A JBL G2-t próbáltuk nálam. Az sem jött be, igaz a kontrollomnál jobban szólt.
Nem hallottam még ilyen kis hangfalakat, hogy mit tudnak produkálni a bennük rejlő elektronikának köszönhetően.
Az EV hangfalat azért néztem, mert brutto 225e forint. Nagyon olcsó a hasonló RCF-hez képest.
15"be én nem gondolkoznék már! Kis helyen nem szólnak rendesen! max 12"-es elég! Ha nagy helyre kell menni, úgy is kell sub! Sokkal jobb a hangkép ha minden hangszóró felület a saját dolgát teszi! Persze most jöhetne megint a G2 JBL vita elő! A hangkép rovására megy ha még le is megy addig és adja a basszust! Nem annyira részletgazdag...
Siófokon hallottam pár hete a 400-600eft-os Jbl aktív kategóriát! Majdnem elhánytam magam igaz dj zene volt ami szólt de akkor is! Kásás magas, a mély gyomron vert mondhatnánk fasza volt a baszus de hangképileg kagylózva bizony összemosta a mély hangokat!
Én azt mondtam 2.1be megyek mindig! Ehhez képest már 3-4 bulit zenéltem magába is! Mert kis rendezvény oda bőven elég!
Fóris Sanya barátom ha bekukkant talán igazolja, hogy méretét meghazudtolóan szól, elfogadható hangképpel! Beltéren meg ha szólni kell 1-1.5kW bőven elég! 2 subbal kiegészítve igaz akkor 120Hz-es program vágja a tetejét! Pesten épp a hangfoglaláson beszélgettünk! Az lenne az igazi ha csak valóban a mély tartomány menne a mélyre külön keverve! Én ezt auxon keresztül visszakeverve oldottam meg, hogy arról a csatornáról levettem a magas és közepet...
A Qsc egyébként nem rossz láda! teljesítményben szerintem jobb!
Keverőpultban szerintem A&H zed 14...
Hát nem is tudom, van abban igazság amit mondasz. Nem tom, lehet beérem a 3 kistestvérével? PA2-t most mennyiért árulják? Bár nem is azt kérdem, mennyiért akarják eladni, nem árulni. :) Köszi a választ. Üdv. Oki.
Igazad van. Én 15"-os hangfalakban gondolkodom. Kisebb terembe csak a 2 top, nagyobb teremben egy subbal. Ezért kérném a véleményeket, meg hogy hol lehet ezeket meghallgatni. A JBL-t úgy rendeltem meg, hogy meg sem hallgattam. Ráadásul akkora volt (107cm), hogy alig fért be a kocsimba. Az állványról alig tudtam levenni.
De igazatok van, hogy izlések és pofonok. Akinek eladtam, Pestről jött érte és le volt döbbenve, hogy mennyire jól szól. Mondtam is neki, ha ez neked tetszik, akkor gyorsan vidd innen, mert nekem nagyon nem jön be. Ezért most olyat keresek, ami az én fülemnek is tetszik. Szeretem az egészen "cicegős" magasakat és a lágyan brummogó mélyeket.
Jó minőségű keverőpultról vélemények is érdekelnének. Ebből 12-16 csatorna kell.
CDG file-t próbáltál már lejátszani a Pa3x-el? Tök jó a grafikája...
Apelláta!
Velem, most először fordult elő, hogy úgy vettem meg a korgot, hogy nem próbáltam ki! Persze tudtam mit veszek! Lásd a táblázatom, és az eddigi korgos tapasztalataim stb. Tisztába voltam a lehetőségeivel, némileg a hangjával is, demók bemutató vidik youtube felvételek alapján! Ezen kívül kollégák véleménye is segített! Néztem én az audyát! Sok mindenben jobb hangszer, de legalább annyi buta hibát is tudnék ahhoz is felsorolni! A T4 mellett is sok minden szólt! A kinézet, műanyag hatás és a 76 billentő hiánya + nekem a túl hifis effekt véghangzása miatt kikerült a kalapból!
Mindenképp próbáld ki, de pa80 után csak azt mondhatom őszintén, hogy nagy minőségi váltást csinálsz! /Mind hangzás és szolgáltatás tekintetében!/ Ráadásul egy olyan "vasad" lesz ami elég megbízható kategória! Amennyiben személyesen próbálnád ki, keress bátran, Borsod megyében lakom!
Okamoto78!
Józsihome és Asterix tökéletesen egészítette ki! Egy ilyen hangszer már látványra is komolyabb benyomást kelt! A toló potik tökéletesen segítik a munkádat akár szerkesztésnél vagy élő játéknál!/Ráadásul címezhető így bármely paraméterhez segítség!
