Szia, bocsánat, hogy megint hivatkoztam rád, de nagyon egybevágott a tapasztalataimmal Az M50 eleve egy kis M3, a Krome-nál meg csak annyit láttam, hogy hasonló jellegűek a kombik. Nem a hangszínekkel (layerekkel) van baj, azok jók, gyakran gyönyörűek. A "fos" a dobkíséret és arpeggió beállításokra vonatkozik főleg. Tehát végigmész a kombikon és majd mindegyik rémületet hoz rád, kivéve, ha az All drums and arpeggios OFF állásban van. Nem tetszik az a megközelítés sem, hogy fantázianevek százai között kellene eligazodnom a Morning Misttől a Hommie's Comming Home-ig és műfaji szűrés nem nagyon van (a "bass split" vagy a "keyboard" nem egy műfaji szűrés). Mondjuk a Juno Gi-t tekergetve a Rock09 vagy Bossa07 és hasonlók mindjárt szimpatikusabbak - és könnyebben használhatóak is. A hangszer sablont adjon nekem, és majd én hozzáteszem a fantáziámat. A gyári, beépített fantáziától csak elmegy a kedvem. Remélem, sikerült pontosítanom.
Ezt az idézetet "egy csomó használhatatlan fos" csak az M3-ra értettem, és abban is csak a combi hangszínekre, nem tudom a többiben jelen esetben a Krome-ban mennyire jók vagy rosszak a combi hangszínek.
Korg Krome (vs. M50) - A Hangfoglalásom tapiztam, meg képeket néztem, de nem jött be igazán. Az eleve egy ergonómiai tévedés például, hogy a display mellé közvetlenül balra tették a mode gombokat, hiszen az operatív munkánál léptetni szeretnék, programot vagy kombit váltani vagy paraméterértéket léptetni, miközben nézem a képernyőt és jobb kézzel tapizom a keyboardot, hogy mi jön ki belőle. Minden rendes hangszeren balra vannak az operatív/realtime buzerátorok és jobbra azok a szelektorok, amelyeket inkább játék előtt vagy konfigurálásra használunk. Túlbeszéltem, de ez a föl-le + value poti a display bal oldalán (M1/Trinity/Triton örökség) nagyon hiányozna. Szebb, mint az M50 (ez nem volt nehéz), de nem igézett meg azért. Remek a display, nem csak színes, hanem nagyobb felbontású és méretű is, mint az M50-é. Ez nagyon-nagyon erős pont, nem csicsa, hanem egy bonyolult architektúra kezelhetőségének a kulcsa. A kombik maradtak a régi stílusúak, nem tudom, hogy lehetne ebből kiszabadulni... - de lehet, hogy velem van gond. (Ismét Pityut idézve: "egy csomó használhatatlan fos") Minden kritika ellenére valószínűleg a Krome a legjobb ws az árkategóriában, mint ahogy az M50-et is elég nehéz megverni úgy általában. Felmerül még a kérdés, hogy a klasszikus arranger-workstation-szintetizátor műfajokat meddig lehet fenntartani, de nekem ez már erőlködésnek tűnik, főleg az alsó-közép kategóriában. Konvergens öszvérek kellenének. Üdv J
Nekem is nagyon tetszik amerre elindultak.
Ha ügyesen folytatják, méltó utódai lehetnek a Lord együttesnek.
Elég kihalófélben lévő sajnos a rocknak ez a dallamos "softrock", vagy Vida Feri által west-coastnak nevezett irányzat.
Van helyette sok hörgős ordenáré.
Felüdülés volt őket hallgatni valóban. Kösz hogy megosztottad
Talán csevegés topicba való, de inkább itt maradok . Van egy friss és remek klip, nem lenne jó, ha simán elsüllyedne. Fogalmam sincs, hogy megy más csatornákon (nem nézek tévét).
nomád Szerintem nagyon szép munka, a szintihangtól meg húszévesnek kezdtem érezni magam
Ne érts félre, csak poénkodtam egy kicsit. Én sem hordok cserecuccot (bár lehet felelőtlenség, de eddig megúsztam), csak a pa500-zal nyomom. Még tangóherflit sem viszek magammal.
magam részéről még mindig nem értem az áramszünetes dolgot :) Most inkább vagyünk még 1-2 jó drága hangszert, vagy 60ezerért egy szünetmentes tápot, amin az eszköz elfut akár 1 óráig is. Én maradnék a szünetmentes opciónál. A bootolást meg úgy mondjátok, mint ha fél órába telne :). Nem beszélve arról,hogy nem csak a hangszered hallgat el áramszünetnél. Plusz kínos lenne,hogy ha a gofrisütő lenyomja a biztosítékot és neked a drága hangszered nincs túlfesz ellen bebiztosítva eléggé :) Hiába viszel több hangszert, mert a gofrisütő mindig ott lesz,hogy kisegítsen... Szóval az áram kiesés ellen több eszköz stócolása teljes mértékben baromság. Na igen a narancslé ellen már van értelme, de nem erről kezdtünk el beszélni (de az ellen is max 1-et)
Jól gondolod. És ami szerintem a legjobb az egészben, bár a felvételen a zenekar nem látszik, de tizenéves srácokkal csináltam az egészet. A két legkissebb 12 éves.
Eeez igen!! Ilyen "felhozatal" mellett inkább mindent jó messzire eldobnék a "kezem ügyéből"...hajrá áramszünet Viccet félretéve...jó az akusztikus szüreti mulatság...vagy legalábbis gondolom,hogy az volt
Rendben, értem én. Én csupán egy tesztben megemlítettem, hogy az új KROME boot-ideje elég hosszas, ezért nem árt ha egy szünetmentes tápot beszerez hozzá a használója... erre kaptam ezeket a személyes sorokat megszólítással:
"Szia Korgcsa! Ha valaki koncertre vagy buliba megy zenélni akkor azt felkészületlenségnek zartom, hogy egy szál cuccal menjen......
Ezen már sokat vitatkoztak itt zenészek, (ismétlem:zenészek)..."
Eléggé úgy tűnt, hogy nekem lett címezve. A tangóherfli az egy jó dolog, bár eddig egyetlen szó sem esett róla, így ilyen kontextus egyáltalán nem szerepelt eddig a beszélgetésünkben. A 4 szintetizátort sem én hoztam fel először.
