Látom jól mennek a részvények!Tudod,abban az általad "droidnevelőnek" rangsorolt oldalon pikk-pakk megmondták volna a kérdésedre a helyes választ.De neked ebben nem lesz részed,ezt garantálom.Ja,jut eszembe a Canada.hu oldalra ne regizzél mert ott csak az Admin-nak van PA-600 de Ö nem fog szóba állni veled,ebben is biztos lehetsz.Egyetlen egy dolgot tehetsz vissza viszed a hangszered oda ahol vetted, és közlöd a "droidokkal" hogy ez nem nekem való,nem tudok vele mit kezdeni....csak arra figyelj, nehogy ott legyen Dart Véder és össze tévesszen valakivel,erre ügyelj!
Hát akkor majd valaki segít neked itt, akinek PA600-a van.Bár itt nem ismerek olyan tagot. A "droidnevelőben" legalább van 3-4 emberke... De hát te tudod....
Remélem nincs. Remélem nem hülyült meg az agya.
De ezuton szeretném elmondani, hogy nem igazán értek a géphez, valami madzsar nyelvű utasítást linkelhetnétek. És még annyit, hogy a midik az alap gm-mel nagyon gagyin szólnak, meg lehet csinálni, hogy ne a gm, hanem pl a factory hangszineit hivja elő? Hogy ne kelljen az összeset átvariálni? Köszi
Sziasztok! Ne haragudjatok a zavarásért, csak egy kis segítséget szeretnék kérni. Érdeklődnék, hogy melyikőtök használ TC Harmony G/M-et valamint Boss VE-20at??? Kíváncsi lennék a véleményetekre ezekkel a vokál procikkal kapcsolatban. Szerintetek melyiket lenne érdemes választanom? Köszi előre is, várom a válaszotokat!
Felvettem hét dobkészlettel. Ale natur, semmi manipulálás.
Bár nem értem miért vágtad le hirtelen a midi végét, nem megvárva a lecsengést.
...megválaszolom: mert nincs rá szükséged
Név szerint nem emlékszem sajnos, hogy kinek van PaX3pro hangszere de szeretnék megkérni egy Pa3Xpro gazdit, hogy az alábbi linken lévő midifile-t szeretném vissza kapni audio formában. Tök mindegy a fajtája és a minősége is, csak szóljon hallhatóan.
Egy Dis2 kísérő tányér van megütve 17 alkalommal, ebből az első 127-es dinamikával és az összes többi utána következők pedig 15-tel.
Ezt szeretném audio formátumban vissza kapni.
LINK Köszönöm!
Nem rég, kb egy 3 hete van egy Korg X50-es hangszerem. Egy digitális zaj nagyon zavar. Ez egy pattogó zaj. Úgy vettem észre, hogy egy zongora, pad, és egy ep. hangmintát egymásra layereztem. Majd játék közben, egyszer csak megjelent egy pattogó zaj. Amikor a közepéből levettem, az EQ-ban, kevésbé hallatszott, de úgy meg nem szól jól az összeállítás. Ráadásul ez a zaj, akkor is hallatszik, amikor a közép (legerősebben, de mély és magasnál is))frekvenciát állítom, egy megszólaltatott hang közben.
Próbálkoztam azzal, hogy kivettem az efekteket. Amikor más hangmintát választottam, akkor enyhült, de azért ott volt. Ráadásul, egy olyan beállításnál is hallottam ezt a pattogó zajt, amikor csak zongora szólt szimplán. MI LEHET A ZAJ FORRÁSA?
Valaki tud segíteni?
Sziasztok!
Keresnék 2 dalt midiben!Én minden nőnek tetszem,és A Stefi
Ha valakinek megvan dobja már át legyen szíves a juhaszzoli60 kukac gmail.com címemre! Hálás köszönet!
Sziasztok urak hozzá sem mertem este szólni a témához mert azt hittem én okoztam a fő eszmefuttatást de teljesen visszaolvastam és azt hiszem talán nem:D
Nagyon köszönöm, kedves vagy! Jól esik a dícséret komolyan.
Viszont őszintén mondom, nem az elismerésért raktam fel, csupán igyekszem demonstrálni a mondanivalómat. A sok, másoktól megismert számítógépes munkafolyamat helyett egy egészen más aspektust bemutatni és ha valakit érdekel a dolog, akkor szívesen megosztom a tapasztalataimat, hogy hogyan is van élet a VST-n túl
Nagyon köszi! De egyébként ebben pont az a poén, hogy nincs ihlet Komolyan mondom, hogy foggalmam nem volt róla hogy mit akarok csinálni. Az ilyen zeném azért jön létre, mert csak úgy zenélgetek kedvtelésből és nem tudatos szerkesztéssel készül valamilyen zenei rendszeren. Csupán van egy-egy pillanat amikor azt mondom, hogy na erre most megnyomom a REC gombot Ennyi.
Vagy van itt egy még régebbi. Itt semmilyen célra nem használtam számítógépet. A szinti alapot egy KORG Trinity (amit majdnem megvettél) szekvenszerében játszottam össze, amit aztán feljátszottam egy ROLAND SP-808-ra. ezek után már minden akusztikus hangszert az SP-808-ra játszottam fel és ebben mixeltem is meg. Szóval itt még a végső keverésnél sem kellett számítógépet használni.
Szia Pityu! Persze hogy semmi baj nem sértődünk meg
Őszintén szólva az egész fórumot mobil telefonon olvastam, majd másnap egy laptopon a vonaton, szövegszerkesztővel írtam az irományomat, igyekezve emlékezetből érinteni a főbb pontokat. Szóval nem igazán emlékeztem hogy melyik hozzászólás honnan, és kitől ered. Csak az volt a furi, hogy a KROME elemzése helyett mennyire egészen más irányú válaszok érkeztek.