Fantom táp csak pa2 pa3-ban van!
A motoros kijelzőt én inkább "minuszolom", mint egy plusz hiba forrás, viszont manuálisan is állítható ha "gigszer" van! Ellenben jó ha olyan helyen zenél vele az ember, nem tükröződik!
A 76 billentyű meg majd megtapasztalod mennyivel másabb játékérzést ad, mint a pa800 esetében...
Józsihome: A táblázatot még akkor csináltam, mikor pa1 után kacsingattam, azóta igyekszem folyamatosan folytatni,nem is igazán találtam hasonló összehasonlító táblázatot!
Axterix a számok:
Hafanana del ritmo_Monkey cicus
Michael Buble - Sway
Vonda Shepard - Every breath you take
Qgli Yamaha ládáit ne is említsük egy szinten! Az már jó pár éve megbukott nálam egymás melletti teszteken, mikor én is Garryre váltottam annak a Yamahának a 15" változatáról!
Full Aktív rendszerre pont azért váltottam -bár nekem is 2 digi végfok+rendszer procis megoldás volt- mert súlyban szerettem volna még összébb menni Leginkább a rackemet illetően! 35kg volt... Tartalékolás végül is megvolt a rendszeremben hisz 2 végfok volt!!!! A lite topjaim sem voltak nagyon nehezek a maguk 9kg-al,a sub 15-17kg volt! Ez az aktív cucc egy könnyen mozdítható elfogadható hangminőségű mobil eszköz!7,7kg,top /350+180W Biamp/ 17kg sub /700watt/ A méretekről megy annyit, már írtam korábban a komplett felszerelésem állványostul, pa1-el, fényestül,kontroll ládástól befért egy Suzuki splasbe...
Néztük össze qsc K10-el! Nagyon nagy a hangzásban a hasonlóság bizonyos tekintetben! K12-es 4 buliban hallottam a kollégámét! Svájcba, hogy zenéltünk akkora termet beszólt, hogy nem akartuk elhinni! És úgy, hogy nem kellett koppon járatni!...Pedig 350jegy volt eladva...Lásd itt a képeket! Ilyen nagy teremben már az én topjaim hangnyomásban kevesek lettek volna! 8"tól nem is várható el 12"-es hangnyomás! Subbal kiegészítve viszont kellően megtud szólalni! /Aki volt a hangfoglaláson hallhatta a Korg standos bemutatók alkalmával a komplett cuccot! A másik, hogy én már nem erre mentem rá! Hangminőségre! Beltéren elég, legfeljebb 4 ládát viszek, de nem mindegy hány kg mozgatok, és mennyi helyet foglal az autóban! Hangban már a készítője is elismerte ez a 8" szól a legjobban egybe, meg a 15" változat! 10"est nem is erőltetik majd, 12" is másabb! nem rossz de másabb! És így van ez sok ládánál!
A k10 szerintem megint az a láda ami picit jobb hangképpel van mint a k12"es! De ezek mind olyan dolgok, hogy mindenkinek másra van "rá állva" a füle!
Nem tudok aktív falat mondani, mert mindegyikünk a passzív rendszerét cserélte volna aktívra. Nekem a Valkó ládáim voltak még a digit végfokokkal, Qgli-nak Yamaha falai voltak, a kövesdi zenekarnak pedig Peavey Impulse falai digit végfokkal. Ők meg is vettékk a QSC-t egy művelődési házi bemutató alapján, ahol nagyon jól megszólalt, csak amikor utána odatették a saját faluk mellé, akkor jött a hideg zuhany. Mondjuk az egyik srác hangszerboltos, így könnyen tudta árulni.
Nekem eddig csak JBL PRX535-ös hangfalam volt, kivéve a kis aktív kontrollt, de az kicsi. Egy biztos, hogy a JBL-t simán veri. Abból egyikünk sem tudott szép hangképet kihozni, pedig próbálták egy páran bűvölni. Akkor még egy Yamaha keverőm volt.
Egyben kérném is a kollégákat, hogy aki aktív rendszert használ, az legyen szíves pontos tipus megjelöléssel véleményt írni, mert én is afelé kacsintgatok. Bár minőségben megy vagyok elégedve a cuccommal, de 4 hangfal, keverőerősítő reggel felé már nehézkes, de főleg az a baj, hogy a keverőerősítőből csak 1 van, ha az "meghalna" buli közben, bár még sosem volt hasonló esetem, akkor nem tudnék semmihez kezdeni, míg aktív fal csak nem megy egyszerre 2 tönkre.
