Lehet. Én is most fogok hozzá.
Egyébként nem feltétlenül szól jobban az mp3, mint a hangszer. De van jó pár, ami jobban szól. Attól függ, hogy mivel csinálták meg. Én általában csak azokat használom, amiben a vokál is benne van. A többinek nem látom értelmét használni.
Ma elkezdem én is csinálni, mert rengeteg eredeti alapom összegyűlt és ezt már régen csináltam. De tegnap, hogy nagyjából tudjak a kezeléséről nyilatkozni feltettem én is a laptopra a programot, így ma nekiveselkedek és egy párat megcsinálok, akkor majd írom, hogy mi a pontos menete az egésznek.
Asterix! Megjött. Nem értem.... Ezen megy a szöveg holott nincs txt file, nincs az MP3 idtagjába rögzítve. Én ahogy csináltam nekem egy txt fileba menti a dolgot.... Nem érteni mit nem csinálok jól...
ircsik2@freemail.hu
Még nem jött semmi, pedig már küldtem volna.
Zeneboy: Megkaptad a cdg-t?
A dob Tama volt, és egy kategorizált profi ült mögötte. Profi zenész volt mind a kettő, csak ők 1 hét alatt megkeresték a "teljes felszerelésük" árát, mi meg egész nyáron sem.
Nekem a legolcsóbb ajánlatot egy komárnói (Szlovákia) hangszerboltos adta: 920 eFt. Már máskor is vásároltam kintről, de egy ilyen komoly gépnél jó ha van magyar leírás is, amire azt mondta, hogy ő nem tud biztosítani. Viszont a Yamisoknál írtad Te, vagy Asterix, hogy Magyarországon sincs. Így viszont meggondolandó. Ahogy nézem, a magyar boltosok kihasználva a hiányt, viszik feljebb az árat. Ha netán kintről vennék Korgot és a későbbiekben megjelenik magyar nyelvű leírás, a Korgtól utólag beszerezhető, vagy mint a Rolandnál, hogy csak az itthon vásároltakhoz adnak?
Na szóval Triton LE 76 lett belőle. Majdnem megvettem a TR- t is, de azt elvitték az orrom elől. Ja! Hogy ilyen olcsó? És nem lopott és nem rossz. Nyíregyházán jók az árak! Hogy miért? Mert itt rajtam, meg egy két emberen kívül senki nem vesz ilyet! Néha egy-két mp3 floppy huszár csárdáskirály hozzájut egy kis pénzhez, gyorsan vesz jó drágán egy felső hangszert "de új legyen" címszóval, aztán mikor elfogy a pénz akkor el akarják adni, ami itt elég nehéz. Ezért lett enyi az ára! Ha valami ócsóság van, kiírom. Jó éjt puszi!
Amit írtál az igaz. Az ilyen midi fájlokban a program- és control change-ek törlése után már rögzíti a program és control módosításokat, de ezután is csak az állás időben végzett változtatásokat.
A szerkesztésre behívott midi fájlok közül van az olyan, amire az igaz, hogy csak az állás időben végzett változtatásokat jegyzi meg, a lejátszás alatti módosításokat nem. Ezeknél nem kell törölni semmilyen program- és control chenge-t, csak amit lejátszás közben módosítottál azt ismételd meg miután megállítottad a számot.
És van az olyan fájl, amire az elején utaltam, (meg te is ezt írtad), hogy még az állás időben végzett módosításokat sem jegyzi meg, míg ki nem törlöd a change-ket.
Ezek után viszont már megjegyezhetné a lejátszás alatt végzett hangszíncseréket és hangerő, panoráma, effekt módosításokat is, de a Pa80 ezt nem teszi meg. Ezt már régebben is valaki megjegyezte a fórumon. És erre irányult a kérdésem, hogy a Pa3-nál is így van e.
Nem tudom, hogy mennyire érthetően sikerült megfogalmaznom.