Ezt kívántam feljavítani azzal, hogy a workstationok és a Krome irányából szemlélve megosztottam én is a gondolataimat. Most így visszagörgetve tényleg a legtöbb dolog Tőled eredt, bár nem mind. Hát, van ez így
Természetesen nem egyedüli igazság az én számítógépellenességem, ezt sohasem hangoztatnám..., Sőt pontosan tisztában vagyok azzal, hogy a többséghez képest épp az én mentalitásom az elenyésző kisebbség. De legalább a sok-sok számítógép-felhasználó mellett lehet egy ilyen csodabogárhoz is fordulni mint én... ilyen tuti nem terem minden bokorban
Egyébként túl nagy titkot nem árulok el azzal ha elmondom, hogy a kész zenéimet én is számítógépre viszem. A természetes és vidám alkotási folyamat végén a wav fájlokat én is PC-n teszem rendbe, ott még ugyanolyan sokrétű beavatkozási lehetősége van az embernek, de legalább a zene megszületése során teljesen ösztönszerű az egész, nem kell agyalni, monitort nézegetni, VST-kkel paraméterezni.
És ha már ennyire belemegyek a részletekbe, elmondom én hogyan csinálom. Van pár harmónia ötletem, azt gyakorolgatom mintha koncertre szeretném vinni és szépen láncba fűzöm... versszak, refrén bridge. Ekkor még gőzöm sincs hogy mit akarok csinálni, csak van egy ilyen ötletem, ezért ezt az alapot feljátszom egy KORG SOS-re... több verszakot, refrént stb. egymás után, hogy utána legyen helyem kobontakozni fölötte. Már ezt az alapot igyekszem pontosan játszani, hogy ne kelljen többet foglalkozni vele, hisz audióban rögzül, pontosításra nincs lehetőség... ha elrontom, akkor leállok és kezdem elölről... nem középről és nem másolgatok részeket egymásra, hanem feljátszom újra az elejéről... Ezután szépen elkezdek egyre több hangszert és sávot kipróbálni rá, majd felvenni az SOS-el. Mivel ez a felvevő végtelen sávot tud rögzíteni, ezért nem vagyok korlátozva hogy hány sávval próbálkozhatok. Mindent kézzel és érzésből, mintha Jam-elnék. A végén van egy komplett zeném, aminek nem ártana a hangerőarányait és a panorámáit rendbetenni.
Ekkor mivel mindegyik sáv egy wav fájl lett, csak beteszem PC-n egy projektbe egymás alá az összes wav-ot, szépen kipanorámázom, összeigazítom a hangerőket és kész. Itt még akár effektezhetnék is a sávokon, de mivel a hangszereimből már eleve effektezettként vettem fel az SOS-re, így már nem igazán szoktam semmivel szöszölni. És ennyi, kész. Nyilván vannak benne hibák, itt-ott pontatlanságok, de mivel az egészet azért csinálom hogy szórakozzak közben, ezért ennyivel be is érem.
Ha valaki stúdióba akarja vinni a munkáját és komoly projekteket készít, akkor természetesen kénytelen ennél sokkal komolyabb munkafolyamatokkal gyötörni magát, de amíg csak hobbiból, örömforrásként kezeljük a dolgot, addig szerintem felesleges nagyon túlbonyolítani az ügyet.
És hogy miről beszélek. Ez itt egy tipikusan KORG SOS-el készített zeném ami az írás közben minden számítógépet mellőz és csak úgy egymás után lettek felvéve a hangszeres gondolatok audióban. Sem szekvenszer, sem PC, sem VST, csak egy kis JAM:
Sziasztok!
Szerintem is az arpeggiók a korgban nagyon jók. Én is használom őket a zenekarban. (A Roland és a Yamaha szörnyűek.) No persze használni tudni kell őket. Valóban a dual arpeggióval csodákat lehet művelni.
Csabi! Ismerjük annyira egymást, hogy egyikünk se sértődjön meg a másik véleményén, ugye? Remélem így van. Én sem vettem rossz néven az írásodat, amit be kell vallanom jómagam is élvezettel olvasok. Jól látod a dolgokat és még jobban öntöd azokat szavakba.
Mégis had térjek ki 1-2 dologra mert úgy látom csak az Én szavaim verték nálad ki a biztit :)
Köztudott lassan mindenki előtt a számítógép iránti útálatod ezt el is fogadom van némi igazság benne, igaz nem egyedüli igazság.
Krome nem volt a birtokomban ez igaz de nem is erre vonatkozott a válaszom.
Én sem fogom egekig magasztalni a vsti hangszereket csak próbáltam rávilágítani annak előnyeire ill. hátrányaira.
A kreativitás hiányát egy vas sem fogja pótolni ezen állításom most is fenntartom.
Ha nincs ihlet, akkor tök mindegy, hogy egy Krome van a kezed alatt vagy egy midi bill. Ha van ihlet, akkor meg megint tök mindegy.
Képernyő méret? Valóban nem a képernyőn játszunk de talán nem mindegy, hogy mennyire gyors egy beállítás vagy szerkesztés végrehajtása és véleményem szerint 1000x könnyebb egy képernyőn
ezt megtenni mint egy display-en. De mintha Te is panaszkodtál volna korábban a Kurzweil képernyő méretére.. :)
Milliónyi hangminta?
Az csak akkor zavaró ha nincs konkrét elképzelés a zenei műfajt illetően, akkor ugyanabba a hibába esik a júzer mint Én. Be lett spejzolva millió minta melyből sosem találtam meg az éppen odaillőt.
De ezen mindenki átesik, később rengeteg ment a kukába és máris átláthatóbb lett a könyvtár.
Kölce kérdezte, mennyire használhatók a Krome arpeggiátor mintái? Erre vonatkozott azon állításom, hogy nem sok mindenre alkalmas.
Hogy mit lehet belőle kihozni az már egy más kérdés de nem erre vonatkozott a kérdése.
