Szia ! Igazad van ,mindenképpen meg kell halgatnom több hangszert,csak úgy tudom eldönteni hogy melyik felel meg az izlésemnek .Egyébkent a barátaim szerint nagyon jó hallásom lehet, mert van egy nagy szenvedélyem a hangdoboz építés .Régebben gitároztam de már évekkel ezelőtt abbahagytam ,a hangdoboz építés maradt meg nekem.De most szeretnék vissza térni a zenéléshez.Mindenkinek köszönöm a segítséget ,jó ez a fórum!
Nem figyeltél a hozzászólásomra, csak morgolódsz. Olvasd el még egyszer, hogy mit írtam!!!!
Elismertem a VA-76-ot és nem ismertem el a kis sorozatú Yamahákat. Erre te lefikázol és ugyanazt leírod, mint én.
Én se GW8-at se S550-et nem vennék. Ezek az otthoni zenélgetésre esetleg megfelelő hangszerek. Ezért mondtam, hogy nézzen körül a régebbi hangszerek közül és onnan válasszon. Va 7??? Rendben. De ne Roland E-09-eket ajánljunk már valakinek. Meg kell szeretnie a zenét, nem sírva menekülni egy hangszertől. És ez szerintem, ha a Rolandnál maradunk, akkor a VA-7-től fölfelé, Yamahánál a PSR 8, de inkább 9000-től fölfelé keresendő. Én nem egy márkát akartam lehúzni, mert a Rolandnak is megvannak a tradícionális, jól sikerült hangszerei, mint a többi márkának hasonlóképpen.
Legszívesebben Korgot, vagy Ketront ajánlottam volna, de egyikből sem kap használható hangszert ennyi pénzért még használtan sem. És akkor most a saját hangszereimet is lefikáztam? Nem, csak megmondtam a véleményemet...
Asterix! Nem is fogom kommentálni, de nem azért mert nem tudnám, hanem azért mert nem akarok esetleg egy olyan vitába belemenni ami értelmetlen és nem feltétlenül építő jellegű lenne. Én megmondom őszintén elfogult Rolandos vagyok, (nem elvakult, a kettő nem ugyanaz... ) már jó pár Yamahát hallgattam-meghallgattam, játszottam rajta, éppen ezért vagyok Rolandos... Legelső hangszeremet szerettem volna anno ha Yamaha névre hallgat, nagyon szerettem volna Yamahát. Egyik zenész ismerősöm mondta "mikor még Yamahás akartam lenni" azt amit én is mondtam, hogy ki kell próbálni, meg kell hallgatni több gyártó több hangszerét, és nem feltétlenül azért választani egyik vagy másik hangszert mert X vagy Y márkanév van rányomva. Nem szólt egyik ellen se, egyik mellett se, ezt mondta. Aztán elmentem egy hangszerboltba ahol végignyomkodtam az ottani billentyűs felhozatalt, és nem Yamahám lett. Mikor sok éve felmentem egyszer a BNV-re, a Rolandnál a VA76, a Yamahánál a PSR 2000 volt a kiállított legnagyobb kategóriájú gép. Feltettem a füleseket egymás után a Rolandnál. Meghallgattam a VA76-ot is. Aztán átmentem Yamaháékhoz, és 20 perc után sírva rohantam vissza a Rolandhoz. Mindkét gép gyári beállításokkal szólt. Egyébként eszemben sincs kitolni senkivel, ezért is írtam azt hogy hallgassa meg a gépeket és bízza a fülére a döntést. Az pedig szerintem nem "belátás" vagy "nembelátás" kérdése hogy melyik gyártó készíti jelenleg a legjobb hangszert egy adott kategóriában. Ha a Yamaha gyártaná a legjobb hangszereket, mindenkinek az lenne "mert annál jobb nincs", de nem mindenkinek van az. Ennek az az oka hogy nem vagyunk egyformák, nem egyforma az ízlésünk. Az egy dolog hogy milyen funkciókat pakolnak bele a dobozokba, az viszont már szubjektív hogy kinek melyik hangzás tetszik, melyik billentés tetszik, melyik kinézet tetszik, ha belátod belátod, ha nem, nem, akkor is így van. Kíváncsi lennék rá hogy ha készítenének egy minden "földi jóval" telepakolt hangszert ami szarul szól, meg készítenének egy egyszerűbb de baromi jó hangú hangszert, a zenészek melyiket választanák...? Én az utóbbit és szerintem még sokan mások is.
