Én sajnos abból csak perceket láthattam, de az mondjuk felhúzott, hogy egy közszolgálati adó simán átveszi a kommerszek neveletlenségét és "valaki" belebeszél a produkcióba... Viszont a fellépők között nem kell kutatni a tehetséget. Egész más szintről van szó, mint az X-ben. Csak tudnám, hogyan lehet majd itt objektív sorrendet felállítani... Ill. tudom, sehogy. Szerencsére.
Az őszi szünetre való tekintettel, hosszú idő óta először volt szabad a szombat estém és mivel kiváncsi voltam már, hogy mostanában milyenek a tehetségkutatók, így elkezdtem nézni az x-faktort. Lesújtó volt. Komolyan. Csupa magamutogató artista, mindenről szólt az egész csak nem a zenéről, a hideg rázott ki. Borzasztó volt. És még mindig küldik az emberek az sms-t. Gondolkodtam azon, hogy a zsűriben lévő kollégák miért vállalják ezt, de aztán rájöttem, hogy nekik nincs vesztenivalójuk, csak publicitást nyernek vele, na meg némelyiküket talán a tiszteletdíj is motiválhatja. Na mindegy, szomorú lettem ettől az egésztől. ( Ha már Bárdos András, Fekete Pákóval szerepel egy valóságshowban(!) akkor ebben már semmi kivetnivaló sincs...)
Nekem az adta a "kegyelemdöfést", amikor - tavaly, vagy tavalyelőtt(?) - nem tudom melyik "magasztos versenyben" Fekete Jenő simán kiesett valahol a középdöntő környékén. Azóta távoltartom magam a témától.
Mondjuk pont megy háttérzajnak,a párom nézi,én meg hallom,de közben dolgozok,nem tudom nézni.
A múlt héten meglepődtem,hogy Európa Kiadó számot nyomott az egyik csajszi (nagy kedvencem a zenekar),ma meg hallottam Tankcsapdát,meg Metallica-t is valamelyik pöcstől.
Kicsit talán kezdenek eltérni a mainstream nyáltengertől a dalválasztásban,bár ettől még a műsor nem lesz jobb. 1 éves sztárocskák ezek,hozzák a bevételt a TV-nek,utána süllyesztő,és ha nem fogják a kezüket,vagy nem vetik meg a lábukat valami zenekarban,akkor vége.
A németek eléggé patrióták, valahogy nem piszkálják őket, hogy nem germánkodjanak, vagy teutonkodjanak...
A rádióban sok a német dal. De van mellette sok más: a Queensryche tól a Dream Theater-en keresztül a Stryper-ig van minden...
a tegnapi folyományaként belefutottam egy másik zenekarba (Luxuslärm).
Asszem szerelmes vagyok! És még jól is énekel... :)
Bár az én fülem közelebb áll az anatómiai képlet definicióhoz, mint a vájt-fülhöz, szerintem is jobb itt a női ének"kar", mint némely "automata-hangolásos" felvételen.
Egy ideje figyelemmel kísérem egy német soft-pop páros munkásságát.
A fickó az szódával elmegy, de a csajszi zseniális amit csinál, egyszerűen hibátlan!
Itt nincs semmi technika, egy szárazva, két énekhang oszt odabasz!
A lányzó(Carolin Niemczyk) hibátlan amit csinál, nem tud mellé énekelni, ohne intonation fehler!
Egy kicsit el is szégyelltem magam ez után a felvétel után, hogy mennyire pongyolán bánok a saját kvalitásommal.
én is pont így értelmeztem. Ezeket a mega-x-izéket nem nézem. Azért tettem be a videót, mert még nem hallottam ennyire konkrétan erről az "automata hangolás"-nak nevezett technológiáról. Gondoltam, hátha másnak is lesz benne valami új.
Egy-két dologtól eltekintve, nincsen olyan, hogy "hasznos tárgy". Hasznos tevékenység annál inkább, így dobálni egy mikrofont is hasznos, ha az például sokaknak örömet okoz. A cirkuszban például embereket dobálnak: ez esetben nem zavar, hogy megsérülhet valaki? Vagy szerinted be kéne zárni a "cirkuszokat"?
Tudod, hogy megy ez. Jól megkoreografált forgatókönyv, stb.
A tárgyak, meg ugye ha törnek, vesznek újat ezáltal munkát adnak azoknak, akik gyártják őket, na meg a kereskedőnek is. :)
Én is kötődöm nem kicsit tárgyakhoz, de most őszintén...mit fáj nekem egy mikrofon szétverése?
Ja, nem a kiscsajra gondolok (mondják, hogy ő is rongált). Az még aranyos is, meg egész jól énekelt (talán). Hátha megússza, hogy ezek a bohócok bohócot csináljanak majd belőle..
