nem muszáj hozzáérni a hüvelykujjal, az is jó, ha kissé elferdíted a pengetőt, és ilyen "bökő" mozdulattal pengeted meg az adott hangot, kinek mi jön be.
Hello én azt kérdezném tőletek ,hogy van a rocknak eyg érdekes alakja, Ted Nugent .Őt senki nem ismeri vagy, mindenki útálja? Róla még soha nem esett szó .Amit játszik eléggé alap rock,nem rossz gyakorolni azenéjével.
hátha :)
úgy pengess, hogy picit hozzáérsz a hüvelykujjaddal is a húrhoz... először nagyobb torzításnál próbáld ki, aztán amikor már úgy megy, akkor lehet visszább tekerni a torzítást és úgy gyakorolni...:) nem árt ha híd pickuppal próbálod először.
Lenne egy amatőr kérdésem, biztos fogtok röhögni meg stb. de hogy kell mesterséges felhangon játszani vagy mi mer láttam,hogy lenti fekvéseknél is magas hangot csikarnak ki a gitárból vagymi :D azt Guitar Proba igy van leirva,hogy mesterséges felhang...:S tud nekem valaki ebbe segiteni?
Az lehet de sztem neki az nem jön be Malmsteenben h szinte egyfojtában csak a darálás megy!Komolyan mondom ő hogyha vmi riffet nyom 16-od alá le sem lassul!:D:Dna jó ez igy azért nem teljesen igaz!De azért ERIC JOHNSON 4EVAH!
Annál ő sokkal nagyobb karakter és egyéniség hogy ne tartsam semmire. Nem lenézőleg írtam.én kétszer láttam élőben,mind a kétszer meggyőzőtt arról h miért cseng úgy a neve ahogy. Műfajában az egyik legnagyobb. Egyéniség. borzasztó fontos a zenében
pl Malmsteen. Megtanulod flottul a harmonikus moll skálát kb 6-7 arpeggió figurát és a szűkítettet és nagyjából meg is fejtetted a szólóit. és ha 2-3 már megy jól onnan a többivel sem lesz nagy gond
célszerű télleg megtanulni pár fogást trükköt mert hamarabb átlátod majd mi történik egy egy szólóban, ez azt i sjeleniti h hamarabb megtanulod őket. emlékszem mennyit szenvedtem pl a fekete album szólóival. napokat-heteket. ma már 10 percek kérdése egy ilyen. mert tudom Kirk figuráit fogásait trükkjeit.
Noh!nem is figyeltem h van ilyen topic!egyre jobban veszem észre h ha tanulgatom egyes előadók számát ill azokban a szólókat h sokkal gyorsabban megtanulom és jobban is játszom ugy h tisztában vok h mely skálákból ill. milyen hangnemben lehet rá szólózni!
+nem tud vki olyan előadót aki sok összhangzatos skálát nyom!most azokat gyakizom és segítségnem jól jön!
Ha komolyan gondolod ezt, később szidni fogod magad!
Nekem pl. másfél évig tartott az, hogy átszoktassam magam a helyes pengetésre. Mivel kezdetben ezt senki nem magyarázta el (mondjuk később sem, mivel magam jöttem rá a Gambale technikára...). Nem is érdekelt, nyomtam autodidakta módon mint állat. Egy JÓ (!!!) tanár sokat lendíthet rajtad a kezdeteknél.
Tökéletesen egyetértek mindenkivel!
Az egész csak nézőpont kérdése!
Én gitározni szeretnék, eljátszani kedvenc számaimat, ne adj isten megmutatni a barátaimnak. Sajna idő hiányában tanárhoz még nem járok, de addig is autodidakta módon szeretném fejleszteni gitáros tudásomat. Ebben kértem a ti segítségeteket is!
Ha meg azt néznénk, hogy valaki a kezdetektől fogva a mesteri szintre törekszik, annak valóban nem árt úgy alapozni, hogy ha elkezd szólózni, akkor a füles dolgok már kisujjból menjenek.
Nem akar mindenki Nagy gitáros lenni, lehet ezt hobbyból is csinálni. Elvégre ez a szép benne, hogy mindenkinek szerezhet örömet!