Szép történet, jó volt olvasni. Azért is pl. mert egy Korg 707 pont volt nálam nemrégiben. Meg feltámadt a wannabe dobos lelkem, és eszembe jutott, hogy Billy Cobhamnek és itthon Jávori Vilmosnak (NYB/RIP) volt Tama dobszerkója annak idején. Egy relatív új (a Premierhez vagy a Ludwighoz képest), de nagyon sikeres japán márka volt akkoriban. De nem lehet-e, hogy nem Tama volt abban a duóban, hanem Tactum. Csak mert a Vermonahoz jobban illene, a származásuk (NDK) alapján is Leginkább ez a márka volt még elérhető árú a csehszlovák Amati mellett, ami amúgy egyeduralkodó volt a hetvenes-nyolcvanas években.
http://www.drummuseum.hu/gyujtemeny.php?a=c&f=2&mid=39&cid=74
Tévedhetek, és csak szórakoztatási célból okoskodtam. Viszont ha Cegléd környékén jártok, ez a dobmúzeum kihagyhatatlan. Van benne sok hangszer, emlék, történet és szeretet - amivel összerakták és ápolják az egészet.
21 éve a Balatonon játszottunk, a kor színvonalán igencsak toppon lévő cuccal. Yamaha DX7, Korg 707, Roland Ra50, profi kategorizált szaxis, énekesnő, jó motyó. Folyamatosan teltház volt az étteremben. A tulaj másik éttermében 2 zenész játszott egy Vermona orgonán és egy Tama dobon. Ott 10 órakor mindig már zártak. Olyan színvonalúan szólt a zene.
Egyszer átjött az orgonista, megdicsért bennünket és kérte,, hogy régi vágya egy DX7-en játszani, had próbálja ki. Csak sima zongora hangot kért. Akkorát játszott rajta és úgy énekelt hozzá, úgy megszólalt az egész, hogy mindegyikünk csak a száját tátotta a csodálkozástól. Mi sehol nem voltunk hozzá képest, csak alattunk volt egy jó technika, alatta pedig nem. Utólag azért elmondta, hogy 12 évig Máté Péter koncertzongoristája volt...
Bocsánat, én alsó amatőr vagyok, de pontosan mi lenne a mondanivaló ebben a postban? Azért nem értem ezt a vitát, mert az egész egy nagyon folyékony, balanszokkal teli történet, aminek a vége annyi mindentől függ. Csak ami eszembe jut: cucc persze, hangszer és hangtechnika, közönség jellege, műfaj, repertoár (és annak pont az a része, amit az adott közönségnek pont nagyon ütősen elő tudtok adni), közönség fogadóképessége, akár alkoholszintje abban a pillanatban, hangszertudás, énektudás, hitelesség, igényesség, minimális szakmai alázat – ami tényleg mindenhez kell a péksüteménytől az űrhajóig... A midi vs. stílus is önmagában teljesen értelmetlen hitvita szint.
A zongoratanárom, aki most valahol egy óceánjárón szolgál (részben legnagyobb bánatomra) elmondta, hogy ő speciel nem foglalkozik nagyon a technikai dolgokkal, beállítja az alap bossanovát, mulatóst, vagy ami kell, és arra játszik, vagy „floppizik” szükség esetén (pedig régóta SD kártya van a Yamijában, de így mondja) – na de közben lezongorázza neked a fél világot. Ő ebben nagyszerű. Más meg belerakja az energiáját a hangszerelésbe és a hangosításba. És attól lesz jó. Aki ezt együtt tudja, abból meg sztár lesz vagy legalábbis jól foglalkoztatott zenész. A világ bonyolult.
Asterix! Mégegyszer köszi a feltőltést. Ismertem ezt a Plug int, van is karom + txt-m amit már ezzel készítettem régről. De a PA800 ezt nem eszi meg sajnos. :( Nem görgeti a szöveget. :(
Sajnos így zuhannak az árak.
Én 2002-ben 435.000Ft.-ért vettem a Le 76-ost.
Hogy ôszinte legyek, inkább a 100 ezer a reális ár érte, mint amennyibe nekem fájt!!!
