HANGMESTER.HU
 
 
 
 
 
E-mail cím:

Jelszó:
Emlékezz rám


A WEBÁRUHÁZBAN TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁSHOZ NEM SZÜKSÉGES REGISZTRÁCIÓ

WEBÁRUHÁZ

PENGETŐS

BILLENTYŰS

FÚVÓS, VONÓS

ÜTŐS

EFFEKT/PROCESSZOR

ERŐSÍTŐ

FÜLDUGÓ/FEJHALLGATÓ

FÉNYTECHNIKA

HÚR

KOTTA

MIKROFON

KIGÉSZÍTŐ

HANGRENDSZER

KEVERŐ

AJÁNDÉK, KOBOLDOK

IRODA

MULTIMÉDIA



A FÓRUM legfrissebb témái

Csöves Gitárerősítő

2023. február 05

Jónás Tamás (instrume

2023. február 05

DalszövegÉrtelmező 20

2023. február 04

***YAMAHA billentyűsök

2023. február 04

JÁTÉKTECHNIKA

2023. február 03

ADOK-VESZEK-CSERÉLEK

2023. február 02

Offtopic

2023. február 02

!!! MUTAMEG !!! - Ide t

2023. február 01

Barkács

2023. január 30

Vizelde

2023. január 27

. : PRÓBATERMEK : .

2023. január 27

Gitáreffektek

2023. január 26

In Memoriam...

2023. január 21

***FENDER***

2023. január 17

Zenészeket, zenekart ke

2023. január 16

ZENEELMÉLET

2023. január 12

FÓRUM MŰKÖDÉS DOLGOK

2023. január 12

***GIBSON***

2023. január 11

Pantera

2023. január 08

Mákosamp és válogatott f

2023. január 06

GITÁRÉPÍTŐ - GITÁRF

2023. január 03

R O L A N D szintetizá

2023. január 03

Metallica

2023. január 01

BÚÉK 2023 Karácsony

2022. december 31

Milyen erősítőt vegyek?

2022. december 29

Z e n é s z V I C C E K

2022. december 29

Fotók, képek, GALÉRIA

2022. december 25

LOPOTT HANGSZEREK - gyá

2022. december 24

***EPIPHONE*** GI

2022. december 21

Videó & mp3 linkek

2022. december 20




HANGMESTER.HU AKCIÓ
Kézműves Adventi koszorú - Pici piros gombos / JRS PG01
Kézműves Adventi koszorú - Pici piros gombos / JRS PG01

Kézműves Adventi koszorú - Pici piros gombos / JRS PG01


Akciós ár:
7 990 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval
Általános füldugó kulcstartós tárolóval

Alpine Plug&Go Általános füldugó kulcstartós tárolóval


Akciós ár:
2 365 Ft


HANGMESTER.HU AKCIÓ
50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly
Fémből készült, állítható, fekete lábzsámoly gitárhoz

50% BLACK FRIDAY Soundsation SS gitár zsámoly


Akciós ár:
3 800 Ft



hangszermagazin.hu

ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.





hangszermagazin.hu

MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.







Legfrissebb használt hangszerek:
Dean
160 000 Ft
Roland
105 000 Ft
Steinberg
99 990 Ft
Strymon
85 000 Ft
Hughes&Kettner
23 000 Ft
Elektronika
23 500 Ft
Peavey
200 000 Ft
Ibanez
242 000 Ft
Roland
196 000 Ft
Ibanez
90 000 Ft
Cort
70 000 Ft

159 000 Ft
ADJ SZERENÁDOT VALENTIN NAPON AZ ÁRUHÁZBAN!
2023. február 01.
MEGHOSSZABBÍTVA 2023. FEBRUÁR 15-IG! - ÚJRA DALSZÖVEGÉRTELMEZŐ PÁLYÁZAT 50 000 FT-OS FŐDíJ
2023. január 08.
SZAVAZZ A 3 HANGMESTER.HU HANGSZERBOLT EGYIKÉRE ÉS NYERJ!
2022. november 25.
MUTAMEG! - 50 000 Ft-os NYEREMÉNY ZENEKAROKNAK - Meghosszabbítva DEC.24-ig!
2022. október 28.

K O R G szintetizátorok
KORG szintetizátorok

Ahhoz hogy hozzászólhass a témához, előbb be kell jelentkezned!

Témák


jozsihome 2012-07-08 10:21 |  #13787
RE: Azért játszik le mindenkinek rosszul MIDI fájlt a nem arrangeres KORG hangszere, mert a midi fájl ritkán tartalmaz BANK change utasítást... sokkal inkább PROGRAM change utasításokkal állítja be a kívánt hangszíneket, amihez ha nem GM módban fut a hangszer, akkor az éppen aktuális bankból a legelképesztőbb hangszíneket fogja társítani.

Korgcsa, ezt teljesen értem, de ha egyszer ott vannak a GM hangszínek, állítólag pont a GM kompatibilitás érdekében, és már a Karmán is külön bank van rá, akkor miért nem tudták megoldani azt, hogy működjön is a dolog, ami mondjuk a Mixcraft számára nem okoz problémát? Open file, és lejátssza. A vanbascoo karaoke player: open file és lejátssza, azzal éppen, ami van neki (windows zenekar). Szóval nem vagyok meggyőzve, hogy ez így rendben van, és nem arról van szó, hogy a Korg egy régi architektúrát cipel magával, ami mindennel kompatibilis, csak dolgozni kell érte

jozsihome 2012-07-06 15:38 |  #13786
Köszi cimbi a választ
Elfogadom természetesen, amit írtál, értem is, meg tudtam is nagyjából, csak a "hidd el, megéri" helyett azt gondoltam, hogy "na ennyit én már nem tudok vacakolni ezzel".
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#13784)

pityu0718 2012-07-06 07:44 |  #13785
Köszi Cimbi a választ!!
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#13783)

korgcsa2012-07-06 02:19 |  #13784
jozsihome írtaAz biztos, hogy stúdióban szintetizátornak és mesterbillentyűnek kell tekinteni a hangszert és minden midi szerkesztési, lejátszási és manipulálási funkciónak a számítógépen van a helye. Nem hiszem, hogy egy onboard szekvenszer fel tudná venni a versenyt egy full kényelmes számítógépes programmal. A klasszikus workstation (szintetizátor plusz szekvenszer) kategóriának ezért inog szinte a léthez való joga is, mert stúdióban eleve nem kell, ha pedig élőben összetett/manipulált hangözönt kell megszólaltatni backgroundként, akkor meg lekevert MP3 track a megoldás. Üdv J

Egy pár szóban cáfolnám a számítógép kontra workstation létjogosságának kérdését is.

Szerintem a Stúdió és főleg a házistúdió (hisz szerintem ezen a fórumon kifejezetten ilyen házistúdiókról beszélhetünk és nem professzionális stúdiókról) mindenkinek mást jelenthet.

Szinte minden fórumon belefuthatunk az olyan dolgokba, hogy jajj, ne vegyél ennél, vagy annál olcsóbb hangkártyát, mert ha a 100 ezres hangkarinál és az XY preampnál, meg a mittoménmilyen Számítógépes rendszernél és DAW szoftvernél kevesebbet használsz, akkor szarat fogsz csinálni.

Szerintem sokszor óriási pénzeket adnak ki magánszemélyek professzionális cuccokra. Legtöbbször még olyanok is mint én, akik hozzám hasonlóan a "házistúdiót" csak szórakozásnak, hobbinak tekintik. Mondjuk olyannak, hogy amikor gyerek voltam, akkor legóztam, most meg ezt csinálom helyette :D Persze nyílván akad olyan is, akinek kikerül a munkája valamilyen profeszionálisabb felhasználásra, neadjisten kiadványra, de tegyék fel a kezüket, hányan vannak?

Szóval ennél fogva speciel nálam az egész folyamat egyfajta szórakozás, a zenélés öröme..., ezt pedig útálnám monitorsugárzással, gépzúgással és egerészéssel mérgezni. Én a mai napig inkább leülök egy Workstation elé és feljátszom a trackeket szekvenszerbe. A kedvencem még mindig a ROLAND MC50MkII szekvenszer, erre pedig bármelyik hangszeremet egyenrangúlag rá tudom kötni.

Ha anyagilag megtehetném és nem elégítenének ki a 15-20 éves eszközeim, akkor a mai kínálatból is csak Workstationt vásárolnék és messze-messze kerülnék bármilyen számítógépes megoldást :D.

Ahogy az élet minden területén, úgy itt is ízlések és pofonok teszik létjogossá a mai Workstationokat :)
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13769)

korgcsa2012-07-06 01:59 |  #13783
pityu0718 írtaEzekről tudtam is, hogy alkalmatlanok ezen feladatokra, nem úgy az Extreme széria! "Patches: 1536 Program memories, 1536 Combination memories, 144 drum kits, 256 GM2 Programs, nine GM2 drum kits."

A Korg-oknál a GM Programkészlet nem feltétlenül azt jelenti, hogy frankón is szól rajta a MIDI fájl. A GM szett egyfajta kompatibilitást nyújt, ugyanakkor azok a hangszínek megtalálhatóak a rendes készletben (is) sokkal jobb minőségben.

Miről is van szó? A KORG szintikben (legyen most példának okáért a Triton) a PROG hangszínekben a hangminta felcicomázására, dinamikailag rendbe tenni, szépen beterezni, a harmónikusait feljavítani, a hibákat meg elfedni van 2 MASTER effekt és 5 INSERT effekt. Ebből a GM szabvány csak a 2 MASTER effektet kezeli, ezért készül a KORG-okba egy GM BANK is, ami csak a szabvány szerinti paramétereket tartalmazza, ugyanakkor sokkal gyengébben szól ugyanazon a hangszeren pl. egy GM zongora a 2 MASTER effekttel, mint a PROG bankból származó a plusz 5 INSERT effekttel felvértezve.

Nagy általánosságban elmondható a KORG hangszerekről, hogy az alaphangot kb. 60%-ban feljavítják az effektekkel... van ám ott szemfényvesztés :D

Az arrangereknél azért más a helyzet, mert kifejezetten a szabvány szerinti elvárások köré van építve a konstrukció és ahhoz vannak a hangszínek is optimalizálva. Ha plusz szolgáltatásokat is birtokol egy arranger, akkor azokat már bajos midi fájllal továbbvinni más eszközökbe. Vagyis mindent ami a GM fölött plusz, azt csak a hangszeren belül élvezhetjük.

