Ezt leslie írta: Még valami. Én azért választottam ezt a hangszert hosszas tesztelések, próbálgatások után, mert mind a fülemnek, mind a kezemnek a legjobban tetszett. Hogy másnak milyen csilingelések jutnak a fülébe, az engem nem sűrűn zavar. Barátnőm Ukraina pianinójának közel sincs olyan hangja, mint egy Steinway zongorának, és a billentyűzete sem olyan, mégis imádok rajta játszani. Szerintem nem kell ezt túlspirázni...
Lehet, hogy a fülem csilingel csak ;-) Egyébként kitartott hangok esetén tényleg zavaró. Nem is csilingelés, hanem egyfajta sípolás, jól hallható zaj. Csak fejhallgatóban figyeltem meg, és érdekes módon az egyik (kínai) 6.5-3.5 jack átalakítónál kevésbé zavaró, mint a fejhallgatóhoz mellékelt eredeti adapternél. Bizonyára nagyobb a csillapítása, és kevésbé hallom. De igazatok van, nem akarom túlspirázni, mert ettől a hanxer még remek és jó rajta játszani, csak hát az ember mindig maximalista... De azért köszi. Üdv, nsepp
Ma ismét jártam egy kört. Összevetettem a P120as yamahát a CLP 120as Clavinovával. Ugye elvben a p120 nagyjából a CLP-130nak felel meg. (3 rétegű hangszínek) 14 hangszín van a Clavinovában, 28 a p120-ban.
Az első, ami meglepett, hogy semmi különbséget nem éreztem a 2 hangszer zongorahangjai között. Mindkettő meggyőzően szólt, a mechanika pontosan ugyanolyan. Nem éreztem, hogy sokkal élethűbb lenne a 3 rétegű hangminta. Az orgona és csemballó hangoknál a hangminta tökugyanaz. Magas hangerőnél erőteljesebben és "testesebben" szól a Clavinova. Ráadásul a hangszórók itt lefelé fordítottak, így berezonál a hangszertest és élethűbb hatást kelt (nekem). Hiába elektromos a hangszer, itt is erősít a hangon a zárt fatest.
Holnap még kipróbálom a sokat emlegetett Roland RD300SX-et. Mindenesetre nekem nem annyira fontos, hogy basszusgitárt utánozzon a zongora, úgyhogy otthonra talán mégiscsak a Clavinovánál maradok (hacsak holnap nem villant valami fenomenálisat a Roland)
Azokat kérdezném, akik valamilyen spec. billentyűerősítőt (=kombot) használnak: hová teszitek az erősítőt? A hagszer alá, mögé, mellé? Mennyiben érvényesül egy kombon keresztül a sztereohatás? (gondolom semennyire :) Ezalatt azt értem, hogy pl. két beépített hangszóró esetén jobbról szólnak a magashangok, balról a mélyek. Itt ez mennyire érezhető?
Ezt zoz írta: Sziasztok! Tudja-e valaki, hogy a P-90 "három rétegü" hangszíne és a CLP-115 "three step AWM" között van-e különbség? Melyik szól szebben?
Ezt WD írta: A CLP-115ben nincs háromrétegű hangszín (www.yamahaclavinova.com). A többrétegű hangszínek csak a CLP-130-tól kezdődően vannak a Clavinovákban...sajnos. Az pedig 400000 felett van... A CLP-115 csak 32 hang polifonikus. (sztereo 16) Ez kicsit kevés, főleg pedálozáskor. Minden tekintetben jobb a p-90, csak annak ugye se állványa, se hangszórója. Árban majdnem azonos a kettő. Márpedig mindig igaz, hogy a színpadi zongi azonos árban többet tud, mint az "otthoni". A p120-on nem gondolkodsz? Abban vannak többrétegű hangminták, van benne sztereo hangszóró, stb. Kb. a CLP-130nak felel meg, csak jóval olcsóbb.
Ezt zoz írta: Köszi, ez szomorú, de igaz. Azonban a billentyűzet egyforma ugye? Valahol azt olvastam , hogy a P-90 velocity értékei sokkal precizebbek (dinamikusabbak) mint pl a Korg SP200-é. Tehát egy PC szoftverrel a CLP-115 is ideális lehet. Tetszik a három pedál...
Ezt Imre írta: SZiasztok!Barnához lenne néhány kérdésem.Először is köszönöm a tájékoztatást az SP-500/KORG/-ról.Tehát,van-e lehetőség nálatok részletfizetésre.Az a problémám hogy van egy szintim, ami sajnos eladhatatlan/casio ctk811-ex/viszont 200 ezret szeretnék fizetni,a többit részletre.Másik kérdés:hol lehet megtekinteni esetleg kipróbálni egy ilyen hangszert.Sajnos a környéken lévő/Kiskunhalas/ hangszer boltokban nem is ismerik nem hogy még tartanának is ilyet.Különösen a kisérete érdekelne./Saccolni sem tudom mely KORG szinti kisérete lehet benne/.Előre is köszomöm
Ezt Freddy írta: Hello! Szeretnék megtanulni kalapácsmechanikán játszani. Mit ajánlotok? Milyen hangszert vegyek? Fontos, hogy nagyon jól utánozza a hangversenyzongorák billentését (meg a hangja se legyen olyan rossz). Mi a véleményetek a Fatar billentyűzetekről? Vagy inkább válasszak digitális zongorát? Freddy
Freddy! Kérdés, hogy kalapácsmechanikán vagy zongorán szeretnél megtanulni játszani? :) Viccet félretéve szerintem a legtöbb ember a hangszeréről picit szubjektíven vélekedik. Keress fel pár hangszerboltot és próbáld ki a zongorákat, és a saját tapasztalataid alapján válassz. Én már korábban kifejtettem a véleményem a Fatar, Yamaha mechanikákról, de az a biztos, ha személyesen is kipróbálod őket.