Szerintem ennyiért vedd meg mind a kettőt A vélhetően fiatalabb kor miatt a TR-re hajlanék. Bill szám nyomhat a latban. Gondolom, mindkettőbe korlátlanul betölthetők a Triton család hangjai. Hangképzésük azonos tudtommal (HI szintézis), és a relatív korlátozott effektek (1 insert 2 master) is relatív ugyanazok (a Triton architektúrához képest, ahol 5 insert és 2 master van). Fizikailag egyik típussal sem találkoztam még. Nagyon alacsonynak tűnik mindkét ár.
Viszont pontosan ezért kérdeztem vissza az emailban ! Eddig itt Te stílusokról meg élő játékról beszéltél nekünk, vagy én felejtek?
A felvétellel alapvetően semmi baj sincs, a dob részbe tudnék egyedül belekötni! Pontosan ez miatt sem tudom meghatározni milyen hangszerrel készült! Mert nem tudom direkt ilyen a dob, vagy csak ennyi hangilag a lehetőség... Most 1-2 meghallgatás után Pa 50/60/80 -ra szólna ez alapján a tippem, esetleg I30! 1-2 hangszín és a felvétel jó minősége miatt, viszont akár pa1 szintű hanggenerátor is adhatja... Majd a stílusból hátha sikerül leszűrnöm, az egy más felvétel lesz!
Üdv: zeneboy
Szia Norro! A LE-en nincs USB csatlakozó és smartmédia kártyás és régebbi kiadás.TR SD-kártyás,van USB,újabb kiadás.A hangzása egyforma.Emlékszel? Én vettem meg tőled a Roland A30-at.
Kedves Zeneboy nézd meg az emailed ott egy demo délelőtt csináltam nálam igy szól egy midi.
Este megyek dolgozni akkor kapsz ÉLŐ felvételt is.
Várom a véleményed meg a tipped milyen hangszerrel készült annyit segítek(KORG)
Üdv
Sziasztok
Egy kis segítséget kérnék! Ki mit venne meg a helyembe? Korg Triton LE 76 bill: 100.000 Ft, vagy Korg TR61 szintén 100.000 Ft. Egyikbe sincs benne a sampler opció? A hangja érdekel, hogy jobb -e hangilag a TR, mint a triton LE?
Sziasztok
Egy kis segítséget kérnék! Ki mit venne meg a helyembe? Korg Triton LE 76 bill: 100.000 Ft, vagy Korg TR61 szintén 100.000 Ft. Egyikbe sincs benne a sampler opció? A hangja érdekel, hogy jobb -e hangilag a TR, mint a triton LE?
Ahogy írtam! Amennyiben az információkat rögzítették számára az első ütemben, kicseréled a hangszíneket , de amint stop gombot nyomsz még látod a hangszíneket, hogy megjegyezte, újra play gombnál felülírja az első taktusokban a paramétereket! Amíg ezeket nem törlöd felejtős...
Egy napon regisztráltam a Hangmesterre és a Music Boardra. A Boardtól kaptam három nap múlva egy e-mailt, hogy aktiváltak. Azóta sem tudok belépni. Bejelentkezéskor a felhasználó név és jelszó megadása után kiírja, hogy sikeres bejelentkezés. Ott a tovább gombra kattintva csak egy üres fehér háttér jelenik meg.
Nem tudom, hogy Korgon belül milyen típusról érdeklődsz. Én csak az iX300-at és a Pa50-60-80-at ismerem. De ha már ezeknél is mindenbe bele tudsz nyúlni, akkor biztosra vehetően az ezt követő típusoknál is.
Lejátszás módban ugyan ezek, kivéve:
- dob sávnál dobcsoportonkénti (lábdob, pergő, tom, cin, percussiv, efx) hangerő állítás
- transzponálás csak master
- quantálás
- velocity érték módosítás
- control parancsok módosítása
- burkológörbe és rezonáns szűrő módosítás
A Pa3 tud sávonkénti és master hangszínezést, a Pa800 és Pa2 csak mastert ha jól tudom, a Pa500-at és Pa1-et nem ismerem, a Pa50-60-80 pedig nem tudja ezt.
Lejátszás módban valós időben tudod elvégezni a módosításokat, de a szám végén nem lehet őket elmenteni, csak ha behívod a sequencerbe és ott kezded előröl.
