A "nagyok" élőben koncerten a midi SMPTE vagy MTC trackkel oldják meg.
De az ilyen rendszerek ára milliós nagyságrendű.
Szinkronozható a tv adások frame/sec képkockáihoz , vezérelhető a zenével szinkronban
fényeffekt berendezés, és mindez a midiben elhelyezett pozició információkkal.
Ellentétben a midi clockkal, ami csak ketyeg, és bárhol elcsúszhat.
De a magunkfajta kis szinpadi amatőrködésekhez ez is elég szerintem.
Nálunk pl. még ez sincs felhasználva : PinkFloyd The Wall /2. részben
a helikoptert, telefon hangot, gyereklármát felvettem mp3-ban ,
megszerkesztettem hogy a gitárkegyegtetéseknél finoman kiússzon és stop - onnantól mi vagyunk.
De ahogy elnézem a nálunk komolyabb tributok is így csinálják.
Hello.Ha valakit érdekel egy Roland bk-5 írjon és beszélhetünk,karcmentes hangszerről van szó többszáz stílussal+ még 3 vagy 4 hónap garival.csere is érdekelhet Korg pa300 ra,de csak jó állapotú érdekel :)
Sziasztok!
Egy kis helyreigazításra és egyben kérdésre/információra lenne szükségem ami évek óta foglalkoztat!?:
Saját magam által zeneszerkesztő programban -jelen esetben garage band- kreált alapokat/ bejátszásokat szeretnék előadás közben bejátszani ritmusra, de ehhez ugye pontos ütemre van szükség amit mankóként a dobos takk jel formájában kap a fülébe nehogy elcsússzon az egész történet...
Tegyük fel, van egy nóta,
és a közepén lenne egy bejátszás, vagy effekt, vagy bármi, amit szeretnénk bejátszani.
Ahhoz hogy ez megszólaljon időben pont akkor se' előbb se' később, takk jelre van szükség,
amit ugye a dobosnak hallania kell...
Ezt hogy oldják meg a "nagyok" élőben koncerten?
Válaszokat előre is tisztelettel köszönöm!
Rob
Eladó egy pár (2x16Mb) sampler Ram memória modul, tesztelt egy Korg TR76-osba, 100% működőképes, ezzel 32Mb-nyi hangmintákat tudunk betőlteni a hangszerbe (én speciel az SD kártyáról tudom megoldani).
Típusa:SEC KMM5324104CK-6.
Posta megoldható, előreutalás után.
Postaköltség :800Ft.
Ára:3000Ft/pár.
Végül is a kompatibilitás már nagyjából megvan a Krome paramguide alapján. A multisample darabszám változása és ennek hatása rejtély, erről nem írnak.
Compatibility with the M50
The KROME can load M50 format .PCG and .SNG files
while converting them. Data compatibility is supported for
loading and saving each type of data via media.
Sziasztok,
Van valakinek közvetlen élménye M50/Krome összehasonlítás területén. Az alapokkal tisztában vagyok, de külföldi fórumokon láttam egy polémiát arról, hogy a nem zongora és nem dob sample-k területén visszalépés a Krome az M50-hez képest, ami nem hangzik túl jól (és tényleg, 1077 vs 583 multisample). Főként abból a szempontból érdekes, hogy kompatibilitás az persze kéne a régi PCG fájlok használatához. Köszi
Sziasztok! Zenekarunkba keressük új, koncertképes cuccal rendelkező billentyűsünket! Mi a Monumentum zenekar lennénk, egy Ákos/Bonanza Cover/Tribute band. Kizárólag Ákos rock-os korszakát idézzük, illetve a Bonanza számokat is hasonló stílusban dolgozzuk fel. Próbatermünk A Kökitől nem messze található, heti általában 1x-2x próbálunk. Érdeklődni a monumentumzenekar@gmail.com e-mail címen lehet. Telefon: 20/99-30-297
Eddig kb. 1 órás műsorunk van, mely folyamatosan bővül. Koncertek általában havonta.
Ilyesmi az irányvonal:
https://www.youtube.com/watch?v=XlQj-Yp2oJk
ELADÓ KORG PA500 MUSIKANT!!!
Eladó teljesen megkímélt,hibátlan állapotú,keveset használt Pa500 Musikant-om. Hibátlan,karcmentes kijelzővel és billentyűkkel.... Jár hozzá kottatartó,gyári adapter,telepítőlemez,magyar nyelvű használati, X-állvány, 2gb Sdkártya. Kizárólag személyes kipróbálás után vihető,adásvételi szerződéssel. Ára: 180.000- Csere köszönöm nem érdekel...
06-20-2842114
Még annyit tennék hozzá, hogy a floppy meghajtó DD-s, azaz 720 Kb-s, tehát emulátor sem építhető be helyette. A szekvencer nem direkt olvas, hanem betöltögetős. A backing seq-ban készített saját számokat nem lehet SMF-é konvertálni.Nincs még DSP benne.
Viszont lehet SMF-ből stílust készíteni.
Fémházas,a billentyűzete örök életű.
Régen az egyik etalon hangszer volt az arrangerek között. Csak ez a régen már 20 évet jelent, ami nem semmi! Ez még abban a korszakban épült, mikor még a tartósság is szempont volt a gyártóknak. Az i3 is ilyen, ezért esély van rá, hogy kora ellenére találsz jó állapotút. Ami negatívuma az a floppy meghajtó. Nem biztos, hogy még működik benne, és ugyan tudtommal sima PC floppy meghajtó kell bele, de már ezt sem nagyon kapni, max. használtat. És floppy lemezt sem nagyon. Más adatbeviteli lehetőség meg nincs a hangszeren, mert akkor még nem létezett USB.
Ezen felül azóta sokat fejlődött ez arranger világa is, értem itt a hangszíneket, stílusokat. Bár a mai alsó, alsó-közép kategóriás hangszereket még veri.
Ha neked ezen floppy dolog nem probléma, netán megelégedsz csak a hangszer belső, gyári készleteivel, vagy amit te csinálsz a hangszerrel, és nem lesz kevés a 32 hang polifónia, viszont kapsz a hangszerrel komplett sequencert, stílusszerkesztőt, hangszínszerkesztőt, akkor van az a pénz, amennyit megér egy ilyen vas.
Talán nincs ezzel nagy baj, az alábbi doksiban szerepel, hogy bankot és programot lehet választani 4 zónában, de azért én ezt az egészet még nem értem teljesen.
yami master mode Kicsit sok a MODE a yaminál, a korg (az M1-ről kezdve változatlan) workstation logika számomra egyelőre egyszerűbbnek tűnik.
