Üdv Steriles!
X5D-m kétszer is volt az évek során. Természetesen szinte minden eddig emlegetett funkciónak megfelel az X5D is. A COMBI-k 8 Split illetve Layer zónából állhatnak, tehát abszolút képes fedni az élő zenés igényeket. Amiben más, az értelem szerűen a korábbi hangmotor, mert neki még ún. AI2 van.
Ez elméletben nagyjából azt jelenti, hogy néhány akusztikus hangszín nem annyira élethű mint az újabbakban és a zongora is egy kicsit műanyagosabb zöngéjű.
A gyakorlatban viszont ennyire nem egyértelmű a dolog. A már emlegetett X50 HI motort tartalmaz, az M50 EDS motort, a MicroStation pedig EDS-i motort… Egy időben alkalmam nyílott egymás mellett meghallgatni mindhárom szintézist (AI2, HI és EDS-i), és teljesen változatos volt az eredmény… volt olyan hangszín, ami az AI2-ben még jobban is tetszett. Néhányan esküsznek, hogy a régi Korgoknak jobbak voltak az alkatrészeik, jobb volt a DA átalakítás és az újak, főleg az olcsóbb kategóriában túl sterilen és műanyagon szólnak. Lehet benne valami, mert az X5D nekem is valahogy jobban élő, lélegző hangszer volt.
A szolgáltatásokban viszont hatalmas a különbség. Eleve az X5D idejében még nem volt az appreggió elterjedve, ahogy a Filter Cutof és Resonance potik sem voltak kézenfekvőek… sőt az X5D-n valójában semilyen kontroller nincsen. Az effektprocija csak a 2 Master effektet tartalmazta, Insert effektet még nem adtak hozzá. Viszont az X5D mindkét Master effektjén lehet két különböző Reverb effekt… ezt például még az új MicroStation, de még a KROSS sem tudja!!! Persze a KROSS-ban és a MicroStationban ott van még egy csomó Insert effekt, de egyikbe sem lehet Reverbet behívni, csakis a MASTER FX2-be. Aztán az X5D szeriának még egész más Multisample készlete volt… más jellegű presetkészletet eredményezve, ami lehet elcsépelt is ma már, ugyanakkor sokan sírják vissza (velem együtt). Az új Korg szintikben bejött Dual Arpeggiator megjelenésével, ellepték a hangszereket az értelmetlennél értelmetlenebb techno-s bugyutaságokat tartalmazó preset készletek, amelyekkel nálam legalábbis egyáltalán nem lehet eladni egy hangszert… ilyen tekintetben mindenki visszasírja a régi Korg preseteket, amikben Arp nélkül készítettek gyönyörű szintikölteményeket.
Ami még a szolgáltatásokat illeti, az X5D idejében még WIN 98 futott a számítógépeken, így csak egy Standalone editor van hozzá, ami lehet hogy XP alatt már nem is megy, de WIN7 alatt már tuti nem. Pedig az X5D-ről már nem olyan egyszerű lementeni az adatokat, ugyanis vagy az Editorral tudod letölteni, vagy System Exclusive (syx) üzenetként leküldöd az aktuális DAW progidba. Egyébként ez sem ördöngősség, mert én speciel a mai napig élek ezzel a módszerrel, mert van editor nélküli hangszerem, de azért mégis, manapság magasabbak az elvárások… ahogy például az új KORG-ok SD kártyára is mentenek, de VST editorral is rendelkeznek full DAW támogatással.
Összegezve: alapvetően teljesen alkalmas az X5D is a célnak, 8 Zónás COMBI-k szintén rendelkezésre állnak és a Global Key transpose is. A hangját meg kell hallgatni, a szolgáltatásokat pedig mérlegelni. Viszont a 60 ezer Ft körüli használt átlagár is sokat nyom a latban feléje.
Tisztelt korgcsa!
Lenne egy merész kérdésem :) :
Esetleg a X5D nem felel meg az előzőekben felvázolt igényeimnek szerinted? Csak mert az valóban olcsóbb kategória de sajnos egyáltalán nem ismerem a hangszert és a youtuben se találtam róla értelmes bemutatóvideót..
Szia! Milyen hangszer az az X50D a leírásodban?
Eddig csak X50-et, és X5D-t ismertem.
A korg microstationt mennyiért adod?
Köszi! berki.csaba.attila@gmail.com
Vigyázz ezekkel az árakkal, a TR-t sokszor túlárazzák. Ha ilyen minimális a különbség, akkor egyértelműen az M50 a nyerő. De ha ilyen kicsi árréssel találkozol, akkor vagy a TR van túlárazva, vagy az M50 alul :) Azt is érdemes mérlegelned, hogy a TR-ben és az X50-ben csak 1, az M50-ben pedig 5 Insert effekt van (természetesen a 2 Master fölött). Ha neked kevés a 3 beépített effekt (2 master + 1 insert), akkor az M50-ben kell gondolkoznod. Ugyanakkor az M50 nem teszi lehetővé külső effekt használatát, a TR és az X50 viszont igen. Szóval ez is lehet szempont a választásnál, hogy mennyi belső effektre van szükséged egyidejűleg és hogy van-e szükséged valami egész más jellegű külső effektre. Nálam speciel a belső effektből max zengető, meg némi EQ vagy kompresszor kellett, ezt pedig lefedi a 3 belső effekt és részemről sokkal fontosabb volt, hogy legyen egy külön utam egy korrekt külső Leslie effekt számára.
A KORG X50 olyan Korg, aminek még a teljes hangkészlete átírható, tehát a teljes 384 darab COMBI átírható. És természetesen a Global Key Transpose is érvényes rá.
Amit Foris-úr írt, azt alá tudom támasztani. Baromi könnyű a hangszer. Ettől mondjuk a fogantyúk is rajta teljesen stabilak, nem kell attól tartani, hogy egyszer elfárad, mozgatása is komfortos és a hangkészlete is mindenre felkészíthető, ettől kényelmes, kompakt érzés az egész hangszer birtoklása. És igen, valóban már-már annyira könyű, hogy le lehet lökni az állványról. Nálam ez nem jelentett problémát, mert egyrészt nem zúzok annyira a színpadon, másrészt én ragasztottam csúszásgátló gumit a szintiállvány tetejére, így szinte csak az állvánnyal együtt lehetett (volna) lelökni a hangszert.
Én is egy baromira jó hangszernek tartom az X50-et, de azt hagy mondjam el vele kapcsolatban, hogy számomra az egyik előnye a legnagyobb hátránya. Ez pedig a súly. Nekem fel volt téve a második szintre, általában elég bohém vagyok fellépés közben és egy-egy futamnál majdnem lelöktem a hangszert azzal, ahogy hozzáértem.... Illetve csapnivalóan gyenge a billentyűzete, még szintetizátor viszonylatban is. Amúgy a hangja nagyon király!
Köszönöm a segítséged korgcsa! Látom ismered a Korgokat... Ahogy gyorsan feltérképeztem a piacot használtan 10-15 ezer forint különbséggel de nagyából egy árban van a TR és az M50. Ha ez a két típus között kellene, te melyiket választanád? Az X50 is szimpi bár koránt sem néz ki olyan komoly gépnek mint emezek :) . Az X50-nél mennyi ilyen COMBI összeállítást tudok elmenteni? Nála is működik a Global Transpose Key? Bocsi az amatőr kérdésekért csak tényleg nagyon új vagyok a Korg birodalomban.. Köszönöm a segítséged és türelmed.