Szerkesztési módban a valós idejű módosítások menthetők, de a Pa50-60-80-nak van egy olyan tulajdonsága, hogy a valós időben elvégzett módosítások a szám leállításakor vissza állnak az elindítás előtti utolsó állapotra, és ilyenkor ismét el kell végezni, amit viszont már megjegyez. Ezért érdemes egyszerre csak annyi módosítást végezni, amennyit megtudunk jegyezni, hogy a leállítás után meg tudjuk őket ismételni. Valószínű, hogy a Pa80 utáni szériákban már megoldották, hogy a valósidejű változtatásokat már egyből megjegyezze, mert ezeknél már nem hallottam ilyen problémáról. És ezután még ki kell menteni a belső memóriából egy tárolóra (flopyra, belső vinyóra, pendrive-ra).
Ezen felül Korgék arrangereiben ellentétben a Yamival és a Rolanddal, az adott hangszínek teljes mélységben szerkeszthetők!
Erre szerintem már választ kaptál!
Igen lehet valós időben, de a song play és a seq között van különbség mint azt a neve is mutatja... Részletesen editálható minden paraméter!
Nincs ezzel baj, csak hogy megértsünk, vagy legalábbis én, válaszolj kérlek a kérdéseimre,és ha tudod demóval reagálj! Akkor talán megértem amiről beszélsz! De az az érzésem, nagyon nagyon kompromisszum képes dolog manapság stílusról zenélni! Ezzel egyáltalán nem alacsonyítok le senkit sem! Sőt..épp ellenkezőleg!
Hol akadtál el? Fel kell installálni a Lyrics editort. Ez csak egy beépülő modul, tehát kell, hogy winamp legyen a gépedre telepítve ez a program azt fogja használni lejátszónak.
1. Elindítod a Lyrics editort.
2. Betöltöd az mp3 dalt. Ez a winampot fogja neked a háttérben elindítani.
3. A txt szöveget bemásolod a lyrics mezőbe.
4. A kurzort az első pozícióba viszed, az első karakter elé.
5. Elindítod a dalt.
6. Amikor karod, hogy az a sor megjelenjen, amelyik előtt a kurzor áll, ott rákattintasz a kéz ikonra. (balról a 9.) Ekkor ez egy számot pl. [00:17] tesz a sor elé. Ezt így végigcsinálod. Kézzel a számokat átírhatod, ha elcsúszol véletlen. Perc, másodperc.
7. Ha kész, akkor mentés. És töltheted a Pax-ba.
Sziasztok!
Tényleg gaz az, hogy a pa1x pro szintinél akkor is viszi a midi a vokált ha nincsenek benne az akkordok? Nekem a T1 csak az akkordos midiknél viszi a vokált.
Nem baj. Én megszoktam a krómot, nem tenném le 1-2 bug miatt, már ha ez bug. "Mehet" után fül becsuk, majd katt az első kedvencre vagy az első "leglátogatottabb webhelyre", ami a Korg fórum ugyebár nálad is.
Ezt hívják workaroundnak az egyik másik szakmámban
A tőled megszokott minőség. Bár én jobban örültem volna szóló nélkül, mert akkor jobban kihallani az arányokat, de tudom és egyet értek, hogy bent hagytad.
Már megszerezted a Pa3 hangszínkészletét? Gondolom nem magával a vassal vetted fel.
A tőled megszokott minőség. Bár én jobban örültem volna szóló nélkül, mert akkor jobban kihallani az arányokat, de tudom és egyet értek, hogy bent hagytad.
Már megszerezted a Pa3 hangszínkészletét? Gondolom nem magával a vassal vetted fel.
Igen
Azt nem tudja senki felfogni hogy a midi azt jelenti hogy előre beállított JELEKET küld.
Ami csak egy sima jel. Onnan már a zenészé a pálya hogy mit tud belőle kihozni.
üdv
És akkor még egyszer feltenném az eredeti kérdésem.
Mennyire lehet használni a hangszeren belüli hangszerelést ?
Fontos hogy valós időben tudjam cserélni a hangszereket !