Az ilyen Triton jellegű hangszerekben viszont az a gyönyörű, hogy 100%-osan testre lehet szabni kompromisszumok nélkül. Tehát megteheted, hogy a gyengusz gyári GM bank helyett az egyik USER bankot felhasználod saját GM bank kialakítására. Magyarán fogod és mindegyik hangszerhez kikeresed a hozzáillő jól kidolgozott PROG hangszínt és a GM szabvány szerinti sorszámok alá átmentegeted az egyik USER bankba. Ha akarja, az ember el is térhet a szabványtól a jobb eredmény érdekében... például a SHAMISEN hangszer helyett találsz egy sokkal izgalmasabb keleti pengetős hangszínt, akkor azt teszed arra a programhelyre és a saját GM készletedet ezáltal frissíteni, modernizálni tudod.

Azt hogy PenDrive-ról hogyan játszik le MIDI fájlokat a Triton Extreme, azt nem tudom, de van egy ismerősömnek, úgyhogy megkérdezhetem tőle.

Ami tuti, hogy a szekvenszerébe be lehet tölteni 200 db MIDI fájlt, merthogy ennyi férőhelyes a SONG kapacitása a hangszernek. Ami szintén tuti, hogy ezekkel a betöltött MIDI SONG-okkal foglalkozni kell.
Azért játszik le mindenkinek rosszul MIDI fájlt a nem arrangeres KORG hangszere, mert a midi fájl ritkán tartalmaz BANK change utasítást... sokkal inkább PROGRAM change utasításokkal állítja be a kívánt hangszíneket, amihez ha nem GM módban fut a hangszer, akkor az éppen aktuális bankból a legelképesztőbb hangszíneket fogja társítani.
Csak egy példa: a dob miért szól zongora hangszínen? Azért, mert a midi fájlban a Standard dob a 10-es MIDI csatorna 1-es programhelyén van, míg a nem arrangeres hangszernél nincsen a 10-es midicsatorna dobnak dedikálva... ott teljes a szabadság... így az 1-es BANK 1-es helyén lévő hangszer fog dübörögni, ami az esetek 99%-ában zongora minden hangszerben.

Azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a nem arrangeres hangszerünk (maradjunk még mindig a Tritonnál) tartalmaz mondjuk 5 BANK-ot, amiket különböző Bank change utasításokkal lehet a MIDI fájlon keresztül elérni, viszont minden hangszernek (YAMAHA, ROLAND, KORG) más címzésűek a BANK-jaik... de még márkán belül is más-más helyen találhatóak a megfelelő bankok a különböző típusú hangszerekben. Ennél fogva azt, hogy egy Standard MIDI fájl jól fogja megcímezni a hangszerünk megfelelő BANK-ját, ez teljesen kizárt.

Szóval visszakanyarodva: a betöltött MIDI fájllal foglalkozni kell. Legalább annyit, hogy mind a 16 MIDI csatorna BANK-ját beállítjuk a GM bankunknak megfelelő helyre, illetve a 10-es MIDI csatornát dob-ra címezzük... ezután a Program Change üzenetek már megfelelően fogják végezni a dolgukat. Szerencsésebb esetben a hangszer tartalmaz GM üzemmódot, így azt bekapcsolva szintén megfelelő eredményt produkál a MIDI file lejátszás, csak a kicsit gyengébb GM bankból fog dolgozni.

Hogy neked is válaszoljak Pityu :D A KORG M3 és az M50, egyik SEM alkalmatlan a célra, csak az elején fogni kell a kezüket. Annyi törődés kell, hogy ezeket a kompatibilitási kérdéseket a saját kényünk-kedvünk szerint belőjük a hangszeren az elején. Sőt továbbmegyek... a Triton Extreme-nek is fogni kell a kezét a legelején. Ha nem ilyen irányból közelíted meg, akkor akár egy Triton Extreme is könnyen deffektet kaphat nálad :D

Nekem 1995-96-ban volt az első és egyben utolsó arrangeres hangszerem. Az elején rájöttem, hogy nem az én világom, azóta csak szinti és workstation vonalon fejlesztgetek, ami meg éppen a nagyfokú szabadság miatt megköveteli a törődést ha olyan szabványok közé akarjuk szorítani, mint a GM. Egy kis munkát az elején nem úszhatunk meg, de hidd el Pityu, megéri. Azt az M3-at nagyon irígyelem például. Nagyon jó eredményeket érhettél volna el vele :D
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13773)

alfa 2012-07-06 01:00 |  #13782
Egy ilyen Triton Extreme-nek azért örülnék.Itt már komoly hangszín választék ,és persze más szoftver dübörög benne.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13773)

Apelláta2012-07-05 17:44 |  #13781
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13776)

Apelláta2012-07-05 17:44 |  #13780
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13775)

jozsihome 2012-07-05 11:00 |  #13779
undo, ez nagyképűre sikerült, csak poénkodni akartam

jozsihome 2012-07-05 10:56 |  #13778
A zenélő népet szolgálom - amennyire tőlem telik

carlos84 2012-07-05 09:23 |  #13777
Köszönöm jozsihome a segitségedet!

jozsihome 2012-07-05 07:17 |  #13776
Megoldás, még egyszer átolvasva a postodat: a kívánt hangszíneket állítsd be és mentsd a performance-ba vagy oda is. Pl. az adott stílus STS1 beállítása azonos lehet a perf alapbeállítással. Ilyen módon átjárhatóvá válik a két része a világnak.

jozsihome 2012-07-05 07:15 |  #13775
Mint már említettem , az STS a stílushoz tartozik, oda tudod elmenteni. Az STS semmilyen körülmények között nem menthető performance-ba, mert nem része annak. Egyszerűen nem így van felépítve a paramétermodell, még ha logikus is lenne amúgy. Így user performance-be se lehet menteni. A performance-ben ugye egy 3upper/1lower készletet beállítasz magadnak, ez aktív lesz a perf kiválasztásakor, de ha "véletlenül" megnyomod valamelyik STS-t, akkor ennek lőttek is, tehát nem tudsz valami STS0-ként visszaállni az eredeti performance beállításra, onnantól csak a stílus STS-ei között tudsz már választani. (Most nincs ilyen hangszerem, de így emlékszem rá. Bármelyik PA80/50 tulajdonos kijavít majd, ha zöldséget mondtam.)

carlos84 2012-07-05 05:43 |  #13774
SZiasztok sehogy nem boldogulok de köszönöm a segitségeteket!
A hangszinek amiket szeretnék használni SINGLE TOUCH BÓL VANNAK A PERFOM.-BA MENTVE
ÉS MÁR LEMENTETTEM MINDENT 4 STS GOMBOKAT ÉS A BASSGITÁR AMIKOR VÁLTOM A PERF. AKKOR NÉHA ELMEGY A HANGEREJE NÉHA NEM TEHÁT EZEKET A HANGSZINEKET A USERBE SZERETNÉM ELMENTENI MERT OTT A MEGOLDÁS CSAK HOGY TUDOM EZT?

pityu0718 2012-07-05 05:26 |  #13773
Ezekről tudtam is, hogy alkalmatlanok ezen feladatokra, nem úgy az Extreme széria!

"Patches: 1536 Program memories, 1536 Combination memories, 144 drum kits, 256 GM2 Programs, nine GM2 drum kits."
Válasz 'alfa' hozzászólására (#13772)

alfa 2012-07-05 04:24 |  #13772
Sziasztok!
Szia Pityu0718! A KORG Triton Le/76-ba töltöttem be midit,le is játszotta,de maga a rémálom volt.Ez erre teljesen alkalmatlan ,úgy ahogy akusztikus hangszerek megszólaltatására is.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13763)

Apelláta2012-07-05 03:18 |  #13771
Válasz 'Synthwork' hozzászólására (#13770)

Synthwork2012-07-05 03:01 |  #13770
Itt ma már minden technikai eszköznek inog a létjogosultsága! Így volt ez már évekkel ezelőtt is, mégis mindig jönnek az új gépek! Pedig gyakorlatilag meg sem tudják közelíteni egy számítógép szolgáltatásait, kényelmét...stb Szerintem sokszor a feeling győzedelmeskedik...:) Mert azt viszont nem adja vissza a számgép.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13769)

jozsihome 2012-07-05 01:52 |  #13769
Az biztos, hogy stúdióban szintetizátornak és mesterbillentyűnek kell tekinteni a hangszert és minden midi szerkesztési, lejátszási és manipulálási funkciónak a számítógépen van a helye. Nem hiszem, hogy egy onboard szekvenszer fel tudná venni a versenyt egy full kényelmes számítógépes programmal. A klasszikus workstation (szintetizátor plusz szekvenszer) kategóriának ezért inog szinte a léthez való joga is, mert stúdióban eleve nem kell, ha pedig élőben összetett/manipulált hangözönt kell megszólaltatni backgroundként, akkor meg lekevert MP3 track a megoldás.
Üdv J

jozsihome 2012-07-05 00:44 |  #13768
Szerintem stúdióban csak azok a hangok fognak a hangszerből jönni, amelyekhez valami miatt különös vonzódásod van, a többit úgyis szoftszintikből hozod majd, a hangszer meg marad mesterbillentyű. Ráadásul (részben saját tapasztalat, részben mástól hallottam) át lehet tolni az egészet majdnem teljesen hangrögzítés alapú zenélgetésre, és akkor nem kell vacakolni a midi dolgokkal. Felveszed a sávot és kész. A triton nem lesz jobb vagy más ebből a szempontból az M3-nál. A Karma aug 20. után eladó lesz megint, ha a triton vonal érdekel még - bár ez csak 61 bill, viszont AT van. Nekem meg kellene amúgy egy PA 500, nem esik jól az élet arranger nélkül

jozsihome 2012-07-05 00:44 |  #13767
Szerintem stúdióban csak azok a hangok fognak a hangszerből jönni, amelyekhez valami miatt különös vonzódásod van, a többit úgyis szoftszintikből hozod majd, a hangszer meg marad mesterbillentyű. Ráadásul (részben saját tapasztalat, részben mástól hallottam) át lehet tolni az egészet majdnem teljesen hangrögzítés alapú zenélgetésre, és akkor nem kell vacakolni a midi dolgokkal. Felveszed a sávot és kész. A triton nem lesz jobb vagy más ebből a szempontból az M3-nál. A Karma aug 20. után eladó lesz megint, ha a triton vonal érdekel még - bár ez csak 61 bill, viszont AT van. Nekem meg kellene amúgy egy PA 500, nem esik jól az élet arranger nélkül

pityu0718 2012-07-04 23:36 |  #13766
Szia Józsi!

