Na, most látom csak milyen lavinát indított el a Kotzen videó...Nem semmi Nos, szerintem az az ember egy zseniális gitáros és énekes, és kész.
Ez eléggé régi felvétel volt tőle, akkor így játszott, ma meg már teljesen másképp. Hallgassátok csak meg a Greg Howe-val közös lemezét, azt lehet utána csinálni..
Egyébként nem hinném, hogy itt bki is képes arra a teljesítményre, amit azon a videón mutat-talán a Peta egyedül-, és érdemi negatív kritikát csak akkor van értelme megfogalmazni, ha van is mögötte valami tapasztalat. Szóval, hogy ott mi nem tiszta, azt nem tudom, talán a felvétel minősége?
Az Alapi mondta egyszer a Steve Vai interjú körútja kapcsán készült Z+-os adásban, hogy ő is imádta egy időben ezt a technika orientáltságot, rengeteg mindent át is vett számos gitárostól, aztán eljutott arra a pontra, amikor elég volt, és utána az érdekelte, hogy milyen számokat tud írni.
Ja, kérem, csak hogy ő meg is csinálta, nem csak az álmaiban létezett..
Tehát tőle ez az egész teljesen hiteles, de aki életében nem tudott lejátszani egy virga szólót sem, az ne mondjon már ilyeneket. Az ilyen emberekkel tele van az ország, jómagam is ismerek párat..Talán túl sokat is. Ha vki megcsinálta, eljutott egy ilyen szintre, akkor törvényszerű, hogy más utak után fog kutatni, mivel a sebességnek és technikai tudásnak vhol van határa, de amíg a közelében sincs, addig elég viccesen hangzik a szájából, hogy becsmérli mások munkáját..
A legcélszerűbb a kettőt párhuzamosan művelni. Technikai megoldások, mellette elmélyülés a ZENÉBEN.
Kotzen-ről még annyit, hogy olvastam vhol, hogy a világhírű Stanley Clark jazz bőgős keresett gitárost a turnécsapatába, és a meghallgatásokra a Kotzen is elment. Mikor behívták és az egyik dallamnál a kottához állították, akkor derült ki, hogy köze sincs hozzá, viszont olyat játszott, hogy megkapta a melót.
Na, tudjátok, ez az igazán becsülendő tehetség. Legalábbis szerintem. Ismerek számos olyat, akinek a kisujjában van az elmélet, mégsem képes azt érvényre juttatni. Játszik kottából, tudja, hogy mi miért van, akár egy matematikus. De ha zenélni kellene feelingből, vagy netán saját dalt írni, na az már nem megy. Úgyhogy lehet vitatkozni, sztem a Kotzen igenis elismerésre méltó figura, és tisztelem a tudását és a zseniális tehetségét.
tudod ezt itt hiába mondod a többieknek, leragadnak ott, hogy ez egy tekerőgép... és hiába említem, hogy technikai oktatóvideóról van szó, nem baj, majd elmúlik. :)
Hihetetlen, hogy lehet Kotzent fikázni? Azt kell mondani bazd ki kurva jól játszik aztán meghalgatni pár albumát, ami nem technikai oktatás és kiderül, hogy olyan funkyt jazzrockot nyom, dallamal, mint az állat. Kurva jó zene!
majd 10 év múlva, amikor fasza gitáros leszel (tegyük fel :)) valaki meghallgatja/megnézi a mostanában, pár évvel ezelőtt készített felvételeidet és azt mondja, hogy pfúj, meg sem hallgatom az új albumát, ki ez egyáltalán, borzalmas... vajon mekkora intelligenciára vall?
Aha, és ha technikailag nem vagy felkészülve, akkor tudsz zenélni? Jó neked, ha ösztönös tehetség vagy...:)
Amúgy ezen a kis videón láttál/hallottál még valamit Kotzentől? Sejtem a választ...
szerintem nem civakodás, hanem beszélgetés, de mindegy. Amúgy meg szándékosan kerülöd ki azt, hogy technikáról beszélek, és ő meg technikai dolgokat mutat? Mert hadd ne számoljam hányszor említettem eddig.
"hogy mi az amire képes"
Kihagyta a dallamokat, és a zeneiséget, ezek szerint erre nem képes?:)
Zeneiség=kifejezendő tartalom. De itt ilyet nem láttam. Na mind1, végülis ennyi civakodást nem ér meg:)
Úgyhogy megyek is, és nézem a robin húdot.
Petrucci mit fejez ki a kromatikus tekeréssel? amúgy ahogy itt megjegyeztem már, azt akarja kifejezni, hogy mi az amire képes. SZERINTEM, mivel technikáról beszélünk.
Például azt, hogy mindenki cikizte az iskolában, mert egy kis vékony, átlagos rockergyerek volt. Aztán egyszercsak azt mondta: Ezt nektek! Csináljátok utánam!
igen, de azt nem fogod tudni meghatározni, hogy mi zenei és mi nem... ez nem egy definició, aminek pontos meghatározása van... legalábbis szerintem :)
Nekem tetszik a csóka oktatóvideója, ez a pár percnyi sűrítés meg azt a célt szolgálja, hogy összegyüjtse a tudását és ebben a kis időben megmutassa, hogy mi az amire képes... mégegyszer: ez elsősorban egy technikai oktatóvideó, amibe pici elmélet is el van hintve... ennyi.
ja és azért szerintem minden nagy gitáros teker valamilyen fokon, azzal is kifejeznek valamit, nem igaz? persze most lehetne vitatkozni, hogy milyen sebességtől tekintünk valamit "fílinges szólónak" vagy "tekerésnek", megítélés kérdése
Ez igaz, én elmondtam a véleményem a csókáról, ennyi.
