"Remélem mostmár tiszta nálad, hogy ezek idézetek méghozzá olyan emberektől akik amúgy is kurva szar zenészek, na meg olyan rétegből származnak akik 75-ös IQ-val sem rendelkeznek...:)"
Synthwork, hogy szarozhatsz le egy profit, hisz ő kotta nélkül játszik! Azért én megkérdeztem volna tőle, hogy ha megtanult volna olvasni, akkor sem használna szöveget?
Azt úgy értettem, hogy én rengeteg dalszöveget viszek magammal, mert sok szám dalszövege nem megy még pontosan. /Hiszitek vagy sem, nagyon de nagyon elenyésző midit használok, mert egyszerűen nem merek!!! Mert mindig megtalál valamelyik tökéletlen...pontosabban "zenész" aki irigy mint a kutya... Tehát az ki van lőve, hogy én a *.kar file szövegét olvassam a kijelzőről.
Mivel több dal szövegét, puskázom ezért az IQ bajnokok állandóan basztatanak, hogy idézem: "Mi van kotta nélkül nem tudsz játszani???" Megmutattam, elmeséltem, elregéltem, lerajzoltam....stb, hogy ez barátom, dalszöveg...
És erre mind a mai napig ugyanaz az ember azt mondogatja, hogy kotta...
A pultnál pedig szünetben elmagyarázta nekem, hogy az igazi zenész nem kottából játszik! Igen nagy tudású barátom elmagyarázta nekem, hogy a játékomban nincs "élet" ja meg "vér" sem...mert azt "kottából nem lehet tanulni"
Remélem mostmár tiszta nálad, hogy ezek idézetek méghozzá olyan emberektől akik amúgy is kurva szar zenészek, na meg olyan rétegből származnak akik 75-ös IQ-val sem rendelkeznek...:)
Én úgy jártom, hogy 2002 szilveszterén játszottunk akkor még öt fős bandával. A vacsora után egy fiatal, nagyon szép lány odajött hozzám, hogy el tudnánk-e játszani az Egy csók és más semmi c. dalt. Summa summarum eljátszottuk, lett belőle nem egy csók és még sok minden....több mint 7 éven keresztül.Aztán egy buliban összetalálkozott egy szimpatikus billentyűssel, akitől a Darabokra törted a szívemet kérte, mert azóta nem láttam...De szerencsére azóta én is révbe értem, bár az a piros lámpánál történt....Sajószentpéter vasúti átjáró, nem a piros lámpás negyednél
No az én esetem pont ezt bizonyítja... Én elmentem a szakácsnővel... a gitárosom addig beállt helyettem "billentyűzni" :)))
Immáron 15. éve együtt vagyunk! ... na nem a gitárossal
Nőnapi bál, beszélgetés nélkül, csak látásból, buli közben jött a kérés a leányzótól: nem táncolnánk-e egyet....? Válaszom: nem, zenélek, nélkülem nincs zene. Akkor indítsak el valamit, mindegy mi csak menjek le hozzá táncolni. Magyarázkodtam, nem lehet, fizetnek érte hogy zenélek és azért jöttem ide hogy zenéljek, megszólnak, stb. stb., nem bánta, akkor is menjek le. A poén az volt hogy a buli főszervezője kollégám-barátom bíztatta a csajt ahogy csak bírta, meg engem is rá akart beszélni hogy ugyan már, menjél már le hozzá, elindítasz valamit, menjél már le!! B@szki összeesküdtetek ellenem!!!!!!!!!!!!!!! Életemben nem fordult még elő hogy nőnapon ne én adjak virágot nőnek, de esküszöm a csaj feldobott nekem a színpadra egy szál virágot amit ott a bálban vett. Komolyan mondom, nem tréfálok! Le mentem hozzá, egyet táncoltunk, aztán siettem vissza, jött az újabb kérés, na még egyet táncoljunk már.... Nehogy elmenjetek bárkivel is táncolni mert soha nem "szabadultok" meg tőle!!! Csajokról meg bulikról még tudnék írni...szerintem nem csak én...
Jó pár évvel ezelőtt egy nagyon jó barátom lagzijába voltam hivatalos, szigorúan, mint vendég. Igazi sátras, falusi lagzi volt. A zenekar az após baráti körébe tartozott. "1. pont" Az egyik billentyűs még 7 körül eltűnt, a másik meg úgy fél 9 tájékában az elfogyasztott jager, és vackorpálesz hathatós közreműködésével "kettéfejelte a szintit, és vérző fejjel, öntudatlanul feküdt a sarokban. A basszeros meg csak állt egyedül, és pislogott, mint pocok a lisztben... és ekkor jött, amit én sem akartam: nyakamba nyomták a "kolléga" harmónikáját, és könyörögtek, hogy-Zoli, játssz már!! Elég sokat játszottam, mire a balesetest sikerült felállványozni, de reggel, még az utcából egy bácsitól még kerítettek egy öreg Weltmeistert, úgyhogy nem menekülhettem, és hálálkodott a srác, hogy megmentettem a lagziját.
Ilyen és egyéb előzmények után inkább játszom bluest, meg hard rockot, olyat, amit szeretek, és senki sem liheg a nyakamba! Minden elismerésem a tietek, én már rövid úton a nyakuk köré hajtogattam volna az állványt, ehhez már nem volna türelmem...
