HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Offtopic

2023. március 24

*MARSHALL.hu KLUB *

2023. március 24

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2023. március 24

Jónás Tamás (instrume

2023. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2023. március 23

Pantera

2023. március 22

Gitáreffektek

2023. március 22

Barkács

2023. március 21

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. március 20

DalszövegÉrtelmező 20

2023. március 20

Csöves Gitárerősítő

2023. március 16

ZENEELMÉLET

2023. március 16

***YAMAHA billentyűsök

2023. március 10

Mákosamp és válogatott f

2023. március 02

***JACKSON***

2023. február 28

***FENDER***

2023. február 23

!!! MUTAMEG !!! - Ide t

2023. február 19

***GIBSON***

2023. február 18

R O L A N D szintetizá

2023. február 18

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2023. február 13

Vizelde

2023. január 27

. : PRÓBATERMEK : .

2023. január 27

In Memoriam...

2023. január 21

Zenészeket, zenekart ke

2023. január 16

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. január 03

Metallica

2023. január 01

BÚÉK 2023 Karácsony

2022. december 31

Milyen erősítőt vegyek?

2022. december 29

Z e n é s z V I C C E K

2022. december 29

LOPOTT HANGSZEREK - gyá

2022. december 24




HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 3000
HANGSZERUTALVÁNY 3000

HANGSZERUTALVÁNY 3000


Akciós ár:
3 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
HANGSZERUTALVÁNY 5000
HANGSZERUTALVÁNY 5000

HANGSZERUTALVÁNY 5000


Akciós ár:
5 000 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021
KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021

KISS BARNA: NYÁRBÓL ROCK AND ROLLT! - 2021


Akciós ár:
2 500 Ft



hangszermagazin.hu

ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.





hangszermagazin.hu

MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.







Legfrissebb használt hangszerek:
D Addario
8 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Strymon
85 000 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.
MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.
SZAVAZZ A 3 HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT EGYIKÉRE ÉS NYERJ!
2022. november 25.
MUTAMEG! - 50 000 Ft-os NYEREMÉNY ZENEKAROKNAK - Meghosszabbítva DEC.24-ig!
2022. október 28.

ZENEELMÉLET
ZENEELMÉLET

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák

Első <500 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... >500 >>1000 Utolsó

endrebá 2011-04-23 09:02 |  #6600
Természetesen a zene, de ha később nem lett volna elmélet, ma nem lenne Bartók, Bach meg Satriani sem.

gnroach 2011-04-23 08:55 |  #6599
Kérdés:
Mi volt előbb, zeneelmélet vagy zene?
Először leírták, hogy mi a jó és utána kezdték el játszani? vagy először eljátszották a jót, majd jött valaki akinek baromi sok ideje volt, megfejtette és leírta?

Mindkét eshetőséget elfogadom megfelelő tényekkel alátámasztva

endrebá 2011-04-23 08:52 |  #6598
...bár az is igaz, hogy a drop hangolású zenéknél általában az elhangolt húron csak kettes hangzatokat játszanak, a többi meg marad standard, így ott az ujjrendek sem változnak. Mondjuk a tiszta kvart hangolásra azért rá kell gyúrni.
Válasz 'endrebá' hozzászólására (#6596)

tibyee 2011-04-23 08:48 |  #6597
Persze!
új ujjrend a skálákhoz, meg teljesen más akkord fogások.
Néha kísérletezgetek vele.
Válasz 'endrebá' hozzászólására (#6596)

endrebá 2011-04-23 08:42 |  #6596
Persze,ha valaki standard hangoláshoz szokott, akkor ez nem kis "meló", de ez a probléma a megfelelő ismeretek birtokában azért áthidalható.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#6595)

tibyee 2011-04-23 08:26 |  #6595

Főleg valami drop hangolásban.
A Birta Miki féle hangolás azért neccesebb!
Válasz 'endrebá' hozzászólására (#6594)

endrebá 2011-04-23 08:23 |  #6594
...csak annyi, hogy az össze-vissza hangolásban semmi ördögi nincs; hangközök ismerete, meg transzponálás...ez is zeneelmélet, na mindegy...

tibyee 2011-04-23 08:14 |  #6593
Teljesen rendben van, nekem nagyon tetszik!
Innen nem lesz nehéz fejlődni!
Válasz 'Kovács_Máté' hozzászólására (#6589)

