféle magolás nélkül, csak logikából. Már csak el kéne tudni játszani őket...
Válasz '' hozzászólására (#)

Snakepit2006-09-15 19:04 |  #1011
Srácok tényleg jó ezeket olvasni, mert tanul az ember. Sok minden kiderül és fátlylat lebbent, de 90%-ának fogalma sincs miről beszéltek...

Megjegyzem ebben %-ban én is benne vagyok. Kapásból nem értem, csal jó nagy fáziskéséssel. :)

Ezt mind önszorgalomból szedtétek össze? Elképesztő, hogy van egy számomra összevissza valami Csabától, erre Land vagy F59 2 perc alatt lereagálja...

Mennyi idő kell ehhez?

Na nem pofázok, nyomjátok csak.

landmine2006-09-15 19:03 |  #1010
Honnan tudod, hogy a melódikusmollt jobban ismerik? :)
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-15 19:02 |  #1009
ne kavard be a modálist nem ismrőket :)
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-15 18:33 |  #1008
Mondok még:
D-fríg, Eb-líd, F-mixolíd, stb

:D
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-15 18:04 |  #1007
No de menjünk tovább :)
Cm7 akkordra játszható dolgok:
Bb dúr skála (C dór)
C melódikus moll
Eb melódikus moll
C fél-egész skála
C D és G pentaton (moll)
Eb F és Bb 3-asok
G dúr 3-as
Arpeggiók:
Ebmaj7
Abm7-5
Cm maj7
Cm7-5

Ennyi :)

landmine2006-09-15 17:55 |  #1006
Az első tűnik legvalószínűbbnek, mert ezek tényleg mind G-dúr domináns akkordok ott a Joe Passben.
Gadd13 meg nem lehet, mert akkor e-nek kéne lenni benne, inkább 13b, úgy is korrekt.
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-15 17:41 |  #1005
csak a hangok alapján:
G/D#
Bm/5+/D#
D#7M/5+
Gadd13
Badd9+/5+
egy akkord felismerő progi szerint

Fender59 2006-09-15 16:28 |  #1004
Joe Pass a G szeptim-akkordok között hozza. Abban a fejezetben mindent akkord G domináns, úgyhogy ezért írtam G7/#5-nek. Természetesen másnak is lehet értelmezni, de abban a környezetben az G7. Joe Pass fogta és kihagyta a szeptimhangot. Olyanja volt...
Válasz '' hozzászólására (#)

drazsecsaba 2006-09-15 16:20 |  #1003
ebben nincs is 7 azaz f
csak d# g b d g
de lehet mondjuk D#maj7/5# nem?
vagy F#6b
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-15 11:40 |  #1002
Erre a Bb hangra pont Bb-t játszik a bőgő, úgyhogy itt épp nem hamis:) Olyat már többször láttam, hogy a blues 2. sorának a végén átvált a párhuzamos moll hangnemébe (itt d-mollba), és úgy csinál egy II-V-öt a 3. sor C-dominánsra, de itt pont fordítva van. Jó kérdés...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-15 11:27 |  #1001
Au Privave

Fender59 2006-09-15 11:26 |  #1000
Dehogynem...
Válasz '' hozzászólására (#)

landmine2006-09-15 11:25 |  #999
Ez is érdekes, mert ugye a dominánsra sem illene a tiszta kvart, mégsem hagyjuk ki a pentatonból...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-15 11:22 |  #998
De egyébként más bluesokban is csinálja ezt a 11-es dolgot...
Válasz '' hozzászólására (#)

Fender59 2006-09-15 11:18 |  #997
Végülis igen, II-nek elmegy elvileg, de ehhez tényleg a Birta kell már...
Mindjárt belinkelem a nótát..
Válasz '' hozzászólására (#)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2023 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

HANGMESTER.HU | CAMPONA (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, TESCO bejáratnál) | hangmester@hangmester.hu