Sziasztok
Eladóvá vált az alábbi két kiegészítő, én a Korg Triton rack-hez használtam a samplinghez:
Sony CDU 6511 cd lejátszó önálló házban SCSII csatlakozóval
MASS microsystems DiamondDrive 510 házban egy 4,55 Gb-os Seagate ST34520N típusú winchesterrel, szintén SCSII csatlakozóval
Most jutottam odáig, hogy ennek utánanézzek egyáltalán. Így jár aki egyszerre 2 hangszert is cserél :) Mert jelenleg a psr s910-et okosítom fel a műsorunkhoz, aztán később szándékozom a mox-al móxolni :)
Szóval úgy vettek mi a gépkönyvből, hogy jól olvastad : a perf. módban egy kombinációhoz egy dedikált midi csatornát (gondolom "sáv" alatt ezt értetted) lehet hozzárendelni.
Van azonban egy Master módja is, ahol viszont 4 zónát lehet megjelölni a négy transmit ch-hez, és ilyen master beállítást többet is lehet rögzíteni, konfigolni. Gondolom ez az üzemmód, amire szükséged lehet a külső eszközök megszólításához.
Ez ügyben az M50 valóban több lehetőséget nyújt, de gondolom nem túl sokan élnek ezekkel. Nekem legalább is bőven elég lesz az a 4 csatorna variálás, amit a Master mód nyújt.
Az viszont lehet hogy szívás lesz, hogy nem látok lehetőséget a patchek és azok bankjainak konfigolására és midin kiküldésére olyan szinten, mint ahogyan azt a Korg kínálta. De lehet hogy még nem másztam bele elég mélyen a gépkönyvbe...
RE: "Jó tudom, egy Motifnál több és egész más paramétereket kell csavarászni, de nekem valahogy a PA50 és menüje sem jött be".
Ez nem egészen így van. A MOX6-nál is ugyanazokat kell "csavargászni" mint a nagytesónál. A MO6-MOX6-MOXF6 a megfelelő MOTIF-hoz képest polifóniában, insert effektekben marad le, meg mínusz sampler és audio rögzítés. Meg billentyű minőség, gondolom. (Ez nem precíz lista volt, csak amire emlékszem.) Szóval az architektúra és a paraméterezés egyébként tudtommal azonos. Hasonló szűkítés, mint az M50 az M3-hoz képest. Ezért is olyan jó cuccok ár-érték arányban.
Ami a PA-50-et illeti, elég mély bugyrok voltak benne, az biztos . Lehet komplikáltnak is nevezni, de cserébe olyan paraméterezhetőséget (szabadságot) adott ez az őskövület, ami az árban hasonló Yami arrangereket (S500-as sorozat) eléggé meghaladta emlékeim szerint.
RE: "Hát ez az! Ettől akadtam ki a Korg-logikánál..."
Korg-barátként nekem persze nem ezzel volt bajom , hanem a mező közepét hiába taperoltam, kicsit jobbra kellett nyomkodni, ehhez kellett tőled a biztatás
Egy kérdés: mox-on multi módban a billentyű kiosztást lehet szabadon layerezni és splitelni mind a 16 sávra, vagy van korlát? A MO6-nál úgy vettem ki, hogy a billentyű multi módban mindig csak a kiválasztott sávot hajtja meg - de lehet, hogy elnéztem valamit. A használhatóságot nagyban befolyásolja. Meg a jövőbeli terveimet is
Amúgy vissza térve az M50-re, teljesen sikerült mindent beállítani, a Yami rack, az Ultranova, sőt, egy TC helicon rack programválasztását is tudom mozgatni a kombiváltással együtt, számítógép és Brainspawn Forte nélkül, csak midi kábelen keresztül, szóval tök jó végül is.
Köszi rendes vagy - lehet élni is fogok a lehetőséggel majd.
Bár korábban már rájöttem, hogy az sem jó ha ezerféle plugin van, és a bőség zavarában megkeveredik az ember.
Lehet beérem egy VB3-al meg valamelyik sf2 játszóval, utóbbiakhoz akad rendesen munició:)
No meg persze a Korg Legacyt nem hagyom ki.
Hát ez az! Ettől akadtam ki a Korg-logikánál... Egy ilyen midi-hangszín elérést miért nem lehet egy lapra tenni, hogy átlátható legyen ??? Így volt ez az effektekkel, a layerezéssel, a velo érzékenységgel és split zónák meg a hozzárendelhető preset hangokkal. Ááá, az én agyam már nem lát át ilyen 4-6 lépés mélységű sakkjátszmákat...
Most egy MOX6-ot tanulgatok, máris több sikerélmény ért :)
Megvan még a jó öreg PSR3000, de most hogy egy PSR S910 is lett, előbbi piacra kerül. Ezt a 910-et viszont nem kell tanulgatni, a Tyros és Psr széria egy kaptafára készült, ha valaki vakon megtanul kezelni egy T1-et, akkor az S950 vagy T5 sem lesz új neki.
Jó tudom, egy Motifnál több és egész más paramétereket kell csavarászni, de nekem valahogy a PA50 és menüje sem jött be. Persze ez szokás kérdése (meg türelem és szoftveragy), de ahogy vínül az ember, már egyre kevésbé van rá affinito.
A MOX-ban az tetszik, hogy valódi hangkatyi van benne , úgyhogy egy laptoppal akármit is varázsolhatok belőle.
Midin oda-vissza kommunikál, egyidejűleg a VST-ket is viszi egyazon usb kábelen.
Most egy Brainspawn Fortéba gyűjtögetek VSTi-ket, aztán hadd csörömpöljön!
Besszus. Fél centivel rossz helyre tapizam, és nem vált írhatóvá a mező. Köszi, így most csak megtaláltam, hová kell bökni
YAMI alfórum szekció: azért elárulod mid van? Én előbb egy MO6-tal lettem gazdagabb, de ezt cipelési/térfogati okokból elcseréltem egy Motif ES rack-re. Na most ezt nagyon imádom, az architektúrával is kezdek megbarátkozni, bár nekem a Korg világ a könnyebb pálya Viszont szónikusan szinte mindent hoz, amit a Korgból hiányoltam, sok szempontból egyszerűen jobbnak, jobban használhatónak tűnik.
Ezzel együtt A Korg M50, a MOTIF ES rack és Ultranova trióval most elég boldog vagyok. Pont ezeket próbálom összehangolni valahogy...
A múlt héten megszabadultam az efféle kérdéseket generáló M50-től ... Picit (nagyon)sajnálom, mert a hangjai nagyon bejöttek, de a programozása ... Most vagy zenélek, vagy programozgatok
Jelenleg Yamaha túltengésem van épp, 3 keyboard egy márkától :D
A problémádra tán az lehet a megoldás, hogy miután beírtad a bankváltás értékeket, lépj vissza a Combi play ablakba, és ott lesz lehetőség megadni a patch értékét.