tibyee 2011-04-23 08:08 |  #6592
pirateshit írtaJátszottatok már mondjuk drop Aiszban? Ha a kezetekbe adok egy drop Aiszba hangolt gitárt, tudnátok rajta improvizálni bármilyen zenei alapra? És ha igen, azt is meg tudnátok mondani konkrétan hogy épp melyik skálákban mozogtok? Amikor improvizálsz, ahogy lepengetsz egy hangot, a fejedben van, hogy az C volt? Nekem nagyon úgy hangzik, hogy közületek majdnem mindenki itt, akik így lehurrogtak, rá vagytok tapadva a standard E hangolásra, és el se tudjátok képzelni, hogy lehet így zenélni h nem tudsz mindent pontról pontra 100%osan. Nem vagyok síkhülye az elmélethez, csak egyszerűen nem vágom annyira iskolásan a dolgot. Mi a jó abban, ha én pontosan meg tudom neked mondani, hogy hogy megy a kvint és a kvart kör? Egyébként tudom, de mire jó ez szerintetek? Hogy tudjál kottát olvasni? Arra ott a tab. Meg egyébként mire való a füled? (Régen egyébként simán játszottam kottából, de hidd el annyira nem volt rá szükségem, hogy TELJESEN elfelejtettem kb. Rohadtul megszenvednék egy nehezebb dallal most, az biztos. De egyszerűen sokkal előbb hallom, hogy mit kell játszani, mint mire kibogarásznám a kottából.) És nyilván azt is tudom, mivel HALLOM, hogy mi hangzik jól, hogy mit mikor lehet játszani, még ha nem is tudom neked pontosan megmondani, hogy NA EZ most a dallamos mol skála volt. Nem tudom melyik volt, de tudom, hogy jól szólt. És meg tudom neked bármikor ismételni, mert benne van az ujjamban a séma. Kitapasztaltam mi szól jól, ennyi az egész. Nem mondom, nem árt az elmélet, és higgyétek el, hogy felnézek arra aki vágja az elméletet profi szinten, és én is szeretném majd megtanulni, de azért nem hiszem, hogy akkora nullának kéne nézni, mint ti tettétek, csak mert nem vagyok elmélet zseni. Már ne haragudj, de attól még lehetek nagyon jó gitáros. Egyébként ha már itt tartunk, valaki meg tudja nekem mondani, miért pont azon a frekvencián vannak a hangok amin? Mondjuk a C4 miért 440 Hz? Ki határozta ezt meg, és mi alapján?

Nem!
Drop A#-ban még soha!
Volt egy tanítványom, drop F-ben.
Viszont ha "rákényszerülnék", akkor első dolgom az lenne, hogy megtanuljam a hangokat, skálákat, akkordokat az adott hangolásban.
Nekem e nélkül olyan vakrepülés lenne az egész!
Biztos öreg, meg maradi, meg konzervatív vagyok ebben a témában is.
Nullának szerintem senki nem nézett, a lehurrogás meg inkább az arc miatt lehetett...
Mivel minden ott van a kezedben, meg a füledben, és valóban lehetsz nagyon jó gitáros ahogy írtad, akkor nem értem hogy mit is akartál a kérdéseddel?
Ez egyébként a ZENEELMÉLET topik, ahol mi páran szívesen olvasunk, írogatunk a témával kapcsolatos hsz-okat!
A Tied olyan volt mint a "föld tányér alakú"...
Aztán ez az elmélet megdőlni látszott...
Ez a C4=440Hz, azért elég erősen kapufa, de ettől még igazán jól lehet improvizálni, nem olyan fontos dolog ez!
A zene pont egy olyan dolog, ami hosszú ideje komoly fejlődésen megy keresztül, mind a mai napig, de szerintem aki hozzátesz, azok mind TUDATOSAN teszik ezt!
( szerintem )
Azért ne ad fel!
Üdv: Tibi

Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6590)

laja 2011-04-23 04:26 |  #6591
Hali! Ne aggódj, ha páran inkább tudni szeretnék a zenét, nem érezni; és ezért beszólogatnak! Jó gitározást, élvezd a zenélést.
Az A hang rezeg 440 Hz-en, nem a C; itt van egyébként egy kis leírás arról, hogy hogyan változott az évek során ez: http://en.wikipedia.org/wiki/Concert_pitch.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6590)

pirateshit 2011-04-23 02:11 |  #6590
Játszottatok már mondjuk drop Aiszban? Ha a kezetekbe adok egy drop Aiszba hangolt gitárt, tudnátok rajta improvizálni bármilyen zenei alapra? És ha igen, azt is meg tudnátok mondani konkrétan hogy épp melyik skálákban mozogtok? Amikor improvizálsz, ahogy lepengetsz egy hangot, a fejedben van, hogy az C volt? Nekem nagyon úgy hangzik, hogy közületek majdnem mindenki itt, akik így lehurrogtak, rá vagytok tapadva a standard E hangolásra, és el se tudjátok képzelni, hogy lehet így zenélni h nem tudsz mindent pontról pontra 100%osan. Nem vagyok síkhülye az elmélethez, csak egyszerűen nem vágom annyira iskolásan a dolgot. Mi a jó abban, ha én pontosan meg tudom neked mondani, hogy hogy megy a kvint és a kvart kör? Egyébként tudom, de mire jó ez szerintetek? Hogy tudjál kottát olvasni? Arra ott a tab. Meg egyébként mire való a füled? (Régen egyébként simán játszottam kottából, de hidd el annyira nem volt rá szükségem, hogy TELJESEN elfelejtettem kb. Rohadtul megszenvednék egy nehezebb dallal most, az biztos. De egyszerűen sokkal előbb hallom, hogy mit kell játszani, mint mire kibogarásznám a kottából.) És nyilván azt is tudom, mivel HALLOM, hogy mi hangzik jól, hogy mit mikor lehet játszani, még ha nem is tudom neked pontosan megmondani, hogy NA EZ most a dallamos mol skála volt. Nem tudom melyik volt, de tudom, hogy jól szólt. És meg tudom neked bármikor ismételni, mert benne van az ujjamban a séma. Kitapasztaltam mi szól jól, ennyi az egész. Nem mondom, nem árt az elmélet, és higgyétek el, hogy felnézek arra aki vágja az elméletet profi szinten, és én is szeretném majd megtanulni, de azért nem hiszem, hogy akkora nullának kéne nézni, mint ti tettétek, csak mert nem vagyok elmélet zseni. Már ne haragudj, de attól még lehetek nagyon jó gitáros.
Egyébként ha már itt tartunk, valaki meg tudja nekem mondani, miért pont azon a frekvencián vannak a hangok amin? Mondjuk a C4 miért 440 Hz? Ki határozta ezt meg, és mi alapján?