üdv
imreudvari: Bocsánat a nevedért, nem szándékos volt, de tegnap rengeteg gond összeszakadt és csak rohangálásom közben vetettem pillantást a szövegre... Ezután jobban figyelek.
okamoto: Lyrics to MP3 És természetesen midenki használja bátran ezt a programot. Nem hiszem, hogy ez nem jogtiszta, mivel a kezdetek kezdetén a korgpa.com oldalról töltöttem le, de valami miatt leszedték onnan.
Én csak soronként tudtam a szövegeket beilleszteni vele, de ha valaki rájön, hogyan lehet szótagonként, azt szívesen veszem. A Karafun féle megoldást kipróbáltam, az nem vált be.
Nem tudja valaki, hogy a Karafun nevű programot a kis táblapc-k megeszik, vagy azok külön op rendszerrel működnek?
Már sajnálom hogy hozzászóltam.
Nemakartam megbántani senkit de nem vagyunk egy vélemányen.
Asterixnek külön köszönöm hogy a nevem sem tudja leirni.
Mégegyszer bocsánat a hozzászólásomért.
További jó forumozást mostmár megyek aludni mert "hosszú volt az éjszaka jó a társaság későn mentem haza........
Szia Imre!
Szeretném veled tudatni, hogy a midizés nem azt jelenti, hogy közben halálra unod magad. Elmondom mit jelent:
Amikor a saját gondolataidat akarod hangjegyekben közölni, amikor túl akarsz lépni egy automatika kíséretének korlátaiból, amikor Te lehetsz a zenei szerzô/hangszerelô és karmester, amikor a "zenekar" azt játsza amit Te megmutatsz nekik, amikor minden egyes hang az elsô dobkáva megütésétôl az utolsó vonó húzásáig minden a Te ötleted alapján szólal meg és készült el, stb.............. és ha mindezek összeálltak, akkor azokat a dolgokat, amiket Te rá akarsz játszani élôben, (zongora, rhodes piano, hammond, szintiszólók, stb.......) saját kezüleg élôben játszod a midifile-ra rá vagy vele együt, ahogy jobban tetszik. Mintha a midi sávjaid lennének a többi zenészek, -akik Tôled függetlenül játszanak- Te meg a saját hangszereden játszod a saját dolgaidat ott, élôben a színpadon.
Én midizek. De könnyen elképzelhetô, hogy így is a sokszorosát játszom le hangjegyileg, mint amennyit Te az automatáddal "élôben". Mert ám azt tudd, hogy hangzásilag az sem élô. És hiába hívják automatikának, mert az is csak egy midifile. csak az loop-olva van. Viszont ma már a midifile-t is addig játszod, ameddig neked a kedved tartja................
Enged meg, hogy én (is) válaszoljak, mivel a Pa3-al kapcsolatos eszmecserét én indítottam el.
Ha vissza olvasol, a Pa3-al kapcsolatos beszélgetések (nem viták) fő témája a stílusok, a hangszínek és a txt-k. Pont ezért lettem aktív tag, hogy ezekre a kérdésekre és a Pa3 és a Musikant közti különbségekre, főleg a stílusok terén, azok egymással való kompatibilitására információt gyűjtsek. A midikről minimálisan esett szó. Szerintem te belekevered Salamy11 fórumtárs midi hangszerelésre tett kérdését, és az azokra adott válaszokat. De ha úgy is lenne, hogy valakit ez érdekel, ez miért baj? Hogy ki mennyit és mire használ midit, egy másik fórumon már többször lerágott csont volt és mindig feszültség "vita" lett a vége. Mi beszélgetünk. Természetesen szívesen meghallgatjuk róla az álláspontodat, de amit a Pa3-al kapcsolatosan írtál, az szerintem nem megalapozott.
Kedves Imre!
Megtudhatom milyen hangszeren játszol korg, azt olvastam... Pusztán kíváncsiság!
Másik: Tolj már fel légyszi valami demót..Mondjuk úgy is téma volt nemrég a Mindenki Valakié.. Na erre pl kíváncsi lennék élőben egy szál stílussal hogyan prezentálod...