Velem egyik szilveszteri bálon esett meg, hogy a vendégek közül egy leányzóval elég jól elbeszélgettem a szünetekben. Családos és "becsületes" ember lévén nálam ennyiben kimerült a szándék (agglegény létemre már nem így lett volna), viszont ahogy telt az idő, a leányzó egyre egyértelműben próbálta érzékeltetni, hogy neki komolyabb szándékai lennének. Aztán egyszer csak megkérdezte, hogy nem e táncolnánk. Én nem akartam megbántani, ezért azzal utasítottam vissza, hogy hiszen én vagyok a zenész. Kérdezte, hogy nincs e valami demó, ami szólhatna addig. Lett volna midi, de én ezt is kimagyaráztam, hogy nincs. Miután csalódottan kérdezte, hogy sehogy sem kivitelezhető, én poénból mondtam neki, de, ha hív egy másik zenészt. Hát a következő szünetben, mikor megálltam pihenni, egy sráccal jött hozzám és közölte, hogy a zenész meg van. Egy falujabeli zenész gyerek volt. Hát köpni, nyelni nem tudtam. A labdát én dobtam fel neki könnyelműen, ő meg lecsapta. A tánc hajnalban, a buli vége felé megtörtént. De csak ennyi.
Volt szerencsém elvállani néhány estét az egyik helyi búfelejtőben...:) Már éppen pakolásztunk volna, amikor bejött egy igen igen részeg társaság. Köztük természetesen egy "zenész". Kb. fél óra könyörgés után 1 szám erejéig átengedtem a hangszert neki. Azt a borzalmat hallanotok kellett volna... Még a keze sem úgy állt, mint egy billentyűsé. Abszolute azt se tudta mit fogdosott, milyen hangnemben volt egy nagy katyvasz volt az egész. Tényleg gyomorforgató... Valami roma számot adott elő, amire basszus úgy tomboltak a kocsmában, mint az állat...:) Nem tudtam máig rájönni, mit játszott a srác, de ez valami hallatlan volt! És mikor eltessékeltem a hangszer elől, majdnem nekem jöttek... Még soha olyan szarul énekelni senkit nem hallottam! Ezért írtam a jó múltkorában, hogy beülhetne ide akármilyen profi akadémikus, higgyétek el, le se szarnák.
Ami a lényeg:
1.A legfontosabb, hogy haver zenéljen, mert akkor akármilyen szar az illető a cimboráknak az lesz a jó.
2.Hangosan vonyítson, és még mellé ugráljon is. Hatalmas a hangulat!!!
3.Úgy verje a billentyűt, hogy majd széthulljon a keze alatt! Az nagyon menő...
4.Ismerje a szöveget kívülről...
Egyébként tudtátok, hogy a szöveg is kotta??? Errefelé igen. Bármily hihetetlen, a dalszöveg - nincs hozzá akkordjelzés sem - az kotta!
És jobb ha tőlem tudjátok, aki kottából játszik az szar zenész, mert nincs benne élet!
Errefelé mintha-mintha lenne egy olyan tendencia mintha bizonyos emberek rájönnének arra olcsó húsnak híg a leve és ez a híg lé bezony nem az igazi. Pl. a szomszéd faluban egy "midihuszár" panaszkodott hogy 1 éve nincs egyetlen bulija sem. Majd hozzátette hogy nagyon szívesen eljönne velünk buliba, lagziba, akárhová, neki nem kell fizetnünk semmit, csak eljönne hogy -ahogy ő mondta- formában maradjon. A srác nem tud egy akkordot se lefogni. 2 éve egy utcabálban megjegyezte egy zenész kolléga hogy hihetetlen sok számot játszunk kíséretről, ő ennek a töredékét játsza. Ez a kolléga volt az aki ezelőtt pár évvel felhívott a színpadra mikor megtudta hogy én is zenélni járok, hogy buli van, gyere itt a mikrofon, itt a hangszer, nyomjad! Jó barátságba kerültünk, segítünk egymásnak amiben tudunk, ha foglalt vagyok szoktam ajánlani magam helyett, és fordítva is így van. De van másik zenész kolléga is akivel kölcsönösen szoktuk ajánlani egymást ha valamelyikünk foglalt. Nem tudom hogy csak nálunk van ez, egy "fehér holló" az esetünk, vagy máshol is előfordul ez? Az alfa által említett fikázást és maximális lejáratást itt a környezetemben nem látom, sőt, mint a példák is mutatják inkább az ellenkezőjét tudom elmondani. Az év elején volt egy buli ahol részt vett egy másik zenész duó vendégként, nekik felajánlottam hogy játsszanak mikor pihenek, éltek is a lehetőséggel, két szünetben játszottak pár számot, megköszönték a lehetőséget, én is nekik a zenét mert nem játszottak rosszul. Egy régi történetet hadd meséljek el, engedjétek meg. Még szárnyaim bontogattam mikor unokatestvérem lagzijában voltunk vendégként. A zenekar "színvonalára" azóta is keresem a negatív jelzőket, de még nem találtam meg a legmegfelelőbbet. Hallottatok már olyan zenét amiben nem volt basszus -se szinti se basszusgitár által...? De ez csak egy kis apróság az ordító üvöltő hibák közül. Lényeg a lényeg, édesapám megbeszélte a billentyűssel hogy hadd játszak már az egyik szünetben egy