Update: Az ES racket a bank kiválasztásáig tudom vezérelni ami MIDI kódok alapján. Módot nem tudok váltani, mert ahhoz külön CC üzi kellene. De ez nem gond végül is, lehet végig multi módban. De ugye kellene után egy programszámot még beadni, aminek nem találom a helyét az M50-en.
Az Ultranova oldalon EX2 módban az MSB indifferens, az LSB-vel tudok bankot váltani (A-D), de itt is rejtély, hogy programot hogyan lehetne megadni. Azt ne hiszem, hogy ne lenne rá mód, így nem lenne sok értelme az egésznek.
Sziasztok, van valakinek gyakorlata abban, hogy az M50/M3 stb. vonalon, kombi módban, ha egy timbre EX2, akkor hogy lehet ezzel külső szintiket vezérelni? Nem értem, hogy a bank msb/lsb mellett miért nincs külön egy program szám mező is. Jelenleg egy MOTIF ES rack és egy Ultranova patchváltását szeretném a Korg M5a kombihoz kötni, de úgy, hogy az ES rack multi módban van. Ott tartok, hogy a megfelelő MIDI csatornát beállítva Voice módban már csinál néha valamit az ES. Az Ultranovát viszont nem tudtam megszólítani, és az Ultranova MIDI guide-ban leírtakat sem tudom összekapcsolni a Korg beállítható mezőivel. Valószínűleg ez csak midi bénázás és értetlenség a részemről, csak valami tipp/tanács kellene az elinduláshoz. Köszi
Azon gondolkodtam, hogy rendbe kéne hozatnom. Nem tudom, hogy a kijelzőt takaró műanyag lapot hogyan lehetne beszerezni, mert ha lenne egy olyan és kb 3 gomb, csak egy takarítást kéne elvégezni szegénykén. Nekem bejön ez a cucc. ha Mike Oldfieldnak jó volt a Tubular bells 2 és 3-as lemez felvételekor és még sorolhatnék hatalmas zenészeket, akk használták, akkor nekem is megfelel.
De valamit mindenképpen kéne csinálni vele. Az nem zavar, hogy nem a legmodernebb hangzások vannak benne a zenekarunkban pont ezek a hangszínek felelnek meg. :)))
Van valaki, akinek alkatrészei vannak és rendbe tudná tenni. Ismertek valakit?
Sziasztok!
Korg X5D szintetizátorom eladó (angol nyelvű gépkönyvvel). Ajándék puha tok és adatkábel. Az adapter nem gyári, egyébként kifogástalan.
Ár: 80.000 Ft.
cholnokylakas[kukac]gmail.com
+ hogy ne legyek teljesen OFF: Mit szóltok az SV1 hangjához?
Attól függ hány kiló.
Korg M1 kínálat még mindig van időnként, típus alapján annak az árszintjéhez lehetne viszonyítani szerintem. Bár én vásárláskor Triton vagy max. Trinity alá biztos nem mennék, mármint időben visszafelé. Ha "számos gomb nem funkcionál", akkor az viszont egyfelől roncs kategória, töredék árért mehet el, ha valakinek alkatrész kell vagy a billentyűben lát fantáziát. Másfelől a gombok javíthatók, és az is fontos, hogy aftertouch-os, vélhetően jobb bilu, mint a maiak. Valamekkora értéket nyilván képvisel, vélhetően 40-50 körül. Ajándékként érdekelne
Van egy Korg O1 W fd- m nincs valami patent állapotban szegény. Működik és szól is rendesen, csak a kijelzőn a műanyag hullámos és számos gomb nem nagyon funkcionál. Mennyit lehetne értek kapni, kb?
Sziasztok!Tudna valaki nekem segíteni?Yamaha s710-em van és nem tudom hogyan kell a midiket szerkeszteni, és áthangszerelni.Előre is köszönöm.
zenesz1112@gmail.com
Sziasztok! Nekem korg pa60 -ban kellett több mikrokapcsolót is cserélnem.Egy bizonyos CANON fénymásolóban ugyan olyan típusú van. Sikerült a szervizükből szereznem de sajnos elakadt a forrás. A net-en találtam hasonlót amivel jól működik csak egy a különbség a régihez képest,hogy nem kattan.
Egy fontos információt még megosztok veletek. A KORG hangerő szabályozója típusa megegyezik a Roland E16-tól felfelé típusokban. Az-az "10kbx2" a poti száma.
Köszönöm a válaszokat. Igen alkatrészt nem adnak ki a kezükből tudom. Ha nem tudok vásárolni akkor kénytelen leszek a Fogadó utcai szervizbe vinni. Sajnos ezek a mikrókapcsolók elég betegesek a korgokban.
Sziasztok! KORG TR76-hoz kellene több mikrókapcsoló,hangerő szabályozó. Hol lehetne vásárolni itt az országon belül? Vagy van-e esetleg valakinek felesleges eladó? Köszi.
A Ketron SD2-es tanácsot jónak találom. Ha csak hang kell, teljesen releváns gondolatnak látom. Ha Trinity, illetve Triton vonalban gondolkozol, akkor merem ajánlani, hogy vedd meg a KORG MicroX-emet, az csak 70 ezer Ft-ba fájna :D
Természetesen KORG arrangerekben minél följebb megyünk, annál jobb hangot kapunk, de például egy KORG M3 nem jobb 330 ezer Ft-nyival a MicroX-emnél :)
Azért mielőtt döntenél, egy Ketron SD2-t mindenképpen hallgass meg! Ha már úgy gondolod hogy
a hangszínek élethű mivolta fontos, és lehet akár hangmodul is.
Üdv mindenkinek, tanácsot kérnék Korg vásárlása kapcsán.
Röviden: sok év után térnék vissza otthoni zeneszerzéshez. Dobolni tudok de zongorázni nem, régen Korg 05R/W és Roland Jv-1010 modulokat használtam, a zenémet PC_n rakom össze.
Szeretnék egy kiváló Korg hangmodult vagy komplett gépet venni DE csak a hangszínek minősége, élethűsége a szempontom (zongora, gitár, vonósok, stb). Tehát a kiegészítő funkciók annyira nem érdekelnek, persze nem baj ha van.
Ha jól értem vannak régi jó csúcsmodellek mint a Trinity (használtan 130e-től) Triton (140e) PA80 (200e) illetve a frissebbek mint a Pa1X (330e) és M3 (400e).