De a lényeg, jeleztem többször is, hogy nem lebeszélni akarom Kölcét egy Krome vásárlásról csak próbáltam rávilágítani egyéb lehetőségre is, amelyet mint lehetséges stílus irányt meg is jelölt. Ezért gondoltam, hogy nem biztos a Krome az Ő hangszere.
Nekem sem jobb sem rosszabb ha vasat használ vsi helyett :)
Dönteni csak úgy lehet objektívan, ha mindkét lehetőséget ismeri.
A Korg hangszerek nekem is nagy kedvenceim, igaz csak vsti változatban tudok egyszerre Polysix-et, Mono-Poly-t, Wavestation-t, M1-et használni..:)
Apropó, Bonanza nagy kedvenc volt, M1 mellett D-20, D-50, E-MU szintik stb. voltak használva. Ezek hangjait ismét csak a pc-t használva tudom használni..
Remélem nem vetted rossz néven reagálásom de mint említetted minden éremnek 2 oldala van, Én pld. szeretem a pacalt..
Baráti üdv: Pityu
Tisztelt zeneszek.com tagok! Nem akartam még nagyon hangoztatni az oldalam, de nagyon jó csapat volt a zenészeken, ezúton, ha van kedvetek látogassatok el az alábbi oldalra: www.billentyusok.ucoz.com
Nagy szeretettel várom a régi/új fórumlakókat!
Elhangzott itt pár kérdés a KORG KROME-al kapcsolatban, erre szegény kérdező le lett oltva, hogy miért nem számítógéppel zenél, anélkül, hogy bármi építő válasz született volna a KROME hangszerről... és szegény még bele is megy a csőbe és még ő magyarázkodik hogy miért kíváncsi a számítógép helyett a KROME-ra :D Úgy érzem be kell szállnom a témába, mert én épp a Workstation témában vagyok kifejezetten érintett és a KORG is közel áll a szívemhez.
Először is elég erősnek érzem kijelenteni, hogy egy vas hangszer "nem fog" kreativitást adni. Maradjunk annyiban és induljunk ki abból, hogy mindenkinek más a munkastílusa, a virtusa és az érzékszerveit más-más serkeni... az én érzékszerveimet például kifejezetten irritálja a számítógép. Nem tudna senki olyan ép észérvet mondani, amivel meg tudna győzni arról, hogy vas hangszer helyett számítógép VST-vel zenéljek. És ez totál szubjektív, kár is lenne erről vas-PC hitvitát nyitni. Ez olyan, minthogy az egyik ember szereti a pacalt, a másik meg nem… hogyan győzik meg egymást? - Szerintem a pacal tök finom! - Szerintem meg a pacal tök rossz ízű! És igazából egyik sem tud szubjektív érveken kívül semmit felhozni. Szóval valaki szeret kis kijelzőn bíbelődni, valaki meg nem… sőt itt máris fennakadhatnék egy érdekes fogalmon: kis kijelzőn bíbelődni? Nem a kijelzőn zenélünk, hanem a hangszeren… pontosan ez az amitől több közünk lesz a zenéhez, ha nem a monitort bámuljuk, jobb kezünkben az egérrel.
Hogy mit kell órákig bíbelődni a számítógéppel? Pontosan az említett milliónyi hangmintával…. nem túlzás azt mondanom, hogy bekapcsolja az ember a saját számítógépét és többszázezer hangszín közül kell kiválasztania hogy mivel kezd valamit. Símán eltelik 1-2 óra azzal, hogy hangszíneket válogatunk, anélkül hogy akár egy percet is zenéltünk volna. Aztán ha már belemerülünk a munkába, időről időre a technika ördögével is meg kell kűzdeni: mert nem olvas be ezt-azt... jó-jó, de ez a free VST pattog, a másik meg tört azért nem megy rendesen, aztán ha már burjándzik a projekt, akkor jönnek a processzortúlcsordulások amit mindig ki kell várnunk, aztán gondolkodhatunk hogy mit kéne optimalizálni, mert valójában a számítógép már feleannyitól meghasalt, mint amennyit a végén szerettünk volna elvárni tőle… és máris megint többet egerészünk, mint zenélünk. És abból is kiindulhatunk, hogy nem mindenkinek van 100-200 ezer forintos számítógépe és PRO hangkártyája. És bár lehet, hogy egy VST ronggyá ver egy workstationt (ami szintén erősen szubjektív), de egy alaplapi hangkártya nem fog semmiféle szintit ronggyá verni.
Még százfelé elkalandozhatnék a témában, de javaslom maradjunk annyiban hogy ha valakinek kérdései vannak egy konkrét hangszerről, akkor nem illik rátukmálni, hogy mi a francért nem zenél helyette inkább számítógéppel.
Szóval hogy a KROME-ról is ejtsünk pár szót, mert próbáltam, teszteltem és nem csak a netes képeken nézegettem… nyugodtan kijelenthetjük, hogy az M50 folytatása és még csak annyi újdonsággal sem szolgál, mint amennyit általában egy hangszer új verziójának illik nyújtania. Mégis elég fontos frissítéseken esett át. Elhangzott hogy az M50-nek elég vacak a zongora hangja... bizony, így van. Dacára az EDS motornak, az M50 zongorája is majdnem olyan műanyag zöngéjű valami, mint kb. a kilencvenes években az X5D-ben volt. Ezen dobott nagyot a KROME, mert a KRONOS-ból kiragadtak egy gigabájtos zongorát... oké, innentől kezdve nálam használható a hangszer, mert eddig a KORG-okkal kapcsolatban csak a zongorát fájlaltam. Kapott még a KROME jól kidolgozott akusztikus dobokat egy az élő dobok hangosításához hasonlatos funkcióval, amivel a térmikrofonozáshoz hasonló módosításokkal alakíthatjuk a valósághű hangzását. Ezen kívül pár effekt algoritmus lett szépítve. Ja meg a szép színes kijelző. Minden más tekintetben aki ismeri az M50-et, az ismeri a KROME-ot is.
