HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA



A FÓRUM legfrissebb témái

?Hangszórót ?Ládába

2024. március 28

Vizelde

2024. március 25

***YAMAHA billentyűsök

2024. március 23

JÁTÉKTECHNIKA

2024. március 21

Jónás Tamás (instrume

2024. március 21

Zenészeket, zenekart ke

2024. március 20

Csöves Gitárerősítő

2024. március 18

LINE6 - VARIAX

2024. március 16

In Memoriam...

2024. március 11

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2024. március 08

Offtopic

2024. március 07

***IBANEZ***

2024. március 02

Gitáreffektek

2024. február 08

BÚÉK 2023 Karácsony

2024. január 15

*MARSHALL.hu KLUB *

2024. január 12

Akusztikus gitárok

2024. január 12

***FENDER***

2024. január 11

***GIBSON***

2024. január 11

Oktáv, nyak stb. beállít

2024. január 04

***Squier***

2024. január 02

***JACKSON***

2024. január 01

Fotók, képek, GALÉRIA

2023. december 27

YAMAHA gitárok

2023. november 27

***SX gitárok***

2023. november 27

CORT GITÁROK

2023. november 13

A számítógép és a z

2023. november 10

ZENEELMÉLET

2023. november 08

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. október 29

Videó & mp3 linkek

2023. október 29

KEVERŐK, Hangkeverés...

2023. október 01




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Gitár Light Capo
kápó

Gitár Light Capo


Akciós ár:
1 990 Ft



hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT NAGY KRISZTA VIDEÓKLIPJE - CSAK A PÉNZ
2024. február 29.





hangszermagazin.hu

SZAKMAI BESZÁMOLÓ: MEGJELENT VASKÓ MAKKA ÚJ VIDEÓKLIPJE
2024. február 28.







Legfrissebb használt hangszerek:
SoundSation
84 900 Ft
Elektronika
75 000 Ft
Gretsch
219 000 Ft
Line6
65 000 Ft
Fender
245 000 Ft
Fender
160 000 Ft
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
KARÁCSONY UTÁN ÚJRA KÉTSZERESÉRE BŐVÍTJÜK A HANGSZERBOLTOT
2023. december 24.
ITT A NOVEMBERI 10%-OS KEDVEZMÉNY KÓDJA! NYISD MEG A CIKKET!
2023. október 28.
Iskolakezdési KOTTA és HANGSZER AKCIÓ -10%
2023. szeptember 10.
A HANGMESTER.HU SZERVEZI A VILLON TRIÓ JUBILEUMI ERDÉLYI TURNÉJÁT
2023. április 19.

DIGITÁLIS ZONGORÁK
Digitális Zongorákról MINDEN

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


KorábbiHozzászólás 2004-12-03 09:25 |  #159
Ezt meme írta:
Hol találhatok infokat régebbi CVP és CLP sorozatú hangszerekről?

KorábbiHozzászólás 2004-12-04 22:10 |  #160
Ezt radulycsaba írta:
na ehhez szóljatok hozzá!
Most kezdek tanulni egy igen neves zongoristánál, aki esküszik, hogy a Fatar billentyűi a legjobbak. (És tényleg tapasztalt zongorista). Ő egy Roland DisCover5 modullal használja, és amit produkált vele, az tényleg meggyőző volt. Teljesen összezavart. Már-már elindultam az RD-700-ért.

KorábbiHozzászólás 2004-12-05 15:35 |  #161
Ezt Barna írta:
meme!

A "BILLENTYŰS HANGSZEREK" menüben a hangmester.hu főoldalon!
Ha olyan modellet keresel, ami már nincs ott, küldj egy mailt és szívesen válaszolok!

De semmiképp nem javaslok kifutott modellt vásárolni, mert hamar kikopnak a CLP-k billentyűi..!

KorábbiHozzászólás 2004-12-07 15:56 |  #162
Ezt fizikus írta:
Üdv kedves Zenebarátok!

Engem is utolért a megfelelő digitális zongora kiválasztásának "nyűge". Rengeteg netes utánajáráson vagyok túl, meghallgattam demo mp3-akat, elolvastam néhány vásárlói értékelést, de még mindig nem tudok dönteni. Viszont volna hozzáfűznivalóm a hőn áhított élethű zongorabillentés témájához. Mit is keresünk? Mivel ahány zongora/pianínó, annyiféle billentés, szinte minden darab egyedi. Egyszer voltam az opera halljában jó régen zongorakíállításon, és ott volt alkalmam Bösendorfer nagyzongorákat és Goenczy pianínókat is kipróbálni, de az évek során számtalan más hangszer is járt a kezem alatt. Ezeket ugye általában a sztenderd kedvenc dalaimmal szoktam tesztelni, tehát igazi dalfüggetlen összehasonlításnak vetem alá őket.
Vegyük most a billentést, a hangról feldkezzünk el. Eleve óriási különbség van a nagyzongorák és a pianínók billentése között, ami alapvetően a húrok helyzetéből ered. Egy pianínóban a függőleges húrt vízszintesen üti meg a kalapács, így az útja végén már szinte alig emelkedik valamit, tehát kisebb erővel lehet "emelni" Ez azt jelenti, hogy a pianínókban a keményen induló billentés a vége felé könnyebbé válik még akkor is, ha az L alakú bak nem fordul ki a kalapács alól, ami eleve tehermentesíti a billentyűt. A nagyzongorákban a húrok vízszintesek, a kalapácsok meg alulról, függőlegesen ütik meg őket. Itt is egy tengely körül forog a kalapács, csakhogy az útja elején még ferde a kerültei mozgás, a végén pedig már vízszintes, tehát az elején kisebb erővel lehet emelni, a végén nagyobbal, persze addigra rendes ütésnél már kiakad az L alakú bak. Ez a kétféle kalappácsmechanika viselkedés bizony eléggé eltér.

folyt. köv. a húrokkal és a hang sugárzási teljesítményével

KorábbiHozzászólás 2004-12-10 10:47 |  #163
Ezt fizikus írta:
beleástam magam a témába, ebből honlap lesz :)
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2004-12-10 12:07 |  #164
Ezt Barna írta:
Szia fizikus!

Inkáb írj róla egy cikket vagy cikksorozatot és megjelentetjük az "Okosság-Magazin" oldalon.
Sőt, máshol is... kérlek, keress meg, ha tudsz! hangmester@hangmester.hu

Kösz!

KorábbiHozzászólás 2004-12-10 12:37 |  #165
Ezt madottA írta:
Barna nektek nincs Fatar?

Érdekelne midi billentyuzet olcson! Üdv!
attilahun2003@yahoo.de

KorábbiHozzászólás 2004-12-10 13:33 |  #166
Ezt fizikus írta:
Függetlenül bármiféle jövőbeli irománytól, tegnap kipróbáltam néhány digitális zongorát három gyártótól is. Az egyik boltban modelleket is tudtak mutatni a billentésekről, és kis utánajárással a neten is megtaláltam a konkurencia kalapácsmechanikáinak képeit. Bármiféle állásfoglalás nélkül javaslom mindenkinek, hogy nézze meg "belülről" is vásárlás előtt, hogy mit is vesz, illetve megnyugtatásul: az összes gyártó drágább kalapácsmechanikája jó konstrukció, a Fatar alapmodelljéhez képest mindenképp. Viszont én rögtön szembetaláltam magam ezek egyik hiányával is, amelyen csak a legdrágább, teljes zongoramechanikás típusok képesek túllépni, ez pedig nem más, mint a rendes zongoráknál kis kitérésű de gyorsan lenyomott billentyűzéssel elérhető halkabb hangok ügye. Az alap és közepes szintű kalapácsmechanikákban a sebességérzékelőt ugyanis ilyenkor nem éri el a billentyű.