Hát igen, sejtettem az M50 vonal is hasonló mint az M3 volt.
Viszont a Triton Extreme már rendelkezik midi fájl lejátszási lehetőséggel, külön van is benne egy dedikált 256 GM hangkészlet plussz rengeteg dobkészlet. CF kártyára ill. belső HD-re lehet tenni a tárolni kívánt cuccot.
Nincs semmi bajom a PA500-al, csak érdekelt egy ilyen lehetőség is és kíváncsi voltam mely Korg hangszerek alkalmasak egy ilyen feladat ellátására.
Lenne egy jó lehetőségem egy Triton Extreme 88-ra és elgondolkodtam rajta. A billentés és a szolgáltatása a hangszernek félelmetesen jó.
A Pa vonalat úgysem használom ki, legalábbis nem arra, amire való.
Lehet jobban szolgálná a céljaimat egy Triton, a stúdióm alap pillére lehetne, ami valljuk be egy PA500 sosem lehetne..
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13765)

jozsihome 2012-07-04 22:30 |  #13765
pityu0718 írtaSziasztok! Lenne egy olyan kérdésem, hogy a nem arranger Korg szintik közül melyek a legalkalmasabbak a midi lejátszásra? Tehát tárolás, gyors keresés (háttértár) és persze a hangminőség. Magyarul amivel könnyen lehet alkalmazni midi fájl megszólaltatást. Korg M3 pld. tök béna volt egy ilyen feladatra. Nem tudom az M50 már más lehet-e ilyen téren? Józsi?

Szia Pityu, mint tudjuk, az M50 az egy kis M3. Van-e még kérdés? Ha nem én bénáztam el valamit, akkor az esetek többségében a Korg workstationok egyáltalán nem képesek az általános midi fájlokat lejátszani, hanem úgy működnek, hogy az adott számra csatornánként felsetupolt combit tudod megszólaltatni. Nagy ritkán sikerült lejátszani normálisan, hol karaoke playerből, hol valamelyik szekvenszerből, de összességében siralmas az eredmény, fel is adtam ezt a vonalat. A siralmas eredmény többnyire azt jelentette, hogy minden zongorául szólalt meg, a dob is. A Karmára is kb. ugyanez vonatkozik. Az arrangerekkel könnyebb a helyzet, a PA 50 is jól lejátszotta azokat as midiket, amelyeket felismert , de sok tapasztalatom nem volt vele. Mi a gondod a PA500-zal egyébként ezen a téren? Megjegyzem még, hogy elvileg nincs értelme "midi lejátszás minőségéről" beszélni, mert az azonos a hangszer hangjának minőségével.
Azt hiszem (tévedhetek) egyik Korg arrangernek és workstationnal sincs belső memóriája több midi tárolására (a dupla szekvenszer memóriáján kívül) és gyors előhívására, tehát háttértárhoz kötött. A Yamiknál viszont van ilyen belső regiszter, tehát valamennyi songot el tud tárolni háttértár nélkül is, ez szimpatikus.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13763)

Apelláta2012-07-04 13:48 |  #13764
Szia Carlos!

Nem lehet, hogy te performance-et váltasz, és nem programot? Most csak fejből írom, nincs elő véve a Pa80-am, de a programváltás ezt nem befolyásolhatná. És ugye bár a program egyenlő a hangszínnel és nem a performance. Tehát mikor hangszínt szeretnél váltani akkor a program/performance választó gombok programra legyenek állítva és ne performance-ra. Ennek kiválasztására szolgáló funkció gombokat a prog./perf. választó gombok környékén találod meg.
Válasz 'carlos84' hozzászólására (#13760)

pityu0718 2012-07-04 10:49 |  #13763
Sziasztok!

Lenne egy olyan kérdésem, hogy a nem arranger Korg szintik közül melyek a legalkalmasabbak a midi lejátszásra? Tehát tárolás, gyors keresés (háttértár) és persze a hangminőség. Magyarul amivel könnyen lehet alkalmazni midi fájl megszólaltatást.
Korg M3 pld. tök béna volt egy ilyen feladatra. Nem tudom az M50 már más lehet-e ilyen téren? Józsi?

jozsihome 2012-07-04 08:31 |  #13762
Azt nem értem pontosan, hogy a kísérőautomatika (harmóniák) és a manuál bass hogy jön össze egyetlen balkézből, de ez lehet az én hibám

jozsihome 2012-07-04 08:27 |  #13761
Emlékeim alapján, és tévedhetek: először is a PA50 esetén performance-ben kell gondolkodni, tehát egy szám egy performance (kivéve a nagyon egykaptafa kíséreteket, ahol jó a stílus alap tempója és beállításai). A gond az, hogy a négy STS gomb (single touch setting) fixen a stílushoz van kötve, nem a performance-hoz. Ez nekem okozott némi zavart annak idején.
Az STS a 3 upper és a lower szekciót is vezérli, tehát a kérdésed szempontjából elképzelhető, hogy ez a gond, tehát hogy a lower beállításokat is felülírja, pedig nem szeretnéd. Ennek az a gyógymódja, hogy mindegyik STS-re beállítod ugyanazt a lower partot, és kész is. Beállítod az STS-t és elmendet a stílushoz.


carlos84 2012-07-03 14:17 |  #13760
Szép nyári estét mindenkinek!
SEGITSÉGET SZERETNÉK KÉRNI PÉNTEKEN ZENÉLNEM KELL ÉS OLYAN PROBLÉMÁM van hogy van egy pa50 es hangsezrem és a manual basszust lementettem a stilusokhoz de amikor hangszint váltok
valamikor elmegy a basszus hangereje de az automata kiséretben is.
Hogyan lehet lementeni hogy egy bass gitár szoljon és hogyha hangszint váltok ne változzon a bassus hangereje kezdő korg hangszeres vagyok aki tud kérem segitsen!!!

Apelláta2012-06-30 13:41 |  #13759
Sziasztok!

Pa3 tulajoktól szeretném S.O.S. kérdezni, hogy találkozott e valamelyikőtök az alábbi problémával, és ha igen, mi a megoldás?

Azt vettem észre ma, hogy a szinti "X-Fader" potija nem szimmetrikusan kezeli a két lejátszó hangerejét. A 2-es lejátszó esetében normálisan működik, vagyis bal szélső pozícióban lenémít, közép állásban eléri a max. hangerőt, amit megtart egészen a jobb szélső pozícióig. Az 1-es lejátszó esetében viszont a jobb szélső pozícióban némít, és egészen a bal szélső pozícióig fokozatosan növeli a hangerőt. Tehát ha középen áll a poti, akkor a 2-es lejátszó hangosabban szól, mint az 1-es. Az 1-es lejátszó csak a poti bal szélső állásában éri el azt a hangerőt, amit a 2-es lejátszó már a poti közép állásánál.

Kerestem rá beállítási lehetőséget a menükben, de nem találtam. De szerintem nem is lenne logikus ilyen állítási opció. Valamilyen ötlet???
Ha nincs, akkor kénytelen leszek újratelepíteni az OP rendszert, esetleg a Backup-ot is.
(Ha az sem segít, akkor garanciális szerviz.)



Előre is köszönöm a válaszokat!

korgcsa2012-06-29 04:22 |  #13758
Semmi baj, fő a pontos információ. Az sosem baj :)

jozsihome 2012-06-29 03:30 |  #13757
bocs

korgcsa2012-06-29 01:49 |  #13756
jozsihome írtaSzia, most és szép és hasznos posztot tettél fel, egy megjegyzésem van: a TR még a HI világhoz tartozik, tehát nem EDS.

Köszönöm szépen! És a javítást is! De én is így értettem, ezért írtam, hogy "EDS szintézis, 4 insert effekt és a Touch View KIVÉTELÉVEL".
Magyarán a TR nem EDS-el rendelkezik, 4 insert effekttel kevesebb van benne és nincs Touch View kijelzője. Ezek a fő mínuszai az M50-hez képest.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13755)

jozsihome 2012-06-29 01:40 |  #13755
Szia, most és szép és hasznos posztot tettél fel, egy megjegyzésem van: a TR még a HI világhoz tartozik, tehát nem EDS.

korgcsa2012-06-27 08:01 |  #13754
Visszatérve kicsit az X50, Triton Le témára és a sok-sok közben felmerült felvetésre :). Természetesen egyénfüggő az ízlések és pofonok elv mind a külső, mind a szolgáltatások, mind a hangmotorok terén... sőt van hogy egészen egyszerűen nem inspirál minket egy hangszer bármennyire jó is. Végigmentem az összes KORG hangmotoron (AI, AI2, ACCESS, MOSS, HI, EDSi), bátran kijelenthetem, hogy mindegyiknek van ami jobb a másikánál, de összességében majdnem mindegyik hozza ugyanazokat a hagyományosan jó KORG jellemzőket, amelyek többé- szintetizátor és kevésbé- akusztikus hangszerek megfelelő megszólaltatására alkalmasak. E tekintetben hogy ACCES, HI, vagy EDS, már szinte mindegy melyiket választjuk... sőt, a személyes tapasztalatom, hogy minél újabb, annál sterilebb, annál élettelenebb, mégha próbál is jobban hasonlítani az akusztikus hangszerekre.

Ha jellemzően akusztikus hangszerekre van szükségünk, akkor érdemesebb más márkák körül kutakodni, mint például az említett YAMAHA MOX6... bár engem nem győzött meg, de az is igaz, hogy nem tudtam elég időt szánni rá és nem is KORG-hoz mértem, hanem Kurzweilhez, de ez már egy másik történet.

Felmerült a MOX6-al azonos árkategóriában a KORG M50 is. Nekem speciel tetszik a hangszer, de a billentyűzetéről igen elkeserítő képet találtam a neten. Ha a mellékelt kép igaz és nem kamu, akkor brutál gagyi a billentyűmechanika kialakítása és ez magyarázza az Aftertouch hiányát is.