Itt kitérnék megint egy korábban elhangzott kijelentésre ami szerintem szintén elég erős. Hogy a KROME apreggiátorai csak arra lennének jók, hogy a demonstrátor el tudja kápráztatni a gyanútlan szemlélőt. E tekintetben is maradjunk annyiban, hogy ízlése válogatja... és sajnos a japán programozók ízlése programozta a hangszerben található appreggiátorokat, ami sok tekintetben eléggé haszontalanra sikerült. De ez a rendszer teljesen nyitott... csak rajtunk áll, hogy a két polifónikus duál apreggiátorral, a 16 partos combi-val és a drum track-el mit alkotunk. Ugyanolyan elánnal gyárthatunk benne mulatós- vagy Jean Michel Jarre alapokat, minden eszköz a rendelkezésünkre áll. Leegyszerűsítve: a Korg demonstőr elkápráztatja vele a szemlélőket… Miért? Mert rendesen felprogramozta... ergó ha mi rendesen felprogramozzuk a hangszerünket, akkor mi is tudunk vele kápráztatni… és ez nem parasztvakítás... egyszerűen így működik a Korg hangszerek Dual Arpeggiátoros szisztémája. Az már más kérdés hogy ez munkába kerül mint minden más is, de az emberek többsége sajnálja az energiát belefektetni, ezért virágzik például a stílusok csere-beréje is olyan hangszerekre, amikben bárki maga is gyárthatna stílust, mégis inkább készen beszerzi mástól... talán ez fájhat néhány felhasználónak, hogy nem lehet a Krome-ra munka nélkül beszerzett appreggiátorokat feltölteni. De számomra még dúrvább amikor meglévő mp3-ból húzzák ki az éneket és a maradékot még el is transzponálják hogy tudjanak rá énekelni... El kell ismernem, ilyen közegben a KROME programozása egyenesen nonszensz.
Ami a szekvenszert és a hangszíneket illeti, a KROME-ban csinálhatunk a Lolka és Bolka zenétől kezdve a mulatóson át a Jean Michel Jarre-ig bármit. Ha ezt nevezhetjük behatároltságnak, akkor a KROME és minden más workstation is igen, behatárolt. Csak közben arról se feledkezzünk meg, hogy mi magunk ezerszer szűkebb keresztmetszet vagyunk, mint maga a hangszer… Magyarán a hangszer tudna a Lolka és Bolkától a JMJ-ig bármit csinálni, csak mi magunk úgysem fogunk tudni. Ha már Jean Michel Jarre többször szóba került, elismerem, hogy ha elektronikus zene készítésére keresünk hangszert, akkor egy VA szinti csakugyan erősen javallott!… de nem kötelező! A KROME is tele van elektromos dobokkal, elektromos basszusokkal, jól felprogramozott dinamika-függő szűrőzéssel, lead-ekkel stb… ha egy kicsit szeretnénk "analógabbá" tenni egy-egy hangunkat, akkor az egyik Insert effektet beállítjuk egy szolíd decimátornak, és bármelyik hangsávunkba becsatolhatjuk. Szóval van itt lehetőség, csak arról nem szabad megfeledkezni, hogy az itt jelenlévő emberek többsége pusztán hobbiból zenél, magának otthon… nem hiszem hogy olyan sokan vinnék a zenéjüket lemezkiadóhoz hogy ne lelhetné maradéktalanul örömét egy ilyen hangszerben.
Tudom miről beszélek, mert én egy KORG MicroStationt használok nagy előszeretettel, ami még az M50-nek is csak egy erősen lecsupaszított változata, mégis az egyik kedvencem otthoni zenélésre… nem sokminden hiányzik belőle… egyedül a zongorája, amit lehetőség szerint semmi szín alatt nem használok :D
És ha már szóba került a Bonanza Banzai is, végy egy KORG M1-et és máris megvan az egész Bonanza hangzás :D A KROME azért egy M1-nek már sokszázszorosát tartalmazza.
Tegnap éjjel még működött, az biztos. Most meg szervertúlterheltség van.
Sajnos nem új keletű probléma ez, de a kemény mag hiába próbálna ezen változtatni, sajnos a fórum gazdájánál mindig falba ütközünk.
Értem én Elég rég óta nem szólok én már semmit sem, már ide sem, de valamiért Te is nekem címezted az irományodat
A kedves kérdezők meg majd tesznek fel pontos kérdést és lesz rá válasz! A válaszom pontosan volt annyira irány mutató, hogy először hang kell utána lesz pad, mint amennyire a kérdés fogalmazódott, hogy wav majd mp3-ba konvertálás.. csak ha elgondolkodik a felhasználó, vajon a hangszere tudja futtatni egyszerre a stílus mellé bármelyiket is...? Ő maga is rájön a válaszra!
Engem nem zavartál
Köszönöm kimerítő válaszodat, de szerencsésebb lett volna andoronak címezned. Egyrészt mert Ő kérdezte a PA600 minták alkalmazásának módját, másrészt engem konkrétan nem érintenek a songbookos mentések.
Csupá azért bátorkodtam a téma "állóvizét" megborzolni, mert napok óta nem láttam egy konkrét választ a kérdésre.
Ezért rákerestem, és a témával kapcsolatban amit leírtam, INNEN bátorkodtam beidézni és lefordítani.
Ha esetleg zavartam itt, ismét elnézést.
Mivel nem próbáltam a pa600, és csak a youtube +spec alapján van véleményem, ezért nem írok konkrét tapasztalatot!
Viszont pár kérdés:
-Ha valaki használni szeretne pa3 set all mappát, értelemszerű, hogy mindent nem lát/Pa80-tól felfelé így volt, munkát igényelt, hogy bármit is pontosan úgy "etess" meg a hangszerrel!/Volt ahol konkrét mappa átnevezés kellett!