Lesz itt sok érdekesség

KorábbiHozzászólás 2004-12-10 14:12 |  #167
Ezt madottA írta:
Woww te aztán adsz a részletekre! Kíváncsian várom a további infokat :) (mint gitáros, hobby billentos)

KorábbiHozzászólás 2004-12-10 22:26 |  #168
Ezt madottatinotlog írta:
Nem tud valaki magyar leírást fatar sl-61 -hez?
Köszi!
attilahun2003@yahoo.de

KorábbiHozzászólás 2004-12-15 15:58 |  #169
Ezt fizikus írta:
Nemsokára felteszem a begyűjtött képanyagot egy ingyenes tárhelyre, egyenlőre szöveg nélkül.

Más. Legutóbbi boltlátogatásomkor többek között a Yamaha P-90-est is kipróbáltam, és egyvalamiben nagyon eltért a többitől a billentése: a mély hangoknál a billentyűk erősen visszaütnek, "pattognak" az erősebb ütésekkor. Ez elég egyedi jellemző, ami rögtön feltűnt. Most hogy ez jó vagy sem, ezt döntse el ki ki magának.

Kérdezném viszont a többiektől, hogy vajon hol lehet bp-en Kawai digitális zongorákat kipróbálni?

Barnát pedig kerestem az iqc-n

KorábbiHozzászólás 2004-12-16 14:07 |  #170
Ezt fizikus írta:
http://digizong.fw.hu

Ide tettem fel a képeket, és itt lesznek később a további tartalmak is.

KorábbiHozzászólás 2004-12-17 10:47 |  #171
Ezt fizikus írta:
meghallgattam a Yamaha megfelelő honlapján a húrrezonanciás és anélküli demójukat a zongorahangnak. Tényleg ott a különbség. Kár, hogy ez már csak a drágább, CLP-150-nél kezdődő típusokban van benne :(

KorábbiHozzászólás 2004-12-17 17:23 |  #172
Ezt Kether írta:
Helló! Tud nekem valaki valamit mondani a Casio Privia PX-100-ról? Az az igazság, hogy elektromos zongorát akarok venni, viszont nincs rá sok pénzem (kb150), tudom-tudom mindenki fikázza a Casiot, de nekem valahogy ez a hangszer nem tűnik olyan szarnak. Persze én nem értek hozzá, úgyhogy örülnék, ha tanácsot tudnátok adni, hogy ezért az összegért mit tudnék venni. Fontos, hogy semmiféleképpen sem szintit akarok, hanem digitális zongorát!!!

KorábbiHozzászólás 2004-12-19 12:58 |  #173
Ezt Kether írta:
Senki sem tud segíteni egy kezdőnek, aki olcsó digitális zongorát akar venni?

KorábbiHozzászólás 2004-12-19 14:03 |  #174
Ezt fizikus írta:
Kedves Kether!

Ha visszaolvastad a topicot, akkor sejtheted, hogy nem véletlenül fikázzák a PX-100-at. Olcsó húsnak... De ha Te kipróbáltad, Neked tetszik, és Neked megfelel, és úgy sincs rá több pénz, akkor nem nagyon lesz más választásod. Legfeljebb egy használt Korg SP200 vagy Yamaha P80 vagy más P sorozatú darab, de ezeket is inkább külföldről, mert az erős forint miatt szinte minden olcsóbb kint átszámítva. Ez persze egy picit többe lesz, de hátha ki tudod fogni. Irány Bécs?! Sőt, lehet, hogy még a Casio is olcsóbb kint.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2004-12-19 15:13 |  #175
Ezt Kether írta:
Nos, pont az a bajom, hogy elolvasva a topicot sem lettem sokkal okosabb konkrétan a Casio termékről. Kábé 1 ember írta azt róla, hogy nem tetszik neki a hangja, ami alapból elég szubjektív dolog. Nekem elsősorban gyakorlásra(!!!) kell, teljesen kezdő vagyok, így az ár mellett a billentés lenne a legfontosabb, tudom, hogy 150-ért nem válogathatok kedvemre, de azért nem akarom az első utamba kerülő hangszert megvenni, többet nemigen tudok rákölteni, ezért érdekelnek az alternatívák, de a rengeteg leíráson kívül és persze a letölthető hangmintákon kívül nem találtam túl sok személyes taptasztalatot pl. a Casio-ról. (Ellenben találkoztam sok olyannak, aki már azért leszarozta, mert Casio és még csak ki sem próbálta) Számomra a Privia PX-100 is egy alternatíva, mert számomra nem tűnik rossznak (még a hangmintákat meghallgatva sem), viszont pont azért érdeklődöm a fórumokon, hátha ezért az összegért mások mást vennének, ami talán nekem is jobban megtetszik, ha megismerem. Eddig nem jártam túl nagy sikerrel...:(

KorábbiHozzászólás 2004-12-19 21:58 |  #176
Ezt Barna írta:
Szia,

én sem szidnám olyan egyértelműen a CASIO-kat, mert bár minőségben "visszafogott" hangszerek, az áruk is jócskán olcsóbb a Roland-nál, Yamaha-nál, KORG-nál.

Haq olcsón szeretnél digitális zongorát venni, írj mailt!
hangmester@hangmester.hu

KorábbiHozzászólás 2004-12-20 12:02 |  #177
Ezt fizikus írta:
én kicsit pontosítanék: nem minőségben, hanem tudásban visszafogottak a Privia hangszerek. Ezt a kevesebb tudást kisebb áron, de szerintem azért jó minőségben nyújták. Én kicsit kipróbáltam a PX-100-at egy boltban, pontosabban leütöttem bár billentyűt. Tkp. a kalapácsmechanikás érzés megvolt, bár nekem kicsit "cuppogósnak" tűnt, aminek valami súrlódás lehett az oka. Nem volt fülsértős a zongorahangja sem, igaz én csak a középső oktávoknál ütöttem. A netes hangminta mindenesetre rosszabbnak tűnt. A harmony-central oldalon két felhasználói vélemény található róla, mindkettő pozitív, főleg az ár-érték arányt tekintve. Szerintem gyakorlásra mindenképp jó lehet. Másrészről az adatlapok alapján nálam két Casio termék is elődöntős lett, igaz a drágábbak közül.

KorábbiHozzászólás 2004-12-20 15:37 |  #178
Ezt Kether írta:
Igen, a Harmony-Centralon én is olvastam a pozitív véleményeket. Nos, egyelőre úgy tűnik, hogy nálam ez a befutó nagyrészt az ára miatt, de holnap megyek egy boltba és kipróbálom személyesen is.:) Barna, nálatok lehet venni PX-100ast? Ha igen, akkor mennyi?

KorábbiHozzászólás 2004-12-20 15:46 |  #179
Ezt Kether írta:
Ja igen... Való igaz, hogy minden olcsóbb Bécsben, vagy ha úgy tetszik Ausztriában. Konkréten a Casio PX-100 magyarországi ára kb 150eFt (ennél olcsóbban nem láttam), Ausztriában pedig úgy 130eFt. Egy gond van csak, ha kiutazom már 10e Ft a benzinköltség és rámegy egy napom, tehát spóroltam összvissz 10e Ft-ot. A bökkenő ott van, ha neadjisten valami gáz van a cuccal, mert akkor lehet kiutazni újabb 10-ért és még ki tudja hányszor...:(

KorábbiHozzászólás 2004-12-20 16:58 |  #180
Ezt Barna írta:
SZia,

igen, van. 146 000 Ft. Mi vagyunk a legolcsóbbak. De csak karácsonyig!
Hívj, ha érdekel:
20/ 971 8465

KorábbiHozzászólás 2004-12-20 17:24 |  #181
Ezt Kether írta:
És karácsony után mennyi lesz?

KorábbiHozzászólás 2004-12-21 02:10 |  #182
Ezt Barna írta:
Azt nem tudom, de az biztos, hogy akkor is mi leszünk a legolcsóbbak..!
hangmester@hangmester.hu - Majd érdeklődj, ha aktuális!

KorábbiHozzászólás 2004-12-21 09:56 |  #183
Ezt Kether írta:
Hmm, lenne még egy hangszer, amiről nem tudok semmit...:) Ez a Thomann DP-40. Mit tudtok róla???