Kovács_Máté 2011-04-22 21:54 |  #6589
Szinte naponta olvasom, csak most éppen tanulós korszakom van (érettségi) és így inkább "read only" üzemmódban vagyok és nem nagyon kapcsolódok be a dolgokba.
Az a topik azt kell hogy mondjam, hogy egy kincs... kb. értelmetlen is lett a zeneelmélet topik miatta
Majd ha túl leszek az érettségin akkor aktivizálódok és remélem majd pár felvételen nyomon követhető lesz, hogy sikerül-e fejlődni vagy sem.
(egyébként még Tomi első közkincsé tett BT-jére én is impróztam egyet... bár oda nem kellettek hatalmas megfejtések, de így sem lett a legfényesebb. EZ az egyébként szóval innen kell fejlődni )

tibyee 2011-04-22 21:40 |  #6588
Javaslom hogy olvasgasd a Jónás Tomi topikját!!!
Nem kimondottan jazz, de elméleti dolgokban ott szinte mindent megtalálsz, és ha kérdésed van, Tamás biztos hogy segít!
Válasz 'Kovács_Máté' hozzászólására (#6587)

Kovács_Máté 2011-04-22 21:22 |  #6587
Na ebben van valami. Ez a tudok improvizálni de a hangokat nem ismerem... ha improvizál az ember, akkor azért a saját érdekében csak tudja már, hogy hol jár. Egyébként erre nekem a számokban való gondolkodás tűnik effektívebbnek (bár beszélek én itt 18évesen, miközben sokan több ideje zenélnek itt, mint amennyi ideje én élek...) Szóval úgy próbálok játék közben gondolkodni, hogy ezek a hangok most éppen hanyadik fokai a skálának és megpróbálom őket számokként látni, már amennyire sikerül.

Ohh és ha bárkinek van Debrecenben olyan ismerőse, aki vállalna Jazz oktatást az kérem jelezze, mert rám férne!

zongorista1983 2011-04-22 20:56 |  #6586
Én is akkor ezek szerint csak elvesztegettem az időt a sok elmélettel meg a jazztanulással.Lehet ez a könnyebb módja,hogy megtanuljunk jól zenélni.Ez a jövő gyerekek.

tibyee 2011-04-22 20:36 |  #6585
Bizonyos zenekarokban, gyakran elhangzik a "tapaggyá" felszólítás...
A hangnemen kívül nem sok információval rendelkezik a delikvens!
A hiedelemmel ellentétben nem így születnek!
A kitűnő halláson, és muzikalitáson kívül, igen nagy elméleti, és gyakorlati tudással kell rendelkezni az ilyenfajta zenéléshez!
Kivételek persze biztos vannak, de én nem nagyon hiszek benne.
Amúgy meg ilyen kijelentést tenni hogy: "tudok improvizálni, csak nem tudom a hangokat...", balgaság!!!
Kicsit több alázat, kicsit nagyobb tudásvágy, és akkor kiderül hogy nincs kettő négy nélkül... ( vagy valami ilyesmi )
Válasz 'Kovács_Máté' hozzászólására (#6584)

Kovács_Máté 2011-04-22 20:07 |  #6584
Persze ez így van
Én el sem tudnám képzelni a zenélést elmélet nélkül, csak hát a kollégának a saját zenéjéhez lehet elég az, hogy jól hall.
Bár én ciki vagyok, mert ha elém raknak egy kottát, akkor az hosszas bogarászást von maga után, de erre is rá kéne gyúrni... elvégre ez is olyasmi mint az iskolában megtanulni olvasni.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#6582)

dcsabi 2011-04-22 19:48 |  #6583
Elméletet ismerni nem ciki, és nem bűn. Inkább hasznos.
Lehet elméleti tudás nélkül boldogulni, sok híres zenész teszi ezt, viszont ehhez jó fül kell.

De tök mindegy ha ismeri az ember vagy nem, élvezze amit csinál, ha másik is élvezik az már faja. Én nem kérdeztem meg Dr Bri-t tudja-e a tritónusz behelyettesítéseket amikor a Tie Your Mother Downt tolta az arcomba.

Bár a zenéjéhez kellő zeneelmélettel tisztában van

tibyee 2011-04-22 19:43 |  #6582
Ja, ja...
Csak hát egy zenésznek, egy zenekarban kiteszik az "étlapot", és...tudod!
Válasz 'Kovács_Máté' hozzászólására (#6581)

Kovács_Máté 2011-04-22 19:13 |  #6581
Na azért én megnézném, hogy elmélet nélkül mit alkot az úriember, de ezt teljesen rosszindulattól mentesen mondom. Biztos vannak, akik érzik annyira a zenét, hogy nem kell hozzá elméletet tanulniuk, mert van olyan fülük, hogy képesek könnyedén visszajátszani azt, amit a fejükben hallanak.
Én legalábbis rettenetesen irigy vagyok rád, ha elmélet nélkül is tökéletesen el tudsz boldugulni

tibyee 2011-04-22 18:39 |  #6580
pirateshit írtaHát azt azért én is tudom... Meg azt is tudom mikor játszok valamit, hogy következőleg merrefelé akarom elvinni. Meg vágom azért ezeket is, hogy sus2 meg sus4 meg stb... nem vagyok azért síkhülye a dologhoz. :P Csak én sokféle hangolásban játszok és nem tudom azért mindig, hogy pont melyik hangokat játszom, csak hallom az alapot és érzem, hogy mi illik rá egyszerűen...