Ráadásul az M50 árkategóriájában éppen a duplája a Triton Le-nek, vagy X50-nek, amiket Juzo említett, úgyhogy azthiszem itt most nem is létjogos az ajánlatuk, ahogy a MOX6-nak sem :D

Azt se felejtsük el, hogy az M50-nek nincsenek AUX (Individuális) kimenetei és MIDI THRU csatlakozója. Szerintem a teljes szórásból a legmasszívabb és legjobban használható vétel a KORG TR lenne.
Az pont egy olyan típus, amit már nem kell úgy cipelni mint egy KARMA-t, mint ahogy Jozsihome kellő érzékletességgel bemutatta a súlyát :) Ugyanakkor kellő komolyságú szolgáltatásmennyiséggel rendelkezik, amely a EDS szintézis, 4 insert effekt és a Touch View kivételével hasonló lehetőségekkel ruház fel minket, mint egy M50. Ja és éppen féláron :)

korgcsa2012-06-27 04:34 |  #13753
Szívesen! Sok sikert! :)
Válasz 'mulatospista' hozzászólására (#13752)

mulatospista 2012-06-27 03:45 |  #13752
Szia Korgcsa! Nagyon szépen köszönöm a segítségedet, 19 évig csak stilekről nyomattam ám a zenét, csak most belekostoltam egy kicsit a midi világába. Ha már megvan a Korgom, ki szeretném használni. Mégegyszer köszönöm a segítségedet! Üdv!!!!
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#13751)

korgcsa2012-06-27 02:52 |  #13751
Kedves Mulatospista! Nem tudom kifejezni, mennyire ellene vagyok a MIDI-fájlból kamuzenélésnek, de azért szívesen segítek :D

Nekem nincs IS40-em 11 éve, sőt igazából még nem is láttam testközelben :), de az internetről 5 perc alatt letöltöttem a kézikönyvét és megnéztem benne mire van szükséged:

A hangszer DISC/GLOBAL módjában a PAGE 3 oldalon a LOCAL paramétert kell OFF-ra állítani. Ekkor a billentyűzeten játszott hangok nem szólalnak meg magán a hangszeren.

mulatospista 2012-06-27 00:59 |  #13750
Sziasztok! Keresek egy ügyes kollégát aki szokott midizni a Korg IS-40-el. Megvan 11 éve, de csak stilről használtam. Azt szeretném tudni, hogy ha beindul a midi, akkor, hogy tudnám a billentyükön megszólaló hangszint lehallkítani, vagy elnémíteni. Van midi ahol nem zavar, mert rájátszok, de van olyan midi, amit eltranszponáltam, és nem szívesen játszok rá. Előre is köszönöm a választ!

litera2012-06-27 00:05 |  #13749
Jaja, a hangszer is ízlések és pofonok kérdése, mint egy autó. Van akinek nagyon tetszik a fiat multipla (persze egyedi és különleges), de nekem nagyon nem, sajna konzervatív vagyok. Az M50 viszont akkor nem nehéz, könnyű szállítgatni, ez nagy előnye. Külsőre nekem sem annyira tetszik, de legalább van színválaszték Sárga hangszert sem olyan sokan gyártanak, de tény, hogy mivel piros, sárga hangszer gyártók is vannak, de a korg ennél a hangszernél aztán megoldotta a színkavalkádot Aftertouch: nem mai találmány ugye és azért a legtöbb közép/felső kategóriás hangszerbe tettek, sőt egészen régen is dx7, jx8p/10 is tudta és ne soroljuk. De vannak "ellenpéldák" is: az yamaha ex7-be nem tettek, csak az ex5-be. És nagyon hasznos tud lenni, főleg, ha több hangszert is használsz koncerten, mert ugye egy kezed van (lehet pedálokat is betanítani), de sokkal egyszerűbb aftertouchra programozni (ha épp eleve nem olyan már a hangszín) hammond hangzásnál a rotor sebességét. Így egy kézzel, ugyanazzal amivel játszol ez is megoldható. MOX6 nekem tetszik, videók alapján nem rossz kis gép, de ha kétfelé lehet csak splittelni az nagy "fukarság". Időben előre megyünk, fejleszteni kell, nem "visszafejleszteni". Végülis ma már minden szinte telefonban van kamera, ez olyan alap, vagy autóba légkondi, természetesnek kellene lenni, hogy egy hangszerben értelmesen "működik" a split funkció....
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13748)

jozsihome 2012-06-26 16:13 |  #13748
Nem tudom, mivel beszéltek le, de jó hangszer azért az M50, ahogy írtam, tipikusan próbára és fellépésre rohangáló zenészeknek van kitalálva (én nem vagyok ennyire elfoglalt, csak el tudom képzelni), de stúdióban is megállja a helyét. Külalakra soha nem tetszett, most sem, bumfordinak, csúnyának találom, főleg a Karma alatt, ami viszont a legszebb Korg produktum számomra. Árkategóriának megfelelő, relatív jó minőségű biluja van, a PA50-nél nyilván sokkal jobb, de a Karmánál is kellemesebb (korábbi zongoratanárom megerősített ebben a véleményemben). Szóval nem rossz cucc, az érintőképernyő pedig addiktív, de ezt írtam már korábban. Fáj, hogy nincs aftertouch, gondolom azért, mert akkor túl közel lenne az M3-hoz, ami viszont vélhetően egy túlárazott cucc - nem nagyon lelkesedett senki érte itt, akinek volt.
Egyébként ha nem vagy távol Budapesttől, akkor egyeztetés alapján (és pár héttel később majd) szívesen látlak egy kipróbálásra, ha érdekel az M50. Nekem a tapasztalatcsere miatt biztosan megéri
Érdekes még, hogy amikor a hasonló áru MOX6 megjelent, akkor valamelyik külföldi fórumon téma volt, hogy vajon "M50 killer" lesz-e belőle, és sokak szerin igen volt a válasz. Én nagyon kíváncsi vagyok rá (megnéznék már egy "nem Korgot" szívesen), de például csak kétfelé lehet splitelni, ami szerintem/számomra szinte teljesen használhatatlanná teszi zenekari használatra a Korg architektúra nagyvonalú szabadságához képest (layer és split témák). Jó sokat írtam, mára befejeztem


Válasz 'litera' hozzászólására (#13746)

litera2012-06-26 15:31 |  #13747
Igen, ezt ő nem írta jól valószínűleg. Emberek vagyunk tévedhetünk
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13744)

litera2012-06-26 15:29 |  #13746
Hát igen, mi "régi" mi nem... ACCESS, HI, EDS. Mindegyik hangmintaalapú, de értelemszerűen az idő elteltével és a technika fejlődésével egyre finomabb lesz. M50-em még nem volt, kacérkodtam vele egyébként, de lebeszéltek róla, így mondjuk ez a hangszer kiesett a látókörömből. De az ára és kinézete alapján azért én sem gondolom, hogy olyan csúcs hangszer lenne, bár a hangzásvilága biztosan tökéletes, mindenesetre szívesen kipróbálnám. Sajnos nincsenek ezzel a hangszerrel közvetlen tapasztalataim, így szívesen hallgatok "élménybeszámolót" én is.
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13745)

jozsihome 2012-06-26 15:04 |  #13745
Az "újabb" eléggé relatív, hiszen az LE, a TR és az X50 mind a jó régi, tritonos HI szintézist alkalmazza, ellentétben a PS60, M50 (és legalul a microstation) típusokkal, amelyek EDS szintézisen alapulnak. De nagyon jó ez a "régi" rendszer is, és egy csomó patch van, ami elképesztően nagyszerű, és az újabb vonulatban (nálam ugye karma vs m50) nyomát nem találom, és képtelen vagyok reprodukálni - de ennek lehet oka a bénaságom és az időhiány.
Amúgy ma pár hangszín kedvéért elvittem a Karmát is a próbánkra a könnyű, tipikus "gigging" hangszernek számító M50 mellett, és úgy megkívántam az X50-et, mint a csuda - miközben rágumipókoztam az erre a célra rendszeresített molnárkocsira a hangszereket. A Karma ugyanis egy KORG PA* súlyával vetekszik, pedig nincs is benne erősítő és hangszóró (de anyag meg vélhetően van). És akkor így autóból ki, állvány bal kézben, kocsi jobbal húz, hátizsákban keverő, kábelek, elosztó, damper pedál, utána forgókereszt (!), lift fürge záróidegekkel, néhány automatikus behúzóval felszerelt ajtó... nagy élmény volt Szóval van amikor a praktikum kissé felértékelődik...
Válasz 'litera' hozzászólására (#13743)

jozsihome 2012-06-26 14:39 |  #13744
M1 vs Trinity - ezt Pálvölgyi Géza nézhette be, hiszen tőle idéztem

litera2012-06-26 14:12 |  #13743
Össze lehet szedni azért melyik hangszer mit tud Természetesen nem "prospektusból", hanem abból a tapasztalatból, amit akkor szerez az ember, ha járt a kezei alatt az adott hangszer vagy hangszerek. De ugye az alapfelvetés onnan indult, hogy JUZO LE61 vagy X50 hangszert kívánt vásárolni. Aztán képbe került a PA60 meg a jó öreg trinity. De ha a cél a jó és újabb fejlesztésű hangforráson történő megszólalás és kompakt kivitel, az egyszerű szállításért akkor természetesen LE/TR,X50 lehet jó választás, ha azért testesebb, tekintélyt parancsoló, nehezebb hangszer is szóbajöhet opcióként, akkor érdemes megfontolni tényleg "vassal" teli hangszereket is, mint az említett trinity. És bár, régebbi fejlesztésű hangforrás van benne, azt ne feledjük, hogy van benne egy érintőképernyő és yamaha dx7 etalon billentyűzet is! Egyik előbb felsoroltban sincs ilyen minőségű billentyűzet, sőt! És nem elfogultságból mondom, de a trinityben hihetetlen jó hangok vannak, s szinte minden hangszer jól szól, ha végigpörgeted a hangszíneket, még olyan hangok is tetszeni fognak (megszólalásban), amiket nem is használ általában az ember (vibrafon pl.). Jó, a zongora az mondjuk nem számítható ide, de azért '96-ban ne várjunk csodát, főként összesen 24 MB hangmintánál. A trinity-nek az m1-hez semmi köze nincs szerintem, max annyi, hogy van külön m1 hangbank, ami betölthető a trinitybe. A két hangszer között eltelt 8 év, s az m1-nek is adódtam rendesen "utódai". Még kinézetre, gombokban, potikban, kijelzőben sem hasonlít, max a korg emblémában

mulatospista 2012-06-26 13:43 |  #13742
Sziasztok! Korg IS-40 szintihez szeretnék segítséget kérni. Midizni szeretnék vele, laptopról vezérelném Midi-usb interfésszel. Megkezdem stilről a műsort, átváltok midi lejátszásra, kiírja a szinti monitorja, hogy ALL SONG PLAY, de a klaviatúrát (billentzyűket) nem tudom lenémítani. Nem tudom mivel tudnám elhallkítani, ha belebillentyűzök, és hamis , akkor ne hallatszon ki! Vagyis a némítást hogy tudnám a midi lejátszás alá bevinni???? Köszönöm előre is a választ!