LALA10, hallgass meg több hangszert, és ne azért vedd meg valamelyiket mert azt mondták hogy az a legjobb! Lehet hogy ha meghallgatod mondjuk a GW8-at meg az S550-et, azt mondod a Yamaha az álmaid hangszere a Roland meg egy rakás szerencsétlenség, de lehet hogy fordítva lesz. Nem ismerem az elképzelésed, az ízlésed, nem ismerem a "füled". "Puding próbája az evés"!
180-ért PSR 9000-et tud venni. 200-ért PSR9000 pro-t tud venni. A kicsiket én nem nézem semmire. A lebutított kistesókat én sosem vettem meg. Inkább egyel régebbi széria, mint az új zászlóshajó kistesója.
Én nem vagyok Rolandos, igaz E-50-el kezdtem, ami talán akkor még az első volt az országban. Gazdag zenész kolléga a frankfurti vásárról már azzal jött haza huszon egy-két évvel ezelőtt és volt egy G-70-em.
Vannak Rolandos barátaim. Nem fórumos, hanem az életben, de az E-50-et még egyik sem dícsérte. G1000-et, VA-76, G-70 igen, de azok mást még nem dicsértek.
Többek között az E-80-ról sem volt egyiküknek sem jó véleménye. Ezek Eger környéki és Rolandos zenészek.
Asterix, igazad van figyelmetlen voltam, mert felhúztam az agyam,hogy csak Yamit vegyen 150eft-os kategóriában mert csak az a tuti, neked lehet és lehet hogy neked jobba a psr9000 mint a va76 de neked, mert sokaknak nem!!!! Roland e50-et is tud venni 150-ért, gw8-at is talán,Bk7m modult 180-ért már láttam. Melyik Yamaha jobb ezen árkategóriában??? psr 1500? vagy melyik???
LALA10 bármilyen hangszert is veszel, szerintem hallgasd meg és a saját fülednek higgy.
És ha kevés a pénzed, új hangszert sose vegyél. Használt hangszert, amin már valaki megbukta a magáét. Új hangszeren te is csak bukni fogsz.
Egyébként a VA-76-al már én is egyet értek, csak az már nem a megjelölt árkategória.
Ilyen erővel a Yamaha PSR 9000-et is javasolhattam volna. A VA-76-nál olcsóbb és jobb is...
Szia!
Mondok neked egy mindegyiktől jobb gépet!!!Otthon használt hobbi gépként Roland VA-7-et keress!!150000 ft körül már kapsz is...a VA-76 kistesója,csak annyi,hogy nem 76 billentyűs!!Szinte funkcióban is ugyanaz,hangszínben is...azt hiszem ugyanúgy 3800 körüli a hangszín mennyisége ha jól tudomazzal ellehet lenni egy darabig!!
Keresgélj nagyon sokat a neten! Sokszor kilehet fogni nagyon jó árban hangszereket! De vigyázz azért!!! Nehogy hibás legyen! Mert én már jártam úgy G70-nel! és elég sokat buktam rajta. CSak óvatosan és okosan ;)
Szia Lala! Roland téren GW8, Vagy régebbi. G1000 is kilehet már fogni 160-ért. És van egy bitang jó géped.!!! Szép vastag hangú. Kicsit gyűjtesz akkor 200-ért vehetsz VA76-ot! Nemrég 180-ért tudtam volna neked egy igen szépet. Vagy ha újabb akkor egy E60! Nagyon hasonlít a G70-re. Nem rossz gép! Aztán ha megúntad lehet gyűjteni a G70 -re :)))
Az E80 nagyon jó! Lehet még jobb is mint a G70. De ha E80-at akar valaki, akkor le kell mondani a 76 nagyon fasza súlyozott billentyűről. Én már úgy megszoktam, hogy a sima billentyűt el sem bírnám jó ideig viselni. Volt már rá példa mikor G70-ről E60-ra ugrottam le. Maga volt a pokol :D G70-nel is tudsz audiót lejátszani. Nem kell más mint egy mp3 lejátszó amit rákötsz és minden ok. Ezt már igen olcsón meglehet csinálni. E80-ban van még azt hiszem hangfalszimulátor de ebbe most nem megyek bele mert lehet rosszul mondom. Na meg 2 srx bővítő. Stilusok ugyanazok mint a G70-ben plussz még 60-70db ezen kívül.