És hogy őszinte legyek, az hogy kedves Zörejgyáros kollega tangóherflivel vágja ki magát szorult helyzetben, továbbra sem kárpótol egyetlen majdani KORG KROME tulajdonost sem a majd' 1 perces BOOT-időért cserébe. Szóval úgy gondolom a hangszertesztem és az idevonatkozó megállapításaim úgy érzem továbbra is helytállóak áramszünet, vagy harmesz ide vagy oda.
Ritka bizony. A tegnapi is ritka sz.r volt 50ezer pénzért. Éjfélkor behozta a sültet. Mondom neki haló mester itt valami gebasz van. Aztán leesett neki is h egy órával el van csúszva. Csak nem tudom mibe csúszott meg mert semmit, azaz SEMMIT nem csinált egész este...
Azt senki nem mondta, hogy nem vagy zenész.... Felkészületlen sem vagy, ezt sem mondta senki....
Zörejgyáros kolléga sem 4 szintivel veszi körbe magát, hanem csak 2-vel.Viszont, ha tartósabb áramszünettel állunk szembe egy lakadáréban, akkor Zörejgyáros kolléga előveszi a +tangóherflit és hadd szóljon a zene...
Azért, volt már szívás áramszünet miatt, De ilyenkor 1 jó vőfély veszi kézbe az irányítást, 2 másodperc alatt egy kis gyertyafényes játékkal segíti a helyzet megoldását. Na ez a ritka vőfély, ritkább mint az áramszünet...
A négy keyboardot én is soknak tartom, de ha Matyinak van ennyi hely az állványon, hát miért ne rakhatná ki ? :)
De pl. (már itt elmeséltem) egy monitor erősítő/hangfal rendszer nálunk már megmentette a lagzit, mikor elszállt a powermixer vége ...
Kecsi, ennyi erővel mindenből tartalékot kell vinni. Az erősítőből, a hangfalakból, mikrofonból, kábelekből...bla bla bla...
Ez már bőven paranoia szerintem...:)
Nem beszélve arról, hogy az autó is lerobbanhat az odaúton!
Komolyra fordítva a szót, én személy szerint nem vennék azért négy hangszert, mert félek attól, hogy valamelyik felmondja a szolgálatot. Szerencsére nekem még nem volt idáig ilyen problémám. A kábel viszont már tört meg buli előtt. Abból természetesen több is van...:)
Nem tudom milyen formációban zenélsz, de gyanítom nem egyedül, és nem arrangerrel.
Tudod az arrangeres hangszerek lehetőséget adnak arra, hogy egy ügyes zenész a beépített dobgép és a köré programozott egyéb stílus összetevők segítségével akár egyedül is lenyomjon egy bulit.Ezek a masinák kicsit (?) drágább berendezések, mint a Te X50-ed . Igaz többet is tudnak sokkal. Ha arra kéred rockot kísérjen, akkor azt kísér, ha bluest vagy rumbát esetleg technot vagy reggit, akkor meg azt.
Mivel többet tudnak, bonyolultabb és összetettebb a szoftverük, ezért picit hosszabban bootolnak.
Mivel az egyszem zenész rá van kényszerülve, hogy a beépített dobossal működjön együtt, és áramszünetkor az a dobos is lebénul - elég kellemetlen tud lenni egy áramszünet.
Azt sem tudom milyen zenét játszol, szoktak-e rá táncolni sokan egyszerre.
De jellemző az ilyen egy (vagy kettő) személyes zeneszolgáltatókra, hogy naaagy népi összejövetelekn szoktak volt zenegelni(búcsúi bál, lakodáré, falunap, nőnap, meg ilyenek). Aholis sok esetben 100-300 emberke pörög egy tácplaccon - addig amíg van áram, vagy le nem fagy esetleg a masinka. De ha egyszercsak HOPP! minden egyszerre elhallgat, mert a 4 konyhai fritu leveri a főbiztit, hát elég kellemetlen tud lenni.
Ezzel szemben egy 4-5 fős zenekarnál, ahol mondjuk Te nyomod a billenytűt és ugyanígy beüt a crach, a dobos még le tudja ütni a nóta végét ha nagyon szükséges akár setétben is. Vagy ne legyen áramszünet, csak kontakthibássá válik a tápcsatlakozód, és egy pillanatra lerezetel a hangszered. Szerinted észreveszik a vendégek, hogy nem szól a billentyű? Dehogy veszik...
Vagy mondjuk megnéztem volna a széles vigyorodat :DDDD , mikor a búcsúi bálba beszerelsz , már ott tipródik 80 ember hogy "na ma jól megpörgetem az asszonyt" - és bekapcsoláskor hörög-visít a hangszered. Pedig előző este még éjfélig gond nélkül muzsikáltál vele. Csak azt nem kalkuláltad bele hogy a hülyevendég által belelöttyentett vöribori cola másnapra megmarja a chipek lábát picit :) Na ilyenkor mit mondasz ????? Hogy elmarad a buli ? - Az lenne az utolsó napod!
Tudom mert én is játszottam 5 tagú csapatban - ott kicsit lazább a felelősség, egy főre kisebb jut.
De hidd el, sok kollega nem véletlenül aggódik, és igyekszik tartalék motyót biztosítani a háttérben . Nem mindegy hogy a rendezők azon az egy emberen verik le az elmaradt büfébevételt, meg az "erkölcsi károkozás címén" polgári perre vitt kártérítést - vagy egy másfélórás koncert marad el pár embernek.