Ezt leslie írta: Korábban olvastam egy hozzászólást, amiben a P80 és a P90-es Yamaha közötti különbség volt a kérdés. Valaki azt írta, hogy a billentyűzet különböző. Nem, a két hangszer billentyűzete teljesen megegyezik. Sőt a P60-tól P250-ig beleértve a korábbi P80-as modellt is mindegyikben ugyanaz a lépcsőzetes mechanika van. A P80-as egyedül a hangszinkészletben különbözik a P90-től. A 80-ban még kisebb hangszín memória van, viszont több zongora hang volt benne. Grand Piano1,2, Jazz Piano1,2, Rock Piano, Classic Piano. Más orgona minták voltak benne, stb. A P90-be pedig már a CLP-130 hangkészlete került. Viszont a P80-nak is jól eltalált zongora hangszine van.
Ezt Hubi írta: Hello!Én egy A-33ast használok,de szeretném a közeljövőben lecserélni.Mit javasoltok,milyen hangszer után érdeklődjek?A master billentyűzet után mindenképpen valami mást szeretnék kipróbálni,én az RD-170re gondoltam,ami talán billentésben jó lenne.
Ezt WD írta: Heló, Hubi, próbáltad már élőben a Rolandot? Szerintem nem igazán hasonlít semmiféle akusztikus hangszer billentéséhez. Nagyon "puha" a mechanika. Nézted esetleg a yamaha p90-et, vagy a roland rd300-at? Sokat javítottak a mechanikán az rd170 óta...
Ezt Hubi írta: Hello WD!Az uj RD-300-at még nem próbáltam,de tervezem.Persze közbeszólhat az ára is.A Yamaha P-90 tényleg annyira jó!?Mit kóstál egy ilyen?Csak a fórumon olvastam róla.Mennyire kemény a billentése a masterkeyboard után?Gyúrjak esetleg újjra?
Ezt WD írta: Hay, az rd170 a HANGMESTER-en 276000 Ft. A yamaha P90-et ezen a honlapon nem láttam, de biztos van, érdeklődj Barnánál. Ahol én láttam, ott 250000 körüli árra emlékszem. Annak keményebb, de szerintem jóval élethűbb a billentése (és a hangjai is szebbek, de ez abszolut saját ízlés dolga). A roland rd300 299990 ft, tehát nem sokkal drágább a 170-nél, viszont a billentése "továbbfejleszett progresszív", vagyis a billentyűk nehezednek a mélyebb hangok felé, mint az igazi zongoránál. A hangjait még nem hallottam, ma megyek kipróbálni, majd megírom, hogy mit tapasztaltam.
Ezt WD írta: pgyalog: arról beszélek. Nem tudtam, hogy sx nélkül is létezik esetleg. Most jöttem a Rolandboltból, kipróbáltam az "rd300sx"-et. Nagyon jó hangszernek tűnt, óriási a különbség közte és az RD170 között. A billentése nekem tetszett, majdnem eléri a yamahák színvonalát. A zongorák jól szólnak, a church organ (organ 7) eszméletlenül jó. Rengeteg elektromos hangszín van benne, ezek nem nagyon érdekelnek, úgyhogy nem is nagyon próbálgattam. Egy problémám volt: a csemballót eldugták az elektromos zongorák közé, csak egyféle van belőle és az is elég műhangon szól. Hubi, próbáld ki mindenképp, megéri. Én is egyre nagyobb gondban vagyok a végső győztest illetően...:))
Ezt Hubi írta: Hello WD!Kösz az infot mindenképpen kipróbálom az RD-300sx-et.Azt esetleg nem próbáltad,hogy a hammondjai milyenek?Ugyanis ez is fontos volna.Gondolom minden nem lehet benne tuti.Mégegyszer kösz,a tapasztalatokat majd beszámolok.Hubi.
Először is, próbáld ki mindenképpen mindhármat. Ebben a fórumban is találhatsz mindháromra ajánlást. Nagyon szubjektív ez a dolog. Súlycsoportban (árban) a Rolandhoz és a Yamahához egyébként inkább a Korg ec 350 illik. Nekem nagyon nem tetszett a Korgok hangzása, szerintem műhangú azokban minden. DE ez abszolut SAJÁT vélemény, és az ec 350-hez amúgy sem volt szerencsém. A Rolandnak 20 hangszíne van, (zongorák, orgonák, csemballók, kórusok, és vonósok), mindegyikből négyféle. A zongorahangok nagyon szépek, és a többi sem rossz. A három közűl nálam a Yamaha a győztes. 28 hangszíne van, progresszív kalapácsmechanika (nekem ez fekszik a leginkább). Én clp-120-ast vettem, és tökéletesen megvagyok vele elégedve. Gyönyörűek a hangjai! A 130-nak 2szer annyi hangszíne van és erősebb az erősítője. Elvben tartalmazza az úgynevezett "3 rétegű hangmintát". Amikor azonban az egymás mellé állított 120ast és 130ast leütöttem, semmi különbség nem volt köztük se erős, se gyenge billentéskor. És mivel a 130-ast csak elektromos hangszínekkel bővítették tovább, nekem pedig azokra sok szükségem nem volt, maradtam az akusztikus hangoknál ugyanúgy teljesítő 120-asnál. Ettől nem hiszem, hogy sokkal okosabb lettél volna, én a yamahát ajánlanám, de abszolut saját vélemény. Próbáld ki mindhármat, jobbat nem tudok mondani.
Ezt pgyalog írta: Tegnap teszteltem ismét az RD300SX-et. Röviden: a billentése nagyszerű. Volt mellette egy RD170 valamint egy RD700. Egyik sem ér a közelébe. A hangokszínekről: a zongorahangszínek jók, de nekem nem oly kiugró, mint mondjuk a P90-nél vagy a lenti ES1-nél. Mindenesetre egységes a hangkép, csak az én JV modulokhoz szokott fülemnek nem nagy újdonság. Bár mindez mellékes, ha azt hozzáteszem, hogy iszonyat jó játszani rajta. A Rhodesok rendben, ezeknél tényleg nem kell jobb. Orgonák: van jó pár, 1-2 korrekt, de nálam pont ezek a beállítások nem passzolnak. Nem elég merészek.. Gitárok: kipróbáltam, az akusztikus szekciónak továbbra sincs gitárhangja. Akadt egy-két torzított gitárhang is, hmmm. érdekes. Pad/Strings: alaposan végighallgattam mindet, és meglepő, hogy mennyit és milyen jó minőségő hangszínekkel lepték el ezt a bankot. Stringsből "marcato" típus is akadt, ez pedig szeretem, mert tipikusan jól játszható billentyűn (Vivaldis futamok jól kijönnek rajta, á, imádom). A végére akadt néhány széteffektezett strings is, valamint néhány szinti lead. Ennek is tudnám hasznát venni. Plusz pont a beépített dobpatternekért. Még annyit fűznék az egészhez, hogy ilyen árban találni jobb billentyűzetet, és jobb zongorahangszínt is, de mint kerek egészet nézve árkategóriáján belül eléggé a maximálisat hozza - szerintem.