jozsihome 2012-06-25 20:46 |  #13741
Régen láttam a fórumon ilyen szép, hosszú értekezéseket - egy csomót tanultam korgológiából (THX )

korgcsa2012-06-25 17:48 |  #13740
Igen, igen, elnézést, akkor a sampler opció is benne van a tiedben. Ez viszonylag ritka, többnyire az nélkül jut hozzá az ember... Sokkal gyakoribb, hogy "csak" SIMM RAM van a hangszerbe betéve és ahogy Litera kollega is említette, ezzel a RAM bővítéssel is elmennek ezek a típusok a sampler bővítő nélkül, ami alapból nincs benne a hangszerben. Ez esetben sampler funkciók nélkül, de a minták betöltésére alkalmas a hangszer.
Válasz 'alfa' hozzászólására (#13738)

litera2012-06-25 14:17 |  #13739
Az a sampler. Anélkül is lehet mintát lejátszani, ha van benne RAM. Ha ez az opció benne van, akkor lehet mintát is venni.
Válasz 'alfa' hozzászólására (#13738)

alfa 2012-06-25 13:00 |  #13738
Valóban nem volt szerencsém az X50-el. Akkor az mit jelent A LE-nél hogy EXB-SMPL???? Azt hittem hogy sempler. Volt amikor a shure mikrofonnal vettem fel hangmintát,de volt olyan is stereoba hangmintát vettem fel vele ősszekötve a netről ,és ezt megszerkesztettem. Olyan is előfordult hogy egy másik hangszerből vettem át vele hang mintát.A sample memoria 2x32mb, ami kicsit szűkös.
Válasz 'korgcsa' hozzászólására (#13736)

litera2012-06-25 09:59 |  #13737
Hát igen, x50, TR/LE, trinity...

Az X50 tényleg egy kompakt könnyű, "műanyag" hangszer, relatíve kis kijelzővel, azonban tudása érdemben megegyezik a TR/LE sorozattal, nem számítva a szequencert és a sampling és memóriabővítési lehetőséget. A TR/LE nagyobb hangszer, nagyobb kijelzővel, 64 MB RAM-ig bővíthető, ha tudsz leszedni a netről jó minőségű mintákat (programmal). Vagy ha van hozzá samling opciód, akkor ugye scsi-n keresztül tudsz mintát venni akai cd-kről vagy egyszerűen samplingelni az audió bemeneten keresztül, de akkor az meg ugye macerás, mert azzal még bajlódni kell sokat. Media tekintetében a TR tényleg jó, mert olcsó SD kártyával üzemeltethető, több GB-ost is tehetsz bele, miközben az LE-be való smart média kártya egyrészt nem olyan nagy kapacitású, másrészt nagyon drága. Szerkeszteni szerintem lehet őket PC-n, mármint hangszíneket (midiquest pl.), de könyvtár progik azok vannak mindegyikhez.
És a jó üreg Trinity: No, ő nem műanyag Fémszín, nagy érintőképernyő, többféle bővítési lehetőség (bank, hangminta, audió track a sequencerben, scsi, moss vagy solo, digitális csatlakozó és millió hangszín van hozzá valóban és azért azt meg kell hagyni, hogy nagyon jól szólnak még ma is. A 32 hang polifónia valóban mai viszonylatban tényleg nem sok, de azért - felhasználástól függően - kiaknázható... És 100-120 között ezt is megkapni.

korgcsa2012-06-25 08:48 |  #13736
Akkor az egy szerencsétlen darab X50 lehetett. Nekem 2 évig volt. Hurcoltam a lakás és a póbaterem között. A zenekaromban country-t játszottam rajta, a lakásban meg számítógéppel elektronikus zenét. Megjárta velem a fél országot koncertekre cipeltem, a reflektorokból potyogtak bele olykor döglött szúnyogok, máskor tűző napot kapott. Mindvégig hivátlan volt, és mivel vigyáztam rá az új gazdája is makulátlanul kapta meg. A kijelzője relatív kicsi, mert ugyan kisebb a Triton Le76 kijelzőjénél, de nem annyival, mint amennyivel nagyobb mondjuk a PS60 kijelzőjénél. Olyanról pedig hogy egy KORG szintiben a két oszcillátor egymástól elhangolódjon, ilyet még sehol nem hallottam :).

A Triton Le-t viszont aláírom. Sokkal jobb vétel, főleg a szekvenszer és a Sample memória miatt... én inkább így fejezném ki, mert sampler nincs benne, csak sample memória, amibe be tudsz tölteni mintákat. Ugyanez a TR is, csak feketében... a Zenésztársamnak az van. A TR annyiban lehetne szerencsésebb választás, hogy az nem SmartMedia kártyát eszik, hanem SD-t. Az egy kicsit könnyebben beszerezhető.
Válasz 'alfa' hozzászólására (#13735)

alfa 2012-06-25 04:53 |  #13735
Sziasztok!
Volt egy évig X50-em.A kicsi kijelző miatt nagyon nehéz a szerkesztés vele.Szinte nagyító kell hozzá.Jó hangja van,de egy fos gagyi műanyagházban van. A modulációs kerék és a pitchbend kerék pontatlan,használhatatlan.Azért adtam el mert garanciás korában 3x romlott el.A két oscillator többször elhangolódott egymástól zenélés közben. Jelenleg Triton-LE-t 76-ot használok.Van benne sempler is.A hangszíneket smartkártyára lehet kimenteni betőlteni.TRITON,KARMA,TRINITY hanszínek is megszólalnak rajta.A zongora hangszín az csúnya benne.Azt hangmintaként töltöm bele amit a netröl töltöttem le. De te tudod,a te pénzed. csak jótanács.
Válasz 'JUZO' hozzászólására (#13729)

korgcsa2012-06-25 03:06 |  #13734
Még egy kis személyes adalék, ami az én felhasználásomban nem volt mellékes: A hangkészlet.

Az X50 és Triton Le modellek rendelkeznek appreggióval (is), ami remek lehetőség, viszont épp ezek miatt az appreggiók miatt csupa értelmetlen elektronikus vacaksággal (is) telerakták a hangszereket gyárilag, amelyekkel a korábbi izgalmas hangszíneket váltották le. Szerintem a készlet fele így értelmetlen mert vagy használhatatlan, vagy ha azzal csinálunk zenét, azonnal felismeri több millió ember akik ismerik a KORG hangkészleteket.

Az X50-hez sajnos az interneten sem találni túl sok hangkészletet, úgyhogy nagyon nincs lehetőségünk a netről frankón testreszabni a hangszert... Magunknak kell csinálni, mert a hangszer lehetőségei viszont végtelenek... amihez óriási segítség az EDITOR program, ami Cubase-be VST-ként is beintegrálható. Ez azért rendkívül sok lehetőséget kínál, mert ez az EDITOR program Standalone és VST-formában is kíválóan kezeli az X50-et.

A Triton Le-hez nincsen ilyen EDITOR program, viszont a netről sokkal több készlet letölthető, amiből összeválogathatjuk a nekünk tetsző hangszíneket.

A legtöbb hangkészlet ugyanakkor a TRINITY-hez szerezhető be. Annó a saját hangkészletemet többezer hangszínből válogathattam össze. EDITOR sajnos a Trinity-hez sincs, de ezek a netről letölthető készletek hatalmas mennyiségűek. És mondjuk nekem ez nem volt mindegy, mert annyira nem vagyok nagy hangszínprogramozó megfejtő :D Viszont a sok jó mintából bőven össze tudtam rakni a saját ízlésemnek megfelelő készleteket.

korgcsa2012-06-25 02:41 |  #13733
JUZO, JOZSIHOME és VÉNKECSKE. Részbe egyetértek, részben nem. Nekem tulajdonosi tapasztalataim vannak mind az X50-el, mind a Trinity-vel kapcsolatban, a PS60-al pedig ugyan csak tesztelési, de igen közeli, ugyanakkor a Triton LE tesójával a TR61-el szintén testközeli a zenésztársam jóvoltából, úgyhogy bátran merek nyilatkozni.

A PS60-ban semmivel sincsen több anyag, mint az X50-ben, mindkettőt ugyanúgy fújja a szél (sőt szerintem a PS60 csatlakozásai és bekapcsológombja gyengébbek, sérülékenyebbek). Műszaki különbség viszont annál több van a kettő között. A PS-60 egy rendkívül jó színpadi hangszer azoknak, akik megelégednek a KORG műanyag zongorahangszínével... (azon kívül az elektromos zongorák, és az orgonák stb. remekek), illetve kifejezetten élő zenekari könnyű kezelhetőség a fő szempont a választásnál, a könnyű váltás és layerezés szem előtt tartásával. Ugyanakkor nincsen szükségük a hangszerből több audio kimenetre.

Mivel a kedves kérdező nem kínálta opcióként a PS60-at, így arról többet nem kívánok írni. Az X50 viszont annál kellemesebb példány. Lényegesen nagyobb a kijelzője, ami lehetővé teszi a maximális mélységű szerkesztést. Minden egyes hangszín 2 oszcillátor megszólaltatását teszi lehetővé, amelyek a játékdinamika függvényében 4 multisample-t szólaltathatnak meg. Hogy a többi PITCH, AMP, FILTER envelope-ot, illetve ugyanezek LFO-it már ne is említsem. Plusz van 2 MASTER effekt, 1 INSERT effekt és egy MASTER EQ lehetőségünk. Abban egyetértek, hogy ezek beállítása, szerkesztése szükséges a színpadra vitel előtt, de JUZO nem említette, hogy cél lenne a könnyű színpadra vihetőség. Ugyanakkor otthoni, számítógépes környezetben ezek a lehetőségek igencsak megállják a helyüket, szemben egy PS60-al, ami totál fuccs lenne ilyen aspektusban (szerintem). Az X50-nek van továbbá 2 Individuális kimenete is, amivel ki lehet kerülni a saját effektprocesszorát és más effektkörbe küldeni a hangját. A 16 Multitimbrálnak a teljes leszervezését (effektek, panorámák, hangerők, hangszínek, effekt-utak, individuális kiküldések stb.) le lehet tárolni külön MULTI programhelyekre, névvel együtt, amiből összesen 128-at tárolhat a hangszer. Mondanom sem kell, hogy én egy év alatt nem jutottam el a 20-dik helyig sem, viszont érdekes volt 2009-ben megtalálnom egy 2007-ben készített zeném teljes beállítását a hangszerben, amit ugyanúgy el tudtam játszatni szekvenszerről, mint régen.