:DDDDDDDDDDDDDDD Komolyan azért vinni 2-3 hangszert színpadra mert, hogy ha az egyik beszar vagy bootolni kell? :DDDDDDDDD Jajj neeeeeee... Szerintem kukázzátok a hangszert amit újra kell indítani koncerten + használjatok szünmentes tápot az esetleges áramkimaradásokra... Istenem :D:D:D:D:D. Nem elég 1 hangszer a színpadra? :DDDDDDD Vegyél egy Kronost és szinte mindent megoldasz vele :) Főleg,hogy már combiváltásnál nem baszza meg a kicsengést szal legtöbb esetben nem kell 1nél több hangszer :DDD. Bootolási idővel szórakozni színpadon tényleg szánalmas. Én egy 2 hangszerrel dolgozom, azért,hogy a combi váltásokat eg tudjam oldani realtime + az effektek miatt. De hogy áramszünet vagy boot gondok miatt 2 hangszert vigyek :D:D:D. Esetleg még sampling céljából, de áhhhh :DDDDDD Mind1 jót nevettem :DDD
Még valami: A stílus problémáival egyetértek. Viszont van egy érdekes dolog... Ha a Yamaha tizenéve ezért a leg közkedveltebb, mert a stílusai nagyon jól használhatóak, és pont ennek az ellenkezőéröl híres a KORG, a francért nem tesznek ez ügyben??? Ezek az emberek, akik a Yamahának dolgoznak, és fejlesztik az újításokat nem megvesztegethetők?? persze ez poén, de ezt mindannyian tudjuk, h így van. Korgon bíbelődni kell a rengeteg netre feltöltött 90%-ban hulladék stílussak.
De akkor is szeretem a hangját, és emiatt maradok mellette, de ez egy alapvető gond mióta Korg arrengert gyárt...
Szia!
Hát elég sok a panasz a Pa3-ra. Zsoltival beszéltem párszor arról, h a Pa1-ben jobban be tudta lőni az éneket. Most amit kaptak update-et nem egy nagy durranás... Azért azzal nem értek viszont egyet, amit az emberke ír, h E-80-al, meg S950-el hasonlítgatja össze. Az én véleményem: Nagyon jó hangszer, de ennyi pénzt - én - nem adnék érte...
Ha a Yami Korg dobot kapna, és a Midik szerkeszthetősége Korg alapokon feküdne, tuti Tyrosom lenne.
Szia Kecsi Bá! Szép napot mindenkinek!
Fiúk, ez mind igaz amit itt sírdogál egy Korgos ???
Korg is give us 100,000,000,000,000,000 of styles ,, and the number of styles might be more that this , it hard to tell ... as I go look at each style , from the i3 on up ,, korg just ,, changes the beging of a styles and and renames it . mostly just rename it ,,, as i look at the Musikant styles and the international styles , korg has not did much to them ,, just look at the international styles call ,,slow latin pop , its nice so why change the name and call it door's pop ,, on the musikant ,,by change the name to Door's PoP ,, WOW ,, I think korg think we are stupid ,, what els can it be ,, think about it ,, I ran out a got the new pa3x and what did it get ,, the old screen size , and 20 or 30 new samples , a new VoiceLive2 again (derived) that has delay and never get in tune , and never turn off all the way , and korg has the new Enhanced sound compatibility for GM songs and look at the gm list , its not there ... a GM set has 128 sounds in it .. not 4 or 7 . . yes you can fine all the strings you want , just keep hunting for them .now korg has some nice thing to ,, and its like magic , but the basic are weak ,, the pa3x is just a baby step up .. from the pa2x,,, the best korg had was the pa1x this was good , and the rest are knock off , i look at the roland e80 , its like the pa1x , and the roland had a guitar mode you could play live ,,and the roland bk5 is very nice to ,, and the yamaha psr s950 and the all the stuff the pa3 has or close to it ,, and again half the price , well for all the we all spent on the pa3x , will korg step and give us something more , or just baby update ,,
Köszönöm az írásod. Próbálom értelmezni a nekem címzett soraidat. Ha jól értem felkészületlen vagyok, sőt talán zenész sem vagyok a színpadon eltöltött 18 évem ellenére, csak mert nem 4 szintetizátorral veszem magam körbe a színpadon?
Ahogy én látom, ha 4 hangszernél megy el az áram, akkor 4 hangszernek kell újraindulnia, ha 1 hangszernél megy el, akkor pedig 1-nek kell újraindulnia... e tekintetben nem tudom miért járnék jobban, pillanatnyi áramszünet esetén ha négy hangszerrel lennék körbevéve.
A tesztemben megemlítettem a KROME hosszas boot-idejét (ami egyébként 58 másodperc) és azt gondolom csupán száraz ténymegállapítás amit érdemes mérlegelnie annak, aki színpadra tervez ilyen eszközt venni... és független az én jelenlegi színpadi tevékenységemtől. Igaz én is csak egy hangszert használok (Kurzweil PC2) a színpadon, de az is áramkimaradás esetén ugyanolyan gyorsan feláll mint a Te KS32-esed..., csak ez nem hiszem hogy vigasztalná bármelyik újdonsült KROME tulajdonost.
Visszatérve, még mindig nem értem mitől lennék felkészültebb zenész ha áramkimaradás esetén 1 helyett 4 hangszer boot-olna körülöttem?
Azt értem, hogy az épp üzemelő hangszer akár el is romolhat, erre a célra tartok a színpad szélén tokban egy cserehangszert, amit hiba esetén - elővenni, átdugni és bekapcsolni - kb. ugyanannyi idő, vagy még kevesebb mint a KROME teljes boot-ideje. De ez megintcsak nem vígasztalna egyetlen újdonsült KROME tulajdonost sem.
Remélem nem arra céloztál, hogy két (vagy 4) KROME-ot kéne vennie minden magát zenésznek és felkészültnek tartó emberkének :D
Mostanában read only módban vagyok jelen, -talán pár embernek még rémlik a nickem - egy kis segítségre szorulok.
A kérésem a következő: dance, illetve modern "mulatós" stílusokra lenne szükségem PA500 hoz. Jelenleg is többszáz stílussal rendelkezem viszont idővel a kiválogatáshoz nem. Aki tud küldeni bejáratott, kipróbált stílusokat, tehát amire beindul a nép, kérem az elérhetőségemen írjon. Tudom, hogy egy igényesen beállított stílusban mennyi munka van ezért MINDEZT TERMÉSZETESEN NEM INGYEN KÉREM!!!!!!!!!!! Előre is köszi! berkikaroly@hotmail.com
Szia Korgcsa!
Ha valaki koncertre vagy buliba megy zenélni akkor azt felkészületlenségnek zartom, hogy egy szál cuccal menjen......
Ezen már sokat vitatkoztak itt zenészek, (ismétlem:zenészek)de úgy gondolom hogyha valaki teljesen biztos abban, hogy hangszere soha nem hagyja cserben az túlzott optimizmus.