Mivel Én is zongora vásárláson töröm a fejem ezért Én is kipróbáltam jópár hangszert.Egyenlőre még ne tudom melyik lesz a befutó de az biztos hogy a Roland új SX-300 nem.Az tény hogy az áráért sok mindent kap az ember és az is hogy egész kellemes a billentése de egyvalamit nagyon elrontottak ezen a hangszeren.Mégpedig a fekete billentyűk rögzítését.A fehér billentyűknél nincs semmi gond de a fekete billentyűknek jobbra is és balra is közel 1cm!!! holtjátéka van.Ez egyértelműen arra utal hogy nincsenek megfelelő ágyazatba foglalva a billentyűk és biztos hogy idő előtt tönkre fognak menni.Én szeretném magam megkímélni attól hogy havonta keljen billentyű cserére vinni a hangszert.
Amúgy jó kis hangszer lenne de ez a tény engem teljesen elriasztott.Valószínűleg valami Yamaha lesz a vége.Azok legalább masszív billentyűzetet csinálnak.
Ezt Freedy írta: Sziasztok! Mi a véleményetek a Kawai Ca-5-ösről? Mennyibe kerül? (nézegettem, és külföldön 900 euro, vagyis kb.230000Ft) Hol lehetne kipróbálni? Freedy
Nagyon unom az ilyen "bence"-ket... Nem azért, mert adott esetben (most éppen) a Rolandot szidja, hanem, mert egy vadonat új hansgszerről terjeszti a rémhírt, miszerint "biztos hogy idő előtt tönkre fognak menni".
Ilyet csak ovodások írnak...
Bár bármit írhat, mert még annyi sem volt benne, hogy e-mail címét mellékelje a hozzászóláshoz.. ..így nem túl hiteles, de legalább nő a topic látogatottsági statisztikája..
Ezt Freedy írta: Oops...elnéztem az árát. Kértem a Tutto hangszer-től árlistát és ott 559.000Ft. Szóval most úgy módosítanám a kérdésemet, hogy mi a véleményetek a Cn3-masról?
Ezt radulycsaba írta: barna! én is meglepődtem Bence tapasztalatán, mert egy "öreg" zongorista dícsérte agyonra a hangszert... ez is csak azt jelenti, hogy az ember vegye a fáradtságot (magamra gondolok), és ballagjon be a hangszerboltba egy komolyabb próbára...
Nem tudom, Bence mire gondolt ennél a nem megfelelő rögzítésnél, de elvben lehet benne igazság csak nem biztos hogy azt jelenti amire gondolt. Tegnap a mediamarktban járva szórakoztam egy Casio-PX100zal, ahol szintén valami ilyesmit tapasztaltam. Ha lenyomod a fehér billentyűt és utána kb. félig a mellette levő feketét, az kb. fél centit lötyögött, ami felettébb idegesítő. Otthon a Yamahámon semmi ilyesmit nem vettem észre. Viszont a zongoraórán direkt megnéztem az ottani Förster pianinót és azon is volt a fekete billentyűknek némi oldalirányú holtjátéka. Nem tudom, hogy ez mennyire normális, vagy ott is csak ki voltak-e kopva a billentyűk. Őszintén szólva én jónak találtam az rd300sx billentését, nagyon hasonlít egy pianinóéra, ellentétben a yamahákkal, amik inkább a hangversenyzongorákat próbálják utánozni.
Ezt Freedy írta: Szisztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy van-e olyan Fatar billentyűzet amihez lehet 3 pedált csatlakoztatni és van-e kiváltó pontos közöttük?
Ezt Stewe írta: Most vettem Rd 300 xs-et. a feketék lötyögéséről itt szó sincs!nagyon állat hangszer.előtte volt egy fatar sl 880 pro,előtte meg egy Rd170.na ezt lekőrözi sokszor a 300 as.a zongorahangja nagyon szép,és nem törik bele a csuklóm mint a 170 be annak idején.nagyon jó vétel!ennyiért pláne.nagyon hasonlít a yp90 hez a billentés,de a hang nekem jobban bejön!...kinek a tur,kinek a turné! üdv:Stewe
Ezt radulycsaba írta: gratula stewe! én is erősen gondolkozok a dolgon. sajna akadt egy kis problémám a mostani hangszeremmel. nekem egy disCover 5modulom van Fatar billentyűvel. A DisCover nagyon ügyes kis szerkezet, de jobban örülnék egy komplett hangszernek. Nem szeretem cipelgetni ezt a sokmindent. a fatart egymagában is kész kínlódás hurcolni...:) de sajna nem számítják be a rolandnál a discovert. anélkül meg nem nagyon ugrálhatok a pénztárnál... hol érdemes meghirdetni? ha sikerülne a dolog, talán még a 700Sx-et is megpályáznám. Stewe. Szerinted érdemes a 700Sx-ben gondolkozni, vagy bőven jó a 300Sx?
Ezt pgyalog írta: Csaba! Tényleg próbáld ki a hangszert, mert nehéz dönteni valódi tapasztalat nélkül. Próbálj ki minél többfélét, és ha megtalálod az igazit, valószínűleg az összes kérdésed szertefoszlik.
Ezt gábor* írta: Szervusztok! Szeretnék Roland HP-102-est vagy hasonló tudású újszerű hangszert venni, azonnali kp-ért. Írjatok, ha van ötletetek! Gábor
Ezt radulycsaba írta: pgyalog! megfogadnám a tanácsodat...én is ezt látnám a legtisztább dolognak, csak sajnos oan naon messze lakok a fővárosunktól (ami más szempontból nem annyira nagy baj), hogy elég körülményes egy hangszertesztet megejteni. azért kérdezősködök itt előbb, és amikor úgy állok anyagilag, akkor már konkrét célokkal tudok felutazni.