A saját nevem alatt futó topicot nem én hoztam létre, de ezt itt igen, és most pont aktuális hogy az a gitárkurzur ami ma indul érden és 5 hétig tart annak vezérfonala ez lesz mire mit lehet játszani (és hogyan)
úgy kezdtem h leültem Daczi Zsoltival szemben és leírkált egy rahedli figurát és megmondta h melyik hangnembe játszhatom. aztán zenekari próbákon elkezdtem ezekkel szórakozni. ezzel párhuzamosan tanulgattam szólókat, metallica, satriani és az ő figuráit is megtanultam. ez volt az első sikerélmény. Aztán jöttek a skálázások. kezdve a c dúr és g dúr skála a gitár teljes nyakhosszán oda vissza meg az e és a moll (paul gilbert videója qva jó erre) pentatonok dettó. minden fekvésben. ezekkel már sokmindenbe bele lehet szólni. fejlesztette a kéztechnikát és megtanított tájékozódni is a hangszeren. Illetve a blues! sok skála beépíthető és e, g, a, b, h, c d hangnemek gyakoriságának köszönhetően a pentatont megismertem több hangnemben is. Meghát meg kellett tanulni az alapvető technikai trükköket pl sweep és váltott pengetés, tapping, új rendek, arpeggiók.....stb. érdemes szólókat tanulni eleinte mert akkor az is berögzül ezeket h lehet zenében használni és nem csak mint egy gyakorlat marad meg. Ilyesmik, illetve mai napig ha rámjön előveszek elméleti anyagot pl jazz imprók és abból tanulgatok. Nem vok jazzista, nem is akarok az lenni de pl a modális skálákat onnan jó ellesni.
amikor "süket" voltam kottából tanultam. Majd elkezdtem imrpózással foglalkozni. Mamár nem szeretek sem fülelni sem kottából mások szólóit tanulni. max egy két részt. szívesebben improvizálok rá
de ha megtanulsz sok figurát, skálát, sok hangnemben akkor könyebben tanulsz meg szólókat és leszedni is könnyebb. Pici olyan mintha szótár nélkül akarnék megtanulni egy nyelvet nem? mert ki is lehet silabizálni a szavakat.
A füleléssel a hallásod fejleszted. leginkább. azzal h megtanulsz szólózni meg a két kezed technikáját. Nyílván van átfedés a kettő között de inkább az előbbi érvényes véleményem szerint
De szólóztam, csak sza* volt amit játszottam. Épp a minap vihorásztam egyet a kamaszkori felvételeimen...
Én tényleg nem tanultam kottából a szólókat. A dupla kazettás magnómon felvettem lassítva az adott szólórészt, egy nap alatt leszedtem (ahogy tudtam persze) utána 1-2 hónapig gyakoroltam. Mégis sza*ul szólt. Mivel fogalmam nem volt a skálákról, hangnemekről, figurákról, technikákról és azz ujjaim sem voltak gyorsak.
Na szóval előbb gyakorolni kellett volna, nem szólózni.
Ez a kettő azért ennyire nem függ össze egymással. Szerintem.
Nehezen hiszem, hogy te addig egyet sem szólóztál, amíg nem tudtad hallás alapján eljátszani... hogy előbb megtanultad leszedni a szólókat, és előtte soha nem próbálkoztál pl. kottából eljátszani egy szólót. Amire aztán vagy kész voltál, vagy nem...
Igen, valahol a kettő között az igaz.
Ha nem képes leszedni valaki és hasonlóképp eljátszani az adott szólót az ugye nem színpadképes, magyarán darabos, élvezhetetlen lesz a külvilág számára.
Tanulásra persze mindenképpen tökéletes, akár mega szedi le az ember, akár segítenek neki. Na valami ilyesmi. :)
Ez melyik dal? Amúgy egy rahedli szólót tanultam meg amiket esélyem nem lett volna lefülelni annó. De azok is segítettek h késöbb jobban tudjak leszedni ezt azt.
ha valaki tudna nekem segíteni, nagyon szépen megköszönném! tulajdonképpen az érdekelne, h a zepp - stairway to heaven szólója milyen skálákban mozog? konkrétan az élő verzióra (the song remains the same) gondolok, de a sima is bőven jó!
Igen. Valószínő, hogy először hosszadalmas lesz. Eltarthat több órát is mire leszedi a delikvens. Régebben rá voltam állva Slash szólóira. Hát mit mondjak, beletelt pár napba mire végeztem egy-egy szólóval és utána még meg is kellett hogy tanuljam. Na az volt inkább a sok idő...
csak az előttem szólóknsk tudok igazat adni. Próbáld meg , kínlódjál, megéri. Olyan dolgokra fogsz rájönni, amit el se tudtál volnamagadról képzelni, ráadásul ha belejössz, lehet verni a mellkast: " na esszeddle bakker!". Mindegy hogy te egy évig szarakodsz vele, a végeredmény magáért beszél.
Feszülj neki. Mindenki így kezdi. Ha nem tudod leszedni, nem vagy még kész arra, hogy eljátszd. Ülj neki és próbálgasd, mert csak így tud fejlődni az az érzéked, amellyel ki fogod majd hallani az egyes témákat. És persze gyakorolni, gyakorolni...
Hello, lenne egy nagy kérdésem!