Jaj kedves Döncike!
Hamarabb is szólhattál volna!
Egy csomó időt elpocsékoltam az életemből, erre a hülye zeneelméletre.
Meg az a nem kevés pénz amit ilyesmire költöttem...
És még rajtam kívül az a sok szerencsétlen!
A tanárokról, meg az iskolákról nem is beszélve!
Jól kihasználták a jóhiszeműségemet.
Lehet hogy ez az atomfizika is csak egy nagy kamu.
Komolyan mondom, teljesen hülyének nézik az embert!

Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6577)

pirateshit 2011-04-22 14:39 |  #6579
Csikós Denisznek hívnak, tisztelettel.

Fender59 2011-04-22 14:29 |  #6578
Te nem Petike vagy?

pirateshit 2011-04-22 14:18 |  #6577
Hát azt azért én is tudom... Meg azt is tudom mikor játszok valamit, hogy következőleg merrefelé akarom elvinni. Meg vágom azért ezeket is, hogy sus2 meg sus4 meg stb... nem vagyok azért síkhülye a dologhoz. :P Csak én sokféle hangolásban játszok és nem tudom azért mindig, hogy pont melyik hangokat játszom, csak hallom az alapot és érzem, hogy mi illik rá egyszerűen...
Válasz 'A modern tücsök' hozzászólására (#6576)

A modern tücsök 2011-04-22 14:00 |  #6576
Én max fél hanggal lejjebb, ha muszáj. Hogy név szerint mik a hangok szerintem nem fontos tudni, inkább azt, hogy az adott akkorddal milyen kapcsolatban van.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6573)

Beetlejuice 2011-04-22 13:56 |  #6575
...és a köv. pillanatban mit szeretnék(na ez a nehezebb:))
Válasz 'Beetlejuice' hozzászólására (#6574)

Beetlejuice 2011-04-22 13:55 |  #6574
...legalábbis tudom hol vagyok és mit csinálok:)
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6573)

pirateshit 2011-04-22 13:48 |  #6573
Elnézést akkor, azt hittem ennek a fórumnak a célja legalább annyira a dumálás, mint a linkelés... És mint mondtam, még nincsenek felvéve, ugyanis nem áll módomban felvenni őket, de időm és pénzem engedi, felveszem majd őket. Egyébként én is tettem fel egy kérdést... Ti játszatok alternatív hangolásokban? Vagy legalább lejjebb hangolt, netán drop hangolásokban? És mindig rögtön tudjátok, hogy melyik hangokat pengetitek mondjuk egy 200as bypassnál 16odokkal? Mert ha így van, esküszöm nekiülök zeneelméletet tanulni...

Fender59 2011-04-22 04:39 |  #6572
Hát, akkor kedves Sexy kollégánk halhatatlan szavaival élve: nem dumálni kell, hanem linkelni a slágereket...
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6570)

pirateshit 2011-04-22 03:22 |  #6571
dúr skála akart az lenni, bocsi.

pirateshit 2011-04-22 03:20 |  #6570
Majd meghallgatjátok a számokat amiket felveszek, és eldöntitek, hogy tudok-e improvizálni, vagy sem. :)

Egyébként meg, ha több gitárt használsz, mindenféle drop és más alternatív hangolásokban, te tudod mindig pontosan, hogy A-molt indítasz-e éppen, vagy mondjuk C-t? Én egyébként erre értettem... Tudom, hogy kell játszani egy dru skálát, ismerem az összes mol skálát, csak nem tudom melyiknek mi a neve, és ismerem a blues skálákat is...

Fender59 2011-04-21 22:04 |  #6569
Hááááát, szerintem is jó hülyén hangzik, amit írsz. Szivesen meghallgatnám, hogy hogyan játszol, mert azért szerintem az, hogy fel/le tekersz két skálát, amit ismersz, az nagyon nem improvizálás, hanem leginkább csak maszatolás.

Egyszer a Bírta Miki írt be egy nagyon jót arra a kérdésre, hogy mit is csinál, amikor improvizál. Azt írta, hogy az ember először megtanulja és kigyakorolja a különböző skálákat, amiket közlekedési útvonalaknak nevezett. Amikor ezek már biztosan megvannak és nem kell agyalni rajtuk menet közben, akkor az ember szabadon közlekedik ezeken az utakon, hogy eljusson oda, ahova szeretne.

Avagy Charlie Parke híres szavaival tulajdonképpen ugyanez: "You've got to learn your instrument. Then, you practice, practice, practice. And then, when you finally get up there on the bandstand, forget all that and just wail."