-Songbook konvertálás? Mi köze direktbe a sampler mintákhoz? A songbook /daloskönyvbe/ beállításokat mentesz le!Egy elérési útvonalat adsz azzal a beállítással ahogy épp használtad! Mivel kevesebb effektet /pl Inzert lehetőség.../ használ, illetve a soundok kiosztása stílusok helye máshol van, nyilván ezért írja amit! Ebben sincs semmi meglepő egy korgosnak, hisz nem eszi a songbookot mint írtam egy az egybe! /SAJNOS!/ Elárulom, ez így van a pa3-nál is! Pa-2es dynamix mintákkal szórakozhatok, mert hiába a user sound betöltés, ha maga a sampler hiányzik hozzá! Nincs elérési útvonal! Pa1-pa2 után nekem a komplett songbookot szerkeszteni kellett! EZ nem regisztri mint a Yaminál,hogy átkonvertálod és mégy muzsikálni!!/SAJNOS!/
Csak, hogy mondjak valami hasznosat is, aki ezzel kínlódik, hogy hogy etesse eg a régi songbook elmentését pl mid mp3!
-A pontos elérési útvonal szerint másolja fel a háttértárba, ahonnan a gép dolgozik a mappát!Ua. az a név minden! Betöltöd a beállítást! Ha rámégy a songbookban pl. a régi mid. bejegyzésedre, kidobja, hogy hibás...Nem találja a fájlt!
-Csinálsz egy mentést a gépen a songbookba! Pl. egy midit megmutatsz az SD-n, penen,winyón kinek mi van stb! Majd save all set mappát mentesz
- Fogsz egy songbook editort a számítógépen!
Betöltöd ezt a songbook mappát/Ezt érdemes nem online összekötve usb-vel hanem egy másolatát a biztonság kedvéért! /Nekem tett már tönkre mappát egy hibás songbook editor progi..konkrétan átírta a fájl szerkezetét../
Majd itt belistázod a midik szerint! Megnézed megnyitot kis ablakba, hogy csak azt a bizonyos mentést lásd, mi volt a Te elérési útvonalad régen és mi most! Pl. c:Hd\ stb. Megnézed most mi: E:SD\ stb. Csak a gyökért fogod és ctr C-Ctr Vvel lapozod a gépen és átírod, arra a szerkezetre amit az új hangszer követel meg! Max 30 perc alatt működővé teszed a fájljaidat!
Stílusnál is működhet, csak ott babrásabb, mert stílus csoportokat bankokat változtattak meg! ÉS bizony latin meg egyéb dobokat is van hogy ballada és más rendszer szerint helyeztek el az újabb gépekben! Ezeket egyenként kell helyre raknod és megkeresned...
Igen feltéve ha segítesz neki!
A Korg fórumon írják:
A PA600 ugyanúgy tudja játszani a PA3x sample mintáit, azzal a különbséggel, hogy a tömörített formátumot nem tudja lejátszani a PA600. Ezért ha valaki összeállítja és elmenti set.All formátumban a PA3x-ben felvett mintákat tömörítés nélkül, akkor azokat a 600-as is játssza.
Ezek után a PA600-ban még konvertálni kell a mintákat a song book fájlokba.
Gépkönyvből idézet:
Betöltheted a Pa3x adatokat mintha azok a PA600 mintái lennének, részeként a Global és VOC adatoknak.
A Sounds (hangszínek) és az Effectek kicsit eltérőek, mivel a memóriában másképp helyezkedbnek el.
Emiatt a stílusok hozzárendelését a Songbook Editorral újra kell szerkeszteni a Songbook bejegyzésekhez.
Sziasztok! Hangszervásárlás előtt állunk és nagy dilemmában vagyunk. Korg PA600, avagy Yamaha S750. Rengeteg videot meghallgattunk, már és személyesen egy 750-est is, de nekem nem tetszik a Yamaha hangszine. Viszont kíséretben erős. Sajnos a 600-ról nem találtunk olyan videót ami meggyőzözz volna, hogy kíséretben van-e olyan erős mint a Yami. Hangszinben a 600 a győztes. Nekünk lagzizni kellene, csárdásozni. A faternak a dobja nem tetszik. Szóval ha van köztetek olyan, aki mp3-ban fel tudna tenni jó klassikus dobszettel lagzis zenét (PA600), azt nagyon megköszönném. Azért nem mindegy mire dobok ki 300-at. Az érintőkijelzővel nincsenek gondok? THX
RE Pityu: "Amúgy a Krome is "csak" egy felturbózott M50."
Oda van pozicionálva, tehát egyértelműen M50 replacement-nek szánták (ami kiváltja a régi modellt). A zongorája viszont jóval jobb lehet. Nekem elsőre a PA50 és a Karma után jónak tűnt az M50 zongorahangja, írtam is erről korábban, de már nem gondolom így. Mármint hogy elég vacak ez is.
Ok, nem ugrott be, hogy még a PA50-nek is volt 4 padja, és "jeah", "hit it" meg hasonlók voltak rámappelve, tökre elfelejtettem. Ugyanez a PA500-nál is működhet nyilván. Beleírtam, hogy tévedhetek, max. tévedtem
Meg lehet csinálni szerintem... Én ugyan nem csináltam még ilyesmit, - lehet, hogy nem is fogok - de asszem a multipadokra ki lehet osztani ilyen "beszólásokat"...:)
Nem a stílusba kell beleszerkeszteni, bár szerintem még az sem lehet lehetetlen ilyen hangszerekkel...:)
Én a Yamaha fórumban kérdezném meg, mert ott mintha csináltak volna már többen is ilyesmit...
Közel kizártnak tartom, hogy ezt meg lehessen csinálni. Nincs olyan eleme az architektúrának szerintem, ami ezt le tudná képezni. Vigyél az arranger mellé egy notebookot meg egy korg nanopad vagy hasonló pad kontrollert és konfiguráld rá az indítani kívánt mintákat, ami bármi lehet, és püföld, amikor kell. Arra nem is merek gondolni, hogy a padként elképzelt hop-hopnak a stílus tempójában kellene megszólalnia. Az csak akkor menne, ha olyan programot definiálnál, aminél az egyik hang a hop, a másik a zsame stb., és akkor azt stílusba bele lehetne szerkeszteni. De ez így sem menne szerintem ezzel a hangszerrel hangkeltési és szűrő oldalról. Nem volt pa500-am, tehát tévedhetek is.