KorábbiHozzászólás 2004-12-27 10:59 |  #184
Ezt pgyalog írta:
Kurzweil SP76-osról van valakinek tapasztalata?

KorábbiHozzászólás 2004-12-27 19:01 |  #185
Ezt zola írta:
Mennyit ront, ill. javít a hang minőségén, az hogy milyen minőségű kábellel van összekapcsolva a digitzongim az erősítővel? Árban elég nagy különbségek vannak. Hangzásban is megmutatkozik, ez a különbség (jobb az átvitel), vagy teljesen mindegy.

KorábbiHozzászólás 2004-12-28 00:51 |  #186
Ezt Barna írta:
SZia zola!

Természetesen befolyásolja, de az sem mindegy ugye, hogy milyen erősítőn és hangfalon használod. Ha GENELEC, vagy MACKIE rendszered van, akkor meg fogod hallani egy rossz és egy nagyon jó kábel átvitele közötti minőséget, de egy hifi cuccon nem..

KorábbiHozzászólás 2004-12-28 14:15 |  #187
Ezt zola írta:
Yamaha P90 + Roland KC-550 a jelenlegi cuccom, ez utóbbit te szállítottad, még egyszer köszi érte. Nos ebben az esetben szerinted hallható a különbség a kábel minősségétől függően? Köszi a segítséget.

KorábbiHozzászólás 2004-12-31 00:43 |  #188
Ezt fizikus írta:
frissítettem
http://digizong.fw.hu

KorábbiHozzászólás 2005-01-09 10:10 |  #189
Ezt Musicman írta:
Csak érdekelne a P50-es Technics zongora ára, hogy mennyiért szerzhető be, ill. hogy te mennyiért válnál meg tőle?
Üdv!
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-09 20:32 |  #190
Ezt kawairol írta:
Az alábbi oldalon vannak Kawai hangminták, igaz, hogy nem a csúcsprofi kategória, de jó. www.kreativfoto.hu/kawai
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-09 21:56 |  #191
Ezt aBarna írta:
Szia fizikus!

Kérlek, keress meg a hangmester@hangmester.hu címen!
Előre is köszönöm!

KorábbiHozzászólás 2005-01-10 22:33 |  #192
Ezt Rock"N"Roll DOKI írta:
Helló Mindenki! A segítségeteket kérném!Van egy RD-100 rolandom de nagyon kevés hangszín van benne.Szeretnék egy hangmodult, mivel a zenekarommal Toto valamint instrumentális blues nótákat játszunk. Milyen hangmodul lenne ezekhez a stílusokhoz megfelelő?vagy jobban megérné egy másik zongi?

KorábbiHozzászólás 2005-01-10 23:03 |  #193
Ezt Barna írta:
Szia,
én az XV2020-at ajánlom.
Küldjek róla anyagot?
Ha küldesz egy mailt a hangmester@hangmester.hu címre, én vagy a kollégám küldünk rla képet, leírást, árat!

KorábbiHozzászólás 2005-01-11 20:21 |  #194
Ezt fizikus írta:
Nincs valakinek a tulajdonában Roland FP-2 vagy FP-5, aki meg is tudná osztani velünk a tapasztalatait?

KorábbiHozzászólás 2005-01-11 21:00 |  #195
Ezt radulycsaba írta:
barna!
az XV2020-as engem is érdekelne.
ha tudsz, küldj róla anyagot és árajánlatot
kösz!

KorábbiHozzászólás 2005-01-12 15:59 |  #196
Ezt Th írta:
eladó roland ep-760 állvánnyal, sustain pedállal töléletes állapotban. 110 000Ft.70/620-9871

KorábbiHozzászólás 2005-01-13 08:27 |  #197
Ezt Barna írta:
XV2020

hamarosan fent lesz oldalunkon is, de addig is itt mindent megtalálsz róla:

http://www.rolandee.hu/products/hangmodulok/XV-2020/

A hivatalos ára 175 000 Ft
Ha esetleg máshol olcsóbban kíválnák (Magyarországon nem hiszem), akkor megoldjuk...!

KorábbiHozzászólás 2005-01-13 08:28 |  #198
Ezt Barna írta:
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy azért ajánlottam, mert én ezt venném meg.

KorábbiHozzászólás 2005-01-13 12:01 |  #199
Ezt zoly írta:
>>> Zoly!! NE A ROLAND FÓRUMBAN HIRDESS YAMAHA HANGSZRT? PLZ! - Barna <<<

KorábbiHozzászólás 2005-01-13 14:04 |  #200
Ezt zoly írta:
Bocs! Figyelmetlen voltam.

KorábbiHozzászólás 2005-01-13 19:24 |  #201
Ezt Th írta:
#196

KorábbiHozzászólás 2005-01-14 09:48 |  #202
Ezt Jimi84 írta:
Helo mindenkinek!!Budapesti zenekar keres billenytyűst!!!Sűrgős lenne:-D koncert már februárban!!Próbahelység megoldott,csak legyen egy saját hangszered amin jól jáccol:-D 19-21 év közöttiek jelentkezését várjuk.lehetsz fiú vagy lány..nekünk tök mind1...06204421938...hívhatsz is..vagy írhatsz sms-t is..gyere el a próbánkra és megnézel minket csak saját számokat játszunk...vagy emailban:jimi1984@freemail.hu

KorábbiHozzászólás 2005-01-14 10:46 |  #203
Ezt preamp írta:
Kedves Fizikus! Az FP5 és az FP2 közül inkább az elsőt ajánlanám. Én nem annyira tudom, hogy milyen elven működnek a digitális zongorák kalapácsmechanikái, de az biztos, hogy az FP5 érzetre sokkal élethűbb billentyűzettel van szerelve. Többször is kipróbáltam mind a kettőt és az FP2 CPA-5 kalapácsmechanikája nem tetszett. Ez nem jelenti azt ,hogy nem lehet rajta zongorázni, de a lényeg abban rejlik, hogy az igazibb hatás lényegesen elmerad az FP5-től. Én inkább a nehezebbet választottam(FP2-14kg, FP5-21kg). Az igazság az, hogy olyan színpadi zongorát kerestem, aminek a billentése hasonlít a Yamaha CLP 130-hoz. A 130-as hordozható változata a P 90, de az túl drága, mert csak 14 hangszín van benne. Az FP5 rendelkezik egy GM2 hangszíntárral, ami elég jó, bár aki ismeri a Roland hangszereket az hallja, hogy régebbi modulok hangszíneit válogatták össze. Ez nem feltétlenül baj! A Session partner is ezt használja, és én jókat szoktam gyakorolni vele. A zongora mintákkal kapcsolatban a Yamaha is és a Roland is visszacsatolt mintákat használ. A Yamahánál én egy kicsit későbbre tettem volna a loop pontokat. A CLP 130 esetében biztos , hogy több rétegű a zongora minta, és van key off sample. Az FP5-nél nem tudom eldönteni, hogy többrétegű a minta vagy sem . Lehet, hogy egy filterrel játszanak ügyesen Rolandék, amit velocity-vel vezérelnek. Nem tudom. A key off sample érzet is szimulálható az egyes hangok lecsengésének hosszabra hagyásával. Míg a Yamaha elárulja a titkot ezzel kapcsolatban és az is köztudott, hogy a zongora minta 22Mb, addig a Rolandról ilyen adatokat nem találtam. Az FP5 zongora hangzása nem marad el a Yamaha hangjaitól. A minőség azonos, bármi is legyen a Roland trükje. A zongorahang karaktere inkább Steinway zongora. Az FM Rhodes hangszínek nem olyan jók, de használhatóak. A zongora minta loop pontjai talán szerencsésebb helyen vannak, bár játék közben ez egyik hangszernél sem hallható. Mind a kettőben van húr rezonencia, ami loop pontját tekintve lehetne hosszabb, de azért hihető így is. Az FP2 az ugyanaz, mint az 5 csak a virtual organ nincs benne(regiszterenként változtatható Hammand hangzás). Ez egy koncerten azért hasznos lehet. Összefoglalva csak azt nem értem, hogy miért kell még ma is a rammal spórolni. Ezt minden gyártónál megfigyeltem, hogy a fillérekbe kerülő memórián spórolnak. Ha nem akarnak ezekbe a drága zongorákba még több ramot rakni, akkor kihagyhatnának néhány felesleges hangszínt, mint például az akusztikus gitár, ami semmire sem jó. Helyette lehetne a zongora minta hosszabb!!!!