Kérdésem: jobb-e mondjuk a 15 éves Triton hangmodulja élethűségben és minőségben, mint egy új PA300-asé (210e). Érdemesebb-e a régi csúcsmodelleket megvenni, mint a modern de visszabutított belépő szintű modelleket: Microstation (100e), PA50/60 (170e) stb...
300e alatt szeretném megoldani.
Előre is köszi.
Cs
Üdvözlet!
Ha már szóba került a Krome és az MOXF is: sokáig nézegettem a Krome 88-ot, impresszív a nagy központi érintő kijelző, szép hangszínei vannak és letisztult formavilága. Viszont az MOXF billentése jobban tetszett, hangja is rendben van, így annál maradtam. Egyelőre még ismerkedési szakaszban vagyok vele, annyi funkciója van, hogy ha a tizedére rájövök, már elégedett leszek.
Üdv mindenkinek!
Vásároltam egy Pa500-ast és azt szeretném megkérdezni lenne e valaki olyan jó hozzám,hogy megosztana velem egy pár minőségi stílust? Bossa,Csárdás,Romás esetleg számspecifikus stylek... Ha akad olyan kolléga aki segítene,kérem a mikado83@freemail.hu címre tegye meg.... Köszönöm szépen
Köszi a kimerítő választ!
A helyzet az,hogy egy hangszer eladás folytán lett beszámítva a két szinti 300 euro értékbe.Megnyugodtam, nem buktam rajta Amúgy van egy ska-reggae zenekarom ahol a billentyűs hölgynek van egy Korg Krome 88-a. Szegény azt cipelte próbára.Most nem kell neki ezzel a két szintivel a próbákon meg leszünk.A T2 grand piano hangja egész tűrhető,az X5D-be meg feltűnően sok az orgona hang,szóval egyelőre nem gondolkodom az eladásukon,bár már szombat reggel valaki hívott,hagy érdekelné.
És ha már Balázs Fecó, nálam járt az egyik levetett Kurzweil szintije :D Amit történetesen egy Yamaha MOX6-ra cseréltem le, de már nagyon sajnálom.
Nem volt rossz a MOX6 sem… Ha valaki KORG-ról akar átnyergelni Yamahára, akkor érdemes kipróbálni, bár az izgő-mozgó szinti COMBI-költeményekről le kell mondania. Mondanám, hogy a MOX6 akusztikus zongorája szebb mint mondjuk egy M50-é, viszont az egyik tartománya gyárilag torzít, ami számomra döbbenetes volt. Ugyanakkor patternekben és 6 variációs performance kíséreteiben igencsak érdekes berendezés a MOX6… Csupán nekem nem volt az esetem… ha tehettem volna, visszacseréltem volna a Kurzweil-re.
Azóta viszont már visszanyergeltem KORG-ra, pontosabban KORG MicroX-re, ami még így sok év távlatából is kellemes meglepetést okozott, mert jobban szól mint emlékeztem rá :)
Az M50, M3 és KROME PCG konvertáláshoz csak egy pár szóval én is hozzászólnék. A PCG konvertálásban és megfeleltetésben nem csupán a Multisample minták és sorszámok elhelyezkedése a mérvadó… hanem a hangszerekben található funkciók utasításkészlete és címzése is. Teszem azt van egy programsoruk, ami X paraméter utasításból állhat, amit szépen le is osztanak mondjuk az M50-ben, de az M3-ban esetleg oda pár funkcióval több kerül, és az M50-re megírt programban abba a sorba már nem fér be, akkor keresgélnek üres sorvégeket, ahova kidobálják a plusz utasításokat, amiket természetesen a hangszer a saját PCG-jéből megfelelően beolvas a kívánt helyre, azonban ha más hangszerbe próbáljuk betölteni, akkor óriási kavarodás lesz a paraméterek elhelyezkedésében és értékeiben.
Lehet erre a célra konvertáló programot írni, de nagyon macerás… Fentről lefelé meg kell csinálni az összes kivételt, hogy mik a hasznos információk és mik azok amiket hagyjon figyelmen kívül a konvertálás. Lentről felfelé pedig lesz egy csomó olyan paraméter, amihez nem fog érték tartozni. Nem beszélve az átfedésekről, amikor ugyanarra a programsorra mindkét hangszer esetében más funkciók kerültek.
A lényeg, hogy 100%-os konvertálást nem tudna elérni még a KORG mérnökcsapata sem… Olyan dolgot pedig miért csináljanak, amivel csak rosszul sikerült konvertálást hajthat végre a júzer? Inkább nem lehet átjárni a két hangszer között hivatalosan, az a biztos :)
Alapvetően a korbeli különbség nagy a két hangszer között, mégis a KORG architektúra nem sokat változott.
Az X5D kb. 1995-96-ban indult, a mai napig egy nagyon nagy tudású, közkedvelt kis színpadi hangszer. AI2 szintimotorja van, 16 multitimbrális 64 hang polifónikus és 8 rétegű COMBI készleteket lehet benne összeállítani, továbbá 2 effektprocija van. Nagyon jellegzetes, tulajdonképpen felismerhető hangja van, ezért is tud olyan hosszasan és tartósan csücsülni példáut Balázs Fecónál… sok dalában felcsendül jellegzetes csilingelő-elektromos zongora-keverék hangszíne, ami annyira jellemző a régi szerzeményeire, hogy igazán ha akarná sem tudná lecserélni az X5D-t, mert konkrétan annak a hangszíneivel születtek meg azok a szólamok. Ettől függetlenül nem minden célra megfelelő hangszer… Például az akusztikus zongorája szinte használhatatlan manapság. Még rock vagy gótik metál zenében szeretik dramatikus vonósnak és orgonának, illetve lead szóló hangszernek használni. Illetve vendéglátóba második hangszernek, kiegészítő fúvósoknak, vagy elektromos zongorának is alkalmas, esetleg masterbillentyűnek. Egyik könnyítése hogy nincs benne szekvenszer, ezért egyszerűbb és célszerűbb a felépítése… azaz nem cipel az ember felesleges funkciókat és súlyt magával a színpadra. Használt piaci értéke jó állapotban 60-65 ezer Ft.
A T2ex olyan 1990-91 körüli és egy kicsit nehezebb tészta. Alapvetően a KORG M1 és az X5D közé kell pozícionálni. Csak 8 multitimbrális és 16 hang polifón, a szintimotorja még az első AI, valamiért mégis karakteresebb az M1-nél és még az X5D-nél is… persze akusztikus zongorában viszont gyengébb mint az X5D. A 2 effektproci a T2-nél is adott. Hangszínekben természetesen kevesebbet tud felvonultatni mint az X5D, viszont van benne 1MB sample memória, amibe legfeljebb dobhangokat lehet (érdemes) tölteni floppy-ról, aminek a meghajtója viszont az esetek nagy százalékában már úgyis rossz a hangszerben. Ezen kívül még szekvenszer is van benne, ha valaki ilyen régi eszközön akar komponálni. Én nagy PC-ellenző és workstation-rajongó vagyok, de a T2 szekvenszerével már én sem bajlódnék. Hangban, felhasználásban gyakorlatilag ugyanazt hozza mint az X5D, csak nehezebb cipelni mert vasból van.