Hello , egy kis segitsegre volna szuksegem, szeretnek egy par sampler pcm formatu vagy amit leolvas a hangszerem( Pa 600), pdl a roma diszko eseten bettennem mint pad , pdl hopcsi-hocsi-hopcsi, vagy zsamo zsame.hop-hop-hop,..ilyenek, pdl ha valamelyiketek tud honnan lehetne szerezni esetleg valami konvertalo programot amivel at lehetne alakitani , ugy hogy eloszor felvennem wav formatba esetleg mp3 ba majd atkonvertalnam...barmilyen otletet szivesen fogadok, koszonom !
Ne haragudj de van egy olyan érzésem, mintha nem is tudnád mit is akarsz pontosan.. :)
"úgy vagyok még mindig többre díjazom ha nem egy számgéppel előre elkészített hangot kell alkalmazzak szeretem ha én alkotom a hangszer hangját"
Számgéppel előre elkészített hang?? Ha egy vsti hangszerre gondoltál, akkor véleményem szerint 100x könnyebb azon elkészíteni egy új presetet mint bármelyik vason..
"érezni akarom hogy közöm van a zenéhez"
Mert mennyiben másabb ha egy hangyapöcsnyi méretű kijelzőn kell bíbelődnöd ugyanazon folyamatokkal mint a pc-n? Mivel lesz több közöd a "zenéhez"?
"bizonyos részét gépen megszerkeszteném egy egy dalnak a többit magam játszanám.. aszem így menne de gondolom többen is ezt csinálják.."
Mindenki így csinálja Gábor, nem is tudom lehet-e ezt másképp? Tök mindegy vasat használsz vagy szoftot!
Vagyis a pc még mindig képben van csak a vst hangszerektől ódzkodsz?
Nekem olybá tűnik, mintha Te idegenkednél a vsti hangszerektől és ezért "menekülsz" bele egy vas vásárlásba, hátha több kreativitást fog az adni. El kell szomorítsalak, nem fog.
A vasak jó dolgok szeretem is őket, ha pld. koncerteznék vagyis élőben sokat játszanék bizonyára nem szoft hangszerek adnák a hangot egy ilyen esetben. De ha kicsit utánajársz a dolgoknak, megfigyelheted, hogy a nagy előadók is otthon rengeteg szoft hangszert használnak, a bátrabbak ki is merik vinni a színpadra a projektjüket, no persze Mac-et használva de az már egy másik történet :)
Félre ne értsd, senki nem fog lebeszélni egy Krome-ról csak kérdeztél mi pedig osztjuk az ész, ennyi. Úgyis Te döntesz.
hali vártam a hozzászólásod :)de valahogy úgy vagyok még mindig többre díjazom ha nem egy számgéppel előre elkészített hangot kell alkalmazzak szeretem ha én alkotom a hangszer hangját az eredeti nótában lehető legközelebbihez. Persze számítógéppel minden adott sőt olcsóbb de azokat nem-tudom megfogni sajnos ez az én nagy bajom... érezni akarom hogy közöm van a zenéhez... valami ilyan bizonyos részét gépen megszerkeszteném egy egy dalnak a többit magam játszanám.. aszem így menne de gondolom tobben is ezt csinálják..
Az a baj Gabi a Krome-al is mint minden workstationnal, hogy meglehetősen behatárolt!!
Arra jó, amit Józsi kolléga is mondott, gyors helyváltoztatásra a könnyű súly miatt és arra, hogy bekapcsolod és rendelkezésedre áll egy halom hangszín, amelyeket különböző stílusokhoz egész jól tudod használni. Arpeggiator felejtős, az arra jó, hogy játszadozz vele és, hogy a demonstrator el tudja kárpráztatni a gyanútlan érdeklődőt...
Amúgy a Krome is "csak" egy felturbózott M50.
Ha mint említetted neked a nagy mesterek zenéi és azok feldolgozásai jönnek be, akkor nem a Krome a Te hangszered ebben biztos vagyok!! Csak pénzkidobás lesz ha megveszed. De, Te tudod a Te döntésed.
Én is megvettem a Korg M3-at a Yamaha Mox6 mellé, egyik sem kispályás hangszer de eladtam mindkettőt és visszafutottam a vsti hangszerekhez egy klassz midi billentyűzettel mert ott olyan komplex hangokat kapok hihetetlen mennyiségben, amit egyik vas sem tudott überelni! De még a közelébe sem jutni..
Egy jó vsti sampler és a világ össze hangszerének hangja a rendelkezésedre áll, ha ettől tudsz jobbat akkor Én járok tévúton.. (nem hinném) :)
Vangelis bácsi halom soundja megvan JMJ-ról nem is beszélve de elég csak megnyitnom a Kontakt-ot és az összes legendás EMU szinti hangszínei rendelkezésemre állnak ha már szóba került a Depeche Mode és a Bonanza.. (kedvenc mindkettő)
Szóval, ha csak effajta dologra kellene a Krome, akkor jól gondold meg mire dobod ki a pénzed!
haali ez mind igaz de mi a helyzet a mostani krome val?nem baj ha szerkeszteni kell:)sosem unom meg inkább ha van egy beállítás amit sokszor használok az az uncsi:) nekem olyan kell hogy amit megálmodok megtudjam csinálni bizonyos keretek között...
a Karmán is gondolkodok még árban gut és szoftolni is jó lehet..