KorábbiHozzászólás 2005-01-14 15:43 |  #204
Ezt fizikus írta:
Kedves Preamp!

Köszi az tanácsokat.
Az FP2 mechanikáját én is gyengébbnek találtam, nem éreztem rajta a fokozatosságot. Egyéb tekintetben viszont nem sokkal tud többet, mint az FP5. A GM2 hangszíntárnak igazából nem érzem szükségét, és egyébként az eladó szerint az FP sorozat PCM hangjai összesen 64Mb-on vannak, úgyhogy ezt kell elosztani kb. 60 hangszínre. Ha 128kbit/sec MP3 tömörítést veszek, az kb. 1 perc/hangszín átlagban, tehát nem sok réteg lehet mintavéve. Sebességben én 2-re tippelek, hangmagasságban meg illene legalább minden oktávra egy. Ez összesen 14 réteg lenne, durván 15, azaz 4 mp jut egy mintára. Ha a zongorák átlagosnál több memóriát kaptak, akkor jó esetben lehet vagy 8 mp.A P90-et még nem igazán próbáltam ki, viszont az FP-ken én tisztán hallottam a loop-olást. A key-off sample-t én sem ítélem túl fontosnak, a netes hangminták szerint alig hallottam eltérést.
Az FP zongorahangzásával nem volt gondom sem a boltban, sem a netes mintákkal, nekem elég csengő volt, főleg az RD700-hoz képest. Húrrezonanciáról nem írnak a neten. Végeredményben most tkp. az a kérdés, hogy meg akarom-e fizetni a GM2, a felezős pedálfunkció, az usb, a session partner és a 60 PCM hangszín hozta többletet és a hangszórókat, és a sustain minták hiányát a P90-hez képest.
És persze ott a billentésbeli eltérés a két gyártó között.

KorábbiHozzászólás 2005-01-14 22:54 |  #205
Ezt preamp írta:
Elgondolkodtató adatok ezek! Az FP5 Grand pianó hangzásánál van sustain minta, és elég meggyőző a zongora hangzás. Ma direkt figyeltem a billentésre és délelőtt a Yamaha CLP 130-at használtam, délután pedig az Fp-t. Az FP5 közelít egy angol mechanikás zongorához, a CLP 130 ami ugyanaz, mint a P90, pedig inkább pianinó hatást kelt. Ha az adataid nem csak feltevés hanem valóság a mintákkal kapcsolatban, akkor ezek a legjobb MP3 minták.Egyébként akkor jól átvertek mindenkit, és néhány pozdorja lapért meg műanygért csillagászati árakat kérnek mind a két cégnél. Árban a P90 14 hangszínnel kb 300 ezer körül van. Az FP5 392 ezer. Valóban nem feltétlenül kell a GM2 hangforrás, de mindenki másra használja a hangszereket.Én örülök a session partnernek, mert jobb dobbal játszani, mint metronómmal.Izlés kérdése. A zongora minták loop pontját minden digitális zongorában hallani lehet ebben a kategóriában. A Rolandnak még a HP 11-es baby grand hangszerében is ez szól. Ez talán az egyik legdrágább zongora. A Yamaha legnagyobb modelljében más hangkeltést alkalmaznak. Itt jobbak a hangminták. Az a baj, hogy a Kawai és társai nem kipróbálhatóak és ezért nem is tudom milyenek, de kiváncsi lennék rájuk. A Korg már a demók alapján sem tetszett. Egy Gem sorozatot próbáltam még ki, és való igaz pozdorja ide vagy oda az aztán le volt fényezve mint egy valódi . Természetesen a közép kategóriáról van szó. A billentés is rendben volt, csak a hanggenerátor nem volt a helyzet magaslatán, ezért esett ki a versenyből nálam.Egyébként igazi szobadísz! A P90 esetében is hallani a loop pontot. A Piano 2 hangszín , ami egy fényesebb, popzenébe jobban illeszkedő zongora, de nincs sustain minta és key off sem. Csak a Piano 1 tartalmazza ezeket. A Fender zongora az mind a kettőben kifogástalan. Az FM Rhodes két rétegű minta, a Yamaha DX7 Rhodes zongorájára hasonlít. Loop pont itt is van, de elég ügyes helyen így én kiegyeztem vele, bár volt DX7 hangszerem mégis elfogadtam a loop pontokat. Az orgonák jók, a harpsicord rendelkezik key off sample hangokkal. A Rolandnál két vagy három zongora hangszín is van, ami sustain sample-t kapott. Ők húr rezonanciának hívják, de hallani a zongora fa testét is. Annyi csak a bajom, hogy mindegyik gyártó rövidke mintákat használ. A hangszórókkal kapcsolatban csak annyit, hogy a beépített hangszórókon a Yamaha is és a Roland is jól szól, és el tudom hinni ,hogy valóban zongorázom. A stúdiómban más hangfalakon hallgatva, ez nem mindig mondható el. Főleg ha egy olyan cd-t hallgatok ahol biztosan tudom, hogy a zongora az igazi. Ha MP3 mintákon játszom akkor minden elismerésem a hangszergyártóké, mert az említett modellek P90, FP2, FP5, tényleg szépen szólnak és használhatóak klasszikus zenére is és a pop zenében is. Néhány világsztár nem sokat gondolkozik a loop ponton, hanem lemezeket csinál és jókat.Érdekelnének a további észrevételek digitális zongora ügyben a jövőben is.

KorábbiHozzászólás 2005-01-15 01:47 |  #206
Ezt fizikus írta:
Nem tudom, miért meglepő a hangminták tömörítése. Anélkül min. 512 mbyte ram kéne, az pedig kész pocsékolás volna tömörítés nélkül. az más kérdés, hogy ahogy más is kérdezet, miért nem lehet pl. 256 mbyte tömörített hangminta a gépekben? Egyébként mintha a Kawai Harmonic Imaging technológiájának a neve épp ez volna. Valahogy el kellett nevezni a hangtömörítést, hogy ne kerüljenek egy liszensz alá az MP3 algoritmussal. Ettől függetlenül nem csak pozdorját kapunk, hanem rengeteg fejlesztésnek az árát kell megfizetni, amit a mérnökökre költöttek. Azért egy egész architektúrát összerakni nem kis dolog, már eleve a szoftvert megírni, aztán 64 csatornás digitális vagy analóg keverő, polifónia kivágási algoritmus, hangmintarögzítés, stb.

KorábbiHozzászólás 2005-01-15 22:19 |  #207
Ezt preamp írta:
A tömörítés azért meglepő, mert egy jól digitalizált hang a tömörítés során veszít a hangminőségből! Sok embertől hallom, hogy 128 Kb/s MP3 az cd minőség, holott ez nem igaz. Az MP3 az eredeti hangforráshoz képest először az alsó és felső frekvencia tartományát veszti el. Nagyobb tömörítésnél az Attac is veszélybe kerül, majd az egész minta egy karcos idegesítő kusza jellé alakul.Sajnos néhány hanglemez megszólalása is manapság a divatos, elterjedt MP3 szerű hangzást követi. Remélem a digitális zongorákban nem ilyen eljárást alkalmaznak, hanem a tömörítés jobb algoritmussal történik. Valóban a fejlesztést kell megfizetni, bár a 64 csatornás keverő algoritmusokat már minden számítógépes szoftver szintetizátor tudja. Nem értem még mindig, miért kell a rammal spórolni. Egy 400 ezerbe kerülő hangszerben lehetne egy vacak 512 MB pc-s ram. Ezt már minden sarki számítógép alkatrész árus fillérekért árulja. Akkor lehetnének akár AIFF minták vagy Wave-ok a zongorákban.És ezeket a fejlesztéseket egyébként sem a hangszer cégek találták ki. Ez olyan, mint amikor ismerjük a villany motort és a kereket, és ezekből építhetünk akár takarító gépet vagy akár troli buszt is. Ezzel együtt jó az FP5 és a CLP 130.Ha van olyan oldal(találtál?), ami a Roland hangszerek hangtömörítési eljárásáról szól, azt szívesen megnézném.