Mint minden elektronikus készülék a modern világ elektronikus hangszerei is teljes mértékben energiaszolgáltatás igénybe vételére szorulnak. Ami pedig a felszerelést illeti: Akármilyen védelemmel is van ellátva egy ilyen készülék áramkimaradás ellen akkor is fel kell készülni arra, hogy esetleg nem áll fel újra a cucc......
Anno ezt kiküszöbölendő ellátták a belső memória megőrzéséren érdekében a hangszereket egy tároló memória megőrzésére áramforrással...Képzeld el az is felmondhatja a szolgálatot...Mennyire jobban szerettem mikor besétáltam az adott intézménybe legyen az kúltúrház vagy étterem és leültem a zongora vagy pianino mögé.....Nekem jelenleg négy billentyűm van, ebből kettő biztos,hogy fenn az állványon és állíthatom, hogy pillanatnyi áramszünet esetén az Ensoniq KS32 azonnal visszaáll minimum az alap zongora hangszínre..Kb 3 másodperc........
Üdv: zörejgyáros
Itt egy intelligens realtime-extended változatra gondoltam , ami adaptív tempóvezérlést valósít meg - az eredeti kérdés szellemében. Ha van bármilyen értelmezhető és feldolgozható jel, akkor ez megoldható - elvileg, hiszen pedállal vagy beamcontrollerrel vagy akármivel is szabályozható a tempó játék közben, akkor így miért ne lenne az. Egyébként a tap tempo nekem (M50-en például) játék/lejátszás közben is működik, csak lusta kicsit, mert a proci épp mással van elfoglalva.
Józsi nem akarom elhinni hogy nem ismered a tap tempo fogalmát!
Azt a zeneszám elején 4 darab leütéssel generálja akár a dobos, akár a szintis - onnantól automatikusan indul a kíséret-automatika (dobgép" vagy szinti ritmus)- az első 4 beütés tempójához igazodva. Onnantól kezdve szabad a dobos keze, és ha a videóban láthatóhoz hasonló drumpadot használnak, adja akár a kísérőautomatás hangszernek az órajelet. Amiben ha szükséges , természetesen kikapcsolható a dobsáv, hogy ne egyszerre 3 helyről kalimpáljon.
Sok mindent, de azért ez még nem ATC ...ami különben szerintem valamilyen szinten kivitelezhető lenne (az egyszerűbb zenei patternekre), ha lenne rá igény. Azért pontos predikció nem nagyon lehetséges, ezért jókora lag lenne ebben a követésben.
A tap tempóra visszatérve: ha gitárosnak képzelem magam, akkor teljesen reális megoldás (nyomom a tempót pedállal, miközben játszom). A dobosnak sajnos foglalt minden lába ahhoz, hogy tap tempót nyomjon közben .
"A variációk szinte végtelenek ha midi vezérlésről van szó" - mély egyetértés, de az eredeti kérdésre visszatérve, és ha jól értem: ugye ember van a dobnál, aki nem tud/akar az adott automata kíséretre vagy a dedikált takt jelre dobolni, akkor ezt adaptív tempószabályzásnak nevezném el (ATC jó lesz rövidítésnek? ) A kutatólaboratóriumokban szerintem bizonyosan van ilyen, kereskedelmi alkalmazástól valószínűleg távoli kísérletek szintjén.
Azért ezt ilyen kategorikusan nem jelenteném ki.
Az hogy egy elektromos dobkészleten drum-modul segítségével játszik a dobos, az egy másik hangszer tempóját nem fogja tudni beállítani és vezérelni valóban. De ezt nem is így szokták megoldani.
Ha élő dobos elektromos dobon (vagy akár akusztikuson) játszik, és azt egy egy automata hangszer tempójához kell igazítani, akkor vagy a hangszerből kell kihozni a "tikket" azaz egy metronóm jelet(ha van erre lehetőség), és azt a dobos fülére küldeni, ami viszi a ritmusban.
Vagy egy midis óragenerátort kell venni, ami adja az external clockot (külső órajelet) a hangszernek, és egyúttal a ticket a dobosnak.
Volt szerencsém találkozni olyan 4 tagú zenekarral, akik így működtek, és nagyon meggyőző volt amit hallottam. Más kérdés hogy kevés dobos hajlandó fülessel a fején dolgozni.
De léteznek elektromos dobpadok, amik rendelkeznek beépített ritmusokkal amire élőben rá tud ütni a dobos. Az ilyen dobpadoknak a midi kimenetén is meg szokott jelenni az órajel, ami tudja vezérelni az automatás hangszert.
A variációk szinte végtelenek ha midi vezérlésről van szó, legfeljebb nem minden eszköz alkalmas egyes funkciókra. Ilyenkor kiegészítőket kell beszerezni . Pl. a TD4 esetén egy midi patchbay kellett volna valószínű, hogy oda-vissza működjön a dolog.
De ahogyan mondod, ki kell próbálni sok mindent, és nem belenyugodni, ha elsőre nem dolgozik össze két eszköz.
Sziasztok!
Valóban ilyen nem létezik.Már sok mindent kipróbáltam én is.A PSR1500-hoz midin keresztül csatlakoztattam a ROLAND TD4 dobagyat,hátha meg szólal rajta a yamaha dobszett helyett.De nem lehetséges. A PSR1500-at csatlakoztattam a Roland TD4-hez,hátha megszólal a yamaha a roland dobszerkón.És láss csodát a roland dobpadokon megszólaltak a yamaha dobhangjai,de a dobpadok hangját nem lehetett állítani.Így ez is kudarcba fulladt.A YAMAHA PSR1500-al bizony midikábel segítségével a KORG TRITON arpeggiójának sebességét lehet vezérelni.Amilyen tempóban szól a stílus olyan tempóban szól és változik a KORG arpeggiója. Sk mindennel kísérleteztem már én is.Te is próbálkozz!!!!!!! Jó munkát!
Bocsáss meg, nem állom meg lassan húsz év (mióta van email meg internet) fórumozás után megjegyezni, hogy az önálló kísérletezéseket, google/fórum kereséseket és egyáltalán munkát megspórolni "írjátok le" vagy "küldjétek el" típusú posztokkal nem elegáns dolog. Próbáld meg, nézz utána, kínlódj kicsit önállóan és szólj, ha elakadtál, akár az elején - és máris segítettél az eddigi, akár sikertelen tapasztalataiddal másoknak, akik hasonló úton járnak. Ez minden fórum seed/leach egyensúlya, így bizonyára mindenki megérti, mire gondolok
Sziasztok!