Mér, hát nem így van? Egy ilyen haszontalan semmirekellő dobál egy hasznos tárgyat..
Leverődhet arról a festék! Arra meg gondolni sem merek, hogy esetleg a membránnal mi történhet....Jaj!! Csak gyorsan húzzanak ezek el, és ezek a hasznos kis tárgyak kerüljenek minél előbb vissza a dobozkájukba.
Mindenki a maga kibszott helyére!...
Láttátok a köcsögöt? Felrúgott jópofiból egy állványt, rajta a mikrofonnal! Ki is fejez mindent. Nesze neked szakma és tisztelet.. A szemét nyomnám ki!
(ja, xfaktor- nem nézem, csak megláttam.. Most épp hájvéjtuhell nyócadszor..Mert kell!..)
Én nem néztem, de lemaradtam valami jóról?
Páran azt mondják, elég ótvar produkciók voltak, de hát az a jó, ami sz@r.(Bocsánat)
Nem láttam, nem ítélkezem.
Naugye: "montamén, hogy nemhiába beszélek": ma, 10.23 körül nem mást hallottam a Petőfin, mint Anna and the Barbies-t (gyengébbek kedvéért Samu zenekara) - szokás szerint bazijó zenével.(). Úgyhogy csak füleljetek Ti is
...még nem volt vége a felsorolásnak, ezt jelzi a három pont. Ugyanis folytathattam volna pl. azzal, hogy mondatot nagybetűvel kezdünk...de kezdetnek elég lesz az első két pont is, elég nagy feladat, úgy látom.:D
Csak beírom: most vettem észre, hogy a Petőfi adón majdnem egész nap pop-zene van egy rakás magyar együttessel - úgyhogy erősen figyelek, mikor játszanak a Fórumtársak
Azaz, kösz.
Szóval csak megasztárból 82, azaz nyolcvankettő darab! És akkor vannak még egyéb módosulatai a két másik tv-ből. Jól sejtettem, hogy rendesen 100-on felül..
Apám.. Akár a csirkekeltető..
Nem tudtok valami oldalt, ahol a megasztárszerűeket meg lehet nézni visszamenőleg valamiféle táblázatban? Hány hónapig (évig?) voltak képben, mettől- meddig, stb. Tudom, hogy ez már százas nagyságrend, és nem kis meló, de hátha valami statisztikus feldolgozta már.
szerintem ez is egy olyan dolog - van itt a fórumon egy pár - amit össze lehetne szedni, és egy helyre gyűjteni, cikk, vagy kisokosként (miután mondjuk egy fórumtopikban tisztázódtak a kérdések), a többi ilyen témával, ezt úgy híjják, hogy blog. De azt meg én (meg mások is) ajánlottam már fel többször, hogy rázzuk kicsit gatyába, 2011-ben elvárható módon ezt a webhelyet, de az is visszhang nélkül maradt.
am. a segítség elfogadásnak se nincs igazán elfogadott formája a kultúránkban. fene tudja miért...
Én már többször felajánlottam, hogy beülünk valahová és elmesélem, hogy én az elmúlt pár évben mire jutottam az Artisjus-szal kapcsolatban. El tudom mondani, hogy szerintem hogyan kell csinálni ezt, hogy abból valóban kézzelfogható jogdíj legyen. Érdekes módon nem nagyon volt reakció a dologra, de a felajánlás még mindig áll.
és egy pince klubban? :D :D van ennek neve, úgy híjják, csendadó, csak kinyírja az amúgy is elhalálozás szélén álló könnyűzenét. - persze csak ha betartják. azér' elég gyorsan felépült az az üvegpalota :)
én a klubban elhangzott számokra gondoltam. az esetben, hogy egy pincében lejátszod a számaidat a haveroknak nem tudom, hogy mi van. de nem hinném, hogy fizetni kellene érte. elvileg lehet, hogy ez nem is nyilvános elhangzás... nem tudom...
Elvileg kapcsolatban állnak külföldi jogvédő szervezetekkel. Szóval az idehaza elhangzott külföldi dalok után is és a külföldön elhangzott magyar dalok után is szednek jogdíjat elméletileg. (Persze ez csak a náluk, illetve a külföldi "partner" szervezeteknél regisztrált dalokra vonatkozik gondolom.) A gyakorlatban nyilván nem egyszerűen kivitelezhető a dolog, meg fingom sincs hogyan csinálják. Egyébként meg éves szintű kifizetések vannak, tehát nem utalgatnak 5 forintokat, hanem adott év alapján összegyűjtött pénz kerül kifizetésre. Van, hogy több évre visszamenőleg is. Pl. 2008-ban lejelentetted, hogy eljátszottad X dalod X klubban és a klub valamilyen oknál fogva mondjuk csak 2009-ben fizette be a jogdíjat az elhangzás után, akkor azt nagy valószínűség szerint a 2010-es évben fizetik ki. Feltüntetve a dátumot, dalok elhangzását, időpontot stb... Elég összetett a dolog, azért mondtam lentebb, hogy leginkább egy behajtó céghez hasonlít az artisjus munkájának ezen része.