KorábbiHozzászólás 2005-01-15 22:29 |  #208
Ezt laikus írta:
Milyen digizongorák vannak amiknek jók a hangjuk, és olyan max 150-be kerül?

KorábbiHozzászólás 2005-01-16 11:19 |  #209
Ezt Barna írta:
Sajnos semmilyen..
De ha írsz egy levelet a hangmester@hangmester.hu-ra, szívesen küldök anyagot az összes digitális zongoráról, melyek beleférnek a 150 000 Ft-os árkategóriába!

KorábbiHozzászólás 2005-01-16 13:37 |  #210
Ezt Th írta:
#196
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-17 10:50 |  #211
Ezt fizikus írta:
Végre pezsgünk! :)
Akkor a hangtömörítésről.
Én spec. meg szoktam elégedni a 128kbit/sec (sztereo)tömörítéssel, mert ekkor még alig veszteni valamit, viszont sok helyet lehet nyerni. Ha abból indulunk ki, hogy már a tömörítetlen hang is mintavételezve van és kvantálva, és csak véges pontossággal lehet eleve visszaállítani, elfogadható időn belül meg pláne, akkor leszögezhetjük, hogy a digitalizált hang eleve "tele" van kvantálási és mintavételezési zajjal. Ehhez képest egy kis tömörítés érzésem szerint meg sem kottyan neki. És hogy mit vesztünk először a tömörítési fok növelésével? Az mp3 kb. ugyanaz, mint a jpg, csak egy dimenzióban (ne tessék megkövezni a z egyszerűsítésért). Egyre kisebbre tömörített jpg fájloknál meg lehet nézni, hogy hogyan tűnik el a kép. A hangnál először nem eltűnnek a magas és nagyon mély frekvenciás komponensek, hanem egy kicsit módosulnak (ez egyfajta kvantálás, csak már 1-2 bittel durvább, mint az eredeti), hogy jobban passzoljon rájuk a statisztikus tömörítés, és egy kicsit elnyomják őket. Ha eddig és nem tovább tömörítenek, akkor szerintem nincs baj. Szóval erről tényleg jó volna többet tudni. A RAM kispórolása meg nekem is rejtély.

KorábbiHozzászólás 2005-01-19 14:26 |  #212
Ezt pgyalog írta:
Yamaha P80 és P90 közti különbségről van valakinek infója?
P90-et próbáltam: jó billentés, megfelelő zongorahangok és egész jó érzetet biztosít.
A P80 mivel kevesebb?

KorábbiHozzászólás 2005-01-21 12:56 |  #213
Ezt preamp írta:
A P80-as hangját ugyan nem hallottam, de a billentyűzetben van különbség. A P 90-es az ugyanaz a hangszer, mint a CLP 130. Jó billentés, szép hangzás, csak egy kicsit drága. Nézelődtem mindenfelé és nem igazán értem, hogy ha a Roland G 70-es egy hangonként mintavett 64Mb-os zongorát tartalmaz, akkor ezt az FP széria miért nem kapta meg, hiszen ennek a hangzásnak kellene lenni a Roland digitális zongorákban.Találtam Kawai zongorákat is. A hangját nem hallhattam sajnos, mert demókat nem találtam, de szolgáltatásban hasonló, mint a Roland vagy a Yamaha. Azt írják, hogy a Kawai digitális zongorák fa billentyűzettel szereltek. Jó nehezek lehetnek. Szerintem nem zavaró a műanyag billentyűzet. Az olasz Orla is gyárt digitális zongorát, és a Casio is. Kinézetre szépek, de a hangjukat nem tudtam meghallgatni. Érdekelne , hogy milyen a tömörített hang, ami benne van. A Roland lehet ,hogy a tömörítési eljárástól olyan sajátos hangzású! Egyéni hangja van, de jó hangja. Ezen lehetne órákat vitázni, mert a többi is egyéni hangzást ad. Nagy szempont lehet a hordozhatóság, és minél könnyebb, annál jobb de egy biztos, hogy egy értelmes zongora érzetű billentyűzet az nehéz. A másik tény az, hogy a színpadi modellekhez nagyon nehéz kemény tokot kapni. Ezt is gyárthatna vagy forgalmazhatna valaki!

KorábbiHozzászólás 2005-01-21 22:31 |  #214
Ezt PJazz írta:
Lehet, hogy elfogult vagyok, de szerintem a Roland zogorákat egyik sem éri utól! Zongorahangszínt még nem hallottam, ami jobb lenne, billentésben meg ki mit szeret!

KorábbiHozzászólás 2005-01-21 23:18 |  #215
Ezt fizikus írta:
Nem csak a Roland tömöríti a hangmintát, hanem szerintem mindenki. Csak másképp hívják, mint pl. harmonic imaging, meg egyéb marketingszólamok. És erős a gyanúm, hogy azért nincs minden digitális zongorában 256+ Mb memória, mert akkor senki sem venné a drágábbakat, elvégre ugyanaz a hang lenne benne. Ismerős valakinek a "butítva készül a típusszéria" fogalma?

KorábbiHozzászólás 2005-01-23 10:16 |  #216
Ezt preamp írta:
Tudom, ez olyan, mint a mobil telefon. Minden évben fejlettebb készülékek kerülnek a piacra. A digitális zongoráknál ez a marketing fogás kicsit lassabb szerencsére. A hangtömörítés módja vajon minden cégnél más eljárás, vagy csak más nevet adnak a tömörítésnek? Ezért lehet, hogy azonos kategóriák között is az egyik élethűbb a másik meg kevésbé? A Roland és a Yamaha között például csak ízlés beli különbségek vannak. A Roland előnyére válik, hogy a húr rezonanciát mellé lehet rendelni más zongora mintákhoz is. Azt nem lehet kijelenteni, hogy a Roland zongorahang a legjobb. A Yamaha is van olyan jó, csak más karakter.Az érdekelne, hogy Fizikus te végül melyiket választottad és, hogy miért.Normális kemény tokot vajon hol árulnak hozzájuk?

KorábbiHozzászólás 2005-01-23 10:20 |  #217
Ezt PJazz írta:
Normális keménytokot csak magamnak tudok csinálni!
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-23 15:58 |  #218
Ezt fizikus írta:
Én még nem választottam. Jelenleg ott tartok, hogy az FP-2 kiesett a döntőből, viszont tavasszal kerül forgalomba egy RD300SX jelű modell, amit szerintem tesztelni fogok majd. Ennél már kifejezetten írják a multilayeres mintavételezést, így ebből arra a szomorú következtetésre jutottam, hogy az FP sorozatban még nincs ilyen. Preamp, ez ügyben te vagy az első, aki nyilatkozni tudna: van vagy nincs az FP-5-ben több sebességréteges minta?
Kawai forgalmazót pedig még indig nem találok. És azt is megjegyezném, hogy a Roland bemutatóterem már 1 hónapja nem válaszol emailre...
Szóval MOST következnek majd az igazi boltlátogatások.
A honlapomra meg végre felraktam egy egyszerűsített billentési modell fizikai analízisét.
(digizong.fw.hu)