A teljes setupodra és az igényekre nem látok rá. Jozsihome említett egy csomó zenei alappal összefüggésben álló dolgot is, nem tudom, hogy az nálad mennyire releváns, de ahogy az írásodból kivettem, nálad nem pálya a zenei alap MIDI-ből. És akkor így válaszolok.
Az én kedvenc Korg-om ilyen színpadi téren az X50 volt. Ezt azért tartom a legszerencsésebb hangszernek színpadra, mert olcsóbb mint az M50, nincs benne szekvenszer és a hozzá kapcsolódó dolgok, amik ha az ember nem használja, teljesen feleslegesen kavarnak a hangszer átláthatóságába. Ugyanakkor a hangja szinte teljesen hozza az M50 színvonalat. Ami a legfontosabb, hogy van neki sztereo AUX kimenete, azaz két plusz audio kimenete, amik szintén 6,3-as JACK-ek, tehát teljesen színpadi környezetbe illik. A plusz kimenet újabb lehetőségeket ad a hangszerelésre, két külön effekt utat, külön hangzást használhatunk… nálam speciel a főkimeneten ment a zongora, az AUX kimeneten pedig az orgona és mivel külön út, ezért oda rá tudtam tenni egy BOSS RT-20 Leslie pedát… még sok irányba el lehet ezzel a struktúrával ötletelni.
Ugyanezt tudja a Korg TR is, vagy Triton Le. Ezek is olcsóbbak, bár már szekvenszeresek, de ezekbe még sample RAM-ot is lehet tenni. Nem teljesen korlátlan a felhasználás módja, de azért ad az is lehetőségeket.
Szerintem hirtelen ez a kettő típus ami fedi ezt a vonalat árban és tudásban.
Írtad hogy ezek a Korgok tudják azt a GLOBAL Key Transpose dolgot.... Sajnos nem vagyok járatos a típusok között... Tudnál ajánlani még ilyen hangszert a Korg családból amelyik tudja ezeket a funkciókat amik nekem szükségesek és esetleg valamivel olcsobban is hozzá lehet jutnom mint egy M50-hez?
Ha nincs a szintinknek plusz kimenete hogy a zenei alap mellé metronómót külön küldjünk a dobosnak, azért vannak még lehetőségek.
Az egyik, ha a dobosnak szerzünk egy olcsó hangmodult, aminek az utolsó csatornájára beteszünk egy metronómnak alkalmas hangszínt és a szintinkről MIDI-n keresztül meghajtjuk… mondjuk a szinti szekvenszerében is az utolsó sáv mindig fixen metronóm, ami kifelé le van halkítva, de a MIDI kábelen keresztül megkapja a dobos a hangmoduljába. Ez esetben a metronómot fel kell játszanunk a zenei alapunk mellé… előnye, hogy lehet olyan jelzéseket, támpontokat is belejátszani, amiből a dobos tudja, hogy mikor jön kiállás, vagy refrén stb.
A másik, ha veszünk egy olcsó szekvenszert, aminek van saját metronómja és egyszerűen MIDI-n keresztül rászinkronizáljuk a szintire. Ez esetben még metronómot sem kell játszani az utolsó sávra, egyszerűen csak megkapja a szekvenszer az órajelet és kész. Sőt, ha jól kötjük össze, akkor a START-STOP üzeneteket is magától veszi ahogy a billentyűs elindítja a zenét. Előnye, hogy nem kell a dalokba semmit feljátszani és hogy a metronóm hang elég konkrét, éles, jól hallható.
Ha jól értem, olyat szeretnél elérni, hogy teszem azt fel van építve egy számhoz három különböző COMBI összeállításod splitekkel, layerekkel és ha esetleg más hangnemben kéne eljátszani mint ahogy fel van programozva, akkor azt pillanatok alatt át tudd állítani egy a COMBI-kon és ha az egyikről a másikra váltasz, akkor is maradjon azon a transzpo álláson és ne ugorjon vissza nullára.
Természetesen ha egy COMBI le van programozva, akkor ha átváltasz, akkor az egyes hangszínek összes transzpo állását is elviszi magával, amit főleg egy olyan COMBI esetében ami több hangszínt is tartalmaz igen macerás átállítani, műsor közben pedig esélytelen lenne.
DE! Ezeknek a KORG szintiknek, ahogy az M50-nek is a GLOBAL üzemmód első ablakában (BASIC SETUP) ott van a Key Transpose paraméter, amivel a hangszer egészét lehet a megfelelő mértékben eltranszponálni. Na, ennek a menüpontnak az elérése kb. 2 másodperc és amíg vissza nem állítod, addig a hangszer bármelyik PROGRAM, vagy COMBI hangszínével az eltranszponált hangnemben játszhatsz, bármire átválthatsz. Ennél egyszerűbb megoldást talán más hangszeren nem is láttam :D
Mivel komplett zenekarról van szó, ahol nem kell automatikus kíséretet hozni, alapból elvileg mindenképp jó az M50, hiszen remek zenekari hangszer, de... pár szempont árnyalhatja a képet. (1) Pl. vendéglátóban nem lehet akármikor szünetet tartani, jól jöhet egy-két szám, amit mondjuk egy énekessel lenyomsz stílus alapú kísérettel,amíg a többiek lazítanak egyet (2) ugyanilyen könnyítés, de mp3 vagy midi alap lejátszásával, (3) vannak olyan számok, amelyek eleve automatikus kísérettel keletkeztek, pl.fexem az ágyon vagy angyallány; ezt fel lehet programozni M50 arpeggiatorokkal is, de jóval könnyebb arrangerrel összehozni az ilyen kíséreteket (ilyenkor persze a dobos megy az automatikus kíséret után, ez nem könnyű persze, mivel adott árkategóriában nem tudsz külön takkot adni a dobos fülébe, mert nincs plusz kimenet ehhez), mondjuk én nem automatán játszottam a fexemet; (4) ha arrangert veszel, akkor esélyes olyan hangszerhez hozzájutni, amin stílusokkal és midikkel össze van rakva egy komplett vendéglátós műsor, akár több óra, ami mondjuk legalább felerészben egyezik a te reportoároddal, akkor már lehet, hogy ezeket a számokat a szóló hangszínek tekintetében készen megkapod, és csak módosítani kell, ha nem tetszik valami;(5) ugyanilyen felállásban kész midikkel tanulni is lehet a játszott szólamok kikapcsolásával, (6) népies-mulatós témákhoz kész hangszínek is jobban vannak az arrangerekben, mint a workstation szintiknél, ez nem biztos, csak így sejtem és így rémlik az emlékeimből - szóval sok szempont van. De az sem árt, ha tetszik az adott hangszer az egyéni ízlésed szerint.
igazad van ! Igazából én egy vendéglátószerű öttagú amatőr zenekarban billentyűzgetek. Kérdésem hogy szerintetek az ilyen muletós,slágeres,táncdalos...stb műfajba az M50 jó választás lehet? (hangszínek minősége,kezelhetőség...stb)
Hreskonettel egyetértve hozzátenném még, hogy a világ legjobb dolga számonként elmenteni a setupot. Annyi minden máshogy kell/lehet egyik és másik számban, a split pointtól kezdve az effektekig. Előfordul azért, hogy összevontan használok beállításokat, pl. ha csak alap hammond hangszín kell, bal kéz jobb kéz, de ez a ritkább.