számot. Hát, oké, rendben... Lévén egy Tisza melletti faluban volt a lagzi, elkezdtem játszani a "Van egy ház a Tisza parton" kezdetű magyarnótát. Lejátszottam majd azonnal visszavette a "kolléga" a zenélést mert láthatóan "nem tetszett neki amit hallott" és nem azért mert rosszul játszottam volna el... Ha 12-13 évesen szárnyambontogató koromban úgymond lezenéltem az öreget, gondolhatjátok milyen lehetett a "zenekar". Másik történet. Kb két éve az egyik kórus hangverseny utáni vacsoránál volt egy 3 fiatalból álló formáció akik a fellépő kórusokat -bennünket is- szerették volna szórakoztatni a vacsora ideje alatt. Nulla arranger, 100% midi. Ez azonban nem jött össze nekik mert a zene és az "ének" két teljesen külön és egymástól független úton járt. Egyáltalán nem zavarta egyiküket sem se a hangnem, se a dallam. Ha az elején van 1-2 számnál, ráfogjuk hogy oké, fiatalok, lámpaláz, stb. De végig ez volt. Hiába kértek kollégámmal hogy játsszunk már valamit, ne ezt a rettenetet kelljen hallgatni, nem akartunk játszani. Majd amikor már kezdett fájni amit hallottunk, egy szám erejéig beálltunk. Mint egy felbolydult méhkas úgy álltak fel az emberek egymás után táncolni, 1 perc alatt üres volt minden szék. Eljátszottuk a számot, megköszöntük a lehetőséget, majd távoztunk. Szerintem ha értelmes normális zenészek találkoznak egy ilyen buliban ahol átadja az egyik a másiknak a terepet, ott nem lehet probléma ha az egyik jobban játszik mint a másik, a jobb nem igen azért játszik hogy leégesse a kevésbé jót. A kevésbé jót meg inspirálhatja a fejlődésre, saját maga fejlesztésére, tanulásra. Az a kontár meg aki semmit nem tud eljátszani csak a midiket pörgetni egymás után, és ezzel pénzt keres ráadásul úgy hogy alámegy árban annak aki tud zenélni, közben veri a mellét hogy ő mekkora zenész, az talán meg is érdemli hogy egy ilyen szituban egy igazi zenésztől "kapjon egy pofont" hogy lejjebb vegyen magából. Nekem ez a meglátásom, lehet velem vitatkozni.
Én is rühellem az ilyen magamutogató f@szjankókat. (bocsánat, de kijött) Én úgy vagyok ezzel, hogy minek pofátlankodjak be más hangszere mögé, az ő műsora alatt, hiszen ha szerényebb tudású vagyok nála, akkor magamat égetem le, ha pedig jobb, akkor meg abból indulok ki, hogy nekem is kellemetlen lenne, ha valaki leégetne.
Sokszor meg nem is a tudás, hanem az alkohol adja ezeknek a f... az önbizalmat.
Már sokszor történt ez meg a zenekarunkkal (bál,lagzi) hogy megjelent egy fazon ,és azt hangoztatta hogy zenész,és szeretne zenélni egy kicsit a buliba.Hányingerem van az ilyenektől! A fikázás itt a környékbeli zenekarok között is meg van a maximális lejáratással együtt. A szaralak zenészekből nekem is van tapasztalatom bőven.
Így van... Az emberek a végletekig buták, meg igénytelenek! Ezen sajnos hiába is hergeled magad! Én már túltettem magam ezen, de egy biztos: Akármilyen buliban voltam /nem panaszkodom, gyakorlatilag minden hétvégém tele van, sőt elég sok hétköznap is szerencsére/ a legtrógerebbek mindig a "zenészek" voltak! Komolyan mondom, hogy fertelmes milyen tajték, szaralak némelyik!!! Tisztelet kivételnek, 100-ból akad egy két normális, de bocsássa meg a világ, Én soha egyetlen egy buliban sem mentem tesztelni a zenészt. Senki bulijában nem reklámoztam magam, nem akartam soha játszani...stb
Ezzel én kivétel nélkül, szinte minden héten találkozok! Ne tudjátok meg milyen mocskos módon unom már!!!
Hajdúhadházon voltam egyik kollégám és barátom lagzijában, mint vendég... Hajnalban már tuszkoltak volna a hangszerhez, DE! mégsem mentem, pedig szeretek zenélni és szimpatikus volt a zenész is.
Nem tudom mi az Istenért kell kínlódni a másikkal. Persze tudom, fikáz mindenki mindenkit a háta mögött. Erre én szarok nagy ívből, de azt, hogy állandóan minden buliban pocskondiázzák az embert nem gondoltam volna. Ráadásul olyanok, hogy kajakra mondom félelmetes!
És még annyit, hogy Géza bácsi, is majd annyit -ha nem többet - kap egy estéért, amiért én egy hónapig szoptam az úgynevezett halmozottan hátrányos helyzetű kölykökkel. Szerintem rájöttetek, mely néprétegről van szó. Meg énekkart tartottam, meg a szülőkkel harcoltam, stb... Remélem nem értitek félre, nem sajnáltatni akarom magamat, egyszerűen ilyen a helyzet, és nincs pofám hülyének nézni az embereket, bár ők úgy tűnik ezt szeretik. Igénytelenek, vagy nem is tudom mik. Na már nem bosszantom magam, meg titeket sem. Köszi!
Sziasztok!