Az interneten találtam egy olcsó falat, ami a technikai adatai alapján jónak tűnik (de azon adatok alapján a JBL is jó volt): ELECTRO-VOICE LIVE-X ELX115P.
Akkor az előadót nevezd már meg és rákeresek.
Az SD-1-nek az összes kísérete harmatosan van felépítve, mert átlagosan kb 5 hangszer szól benne, nincs benne pilinszka, csilingelés, mint a többi hangszerben, ezért azokhoz képest száraz, viszont leginkább hasonlít egy élő zenekar produkciójához. A vokálja tényleg meg sem közelíti a Pa1x-et, a kezelhetőségéről nem is beszélve. Itt még az Audya is csak a fasorban van.
Viszont én a Pa800 és a Pa2x között nem a billentyűzetet emelném ki, hanem a sliderek hiányát a Pa800-on. A sliderekkel nagyon jó dolgozni, ez a Pa sorozat legnagyobb újítása, ezt így egyik másik hangszer sem tudja. És azért egy Pa2x-et feltenni a billentyűállványra, megy egy Pa800-at azért klasszis különbség kinézetre, mégha megszólalásban nincs is különbség.
76 bill, tolópotik, mínusz belső erősítő (már ha ez mínusz), motorosan dönthető kijelző, sokkal jobb kivitel. Nem annyira "műanyag", mint a PA800. Egyébként tudtommal minden másban azonos belül. Talán még fantomtáp csak a PA2XPRO-ban van a leírások szerint, de ezt nem tudom biztosan. Valószínűleg mindkettőt Olaszországban kezdték gyártani annak idején.
Látom már gyarapszik a Pa3 után vágyók tábora. Én már a neten lévő szinte összes videót végignéztem róla, illetve próbáltam minél több vele kapcsolatos oldalt felkutatni. Tudom, hogy táv információk alapján nem szabad hangszert venni, és nem is szoktam, ezért ki is fogom még vásárlás előtt személyesen is próbálni. De egy egy-két órás helyszíni vallatás alkalmával sem tud az ember mindent kipróbálni, ráadásul nem biztos, hogy az eladó mindenben őszinte választ fog adni. Vagy azért mert nem tudja, vagy nem áll érdekében. Sajnos már tapasztaltam ilyet, nem is egyszer.
Az előzőekért és azért, mivel valószínűleg többünket is érdekelhet, hiánypótló információként szívesen venném ha a fórumon lévő Pa3 tulajdonosok megírnák őszinte, nem elfogult pozitív- és negatív tapasztalataikat a hangszerről. Elsőként ez lenne a kérésem, aztán majd még bombáznám a válaszadókat további kérdésekkel is.
Előre is köszönöm.
itt válaszolok a roland helyett!
Azért a QSC nem rossz hangfal!
Valóban sokszor nincs köszönő viszonyban sem az ár...
Mondj még aktív falat ami lenyomja a QSC-t Ár/minőség/szolgáltatás/teljesítmény tekintetében? Hallgattam néztem pár falat! Nehéz találni! Most a hangfoglaláson is csemegézett az ember! Meyer, Nexo, Kv2 kategóriában még igen! dB és Rcf vonalon is már jóval drágább falak amik valóban jól szólnak! Csak árban már más a helyzet! A Yamaha DSR szériát sajnos nem hozták ki, pedig arra kíváncsi lettem volna!
A netről szedtem le, megtalálod a google alapján Te is ezt a 3-at! Én nem hagytam meg a netbookomon !Az asztalin megmaradt volna!
Azért azt se felejtsük el az SD1 akkor nem ennyi volt..Hanem eljárt felette az idő ár tekintetében... AZ más kérdés, sok mindenben megállja a helyét, 1-2 hangszín lásd saxi harmonika jó, dobjai baszus jó! De nekem volt több kísérete ami harmatosan volt felépítve! Az ének része pedig akkor is alul maradt a pa1nek, mert majdnem úgy volt azt veszek...
Szét kell nézni, de a legnagyobb baj, ha találsz is kereskedőt, hogy alig van az országban db ami azonnal elvihető! 76-ból nincs...Talán decemberre ígérik!
Pa táblázatom a segítségedre lehet... Én azt mondom a billentyűzeten kívül jobbára semmit nem nyersz! Pa3 lenne a váltás, funkciók hangzás szolgáltatás terén, ahol pénz értéket találsz!
sziasztok!