Szia, sajnos nagyon kevés időm van most fórumozni, de pár dolog, ami eszembe jutott: Hangszerválasztáshoz elég vegyes ez a saláta . A Korg M50 remek hangszer, de tudása mellett a súlya jelenti a legfőbb előnyt, tipikus "gigging" hangszer, könnyű települni vele. Az M50 nem fogja pótolni a VA szintit (akár valódi, akár VST) elektronikus zenében. Nagyon jól variálhatók a hangok hangminta/oszcillátor/LFO/Amp szinten, és jó dolgokat ki lehet hozni, de tisztán elektronikus zenének nem állnék neki csak M50-nel. Valamennyire all in one hangszernek azokat lehet tekinteni, amelyekben van külön VA szinti modul (M3 Radias opcióval, Kronos). Az M50 architektúrája és variálhatósága remek (layer, split, effekt szekció stb.). A gyári kíséretektől ne várj sokat, és sokkal nehezebb velük dolgozni, mint a PA stílusokkal. Ugye nincsenek fillek és variációk, mindent neked kell összemókolni a szekveszerrel.
hali igazából a régi klasszikus szintetizátoros zenéket imádom s azok modern kori feldolgozásait PL JMJ M Oldfild Vangelis JMJ nagy példaképem:D és már csak miattuk is vennék egy hangszert...
Írtad, hogy elektronikus zenére használnád a hangszert. Érdekelne - ha nem titok - hogy kb. milyen stílusban "utazol". Kérdezem ezt azért, mert én is nagyon szeretem az elektronikus muzsikát és bár időm nem nagyon van mostanában, de ha mégis akad egy kis szabadidőm akkor szívesen leülök a számgép elé, és szárnyal képzelet...:)
Én inkább a kicsit alteresebb darkosabb elektro muzsikát preferálom.
A sablonos mai euro, italo dance ésatöbbi ésatöbbi ugribugri "zene?" nekem nem igazán zene...
akkor viszont többé kevésbé egyet értünk csak mások a nézetek... igazad van.. a vst-k ben is totál igen én se tudok hangszer nélkül meglenni. Én mindig valami ilyesmi hangszerre vágytam volna csak eddig magasabb árkategóriában volt csak elérhető vagy ha nem is az ára de maga a kezelése nagyon tetszik. és nekem a hangja is bejön és szerintem lehet még gyúrni is rajta..
"De a mai VST-s világban nekem szükségem van rá,hogy valami készen szóljon a kezem alatt amivel nem kell órákat bíbelődni bekapcsolom megfogom tekergetem állítgatom de nem az egérrel!"
Mivel szoktál órákat bíbelődni?
Annyi hangmintát szedsz le amennyit szeretnél... Én pl. sosem szoktam tekergetni, mert milliónyi olyan hangmintám van ami megintcsak ronggyá veri akármelyik workstationt. Azért ezek a szintik elég korlátozottak ilyen téren...:)
Ott a Nexus 2, ha Te azt mondod azon tekergetni kell.......
Ez csak 1 pl. volt.
Ráadásul ha már tekergetni szeretnél, akkor egy valamire való - ráadásul címezhető, tanítható - masterkeyboarddal megintcsak jóval előrébb vagy.
Félre ne érts, nem lebeszélni szeretnélek... /Nekem is tetszik a KROME/
Abban igazad van, hogy a feeling-et nem pótolhatja a számgép...
Nekem csak azért van hangszerem, mert én rendszeresen járok zenélni egyébként nem hiszem, hogy foglalkoznék vele. Vagyis bocsánat... Egy zongora mindenképpen kellene mert én meg pl. anélkül nem tudok létezni...:)
Helló nos először is igen igazad van minek otthonra egy ilyen billentyű... De a mai VST-s világban nekem szükségem van rá,hogy valami készen szóljon a kezem alatt amivel nem kell órákat bíbelődni bekapcsolom megfogom tekergetem állítgatom de nem az egérrel! nekem pont ezt öli meg a sok soft szintis dolog az egészben... És kitudja lehet idővel színpadra is szükségessé válna... Lehet nem fogsz megérteni, de mindenképpen szükséges a mai világban egy zene szerető embernek hangszerre! nem vagyok zenész de ezt az érzést ismerem csak 1 éve váltam meg a Korgomtól és egy darab hiányzik az életemből... De majd remélem minden visszakerül a helyére
Ha csak otthonra kellene ez a hangszer elektronikus zenéhez, akkor én tuti nem venném meg...
Minek? Veszel egy fain master billentyűt és a számgépen bármelyik progival jócskán felülmúlod ezt a hangszert.
Főleg ebben a VST-s világban! Az elektronikus zenéhez mégcsak nagyon játszani sem kell tudni. Persze nem hátrány a billentyű, de csak másabb mint pl. egy akusztikus szám feljátszásánál...Mindjárt más, ha színpadra vágysz, mert akkor elengedhetelen egy billentyű!
Amúgy most nézem az arpeggiatornál van olyan funkció amikor elengedem a lenyomott billentyűket még tartja a ritmust? és csak a következő mondjuk akkord lenyomásával változik meg? mert a vidiken nem venném észre... hogy volna ilyen
Igen! remek az írásod nekem nagyon tetszik de főleg a hangszernek azon részei érdekelnének amivel elektronikus zenére alkalmas. Arpeggiátor ,leadok ,synt hangszínek esetleg discos dobok lábdobjait szívesen meghallgatnám... gondolom dobszettekkel és esetleg más hangszínekkel még bővíthető a hangszer.. Illetve mely típusokéval? Most is a demóit hallgatom youtubon nekem így fülesben nagyon szép vastagnak tűnik pedig ez a minőség még tuti messze van az igazi tól..:)
Külön Almatom és még pár Korgos véleményére is kíváncsi volnék most... de mást nem majd skypon valamikor
Másrészről meg az érdekelne ha valaki már személyesen hallotta milyenek a tapasztalatai esetleg ha valakinek már van ilyen házi kedvence akkor az írjon már róla egypár szívhez szóló sort;)
Oksa majd rákeresek:) na de figyeljetek csak találtam eg nem is olyan rossz ám de árban igen kedvező hangszert munkaállomást! Korg Krome a 61 billes nekem bőségesen megfelelne...