Köszönöm az észrevételeket! Annyit azért elárulhatok, hogy az előző kérdés írásakor, már egy jó adag vermutot elpusztítottam, itt ugyanis ez a legolcsóbb! Sajna a tanításból nem tudom fizetni a számláimat, ezért 1600 km-re keveredtem, messze mindentől, és a Hammond, Yamaha, meg a Vermona (imádom) orgonáimtól, a Két leslie-től, a tangóharmónikámtól, na meg a kicsike XP-10-esemtől..... Hiányoznak mind, meg a zenésztársak is! Az ember hobbiból csinálja, pénzt még az is alig lát belőle, aki próbál hivatásos zenészként élni, mindent egy lapra téve föl, én meg egyszerűen SZERETEM és úgy gondolom, ez a szabadidő tartalmas eltöltésének egy kitűnő formája. Így talán érthető, miért ezt hozta ki belőlem az a fránya vermut! Annyit még azért még elmondanék, hogy forr a vérem, amikor azt kell látnom, hogy a művész urat megkérdik, hogy "-Géza bácsi, egy stampót? -Köszi fiam!" És elfordul az instrumentumtól, megissza a páleszt, elmeséli a családfáját, és közben gond nélkül megy a műsor, köszönhetően a modern technikának. Ennyi erővel cd-lejátszót is vihetnének... Szörnyű!
Ha a színvonaluk arányban van a bérükkel, akkor elég sz@rok lehetnek. Akkor van remény, hogy csak lejáratják magukat, aminek a híre egy idő után elterjed. Ha viszont szem sz@rok, akkor meg hülyék. De a második lehetőség titeket sajnos nem vigasztal.
Nem régiben megjelent egy új 4tagú zenekar a közeli faluban,és úgy tudom hogy 30ezerért mennek zenélni bálba.Innentől kezdve a zenekarunkkal labdába sem rúghatunk! Ennyiért még a hangszeremet sem mutatom meg ,nem hogy zenéljek. Ez van sajna!!!!!!!
Sziasztok!
Kedves Bodzol! Ez miért meglepő? A falunapokon a sztárvendégnek is simám kifizetik a 400ezres díját 40percért és nem is sokallják.Aztán már az utána következő 4tagú zenekarnak már csak a nyolcadát akarják kifizetni.Másik példa.A lagziba vőfély 40ezer alatt nincs.És még mikrofont is a zenekartól kér.No aztán éjfél után lelép.És nem sokallják a pénzt tőle.De egy zenésztől aki akár 12órán keresztül áll a hangszere mögött attól sajnálják meg az elfogyasztott üdítőt is. Ez van! valami szemlélet változásra lenne szükség,de az-az idő talán sosem jön el.
Engedd meg, hogy gratuláljak a zenekarotokhoz!!!
Kár, hogy hazánkban nem terjedt el a Country műfaj..
Pedig szerintem van olyan jó mint pl a mulatós....
Tisztelt Uraim!
Vállalva azt, hogy a kissé provokatív kérdésemmel esetleges ellenszenvet válthatok ki egyes emberekből, mégis egy érdekes felvetést tennék fel! 1-2 éve, lagzis-menetet vállaltam harmónikával, és a 10.000-es ajánlatomon húzták a szájukat. Ha a helyi szintibűvész 150.000-re nem fájt, és mégsem volt képes megoldani a feladatot, akkor vajon miért nem értékes az, aki szélesebb spektrumban képes gondolkozni?? Költői kérdés, kérem így kezelni!:))) Azóta is furkál a dolog, azt hiszem, ezért írtam, talán valaki engem is igazol.....:)
Néhány napja a midipedálom buli előtt "jobblétre szenderült" ! Elég nagy gáz a turné legintenzivebb időszakában, de szerencsére a ROLAND magyarországi képviselete azonnal a kisegitett egy FC 300- as kiváló midipedállal! Köszönöm Tóth Csabának és Sántha Gabesznak a gyorssegélyt :) :) !!!
Néhány napja a midipedálom buli előtt "jobblétre szenderült" ! Elég nagy gáz a turné legintenzivebb időszakában, de szerencsére a ROLAND magyarországi képviselete azonnal a kisegitett egy FC 300- as kiváló midipedállal! Köszönöm Tóth Csabának és Sántha Gabesznak a gyorssegélyt :) :) !!!
Néhány napja a midipedálom buli előtt "jobblétre szenderült" ! Elég nagy gáz a turné legintenzivebb időszakában, de szerencsére a ROLAND magyarországi képviselete azonnal a kisegitett egy FC 300- as kiváló midipedállal! Köszönöm Tóth Csabának és Sántha Gabesznak a gyorssegélyt :) :) !!!
Sziasztok!
Van szerencsém (és posztom) bejelenteni, hogy a mai naptól Magyarországon is végre van hivatalos és kizárólagos jogú Ketron forgalmazó!!! Ahol a legfőbb cél a Ketron hangszerek széleskörű megismertetése a zenészekkel, mindezt professzionális háttértámogatással megspékelve.
További információt a Musickreativ oldalon értek el vagy keressetek engem.
Nem tudja valaki, hogy a Fantom X-hez való Pc Card memóriakártyákra hány Performance-t lehet menteni? A gyári adatok szerint 256 patch-et, de a performance-okról nem ír semmit.
Sok sikert az új hangszeredhez. Ahogy írod, elég rövid időn belül jól ráéreztél a kezelésére.