Úgyhogy az, szerintem, hogy valaki fel/alá száguldozik egyetlen utcában, amit ismer, az nagyon nem improvizáció...
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6565)

Snakepit 2011-04-21 21:09 |  #6568
pirateshit írtaHát én, hogy őszinte legyek, normál kottát nem tudok olvasni, sőt, a skálákkal is gondban vagyok, főleg, hogy mindenféle alternatív hangolásban játszom mindig, de improvizálni szerény véleményem szerint tudok. Mindenféle tappinggel és arpeggiokkal megfűszerezve, gond nélkül, bármikor, bármilyen gitáron. És én csakis a hallásomra támaszkodok ilyenkor. Nyilván persze ismerem a blues skálák sablonjait, meg a mol és dur skálákét is, de nem tudnám neked megmondani, hogy melyik hangokat játszom, csak hallom, hogy oda az illik. :) Na de száz szónak is egy a vége, szerintem sok gyakorlás és mindenekelőtt jó hallás kell az improvizáláshoz. :)

Te biztos, hogy ez működik?
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6565)

A modern tücsök 2011-04-20 14:19 |  #6567
Ezt mondjuk soha nem értettem, akinek megy a gitározás, kb. 1-2 nap alatt megtanulhatná hozzá a skálákat. Ártani csak nem árt.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6565)

tibyee 2011-04-20 12:50 |  #6566
És mindez a ZENEELMÉLET topikban...
Gratulálok.
Válasz 'pirateshit' hozzászólására (#6565)

pirateshit 2011-04-19 23:08 |  #6565
Hát én, hogy őszinte legyek, normál kottát nem tudok olvasni, sőt, a skálákkal is gondban vagyok, főleg, hogy mindenféle alternatív hangolásban játszom mindig, de improvizálni szerény véleményem szerint tudok. Mindenféle tappinggel és arpeggiokkal megfűszerezve, gond nélkül, bármikor, bármilyen gitáron. És én csakis a hallásomra támaszkodok ilyenkor. Nyilván persze ismerem a blues skálák sablonjait, meg a mol és dur skálákét is, de nem tudnám neked megmondani, hogy melyik hangokat játszom, csak hallom, hogy oda az illik. :) Na de száz szónak is egy a vége, szerintem sok gyakorlás és mindenekelőtt jó hallás kell az improvizáláshoz. :)
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6562)

A modern tücsök 2011-04-19 14:06 |  #6564
Én ugyan nem tudok, de gyakorlatilag egy blues skálával is rengeteg lehetőséged van. Nézd meg Scott Henderson 2 oktatóját, főleg a frazírokról szólót.
Válasz 'biciklipumpa' hozzászólására (#6562)

biciklipumpa 2011-04-19 14:01 |  #6563
természetesen gitárra gondolok :)

biciklipumpa 2011-04-19 14:01 |  #6562
milyen tudás szükségeltetik az impromizáláshoz? :D

nagy Zsolti 2011-03-30 19:10 |  #6561
Basszusgitár és zeneelmélet oktatás Kecskeméten!

info:zsoltnagy2@gmail.com

tibyee 2011-03-22 13:15 |  #6560
Akó én is!
Válasz 'chubby' hozzászólására (#6559)

chubby 2011-03-22 13:07 |  #6559
Épp az á-lom-ot gyakorlom. Vagy á-mol. Vagy, micsoda!?
Megyek szunyizni. Az ebéd után nekem nagyon megy.
Válasz 'tibyee' hozzászólására (#6558)

tibyee 2011-03-22 12:31 |  #6558
Mennyémá gyakorolni!!!
Válasz 'chubby' hozzászólására (#6557)

chubby 2011-03-22 12:22 |  #6557
Válasz 'JonasTamas' hozzászólására (#6556)

JonasTamas 2011-03-22 11:48 |  #6556



A hangyák ura2010-11-26 15:07 |  #6555
Kotzen legato cuccai szerintem jók. Ha lesz rá időm én azt fogom gyűrni.
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#6550)

christiansen 2010-10-27 13:08 |  #6554
na meg ha nem jön rendbe az economy 2014-től jöhet a váltott pengetés:))
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#6551)

christiansen 2010-10-27 13:07 |  #6553
kösz!
Válasz 'rockerviktor2' hozzászólására (#6552)

2010-10-27 11:59 |  #6552
Petrucci legato lessons
Válasz 'Log-out' hozzászólására (#6550)

christiansen 2010-10-27 11:55 |  #6551
a desz előtt az Fisz, nem? akkor már gesz..
szerintem modulálnak, nem nagy ügy
a hangsúlyra viszont figyelni kell
Válasz 'PigStudio' hozzászólására (#6549)

christiansen 2010-10-27 11:53 |  #6550
én meg valami legato oktatóvideót keresnék.
de amolyan rendeset, az alapoktól, pdf se baj ha van hozzá..

segítség.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#6539)

Twain2010-10-27 11:49 |  #6549
Mai hír, de elakadtam:

"Alkotmánymódosítással kerüli meg az Ab-t a Fidesz"

Guruk,vmi tipp?

2010-10-16 00:13 |  #6548
ezt nem értem, de elhiszem.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#6547)

A hangyák ura2010-10-15 14:46 |  #6547
Ha mindenképpen újítani akarsz, akkor engem nem zavar ha így hívod őket.
Válasz 'a86music' hozzászólására (#6546)

2010-10-15 12:41 |  #6546
miért nem hívjuk rögtön választás (megjegyz: az alternate messze esik az alternative-tól) és közgáz pengetésnek a jól bevált váltott/irányba pengetés szakszavak helyett?