Tibi,megvettem a cuccokat a vinyóhoz,szívás van.50 pin-es a szintiben lévő csati,és nem találok a neten ilyen átalakítót.(50 pin ideről sf-re),Van valami ötlete valakinek?
Igazad lehet. Korábbi fórumos hozzászólások alapján minőségben az általam említett Yami után és az összes többi előtt lehetnek minőségben az elérhető árú Priviák. Ez tehát nem saját vélemény. Amúgy nagyon szimpatikus, hogy a Casio teljesen jól használható és megfelelő minőségű termékekkel próbálja legyőzni önmaga hagyományosan negatív arculatát. Sok stratégiai döntés, energia és pénz lehet benne. És már sok éve fejlesztenek... A Priviákba annak idején majdnem beleszerettem, de többek szerint (fórum, zongoratanár) azért jobb döntés volt végül a Yamaha.
VA7-et azért nem számítok be mert nincs szükségem arranger szintire és visszafelé nem is lépnék. Talán szóba jöhetne egy PA2 és arra dobnék de azt meg még mindig irreálisan drága.:(
Nem próbáltam végig ezeket, de az az érzésem, hogy egy használt DGX-620 vagy 630 jobb választás lenne. Ezek szinte mindig szobai hangszerek, aligha vannak széthajtva. És azért a gyerkőcök is élvezik, hogy hegedű vagy gitár is tud szólni. A mennydörgésről, röhögésről, tapsról, madárcsicsergésről nem is beszélve. A Yami ebből a szempontból hibrid hangszer, tehát nem csak zongora, hanem - korlátozott tudású - kísérőautomatikás szintetizátor is. Szekvenszerrel mellesleg, tehát fel lehet venni a gyakorolt darabot - nem utolsó dolog. A Thomannban vannak hasonló funkciók, de 20 hangszer és 20 stílus helyett a Yami sokkal többet tud.
Ha már itt tartunk: egy „sima” elektromos zongorához kell még állvány is, mondjuk egy tízes legalább – mert ugye egy kalapácsmechanikás, többnyire 88 bilus hangszert szerencsétlen dolog lenne egy 6e forintos „X” állványra rátenni. („Z” állvány stabilabb már.) Az általam itt jutalékmentesen reklámozott DGX-ek saját fa állvánnyal rendelkeznek, ami teljesen stabil, és jól is mutat a szobában. Magassága persze nem állítható, de nem volt vele gondunk, már ami a helyes testtartás beállítását illeti. A Thomannhoz is van hasonló, de az is majdnem 10e pluszt jelent. Elfogult lehetek, ez volt az első rendes hangszerünk itthon
Bocs a késői válaszért, de már nem gondoltam, hogy kapok még info-t. Köszönöm, hogy megosztottad a tapasztalataidat.
Azt hiszem, hogy legelőször beszélek az zenetanárral, hogy milyen oktatási lehetőségek vannak.
A gyerkőc is kipróbálja a dolgot és ha tetszik és megy is neki, akkor természetesen hajlandó vagyok nagyobb mértékben is beruházni.
Sziasztok.Hát teljesen elbűvöl ez a korg pa 500.olyan hangzást kicsaltam belőle hogy sok zenész kolléga csak tátott szájal hallgatta.Pedig nem rossz hangszerük van nekik (va7,g70,tyros3)de a korgot nem veri egyik sem ezt ők is kezdik belátni.Én valahol nem bántam meg hogy át tértem Rolandról Korgra.Pityu hidd el elviszik a hangszered lehet nem is soká mert a zenészcimbi nagyon beleszeretett a korgba.De szerintem va 7-et nem számolsz bele?de ez csak kérdés.
Szép időt töltött ki nálad! Egy igazi korg felhasználó lehetsz! Az asszony meggyőzéséről ne beszéljünk, mert nekem is ez ment a nehezebben, hogy a kasszát megterhelem... De belátta az "ész" érveket:)
Jöhetnek a kérdések! 3,5 év Pa80 4,5 közel 5 év pa1xpro használat után csak találunk valami megoldást és használható válaszokat!De van itt még más felhasználó is, van aki csak olvas, szóval lesz válasz!
Üdv: zeneboy
200kiló jó ár egy makulátlan bulit nem látott gépért!
Akinek eladtam Pesten a hangszerem,/Egyébként árulja, mert rájött nem használja ki és visszavált pa500-ra... /ő gondolkozott e hetet, 1 hét alatt feltette és el is vitték a Balcsira valahová.. Pedig az övé nem volt makulátlan, láttam igaz 200be ment az is!
Szóval hajrá..hirdetni hirdetni!