Ami miatt nehezebb tészta az az, hogy ritkán fellelhető hangszer, plusz 76 billentyűs komolyabb billentyűzete és az előbb említett masszív vas háza van, ez pedig felértékeli, holott gyakorlati használatban nem vagyunk vele előrébb mint egy X5D-vel. Árára sem nagyon tudnék precedenst, de eddigi tapasztalataim alapján 85 ezer Ft köré lőném be, jó állapotban, de halódó floppyval.
Szia,
Ismerem az Aldan progit is. Alapvetően többet tud a pcgtoolsnál, viszont úgy emlékszem, nem fejlesztik már. Ebben tévedhetek. Akkor szoktam belenézni, ha nem tudok megcsinálni valamit a pcgtoolsszal, aminek a kezelése nekem egyszerűbbnek tűnik. Arra nem emlékszem, hogy az online kapcsolatot meg tudtam-e csinálni. De jó, hogy szóltál, megnézem legközelebb.
Köszönöm a tippeket, bizony valami módon kéz alá kell igazítani ezt a kis csodát.
Tényleg rengeteget tud, csak jól kell kiaknázni.
Nem tudom használod-e az Aldan Library For Korg Universe nevű progit, nekem eddig az tűnt a leghasznosabbnak (persze a másik kettő is nélkülözhetetlen).
Ebbe be tudsz hívni mindenféle pcg-ket, és mint a Total Commanderben, egyik oldalról a másikba tudsz másolni, gyűjteni
kedved szerint.
A legjobb az egészben, hogy akár Program, akár Combi, (de akár patternt vagy dobkészletet) meg is tudsz hallgatni a hangszeren. Ha ráállsz egy üres memória helyre a hangszeren, oda egy egérkattintással kiküldi a betöltött halmazból azt, amit kiválasztottál, és tesztelheted a hangszeren. Ha megtetszett, átdobhatod a képernyőn a másik oldalra, és így kigyűjthetőek könnyedén a szükséges dolgok, majd pcg-ként menthető.
Ezt a bootolási beállítást meg nem is próbáltam még, tényleg megoldható hogy a legutóbbi státuszban induljon legközelebb a gép. Köszi!
Az én gyakorlatom: Nálam minden műsorszám egy kombi. Ami fellépésem nekem volt, kötött setlisttel ment, előtte összerendeztem PCGTOOLS-szal, szépen sorban és kézzel vagy lábkapcsolóval váltottam. Jó megoldás lehet még a User kategóriák haszálata csoportosításra.
A magam részéről a programokkal van nagyobb gondom, jó sok van, hova töltsem be a próbára letöltött dolgokat stb. A pcgtools ehhez is segít, pl. a programok kombikban való használatát lehet listázni. Amúgy most újraindul talán a zenekari szöszmötölés. Most a káoszban úgy próbáltam rendet vágni, hogy gyári reset után végigmentem a programokon, közben pcgtools-szal crear-eltem azokat a hangokat, amelyekre lényegében biztosan nem lesz szükségem. Utána Compact, Sort kategóriák szerint, és feltöltöttem az ABC bankokat. Most sikerült olyan állapotot beállítani, hogy a D és az E üres, ide be tudok tölteni bármit, és nem keveredik az alap programokkal. A kombikkal nem foglalkoztam, törölhetném is a gyáriakat, nem nagyon kellenek. Majd az A000-tól kezdve feltöltöm a sajátokat, és így haladok majd tovább. Kategória szerint is rendezem közben, ne legyen akkora a káosz, ha nem muszáj.
A fenti módszerrel a gyári kombik jó része sérülhet. Ha ez fontos, akkor előbb azokat kell kiválogatni, mi kell, mi nem, és csak a maradék kombikban NEM használt programok közül törölni. Azt nem kell mondanom, hogy a pcgtools a programok áthelyezésekor az érintett kombikat is frissíti, ezzel önmagában nincs gond.
A fent leírtak szerint tehát most én is leirtottam a nem használt patcheket, bár a megmaradtak jó részét sem fogom használni szerintem.
Fontos még: Globálban beállítható, hogy A000-ra álljon induláskor vagy a legutóbb használt állapotba térjen vissza, természetesen az utóbbit használom.
Ha már ilyen szépen összejöttünk az M50 kapcsán, hadd kérdezzem meg mint kezdő Korgos (és kezdő zenekari billentyűs):
A beállított, megtalált, kiszerkesztett program és kombi beállításokat milyen módon a legpraktikusabb szerintetek kezelni ha lájf dolgoztok? Miként csoportosítotok?
Nálam pl. kombiból és programból is majdnem 3-3 bank tele van, kiválogattam nagyjából azokat amik szóba jöhetnek egyáltalán. De sorszám szerint keverednek a keyboard/organ/strings/lead/guitar stb hangszínek.
Ha gyorsan akartok kiválasztani, akkor mindegy hol van, felírjátok hogy Pr-B2-25 például egy Arco Stereo String, vagy átnevezitek a játszott dal címére, és átcsoportosítjátok mondjuk a használt hangszíneket a Pr_Bank3-50-től felfelé sorban?
Van elég sok variációs lehetőség.
Már azon is gondolkodtam, hogy a nem használt patcheket leirtom , és a maradékból csinálok egy saját PCG-t, és azt becsoportosítom a Prog-Bank1-01-től felfelé (mert oda áll be alapból a gép).
Vagy hagyjam az egészet rajta, és a Category-ból lenyitva válasszak ?
A káoszt valószínű a bőség zavara okozza, mert a Yamaha 3k-val secperc alatt be tudok lőni bármit a 8-as memória bankokba/ból, és ezekből 2-3 bank bőven elég, 2 gombnyomás és az szól amit kerestem, oktáv és kromatikus trnsposet szintén 1 gombnyomással lehet intézni, a layerekről és a splitról nem is beszélve... na meg a tap tempo... Ezek hiányoznak nekem nagyon az M50-ről :(
Nem semmi Én egyelőre csak egy Berkes Gábortól (Rapülők meg ilyenek) származó M50-et tudok felmutatni. Cserélnék chick koreás kurzweilre értékkülönbözettel
Sztori az sok van,végül is lassan harminc éve foglalkozom elektronikus hangszerek javításával.