Aha értem... akkor úgy tűnik hogy nótánként kell elmenteni a hangszerelést :( Az lett volna jó ha van mondjuk 10 hangszín a megfelelő layerrel és splittel és azt elmenteni... és függetlenül a transpose-tól bármilyen hangnembe szóljunk is elő lehetett volna hívni azt a tíz "felépített" hangszínt...
Hú! Nem biztos, hogy teljesen értem. A lényeg, hogy ha elmented a beállításodat azt akkor mindennel együtt teszi, tehát ha transzponálsz ha effektezed ha a potikra teszel funciót ha a joy-ra teszel teljesen mindegy az mind el lesz mentve és játék közben igen csak macerás lenne belenyúlni. Nálam van így egy-két szám, hogy megtanultam mondjuk "C"-ben de a zenekar meg "A"-ban játssza és nem volt kedvem fejben áttranszponálni, úgyhogy a combi mentést minden hangszínre -3 ra raktam de a következő szám már azonos volt így amikor léptem a számra természetesen a combival együtt a transpose is ugrott 0-ra!
Köszi! Nagyszerű. Légyszi azt nézd már még meg,hogy mikor elment egy ilyen hangszerelést,akkor a mentésnél rögzíti e a tarnspose-t. Mert nekem olyan kellene,hogy csak a hangszínt (layerezve+split) mentse de bármilyen hangnembe állítom a transposet akkor is hozza... mert olyan van sok hogy elmenti a beállítást mondjuk nullás transpose-n de ha olyat játszok amit mondjuk feljebb vittem +3-ra akkor annál a nótánál már nem tudom használni azt a hangszínt hisz akkor visszaugrik nullára a transpose (vagy oda ahol épp mentettem )remélem érted mit akarok kinyögni :D
Helló!
Igen, mindkettő tudja a Tr 1000%, én is így használom. A combi módba saját hangszerelések és elmentve a user kategóriába, onnan meg 1 gombnyomás vagy 1 jog forgatás és az szól amit kiválasztottál.
Hello!
Azt szeretném kérdezni,hogy az M50-nek van olyan funkciója hogy egy gombnyomásra előhívok mentett hangokat (split-el együtt) élőjáték közben? Vagy esetleg a TR tud ilyet?
Minden OK volt! Nem árultam el előre a többieknek a cserét még akkor sem tűnt fel nekik amikor felpakoltam az állványra (fekete-fekete, 5 oktáv-5 oktáv) de amikor jött a beállás akkor mindenki csak fülelt! Főleg, hogy elég sok Kárpátia feldolgozást játszunk és Gabinak (a Kárpátia billentyűse) is pont ez a szintije van, és persze, hogy ugyan azokat a hangokat raktam össze. De a többinél is nagyon passzoltak a hangzások: Edda, P.mobil, Bikini, Hobo, Republik stb.
Igen, valóban nyomott a latban egy elejtett kijelentés, hogy "a tr az már más, mint az LE" és ezért is mentem bele a cserébe. Az már csak külön szerencse volt, hogy tőlem 15 km-re volt pont egy zenész aki meg a meglévő tr-jét akarta kifejezetten GW8-ra cserélni.
Gratulálok a cseréhez és a munkához! :) A példád mutatja, hogy adhatunk tanácsokat, rávilágíthatunk dolgokra tapasztalataink alapján, de a nyerő mindig a saját próbálás és saját meggyőződés. Elvégre mindenki magából indul ki, de közben igazából nem tudjuk beleélni magunkat a másik ízlésvilágába, igényeibe és hogy a gyakorlatban milyen beállításokra van szüksége :)
Jó egészséget hozzá!
Na most végeztem roham tempóban a korg tr61 behangszerelésével a szombat esti bulira! 3 nap kellett azért hozzá (persze nem non-stop) de élvezet volt a combik felépítése! Azért az effektezést még kell tanulgatnom de azért már így is testesebb lett minden szám mint a GW8-al! :)
Bocs a PA50 tulajdonosoktól, a technika korára vonatkozott az őskövület megjegyzés. Amíg volt PA50-em (SD változat) nagyon jó barátságban voltam vele, sőt a témához tartozik, hogy GW8 után jött az életembe, és előrelépésként éltem meg annak idején az arrangeres megszólalásban.
Ez a kereskedelmi politika része. Ha az M50 AT-s lett volna, akkor megint kevesebb lett volna az a többlet, ami miatt M3-at vesz valaki. Így lőtték be. Nem haragszom miatta a gyártóra, de sajnálom, mert a Karmán is volt, a Waldorf Blofelden is, a jelenlegi Novation X-station keyboardon is, szóval megszoktam. Szerencsére a "motor" tudja kezelni, tehát az M50 külső biluról fogadja az AT üzeneteket. (Egyébként az őskövület PA50 is ugyanígy tesz a PA80 örökség miatt). Teljesen más élmény egy leadet megtolni így, mint pedál vagy joystick után kapkodni.
Hát ez megint gyorsan ment mint mindig! Ma elcseréltem 1:1-ben a GW8-at egy Korg TR61-re, és első nekifutásra meg kell, hogy állapítsam, hogy ez az én világom és nem a kísérőautomatika! Most viszont meg lesz a feladat a hétre: szombaton buli és legalább a szombati 30 számot be kell hangszerelnem. Szerintem ezt már megtartom!!! Tetszik!
A GW8 biztosan eladható szerintem, egyebek mellett az mp3 lejátszás lehetősége miatt. Ez én vevőmnél (profi vendéglátós zenekarba vitték) legalábbis életbevágó volt annak idején.
Persze, csak tipp volt a részemről, nekem se ment egyik napról a másikra. Az első igazi áttörést nekem is úgy sikerült megugranom, hogy a zenekarban volt egy Roland RS5-szinti fixen (60 ezer Ft-ért jutottam hozzá), otthonra meg részletre vettem egy Korg MicroX-et, és részletre egy Netbook-ot, aztán ezek becserélgetésével sikerült kettéválasztanom a zenekari motyót az otthonitól és egyel feljebb lépni. A GW8 már eleve komolyabb ezeknél a hangszereknél :)
Sajnos arra vonatkozólag nem tudok nyilatkozni, hogy a GW8 hogyan adható el. Sokmindennel kapcsolatban nagyjából naprakész vagyok, de a GW8-al kapcsolatban sosem láttam nagy körforgást, vagy érdeklődést.
Szia, szerintem 140-160 között lehet a reális ára attól függően mennyire kell valakinek. Én 145-ért adtam el, de akkor még 200 körül volt a GW8 új ára. A mai 240-es ára túlzott szerintem. De nem is sok helyen van már, kb. 6 éves lehet a típus, a BK-t nyomják ugye helyette.
Az én 61-es M50-emet 180-ért vettem tokkal vagy négy éve, de akkor még nem volt Krome, új ára 300e körül volt. Önmagában a 76-os M50-ért ez jó ár - azzal együtt, hogy bármit könnyebb mostanában venni, mint eladni. Minden korábbi szempontot mérlegelj persze.
Szia Korgcsa!