Van-e közületek olyan emberke, aki a gitárszólókat le tudja "hallgatni" és le tudja írni kottába?? Én konkrétan a Junkies - Ami táplál az pusztít el címe dalára gondoltam. Tehát nagyon jó lenne, ha lenne valaki mert játszuk az együttesünkkel és már csak a szóló kéne bele, csak én nem tudom leírni http://badhabit.uw.hu-n megbeszélhetjük a fórumon, ha valaki jelentkezne!
Ha E húrról kezdesz bármilyen 7 fokú skálát, akkor ha minden húrra 4 hangot teszel akkor az oda vissza pengetés fog kijönni. Így elméletileg 3 oktáv + egy terc jön ki a végére. Ha A húron kezded ugyanezzel a módszerrel akkor 2 hang fog hiányozni a végén 3 oktávhoz amihez ha szükséges ki lehet találni vmi praktikát
tehát ha pl. A-ról indulok felfelé, akkor az E húron is négy hang (oda-vissza pengetek)? vagy esetleg 2 hang az E húron és a többin 4? (csak moll skálára értem)
Ugyanígy, ha E-ről indulok a 3 hang az A húron, és utána 4 hang minden továbbin? - persze így nem jön ki teljes 3 oktáv, de kényelmesebb
Az előbb vázolt verziónál oda-vissza pengetésre jön ki, a másiknál pedig a húronkénti hangok eloszlása: 3-5-3-5-3-3 ilyenkor pont a 3. oktávra érkezünk és mindig a húrváltás irányába pengetünk
A három oktávos skálákat alapvetően 2 féleképpen játszhatjuk attól függően hogy milyen pengetési technikát alkalmazunk. Talán a legáltalánosabb ha 4 hangott teszel egy húrra, az új húrra való átlépéskor mindig 1-es ujjal válts, és így 3 oktáv és egy terc jön ki a végén.
Bocs, még csak annyit, hogy asszem Satriani mondta eccer valahol, hogy mindent meg kell tanulni a gitáron technikailag, aztán vagy tudsz filingből játszani vagy nem. Mivel az meg nem technika kérdése, de az viszont zavaró, ha valamit ki akarsz fejezni, de nincs meg hozzá a technikád.
Nézzétek meg a legnagyobbakat, bármit eljátszanak...nincs kamu.
PL. a Lie (vagy a Mirror?) szólójában ahogy elindítja a pincéből a legatot, másodpercenként 1500 hanggal, tökéletesen kifejezi a rád rontani készülő vihart...kiráz tőle a hideg...
Ami Kotzen-t illeti, a mai mezőnyben sztem az egyik legfilingesebb (bocs a fonatikáér) gitáros, akit lehet hallani...iszonyat technika, de olyan figurákat pakol ide-oda, hogy hajad leesik...
Nézzétek meg a Hi-Tech Rock Guitar oktatóját. Ül egy telével, és kellemes krancsos hangszínnel mutogatja a futamokat...gyönyörűen szól, gurulnak a hangok, hihetetlen.
Hát ilyen nem nagyon van, gisz is meg g is... vagy-vagy:)
Főleg, ha a téma egy kétszólamú vmi.
Gondolom, egy ilyen ikergitár témával kezdődik, vagy tévedek? Nem tod beollózni, és akko megmondom a frankót!
Figyejjetek mán!
Feldolgoztuk az "Edda-Kölyköd voltam" számát. Az elején a rövid szólóbetétet nem akartam a GT-8 harmonizer-jével készíteni inkább kétszer játszottam fel. Egy dúros + a párhuzamos moll. Hogy érthető legyen: Ha az egyik szólam így kezdődik: G#; E; G; G# stb. addig a másik ugyanekkor: H; G; A; H stb.
Legalábbis asszem...Ezt hogy hívják? Csak azért, hogy tudjam. Én úgy szoktam hívni, hogy "duplakurvajólszóló".
Hát, lexikonos ismereteim nekem sincsenek az unisolo-ról, én azt nevezem annak, mikor két, vagy több hangszer uazt a dallamsort játssza, néhol persze kihasználva a terc és egyéb hangközök adta lehetőségeket.
A Dream-ben is van egy rakat ilyen, mikor egy darabig uaz megy, és egy pontnál pedig már eltérő hangközre játszák uazt a figurát.
Jól hallottad, de nem ugyanazt játssza a két hangszer, a szintié az alsó szólam, a gitár meg egy terccel feljebb megy.
Úgytom az az unisono, mikor 2, vagy több hangszer ugyanazt játssza, bár lehet, hogy tévedek, mert ezzel a fogalommal sosem voltam egészen tisztában (nincs elpirulós ikon)
Nincs dc-m, talán majd egyszer vki megszám, és mutat tőle vmit:)
Amúgy nem ítélkeztem, csak az egyik videóra reagáltam, amit megnéztem tőle. Ezt váltotta ki belőlem. Ettől persze lehet jó, ezt elismerem.