De hogy legyen egy kis aktualitás is híres zenész-hangszer témakörben,itt van most egy Kurzweil nálam nagygenerálon ami sokáig Chick Korea tulajdona volt.
Van annak egy feelingje,mikor nézek egy Return to Forever koncertvideót és a nappalimban ott áll az a hangszer amit a képernyőn látok...nem olyan,hanem AZ.
Jaj, ne viccelj, a legőszintébben mondtam, hogy "mesélj". A villanyvasaló momentán nincs fókuszban nálam , de a híres ember+hangszer témában gondoltam, hogy lehet valami színpadi emléked még, ami érdekes lehet nekünk. Erre céloztam, és elnézést, ha bármi miatt félreérthető voltam.
Valami rosszat mondtam?
A hozzászólásom mindössze arra próbált utalni hogy mennyire jó és strapabíró hangszer az X5D és Fecó mennyire szereti.
(Szereltem már villanyvasalót is... )
Peace.
Hű,azt az X5D-t hányszor szereltem már a Fecónak..
Amikor új modell volt,akkor vette és annyira szereti hogy nemrég beszerzett hozzá egy tartalékot is mert ez már kissé a végét járja.
Jó kis hangszer az,bár némelyik új szinti csak feleígy szólna.
Tudom, hogy közel áll hozzád Amúgy nem túl régen (tavaly, vagy még előtte, a fene emlékszik ) voltam Balázs Fecó koncerten az arénában családi ráhatásra, és ott egy X5D csücsült a Hammond tetején, és bizony elég sokat is volt nyüstölve. Nem az lehetett a gond, hogy nem volt pénz kicserélni újabbra
Szia Pini,
Majd Korgcsa megírja pontosan, ha benéz. Szerintem mindkét cucc képvisel értéket, a T2ex-ről nem nagyon hallottam, de user sample betölthető, ez érdekes lehet. A legendás M1 továbbfejlesztett változata lehet, de nem tudom pontosan. Az biztos, hogy az M1-nél többet tud. A T2 azt jelenti, hogy 76 billentyűs, ami feltétlenül növeli az értékét billentyűzetkén.
Az X5D is bizonyosan jó cucc, ma is forog időnként, és eladható 60-70 körül.
Szia Vénkecske,
Régen láttalak (de persze régen is néztem be bárhová. Köszönöm a plusz infókat. Hirtelen lelkesedés volt a részemről egy esetleges upgrade M3/Krome irányban, de közben le is tettem róla. Elég sok éve gyűröm ugyanazt a Korg architektúrát, és megint ugyanaz pepitában már nem biztos, hogy eltöltene a végtelen örömmel, amit a tényleg új dolgok okoznak az embernek egy darabig.
Egy relatív kockázatmentes MO6 vásárláson töröm a fejemet pár órája, mert találkoztam valakivel, aki szerint jó (hangszínek főleg). És akkor áttértünk Yamahára. Persze ez nem csere lenne, hanem egy plusz hangszer itthon Végül is jó lenne kiismerni a Yami workstation logikát is, ebben szinte szűz vagyok. Ugyanezen zenésztárs szerint egyébként a MOXF6 ütős többletet hozott a MOX6-hoz képest hangban, a MOX6 ugyanakkor nem akkora a durranás, mert a felső kategóriában is az XF jelentett valódi előrelépést, míg az ES->XS nem volt olyan nagy szám. Olyan, mintha olvastam volna hasonló véleményt már.
Azért továbbra is érdekelne azért Krome->M50 konverziós lehetőség, lehet hogy ez csak pár büttyentés lenne a fájlban. Szerintem írok a pcgtools-os Michelnek, hogy mi volna, ha konverziós lehetőségeket is megnézné, és belerakna ilyeneket a programjába.
Végül, véleményként: én imádom az M50-en az érintőképernyőt. A megfelelő oldal megtalálása szerintem inkább rutin kérdése, de korábban volt, hogy kétségbeesetten kerestem egy oldalt/beállítást, és csak napokkal később találtam meg - de aludtam közben. A jobb felső sarokból lehúzható menüket viszont nehezen szoktam meg.
A gombfeliratok meg az egész fizikai felület gáz egy kicsit. Nem minden gomb megvilágított, így ez mondjuk fellépéskor nem sokat segít. Rutinból persze mindent meg lehet azért találni, de az M50-et első pillanattól sem a külsejéért szerettem
Sziasztok!
Rám szakadt két KORG szintetizátor,de én harsonás vagyok,szóval nem igazán vagyok jártas a témába.Egy T2ex és egy X5D.Mit lehet tudni ezekről a hangszerekről?Mikor voltak ezek gyártva,kik és mire használták(használják),mi az áruk jelenleg,milyen szitet képviselnek(tek) ezek a hangszerek?
Köszi a választ!
Szia!
Az általad linkelt fórumhoz hasonló helyeken azt írják, hogy az M3 és M50 ROM mintái teljesen azonosak (256MB), de magam is pont a napokban mérgelődtem, hogy az M3 patcheket PC programból nem tudtam ráküldeni az M50-re. Nem mintha a saját és innen-onnan letöltött hangok nem lennének elegek, csak kíváncsiságból próbálkoztam, mert M3 pcg-ből is elég sok letölthető.
Viszont azt is írják, hogy simán betölthető amúgy - csak épp az Aldan Library meg M50 editor és a PCG tools nem hajlandó kezelni az M3 fájlokat, ha az usb-n rajta lóg az M50. Nyilván full kompatibilitás nem lehet, hisz az M3 pcg fájlok tartalmazhatnak az ő RAM sample memóriájába betölött mintákból álló hangokat is, amiket ugye az M50 nem kezel.
Persze egész más lenne a helyzet szerintem, ha az M3 pcg-ket rámásolnám az SD kártyára, és onnan adagolnám befelé az 50-esnek. Csak most ki sem tudom próbálni innen a melóhelyről :)
Az meg hogy a Krome fájlok nem tölthetőek be lefelé az M50-be, írja is a linkeden valaki.
Más kérdés hogy mintha láttam volna valami fizetős programot, ami Krome-hoz készült, esetleg azzal konvertálhatóak bizonyos Krome pcg-k visszafelé.
Nem tudom ki hogy van vele, az M50 bizonyos hangszínei, és a hangszer adta szerkesztési lehetőségek nagyon tetszenek. De valahogy nekem az a tapiképernyős hangszín választás, meg az azon található kaotikus menüelrendezés nem jön be.
Arról nem beszélve, hogy a gombok melletti feliratokat kizárólag sasszeműeknek találták ki, akik még sötétben is látják azokat.