Sziasztok! Hamár így felhoztátok a témát. Igen van a VA76 van a g70, de mi a véleményetek az E80-ból? Jobb mint a g70? Rendben hogy az a 80-ban van audio lejátszó, de mi van a billentéssel, a stílusokkal? Melyikben jobb?
Ne is kommentáld. A Rolandnak vannak jó hangszerei (VA76, G70) de ebben az árkategóriában, ha nem vagy elfogult Rolandos, akkor be kell látnod, hogy a Yamaha sokkal jobb. Én Korgos illetve Ketronos vagyok. Nem ajánlottam neki egyiket sem, mert ebben az árkategóriában egyik sem csinál jobba hangszert mint a Yamaha. Ha belátod belátod, ha nem, nem, ez akkor is így van.
De éljen a Roland, ha már ebben a topicban vagyunk. (De azért ne toljunk ki a másikkal, aki esetleg nem ismeri a hangszerket!!!)
Casiót felejtsd el, nézz egy fasza Rolandot, HA MÁR ROLAND TOPICBAN VAGYUNK.....!!!! Javaslom hogy hallgass meg több gépet is, és hagyatkozz a füledre, na meg hogy mennyi pénzért mennyit tud. Egy GW8-cal mondjuk szerintem jól járnál... Az meg hogy "csak yamahát vegyél".... Inkább nem kommentálom...
Szia!
Ennyi pénzért használtan nézegess! És ha jót is akarsz hallani, akkor csak Yamaha hangszerben gondolkodj. Ketron X1-et is ajánlhatnék, de mivel első billentyűd, így csak Yamahát vegyél!!
Nem fogsz benne csalódni. (Bocs, hogy ezt a Roland topicba írtam. Nem vagyok Yamaha fan, csak ez a véleményem.)
Sziasztok!Igen,osztom a véleményedet, szerintem is ez a felhozatal,vagy pedig ha egy kicsit /visszább/ nyúlsz,akkor pedig G800,esetleg,G100 sem rossz választás,és ott már elég jók a midi lehetőségek is!
Szia!
Néha ki lehet fogni 140000-150000 ft környékén fiatal Roland GW-8-at,Korg PA-50 SD-t is lehetett már látni,vagy Yamaha S -550.A te ízlésedtől függ melyik márka hangszerét választod Casiót azt azért hagyd inkább...abból a hangszerből ha egyszer ki akarsz szállni ha tudsz...nagyon olcsó történet lesz
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni,életem első szintijét szeretném megvásárolni ,mit érdemes megvenni? A keret 140000 körül van. Sok új most megjelent szinzit láttam Casio ,Roland E90 ,mit javasoltok ? Segítségeteket elöre is köszönöm!!
Sziasztok!
Véletlenül nem tudja itt valaki, hogy hogyan lehet Cakewalk 9-el olyan midiket szerkeszteni, amelyeknek nem listázza ki a progi csatornánként a hangszíneket? Sajnos ezeket nem tudtam szerkeszteni és elmenteni.