Megvenném Én de elsősorban a pa500-at is szerettem volna beszámíttatni.. :(
De a kollégát csak a kp érdekli azt pedig egy Yamaha MOX-ra "tartogatom" :)
Ha sikerülne eladnom a Pa-t akkor meg is venném de úgy látszik manapság nem nagyon kapkodnak a pa-ért.
Engedd meg, hogy had válaszoljam meg saját magadnak a probléma megoldását.
Tehát, mikor az előző hozzászólásomban szemléltetni akartam, hogy mik jelennek meg a szövegmezőben mikor az adott smile-ra rákattintok, akkor ott a szöveg elküldése előtt két kettőspont között az adott smile kódja jelent csak meg. Ezt nem értettem. Viszont miután elküldtem a szöveget, akkor tapasztaltam, hogy küldés után már megjelenik a rendes ikon. Juhhújjjj!!!! Remélem nem égettem le nagyon magamat.
Én szégyellném a legjobban magam, ha már az "Ikon" link észrevétele is gondot okozna. Sajnos mikor rákattintok és megnyílik, ott a különböző smile-kra kattintva az alábbiakat jeleníti meg a szövegmezőben: , , Itt most három különbözőt próbáltam beszúrni, de ezek lettek.
Lehet, hogy csak valami számotokra egyszerű megoldás felett siklok el, de nekem akkor sem jön össze.
Amúgy nem nagyon bosszankodok miatta, legfeljebb maradok ennél: :)
Mivel a Pa-80-asom már 10 éves, kacsingatok nagyon a Pa3X felé. A múlt hétvégén is úgy jártam, hogy buli közben kétszer elment az egyik oldal a szinti kimenő jelének, majd megmozgatva a kimenő jelkábelét, visszajött. Aztán vasárnap szétszedtem a hangszert, és tapasztaltam, hogy a nyákra ültetett jack aljzat négy lábából kettőnek a forrasztása elengedett. Műszerész vénámat elővéve megforrasztottam. Ezen felül kitakarítottam belőle egy fél marék konfettit (a halálom a bulikban) illetve a Magyarországon élő rovarpark teljes tárházát.
Sajnos 10 év után már hatványozottan nő az esélye a meghibásodásnak egy elektronikai cuccban. Ezen felül én nagyon meg vagyok elégedve vele, de mivel elég kellemetlen pillanatokat tud okozni ha buli közben bekrepál valami, ezért elkerülhetetlen a váltás. Na meg azért vágyom is az új és jobb iránt.
Ha minden a terveim szerint alakul, decemberben össze jön rá a pénz. Ez már 50% siker, a másik 50% az asszony meggyőzése.
Ha nem gond, már összegyúlt pár kérdés a fejemben Asterix és Zeneboy kollégák felé, de most mennem kell a gyereket rendezni.
Addig is üdv.: Api
Józsihome!
Mindkét tipped telitalálat. Most már legalább tudom. És nekem is Chrome van.
Már csak azt nem értem, hogy smile-kat miért nem tudok beilleszteni. Mindig két kettőspont közé egy sorszámot, vagy egyéb karaktereket tesz be. Bár megvagyok nélküle is, de ha valaki tudja a megoldást?
Köszi az érdeklődést Imádom. Egyelőre főleg zenekari (amatőr, rock) dolgokat rakom össze. Ez patchek keresgélését és combikba való összeszervezését jelenti, hogy minden a helyén legyen. Nagyon jó a split/layer technika szabadsága a PA50 egyetlen split pontjához képest. Néha kevés az 5 oktáv, ha túl sok féle hangot szeretnék a kezem alatt tartani egyszerre (jó volna valami STS jellegű váltási lehetőség combi-n belül). Szuper hangok persze. Nem bántam meg a cserét, de Waldorfot is megtartottam volna, ha lehet. Hangkarakterében a Karma szintihangjai egyébként közelebb állnak hozzám, mint a Waldorf modern, de nekem kicsit agresszív hangja. Új tulajdonosa viszont épp ezért boldog vele. (Aki egy igen érdekes, SID Rip Alliance nevű formáció billentyűse. A zenekar remek, de csak annak érdemes rákeresni, aki az alternatív, elvontabb rockot kedveli )
Még valami: pozitív csalódás a Karma kezelhetősége. Nem hiányzik a touch screen és nagyon praktikus a kontextfüggő menürendszere.
A kilépés viszont valós tény, múltkor is pont így jártam, azóta ha "sokat" pofázok mielőtt elküldeném végzek egy másolást és úgy küldöm, így ha ki is lépett elég csak újra beilleszteni a szöveget és újra elküldeni.