Egyébként ezt az automata fill dolgot, hogy a variációváltással együtt csinálja, a Pa3-nál már megcsinálták, de én mindig kikapcsolom, mert jobban szeretem, ha én választom meg, hogy mikor melyik fill-t hozza.
A zongora hangszínről meg annyit, hogy a Korg-nál tényleg egyre sz@r@bb@k, minél újabb szériás hangszer. A pocsék zongora hangszín régen a Yamaha arrangerekre volt jellemző, viszont azoknál meg az utóbbi időkben egyre jobb.
Akkor ezt a Roland fórumon kitárgyalom most.
PSR1500 volt elötte.Róla annyit most hogy egy kíváló hangszer.PA500:Nagyon féltem tőle,de kezdek vele megbarátkozni tudok stílust,hangszínt szerkeszteni,össze szerkeszteni a kettőt.A dobszettek,hangszínek hihetetlen jók.Az érintőkijelző csodás dolog.A zongorahangszín az bizony szar benne, yamahának sokkal jobb volt.A stílusok talán nem annyira jó mint a yamié,de már szerkesztem őket és jó lesz.Jelenleg van nálam egy PSR2000 kölcsönbe és azzal hasonlítgatom össze.A PA500 sokkal dögösebben,teltebben,dinamikusabban szól.A hangszín némelyik pont úgy szól mint a Triton.Héfőn vettem a Dunaújvárosi Musicexpress hanszerboltba 266.800 ft-ért.Azóta minden szabad percemet a PA500-al töltöm.A feleségem azt mondta hogy hangszerBUZI vagyok.(igaza van)Próbáltam már PA50-ez is de nem tetszet. Kár hogy a FILL IN gombokkal külön kell pergetni,de nem gond.Azért nem gondoltam hogy ennyire jó.Már nem bánom hogy nem volt elég pénzen az S710-re.Ennek ellenére azt mondom hogy a PSR1500 is jó hangszer.6 évig használtam gond nélkül.120-ért adtam el.
Nem tudom hozzá merjek-e szólni a témához, hiszen kb. fél éve igen kemény parázs hangulat alakult ki e témakörben.
Érvek ellenérvek a VA-7 mellett, illetve ellen.
Ennek persze szerintem az az oka, hogy a Roland nem adott ki azóta igazán ütős hangszert a piacra.
Nekem ez a szerény véleményem.
Most azonban egy jó ének effekt jobban érdekelne...
Szerintem nem bánod meg. Persze itt nyilván nem a Triton féle szinti hangszínektől fogsz hasra esni, hanem főleg az akusztikus hangoktól!!
De Triton ill. Trinity hangszínekkel is lehet bővíteni a PA500-at.
Az érintőképernyő már csak hab lesz a tortán..
Tisztelt szakértő zenész, énekes kollégák!
Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy éneklésre billentyű mellé a
TC HELIKON Voice Tone Harmony-M, vagy a
Boss VE 20 ének effektett javasolnátok megvételre.
Válaszaitokat előre is megköszönöm.
Szia B.Bazsi!
Holnap megnézek egy KORG PA500-at is.Igazából YAMAHA S710et akartam venni csak sok nekem a 315ezer feletti ár. VA3-at halottam és próbáltam is.Kiváló hangszer.Össze tudtam kaparni egy új PA500 árát (270ezer)és most lehetőségem lenne venni egy újat.És ezt szeretném.Igazából van egy KORG Triton LE76-om. A KORG hangzása mindig is lenyűgözött,de még kíséretautomatikásba sosem volt Korgom.Tény hogy bonyolult hangszerek.Remélem nem bánom meg.
Sziasztok!
Tegnap volt szerencsém részletesem kipróbálni az E60-at.Nagyon komoly hangszer jó hangszínekkel de a dobhangok nagyok gyengék benne.Megszerettem volna venni,de inkább nem.Elötte PSR1500-öm volt.Az E60 sokkal nagyobb tudású hangszer mint a PSR1500,de azok a dobok.........Sajnos más hangszer után kell néznem.
Nekem E50/60-om sosem volt, viszont VA76-om igen. Én a mai napig az egyik legjobb vendéglátós hangszernek tartom! Gondolkodtam már, hogy beszerzek egyet a T4 alá, nekem az egyik kedvencem
Szia Tamás!
Látod te magad is(most már) illetve hallod...mikor a VA-7 ill...E-50-60 (vita) ment itt,kérted támasszam alá érvekkel,hogy miért játékszer az E-50 a VA-7-hez képest
Azért tudtam a különbséget mert mind a kettő volt!Sok szerencsét a VA-7-hez,(még)most is jó kis gépek azok,csak az idő jár kel felettük,egy full tipp-topp állapotú otthoni használatú VA-7-et még most is szívesen elfogadnék
Erre a vonalra "rágyúrna" a Roland fejlesztésben,szintén sok zenész használná újra a VA gépeket,mondjuk kártyás verzióban stb...
Hello!
En egy Preludot es egy Va 7 est hasonlitottam ossze es a Prelude mellet dontottem, igaz tobb munka van vele ameddig bealitom ,de hangzasilag megerii (kezelhetosegileg talan a Va).