Ezt fizikus írta: Múlt héten eljutottam a vásárlásig, így pár napja boldog és kialvatlan P90 tulajdonos vagyok. Első részletes tapasztalataim nagyon jók. A billentést egy percig sem éreztem nehéznek a sok gyakorlás ellenére, a karom és a vállam inkább igénybe lett véve. A fémes csnegő hang pedig a jelek szerint egy szerencsétlen véletlen, ugyanis kizárólag a fejhallgató kimeneteken és kizárólag széles átviteli sávval rendelkező hifi fejhallgatókon jelentkezik, a vonalkimenet, amin át lehet sztereó mp3-at felvenni pc-vel, mentes tőle, és a sima XBS-sel elátott walkman fejhallgatómmal nincs csengés, viszont már azzal is jól szól (nem akarok reklámot csapni, ezért nem vagyok konkrét). Házi hifikkel is sikerült jól kihangosítani a szobában, igaz ehhez 2x2 kétutas hangszóró kellet, 2 kicsi és 2 nagyobb dobozú, így minden hang kijött. Ha az RD300sx-et vettem volna, akkor nagyon állat lehetőségekről maradtam volna le, amit a sequencer nyújt: hiába csak 2 sáv, végeredményben olyan, mintha 6 kezem lenne, és nagyon fasza (bocsi) dolgokat lehet már ezzel is művelni. Az első hiányérzetem épp ezzel kapcsolatban jelent meg, hogy mivel ez nem munkaállomás, a sávok relatív hangerejét nem lehet állítani, de ha majd lesz midi kábelem a pc felé, akkor már ez sem lesz gond. Részben tévesen írták máshol és állapítottam meg én is a kipróbálás során, hogy a vonósokra és az orgonákra nem hat a pedálozás: hat rá, csak másképp, mint a rolandokon. Itt csak annyit tesz, hogy nem rögtön hallgat el a hang a bill. felengedéskor, hanem lassan lecseng. Tehát nem kitartja, hanem lecsengeti. A tompa zongora - csengőbb zongora hangok ügyében legalább 8 fokozatot ki lehet hozni a négy változatból és a billentésérzékenységből, tehát a Steinway rajongók is elégedettek lehetnek, meg a Bösendorfer hívők is. Legnagyobb szívfájdalmam a klasszikus jelenetet idézve csak az, hogy "mi kerül ezen a kétikszes állványon 6500 forintba???"
Fizikus, érdekes, amit a p90-ről írsz. Ezek szerint a kitartópedál jár hozzá? Azt hittem a zengető. Pedig a clp-120-amban a vonósok és az orgonák is kitartódnak... Még a pedálok se ugyanolyanok...:)) Nagyon jó cucc a p90, csak én féltem a hifis kierősítéstől, bár ezek szerint nem kellett volna. De mostmár mindegy, a clp-120 is nagyon jó.
És légyszi dobj egy mélt a címemre (waidan@freemail.hu), szeretnék kérdezni a honlapoddal kapcsolatban.
Ezt fizikus írta: Azt nem tudom, hogy a pedál típusa mi, de az aljzat, ami a P90-en van, az a sustain nevet viseli, és többnyire azt is csinálja, csak az említett pár hang kivétel. Egyet tudok a pedálról, hogy felezős.
Ezt leslie írta: A P90-hez FC-3 tipusú pedált adnak gyárilag. Én meg is lepődtem, amikor kicsomagoltam, azt hittem FC-5 ját hozzá...(a magasabb számozás ne zavarjon meg senkit, az FC-5 butább) Viszont a 3-as valóban érzékeli a félig "taposott" állapotot is. Fizikus! Gratula a P90-hez :)
Ezt radulycsaba írta: Egy kérdés. Szerintetek korrekt dolog az hogy megvettem a Rolandnál a DisCover 5M modult, és most szeretnék egy Rd700SX-et venni de nem hajlandók beszámítani? Persze megértem, hogy nem szívesen veszik vissza, de azért valamit ajánlhatnának...ha már ennyi pénzt otthagytam egyszer...és főleg hogy mégegszer szeretnék. Más hangszeráruházakba nem veszik be, ezt megértem. Nem könnyű utána eladni használtan. De a Roland? Mit tanácsoltok? Hol hirdessem meg a hangszert? Itt nem találtam rá vevőt.
Ezt leslie írta: Ha nem foglalkoznak használt cuccosok árusításával, vagy bizományi árusítással, akkor korrektség ide vagy oda, nem fogják bevenni a modulod. Ráadásul kevesebben keresnek, vesznek modulokat, könnyebben eladható egy billentyűzet...
Ezt pierre írta: sziasztok, hosszas hezitálás után zongivásárlásra adom a fejem, Yamaha CLP-120 és CLP-130 között választanék, a különbség egy százas (gondolom tudjátok...) Kérdésem: ki melyiket venné a helyemben? Hol érdemes kipróbálni, megvenni - esetleg használt is érdekelne, van rá esély? Segítségeteket előre is köszönöm! ui.: 1. gyereknek (is) lesz tanulásra, nem gond? 2. fejhallgatót mit ajánlotok?
Ezt zarathustra írta: Nem hiszlek el Titeket! Az a csengő hang a Yahama P90-es felső tartományában NEM hiba! Külön rétegekben vették fel a felhangokat és azokat halljátok, továbbá belekeverednek a zongora tompítatlan belső rezonanciái, melyek szinte szűrés nélkül kerültek a hangszerbe. Ez NEM hátrány, hanem a TELJES hang! Ha nem tetszik akkor le lehet keverni, de szerintem csak veszteség éri a hangzást ilyenkor. Próbáljatok játszani a hangszer felhangjaival, tapasztaljátok ki őket. Nagyon lassan üssetek le egy (vagy több) felhang-billentyűt, várjátok meg míg teljesen elhalkul, majd a hozzá tartozó tonikát üssétek le erősen, röviden és hallgassatok! :) Lehet, hogy nincs igazam, lehet, hogy ez valóban HIBA, sztem VAGY hozzászoktok, vagy a hozzáálláson változtattok - ami tény az tény - ez az egyik legjobb digitális zongora, teljesen elérhető áron! Uff!