Tippek saját tapasztalatok alapján hozzászólás írásához:
(1) Hosszabb szövegeket érdemes wordben vagy bármi másban megírni, mert kiléphet közben a fórum vagy hasonló történhet és elveszhet a beírt szöveg
(2) Hozzászólás feladása után az aktuális lapot/fület rögtön be kell csukni a böngészőben és új lapon folytatni a fórumozást. Különben frissítéskor (F5) újra és újra feladja ugyanazt a postot a fórumba. Te is így jártál most . Böngészőfüggő is lehet (nálam Chrome van).
03:49-nél valami gixer történt, akadozik a midi, egyébként abszolut "meleg", hogy a szavaiddal éljek, nekem tetszett kicsit sok talán a zongi hangerőben egy picit elnyomja a többi hangszert, összességében mégis jó volt hallgatni!! :)
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Fazsi!
Szörfözgettem egy kicsit a neten és a legolcsóbb kalapácsmechanikás digitális zongora amit találtam, egy Thoman SP-5100-as típus. Nem egy világ márka, de kalapácsos, és 110 000 Ft. Vagy van még az Idean MLP-3000GH, ami 120 000 Ft, de ez már szekrényes kivitelű és három pedálos. Viszont ez kifutó típus, de még valahol kapható.
Kíváncsi vagyok, hogy milyen döntésre jutottál.
Üdv.:Api
Sziasztok!
Bár már három éve olvasója vagyok a fórumnak, új tagként mindenkit üdvözlök!
Részletesebb bemutatkozásom a nevemre kattintva megtalálható.
Kedves Fazsi!
Én is 6 éves koromban kezdtem zongorát tanulni egy Petrof pianínón. Majd három év múlva szüleimtől kaptam egy Casio CT-640-es szintit. (még Bécsből) Innentől kezdődtek a gondok.
Ugyan is a szinti billentése annyira elkényelmesíti az ember ujjait, hogy egy fél óra játék után mikor oda ültem a zongorához, teljesen lemerevedtek. Mintha a zongorabillentyűk betonból lettek volna. Ez kibukott a zongoratanárom előtt is, ezért megígértette velem, hogy azokon a napokon, mikor zongoraórám van, nem nyúlok a szintihez. Ezért általában csak hétvégenként vettem elő.
A pianínót már 20 éve eladtuk, azóta csak szintizek, de ha néha hozzá férek egy zongorához, csak csodálkozom, hogy milyen bénán futnak rajta az ujjaim.
Ezt azért írtam le, mert én személyesen megtapasztaltam azt, hogy bár többszörösébe kerül egy digitális-, vagy akusztikus zongora, mint amennyit tudsz/akarsz rászánni, de kalapácsmechanikás billentyűzet nélkül nem lehet zongorázni tanulni. A súlyozott billentyűzet sem elegendő. Bár mennyire is szomorú, ezt el kell fogadni és hidd el, hogy csak feleslegesen kidobott pénz lenne egy szintit venni. Ha csak nem szintetizátorra iratod a gyerkőcödet. Nálunk a zeneiskolában pár éve van ilyen szak is. Itt nem klasszikus darabokat, hanem "könnyű" zenét oktatnak, és megtanítják a kíséretautomatika használatát.
Üdv.!
Köszönöm szépen a tanácsokat, mindenképpen megfontolom a dolgot. Nálunk a városi zeneiskolában több olyan diák is jár zongoraórára, akinek nincs otthon. Így gondolom nem hajtanának el bennünket.
Megnézem az általad javasolt szintiket, még egyszer köszönöm a tanácsokat és tippeket.
A jelzett két PSR egyébként belül azonos tudtommal. Alapvetően a hobby kategória alsó fele. De nem a legalja, mert az az áruházi noname meg Casio - ezeket tilos megvenni (ez ugye nem minden Casiora vonatkozott feltétlenül). Azért legalább a nem kalapácsmechanikás Yamaha DGX-eket kellene megcélozni ahhoz, hogy igazán hangszerről beszéljünk, azok már egész jók lehetnek az adott árkategóriában. 100 körül akár már kalapácsos DGX-620-at is ki lehet fogni, ahogy belenéztem a hirdetésekbe. Hasznos tanácsok még itt, alul: http://www.syncopa.hu/Digizong/digizong.htm
Szia Zsolti!
Tényleg nagyon régen beszélgettünk, egy évnél biztosan régebben. A fórumot sem olvastam 2 hete, kint voltam a nejemmel Sartin.
Gratulálok az új hangszeredhez, leld benne sok örömöd.