Va76-nak tényleg vannak rossz oldalai. Vagyis inkább úgy mondanám hogy számomra megszokhatatlan funkciói. Va76 és G70 két külön út. G1000-et ugye lelehetett cserélni VA76-ra mert megmaradtak és még hozzáadódtak funkciók. De VA76-ot már nem lehet G70-re cserélni mer a VA-ból már szinte semmi sincs a G70-ben. Minimális. Én maradtam a G70-nél. Igaz sokszor visszasírom a VA76-ot. Dehát a kettőt nem tudom most egyszerre megengedni magamnak. Midire szerintem mindkettő nagyon jó. Megmondom őszintén hogy nekem nagyon hiányoznak a VA stílusai. Ami kb 500db ugye. És hiába a konvertálás G70-re, soha nem fog úgy szólni mint a VA-ban. Soha. Nekem ez fájó pont. De mindent összevetve G70 forever! :) Remélem lessz továbbfejlesztés ebben az irányban még. Egy G90 modell alatt. T2 és T3-hoz nem nagyon tudok mit fűzni. Hallani hallottam mindkettőt. Nekem tetszenek de Rolandos vagyok és nem igen cserélnék Yamira. Esetleg a meglévő roland mellé egy Yamaha szóbajöhetne. De T4 már nem kell. Szerintem abszurdum amennyire túlvannak árazva ezek a műanyag házas ketyerék. De kövezzetek meg ha nincs igazam :)
Üdv.Látod ez igazi dilemma,midi miatt G-70, vagy élőzésre/stílus/ pedig t2 tudom lerágott csont, ha hiszed,ha nem,noha mindig volt egy Roland hangszerem, egymás után volt felváltva,G-70,aztán T2.a legutóbbi G-70 be beszámítottam ezt a Va-76 ot,és tu.képpen azon kívül hogy hogy működik,nemigazán tudok az igazi jó oldalairól,pedig hát elég sokan dicsérik még néha a G-70 nel szemben is! hát nem tudom,T3 ra nincs pénzem,meg egy kicsit luxusnak is tartom hogy mondjuk 7-9 százezret adjak hangszerért/bár meg kell vallani gyönyörű dolgokra képes/Úgy hogy valóban még fogalmam sincs,mi lesz helyette!
Hello! És mi lessz a helyébe? :) Nekem is volt egy meseszép állapotú. Eladtam, de már most nem adnám el. Az egyik legjobb Roland kísérős! G70-nel soha nem tudok már olyan zenéket csinálni mint anno a VA76-al. De a kettő igen ütős párosítás lenne ;)
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani jó partyzenekart? Csak szinvonalas érdekel, 3-4 tagu, akik széles repertoárral rendelkeznek. ...februárra farsangi bálra keresném ( Pápa )
Hangzó, vagy videó kéne hozzá....
Köszi Tamás. A youtubon már megnéztem az összes demóját. Onnan nem lehet eldönteni, milyen a hangja élőben. A Prelude is jól szól ha ott hallgatom, de mivel volt haveromnak, így tudom milyen élőben. Lehet, hogy valami nagyon el volt benne állítva, de többen is meghallgattuk és mindenki ki volt akadva, hogy ilyen szart még nem hallott. Hiába tettük a PA rendszerre. Volt már néhány Rolandom, azokhoz is tudok viszonyítani. Persze a felvételeken elég jól szól a BK7m.
Muzsik, köszönöm, de van fent az expresszen 205-ért. Persze annyit sem adnék érte, max 180-at. Az új ára 258ezer.
Sziasztok! Bk-7m úgy szól mint az e80! Sajnos se stílus se midi szerkesztő nincs benne,de Makeup Tools- funkció az van, 3 MFX , hangerő, panoráma, dobszett szerkesztési lehetőség van benne. SMF/stílus Mastering-re és tone part-ra EQ, kompresszor.Az EQ 3-sávos szerkesztési lehetőségekkel. Prelude úgy szól mit a GW8, nagyon jól szól, akkor nem értem miért felejtős?
Sziasztok
Érdeklődöm, hallotta-e valaki a BK-7m hangját élőben. Mivel midi harmonikákat építek, gondolkodom, hogy lecserélem a Pa80-at modulra. Sajnos a Korg nem csinált modult a Pa szériában, a Ketron Midjay pedig használtan is nagyon drága. Viszont a BK-7m nagyon megtetszett, ráadásul, karaoke bulikra is tökéletes lenne. Viszont, ha úgy szól, mint egy Prelude, akkor gyorsan elfelejtem.