Új emberke vagyok itt, de figyelemmel kísértem többetek hangszerválasztási útját. Most hasonló cipőben járok én is: év elején elhatároztam, hogy megtanulok zongorázni, ehhez kerestem egy zongoratanárt, és béreltem egy Casio PX-500L dig. zongorát 2 hónapra, csak hogy úgy próbaképp megnézzem, menne-e ez nekem. Pénteken kellett visszavinnem a hangszert, azóta csak a helyét bámulom sóvárogva, úgyhogy úgy döntöttem folytatom a tanulást, és veszek egy sajátot. A véleményeitek, a képességek és az árak alapján a Yamaha P90-et és a Roland RD300SX-et néztem ki; most jönne az, hogy személyesen elmenjek, mindkettőt -ill. ha van ami még szóba jöhet akkor azt is- kipróbáljam és döntsek. Ehhez kérném a segítségeteket: hol érdemes kipróbálni, ahol békén hagyják az embert hosszabb időre, hogy a fülesemmel kicsit "pötyögjek" rajtuk? Szívesen veszek mindenfajta tanácsot akár ide a fórumba, akár az e-mail címemre: mailto:szogit@axelero.hu (ha cégneveket is írsz, inkább e-mailben magánba). Előre is köszönök minden segítséget!
Amennyiben vásárlásra kerülne a sor és megtisztelsz bennünket bizalmazzad, mi GARANTÁLJUK A LEGKEDVEZŐBB hazai árakat Yamaha, Roland és KORG márkákban!
Ezt zarathustra írta: Kedves Szogit! Körülnéztem a hangmester weblapon, de ott Yahama P90-est nem találtam, sőt egyetlen P-széria darabot sem. Sőt Roland 300SX-et sem. Lehet, hogy én vagyok béna... a Yahamának a Király utca sarkán van bemutatóterme, ott lehet próbálgatni is, a Rolandnak pedig a Radnóti Miklós utca elején. Üdv! Zoroaszter
Köszönöm mindenkinek a segítséget, ma meg is volt az első hangszerteszt. Mint korábban írtam, két dig.zongorát néztem ki, így erre a kettőre koncentráltam, de amikor az ember belép egy hangszerboltba, ami telis-tele van jobbnál-jobb hangszerekkel, óhatatlanul is ki akarja próbálni mindet. Magam is így tettem, engedjétek meg hogy röviden /szerk.: hosszan :o)/ értékeljem a tapasztaltakat (szubjektív vélemények következnek!):
Yamaha P90: álom jó a billentése, ugyan tényleg nehezebb mint a többi, de nagyon pontosan lehet "adagolni" a hangerőt. A Grand Piano 1 hangja viszont valahogy nem az igazi. Nem tudom mi vele a bajom, talán a sztereó hangkép szélesebb mint ahogy nekem szimpatikus lenne. A GP2 már jobb, de a Roland zongorája nekem jobban tetszett. Ami a csilingelést illeti, én is tapasztaltam a GP1-nél, de csak a kétvonalas D és E hangoknál, itt viszont szó szerint bántó sípolásról van szó. Halk ugyan, biztos megszokható, de így első hallásra fejhallgatón át meglehetősen furcsa volt. Próbáltam a Brilliance-szal, csökkent, de nem tűnt el teljesen. Az orgona egész jó, a csembaló meg egyszerűen tökéletes -hallani mind a key off-ot, mind pedig a húrok egymásra hatásának alig észrevehetően halk hangját.
Roland RD-300SX: a billentése sokkal életszerűbb mint az RD170-é, majdnem ugyanaz mint az FP5-ben. Könnyebb mint a P90-é, és nagyon-nagyon kellemes. Egy gondom volt vele, hogy nem tudtam olyan pontosan "adagolni" a hangerőt, és valahogy még mindig nincs meg az az érzés, hogy kalapácsokat emelget az ember; ha véletlenül arrébb csúszik a kezem és a másik billentyűhöz is hozzáérek, az is megszólal, míg egy zongoránál/pianínónál, ill. a P90-nél ilyen nem fordul elő. A hangszínek viszont lenyűgözőek, egytől-egyig nagyon jó minőségűek, és nagyon sokfélét építettek be (megtaláltam a Casionál egyik kedvencemmé vált "lebujzongora" hangszínt is :o)). A zongorák közül kettőt is találtam ami jobban tetszett mint a P90 bármelyike. A 7-es orgona tényleg elég jó, nekem ugyanúgy tetszett mint a P90 jobbik orgonája. A csembaló itt is jó, ugyanúgy megvan a key off minta is.
A CLP-170-nél kíváncsi voltam a húrrezonanciára: kipróbáltam az összes zongora hangszínt, hátha valamelyiknél felfedezem, de nem. Legalábbis a Kesztler-könyv által javasolt módszerre nem reagált semmit, de a Calvinovás Yamaha honlapról letölthető demo hangokon tényleg hallani a különbséget.
A Korg EC-150-et próbáltam még részletesebben: a billentése nagyon hasonlít az RD-170-re, nekem határozottan nem tetszett. A zongora hangszín körül meg valami nem stimmel: ha csak 1-1 hangot ütök le, nagyon szépen szól, de ha akkordokat, vagy neadj"Isten disszonáns hangközöket, akkor borzalom a hangja (kis túlzással); mivel nem találtam effektezési lehetőségeket amivel esetleg "el lehet rontani", ennyiben maradtam vele. Az orgona hangszíne viszont egyszerűen lenyűgöző! Az nem elég hogy káprázatosan szép hangja van a legmélyebbtől a legmagasabb hangig, és hogy döbbenetesen szólnak az akkordok, de jóval nagyobb visszhangra is rá lehetett venni, mint a többi hangszert, amivel ugyan Bazilika-akusztikát nem lehet elérni, de egy nagyobbacska templomét igen. Hosszú percekig csak ismételgettem Albinoni-Giazotto Adagiojának elejét (ennyit tudok belőle), egyszerűen döbbenetes, a többi hangszer orgonája a közelében sincs ennek!