Köszi a jó tanácsokat! Sajnos annyira nem vagyok profi zenész, hogy tartsak egyet otthon egyet meg a próbahelyen, bár volt már egyszerre 2 szintim de azokat cseréltem be 1 nagyobbra. Egyszerűen képtelen vagyok ellenállni a kísértésnek, hogy ne keresgéljek állandóan a hirdetések között! Nekem igazából nem kell, hogy a fellépésen belepiszkáljak a hangszerelésekbe, mindig meg van az adott előadás lista sorrendje és azok a számok nekem előre be vannak performance-ozva és csak ki kell választanom az adott számot, még ha csak 1 db zongora van az egész számban annak is nevet adok és beállítom az adott hangzást előre. Tehát ilyen szempontból nem lesz (lenne) lassabb reagálású egy Korg sem.
Most éppen van egy Korg M50 76 a gitárshopon 170-ért. Szerinted a GW8 elmenne ilyen áron? Egyébként a GW8 előtt éppen egy Korg N364-em volt meg egy Roland Juno-d és azt a kettőt cseréltem el a GW8-ra.
Hát ezt alá támaszthatom én is Zörejgyáros...erőn felül segített bárkinek bármikor Zoli (nekem) tesó.Sokat beszélt rólad, ha beszélgettünk mindig azt mondta amit veled közösen csinált:Mátyásommal megyünk vagy mentünk stb...
A jó kis Mezőberényi nyári közös hétvégéink, Ildivel és Zolival...hát sajnos ennyi egy élet...
Évekig zenéltünk együtt, és bármit gondol Zoliról néhány ember, csak azt tudom mondani
ha tudott erején felül segített mindenkinek önzetlenül.....
Üdv: zörejgyáros
Szerintem is jól tetted hogy nem cseréltél. A GW8 sokkal komolyabb hangú berendezés… élő szituációra én is a Roland mellett tettem volna le a voksomat. Szerintem is lakd be, ismerd meg, repülj rá a Performance módra és a PART-ok kezelésére.
Még egy apró dolgot ha javasolhatok, egy ilyen hangszert mint ez a GW8 tarts meg élő célra… a zenekari motyót ne piszkáld vagy csereberéld, legfeljebb meglehetősen indokolt esetekben :D A kíváncsiságodat pedig éld ki a fix zenekari motyón kívül.
Engem is világ életemben motíváltak az új megismerések, az újabb eszközök kipróbálása, a mániákus kísérletezés és sokszor szimplán a birtoklási vágy. Zenekari karrierem és otthoni szinti-mániákusságom legértelmesebb mérföldköve volt, amikor meghagyva a zenekari hangszeremet, otthonra szereztem másikat (részletre vettem egy Korg MicroX-et). Onnantól kezdve otthon bármennyit kísérletezhettem és lehetett egy folyamatos apránkénti építkezést létrehozni, kisebb ráfordításokkal egyre nagyobb eszközöket beszerezni és nem kellett a zenekar, meg a lakás között sem hurcolni a hangszert, sem állandóan beáldozni a zenekarit ha valamit megkívántam otthonra.
Nehéz mit mondani, megszólalni. Nem ismertem személyesen, de jó pár diskurzusban benne volt - virtuális ismerősként...Neked most ugyanez nehezebb körnek látszik, sok erőt és vigasztalást hozzá.
Üdv
Józsihome
Jól tetted, három hét után nem szabad dönteni. A Korg X50 hangzásban hasonló lesz a tritonokhoz, az M50 újabb szintézisen alapul, tehát mindkét vonalat érdemes megnézni. Az FA-06 naná, egyelőre nekem is tágulnak a korgos pupilláim , mert ez végre rendesen 16 partos, ha jól vettem ki az eddigieket.
Ja, ne keress igazit, add fel, felesleges. Egy zongorista bizonyára meg tud állni egy jó szerkezetnél, akit viszont a szintetizátorság önmagában is érdekel, azt mindig izgatja a többi cucc, amire még nem tette rá a kezét.
Köszönöm a válaszokat és már agyalnom sem kell nagyon rajta, mert kölcsönösen elálltunk a cserétől! Igazából pár szám miatt lett volna praktikus a kombi mód de a performanszos témát még nem próbáltam több midi csatornán, lehet, hogy a gw8 is tudja. Igazából még ki sem ismertem nagyon a hangszert kb 3 hete van nálam és azóta 2 fellépést teljesített és hangzásban messze fölül múlja az eddigi hangszereimet. V.színű, hogy "belakom" a hangszert és majd később ugrok egyet a Roland FA 06-ra. Bár ahogy magamat ismerem úgysem hagy nyugodni és tovább keresem az "igazit". Gondolkodtam még egy Korg X50-ben is, na meg persze nézegettem az M50-et is.
Szia Korgcsa, így teljes a kép Még annyit hozzá, hogy van olyan billentyűs ismerősöm, aki imádja a GW8-at zenekarban is - de ugyanezzel a hangszerrel lagzikba is jár szólóban, így teljesen érthető az elkötelezettsége.
Jozsihome agyalásával és elméleti fejtegetéseivel egyrészt maximálisan egyetértek… másrészt legújabb tapasztalataim alapján adnék egy másik megvilágítást.
Nagy Korg Fan-ként vagyok számon tartva, ezt a többiek is igazolhatják és a nick nevem is tükrözi :) Most mégis azt mondom, hogy ha neked számítanak az akusztikus hangszínek, akkor egy Triton Le76 nagy csalódás lehet. Jó-jó hangszer, meg tud ezt-azt, de szerintem rettenetesen unalmas hangszer. Van ugyan lehetőség sample mintákat beletölteni, de nem biztos hogy találsz megfelelőt, vagy megfelelően összerakottat, így szinte biztos, hogy egy TR Le esetében erre a témára nagyon rá kéne állnod és saját mintákat létrehozni… kb. akkor válik használhatóvá..., csak a betöltési idő a memória mérete és a macera hogy egyáltalán ven-e hozzá affinitásod, kérdésessé teszik, hogy megéri-e.
Persze a 8 zónás COMBI mód rengeteg sokmindent lehetővé tesz, de saját tapasztalataim szerint nem is biztos hogy mindig ez a megoldás… (igaz az nem derül ki, hogy hogyan használod a zenekarban a hangszíneidet)…, de saját tapasztalataim szerint nem feltétlenül az agyonprogramozott sokzónás, sok-layeres megfejtés a nyerő, hanem inkább egy szinpadra termett, gyors reagálású eszköz. Na a Korg COMBI módja minden csak nem ez… órákig, napokig lehet programozni és gyönyörűen kimunkálni az elképzelést, de ha koncert közben valami megüti a füled, a hely akusztikája más, a hangosítás más, a gitáros változtatott a hangszínén, vagy bármi van ami miatt valamit máshogy szeretnél a COMBI-ban, gyakorlatilag esélytelen belenyúlnod még a számok között is, szám közben meg pláne.