Snakepit2010-10-14 23:40 |  #6545
Erről a cikkről a 23-as szám és Jim Carrey jut eszembe.
Válasz 'Apolka' hozzászólására (#6542)

A hangyák ura2010-10-14 22:35 |  #6544
Elég érdekes. Kíváncsi lennék mit mondanának ma erre szakértők, milyen érvek ütköznének.
Válasz 'Apolka' hozzászólására (#6542)

A hangyák ura2010-10-14 22:08 |  #6543
Köszi a tippet, megerősítést.
Próbálgattam vegyíteni a két pengetést és még így is gazdaságosabb mintha végig alternatív lenne. Tök jó.
Viszont bele kell nyugodni, hogy pl. a terclépések, kvartlépések, stb. alternatívra jönnek ki jól.
Válasz '' hozzászólására (#6541)

Sics2010-10-14 13:24 |  #6542
Érdekes cikk a hangolásról, eddig nem értettem, hogy miért van felhajtás a 440Hz körül:

http://www.zeneszmagazin.hu/?q=hir/tartalom/2455

Snakepit2010-10-04 07:20 |  #6541
Nem kell ehhez kiadvány.
Páros hang/húr-->alternatív pengetés
Páratlan hang/húr-->gazdaságos pengetés

Skálacentrikus lesz a dolog, ha a skálákat 3 hang húronként technikával játszod.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#6539)

A hangyák ura2010-09-19 19:15 |  #6540
Link
Valami ilyesmit szeretnék tudni.
Válasz 'pter001' hozzászólására (#6539)

A hangyák ura2010-09-19 19:08 |  #6539
Gambale oktatókon kívül, ismer még valaki economy pickingről szóló kiadványt? Kicsit skálacentrikusabb ötleteket kerestem. Úgy vettem észre, hogy ha különböző hangközöket ugrálva haladok egy skálában, akkor az inkább váltott pengetéssel természetes. Vagy akkor inkább csak arpeggiószerű játékra alkalmas az economy pöngetés?

frettila 2010-09-18 20:17 |  #6538
Köszönöm szépen, ezeket jó, hogy mondjátok.

SB2010-09-18 19:38 |  #6537
Ha belegondolsz akkor egy Cmaj7 felfoghato ugy is, hogy egy E moll harmashangzat C-vel a basszusban. Ilyen modon gitaron foghatsz siman Cmaj7 helyere Emoll7-et pl. A kornyezete (vagy eppen a basszus) a "helyere fogja rakni" az akkordot. Kapsz egy Cmaj7/9 hangzast. Ennyi.

é.szabi 2010-09-18 15:31 |  #6536
a d szűk úgy kerülhet ide hogy az nem más mint egy domináns akkord
ez nem más mint g dúr 7 9b (g basszusra egy d szűk.)ez sokszor előfordul hogy domináns akkordot használnak átvezetésnek,és így lesznek olyan akkordok amik nincsenek benn a skálán csak átvezető szerepet tőltenek be.
Válasz 'lLoudelR' hozzászólására (#6535)

frettila 2010-09-18 14:24 |  #6535
Sziasztok! Szeretnék kis segítséget kérni. Olvasgatok, tanulgatok zeneelméletet is magam, idehaza. Első önálló próbálkozásom ez a dal, ezen próbáltam kitalálni, hogy milyen hangnem, melyik mód. A következőképpen okoskodtam, és ebben szeretném hozzáértők segítségét kérni, jól okoskodtam-e vagy sem, és ha nem akkor hogyan kellett volna.

Az akkordokat tapiztam ki először, ezek így fülre Cmin, D szűkített(?), G, Fmin. Szűkített a dúr VII. fokán fokán van. Feltételeztem, hogy akkor a Cmin a VI. a D szűkített a VII. akkord. Ebből arra következtettem hogy ez az Eb dúr relatív moll párja. Ennek összes hangjára ráírtam a hármasokat, Cmin, Ddim, E bővített, Fmin, Gmin, Abmin, Bmin. Mivel a Gmin nem stimmelt, arra gondoltam, hogy nem természetes moll, hanem melodikus, erre kiigazodott az is. Fülre mintha a G lenne amihez az akkordok viszonyulnak (nem tudom ezt hogy kell mondani), meg az előzőekből is az jött le, hogy az Eb dúr harmadik módjáról, G frígről van szó.

Erre szeretném ha valaki elmondaná a véleményét. Köszönöm.

2010-08-07 14:01 |  #6534
Ear Master Pro nevű programot melegen ajánlom!
Válasz '' hozzászólására (#6531)

ZILtoid2010-08-07 13:55 |  #6533
Azok néha mennek, néha nem.
Általában úgy vagyok vele, hogy először nem nagyon hallok különbséget néhány hangköz között, utána pl. addig nem tudtam a Metallica One c. szerzeményének basszustémáját, füleltem a zenére, majd nyomattam rá egy elég egyszerű témát (ez egy jammelés alkalmából történt, főállásban gitáros vagyok).
Válasz 'pter001' hozzászólására (#6532)

A hangyák ura2010-08-06 22:25 |  #6532
A hangközöket szoktad gyakorolni fülre?
Csak úgy mellesleg, szerintem tök poén hallásgyakorlatokat csinálni. Nem tudom ki hogyan van vele.
Hogy fejlődik -e tőle a hallás azt nem tudom, de mókás dolog.
Válasz '' hozzászólására (#6531)

ZILtoid2010-08-06 20:16 |  #6531
A hallásomat hogyan fejleszthetném?