Szóval tisztelt hangszergyárak, nekem tessék összeállítani egy P90 mechanikás, P90 csembaló hangszínnel, RD300SX zongorahanggal/-okkal és EC-150 orgonahanggal felszerelt digitális zongorát, tegyenek bele 2x akkkora visszhangot mint az EC-150-ben, és meg is érkeztünk Kánaánba... szerintem... :o)
Elnézést a sok okoskodásért és a hosszú beszámolóért, de hátha valaki hasznát veszi, na meg aztán péntek óta túl sok a szabadidőm :o)
Pieree-nek mondom: Én is e között a két zongora között tébláboltam a vásárlás előtti uccsó időben. A 130as tartalmaza a "3 rétegű hangmintákat", amik a valóságban ugyanúgy szólnak, mint a 120 "sima" hangjai. Valami olyasmi lehet itt, amiről szogit kolléga is írt az előbb a rezonancia-effekt kapcsán. A 130nak az erősítőja 2szer akkora mint a másiké, de nekem otthonra a 120 2X20W-ja bőven elég. Kétszer annyi hangszín van a 130-ban, de ezek jó részére szerintem sok szükség nincs (mindenféle elbarmolt gitárhangok, stb...). Így nálam a 120 nyert, nem azért mert jobb, hanem mert nem rosszabb (nekem), mint a 130. Zongoratanulásra tökéletes, a kategóriájában a legjobb.
Ezt fizikus írta: "Lebujzongora", azaz honky-tonk piano a P90-en is van, igaz ez nem külön hangszer rajta, hanem a zongoráknál a chorus effektet kell bekapcsolni hozzá, és máris elhangoltuk a jószágot a lebujhoz. Másrészt a P90 csilingelése kapcsán én mindig csak oda lyukadok ki magamban, hogy itt egy elektronikus rezonanciáról van szó a nagyon jó hifi-fejhallgatók és a fejhallgató kimenet között. Ezeket a fejhallgatókat ugyanis ahhoz tervezik, hogy egy házi hifiből jön ki valami jel egy valamilyen színvonalú végfok után, és ebből kéne elővarázsolni a nagyon mély és nagyon magas hangokat is úgy, hogy aztán a végén azt írhassák a fejhallgatóra, hogy az átvitele 17Hz-27kHz. Viszont a P90-ben nem egy valamilyen végfok van, hanem egy JÓ VÉGFOK, ami már elve kihozza a nagyon mély és hagyon magas hangokat. Na erre akar még rádobni egy jó fejhallgató, és már kész is a baj. Egy egyszerű 20Hz-20kHz-es walkman fejhallgató nem tesz ilyet, és nincs is rajta csilingelés.
Ezt szogit írta: Fizikus: ezt ki fogom próbálni legközelebb, és akkor +1 pont a P90-nek is. Érdekes amit írsz a sípolásról, én egy 4000 forintos Philips fejhallgatóval mentem tesztelni, elég jó hangú, és eddig sehol semmivel nem tapasztaltam ilyesmit. Legközelebb meghallgatom megint, jobban odafigyelve, hátha valami "nyom" elkerülte e figyelmemet :o)
Ezt nsepp írta: Kedves Szogit! Nekem CLP-150-esem van, és ez a húrrezonancia már régóta birizgálja a fantáziámat. Mennyire fontos? Az élethű hangzáshoz visz közelebb. Működik-e? Szerintem nekem igen. Pont a Kesztler-teszt alapján jártam el, s láss csodát: Lefogod ballal a Nagy C-t, némán. (Bár nincs kiváltó pontos mechanika, de ez megtehető, hamar ráérzel). Ezután leütöd jobbal a kis g-t, vagy kis c-t, vagy kis f-et, szinte mindegy, csak legyen közös felharmonikus. Lefogva tartod a Nagy G-t, felengeded a jobb kezeddel lenyomott hangot, és elhaló halk hangon ott szól a Nagy C néhány felharmonikusa... trattataaaam! A CLP-170-ben is meg kell lennie e funkciónak, hiszen a 150-esnek a továbbfejlesztése.
Ezt fizikus írta: Azért ez a Kesztler-teszt számomra igen érdekes. Igazi zongorán ez teljesen természetes, hogy működik, a digitálison meg csak akkor, ha külön gondolnak rá. Mert ha mégsem működik digitálison, attól még lehet bene húrrezonancia effekt vagy minta, ami egyébként szól is játék közben, csak épp erre az unalom ellen kiváló tesztre nem gondoltak legfeljebb. :)
Ma másodszor voltam tesztkörúton, nem lettem sokkal okosabb, de azért gyűlnek a tapasztalatok: Először is a P90-nél bárhogy füleltem, már nem találtam a sípolást. Persze jóval nagyobb zsivaly volt odakint, így jól feltekertem a hangerőt, és így már nem vettem észre. A hifimnél tapasztaltam hasonlót: sokáig egészen halkan hallgattam -nekem épp megfelelő volt-, és hát hangfalakon nem volt valami szép hangja. Egyszer aztán sógorom felcsavarta normális hangerőre, hogy a szobát rendesen megtöltse, és csodák-csodája egyszerre élettel telt meg a hangja. Ez talán lehet a hangfalaktól is, de én inkább az erősítőre tippeltem, szerintem nem érezte jól magát a 2-3% körüli hangerőn. Elképzelhető hogy ilyesmi van itt is: a P90 erősítője talán nagyobb hangerőn indul be igazán, ill. lehet hogy nagyobb impedanciájú fejhallgatón kevésbé lenne észlelhető a sípolás. Azt hiszem nagyon hozzászoktam a Casiohoz; ha nem volna olyan a mechanikája amilyen, valószínűleg nem dilemmáznék ennyit :o)
Az EC150-nél annyira nem is rossz az a zongora! Az orgona meg annyira nem is jó (azért a három közül még ezé a legjobb), ráadásul múltkor valamit félrehallottam, mert mind a P90-ből, mind az RD300SX-ből kb. ugyanolyan visszhangot lehet kihozni, mint ebből.
Fizikus: kipróbáltam, tényleg hasonlít hozzá, de maxra véve a chorus-t sem lett igazán Honky Tonk hangja, csak olyasmi.
Egy kérdésem lenne mindegyikőtökhöz: egy kezdőnek (ez volnék én), aki klasszikus zene felé orientálódna, nehezebb vagy könnyebb billentésű zongorát ajánlanátok?
