Ezt JAZZ írta: Sziasztok! Sok hangszert kipróbáltam már, és javaslom mindenkinek hogy a Kurzweileket próbálja ki nagyon király hangszerek!Nálam első helyn a Kurzweil áll utánna pedig a Yamaha.Egy zongorista.
Ezt JAZZ írta: Az a baj hogy nem nagyon lehet kapni és kipróbálni Kurzweileket:(Én is sokáig kerestem és musik produktivban találtam rá egy utolsó darabra egy PC2 es modellre.Igaz hogy ez nem kalapácsmechanika "csak" súlyozott billentyű de nagyon kényelmes játszani rajta nem fájdul meg a kezem és nagyon dinamikus a zongorahang lenyűgöző!Kipróbáltam ott a Yamaha P90et is és ha nincs a Kurzweil akkor azt veszem ,de ez jobban meggyőzött bár igaz hogy van egy Motif rackem is így könnyebb volt a döntés:)
Ezt WD írta: Miki: Yamaha p90 újonnan 240000 ft, Korg sp 200 újonnan 200000 ft. A használt zongik bármelyik üzletben felbukkanhatnak, csak nincs belőlük nagy választék, mert nem igazán van rájuk kereslet (ezt egy eladótól hallottam valamelyik boltban). A nagyobb boltokat érdemes talán megnézni
Ezt PB írta: Szerintem az SP200-at felejtsd el. Nem jó, ha a gyereked azon tanul. Műanyag a hangja és gumis a billentése. Akkor már inkább Yamaha vagy Roland. Használtakat pedig az interneten is találsz. Vagy Bécsben. ;-)
Ezt radulycsaba írta: A Korgokat én sem ajánlom senkinek. Teljesen érzéketlen hangszerek. A szintijeik jók ,de digitzongorában még van mit fejleszteniük...bőven.
Ezt miki írta: Lehet, hogy szentségtörés, de kipróbáltam egy Thomann D-40-es típusú álnémet, valójában Medeli névre hallgató hongkongi digitális zongorát. (http://www.medeli.com.hk/products/dp/index.html) Ezt a Coda hangszerboltban 180 ezerért árulják. Mint ahogy korábban írtam kezdő vagyok digitzongora ügyben, eddig csak valódi pianinón játszottam és bevallom pozitívan csalódtam. Persze megnézem-hallgatom mit tud egy Roland vagy Yamaha 300 ezerért. Ha tényleg nagy lesz a különbség hangzásban és billentyűkben akkor dobok egy hátast és esetleg tovább gyűjtögetek. Mindenesetre a billentyűk mechanikája és a zongorahangzás egy kezdőnek ennél a modellnél is jónak tűnt.
A használt cuccokról azt hallottam közben, hogy gyakran azért adják el, mert kikopott a kalapácsmechanika (?), amit esetleg fel lehet újítani, viszont akkor már nem éri meg bíbelődni vele mert árban ugyanott lesz a vége, mintha egy újat venne az ember.
Ezt hege írta: Miki! Én is kiporbáltam a Codában azt a zongorát, meg mondta a srác, hogy viszik, mint a cukrot, de engem nagyon nem gyözött meg. Nézelődj tovább sztem. Azt viszont aláírom, hogy abban az árkategoriában nem fogsz jobbat találni.
Ezt Kether írta: Én vettem egy ilyen Thomann DP-40et úgy 4-5 hónapja. Nekem nincsenek túl nagy tapasztalataim, mert mindössze 8 hónapja kezdtem el zongorázni és eddig összesen kábé 4 pianínón és 4 zongorán próbálkoztam (ezeken lehet gyakorolni a sulimban), tehát e téren sincsenek nagy tapasztalataim, de úgy látom, hogy ez a digitzongora nekem tökéletesen megfelel. Amikor keresgéltem vásárlás előtt, akkor egy olcsóbb Roland/Yamaha/Korg is drágább volt használtan ennél a pianinónál, úgyhogy nem gondolkodtam sokáig. Csak a Casionak volt valami hasonló kategóriás zongija annak meg elég gáz a kivitelezése meg a hangereje is kábé annyi volt, hogyha normál hangerőn beszélt mellettem valaki, már semmit nem hallottam a zongorából. Szóval ez a Thomann szerintem egy kezdőnek megteszik, bár a billentése nehezebb mint egy normális zongorának... de legalább megerősödik a kezem és nem ér meglpetés más zongorán... persze aki profi, az biztosan fintorog, de ez talán így is van rendjén...