Eléggé sokat küszködök, ha valamit fül után szeretnék eljátszani, mostanában inkább tabot kotorászok, ami gyakran elég béna.

dcsabi2010-07-27 23:57 |  #6530
paul hanson dolgai is tetszeni fognak
shred c könyve pl.
Válasz 'Isti81' hozzászólására (#6528)

A hangyák ura2010-07-27 23:56 |  #6529
Akkor Robben Ford oktató cuccai, vagy Henderson Melodic Phrasing című videója is tanulságos lehet. Itt keresgélj.
Válasz 'Isti81' hozzászólására (#6528)

Bcsaba2010-07-27 23:23 |  #6528
jóójó, de nem jazz improvizáció érdekelne elsősorban..nekem az egyenlőre túl magas
Rock-blues improvizációhoz anyagokat tud adni valaki?

landmine2010-07-27 07:05 |  #6527
Gonda János- Rögtönzés világa II
Válasz 'Isti81' hozzászólására (#6525)

A hangyák ura2010-07-26 23:23 |  #6526
Én erről tudok:Sabatella
Szívesen olvasnék még hasonló könyvet, írást, ha valaki tud esetleg mást is.
Válasz 'Isti81' hozzászólására (#6525)

Bcsaba2010-07-26 22:17 |  #6525
Üdv,
Valaki tud ajánlani valami olvasmányt, ahol improvizálásról olvasgathatok? Szeretnék jobban belemerülni, érteni hogy mi alá mit lehet játszani, nem csak a hangnemeket és a skálákat tudni.. Nincs erre valami jó könyv, vagy valami? Az sem baj ha angol, csak legyen benne minden leírva amit tudni kell.
Előre is köszi

gyrk2010-07-11 10:37 |  #6524
nagyon kedves vagy, köszönöm, de már lekagylóztam a harmóniamenetet. Cm, Cm maj7, Cm7, F, Fm, Cm, D7, G, G7, stb...
by the way viszont egy mézga géza kottája nincs véletlenül valakinek??
Válasz 'mark182' hozzászólására (#6523)

PB 2010-07-10 01:33 |  #6523
Ennek megvan a kottája, ha kell...
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#6519)

Gibson852010-07-09 17:35 |  #6522
Én meg köszönöm ,hogy belinkelted .. Ezt én bevallom , hogy eredetiben mégsohasem halottam:D
Mindig vagy fateromtól halottam, vagy nagybáttyámmal játszottuk:D Úgy hogy THX:D
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#6519)

gyrk2010-07-09 13:44 |  #6521
me mán mééér nem? : ) )
nekem az egyik kedvenc számom a táncdalfesztiválos időszakból...
Válasz 'a86music' hozzászólására (#6520)

2010-07-09 12:39 |  #6520
Ezt el sem kellett volna kezdeni.
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#6519)

gyrk2010-07-09 12:35 |  #6519
nagyon köszönöm a segítséget! elkezdtem fejtegetni, a közepét még nem teljesen értem, de most már tisztába tudom majd tenni remélem.
csorba köszörülésképp meg leszedtem ezt : )




cserje 2010-07-08 14:05 |  #6518
Csak az első percet írtam hirtelen le, szaladnom kell. Transzponáld a helyére.
A D E D:II A D E A D E D E:II
Cism Fis Hm E A6Cis Fism H7 D D Hm Hm7
A D E A D A/cis Hm E9

(A6 és Cis között ritmus felezés van, / jelet a basszusfordításra értem)
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#6516)

j.brook2010-07-08 11:44 |  #6517
Fél hanggal transzopnálva: az eleje A, D, F, A, / H, E, D, E aztán van benne egy hangnemváltás, ahol két akkord van ütemenként és ereszkedő, vmi ilyesmi: Db, F, H, Eb, A... aztán vissza az alaphangra. Jó bogarászást
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#6516)

gyrk2010-07-08 11:20 |  #6516
sziasztok,
nem segítene nekem valaki leszedni ennek a harmónia menetét? totál csődöt mondtam.. : (


Simön2010-07-01 22:04 |  #6515
Jaja, egy mozgó szólammal mindig fel lehet dobni egy nótát.
Válasz 'Monaco Band' hozzászólására (#6514)

gyrk2010-07-01 21:50 |  #6514
nekem e tárgykörben az egyik kedvencem a john lennon féle just like starting over szép 6/8-os lüktetésű bevezetője

A, A+, F#m/A, A+, A, E7, A, E7,
A, A+, F#m/A, A7, D/A, Dm/A, A
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#6509)

Miki0012010-07-01 21:46 |  #6513
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#6512)

Simön2010-07-01 21:42 |  #6512
Mindkét metódusnak vannak előnyei, mert ha először a dallam van meg, az alatt szólhatnak olyan harmóniák, amik lökdösik a dallamot, ha meg az akkordmenet van meg hamarabb, arra már könnyebben lehet a dallam íveit felvázolni.
Válasz 'pureclassvoid' hozzászólására (#6511)

Miki0012010-07-01 21:40 |  #6511
Általában oda-vissza működik a dolog. A dallam és a harmóniamenet egymást húzza.
Válasz 'stratomi85' hozzászólására (#6510)

Simön2010-07-01 21:24 |  #6510
Igen, manapság sokan hülyéskednek (jazzben) azzal, hogy kitalálnak gyönyörű akkordmeneteket, aztán írnak rá valami dallamot a lá bebop, de ha belegondolsz, ez mennyivel egyszerűbb, mint egy meglévő dallamot megharmonizálni? Bármikor összehozok egy olyan akkordvezetést, hogy még Bartóknak is elsülne a töke, de ha előre kitalálom a melódiát, vért izzadok, hogy szép harmóniákat szüljek mögé. Rendszerint a legvégén kiderül, hogy végig II-V-I-ek sültek ki a dologból
Válasz 'Lupo' hozzászólására (#6492)