Egyébként egy sima kísérő automatikával készült, csak nem egyben vettem fel, hanem először csak a szinti hagszínes dallamot játszottam a kísérő automatikával, utána pedig rázongoráztam.
Mostanában nem volt időm a fórumot olvasgatni, de most ismét ide tévedtem.
Engedjétek meg, hogy megosszam veletek az egyik GW8-al elkövetett zeném:
River Flows In You
Sziasztok! mennyibe kerül most egy Roland E38-as? nem igazán találtam a neten..
Arra gondoltam ti mint rolandosok, tudtok egy aktuális árat a használt piacon előre is köszönöm.
Én eddig kivétel nélkül a pa1-el rögzítettem! Néha használtam egy kis normalizást, eq, effektet utólag... 1-2 felvétel volt amit coolal vettem fel! A külföldi fellépésre vettünk fel 1 hónapja a kollégával, akkor ezt a progit használtuk!
Hangszer keverő az út!
Majd effekt pici visszhang az egészre, eq /30 sávos/ egyénre keverve, majd Sztereo panorámázás kicsit szélesítettem, és normalizálom! Én ennyit szoktam!
Egyéni beállításokat ha csinálsz-lásd effket eq stb, érdemes lementeni! Másik számnál nem kínlódsz újra, max. igazítod...
Felvételeket hogy csinálod? Hangszer-számítógép, vagy hangszer-keverő-számítógép? A "nyers" felvételt szoktad még utána effektezi, EQ-zni vagy valamit csinálni vele?
Sziasztok Rolandosok!
Sokakat ismerek innen (más topic-ból) nyílván Ôk is engem.
Akiket viszont még nem, azoknak mondanám:
Még idáig nem írtam hozzátok, bár az említett yamaha topicban jelen voltam.
Bár már nincs roland hangszerem de remélem nem veszitek zokon, ha átjövök ide. Régen hatalmas roland fan voltam. Utolsó rolandomat másfél éve adtam el, egy JD800 személyében. Igazi öreg hölgy! Majd itt megszakadtam roland tuljnak lenni.
Rólam csak annyit, hogy semelyik hangszermárka elfogult híve nem vagyok, szóval ugyanazzal a hendikeppel indul nálam mindegyik hangszer. Ezért talán minden elfogultság nélkül tudok hagyatkozni a fülemre -és megállapítani egy hangszer milyenségét- ha éppen azt hallgatom...........
Üdv, Rolandosok!
Ide írok pár gondolatot azzal kapcsolatosan amit a Yamis topicba írtál...való igaz mindenki nézzen magába,sokban hozzá járultak a régi fórumtagok ahhoz ami ott kialakult...olyan szinten maguk közt "birtokolták"hogy oda joga és labdába rúgni valója nem igazán volt más tagoknak!(kevés kivétellel)Aki számukra szimpatikus!!
PL: Canada hun szinti stílusok stb topicok... ott sokkal jobban készségesebbek és jobban összefér minden hangszer márka ami van!Ott nem birtokolja a magáénak senki sem a fórumot,lényegesen kevesebb "összezörrenéssel" segítő szándékkal zajlik minden,erről a fórumról is vannak ott sokan... Itt ez vajon miért nem tud olyan szinten működni?Lehetne sorolni sok mindent de inkább mindenki a választ találja meg ÖNMAGÁBAN!! MERT OTT van ám!!BELÜL!!KÜLÖNBÖZŐ emberi tulajdonságok formájában!
A Roland pedig attól Roland,hogy más...Fog még nagyot alkotni majd biztos.Egyszer egyik, máskor másik van a toppon... mint a forma 1-ben!!
Üdv mindenkinek! Budapesten eladó egy jó állapotú Roland G-1000 workstation.
Ára:120000 Ft Adok hozzá tokot, ZIP-lemezt, angol nyelvű kezelésit. Érdeklődni a 30/972-17-50-es számon, vagy az andras.csorgits@freemail.hu mailcímen lehet.
Segítségeteket szeretném kérni,mégpedig a következő témában.