Ezt billentyűsgabi írta: Az Rd 700-ról annyit, hogy egy zongorista haver hangszerét javította egy szervízes barátom, a klaviatúra rámáját, amelyre az egész billentyűzet van felszerelve, ke kellett cserélni horror pénzért, ugyanis eltört (!). Egy fröccsöntött vacak. Mindez egy csúcskategóriás(nak szánt) hangszerben... Gyalázat. Ugyanebben a szervízben személyesen cseréltem ki egy Motif 8-as Yamahában 15 db törött billentyűt. Egyszerűen csak zongorázott rajta a srác elég sokat és ez lett. A P-120 Yamaha ugyanez. A lényeg: minél újabb, annál szarabb. Érdemes inkább régebbi, megkímélt hangszert venni egy jó zongoraaggyal, mintsem tízezreket költeni évente egy-egy hangszerre.
Ezt pgyalog írta: Próbálgattam a RD 300SX-et és a RD 700SX-et. A 700-asban mérföldekkel részletgazdagabb a zongorahangszín. Csak lestem, nekem valahogy az jött le a leírásokból, hogy ugyanazt a mintát kapta mindkettő (pedig már a 300-asban is nagyon ütős!). A 300SX-ben akad egy jó Rhodes, meg egy-két Pad ami tényleg használható. A 700SX-ben is találni minden hangszercsoportból egy jobban sikerült hangmintát, de a java helyettesíthető egy jobb hangmodullal (persze kivétel a zongora). A beépített tonewheel orgona alapbeállításban semmi izgalmasat nem mutatott (jobban nem mélyedtem bele). Összeségében amivel számomra többet nyújt 700SX, az a sokkal jobb zongorahangszín, és a masszívabb mechanika.
Ezt fizikus írta: Én azt a célt tűztem ki magam elé épp a lehetséges törések miatt, hogy amíg garanciális a cucc, addig sokat játszom rajta, hogy kijöjjenek az anyaghibák. "Mert ez műanyag" :) Ha egy sokkal egyszerűbb fakanál is eltörhet, akkor egy még bonyibb cucc meg pláne.
A közelmúltban behatóan tanulmányoztam a reverb hatását a különböző hanszíneknél. Ha nincs semmilyen reverb, akkor mindegyik rögtön elhallgat, amint a billentyűt felengedem, ilyenkor semmi key-off minta nincs. A különböző nevű reverbek tkp. csak eltérő hosszúságú lecsengést adnak. És az érdekes az, hogy hiába a pedálozás, hallani a lecsengés hiányát. Másik "meglepő" eredmény, hogy nem minden hangszínnek tesz jót a hosszabb reverb (pl. hall2 a p90-en). Az orogona pl. nem annyira tetszett úgy. Amit viszont nem értek, az a p90-en a "stage" nevű reverb. Azt írják róla, hogy hagyja érvényesülni az előadótér természetes utózengését. Ekkor viszont ugyanaz, mint a legrövidebb "room" fokozat, szóval fölöslegesen van külön.
Nekem úgy tűnik, hogy az egész reverb effektesdi cakk-pakk arra jó, hogy a hangszertest (rezonátorüreg, rezonáns lemez) útózengését imitálja. De ez miért nem a hangmintával valósul meg????