bizony ám, a legjobban akkor haltam be, amikor elmesélték, hogy a zenés est után utólag bekért jogdíj kevesebb, mint a zenés est vacsorával után utólag bekért - valamilyen általány - vajon a vacsorát ki védette le??? :)
Ja és a konkrét kérdésre a válasz: Janicsák Veca elénekelte a Tavaly év végi Sportcsarnokos koncerteken a kérdéses dalt ami után én meg is kaptam a jogdíjat. Megjelent a lemezén is , amiután szintén. Ha nem kaptam volna meg, mert ők csak az eredeti szerzőt adják le, akkor reklamálhattam volna, hogy bocs, de ez az én általam feldolgozott verzió és kérem utána a jogdíjat. (Volt már ilyen más előadóval és minden rendeződött) De az RTL korrektül járt el velünk, mert a műsor előtt írásban kértek engedélyt, hogy a kislány elénekelhesse, tehát ők tudták, hogy kik jegyzik a nótát. (volt annyi eszük, hogy felhívták az Artisjust)
Nem lehetőség, hanem kötelesség élőzenei koncert után műsorközlőt leadni az Artisjus felé. Ez mindig a rendező fél kötelessége. Abban az esetben, ha egy zenekar kibérel egy helyet és bevételre játszik, akkor a jogdíjbefizetés őt terheli. A lényeg, hogy azt terheli a költség, aki a bevétel fölött diszponál.
Ez nem így van. Az eredeti verzió a Tibié. A mi verziónknak én vagyok a feldolgozója(a Tibi engedélyével), így a Csík-változat Kiss-Szabó szerzőséggel van leadva az Artisjusnál, tehát, ha mi adjuk elő, akkor a Tibi mellett én is kapom a jogdíjat. Janicsák Veca is a mi változatunkat énekli, nem az eredetit, tehát a jogdíj azután is jön nekem.
A Csík koncerten elhangzott után, és a kiccsaj koncertjén elhangzott után is a dal eredeti szerzőjének jár jogdíj. Az mindegy, hogy át van hangszerelve, vagy sem, akkor is a Quimby száma marad.
Hehe, ez már csak azért is érdekes kérdés a Most Múlik Pontosan esetében, hogy akkor a Csík zenekar vagy a Quimby élhet követeléssel? Mert az eredeti a Quimby, Veca pedig a Csík féle verziót énekli.
Értem, köszi a választ. Igazából nem tervezek ilyesmit, mivel jelenleg zenekarom sincs, csak érdeklődtem (lásd 2-3 hsz-szel lejjebb). Igazából én arra voltam kíváncsi, hogy létezik-e arra vonatkozó törvény, hogy a szórakozóhely köteles-e bármiféle díjat fizetni bárkinek, ha mondjuk lemegy egy haknizenekar, és eljátszik egy csomó slágert más előadóktól. De ha jól veszem ki a szavaidból, ez nem kötelesség, csak egy lehetőség. Vagy félreértettem? De hogy konkrét példánál maradjunk: Ha pl. Janicsák Veca énekelgeti a Most múlik pontosant, akkor annak kapcsán részesül a szerző valamilyen juttatásban, vagy élhet valamiféle követeléssel valaki felé (akár a hely felé, akár Vecáék felé...)?
ja, volt egy telefonom és mire elküldtem a post-ot ati kolléga leírta szépen. Egyébként artisjus-nál is adnak felvilágosítást mindenről, akár mailben, akár telefonon keresi őket az ember...
fesztiválokon és komolyabb helyeken igen, ki kell töltened a papírt. Van ahol már előre bekérik.
A másik lehetséges verzió, hogy pl. ha a zenekarod számai le vannak jelentve artisjus felé, és nyomsz egy koncertet a dalaiddal X klubban, utána Te magad küldöd el ezt a listát artisjusnak, akkor ők fogják megkeresni X klubbot, hogy fizesse be a jogdíjakat.