KorábbiHozzászólás 2005-01-24 10:47 |  #219
Ezt preamp írta:
A régebbi szintetizátorokban ha zongora hangszínt szerkesztettem, akkor mivel hiányzott a többrétegű minta, fogtam egy Pass filtert és ennek intenzitását a billentyűzet velocity-jével vezéreltem. A zongora hangzás így az erősebb ütéseknél fényesebb, a gyengébbeknél mattabb volt. Egész jó eredményeket lehetett elérni ezzel a technikával, bár az a korszak még a gyengébb minőségű sampling technika nem túl részletgazdag mintáit hordozta. Abban az időben volt divatos az L A rendszer ami az akusztikus hangszerek megszólaltatásánál úgy működött, hogy az adott hangszerre jellemző attack mintát vettek, legfeljebb kettőt, majd a lecsengést analóg oscillátorok modellezték különböző burkoló görbékkel. Ez abban a korszakban az F M szintézis után nagy dolog volt, hiszen ezek a hangszerek a maguk kis PCM mintáival doboltak, basszusgitároztak, tehát zenéltek.Ekkor kezdték az élő hangszereket a gépek helyettesíteni. Itt már a szintetizátor nem csak a billentyűs hangszerek szerepét játszotta. Idővel a sampling technika fejlődésével két részre vált az analóg modellezés, és az inkább akusztikus hangzásokra specializálodott sampling technika. Az FP5-ben nem hiszam, hogy szűrők lennének, inkább azt gondolom, hogy a zongora legalább három rétegű a húr rezonanciával együtt.Key Off sample az szerintem nincs. A Fender E Piano hangszín hallhatóan három rétegből áll.A GM2 hangok azok gyengébbek, de én csak zongorázom rajta leginkább. Érdekelne az RD 300 SX. Hol olvashatok róla? A tokról csak annyit, hogy ha magamnak kell megcsinálni akkor, hogy fogjak hozzá? Léckeret, merevítések, és furnér oldalak? Mi lehetne a külső borítása? Fülek, sarkok, élvédők? Már maga az FP5 21 Kg!

KorábbiHozzászólás 2005-01-24 22:03 |  #220
Ezt PJazz írta:
Sajnos a keménytoknak van egy olyen hibája, hogy marha nehéz, de autó szállítja vagy nem? És minél nehezebb, annál masszívabb. Kb. 8 éve letettem a kocsi mögé a hangszert tokostól mindenestől és véletlenül rátolattam ( én hülye ). A tok berepedezett, meg újat is kellett csinálnom, de a hangszernek semmi baja sem lett!!! Szerintem megérte kínlódni a tokkal!

1, Mérd meg milyen magas a hangszered és vegyél 2-3 centivel nagyobb fenyő ( ez is megteszi ) deszkát ( 28 mm vastagságút ). Ez lesz a tok oldala. Csiszolni sem kell az OBI-ban magkapod csiszolva, ha nincs hozzá géped. Olyan hosszút vegyél kettőt, amilyen széles a hangszer + 30-40 mm, meg olyat kettőt, amilyen hosszú + 30-40 mm.

2, Megcsinálod belőle a keretet és összecsavarozod! ( legjobb a konfilmator csavar, de ehez külön fúrócucc meg kulcs kell )

3, Ezután már csak be kell boritani. Ha olcsóbbat és könnyebbet akarsz, akkor OSB lappal, ha drágábbat és nehezebbet, akkor rétegelt lemezzel ( ezt még csiszolni sem kell )
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-26 10:25 |  #221
Ezt Barna írta:
Kedves laikus!

Jó hírem van! A Yamaha YDP-110 digitális zongora akciós (az oldalon nincs kint, mert csak néhány db van belőle), most 199 900 Ft-ért elvihető!

KorábbiHozzászólás 2005-01-26 11:42 |  #222
Ezt laikus írta:
Köszönöm Barna!

KorábbiHozzászólás 2005-01-27 13:43 |  #223
Ezt pecsiba írta:
nem csak azzal lehet borítani. Az enyém kartonplaszttal van + padlószőnyeg. Könnyű, praktikus, meg véd is.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-30 11:13 |  #224
Ezt WD írta:
Sziasztok!
Nálam is most aktuális dig. zongi vásárlása. Kb. 300-350e forintot tudok rá költeni. Ezidáig a Korg SP300 állt nyerésre (a beépített hangszóró miatt, de mivel a fórumozók többsége a Yamahák mellett áll ki és a bolti eladóknál ugyanezt tapasztalom meghallgattam Ymahákat is.
Ebben az árkategóriába a P-90-es színpadi és a P-120-as "home" tartozik. Szinpibb a P-90 (több hangszín, 3 rétegű hagminták), de csak hifire tudnám kikötni.
Kérdés: MEG FOG-E SZÓLALNI A HIFIN MINDEN HANG, ÉS HA IGEN, HOGYAN?
Ha nem, milyen speciális erősítést ajánlotok a zongora mellé?
előre is köszi!

KorábbiHozzászólás 2005-01-30 21:49 |  #225
Ezt PJazz írta:
Pecsiba!
Nagyon sok megoldás van! Én csak egye-kettőt írok le!
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-01-31 12:13 |  #226
Ezt nsepp írta:
WD!

Erősítőben nem tudok nyilatkozni, de ne csak azt vedd figyelembe, hanem a hangfalat is! Így együtt már szép összegre jöhet ki a kettő. Az erősítő zaja, bemeneti impedanciája és torzítása is fontos, a "HIFI" az olcsóbb árkategóriában nem mindig high-fidelity...
Nagyjából mindenfajta erősítővel tudsz belőle kezdetleges hangosítást csinálni. Ha azonban a hanghűség a fontos, be kell ruháznod egy jobb fülesbe.
Én az otthoni Clavinovám mellé egy Sennheiser HD-470-es fejhallgatót használok (11-12 ezer Ft-ért vettem), és bátran állíthatom, hogy kiváló audio paraméterei vannak, és gyönyörűen szól.
Egyetlen hátránya, hogy hosszabb használat után nyomja a lapátfüleimet. Én tehát a fülesre szavaznék, bár igaz, a CLP-ben van beépített hangszóró. ha nem lenne, talán én is arra vágynék...

KorábbiHozzászólás 2005-01-31 17:03 |  #227
Ezt fizikus írta:
Örömmel jelentem, hogy túl vagyok az első részletes teszten. Most a P90 volt górcső alatt. Tkp. minden trükkös teszten átment, de azért találtam problémákat is, amelyek azonban részben nem típus- vagy gyártóspecifikusak.
Először is az állítható billentésérzékenység CSAK a hangszínre vonatkozik, a hangerő dinamika nem állítható, mindig ugyanolyan nagy, mint egy koncertzongoráé. Pedig szerintem ezt is érdemes volna állíthatóvá tenni. A másik, hogy valahogy ezekkel a kétrészes kalapácsmechanikákkal nem igazán lehet gyorsan ismételni úgy, mint akár egy nem jól beállított, de igazi pianínó mechanikán. Ami már specifikusabb, de ebben gondolom a többi típus sem tér el, hogy részben minden hangszín sztereo, mivel a magasabb hangok billentyű felé haladva eltolódik az egyensúly a két oldal között, amit pedig sztereo mintavételezésnek hívnak, az csak annyit tesz, hogy egy billentyű hangjának mélyebb és magassab komponensei szólnak kicsit eltérő oldalról. Ez viszont az előző sztereofónia mellett szinte már nem is hallható játék közben, igazi "vájtfülűség" kell hozzá. A 24 hangszínből 5 rendelkezik többrétegű dinamikus hangmintákkal, a többi nem, beleértve a GP-2-t, ami elég fura dolog, elvégre ez főhangszere egy ilyennek. Köszönhetően a marketing osztálynak nincs line-in,viszont az utánpedálozás nagyon jó, a sustain minta meg tkp. rezonanciás mintát jelent lenyomott pedállal.
A hangszínekkel meg voltam elégedve, kivéve pont a GP1-el, ahol tényleg ott van az a zavaró sípoló hang a felső harmadban, amiről márhol írtak, de ellentétben az ott írtakkal ennek szerintem semmi köze a hangmintkához, mivel minden érintett billentyűnél ugyanúgy szól. Szerintem ez valami szoftverhiba vagy csipgyártási hiba vagy hasonló. A D4 hang is furán kilóg a sorból. A GP2-nél már nincsenek ilyen gondok, viszont nem olyan szép, és a GP1-el layerezve valami förtelem jön elő :( Röviden ennyi.