Ezt preamp írta: A p90 = Clp 130 esetében az első grand piano hangszinnek reverb nélkül is van key off mintája! A sustain mintánál lehet hallani a zongora testét mert úgy van mintavételezve a hang. A reverb effectek teljesebbé teszik a zongora test hangját, egyébként a valódi zongorákban is ez történik: A jól megtervezett testben a rezgések reverb hatást keltenek. tehát a húr hangjához hozzáadódik a reverb ugyanúgy mint a valódi hangszerben, csak itt kikapcsolható, vagy tetszés szerint programozható néhány paramétere.Ezeknek a zongoráknak a nagyobb bajuk még mindíg a tömörített minta.Amíg a saját hangszórójukon hallgatja az ember addig hihető, de egy studióban gyakran kiderül, hogy néhány MB rosszulhangszinezett múanyag szintihangon klimpírozunk, legyen az Roland, Yamaha, vagy Korg...stb Mennyi is a nagy roland Grand? 64 MB? Egyszerúen kacagnom kell!
Ezt QUEEN írta: MI EN ZONGORÁT TUDTOK AJÁNLANI EGY 8 ÉVE CLASSICUS ZENÉT JÁTSZO FIU NAK AKI MOST BLUES ÉS ROCK ZENÉT SZERETNE ZONGORÁN nyomatni????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ????:)
Ezt radulycsaba írta: na....hosszú várakozás után kipróbáltam az Rd 700SX-et. Bár egy vacak fülessel sikeredett, de így is meggyőzött. A hangja, főleg a zongorája gyönyörű. Szépek az orgonák és a rhodes-ok is. A billentés először megijesztett. De 10 perc alatt megszoktam és tényleg kitűnő az is. No de a mostani Fatarom után nem csoda.
Én mindenképpen ajánlani tudom mindenkinek, aki nem egy szimpla digit.zongorát szeretne. Tele van lehetőségekkel. Szerintem príma hangszer.
Queen, ha ilyen árfekvésben gondolkozol, próbáld ki te is.
Ezt radulycsaba írta: Egy 20 percnyi játék után rányúltam a felette lévő RD 300SX-re. No attól tényleg megijedtem. Erőtlen a billentése. Ha nem láttam volna, mihez nyúlok, azt hinném, valami szintetizátor. Már értem, mi a nagy árkülönbség oka.
Ezt pgyalog írta: radulycsaba! A kisebb tesónak is kellett volna az a 20 perc ismerkedés.. 10 perc után talán ott is bekattant volna, hogy mitől is olyan, amilyen. :)
Ezt pgyalog írta: technikai linkek: http://www.purgatorycreek.com/documents/25.html http://www.rolandee.hu/products/billentyus/zongorak/osszahasonlito_tablazat.xls
Ezt bali írta: Hy all!Azt szeretném kérdezni, hogy valakinek nincs-e Korg SP-200-as zongorája? ugyanis érdekelne, hogy mennyire vált be, milyen a hangja, milyenek a tulajdonságai. Érdemes-e Korgot venni, vagy inkább a jól bevált Rolandot? Szeretnék kérni valakit, h meséljen erről a hanszerről, vagy adjon meg egy honlap címet, ahol erről fel tudnak világosítani. Várok egy kedves válaszolót! Előre is köszönettel: Balázs
Ezt Korg írta: Az SP-200 a Korg legkisebb digitális zongorája. Hordozhatú kivititelű, úgynevezett szinpadi zongora jellegének köszönhetően nincs hangszórója, azaz vagy fejhallgató, vagy külső erősítő segítségével hallhatjuk a hangját. Az egyszerű, kompakt kivitel következtében ez az egyik legolcsóbb ilyen típusú zongora, amely azért nevezhető relatíve olcsónak, mert a jelenlegi, 289.000 Ft-os árért olyan hangszert kapunk, amelyben vannak hangszínek (tehát nem csak egy kontroll billentyű, amelyet szoktunk digitális zongora kategóriába sorolni), teljes oktávos (azaz 88 billentyűs, 7 oktávos), és kalapácsmechanikás, azaz a leginkább zongoraérzetet keltő mechanikájú billentyűzettel van felszerelve.