Úgy tudom hogy összelehet kötni szintit, és elektr. dobot midin és usb-n keresztül,
hogy a dob tudja vezérelni az általam elindított midifile tempóját.
Ha ez igaz írjátok le legyetek szívesek,ennek a menetét, milyen csatlakozó,
mit kell állítani, stb.
Előre is köszönöm szépen a segítségeteket!
Szia Apelláta!
Hát nagyon örülök hogy leírtad, mert már mindent össze vissza állítgattam sikertelenül!
Holnap az első dolgom lesz hogy nekiállok!Ha valamiben én is tudok segíteni,
(kotta, midi, vagy egyéb)nagyon szívesen, ha szólsz!
Mégegyszer nagyon szépen köszönöm,a fáradozásod, hogy időt és energiát szántál rám!!!!!
Üdv:KorgPa50sd
"A Yamin, ami itthon van (DGX620) van külön generál speaker és phone EQ beállítás. Nem hülyeség teljesen, de mivel menüben kellett szerencsétlenkedni, nem használtam sokat. A korgokban nincs ilyen funkció - éppen lehetne."
De a Korgban is van, legalább is a Pa3-ban igen. A Maxx Audio részben, ami a Pa3 Master EQ-ja, több beállítást is szabadon elmenthetsz. A Maxx Audionak van egy Maxx EQ oldala, ami tartalmaz egy 7 sávos parametrikus EQ-t, és van egy Maxx Audio oldala mély/magas hangszínszabályzással, sztereokép és gain szabályzási lehetőséggel.
Nekem külön beállításom van a nagy cuccomra, külön a füleshez, és más a felvételhez. Nem tudom, hogy más Korgban hogy van, de a Pa3-ban így. A Pa80-am ezeket még nem tudja.
A Yamin, ami itthon van (DGX620) van külön generál speaker és phone EQ beállítás. Nem hülyeség teljesen, de mivel menüben kellett szerencsétlenkedni, nem használtam sokat. A korgokban nincs ilyen funkció - éppen lehetne. Ha van a láncban keverő, azzal lehet variálni. Ha komolyan veszed a témát, akkor kicsit hangmérnöknek is kell lenni. Stúdiómunkában - jó drága - közeltéri monitorokat használnak, amelyeknek talán valamennyire lineárisabb az átvitelük és elhelyezésük folytán jórészt kizárják a lehallgató szoba akusztikáját, ami ugye szintén mindent összezavar.
A világ legtermészetesebb dolga hogy a fülhallgatóban és a hangszórón máshogy szól ugyanaz az EQ beállítás... ez összefüggésben áll a fülhallgató és a hangszóró teljesen eltérő karakterisztikájával, eltérő hangnyomásával, de még a hangszóró átmérőjével is, sőt a fülhallgató kimenet előerősítése és a hangszóró végfoka között is lehetnek eltérések jellegükből adódóan.
Ha fülesben akarsz zenélni, akkor ahhoz állítsd az EQ-t..., ha hangszórón, akkor meg ahhoz. A kettő teljesen külön fogalom.
Hát titkon bíztam, hogy valaki válaszol, de mivel senki sem, én meg felajánlottam neked, hát akkor leírom (őszintén szólva a hangszerem sem volt elöl, meg időm sem volt rá eddig):
Mielőtt nekiállsz, arra figyelj, hogy a „SONG PLAY” módba ne legyen behívva az a szám (más szám lehet), amit szerkeszteni kívánsz, mert akkor a módosítások kimentését nem fogja elvégezni.
- Lépj be „SONG” módba
- Képernyőn válaszd ki: „Load Song”
- Válaszd ki a betöltendő számot
- Képernyőn válaszd: „LOAD”
- Kérdésre nyomjad meg a: „ENTER/YES” gombot. A szám betöltésre került.
- SEQ1: „PLAY” gombbal elindíthatod a számot
- „TRK.SELECT” gombbal válthatsz az 1-8 és a 9-16 midisávok között
- Cseréld ki a hangszíneket, a képernyő bal felső sarkánál lévő „MENU” gombon belül állítsd a hangerőket, effekteket, panorámát, velocity- és transzponálás értékeket, tempót
Fontos, hogy a lejátszás alatt végzett módosításokat azonnal hallod, viszont amint leállítod a szám lejátszását, a módosítások visszaállnak a szám elindítása előtti állapotra. Akkor meg kell ismételned még egyszer, mert csak a „PLAY/STOP” gombbal leállított midi számokon végzett módosításokat jegyzi meg, a lejátszás alattiakat nem!!! Ezért a lejátszás alatt egyszerre csak mindig csak annyi módosítást csinálj, amit meg tudsz jegyezni, hogy a leállítás után meg tudd ismételni. Ha mindent elvégeztél, akkor kimentheted a számot:
- „TRK:SELECT” gombbal válaszd ki azt a képernyőt, ahol kilehet választani: „Save Song”
- Képernyőn válaszd ki: „Save Song”
- Eztán kiválasztod a kimentés helyét. Eldöntöd, hogy újként, vagy a betöltött számra mented a módosított midit.
- Képernyőn válaszd: „SAVE”
- Kérdésre nyomjad meg a: „ENTER/YES” gombot. A szám kimentésre került.
- „SONG PLAY” módba be tudod hívni, és vissza tudod hallgatni már a módosított számot.
Bizonyos szerkesztésre betöltött számoknál hiába állásidőben végzed a módosításokat, mégsem akarja megjegyezni a hangszer, az azért van, mert egyes midik tartalmaznak Control Change és Program Change utasításokat. Ha hangszíneket akarsz cserélni akkor a Pr. Change, ha hangerőt akarsz módosítani akkor a Ctr. Change utasításokat ki kell törölnöd a midiből és már engedni is fogja. (igaz ez egyes, ritkább esetekben nem túl szerencsés, de ebbe most ne bonyolódjunk bele) A kitörlés menete a következő:
- Indítsd el a „SONG” módba betöltött számot
- Egy-két ütem után állítsd meg a „PAUSE” gombbal. Ne a „PLAY/STOP” gombal! Erre azért van szükség, hogy a midi ráálljon a Ctr. és Prg. Change parancsok általi hangszínekre és hangerőkre.