Ok, de voltaképpen úgy ítélkeztél a fickó felett, hogy nem is ismered a munkásságát. Pedig elmondták egy párszor, hogy már régen másképp játszik, és hogy ez az első oktatója végső demonstrációs anyaga tizensok évvel ezelőttről.
Mindegy, mert végülis ráálltál, hogy meghallgatsz tőle néhány cuccot. Ez jó hír, sztem nem fogod megbánni.
Érdemes a DC-n keresgélned. Javaslom, hogy a Greg Howe-val közös lemezét hallgasd meg először.
Nem...pár hónapja linkeltél be főleg szintialapú cuccokat minimál gitárral. Édes-bús, melankolikus szerzeményeket.
Persze az a stílus is elég távol áll tőlem.
Mellékesen a Winter Promenade nagyon fincsi szerzemény. Steve Vai nyomán szabadon.
A mostani dalaimat nem hallhattad, mert még nem mutattam senkinek:)
Ha a feldolgozásokra gondolsz, meg a kis szösszenetekre, amiket benyomok ide néha,az alapján ne ítélj, mert azok tényleg gyengék.
Jó volt a futós példa.
Bár én úgy érzem, azok modják, hogy "nkább lassan futok, hogy lássam a tájat" akik nem tudnak gyorsabban futni.
Landmine! Ez nem neked szólt, hallottam régebbi felvételeid, és valljuk be, elég jól játszol, köszönhetően a zeneiskolai előképzettségednek, és nyilvánvalóan a napi több óra gyakorlásnak. A mostani dalaid viszont nem jönnek be...
De!!!
Nekem pl. a Holdsworth-videó egyszerűen élvezhetetlen volt. Lehet, hogy nem vagyok még érett az ilyen zenékhez, de az ilyen jazz-elszállásokat öt másodpercnél tovább nem bírom elviselni.
Ízlések, és plafonok.
Ha Rockerviktor a döngölésben találja meg a zene szépségét, lelke rajta.
Megjegyzem, Malmsteennek egyetlen lemezét sem tudom egyhuzamban végighallgatni, mert fárasztó.
Másrészt a fikázás és a véleménynyilvánítás között van különbség.
Az egyik ugye az, amikor leszarozzák a produktumot( ezt én is utálom), és mindenféle ocsmány jelzőkkel minősítik.
Ha megfigyelted, nálam ilyet nem találtál.
Az utóbbiról szólt a kis "kritikám".
Tekerni sokan tudnak, valamelyest én is belementem ebbe a témába, de szerencsére viszonylag hamar sikerült rájönnöm, hogy ennek nem sok értelme van önmagában.
Mint technikai háttér, jól hasznosítható itt-ott, és jólesik gyorsan játszani bizonyos részeknél, de persze nem egyfolytában.
Itten van két számom, amikben vannak gyors részek, az elsőben pl kissé semmitmondó, mert elkapkodtam, egy kb 10 perc alatt összedobott szólóról van szó.
A másodikban van vmi értelme, odakívánkozik a gyors szóló, mert egy felindultságból született fájdalmat fejez ki...
egyik másik remélem jól linkeltem:)
Nem értem ezt az exbringás cuccot, de jó, ha azt mondjátok, ma már mást játszik(remélem megjött az esze), és még mutattok is vmi ilyen zenét tőle, meghallgatom!
Hááát,hogy itt a fórumon és fiatalabb zenészek között nincs rivalizálás? Van.De még mekkora és így egészséges,természetes.
2006-01-18 22:47 |
#698
Sztem a gitározás nem versengés, és rivalizálás, meg itt nem is az megy, de én akkor fikázok vkit, legyen itt szó akármiről, ha utána tudom csinálni. Ez olyan-bmennyire is nem összehasonlítható a sport a zenével-mintha azt mondanánk egy olimpiai bajnok rövidtáv futóra, hogy "á semmi értelme, hogy ilyen gyorsan fut, hiszen nem is látja a tájat közben, én inkább lassan futok, és elmélyülök a természet szépségeiben". Persze ez hülye példa, mert a zene nem sport és nem verseny, itt csak azt akartam szemléltetni, hogy milyen butaság más tiszteletre méltó teljesítményét ócsárolni..Azt persze bki mondhatja, hogy igen- igen, ez szép és jó, de nekem egyáltalán nem tetszik. Ha ezt nem azért mondja, mert irígy arra a tudásra, ami sosem lehet az övé, hanem mert szimplán mást szeret, azzal nincs semmi baj, de lefikázni akkor sincs értelme. Na, ennek a vitának semmi értelme, mindenki azt gondol, amit akar.
Én mindig csak a nálamnál jobbakat kritizálom, régen túl vagyok(sajna a koromnál fogva) a versengésen rivalizáláson,csak mosolygok és persze teljesen megértem ezeket blőd vitákat.