KorábbiHozzászólás 2005-01-31 17:05 |  #228
Ezt fizikus írta:
Egy dolgot felejtettem el ott a boltban is, meg itt is, ezért kérdés: a vonós és kórus hangszínek reagálnak a pedálozásra a P90-en?

KorábbiHozzászólás 2005-02-01 17:36 |  #229
Ezt zola írta:
Hello WD!

Nállam a Yamaha P-90 volt a nyerő, egy ideig anyagi megfontolásból én is csak a hifin keresztül hallgattam, ill. fejhallgaton meg egy házilag „összeeszkabált” hangfalon. El voltam keseredve, már-már azt hittem hogy elkapkodtam a vásárlást (2-3 hónapig tartott). Aztán vettem egy kombot (Roland KC-550). A külömbség leírhatatlan, gyönyörű hangja van a hangszernek.

KorábbiHozzászólás 2005-02-01 18:10 |  #230
Ezt Atesz írta:
Eladó egy Roland PK-5 DINAMIKUS MIDI LÁBPEDÁLSOR, tökéletes karcmentes állapotban 50.000FT Fatar Studio 610 Plus masterkeyboard, súlyozott, aftertouch érzékeny ugyanolyan állapotban 40.000FT és egy Midiman Merge 2x2 midimixer örök garanciával 14.000FT linkek: http://www.rolandee.hu/products/kiegeszitok/PK-5 http://www.musicindustries.com/manuals/fatar/studio610plus/fatar_studio610plus.pdf http://www.fullcompass.com/Products/pages/SKU--21461/ tel:06203730479

KorábbiHozzászólás 2005-02-01 19:38 |  #231
Ezt Atesz írta:
Elnézést, rossz helyre írtam

KorábbiHozzászólás 2005-02-01 21:50 |  #232
Ezt Imre írta:
Sziasztok.Mostanában egy igen zsebbe nyúlós dolog foglalkoztat.Sajnos hangszert kellene cserélni,ill váltani.Vendéglátózom,ezért nagyon nehéz ehhez megfelelő hangszert vásárolni.Eddig szintin játszottam,de egyre jobban érdekel egy jó zongora.Ezek közül a KORG sp-500./Ugytudom ebben automata kiséret is van./Erröl kérném véleményetek,ha valaki ismeri a hangszert,netán vendéglátós oldalról is.Előre is köszönöm!

KorábbiHozzászólás 2005-02-02 13:16 |  #233
Ezt WD írta:
Köszi mindenkinek a segítséget, majd meglátom mi lesz végül ebből...
Imre: Érdekes, hogy ezt az sp 500-at csak a www.h....z.hu-n látam, a korg hivatalos weboldalain sehol nincs. Az előbbi címen van róla egy rövid leírás, és valóban van benne kísérőautomatika. (bár én nemtom, az mi :)))Nézd meg ott.

KorábbiHozzászólás 2005-02-02 13:22 |  #234
Ezt CSabee írta:
HElló, én sajnos anyagi okok miatt megválnék yamaha p-80 elektromos zongimtól. Adok hozzá állványt is. 220 ezerre tartom, jó állapotú nem sokat használt

KorábbiHozzászólás 2005-02-03 21:13 |  #235
Ezt radulycsaba írta:
Sziasztok!
Zola! Én is hifin keresztül hallgatom a hangszert. Azt mondod, érdemesebb kombot venni? A KC-550 bevállt? Én is pont így vagyok az új hangszerrel. Megvettem, és kicsit zavar a hangja. Nagyon más egy kombón keresztül?
És a piszkos anyagiak hogy néznek ki kombó szinten? Mennyiért érdemes venni egy jót?

KorábbiHozzászólás 2005-02-03 23:17 |  #236
Ezt Barna írta:
Kedves Imre és WD!

Az SP500 hangszer létezik és valóban kisérőautomatikás.

Nálunk (www.HANGMESTER.hu) a bruttó ára 409 000 Ft. Bővebb információ: http://www.korg.hu/Korg_Hu/SP500_a.html#

-Barna

Természetesen díjmentesen kiszállítjuk Magyarország egész területén, s a helyszínen összeszereljük!

KorábbiHozzászólás 2005-02-03 23:19 |  #237
Ezt Barna írta:
Szia Csaba!

A Roland KC billentyűerősítőinek hivatalos árai:

KC550: 185 000 Ft
KC350: 139 000 Ft
KC150: 98 500 Ft

Szerintem egyébként ha kifejezetten billentyűerősítő, akkor Roland!

KorábbiHozzászólás 2005-02-04 13:49 |  #238
Ezt WD írta:
Ok, bocs Barna, hogy propagálom itt az ellencéget, de nálatok tényleg nem láttam a többi Korg között. Ja és valóban fenn van a www.korg.hu-n is. A korg.de-n nem láttam.
És esetleg tudja valaki, hogy mi a különbség a CLP 120as és a p120-as yamaha között? Nagyjából ugyanannyiba kerülnek, csak az egyik házas a másik meg nem.

KorábbiHozzászólás 2005-02-04 20:01 |  #239
Ezt zola írta:
Hello Csaba!

A két dolgot nem lehet egy napon említeni, mármint a hifi és a kombo közti különbséget.
Amennyire elkenődött voltam a hifi esetében annyira nem bírtam elszakadni a hangszertől amikor komboról szólt. Nem mindegy hogy egy telt, fényes hangot kapok, vagy egy színtelen, „szőrős” hang az eredmény. Ami a kínálatot illeti, a Rolandot mindenhol ajánlották. Amít személyesen próbáltam, a Peavey KB széria, amiből egyedül a KB4 ill. KB5 tetszett, igaz ezeket a USA-ban gyártják, míg a KB100 és társait valahol keleten gyártják (nem Japán). Ez utóbbit is teszteltem, de nem csak az olcsó munkaerő miatt kerül elvileg nagyobb teljesítménnyel is szinte fele annyiba mint a KB4. Volt még egy-két kombó amit próbáltam, de a végére a KB4, ill. a Roland KC-550 maradt. Amennyivel olcsóbbak voltak akár más gyártók kombói, annyival masszívabbnak, szebb hangúnak, ill. hosszú távra jobb vételnek tűnt az utóbbi kettő. Az árakat nézve kb. 10000ft különbség van köztük, a KB4 az olcsóbb de „csak” 70w-os, de nagyon nagyot bír szólni. Ehhez a mérete is megvan, szerintem egy ember el sem bírja ha nem egy-két méterről van szó. A Rolandé nagyobb teljesítményű, de nincs benne csatornánkénti EQ. Szóval ha hosszabb távra tervezel, bármelyik hűségesen kiszolgál, és megéri minőségben, és hangzásban is a különbséget. Nem kevés pénzbe kerül, de érdemes egy esetleges akciót kivárni. Én is ezt tettem (kevés türelemmel ugyan), és a végén még a Barna még a más akciója alá szállt, szóval így már mindenképpen megérte, és tudom ajánlani hogy egy esetleges vásárlás előtt vedd fel vele a kapcsolatot. Esetemben legalábbis tényleg a legolcsóbb árat bíztosította.

KorábbiHozzászólás 2005-02-04 20:29 |  #240
Ezt radulycsaba írta:
kösz az infót.
megszívlelem.

KorábbiHozzászólás 2005-02-11 13:17 |  #241
Ezt leslie írta:
Sziasztok!

WD!

A két Yamaha zongora között tudásban elég nagy a különbség (és persze felépítésben is :) ). Az hogy 120-as mindkét hangszer tipusszáma, ne zavarjon meg. A hordozható (vagy színpadi) P-120 jóval nagyobb hangszin memóriával rendelkezik. Ebben már vannak három rétegű zongora hangszinek, nem is egy, míg a CLP-120-as Clavinovában még csak sztereó mintavételezett zongora van. A CLP-130 "agya" nagyjából a hordozható kategóriás P-90-el egyezik meg tudásban. A P-120-as igaz, hogy korábbi modell, de többet tud a kistesónál(P90). Lehet, hogy kicsit zavaros, de szerintem a lényeget ki tudod háozni belőle :) Nekem P90-van, csudajó hangszer, lassan egy éve, hogy megvan, és azt hiszem ennél jobb zongorára nincs szükségem.

