De jó, hogy Reb Beach-et emlegettétek!
Utána kerestem, és végre megtaláltam azt a videót, amit itt is belinkelt valaki régebben (azóta sem találtam meg újra), nagyon megtetszett a szóló...
http://www.youtube-nocookie.com/watch?feature=related&hl=en&hl=hu&v=p8q0Mb_uOG8
Jól küldi a fószer!
Hát a Soundgarden ugye pont most összeállt (Pont az eddig a PJ-ben doboló, de orig SG dobos Matt Cameronal) de félek tőle hogy ez már nem annyira dobna fel. Cornell-től amit mostanában hallottam sajnos nem győzött meg, pedig iszonyat torka volt......
A Pearl Jam sajnos Portugáliában egy koncerten bejelentette hogy ez volt az uolsó koncert... nem véglegesen, de jó ideig..... egyszer legalább láttam őket élőben... (A Soundgarden-t is)
Én a Nirvanát, Soundgardent, Pearl Jam-et is szeretem. Meg ezek előfutárait, Mudhoney, Melvins, stb...vhogy sokkal őszintébb, ösztönösebb zene, szerintem.:)
Igen ,igaz.Belefáradt már a nép a nyálba,meg a lányos képű szépfiúk "tollászkodásába":)))))Helyette jött a cipő bámulós,kinyúlt pulóveres ,antifazonok nyekergése:)))))Persze,azért voltak jó bandák itt is:)))))Sőt,az AIC zseniális volt(legalábbis nekem)
Persze, baromi jó a Winger,én is szeretem őket .Bődületes nótákat írtak,nagyon csiszolt muzsikusok.De...Ott az a bizonyos "de",ami nekem azt jelenti,hogy semmi újat nem találtak ki,"csak"tették a dolgukat,mint nagyon sok jó dallamos banda annak idején(White Lion,Mr Big,Harem Scarem ,Ratt ,Dokken,Bon Jovi stb.)Viszont ,előtte már volt egy Van Halen:))A Metallica az meg egy külön kategória,egy jelenség.A grunge hullám sajnos ellehetetlenítette a dallamos bandákat,a Metallica-nak meg sem kottyant sőt akkor jött a fekete album.Nehéz lehet ezt Reab Beach-nek megemészteni,de ez tény.:)))
" de amit ők a második, harmadik lemezükön műveltek, annál egyszerűen nem lehet jobbat ebben a műfajban "
De lehet, hallható a IV-es Winger lemezen (Számomra a pályafutásuk csúcsa az a lemez, bár a Pull se marad le sokkal,de a modern hangvétele miatt nálam a IV lepipálja.)
Az uccsó hasonlatod nekem azért sántít, mert a Wingernek zeneileg abszolút semmi köze a Metallicához. Teljesen más közegből jöttek, más gyökerekkel. Ha a Metallicát mondjuk a Van Halennel helyettesítjük be, akkor okés a dolog
A Winger lehet, hogy nem korszakalkotó, de cserébe a dallamos, populáris rockzenét "csúcsra járatta". Persze lehet, hogy nem tudok objektíven hozzáállni, de amit ők a második, harmadik lemezükön műveltek, annál egyszerűen nem lehet jobbat ebben a műfajban. Ha többet raksz bele, akkor átfordul művészkedős progrockba, ha kevesebbet, akkor n+1. kópiabanda leszel. Persze ez az ügyes egyensúlyozás nem valószínű, hogy tudatos volt, de akkor is tisztelem őket ezért.
Nekem az a hasonlat jutott eszembe, hogy egész más feltalálni valamit (pl egy fizikai jelenséget észrevéve méréseket végezni, tapasztalati törvényt felírni), és annak a a jelenségnek az elvén működő, halálbiztos működésű gépet alkotni. A Metallica véletlenül feltalálta a tranzisztort, Wingerék meg összerakták belőle egy űrsikló elektronikáját.
"A Satriani tipusú arcok jópofiságból minden fakezűt megdícsérnek":)))))Nem hinném,hogy szükségük lenne rá ,csak egyszerűen érett zenészek,és egy kicsit képesek már elvonatkoztatni a hagyományos megközelítéstől.Valószínűleg Satriani sem azt érti a "jógitáros" alatt a Prince-nél,vagy a Vai a Korn gitárosainál, amit mondjuk az Allan Holdsworth-el kapcsolatban.Hozzá képest pl.mindenki szar és fakezű:))))
A Reb Beach,meg egyáltalán nem mérvadó,hogy mit mond a Hammet-re mivel a Metallica annó szénné cikizte a Wingert,sőt még az egyik klipben Kip Winger poszterre darts-oztak a 90-es évek elején.:)))))))
Persze a Reab Beach fényévekkel jobb mint Hammet,de a sors fintorából mégis csak egy "senki" a Hammet-hez képest,mivel a Metallica korszakalkotó zenekar(talán soha nem lett volna Pantera,Fear Factory vagy akár a DT) sem az ami,viszont a Reab Beach,csak egy volt a sok "tupirfejü" cicagatyás glamster között,és bármennyire jó is a Winger,nem nevezhető korszakalkotónak.