Simön2010-07-01 21:17 |  #6509
Én valahogy úgy tanultam, hogy egy minidallamot célszerű vezetni a H-húron azt úgy lesz a dolog faszántós! Hogyha E7-ről A7-re ugrunk, a legszebb, ha E7 után E-mollt játszunk, csak ezt ugye legtöbb esteben sajna nem tehetjük meg. Pedig igazi rocknroll feeling
Válasz 'a86music' hozzászólására (#6488)

dcsabi2010-07-01 17:37 |  #6508
Dave Mustaione operál terc fogásokkal, vagy hármas hangzat kibontásokkal és metál a javaából

ahogy már leírták a többi hangzat segíthet dönteni milyen skálát használj.
De ha pl csak egy G hang szól basszertől és egy G5 a gitártól akkor szabad a vásár, mert nincs ami meghatározza a skála választást, hacsak nem akarsz kötődni mondjuk az ének dallam világához
Válasz '' hozzászólására (#6502)

ZILtoid2010-07-01 12:21 |  #6507
Köszi! Életett mentettél.
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#6504)

Miki0012010-07-01 10:49 |  #6506
És tényleg jók.:)
http://youtu.be/6kCTkeCgd2E

landmine2010-07-01 06:38 |  #6505
kép lemaradat:
http://kepfeltoltes.hu/view/100701/riffek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Válasz 'Biarritz' hozzászólására (#6504)

landmine2010-07-01 06:36 |  #6504
Meg kell nézni a hangnemi környezetet, mert a metálban is éppúgy megvannak a funkciók, mint a többi zenében. Nem játszanak ki ugyan teljes akkordokat (sokszor hiányzik a terc), de a hangnemi környezetből következtetni lehet az akkordok minőségére.

Itt van három példa:





Az elsőben csak kvintek szerepelnek, de hülyeség lenne g-dúrt nomni rá, mivel benne van a riffben a bé hang, ill. az f, ami meg kisszeptim, tehát ez egyértelműen mollos. Ha akkordokkal akarnánk kifejezni a riffet, akkor ez egy Gm7.
A második szintúgy.
A harmadik riff c-mollos, mert a tonikai centrum a c (hallásra is), a végén szépen kirajzolódik a skála is = Cm7. Bár az első ütemben lévő 'a' hang a c-nek felemelt 6. foka, így dóros érzetet kelt, érdemes talán ilyen skálát választani, vagy beletenni ezt a hangot mondjuk egy c-blues skálába.

További példák itt:
12. pont
Válasz '' hozzászólására (#6502)

Miki0012010-07-01 00:57 |  #6503
A válasz legalább olyan komplex, mint a kérdés.:)
A torzító olyan, mint egy bicikli ami csak gurul előre, ha meglököd.Meg kell tanulni először is kordában tartani a húrokat.
Amennyiben ez megvan:-Ha intelligens,letisztult metált szeretnél játszani, akkor mellette párhuzamosan az "általános" zenére vonatkozó alapvető tudnivalókat kell átnézned.Az akkordok megszólaltatása torzítóval lehetséges, azonban nem javallott random módra használni az akkordfelrakásokat.(itt ismét csak az "általános" gitározás jön elő)
Egyébként egyszerű:-Youtube:guitar lesson.Illetve/és szedj le sok zenét magadtól, kvázi csinálj magadnak "fület".Ne csak metál zenét.
Kicsit olyan a kérdésed, mintha POP-ART tájképet szeretnél festeni és leírod, hogy megvan a felszerelés, majd megkérdezed, hogyan lesz ebből POP-ART kép.(?):)Egyszerűbb lenne a dolog, ha konkrét példával kérdeznél.
A válasz ennél sokkal komplexebb, hidd el, és a kérdésedre több 10000 oldalnyi könyv született válaszként.Egyet elkezdesz az első oldalon, és ha a mondjuk 20.-nál elakadsz, akkor már tudsz konkrét kérdést feltenni.


Válasz '' hozzászólására (#6502)

ZILtoid2010-06-30 23:59 |  #6502
Problémám lenne egy kicsit az improvizációval.

A metálban ugye körülményes használni kvintnél komplexebb akkordokat az erős torzítás miatt (a sok bővítés vagy belágyítja, vagy Helmet-féle hangzás sül ki belőle), ezért egy kicsit gondban vagyok a szólókkal.
Arról nem is beszélve, hogy gakran egyetlen hangnak hallatszódnak ezek...
Akkor most a kvintekre kell rájátszanom a skálát (ami lehet dúr vagy moll vagy bárakármi) vagy hogyisvanez? Vagy amihez kedvem támad? Esetleg ha dúrnak hangzik, akkor dúrt és satöbbi?

Ezenkívül jöhettek nekem komplexebb dolgokkal is, úgyis progmetálféleséget játszok.

Gibson852010-06-30 09:20 |  #6501
ÉS amúgy milett a zene projektel? :D
Válasz 'pureclassvoid' hozzászólására (#6499)


Első <500 ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 ... >500 >>1000 Utolsó

Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2023 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

HANGMESTER.HU | CAMPONA (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, TESCO bejáratnál) | hangmester@hangmester.hu