Sziasztok! polika, sokáig e60nal dolgoztam,-3-évig most hozzám került egy va7 és azt kell mondanom,hogy sokkal karakteresebb dögösebb hangzást nyújt a va7. Ezen én is meglepődtem,annó még vitáztam is róla hogy ez nem így van. Szinte ugyan azokat a hangszíneket megtalálom a va7-be mint az e60-ba használtam,. Midioptimizerrel ügyesen kilehet keverni a midiket, igaz az e50-hez nem kell ez a program, mert alapból benne van a hangszerbe ,sött még jobb is de pótólható. Ha lenne egy ilyen program stílusokra is mint a midikre van az optimizer akkor az nagyon jó lenne. Na szóval, ha nekem azt mondanák,hogy cseréljem el e50-re nem cserélném el.
Üdv !Már fél éve a piacon van (BK-5)és még nem sikerült hozzá összeütni se egy midi implementációs dokumentumot,se egy sonar fájlt.Tiszta szégyen.Egy Casio már jobban le van dokumentálva.
Hali !
Ezt én is tudtam hogy az E 50 sokkal késöbbi kiadás és modernebb,de összességében
melyik hangszer lenne jobb vendéglátozásra,és ahogy irtam legföképp midikkel lenne használva. Gondolok itt pl midik áthangszerelésére.
De amugy köszi a véleményt Beejaybudai
Ha szereted a modernebb hangzást, akkor mindenképpen az E-50!
Szerintem hallgasd meg mindkettőt és döntsd el magad, hogy melyik hangzása jön be jobban...
Köszi Kecske!Jelentkezni fogok nálad a jövő héten.Holnaptól már "turné" úgyhogy a héten már nem idegesítem magam.(magyarul le...roooooom áááááááááááááááá)
Szerintem el kell menteni a stílust először valamilyen írható háttértárra, pl. sd kártyára. és ha onnan töltöd be a sítlust akkor engedi a beállításokat.
de vigyázz mert ha több usert is akarsz akkor felülírja.
ilyenkor több néven el kell menteni a stylt, és akkor mindegyikhez lehet tenni one tuch beállításokat.
Remélem segítettem.....
üdv: Ákos
Csak halkan jegyzem meg, hogy a Korg az 1993-as i3-as megjelenésével kezdődően az összes típusát (a legolcsóbbat is) felvértezte a Backing Sequence-errel, ami pont erre a célra való.
Ugyanezen a fórumon volt aki kísérletezett ilyesmivel, de nem sok sikerrel...
Használd a google fordítóját , érdemes végigolvasni a kommenteket.
Egy külső szekivel ezeket a mai agyonkombinált hangszereket szinte lehetetlen hiba nélkül rögzíteni.
Gondolj csak bele egy stílusváltásnál egy hatalmas adathalmazt kell kiküldenie a midin, aminek az átviteli sebessége nem éppen erre lett kitalálva . Mert a szabvány jó és használható volt anno mikor csak pár adat és a hangok leütései jöttek-mentek a midikábelen. De manapság annyi paramétert kell tárolni (effektek sok csatornán, szűrők, eq paraméterek, mikrofonbeállítások,hangolás, oktávok, stb - szóval minden ami a pillanatnyi beállítást képviseli. Ezekhez már nem elég a klasszikus midi sebesség. Azokban a hangszerekben ahol van belső szekvenszer meg tudják oldani a hangszer belső struktúráján hogy mindent rögzítsen. Aztán mikor rögzítette, ki lehet vinni adattárolón keresztül egy számítógépbe utómunkálatokra.
Erre itt már nem volt képes a Roland.
Megjegyzem a Yamaha stílusjáték felvéele sem egyszerű külső eszközre, csak rafinériák árán lehet használható felvételeket készíteni a "varrógépes" játékról. Viszont azokba került szekvenszer (meg a többi márkába is)
Egy stílusváltásnál kb. 260 byte system exclusivot "lövell ki" magából a psr3000, midibuffer legyen a talpán amelyik elviseli. Mindegy hogy usb midi vagy klasszikus soros.
Úgy tűnik ők már leírták a zenészek alkotási vágyát és vagy felütöd elsőre tökéletesen audio formátumban, vagy ...
Minden esetre mielőtt hangkártyát vennél (mert a midi felvételhez nem kell drága és jobbminőségű hangkártya) , dugd össze a hangszert a számítógéppel (azt nem tudom az usb-je kommunikál-e midikábelként) egy usb-midi kábellel, és egy felveő programmal vagy a MidiOx-al nézd meg mit ad ki egyáltalán magából lejátszáskor.
Vagy lenne még egy ötletem ha ilyen igényeid vannak - de azt inkább nem írom ide .
Teljes gáz!Álmomban nem gondoltam volna,úgyhogy utána se néztem ennek a funkciónak...Nagyon szomorú hogy így tervezték ezt még egy psr 640 is lazán tudja....hm...köszi az infót!Még csak annyit!Ha pl veszek egy külső jobb minőségű hangkártyát és azt össze midizem a billentyű aut midicstornájával ,akkor sikerülne felvennem a kiséretet ill játékot????
Ebben segíteni én sem tudok, de a Roland sem tud sajnos.
A kis BéKán NEM LEHET a lejátszott dalt midiben rögzíteni!
Ez elég félelmetes tény, de TÉNY.
Nemhogy a hangszeren, de külső egységen sem lehetséges.
Ezért tettek rá wav rögzítőt. Mert ugye a nagymennyiségű összetett midi jeleket kicsit nagyobb mérnöki munka lett volna összefésülni egy usb vagy din midire.