A GW8-al szerintem nem az a baj, hogy ROLAND, hanem inkább az hogy arrangeres. Akusztikus hangszínekben és orgonában szerintem lényegesen jobb mint a Triton Le76. A saját Leslie effektje is szebb mint az Le-nek. Gyakorlati használatát nem tudom megítélni, használni nem próbáltam, de a kezelőszerveire ránézve nem veszett fejsze nyele :D Abból indulok ki, hogy én egy ROLAND RS-50-et használok amolyan univerzális és gyorsreagálású hangszernek és imádom. Az egy dolog, hogy csak egy Split pontot lehet létrehozni, illetve 2 layer-t, de Performance üzemmódban például mind a 16 PART szabadon konfigurálható bármelyik MIDI csatornához és így elég a PART-ok között lépkednem, komplett hangszercsoportokat tudok megszólaltatni… tehát teszem azt ha pl. az 1 és 2 PART mindketten az 1-es MIDI csatornát használják, akkor egyszerre fognak szólni akár az 1-es, akár a 2-es PART-on játszok… ha összecsoportosítom a 3-4-5 PART-okat a 2-es MIDI csatornára, akkor elég a 2-es PART-ról a 3-asra lépnem és máris három hang szólhat egyszerre… plusz még az egy split point-al is lehet kalkulálni. Lehet hogy ez így nem érthető, de a lényeg az lenne, hogy egészen sokrétűen kombinálható a hangszer annak ellenére, hogy nincs benne COMBI mód, és ami fontos, hogy a PART-ok közti váltás nem számít hangszínváltásnak, hiszen a 16 PART multitimbrál egyidőben elérhető a hangszeren, így nincs se akadás, se effektváltási ugrás, se hangerőkülönbség, viszont jól kézben tartható a hangszer élő szituációban, ugyanakkor a Performance előre le van mentve mint egy Combi.
Nyilván ez egyrészt egyedi ízlés és munkastílus dolga is, ráadásul a Roland RS-50-re vonatkoztattam és nem tudom, hogy a GW8-ban egy Performance hasonlóképpen működik-e, de a lényeg, hogy én a helyedben agyalnék még ezen… nem biztos, hogy olyan veszett a hangszer ami a kezedben van.
Ha mindenképp cserére vágysz, én őszintén megmondom, Triton Le-re nem váltanék a GW8-ról. Más alternatívát is megnéznék. Erről egy újabb hozzászólásban még elmélkedhetünk ha igényt tartasz rá :D
Szia,
Az én véleményem szerint árkategórián belüli kvalitásai ellenére a GW8 nem igazán alkalmas zenekari használatra. Egy jól megkonstruált, könnyen cipelhető, az átlagnál feltétlenül jobb billentyűzettel ellátott arranger keyboard.
A Triton architektúra annál inkább alkalmas, hiszen a 8 timbrét oda rakod ahová akarod, zóna, layer, velocity zóna, külső belső stb. (Az újabb cuccoknál ugyanez a szám 16.) A saját tapasztalataim szerint szükség van erre a sokoldalúságra, hiszen sokszor kell 2-3 féle szólamot hozni, néha még többet is, a gitárok alá besegíteni stb., és menet közben programot vagy performance-t váltogatni kényelmetlen azért. Szóval ha CSAK ezt nézzük, akkor hajrá. A hangszínek viszont ízlés dolga, feltétlenül meg kellene hallgatni. Az biztos, hogy a zenekarokban több triton cuccot lehet találni, mint GW8-at , az omegától a lordon át a tátrai bandig stb. Akusztikus zongora nem lesz jó/jobb viszont, arra ne számíts. Az orgonára nem emlékszem, de elvileg a roland jó ebben. De amikor Karmám volt, akkor ki tudtam keverni elég jó Hammond hangzást azon is. A GW8-ban rengeteg szintetizátorhang van, de vegyesek az emlékeim róla. Szóval meg kell hallgatni. A tritonság miatt elég sok patch letölthető az internetről. Részletkérdésnek tűnik, de a triton effektarzenáljához képest (5 insert 2 master) helyett az LE-nek csak 1 insert van a 2 master mellett, ez kényelmetlen kicsit, mivel az effektek lényegileg meghatározzák, hogy egy-egy patch végül is hogy szólal meg. És ugye ha több szólamot használsz, ezeket jó lenne más insert effect útvonalra terelni. Az újabb korg tr-nél is ugyanez a korlát van. Ebből a szempontból Karma jobb lenne, bár abból meg nincs 76-os. Én azért ezt a cserét csak alapos próbálgatás után lépném meg, egyebek mellett a hangszer kora miatt. Egy TR esetén már egyértelműbb lenne, az igazi meg egy M50 lenne (nekem az van ), kb. +40 ezerért a GW8 árához képest (61 bill esetén). Megérné, zenekarban aranyat ér Vagy próbáld megtartani a GW8-at, ha anyagilag belefér, az LE fölött jól mutatna (bár második hangszernek egy VA szinti kellene inkább)...
Mindez szubjektív agyalás volt, remélem, találtál benne hasznos infót vagy szempontot legalább.
Tényleg Annyiból nem vicc, hogy - amennyire eddig láttam és tapasztaltam - kis létszámú populációról van szó, különösen a gitárosok ehhez képest népesebb táborához képest. .
Szia Juzo, gratulálok, legyen sok örömöd benne. A szoftver - már ha Krome Editorra gondolsz - megszólalni nem fog, arra ne számíts Szerintem indítsd el, és mennie kell. Ha az editorból nem érhető el a hangszer, az nem jó jel, a korg usb/midi drivernek vannak nyűgjei win7 esetén fórumos bejegyzések szerint. Én emiatt le is mondtam az M50 editorról egy ideje, mert nem megy, nem tudom szinkronizálni a beállításokat. Mondjuk annyira nem hiányzik, mert az érintőképernyővel jól kezelhető szoftver nélkül is. A krome esetén ez még inkább így van.
Sziasztok!
Most regisztráltam be ide az oldalra de régóta olvasgatok a hozzászólások között. Egy össznépi véleményre lennék kíváncsi mert most szeretnék (újra) szintit cserélni és még nem vagyok benne 100%-ig biztos, hogy jól döntök-e. Rock zenekarban játszok és mindenféle feldolgozásokat játszunk most "fogyasztom" kb a 10. szintimet mert mindig volt valami elégedetlenség az eddigiekkel kapcsolatban. Jelenleg egy Roland GW 8-am van aminek nagyon jók a hangszínei és van is belőle bőséges kínálat, viszont max 2-t tudok használni egyszerre. Na ezt szeretném egy Korg Triton LE 76-ra cserélni. Tudom, hogy ez régebbi szerkezet, de ugyebár tud 8 zónát kezelni. Az akusztikus hangszínei mennyire élethűek, mert a youtube-nak nem mindent hiszek el? Megérné a csere?
Sziasztok!
3 hete van egy Korg Krome-om, most jutottam odáig, h összedugjam a számítógéppel. A szoftvert feltelepítettem, összedugás után a win7 fel is ismerte a szintit.Abban tudnátok segíteni mit kéne még beállítani ahhoz hogy meg is szólaljon ill. kommunikáljon egymással a két dolog?
Pedig a doksiban ott van annak a lapkábelnek is az összes adata.
Közönséges lapkábel (mint az ide csatik - AWM2651) és Picoflex/Molex csatlakozó, ami vagy a TME-nél vagy SOS-nél, de szerintem akármelyik nagyobb elektronikai áruházban kapható.
Ha bonyolult az alkatrész elmagyarázása, akkor csinálj a dugóról egy közeli képet, rajzold rá a pontos méreteket és küldd el mélben egy ilyen kereskedőhöz, biztos hogy fogsz találni a készletben.
Üdv!
Érdeklődöm,hogy valakinek nincs e véletlenül bontott Korg PA-ja ?