Itt egy vidi link ha valaki még nem látta / hallotta érdemes komolyabb motyón vagy fülseben hallgatni mert magáért beszél aszem... http://www.youtube.com/watch?v=RgpaeitOoV4
Helló srácok olyan dolog érdekelne biztos van köztetek pár ember aki számítógépen szerkeszt zenét én ilyen emberkéket keresnék elsősorban aki segítőkész volna. pontosabban a Cubase 5-tel dolgozgatnék ide lenne szükségem egy rakat audio vagy wave dob hangmintára ha lehet jöhetnek más effektek is köszi előre is nickem alatt az elérhetőségem köszi csáó
Jó reggelt kollégák!
Hatalmas segítséget szeretnék kérni!
Tegnap Budapesten voltam zenélni, és hajnalban amikor pakoltam be az autóba, az összes kottámat, szövegkönyvemet otthagytam az étteremben..... Felhívtam ma őket, természetesen megvan és hétfőn postára adják.
A nagyon nagy gondom ott kezdődik, hogy ma farsangi bált játszok... ha valakinek van bármilyen szövegkönyve,akár csak pár tíz darab word, pdf vagy bármilyen formában kérem küldje már át a forissandor@freemail.hu vagy a forissandor@gmail.com címre este 19.00 óráig, valamilyen úton-módon meghálálom!
Előre is köszönöm!
Ha aktív hangfalat veszel hozzá nem kell erősítő!Otthoni használatra? Még egy kisebb kombó is elég a családi ünnepeket bőven megtarthatod vele ha éppen ilyesmire gondoltál... vásárlásnál a pénztárca mit enged meg arra figyelj aztán a többi rajtad függ...bő a választék...
Sziasztok!
Valamikor jártam már Nálatok, akkor épp hangszervásárlás előtt álltam, most viszont abban kérnék segítséget, a hangszeremhez, ami egy Korg i3-as, szükséges - e erősítő, vagy simán ráköthető a hangfal? Persze ha kell, további kérdésem lenne, hogy a vásárlásnál mire figyeljek, mi lehet sima otthoni használatra megfelelő?
A választ előre is nagyon szépen köszönöm!
Ha csak "szamárköhögésre" kell, akkor bőven elég egy ROLAND MS-1 is.
http://www.youtube.com/watch?v=0sOa7mM6eao
Ha már vagdosni is akarsz, akkor Roland SP-202, SP-404. Ha pedig zenét is vennél fel 4 sávos HD rekorderrel, meg mintákat is és még effektproci is kéne, akkor a Roland SP-808 elég jó alternatíva és bőven az AKAI MPC-500 ára alatt van.
MS1-em volt, SP-808-at pedig a mai napig használok, szóval szívesen segítek ha szeretnéd.
Sziasztok! Bedobnék ide egy kis rágcsálni való témát.
Van itt nekem egy ALESIS FUSION 6 HD. Mindent tudó szintit akartam és meg is kaptam, de túllőttem a célon. Tanulgatom, kezelgetem, de sokkal egyszerűbben szeretek zenélni és ehhez lennének egyszerűbb elképzeléseim is egy ilyen összetett hangszernél. Szóval ha esetleg lenne valakinek, ötlete, csereajánlata, ne kíméljen! :)
Amit a FUSION kínál: Több szintimotor van benne, kb. 190-es polifóniával: PCM ROM szinti (ROM-ból tölti be), Sampler (64MB), VA szinti (a Micronból), egy 6 operátoros FM szinti, egy fizikai modellező szinti (Reed és Wind modellekkel), plusz van benne egy 8 sávos HD rögzítő 80GB winchesterrel, meg természetesen MIDI szekvenszer, appreggiátorok és kontrollerek. Minden FULL programozható benne. A hangkészlete nem korlátozott... vagyis annyi szetted lehet, amennyi könyvtárat létrehozol a winchesteren... ugyanez a helyzet az arpeggiátorokkal és a songokkal is, annyi appreggiátort írsz, amennyit nem szégyelssz, különálló kis fájlokba menti őket, amikre hangszínekben, kombinációkban, vagy songokban hivatkozhatsz. Apropó a combi módja is 16 partos. Van két főkimenete, van AUX kimenete, 8 bemenete a HD rögzítőnek, külön sztereo bemenete a samplernek és van koaxiális digitális kimenete is. A billentyűzete súlyozott, a háza alumínium. CF kártyát olvas. USB - PC adatátvitelnél meghajtóként jelenik meg a számítógépen. Tökéletes, karcmentes állapotban van.
Amit én képzelek nagyjából: Roland Juno G, esetleg Roland RS-50, RS-70, Juno Di, KORG M50, KORG TRITON (természetesen értékegyeztetéssel).
Amit a legjobban szeretnék, az egy BOSS BR600 meg egy ROLAND RS5, vagy JUNO D szinti mondjuk. Vagy valami ilyesmi. Más kis 8 sávos rögzítő is érdekelhet, a lényeg, hogy kicsi legyen pl.: TASCAM DP-008, KORG D8, ZOOM R8.
Pedig ha letöltötted volna a termékismertetőjét a linkről amit beírtál, minden kiderült volna.
Ez egyáltalán nem sampler. Ez egy triggerpad, ami midi csatornákon keresztül tud vezérelni egy külső midi hangszert vagy samplert.
Ennyiért a mesében sem kapsz samplert!
Esetleg nálam :)
Az említett Akai cucc 27.900 Ft. Csak nem találtam egyértelmű válaszokat a leírásában azokra a dolgokra amit kérdeztem. (saját agy, egy-egy minta hossza). Nem életbevágó a dolog. Egyenlőre csak egy mintát kell bejátszani (ez még egy régebbi típusú mobilkommunikációs eszközzel is megy....:)) ,de a későbbiekben szeretnénk bővíteni a sample listát, agy valamiféle eszköz beszerzése célszerű....