Ezt fizikus írta: Kedves szogit! Én ugyan nem klasszikust játszom, de egy biztos: egy ragtime bemelegítés nélkül elég fárasztó a P90-en, hát még több egymás után
Ezt WD írta: Szogit: A yamahám billentése keményebb, mint a haveromék 2méteres zongorájáé. A tanáromnak "normális" pianinója van, sokkal könnyebb a billentése. Ezért néha kifejezetten fura azon nekem a játék. Az rd300sx mechanikája pianino-szerűbb, de a hangjai szerintem gyengébbek, mint a yamaháé.
De ha klasszikus stílben fogsz tanulni, mér nem veszel inkább "home pianot"? (yamaha clp sorozat, roland hp sorozat) Tudom, hogy ehhez semmi közöm, de ha otthon kikötöd hangszórókra, nem nagyon fog hasonlítani egy igazira. És hiányozni fog a hangok mögül a berezonáló hangszertest is. Zongoratanuláshoz nem kell a roland 70 hangszíne...
Ezt szogit írta: WD: Ezeket a házi dig. zongorákat is szem előtt tartottam, de úgy gondoltam hogy túl drágák. Aztán csütörtökön rendesen kipróbáltam a CLP-120-at (is), és nagyon tetszett. Sőt, messze ezen volt a legjobb játszani a -most már- három esélyes közül. Egyébként zongoratanárnőm tanácsa, hogy bár szerinte a jó hang fontosabb mint a jó billentés, de mindenképp csak olyat vegyek, amin a tesztek alatt szívesen játszottam. Hát a CLP-120-nál ez teljesen igaz. A Roland HP-ket is megnéztem, de a CLP-120-at nagyon meg lehet szeretni.
Ezt PB írta: Szia szogit! Nekem csak egy Roland RD -esem van, de imádom. Már azon os teljesen jól lehet gyakorolni, komolyzenét is. Szerintem a Yamaha is, meg a Roland is használható (a Korg nem annyira). Én napi órát játszom egy kávézóban egy pianínón, de sokkal-sokkal jobban és élvezetesebben megy a játék, ha otthon az RD-150-en beskáláztam magam. Ezek a 250-300 e. ft-os digi cuccok kiszolgálnak a zeneakadémiáig. Ott meg úgyis van zongora. :-) P.B
Ezt PB írta: Ja és tényleg feltétlenül olyat vegyél, amelyiken szívesen játszol 2-3 órát is, s nem unod meg. Légy nyugodtan pofátlan, kérj egy fülest az eladótól és gyakorolj órákat. Ha tetszik: kassza
Ezt krisztián írta: Sziasztok...Nem vagyok túl jártas a digi zongik között...Az lene a kérdésem, h játszott-e már valaki köztetek Roland RD 300 SX-en, vagy tud-e valamit mondani róla..köszi
Én játszottam és a legfontosabb, amit mindani tudok, hogy egy eszméletlenül komoly zongorapach került bele. Az, ami mostanság csak a nagyon drága Roland hangszerekben van. Ez nagy különbség a korábbi RD 300-hoz képest!
Ha vásárlásra fordul a dolog, keress meg: hangmester@hangmester.hu
Ezt nsepp írta: Szia Szogit! A keményebbre szavazok... És a CLP-sorozat telitalálat szerintem. Biztos, hogy nem fogod megbánni, mert jó is, szép is, élethű is. Aztán meg majd odaülhetsz egy Bösendorferhez vagy egy Steinway-hez... :-)
Kedves Pierre!
A WestEnd-ben a "pinceszinten" volt egy bolt, meg van az Akadámia utcában is egy Yamaha bemutatóterem...
Ezt pierre írta: Teljesen új infoként ért, hogy (szemben a CLP-120-assal) a CLP-130-ason megosztható a billentyűzet - ez nagyon vonzó lehetőség és a bőgőhang sem rossz...
Ezt pierre írta: WD, eléggé be vannak szorítva a zongik egy kis szobába... a 130-as dinamikusabbnak - ezáltal kicsit szebb hangúnak is - tűnt, de ez adódhat bőven a 2*40 Wattból. Fülessel is meghallgattam, így meg teljesen elbizonytalanodtam, hogy van-e különbség... :)
Ezt z írta: Sziasztok, egy koncertezesre alkalmas 88, kalapacsos billentyus zongorat keresek. Azaz, minel konnyebb, szebb hangu, jobb mechanikaju kellene. A legjobb az lenne, ha csak egy zongorat tudna, a tobbi hangszin nem erdekel. Igy esett a valasztas egy Technics P30-asra, csak ezt mar nem gyartjak. Szerintetek mit vegyek? A hangja a legfontosabb!, inkabb a lagyabb bosendorfer hangzast kedvelem. :)
Ezt hege írta: Sziasztok Már annyit olvasgattam ezt a forumot, hogy gondoltam elmondom az én tapasztalataimat is a tegnapi felfedezö körutamrol. Elöször kisebb boltokkal probálkoztam, hogy megtudjam, hogy milyet nem akarok. Hát ez sikerült is:) Aztán elzuztunk a köruton lévö Yamahába. Itt csak Clavinovákat lehetett kirpobálni, és eléggé keménynek tünt a klaviaturájuk. Aztán elindultunk a Roland felé, és utközben betértünk a Westendben lévö Eldorádoba. Kiszolgálás a szokásos... hozzámvágtak egy lestrapált fülest, aztán otthagytak egy lestrapált P90-es mellett. Meglepetésemre korántsem volt olyan a klaviatura, mint a CPL-130 -asé, kellemes volt rajta játszani, tényleg olyan orosz pianino jellege van :) Pedál persze nem volt hozzá, de legalább meg volt az elsö találkozás a P-90 -essel :D Aztán irány a Roland. Hát régen jöttem ki egy boltbol ilyen dühösen. Az elmondásaitok alapján nekem ugy tünt, hogy az RD-300sx vetélytársa a P-90 -esnek. Elnézést, de nekem egy Casio szinvonalán volt. A billentésével és a vékonyka hangjával még csak-csak megbarátkoztam volna, de azt nem tudom, hogy hogy engedheti meg magának egy ilyen szinvonalu cég, hogy zajos patch-eket hagyjon egy 300ezres digizongorán... Aztán további probálgatás képp