Ami kellene az a következő : a main boardot (audio jel átvezető)az alaplappal összekötő kb.20 cm hosszú 20 eres szalagkábel.Vezetékem az volna is,de magát a csatlakozó dugót nem sikerült beszereznem,magának a dugó/apa a pontos nevét/típusát pedig nem ismerem.Sajnos a korg szerelési (service manual)utasításában is csak a készreszerelt (RIL0001134) típusnév szerint van feltüntetve.A Korg szervízben sem tudják pótolni.
Ha valaki tudna segíteni megköszönném,mert a hangszer e nélkül használhatatlan.
2db.roncsot kaptam/vettem,ebből sikerült egyet tökéletesre összerakni,működik is minden funkció,kivéve a hang.E nélkül sajnos egyáltalán nem szólal meg.
Szép napot ninden kedves kollégának !
Szia, csodákat tényleg nem szabad várni, de szerintem ebben a low end kategóriában a yami a nyerő. Vagy még szóba jöhet alacsony presztízsű, de még használható nagyon régi cucc, ha kifogsz valamit.
Nekem van cseréből egy keveset használt Yamaha PSR 295 korrekt állapotban. Ez megfelelne neked szerintem. Midi lejátszásra és midi billentyűként is jó. A DGX sorozat hangszíneit és funkcióit tudja kb. Jobb billentyűzete van, mint az újabb E-323 stb. modelleknek.
40-ért árulom. Dinamikus billentyű és usb is van. 5 oktávos persze. Mindez Budapesten megtekinthető és kipróbálható. Jelezd, ha érdekel.
Kb 30ért újan vagy használtan milyen billentyűst érdemes venni?
Fontos a jó zongora hang és hogy meglegyen legalább 5 oktáv. Ha van benne billentyűleütés érzékegység + USB az nagyon jó, de tudom ennyi pénzért nem kell csodákat várni.
Üdv! Megnéztem a MOX-ot és a SETUP (combi) üzemmódban ugyanolyan szabadon állítható mindegyik timbrének a split pontja… sőt pontosabban "keyboard range"-je, mint a KORG-oknál. Sőt a MOX Setupban mindegyik Timbrének önálló EQ-ja van. Annyi, hogy csak 4 zónás és nem 16, mint a Korg M50.
Profil váltás miatta eladó egy tökéletes karcmentes állapotú Korg Triton Extreme 88 szinti!!
Gondolom nem kell külön bemutatnom, a Triton széria csúcsa!
Nagyon jó áron adom de alku és csere-bere nélkül!
Köszönöm, megnyugodtam. Nem azért, mert felekezetileg "korgos" vagyok, mert egy fenét vagyok az De ez a kombi mód nagyon kell nekem, használom nagyon (vagyis mindig, minden kombi). És nem látom ugyanezt a rugalmasságot a többi gyártónál - és nem értem, hogy miért nem.
Hát ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy egy hangszer nem csak egy valamire jó. Ha egy hangszínen játszunk, akkor csak egy Timbrét használunk… ha benyomjuk a SPLIT-et, akkor két timbrét. Ha átkapcsolunk mondjuk MOX esetében Performance üzemmódba, akkor ott már 4 Timbrével gazdálkodhatunk, Song módban meg mind a 16-al. (Azt még meg kell néznem hogy MOX-ban egy 4 timbrés Performance esetében hogyan viszonyul a Split point…)
Tehát azért mert 16 multitimbrálos pl. a MOX, azért még nem mindegyik üzemmódban van ennek jelentősége. VOICE üzemmódban nincsen… Performance módban 4 timbrálnak van értelme, és Song módban már van értelme a 16 Multitimbrálnak.
Ez a működési elv elmondható a többi gyártó hangszereire is. Kivétel a KORG… ott már a régebbi modellek is Combi módban 8, az újabbak pedig 16 timbrét tudnak használni és ott minden timbre saját split pointot használhat. A Korg-ok ilyen téren a mai napig veretlenek.
Szia Korgcsa, köszönet a részletes magyarázatért, majdnem minden érthető Amit nem értek még, hogy ha a mox 16 multitimbral, viszont csak egy split pointot tudok beállítani (eddigi tudásom szerint), akkor mit tudok kezdeni a 16 timbrével? (Csak kellene egy yami motif valami, hogy megismerjem azt a világot is...)
Ha csak egymás mellé rendezgetésről van szó, akkor én PCGtools vagy Aldan Librarian segítségével számítógépen a koncert/fellépés előtt a setlist szerint összerakom a műsort. Utána elég az-az egy gombnyomás, akár kézzel le-föl vagy lábkapcsolóra is lehet tenni a next program funkciót (ez a kombit is váltja).
A librarian program általában rendezgetésre és rendcsinálásra is jó. A PCGTools a programok tologatásakor a kombikból való hivatkozásokat is átírja, tehát nem borulnak a dolgok. Remélem, jól értettem a kérdésedet.
Van egy bonyibb megoldás is, song módban használható RPPR (realtime pattern play and record) funkció, ezzel pattern indítás helyett programváltás is megoldható (CC üzenet lejátszása hangjegyek helyett). Egyszer végicsináltam, működött, de nem ment át a gyakorlatba, eddig megvoltam nélküle. De nagyon flexibilis megoldás az biztos, ha szám közben kell váltogatni, akkor biztosan ezt használnám. De inkább megoldom splittel, nagyon ritkán velocity zónával.
Sziasztok!
Ha már a combik és a programok előkerültek, /alap/ kérdésem lenne lenne a hozzáértőkhöz. Élő előadáshoz hogyan tudok combikat egymás mellé rendezni, hogy könnyen át lehessen váltani /kb. 1 gombnyomással/?
pl. a A64-es, hangszín, után a B119-et szeretném megszólaltatni majd újra vissza.
Korg tr-cuccról van szó.
A program hangszínek között is ugyanez a kérdésem, van-e valamilyen nem túl bonyolult módja annak, hogy néhány hangszínt egymásmellé rendezzünk?
Magyar nyelvűm van, de nagyon más a logikám, mint annak aki fordította.....
Egyrészt én is azt gondolom, hogy neked egy jó VA szintire van szükséged, másrészt én épp VA szintiben nem vagyok annyira jártas hogy típusokat ajánljak. Workstation-ban viszont annál nagyobb a tapasztalatom, 20 éve csak ebben gondolkozok.
Ha a zenei alapokat igazán gördülékenyen és atombiztosan akarod elérni, akkor a Workstation-ok sem nyújtanak "életbiztosítást"… Elmondom miért: ahhoz hogy zenei alapokat játszon a hangszered, ahhoz SONG üzemmódban kell lenned és előre le kell fektetni az Effekt utakat és a kontrollált funkciókat… nézzünk akár Korg, akár bármi más hangszert… Ha sima PLAY, vagy PROGRAM vagy VOICE üzemmódban játszol, akkor egyetlen hangszínt szolgál ki a hangszer, így teljesen flexibilis vagy effektekkel, kontrollerekkel, mindennel… amint átmész SONG módba, megváltozik a helyzet, mert mindezt a flexibilitást felhasználod a SONG sávjaiban… az olyan ki nem számítható dolgokról nem is beszélve, hogy nem tudni mit csinál a hangszer SONG játszása közben ha PART-okat váltasz vagy elfogy a polifónia… akad, ugrik, klippel, belassul úgy hogy nem érsz oda a megfelelő helyre a hangszínváltással stb.