Sziasztok, Valaki tudja egész pontosan, hogy az M50-nel szemben az M3-nak van-e szónikusan bármilyen előnye? Tudom, tök azonos szintézis, de írják itt-ott, hogy a hangminták nem teljesen azonos felbontásúak vagy ilyesmi. Ennek pontosan mi a valós alapja?
Például: korgfans Hasonló kompatibilitási kérdés, hogy Krome patchek konvertálhatók-e M50 irányába? Tekintve, hogy itt is azonos a két motor, de alapból az M50 nem eszi meg a Krome PCG fájlokat.
Ketron Midjay Plus Eladó!
320x240 pixeles LCD kijelző, 380 Hangszín, 32 Dob szett, 72 Élő Dob szett, GM kompatibilitás, 80GB Hard Disk. 3,5 2DD/HD Floppy meghajtó, Video Interface, RGB Monitor kimenettel, Midi file-Wav-MP3 lejátszó, Szöveg kijelzés, Dob szerkesztő, Teljes kompatibilitás az SD1, SD1 Plus és az XD Szériával,
Mély / Magas EQ az MP3-on on, Dob Remix, Hard Disk Recorder......stb
A Kijelzőn van egy csík!
Adok hozzá plussz 1db tápegységet (értéke 24.000 Ft.) és a Vocalizert (értéke 40.000 Ft.)!
Ezúton szeretnék elsőként gratulálni a Roland JV-880 Multi Timbral Synthesizer Module választásához. A JV-880-at korszerű, csúcsminőségű hangszínválasztékot nyújtó hanggenerátora, sokoldalú hangeditálási és bővítési lehetőségei (Wave Expansion board) kategóriájában az egyik legjobb hangszerré avatják. Hangforrása kiváló eszköz mind a hangszíneket "csak" felhasználó zenészek, mind pedig a gyakorlott hangszín-kreátorok számára."
Eladó egy Jv-880, egy klasszikus zenekari kártyával és egy data card-dal.
Ezúton szeretnék elsőként gratulálni a Roland JV-880 Multi Timbral Synthesizer Module választásához. A JV-880-at korszerű, csúcsminőségű hangszínválasztékot nyújtó hanggenerátora, sokoldalú hangeditálási és bővítési lehetőségei (Wave Expansion board) kategóriájában az egyik legjobb hangszerré avatják. Hangforrása kiváló eszköz mind a hangszíneket "csak" felhasználó zenészek, mind pedig a gyakorlott hangszín-kreátorok számára."
Eladó egy Jv-880, egy klasszikus zenekari kártyával és egy data card-dal.
Ezúton szeretnék elsőként gratulálni a Roland JV-880 Multi Timbral Synthesizer Module választásához. A JV-880-at korszerű, csúcsminőségű hangszínválasztékot nyújtó hanggenerátora, sokoldalú hangeditálási és bővítési lehetőségei (Wave Expansion board) kategóriájában az egyik legjobb hangszerré avatják. Hangforrása kiváló eszköz mind a hangszíneket "csak" felhasználó zenészek, mind pedig a gyakorlott hangszín-kreátorok számára."
Eladó egy Jv-880, egy klasszikus zenekari kártyával és egy data card-dal.
Nagyon szívesen!
Ha néhány hangszerre, vagy felhasználásra lehet szűkíteni a kört, akkor tudok részletesebben is írni róluk, nem csak ilyen nagy általánosságban :)
Illetve egy-két típus kimaradt, amik kevésbé elterjedtek: például ALESIS QS6 vagy QS6.1, E-MU PK-6, XK-6.
Ha a COMBI és a 100 ezres kritériumokat vesszük figyelembe, akkor a KORG márkánál kell maradnunk. Ilyen tudással és árral 60-85 ezer Ft között nagyjából az alábbi modellek jöhetnek számításba: KORG X2, X3, X5, X5D, N5, N364, MicroX, MicroStation. Ezek mindegyike alkalmas COMBI programozására és főleg régebbi számítógépekkel alkalmasak a kommunikálásra, tehát ha van az embernek egy szottyos laptopja Windows XP-vel, akkor ezekkel a hangszerekkel egész jól lehet boldogulni.
Az X2, X3 esetében a floppy drive már könnyen hibásan érkezhet hozzánk, vagy rövidesen meghibásodhat, bár bőven lehet a floppy nélkül élni és a COMBI-kkal System Exclusive üzeneteken keresztül feltölteni, vagy lementeni a hangszert, ehhez elég egy szottyos PC.
Az X5 és X5D modellek előnye, hogy már Editor program is létezik hozzájuk, így azon keresztül szerkesztgetni és lementeni is lehet a szetteket egy XP-s PC-n, hagyományos MIDI csatikkal.
Az N364 tulajdonképpen olyan mint az X3… az évek során még nem vettem a fáradtságot utánanézni hogy a szürke burkolaton kívül mi az eltérés.
Az N5 egy fokkal újabb hangszer az előbb említetteknél. A hanggenerátor ugyanaz mint az előzőek (Ai2), de a menüszerkezetet egy kicsit felborították, nagyobb lett a kijelző, könnyebb kezelni a COMBI-kat, a leprogramozott effekteket külön is lehet váltani nemcsak a COMBI vagy PROGRAM hangszínekkel együtt. Azaz, az effekteknek is ugyanolyan sorszámuk van mint a PROGRAM vagy COMBI hangszíneknek és egy-egy jól sikerült effektet több hangszínhez is hozzárendelhetünk, vagy a hangszíntől függetlenül megváloztatjuk anélkül, hogy az editálásba bele kéne mászni. Ez egy elég különleges dolog volt akkor a KORG-tól, hiszen ezt a megoldást azóta sem ismételték meg az új modellekben… azaz az újabb típusokban már nincs erre lehetőség. Plusz az N5-ön jelentek meg először a kontroller potik és az Appreggiátor. Szerintem izgi darab lehet, speciel ha ilyen korú, tudású, árú KORG-ot keresnék, akkor az N5-re utaznék rá.
A modernebb KORG típusokból 100 ezer Ft alatt kapható, az a MicroX, ami 70-95 ezer Ft között szokott használtpiacra kerülni. Már HI hangmotorral (Triton) rendelkezik és itt került elő a Duál Appreggiátor először. Nyilvánvaló hátránya hogy csak 25 billentyűje van, viszont teljes VST integrációval és Editorral bír, ami már fut XP fölött is, illetve Stand-alone is használható az editor, nemcsak DAW-ban.
Ha ugyenezt a tudást szeretnénk több billentyűvel, akkor a KORG X50-et kell keresni, bár ez már 110 - 145 ezer Ft körül szokott előfordulni, de időnként ennél is jobban el szoktak egyesek szállni. Mindent tud amit a MicroX csak 61 billentyűvel, illetve akusztikus zongorában pluszban olyan Multisample van benne ami a microX-ben nincs… ettől egy fokkal jobban használható zongorára is.