Szóval az az X50 azért eléggé jó konstrukció ám!

A Triton Le61 és a tesója a TR61 meg ugyan az mint az X50, csak szekvenszer is van bennük. Annyi talán a különbség, hogy mivel van bennük szekvenszer, ezért az ún. MULTI beállítások nem külön 128 helyre menthetőek el, hanem a SONG-okkal együtt, bele a SONG adataiba. Meg taláűn még a multisamplek között vannak eltérések és azthiszem nem tévedek nagyot, hogy azt mondom, hogy az X50 javára.

Felvetődött még a Trinity is, amivel szintén egyetértek. Én az X50 után használtam Trinity-t kb. 2 évig. Elcseréltem sokkal nagyobb Kurzweilre, és bár a Kurzweil beváltotta a hozzá fűzött reményeket, azért egy Trinity-ért még mindig sír a szám!

A Trinity egyetlen problémája az X50-el és a Triton Le-vel szemben, hogy csak 32 hang a polifóniája, míg a másik kettőnek 64. Ha ezzel meg tud bírkózni az ember, vagy eleve úgyis több sávban rögzít, így a 64 hang polifónia nem feltétlenül szükséges EGYSZERRE, akkor én is biza a TRINITY-t javasolnám. Azt mindig látni hirdetve 100-110 ezer forint környékén, amit szerintem nagyon megér. Főleg ha az ember később szerez bele egy SOLO TRI kártyát.
Fő előnyének meg hadd említsem meg az érintőkijelzőt, a brutál jó szekvenszert, a 8! INSERT effektet, a plusz két individuális kimenetet és a csodás alumínium házat.

Ja de van mégegy szempont. A Triton Le-be asszem lehet tenni 64MB-os SIMM RAM-ot, amivel sample minták fogadására is képes. Na jó, azthiszem ez meg mellette szól. :D

vénkecske 2012-06-24 14:13 |  #13732
Sziasztok!
Jozsihome egyet kell hogy értsek Veled. Bár túl sok merevítőanyag a PS60-ba sem került.
Viszont az erősen mellette szól, hogy ha valaki ma megveszi, holnap már viheti is koncertre, mert nincs szükség a beállításaihoz semmi extra programozási ismeretekre. Szemben az X50-el, ahol van lehetőség bőven a tekerészésre, ezáltal a nagyobb kombinációk tárházára. Ha szükség van sok layerezési és splittelési lehetőségre akkor kellhet az x50, de a ps60 is képes 6 layerre nagyjából azonos hangkészletből válogatva. Ha esetleg szükség lenne pl. 2 strings hangot egymásra rámolni akkor itt ez nem lehetséges, mert a 6 kategóriából lehet egyenként válogatni a kombinációkhoz. De azért abból a 400-ból így is lehet bőségesen párosítani.
Halkan azért még azt is meg merném reszkírozni hogy költségkímélő kompromisszumos megoldásnak ebben a kategóriában a jó öreg x5d sem kell hogy szégyenkezzen.
Nemrég egymás mellett tesztelgettük a gyerekkel a ps60-át összevetve az x5d-vel. A megszólalásbeli diferencia messze nincs akkora mint az árbéli (120e ?). Sőt itt-ott fellelhető némi pozitívum az öreg javára !
Válasz 'jozsihome' hozzászólására (#13730)

jozsihome 2012-06-24 13:51 |  #13731
Mutatnék egy szimpatikus oldalt: www.palvolgyigeza.hu, és persze ezzel egy szimpatikus zenészt is. Ezt írja: "Nem nagyon cserélgetem a hangszereimet, amelyik beválik, sokáig használom. Így maradtam a Korgnál, és megvettem az M1 izmosabb változatát a Trinityt. Nagyon megbízható, jó hangszer, ma is ezen játszom a koncerteken."
Szóval Pálvölgyi Gézának jó a Trinity, ami ugye a lassan muzeális Triton elődje... sok minden eszembe jut erről (Remélem megvan mindenkinek: East, Tátrai Band)

jozsihome 2012-06-24 13:37 |  #13730
Az X50-et kihagynám, a PS60 alig drágább. Újonnan egészen röhejes különbség van a kettő között. Nem is annyira a hang miatt, hanem az X50 egy tüsszentéstől le fog esni az állványról, annyira nincs benne anyag. Tudok persze második vonalbeli, de relatív ismert zenekart, ahol X50-nel nyomják, szóval a legkevésbé sem állítom, hogy használhatatlan - miért is lenne az, amikor mégiscsak a triton vonalhoz tartozik a hangkeltést és az architektúrát tekintve.
Mindezt nem tapasztalatból, csak hangszerbolti ránézések alapján mondom. Persze ha más okból a régebbi hangok és a HI szintézis kell, akkor nem szóltam.
Ezzel kapcsolatban: a mai napig nem jutottam el oda, hogy az elvileg korszerűbb M50 mindenben verné a régebbi Korg Karmát, van amiben jobb, van amiben nem. Szóval nem meglepetés már, ha valaki adott alkalmazásban inkább a régebbi Triton hangszíneket választja vagy éppen visszasírja.
Válasz 'JUZO' hozzászólására (#13729)

JUZO2012-06-23 12:23 |  #13729
Sziasztok!
Korg Triton LE-61-et vagy X-50-et vennék!Ajánlatokat a juhaszzoli60 kukac gmail.com -ra küldjetek!

zeneboy 2012-06-23 04:23 |  #13728
Segítenék, ha kicsit pontosabban leírnád...
Soundban még csak "rec sampler" módban és sampler betöltésénél szól a minta?
Vagy már soundban?
Gondolom az első... akkor ki kell osztani billentyűre...Kvázi valódi soundot kell készíteni!
Adott egy hangminta -lehetőleg 441oo khz és 16 biten, sztereóban.-
Sound - Record - Screen menü és Load. Majd Menü-gomb - Time Slice - Save User...
Zeneboy

ui:SAMPLER sound szerkesztéshez alap olvasmány, legalább a képek erejéig...
Válasz 'Johnymusic' hozzászólására (#13727)

Johnymusic2012-06-22 06:42 |  #13727
Tényleg nem tud senki segíteni abban ,hogy hogyan kell használatra birni a PA2X-en a Triton hangszereket. Betöltése a KMP-nek sikerült és szól is Sound-ban a hangszer,de hogyan tovább? Mit kell utána csinálni, hogy tudjam használni élő játéknál vagy midiben?

zeneboy 2012-06-22 03:26 |  #13726
Jó ha rámentesz, ha valóban azt akarod felül írni!
Ez logikában rossz, hogy nem adhatod meg hiába van minden védelem kikapcsolva,csak akkor menthetsz meglévőre, ha előtte behívod azt a songbook bejegyzést, /Talán 3-asnál már engedi ha manuálisan megadom numerikusan...?/
A Songbook editor 1.4.1 verzsön a legújabb! Használható progi! Megy online módban is! Én minden esetre soha nem próbáltam! Inkább egy mentésem másolatát szerkesztettem, mert féltem, hogyha bármi galibát ment, akkor ott az eredeti...Utána azt feltöltöttem és ha jó másoltam a setbe... Inkább utó munkára javaslom! beírni normálisan dal cím, előadó stylus...vagy ott jó custom listet létrehozni! Sokkal gyorsabb mint hangszeren!
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13725)

pityu0718 2012-06-22 02:34 |  #13725
Áhá, tehát New song-ként kell menteni? Mert eddig csak felülírattam a gyári songbook bejegyzéseket, úgy sem volt sok használható benne.
A mentéskor az is probléma szokott lenni, hogy nem engedi az általam megadott sorszámba menteni a bejegyzést, mindig az általa felkínált sorszámra tette idáig, jó nagy összevisszaság uralkodik jelenleg.. :)

Apropó!

Van az a songbook editor progi, az mennyire használható ill. azt a hangszerrel összekapcsolva kell használni? Vagy az csak rendszerezésre való inkább?
Válasz 'zeneboy' hozzászólására (#13724)

zeneboy 2012-06-22 01:47 |  #13724
Pityu!

Amennyiben jól vettem ki, egy stílus beállítása után mentettél volna egy songbook beállítást!ELőször NEW songként mentsd! Ha lementi, behívod, utána kell Write current source, és akkor már egyenként mentheted a jobb kézre kreált hangszíneket sts-be mentegetni!
Amikor egy új dalt mentesz, azért írtam, hogy "all sts", mert ha van benne(!) akkor egyszerűbb egy meglevőből átszerkeszteni! (Persze van pl. hogy egy elektromos gityós effektes cuccot nehezebb időnként "áthegeszteni")
Amennyiben ilyen hiba üzit kapsz, az azért van mert userbe előfordul, hogy nincs elmentve vagy hibás hivatkozás van esetleg 2- vagy 3 hangszínből legalább egyre! Ettől még a hangszer nem jelzi hibának style behívásánál!, de STS-ként igen!Mondjuk pa1-nél jártam úgy, hogy ennek ellenére mentette

Üdv: Zeneboy
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13721)

pejko2012-06-21 23:31 |  #13723
Szervusztok! Olyan Korg Pa50sd tulajdonost keresek Fonyód-Budapest között, aki mérsékelt óradíjért segítene a hangszer kezelésének megtanulásában. Első körben stílusokkal kapcsolatban lennének kérdéseim, bővebben e-mailben. Nem kezdő zenész vagyok, de nem a szintetizátor a fő hangszerem.
Előre is köszönöm: pejkobanda@gmail.com

Johnymusic2012-06-21 09:42 |  #13722
Sziasztok! Segitség kellene nekem! PA2X-be betöltöttem egy Triton hangszint, multisamplerben megnézve szól is szépen, de aztán mi a teendő?Hogy kell kimenteni hogy tudjam is használni azt a hangszert?

pityu0718 2012-06-21 08:20 |  #13721
Zsolti!