- Nyomd meg a képernyő bal felső sarkánál lévő „MENU” gombot
- Képernyőn válaszd: „Del/Cut-Ins”
- Képernyőn a „Trk:” sornál adhatod meg, hogy melyik midisáv utasítását akarod törölni. Választhatsz 1-16 ig, vagy az „ALL”-t.
- Képernyőn a „Ev:” sornál adhatod meg, hogy mit szeretnél törölni. Itt válaszd a Pr.Change, vagy a Ctr.Change opciót.
- Nyomd meg a: „ENTER/YES” gombot
- Kérdésre ismét nyomd meg. A kiválasztott utasításokat ezennel kitörölte a midiből. Egyszerre vagy csak a Pr., vagy csak a Ctr. Change utasításokat lehet törölni, ezért egymás után tudod mindkét utasítást kitörölni.
Szia Pityu!
Teljes mértékben egyetértek veled.
Csak arra gondoltam, hogy más által használt beállítások jók lehetnének nekem is. Egyszerűen nem tudom eltalálni a legjobb beállítást. Ha füllhalgatóval zenélek akkor jónak tűnik, de a saját hangszóróján már nem. Illetve arra gondoltam, hogy csinálni kellene egy resetet hátha ennyi is elég volna. De nem tudom, hogy hogyan kell csinálni. Ebben esetleg tudnál segíteni? Illetve ha volna jó zongora hangod azt nagyon megköszönném.
Üdv : Péter
Sziasztok! PA50sd-hez értő emberektől szeretnék tanácsot kérni! Nem jövök rá, hogy a midinótákban a trackek hangerőit állítás után hogy kell lementeni! /MENÜ/MIXER/hangerő állítás/WRITE CARD IN USE/ENTER,YES/ Idáig eljutok látszólag le is menti,de mikor ujra elindítom a nótát ugyanúgy szól mintha nem is állítottam volna a hangerőn!
Most már tudom hogy Song play helyett Song módban kell próbálkozni de így sem működik! Lehet csak én vagyok a balfék, de már mindent megpróbáltam! Kérem aki tud segítsen,tisztelettel megköszönném!
Szia!
Én is csak Pa 50-es leírást kaptam hozzá,de nagyon egyszerű beállítani!
song play/page+ /itt megjelenik a mappa amibe a midiket tetted,/F3 open/
elvileg kinyitja a midi listát,kiválasztasz egy nótát, /F2 select/
A play-el indítod a seq.1-et elindul a nóta és kiírja baloldalon hogy Lyrics.
Megnyomod ACC/BASS gombot,és ha karaokes már ott is a szöveg!
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni a napokban vettem egy Korg PA50 SD hangszert és sima pa50 leírást kaptam hozzá. Az lenne a kérdésem, hogy a sd kártyáról lejátszott .kar file-ok dalszövegét hogy lehet megjeleníteni a kijelzőn? Lejátszani már tudom,de a szöveg nem jelenik meg. Valamit mókolni kell a számítógépen a file-okkal? Vagy a szintin kell beállítani valamit? Előre is nagyon köszönöm a segítséget.
Sziasztok mit találtam a neten még az első cuccommal.. Úgy kb 5-6 éve készült a vidi ja és telefonos ne tessék a minőségen rágódni ! Még aszem a Sony Ericsson k320i vel ... ja ás a Casio WK 3700-el
A KROME billentyűzet első körben kultúráltabb az M50-nél. Nekem nem volt bajom vele, de csak sima szinti billentyű, szóval még csak nem is "semiweight". Szerintem spec az M50 billentyűzete a saját árkategóriájában eléggé ratyi... azért az a párszázezer forint nem piskóta, annyiért illenék jobb mechanikával operálni egy ekkora gyártónak. Annál még az X50 is jobb volt. Talán a KROME-ét is az X50-hez tudnám leginkább hasonlítani... vagy az X5D-hez. De azt nem gondoltam volna, hogy egy ekkora gyártó, mint a KORG egyre vacakabb villentyűket használ... pár éve még azt gondoltam a saját X5D-mről, hogy annál egyre jobb billentyűkkel fogunk találkozni, da ma már kifejezettn pozitív ha az X5D billentyűzetének a színvonalát eléri az új mechanika. Szerintem ez súlyos hiba.
Sziasztok!
Nincs valakinek tapasztalata Korg pa 588-al kapcsolatban,amit megosztana ?
Főleg a hangzása kezelhetősége érdekelne,illetve szivesen vennék minden féle kritikát ,észrevételt vele kapcsolatban.
Érdekel, és köszönöm . Nem írtál a billentyűzetről. Arra fogadnék, hogy (kb. vagy pontosan) azonos az M50-ével (ami szerintem teljesen jó az adott árkategóriában). A kombiktól nem várok sokat a leírásod alapján, gondolom most is egy csomó idegesítő konstrukció - ezt speciel nem tudom, miért csinálják. A Karma és az M50 kombijainak túlnyomó többségétől is falra mászok, túl erős dob, mélykiemelés, rakás visszhang - "egy csomó használhatatlan fos", írta Pityu az M3-ról ugyanebben az összefüggésben. (Ezek miatt készülök arra, hogy inkább visszaállok, legalább részben, az arranger vonalra, a magam szintjén azzal többre megyek azt hiszem.)
Ha valakit érdekel, kipróbáltam a KORG KROME-ot! Gondoltam megosztom a tapasztalataimat :)
Először is, az előzetes képek alapján kicsit feljebb lőttem kategóriában... nagyobb, nehezebb, komolyabb eszköznek tűnt a képeken... a valóságban viszont kisebb, könnyebb, kompaktabb, kezes kis cucc... még jobban is tetszik, mintha valami súlyos darab lenne (legalábbis a 73 billentyűs változat, amit sikerült kipróbálni). Jó kis "szobahangszer" ez.
Első nekifutásra a boot nagyon hosszúnak tűnt. Ha színpadra visszük nem árt hozzá egy szünetmenets táp... velem megesett már koncerten, hogy egy pillanatnyi áramkimaradástól kikapcsolt a szintim... olyan rövid volt a kimaradás, hogy a gitárosok alapjainak idejük sem volt elhallgatni, mindenki szólt tovább, csak a szintimet kellett megvárnom míg újra összeállt... na, a KROME-nál ha ez megtörténik, akkor abban a számban már nem valószínű hogy játszani fogunk, de jó eséllyel a következő szám elejéről is lemaradunk mire kiválaszthatjuk a hangszínünket.