Ha nem hiszed, olvasd el mit dühöngenek emiatt a Roland-comfórumán !
Ez a Roland arrangerek végső hattyútánca attól tartok :( CDG karaoket bezzeg le tudja játszani :D
Hát ez a bajom hogy wawban rögzít,ez egy teljesen felesleges funkció!Még ha vokálprocis lenne ugye megérteném.... De nem az!Nem értem ki akarja a kiséreteit wawban rögzíteni főleg úgy,hogy egy 3 perces nótánál már mikor lementette folyamatosan ugrál nevetséges!....Na a légyeg az lenne hogy felszeretném venni amit játszom "élőbe" De nem wawban szeretném rögzíteni(mivel hogy azt már nem tudom szerkeszteni) hanem midiben hogy azt kimentve számítógépben,programmal tudjam tovább szerkeszteni,Akár úgy hogy meghagyom a dobot,bassert csak gitársávot cserélek stb....Na ez lenne a kérdésem:Hogy lehet REAL TIME ban rögzíteni beállított kiséretet,játékot MIDIBEN,nem külön külön megszerkesztve a sávokat hanem egyidőben MIDBEN felvenni????Ja sajna ezt a legutolsó psr kategória is tudja!Ha tudsz ebben segíteni írd meg köszi!
"hogy nem wawban akarom hanem,amit játszom az egészet sávonként.... Egyszerre nem külön,külön!"
ez egy kicsit zavaros nekem, de... A bk5 pendrájvra rögzít és utána még szerkesztheted.Ha már készen van, akkor tudod rögzíteni Mp3-ban, az Mp3 recorder nevű progival.
Ki tud hozzászólni?
Roland BK-5 el hogy lehet felvenni a dalt úgy,hogy nem wawban akarom hanem,amit játszom az egészet sávonként.... Egyszerre nem külön,külön!
Talán ez így, hogy nem érnek semmit, azért nem teljesen igaz. De tény és való, hogy a korábbi fejlesztések/újítások, anno sokkal többet dobtak az akkori hangszer piacon, ezáltal is folyamatosan megőrizve a márka presztízsét. Mostanában pedig, ugye nem annyira mennek ezek a dolgok, talán mert a válság ezt az iparágat sem hagyta full érintetlenül. És hát koránt sem biztos, hogy ez egyformán érintette a piac többi résztvevőjét is. Ettől függetlenül azért egy Roland felírat, még ma is jelent valamit. (Szerintem!) Ugyan én nem használok kísérőautómatikát, ezért nem is nagyon tudok egy ilyen kategóriát érintő kérdésben/okfejtésben kellőképpen véleményt formálni, de a magam szemszögéből nézve a jelent, az én kategóriámban sem találok olyan "újsületüt", amiért most azonnal - kifejezetten mehetnékem volna vásárolni. Így maradnak az eddig jól bevált darabok, amik között már bőven akad felnőtt korú is, de ezek legalább még mindig teszik a dolgukat és úgy szólnak, ahogy az egy Rolandtól elvárható "volt". Persze már többségében mindegyik PCM alapú, de mégsem olyan műanyagok, mint a maiak...
Hat ezek az uj Rolandok nem ernek semit ,nem torodnek a felhasznalokal csak az hogy gyartsanak valamit,hol van az a regi tervezo aki megalkotta az E,a G, VA sorozatot( Pl: E16, E300, G600, G800, Va7 ,G70) talan ot kele megkeresse a roland hogyha piacon akar maradni ,mert igy lasan Yamahas meg Korgos lesz mindenki, pedig szepen szolt a roland.!
Sziasztok !
valakinek van E-80 magyar nyelvű leírása?
akinek van vagy talált valahol az legyen szíves elküldeni.
Előre is Köszönöm!
beny12@citromail.hu
BK-5 tulajokat kérdeznék, mert a ONE TOUCH beállításokat hogy a pi..ába kell
beállítani NEM GYÁRI stílusokhoz.
Mindig ezt írja ki amikor rá akarok menteni :
INCORRECT ONE TOUCH AREA.
PLEASE SAVE THE RHYTHM TO WRITE ONE TOUCH.
Mit csinálok rosszul ?? A könyv szerint járok el,de mindig ezt írja.
Szerintem a hangszíneket stílussal együtt mentsd a bankba, és amikor xy hangszínt további nóták alá benn akarod hagyni, akkor nyomd le a tone hold gombot... a másik... Azért 100 user stílussal már igazán sokat lehet muzsikálni.
Nem gyártsák de még kapható. pl. itt :(http://www.hangszerdiszkon..hu/index.php?option=com_virtuemart&Itemid=100011&category_id=372&page=shop.browse&limit=30&limitstart=30).
Sok külömbséget nem látok a Bk5 között igy szerintem azt se érdemes venni.
A preludon kijelzö a dalszoveg jol látszik,a hangszinek nagyon jok persze ha efektezzük, csak ezeket hiányolom:
A Prelude elött volt egy Roland Exre2 hangszerem nagyon jo hangszer volt az is de a Prelude sokkal felülmulja szeb hangszinek, jobb dobok....... meg meg minden mas kivéve egy par dolgot amit a preludal, én vagy nem tudtam megcsinálni vagy nem lehetséges .