Az Artisjus, mint a nevében benne is van SZERZŐI jogvédő. Tehát NEM előadókról beszélünk. Mi csináljuk ezt a dolgot, (leadjuk a pontos műsort koncertek után) így fizetnek is rendesen. Első lépésben a szerzőnek saját magát kell regisztrálnia az ARTISJUS-nál. Azután leadni minden szerzeményéről (feldolgozásról) a műbejelentőt. A feldolgozás nem azt jelenti, hogy Te elhatározod, hogy ez most feldolgozás, hanem az, amikor a szerző hozzájárul és nyilatkozatban átenged Neked x százalékot a műből. Tehát, ha Te kitalálod, hogy eljátszod a Hobo B.B. Oly sokáig voltunk lenn, című dalát és ezt feltünteted a műsorközlőben, akkor ezután a Póka-Földes szerzőpáros kap jogdíjat. Hiába írod oda magad feldolgozóként, ha ezt az eredeti szerzők nem engedélyezik, akkor csinálhatsz bármilyen tök jó feldolgozást, jogdíjat nem kapsz. Miután ezzel megvagy, leadod az aktuális koncert után a pontos műsorközlőt az ARTISJUS-nak. Aztán várhatod a pénzespostást...Nagy vonalakban erről van szó. Bármiben szívesen segítek, én már végigcsináltam ezt és tudom, hogy hogyan működik. Ha gondolod csörgess meg, e-mailben ez nagyon hosszadalmas lenne. 70-4503178
Áhá... és ezt valaki tényleg meg is teszi? Ill. akkor ez csak azon zenékre vonatkozik, amelyeknek az előadói regisztrálva vannak az artisjusnál? Csak azért kérdem, mert régen elég sok helyen megfordultam egy félig feldolgozásos bandával, és sehol sem találkoztam ilyennel. Talán a legkomolyabb hely, ahol megfordultunk, az a Wigwam volt, és ott sem volt ilyen... mondjuk ott spec. nem hakni volt, hanem blues zenekar, viszont csak feldolgozások...
Élő fellépés esetén a koncertszervezőnek (vagy a hely üzemeltetőjének/tulajának) kell leadnia egy formanyomtatványt az artisjus felé az elhangzott számokról és neki kell befizetnie a jogdíjakat is. A nyomtatványon található számok alapján az artisjus fizeti ki a jogdíjat a náluk regisztrált szerzők felé.
Egy haverom feltett nekem egy kérdést, mint zenésznek, gondolván hogy én biztos vágom ezeket a dolgokat, de nem:) Jogdíjak, meg ilyesmi kapcsán:
Hogy van az, hogy az ilyen Megasztáros meg X-Faktoros emberkék nagyrészt más zenészek számaival hakniznak? Fizetnek ők, vagy kellene fizetniük ezért valamiféle jogdíjat az eredeti szerzőnek? Hogy kéne ennek elméletben működnie, és hogy működik a gyakorlatban? Azzal tisztában vagyok, hogy haknizenekar-szinten hogy megy ez (nem fizet senki senkinek, meg ugye nyilván a Metallicát pl. nem fogja érdekelni, hogy xy tizenévesekből álló zenekar lejátssza a számaikat a helyi művházban... meg úgy senkit se...), de az ilyen megasztáros celebeknél hogy működik a dolog? Mert ugye ott felvételek is készülnek, sokkal nagyobb nyilvánosságot kapnak, és (ha ez számít valamit) gyakran aktív magyar zenészek (vagy "zenészek") számait is játsszák. Náluk ezek a dolgok le vannak zsírozva rendesen? És akkor a másik része: Pl. a haknizenekaroknak, akik szinte csak feldolgozásokat játszanak, elméletben kellene valamiféle jogdíjat fizetniük? Vagy netán a helynek, ahol játszanak? Valaki világosítson már fel h hogy van ez, mert már engem is érdekel...:)
Na itt nagyon kíváncsi lennék, hogy ez milyen lett volna zenei alap nélkül. Szerintem önmagában 3 hegedűvel már simán lehetne valami jót játszani ha annyira "virtuoso"k. vagy tévedek?
Tegnap este Pély Barna,Szász Feri,és a 3/4 Adam's Comedy,Borsodi Laci,Skorka Zoli,Tímár Tomi,játszott Békéscsabán az Elefántban.Barnán kívül a többiek jó barátaim,így oda keveredtem.Nagyon jó buli volt,és Barna nagyon kellemes meglepetés volt.Azt tudtam,hogy jó zenész,énekes,de kicsit féltem hogy túlspirázza a dolgot,de nem.Tökéletes front ember.Gitár párbajnak hirdették a bulit,de ez minden volt csak nem verseny.Pakoltak egymás alá rendesen.Zenei alázat meg minden.Bár a három gitáros,istenkirálycsászár volt,én mint basszusgitáros a ritmus szekciót legalább annyira figyeltem.Kevés olyan összeszokott páros ismerek,mint a Tyaku-Tímár páros.