levettem a reverbet: a hangoknak nincs semmilyen dinamikája; szinte abban a pillanatban, hogy felengedtem egy billentyüt, meg is szünt a hang mindenféle átmenet nélkül... FP-2 tényleg kotyogott, ugyhogy az elég gyorsan kiesett, de ha már ott voltam, akkor probálgattam még a dolgokat:) Az FP-5 az már határozottan jobb volt: jo klaviatura jobb hangokkal, és hangdinamikával, csak hát már kivül esett az anyagi tartományokon :) Ami nekem totál bejött az egy KF (azt hiszem)jelzésü dig.zongora volt, de hát az meg 500-600 körül volt már... Végül elmentünk az Alkotmány utcai Yamahába. Teljesen kulturált körülmények, nincs zsibi, és fülessel is meg erölködövel is ki lehetett probálni a cuccokat. P-90 -esbe ismét majdnem beleszerettem, de tényleg van vmi ki/bekapcslási zaj jellegü dolog a magas hangoknál, ugyhogy megint nincs meg a szerelem elsö látásra :-/ viszont nagyon jo volt billentése, és a zengetöje is teljesen kulturáltan szolt. P-120 -asuk nem volt épp, ugyhogy azt még megvárom azt hiszem. Addig meg nem tudom mi lesz :o) üdv: hege
Először szépen sorban:)) Z: Sosem volt szerencsém Bösendorfer előtt ülni, így nem is mondanék semmilyen tippet, főleg, hogy a te eseted nagyon szubjektív. Amiket érdemes kipróbálni: Yamaha P90, P120, ha sok pénzed van P250; Roland rd 300sx, és 700Sx; Korg sp200. A Rolandokban rengeteg hangszín van (rd 300 kb 70, rd 700 kb 228), de ez nem garancia arra, hogy lesz benne neked megfelelő hagszín. Püföld egy kicsit őket.
Hege: Spec ha az én Yamahámról leveszem a Reverbet (clp-120am van), a hangok szinte rögrön elhallgatnak. Ezért van a Reverb, hogy ne hallgassanak el.:)) Sőt azért van többféle reverb, hogy hangszerenként állítani lehessen, mennyire zengjenek a felengedés után. Orgonánál, ahol szimulálni kell a templomi akusztikát (legalább egy kicsit), értelemszerűen hosszabb az utózengés, mint a zongoránál. Az rd 300sx szerintem egy jó kis zongi, csak el van szúrva nagyon a csemballó, és a 7 orgonájából csak egy templomi. Könnyűzenélésre van az kitalálva, nem klasszikusra. Mit játszol, vagy mit fogsz tanulni? Az FP5 csak bárzongoristáknak való (szerintem)...
a boltokról: Az Atlantis Yamahában szerintem nem értenek a zongorákhoz az eladók, a HMI-sek jó arcok. A Rolandbolt eladói egész jók. Az Eldoradoban szerintem annyira nem rossz a helyzet, kivéve az árakat...:)), a legrosszabb hely a Tajti-music a Deákon. Messzire elkerülni!
Köszi WD és RadulyCsaba, jól megvagyok a hangszerrel, pont ez kellett nekem. Még 10 év és zongorázni is fogok tudni... :)
Teljesen egyetértek WD-vel.
Z: próbáld ki személyesen mindet, ami a hozzáférhető infók alapján megfelelne az igényeidnek, és a pénztárcád is bírja. Az RD-300SX meg tényleg nagyon ütős hangszer lett, kellemes billentéssel és nagyon szép hangokkal, ha nincsenek olyan igényeid amik ütköznének a képességeivel, a 300e alatti kategóriában szerintem jobbat nem találsz. Bösendroferhez sajna nekem sem volt szerencsém, de van egy olyan sejtésem, hogy a "Rolandos" zongorahangok nem lesznek a kedvenceid, sokkal inkább a "Yamahás" hangok.
hege: Szerintem menj el újra ugyanazokba a boltokba -de most már egymagad-, és próbáld ki újra mindegyiket. Hidd el, érdemes! "lestrapált füles" -ha komolyan gondolod a hangszervásárlást, legközelebb készülj föl rendesen, és vigyél sajátot! A P90 és a CLP-120/CLP-130 szerintem mind billentésben, mind zongorahangban majdnem ugyanolyan. Az RD300SX-szel kapcsolatban meg valamit tényleg elnézhettél (előfordul): azt ugye nem gondoltad komolyan, hogy zajos hangmintákat tesznek bele? persze előfordulhat, de én speciel semmit ilyesmit nem vettem észre a főbb hangoknál (a "sokadik" hanszínekbe csak belehallgattam), pedig valószínűleg ugyanazt a hangszert próbáltad, amit én is... lehet hogy én tettem tönkre? :D Valószínűleg nem volt szerencséd Casio színpadi dig.zongorához... Először is a Privia sorozat billentése sokkal inkább a CLP-120/130-hoz közelít, a hangja pedig valahol félúton van az RD300SX és a CLP-120 között -nekem egyébként nagyon szimpatikus hang, sem nem éles, sem nem "dobozos". A Casio Privia-k pedig nagyon is jó hangszerek, csak nem szabad olyat elvárni tőle, amit csak a 80-100 ezerrel drágább konkurensek tudnak.
Hol érdemes - és érdemes-e egyáltalán - használt digitális zongorákat keresni? Mivel kezdő vagyok, nincs szükségem vadiúj darabra, viszont azt szeretném, hogy a hangja minél közelebb álljon a valódi zongora hangjához, ezért pedig tudom, hogy kicsit mélyebben kell a pénztárcámba nyúlni. Egyébként kizárólag otthoni használatra, a magam örömére keresek ilyen hangszert (később talán a gyerekek tanulhatnak rajta), a lényeg, hogy a mechanika és a hangzás közel álljon a hagyományos zongorákhoz. (Nem megyek bele, hogy Bösendorfer vagy valami más, ennyire nem vagyok vájtfülű.) Örülnék, ha 200.000 alatt-küröl megúsznám, bár hallottam a Yamaha P90 hangját és az eléggé meggyőző volt, csakhogy az kb 300.000 Ft. Kérnék egy-két jótanácsot!