Én a magam részéről valami rendkívül egyszerű HD recorderrel játszatnám a zenei alapot. Saját példámból kiindulva én az évek során Roland SP-808-at és VS-1680-at használtam… mindkettő szinkronizálható MIDI-vel… de ezek már nem mai csávók és nem mindig kell a szinkronizáció, így ma már ezeket sem használom. Ha lehet, manapság még ennél is egyszerűbb dolgokat használok… például KORG SOS. Ezek csak a saját példáim, van sok más is… például amit nagyonnagyon szerettem volna valamikor, de nem volt rá pénzem: ROLAND BR-800, ZOOM R16 vagy Tascam DP-008… ez utóbbi a legolcsóbb… de ha elég két sztereó sáv, akkor még a Tascam DP-004 is jó lehet… én spec egy DP-004-el mennék manapság zenélni, meg természetesen fölötte a szintivel… és akkor VA szinti hegyek közül lehet választani.
Ha ragaszkodsz a workstation-hoz, akkor ROLAND JUNO Gi természetesen jó lehet, hisz abban gyárilag van egy DP-008 szintű felvevő, meg természetesen a PCM szinti. Itt a PCM szinti lehet egy kicsit gyengécske elgondolás elektronyos zenéhez. Van egy régebbi, de hasonló megoldás: ALESIS Fusion 6HD… ebben van 8 sávos HD rögzítő, amibe be tudod importálni wav-ból a zenei alapot és játszatni a hangszerrel, miközben te a szinti motorokat nyüstölöd… van bene sampeplayer szintimotor, VA szinti, FM szinti és virtuális fúvós szinti, ami a modulációknak köszönhetően nem csak fúvós dolgokra használható, hanem egészen földön túl is el lehet menni vele. Ez egy nagyon meg nem értett hangszer, ezért legutóbb már 95 ezer Ft-ért is láttam hirdetve. HD-s szintikről egyelőre ennyi.
Ha igazán erős és nyers workstationt szeretnél, ajánlom figyelmedbe a KURZWEIL PC3LE6-ot. Imádtam, de időhiány, hobbimód-váltás okán épp három napja váltam meg az enyémtől potom 190 ezer Ft-ért. Nagyon erős VA szinti ban benne, de a PCM része sem olyan kutya mint a JUNO G-nek… és ha netán más zenekarba is mennél vele, ott van benne egy KB3 Hammond motor is.
Ami nekem lett helyette, az egy Yamaha MOX6, amit szintén bátran merek ajánlani… igaz ez tisztán PCM szinti, de eléggé rendben van…
A KORG-ot nagyjából jól látod a KROME esetében… jól szólnak amúgy és rengeteg dolog kihozható belőlük… de most így hirtelen a fene tudja.
Viszont ott van a KROSS, ami ugyan kisebb mint a KROME, de van benne egy plusz KORG SOS felvevő ami bőven használható a zenei alapok lejátszatására, meg még van benne Vocoder is, ami azért elektronikus zenében ad némi izgalomra okot :D
Ha már eszembe jutott a Vocoder, az van a Yamaha MOX6-ban is, sőt a korábban említett Roland SP-808-ban is, ami egyben rendkívül jó sampler is ha már elektronikus zenében gondolkodunk, főleg olyanban, amiben zúzós FX-ek bőven elkélnek :)
Nos, a PC2 és a PC3LE6 is 16 Multitimbrálisak. A PC3LE6 az ugye értelemszerűen, merthogy egy workstation és azon megoldott a dolog. A PC2 viszont egy szinpadi hangszer, ami egy időben 4 Zónát tud kezelni tetszőleges split-el és layerrel… azonban mind a 16 MIDI csatornája címezhető és MIDI-n keresztül megszólaltatható… használtam is így a színpadon, hogy a saját billentyűjéről kezeltem a 4 zónát, külső plusz MIDI billentyűről pedig egy következő MIDI csatornán játszottam.
A ROLAND-ból én az RS szériát szeretem… volt RS-5, most pedig RS-50 van… mindkettő szintén 16 Timbrális, közvetlenül kezelőfelületről elérhető PART-okkal… Ezt úgy értem, hogy például egy KORG-nál ha PROGRAM hangszínen játszol, akkor nem is érhetőek el PART-ok, csak SONG, vagy COMBI módban… értelemszerűen a COMBI módot előre kell programozni, ahogy SONG módot is, ráadásul SONG módban csak lehulló menüből lehet másik PART-ra váltani. Ezzel szemben pl. a Roland RS-50-nél közvetlenül a kezelőfelületről lehet ugrálni a PART-ok között… a PC3LE6-ban is a kezelőfelületről lehet végiglapozni a PART-okat. A JUNO D-t asszem ilyen szempontból már elszúrták… a JUNO G-t viszont már biztosan rendbetették, hiszen az is egy workstation.
Azóta egyébként felpörögtek az események, mert a PC3LE6 elcserélődött egy Yamaha MOX6-ra… természetesen a MOX is 16 multitimbrális és SONG módban szintén a kezelőfelületről közvetlenül válthatunk köztük menü nélkül… A PERFORMANCE mód megfejtése még hátra van, ott kíváncsi leszek milyen lehetőségeim vannak mondjuk egy 4 zónás PC2, vagy egy 8 zónás KORG Combi-hoz képest.
A Kurzweil KB3 orgona motorja szerintem nagyon flexibilis… rettenetesen mélyre el lehet menni olyan szintig, hogy a perc hang hangszíne, hangereje, a felharmónikus zajok állítása, minden egyes sípnak (bar) a hangkarakterét, zaját megváltoztatni és még rengeteg olyat amiből egy kukkot sem értettem, de jót tett a hanggal :D Mindezt már a PC2-ben is, pedig abban nincs is V.A.S.T editálás mint a PC3LE6-on. Én azonban nem vagyok elég okos és tapasztalt hozzá, így nem tudom tudatosan beállítani ezeket a paramétereket… vannak jó kis dögös orgona hangszíneim, de még még van amit jó lenne kicsavarni egy kis tanulással :) Szerintem messze járok az "Álomszép Hammond hangzás"-tól :) ... De legalább a lehetőségek szinte végtelenek ennek a KB3-nak köszönhetően.
Most így utólag meggondolva… PC3LE6 és M50 tekintetben biztos meg tudtalak volna győzni :) , de a MOX-al most szerintem jobban jártam. Egyébként sajnálom a PC3LE6-ot, mert nagyon jó hangszer, de nem lehet minden százezres hangszert egyszerre megtartani… a mostani otthoni munkastílusomhoz a MOX jobban fog feküdni.
Sziasztok! Retro hangszert, KORG RK100 -ast keresek megvételre, leharcolt, hibás is érdekel, bármilyen lehetőség adódna kérlek üzenjetek nekem! Egy replika /másolat készítése is szóba jöhet ezért
,ha esetleg olyan ismerősötök akadna akinek van ilyen tulajdonában akkor az is nagy segítség lenne, ha felvehetném vele a kapcsolatot.
Köszönöm a segítségeteket
Sziasztok! Retro hangszert, KORG RK100 -ast keresek megvételre, leharcolt, hibás is érdekel, bármilyen lehetőség adódna kérlek üzenjetek nekem! Egy replika /másolat készítése is szóba jöhet ezért
,ha esetleg olyan ismerősötök akadna akinek van ilyen tulajdonában akkor az is nagy segítség lenne, ha felvehetném vele a kapcsolatot.
Köszönöm a segítségeteket
Hát igen, az alaplapi hangkártya erősen felejtős ilyen célokra!!!