Magyarországon, legjobb tudásunk szerint a Fataron kívül nincs olyan kalapácsmechanikás hangszer, amely ettől olcsóbb lenne. (A Fatar a már fent említett kontroll, vagy MIDI billentyűk gyártója, amelyhez lehet csomagban kapni hanggenerátort, állványt, kis számítógépeknél látott hangfalat - merthogy ezek ugye nincsenek beleépítve). A Roland zongorák közül az EP-97 van hasonló árban (225.000 Ft), ez tudásban is kb. hasonló, csak az még az sima súlyozott mechanikás, azaz a kalapácsostól gyengébb.
Hangszínek közül a legfontosabbak a stereo zongora hangszínek, ezek közül van: Grand Piano 1-2, Bright Piano, Classic Piano, Electric Grand, Honky-Tonk Piano. A zongora hangokon kívül vannak orgona, csemballó, vonós, kórus, stb hangszínek (összesen 30 hangszín) Az SP-200 60 hang polifónikus, azaz összesen ennyi hang szólhat egyszerre. A hangokat visszhang és kórus effektekkel színezhetjük. Lehetőség van rétegzésre is (layer), azaz arra, hogy egy billentyű lenyomásakor két hangszín szólaljon meg egyszerre.
A kalapácsmechanikás, billentésérzékeny billentyűzet 3 fokozatban állítható, aszerint, hogy mennyire akarjuk, a billentyűt "keménynek", vagy "lágynak"
Beépített metronóm segíti a tanulást, gyakorlást. Az SP-200 hangolható, transzponálható, és temperáltság is állítható. A hangszerhez jár még sustain pedál és áramkábel.
Az SP-200 a stereo fő kimeneten keresztül erősíthető. Van még MIDI be- és kimenet, azaz számítógéphez, más hangszerhez kapcsolhatjuk. Így lehetőség van MIDI billentyűzetként is használni.
Az SP-200 kapható fekete és pezsgő ezüst színekben is. Árban nincs eltérés.
vannak valós és téves információk előbbi hozzászólásodban. valóban jó hangszer a KORG Sp200, de tévedés, hogy a legolcsóbb kalapácsmechanikás lenne, mert YAMAHA és CASIO márkában is kapható kalapácsmechanikás hangszer 210 000 Ft alatt!!
A hivatalos ára valóban az általad írt 289 000 Ft, DE NÁLUNK (www.HANGMESTER.HU) AKCIÓS, így a bruttó ára CSUPÁN: 259 999 Ft! http://hangmester.hu/key_korg_zong.html
Ezt bali írta: Nagyon nagyon köszönöm az információkat!! Barna, érdekelne egy részletes info a zongoráról, és érdekelne személyes tapasztalat, ha van ilyen, akkor szívesen fogadom! Az email címem: szombali@citromail.hu
Ezt PB írta: Kedves Bali. Én független vagyok, nincs hangszerboltom, meg nem is dolgozom ott. Viszont zongorista vagyok. Sztem megéri a (valóban drágább) Yamaha P90 vagy a Roland RD170, mert a billentésük jobb. A hangszínekről nem érdemes vitát nyitni, mert az ízlés kérdése. Jövő héten válaszolhatok neked, hogy nekem mik a személyes tapasztalataim. Üdv: PB
Ezt bali írta: Köszönöm, PB a véleményedet. És szívesen várok személyes tapasztalatokat. Akár e-mailben is megteheted:) a címem : szombali@citromail.hu
Ezt zola írta: Hangszerboltokban lehet kapni készen, legalábbis a Deák téren mindenféle méretben van nekik. Egy másik lehetőség a zenegaléria, ott méretre gyártatnak. Nálam is aktuális a dolog (p90-em van). Kedden megkérdezhetem, hogy kb. mennyibe kerülne a méretre gyártott.
Ezt fizikus írta: Tok ügyben én is rátaláltam a Deák téri boltra, de olyan őrült ötletem is támadt, hogy a gyári duplavastag kartondobozhoz egy levehető/felrakható pántrendszert is lehet csináltatni bőrdíszművessel, amitől az eredmény tkp. egy félkemény tok lenne, csak nem 35 rongyért. BKV-zott már valaki 23 kg-al? Kivitelezhető?