Az miért van, hogy adott a user-ban egy stílus, beállítok mindent, megnyitom a songbook-ot, elvégzek minden módosítást (cím stb.) kijelölöm a write current source-t a write STS-t és az All current style STS-t is és mégsem menti el az STS-t csak éppen azt, amin hagytam a mentés előtt.
A mentés előtt felugrik egy "song selection" ablak és azt írja, hogy "missing sts on source merged with existing data on target songbook entry".

STS hiányzik a forrás egyesült a songbook-ban lévő bejegyzésekkel.
És valóban, megkapta a felülírt songbook bejegyzés STS-ét.
Ezt most nem nagyon értem.
Válasz 'zeneboy' hozzászólására (#13709)

Apelláta2012-06-21 08:13 |  #13720
Szia Carlos84!

Szerintem egész biztos, hogy nem ezzel van összefüggésbe.

carlos84 2012-06-21 05:32 |  #13719
Szia sztok egy kérdésem lenne van egy korg pa50 esem és kaptam hozzá konvertált stilusokat
de nem játsza le 2004 op rendszer van rajta lehetséges hogy azért?
az előző 50 esem lejátszotta de azon 2006 op rendszer volt lehet hogy azért?

Bellamy782012-06-21 02:53 |  #13718
Sziasztok!

Keresem az Angyalok keringője című midit vagy a kottáját. Előre is köszönöm!

Apelláta2012-06-20 15:20 |  #13717
Rég volt ilyen pörgés errefelé.

Apelláta2012-06-20 15:13 |  #13716
Sziasztok!

Köszönjük Zsolti! Én is találtam hasznos infókat benne.
Válasz 'zeneboy' hozzászólására (#13709)

zeneboy 2012-06-20 12:03 |  #13715
Már nem hiába körmöltem...

vénkecske 2012-06-20 11:52 |  #13714
Háááát... így elolvasva - tényleg akadnak eltérések az oprendszerek és azok logikái mentén !

pityu0718 2012-06-20 03:48 |  #13713
Köszi Zsolti!

Nagyon sok hasznos infót írtál le, 1-2 dolog rögtön más világításba került..
Köszi szépen!
Válasz 'zeneboy' hozzászólására (#13709)

lajtipeti2012-06-20 03:13 |  #13712
Sziasztok!

Eladó Korg Triton Le-76 és egy Korg Triton Pro-x 88!
Nagyon baráti áron adom!

Üdv.: lajtipeti
06 20 959 3191

kismaxi2012-06-20 03:04 |  #13711
" Én ezt úgy szoktam, hogy mikor stylt meghangszerelek hangszínekkel, nem foglalkozom mentem a dalt! De Book editbe kipipálom STS Write, all current STS! /Vagyis a stílból hívjon be 4-et! Könnyebb lesz lehet átszerkeszteni mint teljesen újba belefogni! "

pont így szoktam én is!



" Figyelem, ha ending-et mentesz hozzá, akkor hamar véget ér a szám… "


ez mekkora...

zeneboy 2012-06-20 03:00 |  #13710
Annyi biztosan kimaradt, hogy songbookban az mp3-at is kezeli, persze amelyik hangszer ezt tudja! Akár úgy is stylussal játszol, játék vége felé nyomsz egy songbook gombot! Feljön egy numerikus panel! Beütöd pl egy midi kódját, de még nem lépsz az OK-ra! Nóta leketyeg, amikor vége a nótának OK gomb és már indíthatod a midit! A lejátszó...közben mp3_at kereshetsz és tölthetsz be a B-be...És ezt kevergetheted...

zeneboy 2012-06-20 02:56 |  #13709
Na halló halló!

Bár évek óta szajkózom azért ismétlem:
pa50/60/80 után pa500/800/pa1/Pa1/Pa3 nál stílusra elfelejtjük a Performance részt!
Az régen tök jó volt azoknál a szériáknál, hogy behívta a stílst meghangszerelve a hangszíneket névvel menthetted…Ha megtelt akkor új SET könyvtárat készíthettél és „öröm bódogság.. „ Na ilyenkor mindig az SSD-n maradt performancokat lehet betölteni!
EZ akkor szívás, ha performance-ból pa500 esetében 196-nál megáll a tudomány, nekem meg a repertoát 1000felett van… Kapásból 6-8 set könyvtáram lesz amit töltögethetek ide oda ha más számot kérnek, és az oda van lementve…
Ahol van songbook kötelező használni! Egyrészt a sokoldalúsága miatt másrészt mert egyszerűbb! Persze aki bonyolítani akarja az életét.. hajrá!
A songbook egy zenei adatbázis, daloskönyv ki minek fordítja!
Itt-persze adott hangszer függvényében: egyszerre mentheted a stílusokat -amely hivatkozhat belső/factory/, user /SSD/ és pa1-nél még direkt HDnéven később lásd pa500 is favorite saját stylokra!
Mentheted a midiket-SD card vagy HD-n lévő bármely mappából! Természetesen ezek hivatkozások! Ha elmozdítod NOt Foundal jelzi a hangszer…
Kiderült ebből, hopgy stílus Favorite Factory és Userből hívatkozhat, SD-ről bárhonnan nem lehet…Be kell tölteni!
Ahhoz, hogy gyárit felülírjuk, vagy STYLE REC módban ki tudjuk menteni akár gyári helyére, ahhoz régebbi gépeken DISK, újabbakon MEDIA gomb, majd alul Preferences, és HARD DISK vagy SD védelmet kivesszük, GLOBAL Protect, valamint a lényeg még: FACTORY STYLE and PAD, valamint FACTORY sound, ha hangot is felül szeretnénk írni sound módban!!!

Global/ General controls/ Lock
STYLE részben meg kell nézni hol van lakat! TUNING részben a master transpose-ra figyelni! PA1-nél még nem volt külön performancre-ra lakat, sajnos együtt kezelte a masterrel, de pa3-nál ez adott és szerintem pa500-nál is van!

Performance-ra én hangszíneket gyúrtam ki! 2-3 hangszín összefogva! Jól jön csárdás és egyvelegnél ha változatosabb hangszíneket tudsz behívni, és nem vagy megkötve a songbook által megalkotott 4 STS-re! Viszont ha a nótát tolod +2 master transpose értéken Cm- és a lakat nicns zárva a perfomancen, de ott korábban +- 0-ba mentetted a hangszínt, akkor szépen leteszi +-0-ba majd… persze aki minden hangnembe gyalázza a billentyűzetet..:)

A SONGbook magas értéken van prioritásban! Amennyiben fogsz egy stylt userből: megváltoztatod a nagydobot, pergőket, eq, effekt, hangszíneket cserélsz, majd songbookba mented, az úgy fogja behívni! Annak ellenére, hogy nem írtad felül a userban vagy factoryban! Ott maradhat az eredeti hangszerelés és beállítás!

Mentések:
Amennyiben fogunk egy user stylt betölt! Track selectel mindig original pipát kiveszem, de fejből írok, lehet ki is ugrik ha átállítod ..erre most nem emlékszem! Átállítod pl. a dobot más dob setre!MAJD:
-Képernyő jobb felső sarka legördít

WRITE performance: Menti a stylt az értékeket adott helyre hangszínnel…Amennyiben a style change inaktív stylt nem hív be, csak a mentett hangszínt, ha aktív akkor behívja azt is!

Write STS: Egyenként mentheted név átírással hely megadással a hangszíneket amiket jobb kézre állítottál! UPPER+LOWEREKET!
Write current style settings: Ez csak a stíluson megváltoztatott paramétereket menti!!! Nyílván gyárinál csak akkor ha védelem inaktív!

Amikor megváltoztatunk egy stylt így és itt mentjük, akkor az eredeti stylt nem írtuk felül! Amint belépünk style rec módban current stylként, ua az a „béna” hangzás” jön elő, amit meg akartunk szüntetni! Ahhoz, hogy original változatban is mentődjön, és kvázi ehhez teszünk egy másik változatot így is megkavarva egyénibbé változatosabbá téve egy stílust, itt kell átszerkeszteni!!!!

SONGbook :
Elnevezheted, előadó/szerzőt stylust megadhatsz, tempót, Transpose értéket, Külön 4 más STS-t lehet betenni mint ami a stylban van! Én ezt úgy szoktam, hogy mikor stylt meghangszerelek hangszínekkel, nem foglalkozom mentem a dalt! De Book editbe kipipálom STS Write, all current STS! /Vagyis a stílból hívjon be 4-et! Könnyebb lesz lehet átszerkeszteni mint teljesen újba belefogni!
Majd utána behívom, és jobb kézre szerkesztek hangokat! 1 megvan elmentem Song book edit 1, de már nem new, hanem pipa a current resource feliratba és ebbe a meglévő hivatkozásba teszi bele a hangszínt olyan névvel megint csak és arra amelyikre akarom!

Book edit 3-as page-en érdemes a synchro start –ot unchange-ról áttenni On-ra!
Amikor lejár egy midi és rögtön töltesz songbookból egy stylt, akkor csak bal kézzel indítod! Amikor Songbookba mented, introt is bekapcsolhatod! Így fogja behívni! Figyelem, ha ending-et mentesz hozzá, akkor hamar véget ér a szám…

Itt lehetséges TXT linket hozzárendelni amit pedállal lehet pl lapozni…

Megadható a harmóniát honnan érzékelje, Vokál procis gépeken amelyik beálltáson hagyod azt is külön kezeli a hangszer, persze, ha GLOBAl /General/Lock-ban FX Voice részben nincs tiltva, hogy elváltson…

Pityu! Ha már végig olvastad:
Ha egy user 1-be lévőt áthangszerelsz styl play módban, write stylal - feltételezvén, hogy lakatok kiszedve- csak a meglévőre menti! Ott is a már fentebb írt original nem tudja felül írni, csak egy current beálltást készít! Amit így kell behívnia!
Ha midnenképp máshova szeretnéd és az eredetit semmiért sem bántanád: akkor Style rec módban jobb felső wrty style és userbank 2-ben megadod a helyet kimented ua ezt! Majd megváltoztatod a kilépés után user 2-ből betöltődött stylt és onnantól simán write style…

Bocs ha össze vissza csapongtam de fejből ennyire futotta….

Üdv: Zeneboy

pityu0718 2012-06-20 02:53 |  #13708
Értem, így világos a dolog! Köszi!
Válasz 'kismaxi' hozzászólására (#13706)

kismaxi2012-06-20 02:46 |  #13707
Egyszerűsítve úgy szoktam mondani:
Performance ≈ parancsikon
Songbook ≈ mp3 tag

kismaxi2012-06-20 02:41 |  #13706
A songbookba 9999 mentési lehetőség van midikhez/stílusokhoz. Egy stílusra mutathat több songbook bejegyzés is.
Pl: két lassú nótát ugyanazzal a folkballad stílussal játszol, de különböző tempo, sts, eq, hangerő, beállítással, és ugye más az esetleges txt fájl is amibe a szöveget mentheted.

Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13705)

pityu0718 2012-06-20 02:28 |  #13705
Na várj, ezt nem értem.
A songbook-ba elméletileg több ezer beállítást lehet rögzíteni. De a user bankokba tehető stílusok száma ennek csak a töredéke..
Akkor hogy lehet annyi stílust rögzíteni a songbook-ba?
Válasz 'kismaxi' hozzászólására (#13703)

kismaxi2012-06-20 02:20 |  #13704
Pár hete beszélgettem gw8-at használó kollégával, és mutatta, hogy a hangszerén a dedikált potmeterekkel, valós időben milyen effekteket hogyan lehet állítani. Ha jól figyeltem két poti volt amik egyenként 4 vagy 5 paramétert kezelhettek, amiket egy gombbal léptetett.
Na ez a korgnál kb. úgy néz ki, hogy a több száz effekt több ezer paramétere közül bármelyiket ki lehet osztani a joyra, a címezhető gombra, a címezhető potméterre, az expression pedálra, vagy akár a billentyűleütés dinamikájára is.
Ezen beállítások kezelését nehéz lenne egy néhány ablakból álló menürendszerbe kivitelezni.
Félreértés ne legyen, ezzel nem a Rolandot savazom.

kismaxi2012-06-20 02:03 |  #13703
A stilusnak a user style-ban kell lennie, a midi lehet bárhol.

kismaxi2012-06-20 02:01 |  #13702
Igen, pontosan úgy van, ahogy leírtad.

A songbooknál arra is figyelni kell, hogy azok a beállítások amik lakattal vannak a globalban védve, hiába vannak elmentve a songbookba ,a kiválasztáskor nem lépnek érvénybe.
Pl. egy midi dalt 1 hanggal feljebb állítva a transpose értéket elmentessz a songbookba, majd előhívod, de a master transpose érték a globál beállításokban lezárt lakattal van, a transzponálás értéke nem fog változni!

A HELP gomb nagyon hasznos tud lenni, sokszor kiváltja a gépkönyvet.
A korgokhoz nagy türelem szükségeltetik, de ha az ember kezdi átlátni a lehetőségeket, rájön, hogy ennél egyszerűbbre nem lehet megalkotni a rendszert.

Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13700)

pityu0718 2012-06-20 01:47 |  #13701
Kicsit pontosabban megfogalmazva..

Songbookba mely helyekről lehet beszúrni a stílusra a midire és a performance-re mutató hivatkozást??
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13700)

pityu0718 2012-06-20 01:43 |  #13700
Szia kismaxi!

Hát ja, próbálkozom kisebb-nagyobb sikerrel.
Ez a songbook dolog jó megoldásnak tűnik, de végül az is egyfajta hivatkozás, hiszen fizikailag nem helyez oda semmilyen stílust csak rámutat a helyre.
Apropó hely!

A songbook-ba bárhonnan lehet stílust menteni?
Tehát a hangszer belső ssd memóriájából és sd kártyáról is?
Ha sd kártyán van a stílus és ha szerkeszteni akarom, akkor előbb be kell hívnom valamelyik user-be és csak onnan tudom elmenteni songbook-ba? Vagy nem jól értelmezem?

kismaxi2012-06-20 01:31 |  #13699
" 1369 hozzászólás: miután kiválasztottad a stílust, RECORD gombot nyomsz, kiválasztod, hogy a jelenlegi stílust szeretnéd szerkeszteni, beállítod amit szeretnél, EXIT gomb, majd mentés. Tudom hogy ezzel felülírod az eredeti stylust de azt előtte elmentheted sd kártyára vagy számítógépre stb. "

bocsi látom ezzel már próbálkoztál....

kismaxi2012-06-20 01:27 |  #13698
+ egy tipp: a 1/1 performance-be mentett beállítások a hangszer bekapcsolásakor automatikusan betöltődnek.

kismaxi2012-06-20 01:06 |  #13697
Üdv Mindekinek!
99% olvasom csak a fórumot, de megpróbálok segíteni a performance memet illetően:

A lényeg a performance-ba NEM lehet style-t menteni a szó szoros értelmében.
A performance a windowsos parancsikonhoz hasonlítható a leginkább:
Ha pityu0718 esetét vesszük adva van a userstyle-ba mentett stílus az ezen végrehajtott összes változtatás és a stílusbankra mutató hivatkozás kerül mentésre a performancba (sok egyéb mellett). Pl. ha kitörölsz egy userbe mentett stílust, akkor az ahhoz tartozó performance kiválasztásakor a 'style not found' üzenetet kapjuk. De ahogy csepi is írta érdemesebb egyből a songbookba menteni, amivel kiváltható a performance használata.

1369 hozzászólás: miután kiválasztottad a stílust, RECORD gombot nyomsz, kiválasztod, hogy a jelenlegi stílust szeretnéd szerkeszteni, beállítod amit szeretnél, EXIT gomb, majd mentés. Tudom hogy ezzel felülírod az eredeti stylust de azt előtte elmentheted sd kártyára vagy számítógépre stb.


csepi 2012-06-20 00:42 |  #13696
"... a stílust a megváltoztatott paraméterekkel előbb el kell menteni a performance memóriába, majd..." Ez mért nem elég? u.a gombnyomással jön elő a végeredmény.
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13695)

pityu0718 2012-06-19 20:58 |  #13695
Nyilván ez úgy működik, hogy a stílust a megváltoztatott paraméterekkel előbb el kell menteni a performance memóriába, majd onnan kell a record/current edit style módban elmenteni már bárhova.
De ez egyenlőre elmélet, majd kipróbálom otthon és jelzem mire jutottam, tanulságul esetleg másoknak is, hogy ugyanebbe a problémába ne fussanak bele.

pityu0718 2012-06-19 20:52 |  #13694
Köszi Kecsi, utánanézek az általad leírt dolgoknak is! Már gyanítok valamit..


Válasz 'vénkecske' hozzászólására (#13693)

vénkecske 2012-06-19 14:14 |  #13693
Azon az oldalon amit az előbb linkeltem, van egy ilyen kérdés :
How can I assign a different Sound or DrumKit to all (or several) Style Elements?
Ez alatt három féle mentési üzemmódot is végigvisz.
Az első mód ha hangszínt cserélsz vagy egyebet módosítasz, a végén ezt írja :
Write the Style to the SSD memory (page menu > Write Style).

A második módot bemásolom, mert lehet itt hiányzik valami lépésed :

Before entering the Style Record mode, go to the main page of the Style Play mode, and press TRACK SELECT to see the Style tracks. Be sure the Original Style Sounds parameter is checked, otherwise check it, and write the Style Performance into the SSD memory (page menu > Write Current Style Performance).
Enter Style Record mode.
Press MENU, and go to Style Element Track Control section.
Select the Sound/Expression page.
Select the Drum track.
Press the DRUM & PERCUSSION button, to open the Sound Select window, and select a Drum Kit.
Select the Copy Sounds command from the page menu.
While in the dialog box, select All as the target.
When done, write the Style to the SSD memory (page menu > Write Style).
A harmadik mód a Style Performance-ba való rögzítést írja le.

Ha esetleg az angol szöveg nem egyértelmű, másold be a gugli fordítójába vagy leírom ide, de nem akarok túl nagy adagot idekoszítani :)

Egyébként meg lehet hogy a Performance fogalma nem egyértelmű Neked, szerintem rosszul értelmezed.
A szó jelentése : előadás. Tehát a műsorhoz ide lehet egy bizonyos előadási darab részeit, így többek közt a felhasznált stílust, a hozzá tartozó hangszíneket, mikrofon vagy eq beállításokat , pattern-padokat és egyéb szükséges részeket egymáshoz rendelni.
De ha rosszul gondolom, beszéljük meg mindenképpen !
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13684)

szakos1974 2012-06-19 14:03 |  #13692
Most vettem második hangszernek, kitűnő billentyűzete van és szerintem nagyon jó hangszíneket ki lehet belőle hozni. Kicsit munkás a hangszínkészítés de megéri...
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13690)

pityu0718 2012-06-19 14:01 |  #13691
Talán ha Bendi erre jár, neki lehet 1-2 sound a műfajnak megfelelően, neki volt vagy van Trinity-je.

pityu0718 2012-06-19 14:00 |  #13690
Na az már felejtős lehet, szerintem elég kevés Trinity tulaj van errefelé pláne a lakodalmas zenészek közt. Pedig egy nagyszerű hangszer!
De, próbacseresznye..
Válasz 'szakos1974' hozzászólására (#13689)

szakos1974 2012-06-19 13:57 |  #13689
Köszi, de ha esetleg van valakinek esetleg báli, lakodalmas zenére készített hangszínei, azt nagyon megköszönném.

Üdv.: Ákos
Válasz 'pityu0718' hozzászólására (#13688)

pityu0718 2012-06-19 13:52 |  #13688
Jó töltögetést!
Válasz 'szakos1974' hozzászólására (#13687)



Témák


 
VÁSÁRLÁSI INFO

A HANGMESTER.HU oldalain található anyagok a HANGMESTER-Online Kft. írásbeli engedélye nélkül nem használhatók fel!

HANGMESTER.HU Ügyfélszolgálat: hangmester@hangmester.hu
© Copyright 2003-2023 HANGMESTER.HU .:. Minden jog fenntartva.
. : A tévedés és az árváltoztatás jogát fenntartjuk! . :
A weboldalon feltüntetett árak csak internetes megrendelés esetén érvényesek
és kizárólag aktuális készletünk erejéig, melyről visszaigazoló e-mailben tájékoztatjuk vásárlóinkat/érdeklődőinket.
Minden weboldalunkon leadott rendelés csak akkor tekinthető visszaigazolt megrendelésnek, ha kollégánk e-mailen egyértelműen megerősíti,
hogy az adott termékből van jelenleg készketen általunk megvásárolt és bevételezett modell.
Weboldalunkon feltűntetett árak nem számítanak árajánlattételnek.

HANGMESTER.HU | CAMPONA (1222 Nagytétényi út 37. Földszint, TESCO bejáratnál) | hangmester@hangmester.hu