A kihelyezett gombokban és a kezelésben találtam egy-két újdonságot, de annyira logikus minden hogy szinte semmin nem kellett gondolkozni hogy mi mire való. A színes érintőkijelző pedig egyszerűen kifogástalan kezelhetőséget nyújt, ennek is köszönhető, hogy a hangszer nincsen gombok garmadával telepakolva. Na jó, a hangszereket ábrázoló színes képek egy kicsit felesleges fényűzésnek tűnnek, talán más infók jobb szolgálatot tennének helyette, bár végülis első körben nem volt hiányom mert még úgysem ismertem eléggé a hangszert, de később biztosan lennének olyan paraméterek, amiket szívesebben látnék ott. A csepp formájú kontrollerpotik nekem nem jöttek be. Az ember úgy tekeri a potikat, hogy sodorja mint ahogy a bajszot pederjük, de ezekkel a potikkal ezt nem lehet megtenni... kifejezetten lecsúszik róla az ember ujja ahogy elvezeti a csepp forma egyenes része. Jól érezhető hogy hol áll a poti, viszont kifejezetten nehéz szépen, fokozatosan megtekerni, még csúszik is a felülete. Azthiszem ez az egyetlen ami nem tetszett a kivitelezésben mégha újításnak szánták is. De amúgy emiatt nem mondanék le róla, csak símán kicserélném a potisapkákat és kész :D A potikhoz tartozó funkció, hogy a kijelző közepén megjelenik a paraméter amit épp állítunk, ami nagyon jó dolog. Ami kevésbé jó viszont, hogy a poticsavargatás mellett kis homokóra számolgat minden mozdulatnál és sokszor 2-3 másodperc is eltelik mire visszakapjuk az irányítást a kijelző fölött.
Az új "giga" hangszínek (zongora, dobok) baromi jól szólnak... azt kell mondjam, hogy bár továbbra is hallom a zongorában a "Korg zöngét", ez a zongora már egészen tetszik... a dobok pedig kifejezetten jól használhatóak. A többi hangszín meg vegyesen tartalmaznak jó kis élethű, akusztikus mintákat, meg a szokásos készletet... de tulajdonképpen hellyel-közzel még a MicroStation hangja is játékban marad mellette. A COMBI-kkal továbbra sem tudok megbékülni... totál használhatatlanok ezek az előreprogramozott dual appreggiók. Egyszer kiadhatnának a hangszereikhez a régi időket idéző készletet amiket úúúgy szerettem(tünk) a X-es és Trinity-s időkből amikor még nem volt appreggiátor.
A legfontosabb amire kíváncsi voltam, az a szekvenszer, a hangszerelés és az effektek használata. Alapvetően a TRINITY és a MICROSTATION a viszonyítási alapom. A Trinity-t szerettem, így abból indultam ki, és nem kellett csalódnom... minden ami a Trinity-ben jó volt, ugyanúgy működik a KROME-ben, és minden amiben változtattak, sokat javított a kezelhetőségen. Gyakorlatilag mindent meg tudtam csinálni kézikönyv nélkül, beleértve az effektek route-olását is. Itt a legfontosabb volt megnéznem, hogy az INSERT effektekhez milyen típusokat rendelhetünk, hiszen a MicroStationban az egyik legnagyobb hiányosságom, hogy INSERT effekthez nem adhatunk REVERB-et, mert azt csak a MASTER FX2-höz lehet és slussz... No, a KROME-ben mind az 5 INSERT effekthez adhatunk Reverb-et, sőt korlátozás nélkül bármilyen effekt típust... ezt a Trinity-ben is meg lehetett csinálni, ahol 8 INSERT effekt volt, azonban a reverb effektet sztereo-ként kellett értelmezni, vagyis egy Reverb 2 INSERT lehetőséget vett el... tehát ha így használtuk a Trinity 8 INSERT effektjét, akkor az máris lekorlátozódott 4-re. A KROME-ben ilyen korlátozás, sem a MicroStationhoz hasonló nincsen... egyszóval baromi jó és kész. Van pár rajzos piktogram a szerkesztésnél, amiknek a jelentését meg kellett volna néznem kézikönyvben... ez az egyetlen amit mindig is feleslegesnek tartottam már a számítógépeknél is, de ott legalább elég fölé vinni az egeret és kiírja a pikto jelentését, itt viszont csak találgatni lehetett... ezen kívül minden ment mindenféle leírás vagy magyarázat nélkül. A pár perc alatt feljátszott zene pedig egész jól szólt egyben, anélkül hogy lett volna időm foglalkozni a mixeléssel és az effektutak kialakításával.
Ezután már csak azértis átmentem a YAMAHA MOX6-hoz, ahol alapvetően tetemes hangkészlettel találkoztam, de nem tűnt sem jobbnak, sem rosszabbnak, így pusztán a hangkészlet teljesen jelentőségtelen választási szempont. Inkább a szolgáltatások miatt lehetne gondolni rá... az USB hangkártya, a plusz bemenet stb. Ezen kívül a kezelhetősége (főleg a KROME után) semmi olyan arcot nem tudott mutatni, amit hajlandó lettem volna megszokni, vagy megtanulni. Nálam ha egy hangszernél 2-3 perc alatt nem tudok egy NEW SONG-ot létrehozni és az első track hangszínét kiválasztani, ott valami nagy gáz van... és biza a MOX-nál ez történt... ez még egy Kurzweil K2500-nál sem okozott gondot, pedig ha valami bonyi, az a Kurzweil. Ha még azt is hozzáveszem, hogy a MOX-ban egy olyan kijelző van, mint 15 évvel ezelőtt a YAMAHA QS300-asomban... háááát nekem nem kérdés hogy a KROME a nyerő.
Bár a KROME-ot színpadra továbbra sem szívesen vinném... a zongorája nagyon jó, de orgonában nem tud olyan lenni, mint a Kurzweil KB3 orgona módja, de még a TECHNICS WSA1 orgonamodelljét is szívesebben tenném a színpadra, főleg hogy annak a plusz kimenete továbbra is mérvadó szempont marad.