Ezt Dino írta: Én egyszer vittem egy PaxPro-t keménytokban buszon, akkor megfogadtam, hogy többet nem teszek ilyet. Azért azt a szép koporsóméretű tokot még kocsiba sem egyszerű betuszkolni, pedig szép nagy kombim van...
Ezt orgona írta: Bocsánat a zavarásért,tudna- e nekem valaki segiteni ,hogy hól lehetne olvasni Böhm orgonákról , mi több ,esetleg kapcsolási rajzot szerezni?
Ezt billentyűsgabi írta: A "deák téri" boltban én csináltattam anno az Alesis QS8amhoz egy konténert, hogy megvédjem a külső behatásoktól... Végül maga a tok miatt sérült, a popszegecsek belső végei idővel átnyomódtak a szivacson és ezek marcangolták szét az oldasó faborítást... Ezek a konténerek -nem mondom, hogy feltétlenül rosszak- de ha profi tokról van szó, szerintem Microsoundban készített tokok a királyak. Igaz, nehezek is.
Ezt fizikus írta: Ötletekben nincs hiányom: léteznek kerekes "kiskocsik" 10-20 kg-os bőröndök gurigatásához. Mivel hozzáférek egy ilyenzhez, ki fogom próbálni, hogy hogy lehet vele közlekedni. Csak jól hozzá kell kötni szegény dobozt.
Ezt PB írta: A nagy kocsi jobb. Egy boogie-woogie zenész barátom csak úgy hívje az RD600-át, hogy "szemét". Merthogy ki kell vinni a kocsiig. Megértem...
Ezt gab írta: A roland rd-700sx hangzása szerintem egyedülálló, ellenben a billentése egész pontosan a repetíció nagyon lassú! összehasonlitva mondjuk a yamaha p-250-es stagepianoval. van erről tapasztalatotok? mi erről a véleményetek?
Ezt gab írta: A roland rd-700sx hangzása szerintem egyedülálló, ellenben a billentése egész pontosan a repetíció nagyon lassú! összehasonlitva mondjuk a yamaha p-250-es stagepianoval. van erről tapasztalatotok? mi erről a véleményetek?
Ezt rad írta: szia! egyszer volt szerencsém a 700SX-hez. Nekem tetszett. A hangjáról nincs mit vitatkozni. Meggyőzött. A billentése viszont tényleg egyedi. Nem minden játékstílushoz ideális. Én gondolkozok a vásárláson. A hátrányai elenyészőek ahhoz képest, amit nyújtani tud. De tényleg attól függ, mire szeretnéd használni.
Ezt pgyalog írta: Eladom Roland RD-300SX digizongorámat vagy cserélem Korg Triton Classicra (61 bill.). Karcmentes, pár hónapos. Profi puhatok, damper és expression pedál van hozzá.
Ezt Dino írta: Hát úgy tokostul kb. 30 kiló lehet, meghalni azért nem kell alatta (persze ha Te is 30 kiló vagy az pech :) inkább a tokkal szolidan pofán vert utasokat nehéz lerázni. Ilyenkor azért elgondolkodik az ember, hogy miért nem herflizni kezdett el...
Ezt PB írta: Én már a 10 kilónyi kottám alatt nyögök, ha el kell vinnem az állandó helyemről. Példagépem Glenn Gould, aki még egy szatyrot sem vitt haza a picról, nehogy meghúzza a kezét. Na ja. Ha úgy tudnék zongorázni, én se vinnék semmit. De nem tudok :-(((
Ezt PB írta: Ja. Én is mindig panaszkodom, amikor hetente egyszer már kora reggel, kilenckor kell kelni. Aztán amikor nagynéha reggel nyolc előtt utazom a villamoson, és belegondolok, hogy a droidok mindennap ezt csinálják...
Ezt ádi írta: Sziasztok Zongoristák! Nagy gondomban szeretném kérni a segítségeteket! Yamaha CLP-120 vagy Roland HP101e????? Anyagi keretek határolják be ezt a két típust, ezért ha van más hangszer ajánlatokat, szívesen fogadom. Csak a Casio Priviat ne, mert az nagyon nem jött be! Előre is köszönöm a válaszokat!