Az egyik ismerősöm megkért,hogy tegyek fel stílusokat az EXR-2-ére.
A kérdésem az volna ,hogy ezt csak floppy-ról tudom megtenni ,vagy van más lehetőség is?
Előre is köszönöm . Üdv: Péter
Azért QSC ügyben tudnék vitatkozni, mert az ár nagyon sokszor köszönő viszonyban sincs a megszólalással, de ezt inkább egyszer privátban.
Bazsi: A ketron volt a második, a Yami az első, az utolsó pedig a Korg. És azért azt ne felejtsük el, hogy a Ketron ezt kb 10 évvel ezelőtt kínálta, míg a Korg ezt a minőséget pár hónapja és 3-4x annyi pénzért.
Zeneboy: az eredeti mp3-at átküldenéd nekem, amiből csináltad az ének nélküli verziót??
Ehez a Roland-Korg-Ketron-Yamaha hangzás összehasonlításhoz csak annyit szólnék hozzá, hogy nekem már ötödik éve van meg a T2, és ha elmentem meghallgatni pár zenész kolléga hangszerét, mindegyikből tetszett valami, és azt megpróbáltam megcsinálni-Yamahán. Főleg mulatós Styleknél hallani-és ezt zenészek is mondták, pl tavaly a zenészbálon Kbarvikán- hogy néha nagyon rolandosan szól, néha Korgosan, néha Yamahásan. Bár minden stylem szerete szét van effektezve, és soha nem fülessel csinálom a styleket, hanem nagy hangrendszeren. Most amikor átálltam a Trevisre az Electro Voice-ról, mindent újra kellet effektezni. Amúgy a Yamaha dobjaival én is szívtam, de rengeteg melóval szerintem már elfogadható.
Jó pár éve még Lajcsi a karikás kettesen csinálta a dáridót(vagy szuperbulit), és az akkori zenei szerkesztőnek a segítőjét elég jól ismertem( Környei Attilával dolgozott sokáig), na lényeg a lényeg akkor még én tecnikailag sem műsorilag sehol sem álltam(bár most sem tartom magam zenésznek), akkor xy "producer" azt mondta( nevet én sem írok), hogy 3 számot játszahtunk 3 kilóért. Ez volt a legolcsóbb. Attól függ, elején, közepén, végén akartál lenni, reklám előtt vagy után.... De a mostani árakat nem ismerem, igaz nem is TV2, hanem csak Muzsika TV.
Erről most a külföldi fellépésünkkel kapcsolatban tudnék mesélni 1-2 zenei műsor vezetőjéről, az oda bekerülésről, de arról is, hogy ki mire képes a pénzért ismeretségért! Amiért viszont nem teszem, az azért van, mert jogi következményekkel számolhatnék...
Válaszolván: Bárkiből lehet fellépőt sztárt csinálni....
Egyet kell értenem! A 3 felvétel közül valóban ez volt a legjobb! Abban is egyet kell érteni, ezekből a felvételekből - nyilván mindenki máshogy rögzítette az jön le-amit megint csak ismételni tudok, mert ez van a való világban is: Mindenki más cuccal zenél! Más beállítás kell! Ez alapján nagy különbség 1-1 hangszín esetében ugyan van, de eltörpül a felvételekben!
Tegnap már összeraktam a keverővel, és RCA kimeneten bementem a számítógép alaplapjába vonalbemeneten keresztül! Egy Cool edittel rögzítettem a felvételeket! Kicsit bosszantott, a dolog! Most meg az, kiderült az mp3 felvevőjét valahogy elb..ták ! Pa1-en egész korrekt felvételeket lehetett rögzíteni!
A harmonikát elfelejtettem átállítani, és egy szájharmonikával vettem fel... A szóló hangszereket jobban ki kellett volna emelni, lásd saxi... Az én fülem így ahogy írod, nyersre van állítva! /És még pár éve milyen nyers volt..:)/ Azóta ilyen téren finomultam! De én mindig is a zenekaros hangzást akartam prezentálni! Sok akusztikus jellegű dobot használok a mai napig! Tüc-tüc zenékben is van, hogy más jellegű dob van beállítva! Ha valamit jól ad elő az ember, simán el lehet adni másképpen is!