Összegezve viszont a KROME most előlépett az "áhított" kategóriába otthonra. Legalábbis újra kedvet kaptam, hogy KORG legyen otthon a szobai központi eszköz. És egy picikét jobban felnézek most a kicsike MicroStationra is hiszen vannak nyomokban fellelhető hasonlóságok.
A régi termékpaletta alapján: a PA3X verziókkal a Korg lefedte a PA800 és PA2XPRO termékeket (60 vagy több billentyű, illetve hangrendszer). A PA600 vélhetően nem kapott aftertouch billentyűzetet, hiszen nem írták sehol, még egy érv, hogy ez a PA500 folytatása - teljesen logikus módon. Mondjuk egy kissé lebutított PA3X végül is elképzelhető lenne PA900 néven, de - mivel nem ismerem közelről - nem tudom, mit lehetne kivenni belőle.
Az AT persze sokak szerint nem életbevágó, inkább csak azért írtam, mert jelzés értékű - drága cuccokban van, budget szintre hangolt típusokban meg kihagyják.
Csak nem a váltáson gondolkodsz? És igen, kicsit én is alulbecsültem ezt a hangszert, de kíváncsi leszek rá élőben is, vajon a pa500-hoz képest milyen is lehet!
Egyébként minél többet olvasgatok, vidit nézek Pa600ról, annál inkább tetszik.
Azért a dobszerkesztő belerakása nagy húzás.
A toló potik tekergetősre cserélése ócska dolog, de azért ennyi léért sampler, mp3, dobszerkesztés részletesen, kijelző, végre fekete, ha a billentése is ok, akkor ez egy faja cucc.
A kezelése tök egyszerű és gyors az érintőn keresztül,akár csak a PA-500-é,szép a kijelzője.Gondolom a hangok is ott vannak benne a szeren... Maga gép véleményem szerint szép... a kérdés csak az hogy a billentyűzete milyen?...Ha PA-500 "jellegű"...akkor "lájtos a pite" sajna...
A másik fórumon felvetődött a MicroArranger létjogosultsága. Sikerült megtalálnom a magyarázatot. Ide is bevágom amit oda írtam:
"Szerintem meg azért, mivel jött a gazdasági válság, nem tudták az előre legyártott sok Pa50-et eladni. A sok nyakukon maradt Pa50-eket nem tudták hol tárolni ezért a szabad ég alatt raktározták őket. Csak hát nem számoltak a globális felmelegedéssel, és az egyre erősödő UV sugárzás hatására a napon összeszáradtak. Na ezeket az összetöpörödött Pa50-eket adják most el Micro Arranger néven."
Érdekes, hogy mennyire leállt minden, sehol egy új kép vagy beszámoló a témáról. A korgpa.com sem frissült például.
... Azért lehetne már egy könnyebb Korg arranger, a fenének lenne kedve 11 kilót (PA600 adat) cipelni a lakossági userek kedvéért (még ha én is az vagyok nagyobb részt ) Az M50-nel például elmegyek futni az erdőbe, ha kell Avagy végigvihették volna a "felcsatolható" hangrendszer opciót, ahogy a PA3X-nél is van. Tetszett volna.
Azért meglesz a párhuzamos futtatás, hiszen a PA500-at is a PA50/60/80 utódjának szánták, aztán a PA50 - mint abszolút túlélőművész-bajnok - egész jól ment továbbra is, és még ma is a kínálatban van. A microarrangerrel (leg-legutolsó rókabőr) is csak az a gond, hogy ennyiért csak tévedésből veszi meg bárki, 80-ért mondjuk killer lenne. (Bár a minibiluval én rá se néznék, pedig nem vagyok képzett billentyűs.)
A rolandnál a GW8 tök jó önmagában, a prelude viszont sokat kér a hangszóróért - egyfajta kereskedelmi trükknek gondolom a roland részéről, ami nyilván részletes ügyfélprofil és eladási elemzéseken alapult - ahogy ugyanez van a Korgnál is, aztán vagy jót húztak, vagy nem - ez meg kiderül a következő eladási statisztikából .
Szerintem is egyértelműen a Pa500 utóda. Semmi logika nincs a két hangszer párhuzamos futtatásában. Ez ugyan olyan értelmetlen dolog volna, mint a GW8 és a Prelude versenyeztetése a Rolandnál, még ha ott különbség is a hangszóró. Aztán lehet, hogy rám cáfol a Korg.
A MicroArranger számomra is a mai napig egy felfoghatatlan találmány. 11 éves technikát újra piacra dobni, csak kisgyerekek által használható méretben, sok felnőttnek is megfizethetetlen áron.
Társ hangszer?? Na de mihez? Egy Rolandhoz vagy Yamihoz? Mert Korg-hoz hülyeség ilyent venni társ hangszer gyanánt..
Kivették a duál sequencert és kapott mp3 lejátszót meg csili-vili színes kijelzőt... Hát hova fossak basszus, ekkora hülyeséget régen követett el a Korg. Talán még a microarranger volt ekkora ballépés. Mp3 lejátszó.. beszarás. Gratulálok Korg! Az ára viszont rendben van, már ha valóban ennyi lesz..
üdv!nem kell megijedni a pa 600-ast nem az 500- as utódjának szánták sokall inkább társ hangszer, mivel igazából nagyon sok mindenben meg egyezik vele de még is más pl: kivették belőle a duál szekvenszert helyette kapott mp3 lejátszót stb,de nem is ez a lényeg hanem az ára ami sokakat érdekelhet ,korg magyarország belsö információ...... 290 ezre körül!! október 15 megjelenés ithol .... pár biztos árazás anglia 670font usa 1090 dollár
Hát nagy baromság volt eddig a Korgtól, hogy külön hangszerként hozta ki a Musikantot, mikor technikailag egy SD kártyányi a különbség a két hangszer között. Ha legálisan akartál Musikantot, el kellett adni buktával a sima 500-ast, és vehettél egy Musikantot. A 800 és Pa2 tulajok meg le voltak sz@rv@. Illegálisan persze megszerezhetted a stílusait. Na de a Pa3 Musikantét még illegálisan sem lehet. Így legalább a sima Pa600 tulajok is eldönthetik, hogy kellenek a több és tapasztalatok alapján jobb beállítások plusz pénzért, vagy megelégszenek a kevesebbel, kevesebb pénzért.