Én nagyon szeretem a Morbid Angelt (a Trey Azagthoth szólói számomra olyanok sokszor, mintha egy death metalba oltott EVH játszana, félelmetes zeneiséggel rakja őket össze az arc), de a Sandoval sztem nagyon túl van hype-olva, stabil meg gyors, de szerintem sok ötletesség nincs a játékában. Ráadásul minősíthetetlen soundja volt világ életében, a két kedvenc MA lemezem (Gateways To Annihilation és Domination) hangzását a dob húzza le,de nagyon.
Jól nyomják az biztos.
Antikváriumban találtam egy dupla cd-t elég olcsón nemrég, Travellin Wilburys't és tök jó számok vannak rajta.
+ ban vannak rajta videók is, hogyan készítették a klippeket, ökörködések stb.
offtopik ez a dobos dolog, de a felsoroltak tényleg nagyon jók, hozzátenném még a következőket is: Pete Sandoval (Morbid Angel) és Mike Mangini (Annihilator, Steve Vai)...
De akkor is Neil Peart a király :)
Egyről beszélünk, csak a másik oldalról. Ez egyébként valószínű azért van, mert te értesz a gitárhoz én meg nem annyira, inkább csak a zenéhez. De amit mondani akartam, hogy kisebb technikai eszköztárral is lehet nagyot alkotni, és persze egy végletekig kiművelt virtuóz technika nagy szabadságot ad, és midnent meg tud valósítani, sokat és keveset is, de azért ezt a tudást a legtöbb ilyen szintű zenész meg is akarja mutatni, aminek egy jó részét az átlag hallgató nem tudja értelmezni. Én a magam részéről értem azt a fajta nézőpontot, hogy a te tudásoddal simán leiskolázol egy Kirk szintű gitárost, és fájdalmas, hogy ilyen alakok adják az úgynevezett zenei elitet. Én más művészeti ágban értem el komoly sikereket és engem is zavart, hogy a műfajt megszégyenítő amatőrök léptek színpadra, és sírtam, hogy ezekkel fognak egy kalap alá venni amikor a műfajt emlegetik. Másrészről, a világszínvonal szubjektív, és pl a metallica nem egyenlő Kirk Hammett. A produkciót egyben kell szemlélni, és úgy azt hiszem mégiscsak világszínvonalú produkciót hoztak létre (kár, hogy már csak nyomokban maradt abból a karftból, de mégiscsak több tízezreket mozgatnak egyetlen koncerten) Lényeg a lényeg van azért középút bóvli és virtuóz közt, ami lehet igenis élvezhető...én sok olyan példát tudok ami nem nagyon technikás zenészek anyaga mégis nagyon egyben van és nagyon jó zene...
igen....igaz amit beszélsz, csak itt két végletről van szó. Egyik az, hogy kutyául tudsz, csak senki nem érti, mert sokszor az a szakmának szól és oda való...attól függetlenül ezekből a művekből tanul a zenész.
Másik pedig, a szart játszok, mert azt értik...me egyszerű, mint a faék.
Itt kell megtalálni az átmenetet a kettő között...
Én mindig az embereknek, emészthető zenét szeretnék játszani, ...és azt a lehető legjobb szinten művelni,ahogy tudásom engedi...gyakorlok szorgalmasan, tudom vannak nálam jobb gitárosok, de én zenész akarok lenni, nem pusztán gitáros, zenét írok, kreatív emberkének vallom magam, technikai tudásom teljes tudatában és tudom, hogy innen van bőven hova...és meg is lesz...és nem esni bele az első és a második csapdába...
és csak addig csinálni míg ebben örömöm lelem...
"Nyílt titok volt: manipulálták az énekesek hangját a tévében
Digitálisan feljavították a szombaton kezdődött, brit X-Factor versenyzőinek hangját - ismerték el a világszerte népszerű tehetségkutató verseny illetékesei. Az RTL Klub nem tervez ilyet.
Herman Péter, a szombaton rajtoló, magyar X-Faktor kreatív producere az Origónak elmondta, hogy a hazai szériában ilyen eset nem fordulhat elő. A brit X-Factor szerkesztői elismerték, hogy auto-tune alkalmazással manipulálták a versenyzők hangját: a jókat feljavították, a botrányos énekhangokat pedig tovább rontották, hogy erősebb legyen a kontraszt: a korábbi szereplők szerint ez nyílt titok volt."