Türelmes leszek De nagyon nem biztatnálak. Szintin zenélni tanulni lehet, de zongorázni tanulni nem nagyon. Az is kérdés, hogy valóban jó zongoratanárt találsz-e, aki elvállalja. Szolfézs alapokra, billentyűk megismerésére bármi jó lehet, de az ugye nem zongorázás. Zeneiskolák többnyire szóba sem állnak akusztikus zongora nélküli szülőkkel. Minket úgy hajtottak el a kalapácsmechanikás elektromos zongoránkkal, hogy azóta is haragszom arra a bagázsra (a türelmetlenségük és a kategórikus "nem" miatt, miközben miért lenne jobb egy szétzuhant, örökké hamis, rossz mechanikájú pianínó, mint egy új, kalapácsmechanikás yami DGX zongora?)
A 30-40 ezres szinti a padláson fog kikötni előbb utóbb. 100 alatt egyébként eddig benyomásaim szerint inkább Yamahát érdemes nézni, mást inkább ne. Abszolút minimum lehet pl. a PSR323-423. Mindenképp használtan érdemes, mert nem lesz hosszú távú beruházás – vagy cseréled jobbra, vagy simán eladod 1 év múlva legkésőbb.
Még valami: lehetne foglalkozni ténylegesen gyermekkori szintetizátor oktatással és használattal, de kevesen próbálkoztak csak vele, még kevesebb sikerrel. De ehhez is drágább hangszerek és modernebb felfogású zenepedagógusok kellenének. Meg a könnyűzene beemelése a zeneoktatásba… na messzire kerültünk.
Új vagyok ebben a topicban, úgyhogy legyetek türelmesebbek velem.
Kislányomat szeretném zongorázni taníttatni. (6éves most) Ehhez keresnék valamilyen szintit olyan 30-40eFt-ig. Új és használt is szóba jöhet. Tudom, hogy ez elég alacsony ár, de egyenlőre nem szeretnék többet beletenni, csak majd ha tetszik neki a dolog.
Nem feltétlen KORG márkában gondolkodom.
Elsősorban neki otthoni gyakorlás célra, illetve, én is szeretnék ismerkedni a billentyűs hangszerekkel.
Elég laikus vagyok ezen a téren. Ami eddig feltűnt, hogy a billentyűméretek eltérnek. Pl. láttam zongora stílusú billentyűt és láttam normál méretű billentyűt. Ha zongorázni tanul, akkor indokolt az előbbi vagy nincs nagyobb jelentősége?
Illetve milyen paramétereket érdemes figyelembe venni a választásnál?
amúgy javaslom kölce "kollégának"keressen egy hozzáértő embert lakóhelye közelében.
Ajánlanék tőle 1 KM re lakó kiváló szakembert midiket kaphatsz tőle is!
Szerintem kiváló zenéket csinál korg ra is!Egy baja van................. nem ingyen de hát a mai világban mit kapsz ingyen??!!
Az az igazság, hogy ha néha valaki kér valamit mert nagyon sürgős az OK! Még segítünk is neki!
De Kölce barátunk rendszeresen hónapok óta listát ír mikor mire volna szüksége.....
És nem csak ebben a topikban.....
Semmi gond, de gondolj bele: Lassan egy egész hétre való repertoárt gyűjt be innen a fórumról, munka nélkül...
Szerinted ez tisztességes?
a kottaolvasásról meg annyit: Én sem blattolok csont nélkül, de szerinted mi alapján lehet elkészíteni egy tisztességes midit, Vagy a kotta vagy a füled....
hálistennek még jó a szemem és a fülem is.
Legközelebb ha valaki küld valamit Kölce nevü fórumtársunknak kérem, hogy rakja tele a nótát korommal.....
Üdv:zörejgyáros
zörejgyáros!
még egy javaslat a kunyeráloknak!
KOTTA tanuld meg élőbe!
Ha a kotta rovásírásnak tűnik akkor cd lejátszó lókotta meg a fülecskéd.esetleg csináld meg a midit te magad.Pa 50ben van seqvencer talán kettő is
Amúgy olyan számokat kérsz ami pár akkordal játszható!
Előre elnézést akit sértettem de..........
Sziasztok!
Olyan profi szakembert keresek aki Korg X5D-ben kicserélné a mikrokapcsolókat, természetesen nem túl drágán.Szolnok-Budapest vonalon előnyben.Szívesen veszem ha javasoltok valakit.Gondolom van akinek van már ilyesmiben tapasztalata.
Előre is köszi!