/Lásd egy ideje a mizu-t is játszom, Bossa stylussal sampler bossa dobgroovval PAd segítségével kiegészítve! Olyan helyen adtam el olyan korosztálynak ebben a formában, hogy először azt hittem hangszert elverik rajtam...! Bizony már megkaptam 1-2 fiataltól, meg idősebb korosztálytól, na így még nem hallották! Pedig az ötlet nem saját..mizu../
Jó akusztikájú helységek elég ritkák felénk, hogy sok effektet legyen érdemes használati! Múlt szombaton is egy olyan iskola ebédlőben próbáltam ki korgot, hogy ha több effekt lett volna dolgokon, össze csengett volna a túlsó sarokban és egy kásás lókaka jött volna elő az egészből!/Sajnos kipróbáltam sé erre a megállapításra jutottam!/ Már haza is vágtam vele a drága technikám ellenére a hangzást...
Igazad van abban is Bazsi! Jellegzetességek, mondhatnám védjegyei vannak hangszereknek!
Bizonyos minőségű hangszeren felül a technikáé a főszerep! Azt mondhatná az ember a több százezer ft-os ládáknál már nincs különbség ! A kollégám a legjobb példa erre! QSC K12"-ket használ! 278/db... Ez már azt gondolom nem alap kategória pláne zenészeknél! 10zenészből szerintem ma Magyarországon 4-5, biztos csak álmodik ilyen cuccról! Erre a pár közös buli után elégedetlen a hangzásával! Ugyanis kontrollba az én aktívjaim szólnak olyankor és más a hangképe! Máshogy jön pl. a gitár, a cin, a káva, ének , más a tere, máshogy érzed a zenét a zenekart az énekest benne... Pedig olyan finomságokról beszélünk amit egy picit zenéhez értő meghall, a társaságnak meg elég a "SOkol rádió" minőség 70-80%-ban!
Hát ettől jó, hogy van Roland, Yamaha, Korg és még más a piacon!
Off: tegnap belenéztem a muzsika tévén a Lagzi Lajcsi új Dáridójába. Aszongya, jött egy szép sukár énekes lány, oszt énekelt egy dalt amit korábban már ismertem, de akárhogy hallgattam, az első másfél percben nem sikerült rá jönnöm mit is énekelne. Egy olyan kontár pocsék moslék "zenei" alapot raktak alá, hogy kezdtem azt hinni én vagyok a hülye hogy nem értem mi is lenne ez. Ez volt az első "trauma". Aztán jött egy szép szál legény akit úgy konferáltak fel hogy "XY -mit tudom én hogy hívták- a jazzharmónika királya". Én úgy tudom hogy a harmónika királyát tán Tabányi Mihálynak hívják. Vagy hogy ő a "nemdzsezzharmónika" királya...? Hogy van ez most, nem értem... Mindegy, harmónikázott valamit ez a "király", illetve úgy csinált mint aki, mert amit játszott, meg amit hallottam az sehogy nem volt összhangban. Lehet hogy tud játszani, de akkor mutassa már meg, ne csak plébekkeljen a harmónikára. Nem volt az olyan szörnyű egyébként amit hallottam, de az óriási túlzás hogy ő legyen a jazzharmónika királya. Aztán megint jött valaki, aki tuc-tuc alapra "elénekelt" valami Aranyeső "kategóriájú" számot. Ekkor elkezdtem erősen gondolkodóba esni. Mitől lesz valaki olyan ünnepelt sztár ezek az említett emberek? Kiáll egy felismerhetetlen sz@r zenei alappal vagy éppen tuc-tuc-cal, és elénekli azt akit már mindenki elénekelt, úgy ahogy 100 emberből 70 elénekelné. Ez elég arra hogy sztár legyen? Úgy látszik igen, de azt nem értem hogy mitől? Egyediséget visz bele? A tuc-tuc vagy a zagyvalék egyediség? Nem hinném. Mitől sztár az aki ezt megcsinálja, mitől nem az aki különbet csinál, vagy ugyanúgy? Nem értem ezt az egészet...