KorábbiHozzászólás 2005-02-11 20:23 |  #242
Ezt WD írta:
Hú, Leslie, nagyon köszi! Az uccsó pillanatban...:)) Indultam volna holnap a CLP-120 ért... Hihetetlen, az eladók a boltokban összevissza hablatyolnak, ezek szerint fogalmuk nincs egy csomó dologról.
Na de most aztán újra kezdhetem végiggondolni az egészet :), de így már inkább a P120 áll "jobban".
Majd meglátom..., de még 1szer thanks!

KorábbiHozzászólás 2005-02-14 13:52 |  #243
Ezt fizikus írta:
Szia Leslie!

És te hogy vagy a P90-en a csilingeléssel a zongorahangoknál felsőbb oktávokban? Vagy ez csak a fejhallgatókon ilyen zavaró? Te végre meg tudod mondani, mint P90 tulaj.
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-02-14 13:57 |  #244
Ezt fizikus írta:
Úgy láttam a neten, hogy megjött a Rolandhoz az RD-300SX, így elmentem kipróbálni. Alapvetően szimpatikus hangszer, a billentése elvileg ugyanaz a kompakt, mint az FP-2-n, de a valóságban annál sokkal jobb, majdnem olyan, mintaz FP-5-é. A többrétegű zongorahangja multieffektekel együtt (ebben van húrrezonancia is, azt hiszem) egész jól szól. Nincs felesleges session partner, viszont sequencer sincs, line-in sincs és csak egy fejhallgató kimenet van.

Nekem egyre nehezebb a választás... mivel egyik márka/típus sem tökéletes. Most végül is a P90, P120 és az RD300sx közt vergődöm.

KorábbiHozzászólás 2005-02-14 15:23 |  #245
Ezt WD írta:
Sziasztok,
Fizikus, úgy látom kb. 70000 Ft az árrés a P90 és a P120 között. Kérdés: Megér-e ennyit a néhány többletfunkció meg a 2 hangszóró? Nekem meg, mert sehogy máshogy nem tudom kierősíteni, egy jó kombo meg ennél sokkal drágább. Téged nem zavart, hogy "puha" a Roland mechanikája? Vagy azóta újítottak? Én még az RD-170et próbáltam és az a Yamahához képest nagyon "lágy".

KorábbiHozzászólás 2005-02-14 22:15 |  #246
Ezt Barna írta:
WD!

Mielőtt folytatod, azért szögezzük le:

Az RD-170 billentése SÚLYOZOTT, tehát nem igazi kalapácsmechanika!

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 09:58 |  #247
Ezt pgyalog írta:
Ebben az RD300SX-ben tényleg van valami. Megfogott a dög!

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 10:06 |  #248
Ezt pgyalog írta:
Ja, és egy számomra nem elhanyagolható tény: 16 kg!
Persze alaposabb utánajárást igényel a dolog - már ami az első benyomást illeti. Pár nap múlva újra kipróbálom.

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 10:10 |  #249
Ezt Landmine írta:
bocsi, de nincs itt egy szintis, akit érdekelne egy prog.rock zkar? cd

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 12:08 |  #250
Ezt fizikus írta:
Amennyire én helyre tudom tenni a gyártók angol kifejezéseit, a "weighted" így magában súlyozott rugóst jelent, a "hammer action" vagy "weighted hammer action" meg kalapácsosat. Az RD170-ről a legutóbbit írják. Amit ez nem tud, az egyedül a progresszivitás, azaz nem nehezebb a mély hangoknál a billentés. Vagy nem jól értem?
Válasz '' hozzászólására (#)

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 13:09 |  #251
Ezt nsepp írta:
Sziasztok!

Kedves fizikus szóba hozta, így hát én is rákérdezek. A magas hangoknál (de sajnos a mélyeknél is) furcsa csilingelés hallható, elsősorban a fejhallgatóban.
Paramétereim: CLP-150, Sennheiser HD-470 fejhallgató. Különösen zavaró, hogy ez nyitott fejhallgató, a külső zajok beszűrődnek, így mindig azt hiszem, hogy odakintről jön a csilingelés, és folyton meg kell szakítanom a játékot. Arra gyanakszom, hogy ez nem az erősítő vagy a kimeneti szakasz zaja, hanem leginkább a mintavételezés és a D/A átalakítás a felelős. Ti is halljátok ezt a zajt? hogyan szüntethető meg?

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 23:26 |  #252
Ezt radulycsaba írta:
ha jól tudom, az új rd-300sx már progresszív kalapácsmechanikás. Az rd-600Sx az biztos. Én még nem próbáltam, de nagyon jó forrásból tudom, hogy javítottak az új rolandok billentyűzetén. A tanárom (aki mellesleg a rolandnál dolgozik, és mindig szidja a billetyűjüket) azt mondta, hogy tesztelték a 600sx-et és meglepően jó. Viszont nem tudom hogy a 300sx csak tudásban kevesebb, vagy mechanikában is.

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 23:29 |  #253
Ezt radulycsaba írta:
ha ezt egy hónappal ezelőtt mondja, már 600sx tulajdonos lehetnék... Annak idején az Rd 600-ról lebeszélt. A teszt után meg is értettem hogy miért.
A türelmetlenség visz a sírba. Már elköltöttem a pézt...

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 23:30 |  #254
Ezt radulycsaba írta:
valaki írja meg a jövő heti lottószámokat...

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 23:34 |  #255
Ezt WD írta:
A roland honlap szerint az rd 300sx már progresszív kalapácsmechanikás.

KorábbiHozzászólás 2005-02-15 23:41 |  #256
Ezt radulycsaba írta:
akkor ugyanazt a billentyűt kaphatta mint a nagytestvér

KorábbiHozzászólás 2005-02-16 08:47 |  #257
Ezt preamp írta:
Nem értem ezt a csilingelést! Lehet, hogy ugyan abba a hangszerboltba jártok, ahol egy szétgyilkolt zongorát hallgattok? Az tény ,hogy a minta a CLP zongikban kicsit korán van visszacsatolva. Lehetne a loop pontot jobb helyre is tenni. Ez egyébként minden gyártóra igaz. Olyan mintha összebeszéltek volna, és szerződtek volna arról, hogy milyen hangja lehet ma egy digitális zongorának. Nincs semmi köze az AD átalakításnak ebben. Az új Roland zongora meg hiába lett hangonként mintázva ha ugyan olyan rövid a minta mint elődeiben.Lehet ugyan várni a vásárlással, de amire minden digitális zongorába elég memória lesz a teljes lecsengéshez, és a hangonkénti mintavételhez, addig még minimum tíz év fog eltelni. A vasak idáig is ebben az iramban fejlődtek, szóval lassan. Nem kell a billentyűzet mechanikáját sem megfejteni, inkább le kell ülni és játszani rajta. Akkor el lehet dönteni ,hogy mennyire hasonlít a zongorához . Nem kell ezt túl szakérteni, mert elszakértés aztán a vége!!!!

KorábbiHozzászólás 2005-02-16 08:58 |  #258
Ezt leslie írta:
Sztok!

Csilingelés a felső és alsó tartományokban? (P90) Én egy Philips HP-xxx fejhallatóval használom, vagy egy SA-EX120 + NSG40MKII ha hangoskodni akarok, de nincs semmiféle zavaró csilingelés. Vagy engem nem zavar, vagy eddig nem vettem észre (amit elég furcsa lenne). Én csak ennyit tudok hozzáfűzni.



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2024 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

CAMPONA HANGSZERBOLT (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, New Yorker üzlettel szemben)
NYITVA MINDENNAP: 11:00 - 20:00 | +36-20-323-0641 | hangmester@hangmester.hu