Km, kezdődik megint.. gyerekek, erre találták ki a privát levelezést vagy mi fene..
Vagy más volt a célod a "beszólással" netán...? Csak mert a yamis fórumba is vannak egész érdekes kérések néha és még sem megy át innen senki, hogy "jómódra" tanítsa, max. hogy segítsen..
Szia Kölce!!!
Mondd mi lenne ha egyszer zsebbe is nyúlnál és jogtisztán vásárolnál SMF dalokat?
Kezd mindenkinek tele lenni a hócipője azzal amit itt művelsz hétről-hétre!
Ráadásul pénzt keresel vele,ami ugye szép és jó dolog...
Közben pedig a dalok gyártóit károsítod meg ami nem szép és nem jó!
Üdvözlettel: zörejgyáros
Na voltam ma én is a Hangfoglaláson!!
Egyet kell értenem sok mindenben!
MA 2x is hallottam a Kronos-t ! Bemutatót is látványos volt, és annak még jobban örültem, hogy a kis aktív rendszerem-amiről szóltak- egész pofásan megszólaltatta a bemutatókat Ez nem öndicséret, hanem a tömegben mondták jó páran a 4 bemutató alatt amíg ott voltam! Visszatérve! A Kronos valóban jó! SZép is...
Pityu! Ne hasonlítsuk össze a pa3-at és a Kronos! Nem egy kaptafán készül nem egy felhasználó célcsoport számára!
Pa-at már megvettem, így ezen a kérdésen én már túl vagyok! Tegnap az első bulim is megvolt vele 2-3 órás kis rendezvény! Egy dolgot mondhatok! Ha ez a hangszer be lesz állítva-ami nem most lesz- akkor nagyon odaver hangzásban sok mindennek! A Dob szekció nagyon jól szerkeszthető, jók az új dobszetek, és az ambience dobsémával olyan hangzást csinálsz amilyet szeretnél! Jók az új basszusok, vonósok, gitárok tekintetében is sokat fejlődött! Sokkal realisztikusabb akár akusztikus, akár szóló gitár esetében! A vonósok akár a hegedű is több élettel tömörséggel van tele! De sorolhatnám az új szájharmánikát, clarinétot, 1-2 saxit trombitát, pánsípot, miben is javúlt hangszínek terén! Természetesen nem kihagyva a digi zongikat SV1 stb... A Grand zongorája viszont nekem csalódás...ízlés kérdése...
A billentyűzete nem katasztrófa, de nem én állítom egyedül, hogy a pa1 magasra tette a mércét..Sőt valahol az I30 kezdte... A vokálja fantasztikusan jó, egyedül az effekt rész áll gyenge lábakon! Szoftveresen még jön javítás az ének részéhez is, mert többen jeleztük van hiba!
AZ összegen meg azért nem érdemes rágódni, mert ez munkaeszköz, -legalábbis inkább- mint szoba hobby hangszer! Innentől fogva mindenki ki tudja számolni számára mennyire "rentábilis" kb. 5 év időtartamban...
De, hogy magamat megcáfoljam! Érdemes volt kiadni, mert hangzásban most akkora a váltás , mint amikor pa80ról váltottam pa1-re...
Sziasztok
Karesz, én már két hangszert alakítottam át CF kártyásra. Kell hozzá egy 2,5"IDE/CF adapter és egy CF kártya. A mostani Pa80-ba is ez van, 4GB-os kártyával. Az átalakító talán 690Ft volt postával (vatera), a CF kártya 3ezer párszáz a 4Gigás. Az a tapasztalat, hogy a régebbi 128-as kártyákkal nem működik, kettőt is próbáltam. Az 1Gigással már tökéletes. Talán a sebesség miatt.
Biztos, hogy a midi csatorna beállítás és a sysex fogadás jól van beállítva?
Több hangszerrel is nagyon kevés gondom volt még a midin keresztüli feltöltéssel - eltekintve a kötelező tanulási folyamat buktatóit
Persze, már töltöm is fel egy letöltő oldalra, email-en keresztül marha lassú a feltöltés. Egyébként nem hinném, hogy a hivatalos oldalon sérült lenne a driver de persze ki tudja..? :)
Na fel is ért: parancsolj Tömörítsd ki természetesen mielőtt használod!
Sziasztok.Pityu0718 lenne egy kérésem.Mivel én nem kaptam cd-t a korg pa 500-hoz,elküldenéd nekem emailon?Valószinű azért nem fogadja a gép a pc-ről a midit mert sérült a korg.com-ról letöltött file.Nagyon hálás lennék érte.attika76@citromail.hu