Ezt gab írta: Van valakinek tapasztalata GEM promega 3 stage piano -val kapcsolatban? Hang? Billentés? Mondjuk összehasonlítva egy roland rd 700 sx-el?Mert azt volt szerencsém kipróbálni a hangja nagyon jó a billentése viszont elég lomha.
Ezt Dakar írta: Az olasz Gem zongorákról nem sokat tudok, de az új Rd 700-300 elég bénácska. Nem igaz az, hogy hangonként vettek volna mintákat, ez csak a reklám duma. Ugyan azt a minta gyüjteményt használják mint a régebbi tipusoknál. A billentés a kiváltó pont hiánya miatt lomha.A rettenetes GM2 mintákról már nem is beszélnék. A hangzás egy jó izlésű töltöttkáposztás lakodalomban még tán megállná a helyét!Egyébként stúdióban használva a Roland hangszerek nagy bajban vannak, mert a hangszínszabályzáskor kiderülnek a mintavételezési hiányosságok.Csak halkan mondom, nem hiszem hogy az Olaszok jobb hangszert készítenének.Akkor inkább a YAMAHA. Itt is inkább a felső kategóriás zongorák hasonlítanak az igazihoz.Ha már így lehordtam a Rolandot, azért például a Roland HP 102-103 zongit probálgattam, és azok egész jó kis darabok, és az áruk sem eget verőek. Kiváltó pont az nincs de lehet rajta zongorázni és szép a zongoraminta.
Ezt gab írta: Az a helyzet , hogy a Yamaha p-250-t próbáltam a billentése szuper jó volt gyors és dinamikus ellenben a hangja illetve az egész elektonikája ...hát olyan 3 évvel ezelötti, mint amikor készült kb.De az tény,hogy a Yamaha csúcs zongorái kiválóak. Ellenben nekem kimondottan egy csúcs stage pianóra lenne szükségem, ezért a nagy dilemma...Roland, vagy GEM
Ezt laki írta: Sziasztok! Vettem egy digitális zongorát kb. egy éve. Ez egy HP-102e típusú szerintem tuti kis hangszer. Sajnos ügyetlen vagyok már hozzá, hogy akár alacsony-középszinten megtanuljak. Úgy döntöttem, eladom. kb. 300ezret szeretnék kapni érte. Alkudni esetleg lehet, de már így is 50ezer forinttal olcsóbban adom, mint a boltok. Itt találtok róla infót: http://members.chello.hu/lakatos.attila/roland/ Érdemes lecsapni rá, nagyon szépen szól! :-)
Ezt laki írta: ádi: ne gyötrődj, inkább vedd meg a HP102e zongorámat annyiért, amennyibe egy HP101 kerül (kicsit többért - 299e az irányára). Ez sokkal szebben szól, és alig használtam, tényleg szinte vadiúj. Info: http://members.chello.hu/lakatos.attila/roland/
Ádi, azt ajánlom, h először is mindkét zongorát próbáld ki, úgy értem játssz rajtuk minél többet, mindenféle hangszíneken. Kicsit "igazságtalan" a párosításod, mivel a YAMAHA CLP-120nak tudásban inkább a ROLAND HP-102 felel meg. Én egyértelműen a YAMAHÁRA szavaznék, nekem is CLP-120am van és én is kipróbáltam ugyanezeket a ROLANDokat vásárlás előtt. Nálam a CLP-120 még a HP-103as Rolandnál is jobb volt (ami nem meglepő, tekintve, hogy Rolandék csináltak két ugyanolyan zongorát, az egyiket kicsit nagyobb házzal, azt elnevezték Hp-103-nak, a kisebbet meg 102-nek)... Csak a 100000 forintos árkülönbséget kicsit túlzónak érzem...persze nem vagyok tisztában a pozdorjalapok áraival...:)))
Püföld egy kicsit őket, ki fog derülni, melyik esik jobban a kezedre...