Ha már 100 ezer Ft fölé merészkedtem, akkor a KORG Trinity-k már előfordulnak 110 - 130 ezer Ft közötti áron. Akár Plus-os, akár Pro verzióban is beleférhet ebbe az árba. Masszív szinti hangkészlet, masszív ház, masszív szekvenszer és masszív DX7 billentyűzet. Bár a zongorája ennek sem valami szép, mégis egy jó, időtálló hangszer. Ha kicsivel 100 fölé lehetne merészkedni, akkor én erre pályáznék és lehetőleg Plus-osat keresnék, mert abban van egy KORG Prophecy (SOLO-TRI) kártya is. Ezen is floppy-val, vagy sysex-el lehet adatot cserélni egy szottyos PC-ről.
Ha nem riadsz vissza a retro-tól, akkor a Trinity-hez hasonló, szinte elpusztíthatatlan külső felépítésben a KORG M1 is egy bőven 100 alatt fellelhető típus. Ennek még sima, első generációs Ai motorja van. Bár nem a legmodernebb, mégis sok tekintetben még mindig nagy legenda övezi. Műszaki szempontból bátran bevállalnám, de tudásban nekem kevés lenne.
Szintén 110-145 ezer Ft körül található a KORG TR-61, ami szinte pontosan megegyezik a Triton Le-vel… egy két Multisample és egyéb apróság eltérés mutatkozik, de még a burkolatuk is ugyanaz. Szintén a Triton HI motorjával rendelkeznek, meg szekvenszerrel. Itt már lehet memóriakártyára is menteni, tehát végre elfelejthetjük a Floppy-t. Illetve sima RAM modulok építhetőek beléjük, ami lehetővé teszi a KORG formátumú sample minták betöltését a memóriakártyáról. Mintázni így nem lehet velük, de betölteni igen, így ez egy plusz lehetőség olcsó RAM modulok beszerelésével. Sample kártya is építhető beléjük pluszban, így azzal már mintavételezésre is alkalmassá tehetőek. Viszont ezekhez nincs VST támogatás.
Ha a MicroX és X50 tudására vágyunk, és az sem baj ha van szekvenszer benne mint a TR-ben, de mégiscsak 100 alatt akarunk maradni, akkor a KORG MicroStation-t van lehetőségünk választani, ami két-három éve stabilan 95 ezer Ft-ért szokott előkerülni az apróhirdetésekben. A teljes VST integráción, Editor programon, SD-kártyán túl még előnye hogy már EDSi hangmotorral rendelkezik mint az M50, illetve a COMBI-ban itt először nem 8 timbrált használhatunk egyidejűleg (mint a fent említett hangszerekben), hanem már mind a 16-ot. Ezen kívül a Dual appreggiátor is benne van, egy jó kis szekvenszer is, és egy stepszekvenszer is. Ennek szintén látványos hátránya hogy bár 5 oktávos, kicsik a billentyűi.
A YAMAHA márkából QS300 talán az egyetlen, ami 100 körül (alatt) megkapható, meg esetleg az SY77 ha találsz ilyet. Az többi modell ami megfelelne az igényeidnek az MM6, MO6, MOX6, EX5, SY99 mind 100 fölött kerülnek elő.
ROLAND-ból még igen nagy a szórás XP50, XP80 talán az összetettebb modellek amik felé érdemes kacsintgatni, ebből az XP50 talán 100 alatti lehet az XP80 megintcsak 100 fölötti. Egyéb típusok 50-80 ezer Ft között az RS-5, RS-50, RS-70, amelyekből az első kettőt többször is beszereztem és nagy megelégedettséggel használtam és bár rendelkeznek Performance üzemmóddal, de mégsem olyan értelemben mint a KORG-ok COMBI-ja. Tehát lehet hogy nem elégítenének ki téged. Holott a billentyűzetük jobb mint a KORG-ok billentyűi, a felépítés (alumínium ház) is korrektebb, a zongorájuk végre kifejezetten használhatóak a KORG-okhoz képest, és élő műsorban is sokkal jobban használhatóak, mert sokminden változás előidézhető akár műsor közben is, ami a KORG-okban szinte lehetetlen, mert azokban mindenhez be kell lépni az EDIT módba.
Azthiszem sokmindent leírtam, de így sem lehet elég részletességbe merülni. Ha van elképzelésed, lehet szűkíteni a kört. A felhasználási terület is sokat számít.
Haldoklik a háttérvilágítás neonjának az invertere,vagy maga a neoncső. Ha a neoncső a ludas,akkor tönkre fogja tenni az invertert is esetleg,úgyhogy mihamarabb vidd szervizbe.
(Mondanám hogy csak egy kontakthiba,de ha csak halványodik akkor nem az.)
Hello!
Tanácsot,javaslatot szeretnék kérni. Szintetizátort szeretnék vásárolni, nem igazán fontos a legújabb,legmodernebb szintézisen alapuló megszólalás. Ami szempont lenne az a strapabíróság,jó billyentyűzet és hogy tudjak számtalan combit,performancet -kinek hogy tetszik - elmenteni (szintiből is kimenteni) és könnyenn előhívni ezeket. Milyen hangszerek jöhetnek szóba,akár márkától függetlenül mondjuk olyan 100-ezer forintig? Köszönöm a segítséget!
Üdv minden kedves forum társnak új vagyok itt egy fél éve váltotam Korg,ra és akovetkező probléma lett vele a hátérvilágitás elhalványodik majd visszajön (nincs teljes sötétedés) ez folyamatosan igy megy, remélem tudtok némi infot adni hogy mi lehet a hiba oka. az adott hangszer KORG PA 800
Igazából most már mindegy, a döntés a pillanat műve volt és nem igazán mérlegeltem egyik vagy másik javára de a rolandot mégis eladtam a zenekarban történt változások miatt, ugyanis nekem kellett átvennem a dobos szerepét tehát a Roland Juno G ment és egy Alesis DM7X jött. De azért ha lesz annyi pénzem egy billentyűt csak veszek itthonra!
Szívesen! :) Kíváncsi lennék az érveidre és a döntésedre :)
Én közben elcsereberéltem a Roland Fantomot egy EMU XL-7 Command Station-re és egy KORG MicroX-re. Alapból nem az én ötletem volt, de hosszas vívódás és egy új workflow reményében belementem. Szóval újra KORG tulajdonos lettem és a kis MicroX-ben másodszorra sem csalódtam, hisz régen már volt ilyenem :)