De, légyszi ne egy Máté Péter :Azért vannak a jó barátok jellegű dolog legyen, mert láss csodát ezt eddig is stílussal oldottam meg... Viszont kétlem, hogy pl ezt a nótát eltolod olyan szinten, hogy verje az alapot...
A másik, hogy Asterixnek igaza van! Nekem akkor szól a vokál ha tudom az alap harmóniáját..Rgo játszom.Jobb kézzel zongorával vagy mással ua úgy lehet fogni hozzá..Én speciel ezért is transzponálom, -Tomi most ne figyelj ide :) - szerkesztésnél, hogy ha kell bármikor tudjak mellé játszani ...
Ha te unod magad egy előre megírt alap mellett, az már régen rossz... De bárki másnak is...
A fórum meg sok mindenről szól! Erről amiről írsz ritkábban mert kevesen vállalkoznak rá tudásilag, hogy írjanak erről..De hátha most te ezt megteszed és segítesz másoknak is elindulni;)
okamoto: éjjel megkeresem, és holnap felteszem ide. Annak idején a Korg hivatalos oldalán fent volt, de valami miatt levették onnan.
Karesz: Mégsem jó az SD-1 használatija hozzá?
imreudvardi: midi közben hogy lehet szétunni magad? Annál nagyobb lehetőséged nincs, mint a midi. Ha nem csak arról szól a midi, hogy tologatom egymás után a számokat és közben nézelődök, akkor azonkívül, hogy vokált vezérled menet közben, ha nem olyan a midid, ami az adott hangszert vezérli, mert a mai bonyolult 3 akkordos nótákban néha jobb, ha kézből vezérled. Bármelyik hangszert kikapcsolhatod, átveheted a szólamát élőben. Akár dobolhatsz, basszus, bármi. És te csinálod, zenélsz. Mennyivel különb, amikor bal kézzel fogod simán az akkordokat, jobbal meg prüntyögsz hozzá. Mind a kettőnek meg van a maga varázsa és az is meg van, hogy a közönség mire vevő. Mindenre még a 900e forintos hangszerben sincs stílus.
Sziasztok!
ritkán szólok a fórumokba de most megteszem.
Zajlik a vita 1millás PA3-ról!
Nem vitatom fantasztikus hangszer!
Na de nehogy már az legyen a probléma hogy midi vagy mp3 vagy songbook.
Van benn 400 stilus is!
LIVE MUSIC!!!!!!!!!!!!!!!!!Kiséretek szerkesztése hangszinek irása hogy használható élőben erről nemszól a forum!!!
Kell a midi a mai világban de nem unjátok szét magatokat buli közben???
Én sem voltam jobb használtam midit de szét untam az ötödik ilyen buli után.
Ezért szoktam én a lehetőségekhez mérten viszonylag nagyobb hangerővel a hangszerelést megcsinálni a haknis cuccon, de még otthon, mert nem lenne bátorságom bizonytalan, félkész műsorral kiállni. Ez nem csak a midikre, hanem a stílusokra is vonatkozik. Ennek ellenére azért előfordulhat, hogy valamin még élesben is korrigálni kell az első bevetés alkalmával.
Elmondom a tapasztalatomat. Kerestem a GOOGle-val ilyen progit. Találtam is. Ez az ID3TAG megjegyzésébe nyomja a txt-t. Azt viszont nem érti a PA800. Asterix, nagyon nagy pofátlanság lenne, hogy segítsél a programmal kapcsolatban? pl. free verzió feltöltése...
Sziasztok. Api köszönöm már igy könnyeb lesz, mert az angol egy kicsit furcsa nekem. Pedig anyanyelvi szinten tudok (enni-inni-aludni) Hétvégén friss erővel remélem tuljutunk az első nehézségeken. Üdv Zoli
Már régen írtam, sajnos kevés az időm mostanában, éppen csak elolvasni van időm a hozzászólásaitokat, ami mostanában szaporodni látszik!
Zsolti, gratula a Pa3-hoz, remélem majd egy-két felvétellel meglepsz minket, kíváncsi vagyok az új ketyeréd hangzására, hogy mire is képes!