Itt vagyok megint, tegnap nem tudtam írni. Én is meghallgattam a felvételeket, Az Asterix felvételei közül nekem a 2-es tetszik legjobban, nálam elveri a másik kettőt. Ha az a Ketron, akkor nekem lehet be köllene szereznem egyet... De csak a G70 mellé! Első hallásra egy kép villant be róla, az hogy 7-8 éves kis purdéként egy lagziban ülök és a zenészeket bámulom, és hogy majd talán egyszer én is, talán... A 3 felvétel közül szerintem az adja vissza leginkább az elő zenekar hangzását, a szaxofonja meg . Szerintem. Az első demo dobja... hát igen, az én fülemnek elég furcsa, az ilyet tartom "műanyag hangú"-nak, a gitárja viszont nem rossz. A harmadikat kissé "száraznak" hallom, én sem hiszem hogy "így tud szólni" egy Korg... Ami a Zeneboyéban nekem elsősorban tetszik, az a gitár hangszín, a harmónikája se rossz, összességében kicsit "nyersnek" találom, ez nem azt jelenti hogy rossz. Ez a "kinek mire van ráállva a füle" eset, nekem még mindig a legteltebb szerintem az övé, és ez meglehetősen tetszik benne. Akármerről akárhányszor akármelyiket hallgatom a közzétett felvételek közül, azt állapítom meg hogy a szóló hangszínek egész jók mindegyikben, talán még az enyémé sincs elmaradva a többitől Mindegyiknek van valami jellegzetessége amitől "az ami", egyik se olyan mint a többi, de hát mi is lenne ha egyformán szólna mindegyik?!?! Részemről összegzem: JÓK!
Szerintem csak annyi a trükk, hogy rá kell jönni bizony mp3nál ne maradjon bent a max audió EQ-jában az a csúnya freki ami kiemelkedik a remove használatakor, és akkor szódával bőven elmegy, ha tolja rá az ember az éneket! Holnap kipróbálom hogy teszi rá automatán a harmóniát vokállal mp3-ra... A bemutatón Maciéknak kúrva jól szólt!
Bizony eltaláltad az a Korg. Igaz, nem a Zeneboy féle, de csak Korg.
Nekem itt van a nagy Firewire-s hangkártyám digit bemenettel, a Korgon digit kienet, de a felvételek mégis úgy készültek, hogy a Korg vette fel a hangszereket az audio bemenetén keresztül.
Érdekes módon a 9000pro dobjai valami miatt nagyon halkak. A stílusban felhúzom 127-re,, akkor is simán egy 80-90-es gitár elnyomja.
A Korgtól annyira én sem vagyok hasra esve, (mondjuk lehet, hogy lehetett volna jobb stílust találni, de csak a stílus neve alapján az elsőt kiválasztottam, még nem ismerem a stílusait),de nagyon könnyű kezelni és rengeteg szolgáltatása van, ami a többi hangszerben nincs meg.
Zeneboy Korgja elég száraz, abban inkább csak finom zengetők használatosak, ezek a németek meg már szerintem verik a Tyrost is, úgy szét van effektezve minden.
"Eredeti zenétől nem fog megszólalni semmi eredetibben... "
Ez szent igaz, jól mondta!
Ma akartam feltenni a PA500 "Pedróját" de nem jutottam dűlőre a rögzítéssel. Éppen ezért lettem volna kíváncsi, hogy rögzítés után mennyire jön vissza a dinamika az 500-ból. Nem akarom elhinni, hogy a PA3 így szól.
Pedig az a korg... Erről beszéltem! Felvételen nagyon gyér... Most sajnálom, hogy nincs egy USB-s felvevőm! Már csak azért is, mert teszteltem a Vocal remover funkciót! Kár, hogy nem tudom megmutatni, mert mp3 lejátszásnál nem vesz fel... Igaza volt Malko barátomnak, mikor a hangfoglaláson beszélgettünk: Eredeti zenétől nem fog megszólalni semmi eredetibben...