Ezt gab írta: sziasztok! a www.lemaudio.com weboldalának az international menüpont alatt kiválasztott amerikai oldala két teljes videot közöl a GEM promega3 stagepianoról + kiegészitő hangdemokat. számomra elég meggyőző volt. kiváncsi volnék a véleményetekre, egy-két meggyőző szakmai érvre! Köszi
Ezt fer2 írta: Lassan kezd kristályosodni a digi piano vásárlás. Két hangszerben gondolkodom, Roland HP101, Yamaha CLP115. Van-e valaki közületek aki tapasztalattal rendelkezik mind kettő felöl? Illetve külön is kivánvcsi vagyok a véleményetekre. Ha tudnátok külön-külön összehasonlítani a billentyűzet mechanikáját és a hangminőségét is,azt köszönöm.Köszi: Fer
Ezt PB írta: Szia Feri! Nekem a CLP115 bejön. Pedig alapvetően Roland párti vagyok. De szerintem, ha egy kicsit még rá tudsz dobni, vegyél min. 120-ast. A billentése nekem jobbnak tűnt
Ezt dbogyi írta: Sziasztok! Van egy eladó Fatar SL 880-om minden kiegészítővel. És örömmel venném, hogyha megírnátok, mi a véleményetek a Yamaha Motif Rackről, és hol találok róla RÉSZLETES leírást. Ugyanis lehet, hogy nem adom el a Fatar bill-met, mert nagyon meg vagyok elégedve vele (csak a hangmodullal nem igazán) és veszek hozzá egy ilyet, a másik tervem, ha eladom, akkor egy Korg SP-200... nemtom, ti hogy döntenétek? Ja, emilem: dbogyi@freemail.hu
Ezt PB írta: Sztem a korg SP200-nak még szarabb a billentése, mint a Fatarnak. A hangja meg ízls kérdése (mármint a Korgé). A fatar hangmodul made in Albania, 1976
Ezt dbogyi írta: Ez így van, a Fatarnak nekem is jobban tetszik a billentése, mint a Korgé. Pont ezért vacilálok, mivel a hangmodulom hangja, ahogy mondtad, made in Albania... de egy új, ami igazi, az belekerül 200e fölöttbe :) a korgé meg egyszerűen tetszik! Te mit tennél? (ha mondjuk épp lenne kereted egy új hangmodulra...)
Ezt Barna írta: És a FATARos is FATAR mechanikácal... meg a Roland is állítólag. És? A Shoda meg Wolsvagen motorral, mégsem WV.. A Passatban meg szinte minden Audi, mégsem Audi. Én meg 6 húros szólógitáron játszom, aztán mégsem vagyok Santana.. vagy igen?
Ezt PB írta: Komolyan mondtam. Szeretem az sc55-ös hangját. De mondtam, hogy perverz vagyok. Volt egy ismerősőm, aki meg felvette a Barátok közt-et. Mindenkinek megvan a mega dilije
Ezt Dugó írta: Szia Barna! Igazad van, de mindegyik jó autó akár hogy is hasonlítjuk össze őket. Ha 5 húron játszanál, szerintem te lennél a Santana, de legalább is a Barna az biztosan. Kár hogy levetted a linket, mert a Roland, Korg, Yamaha hangszereken kívül mást is megismerhettek volna a zenészek. Főleg meg is hallhatták volna. Egyébként én is szeretem a Roland hangját,főleg zongorában, de csak Orlára futotta és talán nem is bántam meg. Ha valamit sértettem volna ezúton bocsi. Üdv: Dugó
Ezt dbogyi írta: Kedves Barna! Annyiban egyet értek veled, amennyiben helytállónak tartom a Skodáról, a Passatról és az Audiról szóló eszmefuttatásodat, azonban azt kell, hogy mondjam, hogy a Fatar billentyűzet billentése, bár a Fatar gyárt a Korgnak billentyűt, messze felülmúlja a Korg Sp-200-ét. Ma próbáltam :))) Ja, és a kérdésem még mindig az, hogy mennyi beépített rom van a Korg Sp-200-ban. Neked meg PB, köszönöm az őszinte véleményt. Tisztelettel.