Ettől még változatlanul fenntartom a véleményem, hogy amit azon a videón láttam, az nem volt vmi zenei. De ha Neked ez tetszik, akkor ok. Nekem mindegy:) Ízlések...
hát akkor hajrá! csak felesleges degradálni más teljesítményét, mert mindenki másban jó (gitáron és zenén belül akár), és ne felejtsük el, hogy mindenki mást is akar... és hát mindenkinek megvannak a maga rajongói...:)
Volt alkalmam beszélgetni a Scofielddal, a Mike Sternnel és a Meolával is. Állandóan csak a "time"-ról beszélnek, a "note" (hang) szót szinte egyszer sem hallottam tőlük. Tényleg érdekes.
Hé ez a darálás téma nem volt ám olyan komoly! Csak én tényleg azt szeretem egy zenében, ha igazán dögös, nemtok rá jobb szót, persze szeretem az ilyen andalító, bódító dallamokat is.
Pl Satriani Searching elején nem sok dallam van, de attól mocskosul kiráz a hideg, iszonyatosan imádom.
Vagy pl egy Deep Purple Lazyben is hihetetlen dög van...
Hehe, hát igen.
Amúgy nem is akarok, inkább dallamokat játszanék:)
Nemrég még talán tetszett volna, de egyszerűen azért nem akarok így, mert minek? Engem ez nem vonz. Metheny meg Henderson jobban;)
ja, mert itt ülnek a gép előtt, nem hogy gyakorolnának...:P nézik a sok videót és vigasztalják magukat, hogy áááá én úgysem akarom így tekerni, mert milyen szarul szól, úgyhogy nem is gyakorlok inkább...:D
kissé késve, de hadd reagáljak erre...:) szerintem nincs semmi gond tisztán sem, miért lenne? :) Ez amúgy olyan jellemző dolog, hogy valaki csinál valamit, és ugye még véletlenül sem lehetne kiemelni, hogy tyű de tisztán szólt az arpeggio, vagy tyű micsoda pengetés, legátó, akármi... gyorsan keressünk valami támadási pontot...:)
Bocsi Viktor,de ez nem így van.
Hallgass sok jó zenét!(hátha ragad)
Egy pár év múlva megbeszélhetjük a művészet és a zsonglőr témát.
Mellesleg tisztelem az izléseded és nem bátáslént írtam.
Dallamban is lehet dög:)
De ha az nincs, akkor hiába...nincs megjegyezhető motívum, nincsenek érzelmek (akármilyenek, lehetnek akár agresszívek is), nincs érték.
de baszki ez nem a gyakorlat része!!! gondolom már láttál pár oktatóvideót... először teker a csóka, hogy lásd mi lesz belőled, ha gyakorolsz...:) aztán jön a sok gyakorlat... mint előbb említettem valahány sorral lejjebb, nagyon jól magyaráz a csávó és szépen lassan mutogat... tudod, amit nem láttál, arról ne itélkezz...;)
Egy oktató videóban inkább lassan kellene mutogatni a dolgokat, és nem így:))
Ha odaadod ezt egy kezdő/haladó gitárosnak, szted ebből tanulni fog vmit? Nem sűrűn:)
hát tudod ez eléggé stílusfüggő, ne vetítsd ki a te elképzeléseidet mindenre, és akkor mi van, ha csak dúrt és mollt használ? Nem jazzt vagy egyebet játszik ezen a felvételen, mellesleg ez egy technikai oktató DVDből van kivágva, szerinted mivel kellett volna demonstálnia? Mindenféle modális és egzotikus skálával?
Mi ez az állandó dallam mánia nálad is meg árminnál is? Fújj, kell a francnak dallam... Hallgatgatam az új Petruccit is, de nekem egész egyszerűen túl dallamos...
Darálás kell nem dallam!
Egy újabb videóban pölö elmondja a Richie Kotzen, hogy annak idején ő és még sokan mások (pl Jason Becker, Marty Friedman, stb) arra törekedtek, hogy olyan dolgokat játszanak, amit egy átlagos gitáros nem tud, ez volt a koncepció és miután ezt megvalósította, más irányban kezdett érdeklődni, nézzetek meg mostani videót, vagy hallgassatok felvételt... Ja és mellesleg nyilván itt sokan visszataszítónak találják ezt a játékstílust, amit SPORTnak szeretnek nevezni, de én azért szeretem, nem hosszútávon, de szeretem az ilyet nézni és hallgatni, akik azzal érvelnek, hogy nem elég zenei nekik, meg tudom őket értelni bizonyos szempontból, de ha úgy vesszük, hogy például a klasszikus zenében teljesen elfogadott az ilyesmi, sőt alapvető, akkor miért ne lehetne zenei egy kurvagyors szóló is... Ja és ha mást nem, legalább a képességet értékelni kellene, mert el sem tudjuk képzelni (legalábbis a többség), hogy mennyi meló és idő ilyen technikai tudást összehozni... a zeneiség meg beérik úgyis... fiatalon mindenki tekerni akar...:)
Azok nekem is.. sőt még van egy olyanom is hogy Live in Leverkusen "97.. Dave Carpenter & Gary Novak. Hát a Novak olyat dobol, hogy az agyam ledobja az ékszíjat..
Ebben szerinted mi a kamu? Ha torzítóval tudsz hasonló dolgokat, már az se rossz... Bár kétség kívül inkább sportteljesítmény. Egyébként ma már nem így gitározik az arc.