Én azért a Te helyedben meghallgatnám a Yamaha Motif bármely tagját.
Pad hangszínekben nagyon ott van és ha nem akarsz feltétlenül új hangszert venni, akkor használtan nagyon jó árban lehet hozzájutni 1-1 példányhoz.
Rolandot igazából nem ismerem. Tritonok is jók de írtad azt nem szeretnél.
Pedig volna egy eladó, ha érdekel esetleg, írj priviben!!
Szia Pityu!
Azért gondolkodom workstationra, mert használni kéne olyan zenei alapokat, amit én rakok össze, de nem egy csárdás :) ....szóval kisérőautómaitikás gépben, vagy hangszín, vagy lehetőség nincs komolyabban belenyúlni a hangszínekbe. (300 eft alatt). Az is fontos tehát, hogy bizonyos dolgokat a szinti rögzíteni tudjak, és koncert a lehető leggyorsabban el is tudjak hívni. E téren csak a 3 nagy márka szintijeit ismerem, a többivel az az érzésem hogy a 300 alatt vagy az egyiket tudják jól vagy a másikat.
Valszóínűnek tartom hogy driver problém lesz, mert 10-15 éve Vegast használok. Régen használtam Soundblaster kártyát (az sem nagy szám) de akkor nem késett, valószínű az alaplapi kártya nem az igazi. E téren most nem tudom mit érdemes megvenni, azért érdeklődtem.
Az első kérdésedre a válasz pofátlanul egyszerű lesz:
Ne workstationban gondolkodj!! :) Neked VA szintire van szükséged, jó szőnyegeket és modern lead hangszíneket sosem fogsz találni wokstationokban, sajnos.. :(
Nem írtad ugyan kb. mennyit szánsz rá de a Virus szintiket bátran ajánlanám a terveidhez!! Vagy Waldorf Pulse 2 szintén óriási!
De e téren a piac eléggé tágas szóval érdemes szétnézni és meghallgatni sok-sok demót mielőtt egyikre vagy másikra rárepülnél :)
Második kérdésedre a válasz:
Vélhetően Asio driver probléma de persze ahhoz előbb tudni kellene, hogy korábban is késett-e a hang vagy csak mostanában? És persze a hangkártyád típusát sem írtad le :)
A Sony Vegas-nak semmi köze a hang késéséhez bár nyilván mint bármely Daw esetében úgy ebben is lehet állítani a latency mértékén de ha rossz a driver, akkor ez nem oldja meg a problémát.
Tehát adott a kérdés, korábban is késett a hang?
Zárójelben, miért a Vegast használod..?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni két témában is.
Az első, hogy egy DnB stílusú zenekarban kértek fel billentyűzni (pl. Pendulum). 20 éve zenélek, volt sokféle gyártótól sokféle szintim, sőt dolgoztam régen az E*****ó hangszerüzletben is demonstrátorként.
Akkoriban jött be a KORG Triton LE széria. Ebből a típusból volt már 2 példányom fullra felbővítve Sampe boarddal, memóriával. Jelenleg szinti vásárlás előtt állok ismét. Végignéztem a nálatok kapható palettát, ami az országon belül a legszélesebb skálán mozog. A nehézséget az okozza hogy a meglátásom szerint 300Ft alatt a Korg még mindig a triton hangzásról húzza le a sokadik bőrt, és talán az első amit a Triton Le után megvennék az a Krome, de a videók nem győztek meg annyira, bár szép az új design.(de az kevés) Ami nekem fontos hogy jó szőnyegek és modern elektronikus szóló hangminták legyenek benne amik realtime változtatható, effektezhető stb. (Nem feltétlen Korgban gondolkozom) Ebben az árkategóriában(!) a Roland és Yamaha szintiket nem tartom elég jónak. Az egyéb új gyártók termékeit nem ismerem.
A másik kérdés hangkártya ügyben lenne. Ha bedugok bármilyen jelforrást mikrofon, v vonal bemenetre, felvétel nélkül is késik a hang. Felvétel esetén még idegesítőbb probléma ez. Felvételhez a Sony Vegas-t használom. Tudnátok ajánlani valami viszonylag olcsó megoldást a hiba kiküszöbölésére.....hangkártyacsere...vagy valami egyéb beállítási hiba. (nem stúdiós célokra, csak itthoni ötletek rögzítésére kell).
Köszönöm előre is a segítségeteket!
Üdv.JuZo
Hát kipróbálnám, az biztos, de látatlanban nem cserélném be az M50-et. PC3 cseréről viszont tárgyalhatnánk, gondolom, a a jobbik kurzweiled Ha jól vettem ki, akkor a PC3 16 partos, míg a PC2 mindössze 4. Ezért (is) fájdalmas korg workstationról másra váltani, legyen szó akár triton származékról (8 part) akár az újabb típusokról. Az új roland ws (FA) is tudja ezt végre. Szóval ez a funkcionális korlát eléggé elveszi a kedvemet a cserelehetőségektől, legyen szó Juno Gi-ről Yami MOX-ról vagy épp a PC2-ről, pedig én meg Korg után/mellett szeretnék már kipróbálni valami mást.
Álomszép hammond hangzás változtathat ezen, na az számítana. Azért priviben lehet hogy megkereslek.
Üdv J
Lassan egy éve KORG hiányban szenvedek :)
Az egyik Kurzweil-emet szeretném KORG szintire, vagy workstationra cserélni. Ha valakit érdekel egy jó kis színpadi digizongi-szinti-Hammond orgona és izgat a Kurzweil márka, akkor itt a lehetőség bizniszelni :)
KURZWEIL PC2 73 billentyűs hangszeremet cserélném 140 ezer Ft értékben. Beszámítanék Korg MicroStation-t vagy MicroX-et vagy Trinity Plus-t, X50-et stb. illetve egyéb kiegészítőket ha nincs KP-d. Keress nyugodtan levélben, válaszolok: korgcsa kukac freemail hu.
Persze, bármi lehet...nekem meg a legújabb nem ment fel, miután felraktam ezt az előző posztot . Ez egy srác, akit a lelkesedés hajt, nagyon szépen válaszol a levelekre és javaslatokra, jó fejnek gondolom. Nem lesz nagy feladat "elmélyedni", mert egyszerű funkciók ezek, de nélkülözhetetlenek.
Köszi! Pár hete próbálkoztam vele, de valamiért nálam a telepítés hibával azonnal leállt.
A FB-on fel is vettem a kapcsolatot a szerzővel, de nem tudott rá akkor gyógírt, mondta hogy náha másnál is van ilyen, de nem tudja mitől lehet.
Most ez a legújabb szépen felment, hamarosan elmélyedek benne.
Sziasztok,
A workstation vonal számára hasznos tudnivaló, hogy megjelent a PCG Tools új verziója http://pcgtools.mkspace.nl/ Elég sokat fejlődött, mióta Michel Keijsers belevágott a témába, gondolom eredetileg saját korgos dolgai miatt. Nagyon hasznos pcg fájlok átszervezésérére, a riportgenerálás is szuper. Vénkecske, microstationnal is elboldogul Free cucc.
Üdv! Gondoltam, megírom, hogy az Ms 60 problémája megoldódott... Ismerősöm javította meg, aki nem is egy "hangszerzseni". :D Köszönöm Mindenkinek, aki hozzászólásával segített!!! :)