Pa800 is tudja akkor. :) Na megpróbálok találni egy ilyen programot aztán hajrá. Eddig egy ass.gombbal léptettem a txt-t, lehet hogy így kicsit komfortosabb lesz. :)Mégegyszer örök hála!!!!
Amit a megtartásról írsz, megfontolandó.
Már mástól is (vagy lehet hogy te írtad még korábban) hallottam a lejátszós ötletet. Viszont, ha el is adom, pár hónapig még kénytelen vagyok megtartani és őt alkalmazni a bulikba, míg a teljes műsoromat (styl-ek, performance-ok, midi-ket) át nem dolgozom az új gépre. Számomra elképzelhetetlen, hogy több száz számos repertoárral és nem kellően kiismert hangszerrel, hogy lehet egyik pillanatról a másikra átváltani másik hangszerre. Nem érezném magabiztosnak magam a fellépéskor. Pa1-2 utáni váltás biztos sokkal egyszerűbb a hasonlóság végett, de a Pa80 azért jelentősen eltér a Pa3-tól.
A Pa80 mint már írtam 10 éves, de azon kívül, hogy már kétszer hangszórórácsot kellet cserélni (rozsdásodott), és a múltkor megforrasztani a kimeneti jack aljzat lábait, még nem volt semmi problémám. Ellentétben az iX-300-al. Annak négy év alatt sorra beestek a gombjai, pedig kimondottan érzékeny vagyok a műszaki cuccok gyilkolászására. A szerviz is elismerte, hogy ez típus hiba. Illetve effektprocit kellett cserélni benne, mert két év után elszállt. Pont a násznép érkezése előtt 20 percel se kép, se hang, csak brummogás. Ez is egy külön történet, de most nem részletezem. Pedig az iX-300 japán gyártmány volt.
A füzeteimben lévő szövegek hála ég megvannak doc-ban is a számítógépen, csak át kell konvertálnom txt-be.
Nem beleégeti, de azért beteszi valahova a szöveget. Hogy hova azt nem tudom. Úgy működik, hogy betöltöd a txt fájlt soronként felbontva, elindítod az mp3-at felvételre, akkor elindul a lejátszás, amikor egy (azt hiszem) szóközt nyomsz, akkor a következő sort abban az időpontban beteszi.
Így szöveget soronként léptetve fogja megjeleníteni. Ezt a Pa1x-től mindegyik tudja. A Pa3-nál már van lehetőség CDG fájlok készítésére, ami szótagolva és képekkel illusztrálva tudja mindezt. A külföldi mp3-ak mind így készülnek, legalábbis nagy részük. Komplett vokálozott BoneyM, ABBA, stb. sorozatok.
A program, amit én soronként használtam a Lyrics to Mp3.
Asterix! Amit írtál mp3 szöveg megjelenítésről az igaz? Ezzel a progival lehetőség van arra, hogy "beleégessük" az mp3-ba a tex-et, és a Korg pedig lapozzon autómaitkusan? Van esetleg általad bevált program amit tudnál javasolni? Köszi a választ előre is. Üdv. oki
Én hangszerelni mindig a hangszeren belül szoktam. Szerintem hangszerelés terén minden elvégezhető benne, és számomra nem tűnik bonyolultabbnak mint PC-n. Egyedül, ha vágni akarom (copy, cut, insert) és a midi-ben lévő első negyed hangok nem esnek egybe a szekvenszer által számolt ütem első negyedével (nem tudtam jobban megfogalmazni), akkor használok csak PC-t, mert ezt a Pa80 nem tudja normálisan lekezelni. Részemről a PC ellen szól az is, hogy hangszerelést csak a teljes zenemotyómra csatlakozva szoktam végezni. Már megtapasztaltam más módszerek hátulütőjét. (füles, PC hangfal) Ha meg már összedugom a teljes cuccot, még bonyolítsam PC-vel is? Inkább egyből olyan kontrollt használok, mint előadás közben is, így nem ér meglepetés a midi első éles bevetésén.
Üdv: Api