Ezt fizikus írta: Csupa meglepetés az élet! A Yamaha P90 brossúrái, de még a bolti eladó szerint is a zongorák alapértelmezett egyenlőközű hangolása nem nyújtott. PEDIG AZ! A minap buktattam le, mikor jobban utánanézetm, hogy miért szól nagyon furán valami akuszt.zongorával, ami elektromos zongorával jól cseng. De a nem középső oktávok hangjait összehasonlítva is jól hallható a nyújtás a két-két akusztikus zongora esetében. Layerezve az akuszt. és elekt. zongorát a két szélen akkora lebegések vannak, mint ide Lacháza. És ez tkp. így is kell hogy legyen, hiszen ha egy jól felhangolt, tehát nyújtottra hangolt zongoráról vettek hangmintát, és azt nem nyújtva akarnák visszajátszani, káosz volna a felhangokkal. A rejtély csak az, hogy miért írnak mást, és miért nem tudja ezt jól egy eladó? Az viszont ezek után biztos, hogy ez minden P sorozatú vagy CLP sorozatú modellnél így van. Ezek után a Rolandos kollegákat kérném, hogy vizsgálódjanak már ők is egy kicsit, ott hogy van, mert hivatalosan nincs nyújtás az egyenlőközű hangolásban.
Azt gondolom, hogy van más módja is annak, hogy az itt fórumozók megismerjenek más márkákat is. Amennyiben nagykerként működtök, gondolom, nem kell sorolnom a lehetőségeket. Amennyiben azonban a képviselet kizárólagos, ajánlom figyelmedbe oldalbanner helyeinket.
Tanács kéne! El akarom adni az új Petrof pianinómat, aminek az árából kb. 300 rugó üti a markomat. Ebből a pénzből milyen digit zongit érdemes venni? A Roland Rd 700 tetszett, de sajna az drágább. Az Rd 300 kijönne, de az mennyivel rosszabb, mint az Rd 700-as? Vagy melyik jó még ebben az árban? Kösz
Ezt Dugmanics Zoltán írta: Kedves Barna! Sajnos sem nagyker, sem kizárolagos képviseletet nem látok el a Rolandtól eltérő digitális pianinóknál,(a nevét már kisem merem írni). Csupán naívan azt hittem -mível sokoldalú és mindenre kiterjedő a fórumotok és hátha valakit, aki nem ismeri a kisem merem írni típusú hangszereket érdekelnek a kivitele, paraméterei és hangja a kiváncsiságát kielégíthetem. Magyarországon kívül ezek nagyon kedveltek és az igazán profi zenészeken (Rátonyi...stb)kívül talán nem is ismerik hazánkban. Semmiféle ajánlatot nem tettem senkinek, pedig a fórumotokban már láttam olyat aki egy csomó hangszert hírdet árral. Ez nem kereskedelmi jellegű ajánlat?
Ezt fizikus írta: Én csak egyet tudok érteni, hogy ha egy fórum nyílt, akkor az nyílt. Engem jobban zavarnak ezek a legújabban megjelenő szövegbe épülő hirdetések. Trükkös találámány, de rohadt bosszantó. Sosem tudhatom, melyik szavam esik áldozatul neki.
Ezt fer2 írta: Találkoztatok-e olyan hibával a Roland HP 102e-nél, hogy az orgona hangnál az egy vonalas C és E "beraged" nem a billentyű, mert az feljön, hanem játék közben a hang a billentyű felengedése után is szól, mind addig, amíg mégegyszer le nem nyomod. naponta egyszer-kétszer fordul elő. Vajon mi lehet a hiba?
Ezt LunaKid írta: Sziasztok! Mit lehet tudni a YAMAHA YDP 113 (vagy 223)-asrol? (A METRO-ban most 200eFt a YDP 113.) A specifikaciot ismerem, csak azt nem tudom, hogy a billentes meg a hangja vajon jobb-e vagy rosszabb, mint a P90 vagy a CLP120 Koszi! Szabolcs