Az egyik es a legfontosabb szerintem minden zenész számára, hogy a hangszineket nem lehet kimenteni favorit gombokra ez nagyon fontos lene legalább 5 hangszint ,(az exre2 ben ha megnyomtam hoszan a hangszin gombokat akkor ki lehetett választani a kedvenc hangszint es elmentette arra) performance-ba el lehet menteni egyet az upernek es egyet a lower partnak de több kellene ez nem eleg.
A masik hogy a split gombot ha megnyomom akor a lower parton csak akkor tartsa meg a hangot ha kézzel lenyomom a billentyüt es tartom ,vagy pedált hasznalok (az exre2 ben volt egy olyan opcio amit split hold nak neveztek amit ki be lehetett kapcsolni es ha egyszer lenyomtam abillentyüt a loweron akkor nem kellet a kezemet tartsam rajta hogy szoljon és ez is nagyon hasznos volt és lenne a preludeba is)
A harmadik hogy ha lehetne több memoritát teni , hogy több user stilust vagy songot vagy tobb performancet lehetne beteni elmenteni
A negyedik hogy a karaoke szöveget csak akkor jelenitti meg ha betöltom midit a szintibe ezt nem lehetne megoldani , hogy direkt a usb stickrol pendriverol olvassa es megjelenitse?
Az otodik hogy a stilusokat mert nem lehet direkt usb rol olvastatni (mert csak akor megy ha betoltom es ott csak 100 darabot lehet)?
Es hangszineket lehet e betolteni a hangszerbe?
Roviden ezeket hianyolom a hangszerböl,es ha mondjuk egy 3 mas verzioju frissitésel meglehetne oldani legalabb az elsot szerintem ez olcso es nagyon jo hangszer lene ,es sokkal tobben viszaternenek a rolandhoz és jobban ellehetne adni is.
Amugy én is mint hü rolandos egyet értek veled es ha nem oldodik meg kenytelen leszek yamahas leni mert látom mar reg ot még számit valamit a felhasználok igénye is.(amugy psr 710, 910,tyros1, tyros2 )kozul meiket lene érdemesebb veni persze ár érték arányban .
Köszönöm!
Mi fogyna jobban az üzletekben ?? A Prelude? Már rég nem gyártják, és az a kis készletük is kifogyott ami volt. Már rég a BK5 szériával kínlódnak, az se akar menni nagyon.
Én szólok nekik ha gondolod, de pár konkrétumot tudnál mondani, mi az amiben fejleszteniük kellene ?
A kijelzőt nem fogják cserélni, ennél fogva továbbra is csak a hangszínek patch számai fognak látszani (elég gáz), a dalok szövegei sem lesznek jobban láthatóak mert a felület adott. A hangszínek meg olyanok amilyenek, azt nem lehet szoftveresen frissíteni .
A fogyasztók érdekeit manapság maguk a fogyasztók kénytelenek képviselni - avagy egy üzleti fogás áldozatai azok akik még a hallottak ellenére is Rolandot vásárolnak. Sorry ... Ez nem fika, ezek TÉNYEK! Sajnálom magam is, mint ex-Rolandos :((
Van itt valaki aki tudna közbelépni szolni irni a gyárnak, hogy készitsenek egy v3 mas frisitést a Preludenak ,nagyon sokan vanak akinek meg jol jönne ,es jobban fogyna az uzletekben is. (vagy ehez aláirásgyüjtés kell ?) (a fogyasztok, felhasznalok érdekeit ki képviseli ? vagy már ilyen nincs csak üzlet az egéssz ?)
Eladó egy legendás Roland D-10 profi vintage szintetizátor!
A hangszer esztétikailag rendkívül szép és sérülésmentes állapotban lett megőrizve!
Néhány gombja kontakthibás, ezért egy belső érintkező tisztítás szükséges, azután rendesen működni fog! (száraz ecsettel, majd tiszta alkohollal)
Ettől eltekintve teljesen működőképes.
Gyári újszerű gépkönyvekkel.
Ár: 35 ezer ft.
zsolt.miklos@freemail.hu
Tel: 06-20-9-875-985
A zongora főbb jellemzői:
32 hang polifónia, pitch bend és modulációs kar
Oszcillátorok: Digtal Linear Aritmetic Synthesis és ROM hangminták (128) + 8 Effekt
Memória: 128 belső performance memória, 64 hang memória
MIDI (IN-OUT-THRU).
További kérdésekre válaszolok!
Akinek van E-80-asa az feltenné vagy elküldené nekem a
gyári stílusait.
A gyári cd-jén is rajta vannak,az kellene nem ami már konvertálgatva van .
Előre is köszi !
Itt egy cím ahonnan az SRG-01-et vásároltam postaköltséggel 121,-€:
Loveri Strumenti Musicali info@loveri.com
Tudna valaki csárdás-stílust küldeni nekem?
Ki,mit tudna nekem ajánlani?
Olyan hangszert keresek ami tudja játszani az mp3-at,vokálprocesszoros,ill egy kulön kimeneten tudok takk jelet kiküldeni.Nem utolsó sorban egyszerűen kezelhető,és megbízható!
Hangszer vásárlása előtt állok,minden megoldás érdekel!Használt is szóba jöhet,ha éppen valakinek eladósorba kerültVárom a véleményeteket,ajánlataitokat(azt képekkel ill árral ellátva)!
Esetleg:70-577-43-79 Email:hangnyomas@freemail.hu
Yamaha párti vagyok de más is szóba jöhet!