2010-08-25 08:50 |
#4270
Most látom, hogy Slash-t is írtad, na, ő nem tartozik a szar gitárosok klubjába, sőt, úgyhogy rá nem vonatkozik, amit írtam!
Na, most azok a srácok, akiket említesz nem azért játszanak keveset és szarul, mert harmóniában akarnak lenni a kompozícióval, hanem mert annyit tudnak, és kész..
Ezért nem gitárosok. Ha megnézel egy Peta szintű félelmetes tudással rendelkező embert élőben játszani, akkor érteni fogod miről beszélek. Ő is tud keveset játszani, de azt (is) jól csinálja, mert olyan tudás van mögötte, ami elképesztő szabadságot ad neki! Ezek a KH szintű kamu gitárosok meg 2 dalban ellőtték az összes puskaport 30 évvel ezelőtt, aztán azóta is ugyanazt a szart ismételgetik, ráadásul egyre rosszabbul..
Azért a popularitást ne keverjük ide, mert te is tudod, hogy az átlag zenehallgató nem tud különbséget tenni zene és zene közt, és ő a 4 hangot tudja feldolgozni per perc maximum, tehát neki az egyszerű, primitív dolog fog tetszeni jobban! Ettől még nem lesz értékes(ebb), mint a valódi zenészek által játszott valódi muzsika!
Akkor Eric Clapton micsoda? Számomra nagyon egyszerű a kérdés eldöntése: ha a zene érzelmeket vált ki bennem és figyelek rá, akkor jó. Eric Clapton szólói számomra ilyenek. Ilyen Prince is. A gitár virtuózok az értelmemet érintik meg, ámulok-bámulok, hogyan lehet ilyet csinálni. Ez egy másfajta hatás. Ez is jó. Én pl. Shadows rajongóként folyamatosan képes vagyon ámulni Hank Marvin gitározásán, pedig manapság már a helyi rock klubban is kinevetnék.
Krisztián, azt ugye nem neked kell megmagyarázni, hogy egy zene nem a virtuóz gitárjátéktól lesz jó vagy nem jó. Nagyon sok olyan jó zene van ami abszolót egyszerű riffekből áll és egy normális szólót nem látott, mégis egybe van és üt. Más kérdés, hogy a stariani féle arcok zenéje épp a gitárjátékuknak van alárendelve, és minden más azt támogatja, de hidd el ez nagyrészt a zeneértőknek élvezet, és a nagyközönségnek kevésbé. Másrészről természtesen nem kell minden gitáron pötyögő embert gitárosnak kikiáltani (mondjuk én is énekesnek mondom magam habár gitárral a kezemben énekelek)de azt túlzásnak érzem, hogy egy iylen szintű gitártudást mint az alább látott prince videót gyengének tartsunk. Én azt gondolom egy jó gitárost nem feltétlenül a technikai tudása teszi jóvá, hanem hogy azzal az eszköztárral ami rendelkezésére áll tud e jó zenét csinálni vagy sem. Ezért ódzkodnék a kirk/slash/santan vonalat lekicsinyleni, mert bár tényleg nem a legtechnikásabb gitárosok, sok a zenei életben felejthetetlen szóllót játszottak, aminek senki sem a technikáját hallgatta, hanem azt hogy fasza e vagy sem...adhat egy nagyon technikás szóló hozzá egy zenéhez természetes, de sokszor meg épp terhére van. arányben és egyensúlyban kell lennie az egész kompozícióval...
túl sok a rétegzene, nem lehet eldönteni ki a legjobb, jazz-hez magas szintű tudás kell, de a zseni is ember, lehet, h nem szereti a Jazzt és más műfajba alkot nagyot, nem lehet összemérni, de ez így van jól, szerencsére mind különbözünk
Igen, az a baj ezekkel a nagyon meredek deathcore-os témákkal, hogy stúdióban is szanaszét triggerelik a cuccot, mert a dobosok alig ütik meg a hangszert, élőben is full trigger, és kijönnek a hibák. De egy Hoglan, Sean Reinert, George Kollias, Derek Roddy az ilyen nagyon gyors, nagyon komplex dobolást is hibátlanul tudják élőben is. És a Hoglan főleg beteg az acélbetétesben, koncerteken is abban nyomja. Beszél is az oktatóvideójában arról, hogy még külön lábsúlyokat is használ gyakorláshoz, hogy erős legyen a bokája. Nem véletlen,h Devin Townsend majdnem minden lemezén ő dobolt pl.
Az élőzene ilyen, nem gépek nyomják, ha a show-ra adsz skillpontokat, jó eséllyel lazul a pontosság. Azért nem Ulrich-szintű hangszergyalázásról van szó Portnoy esetében, de tény, hogy vannak nála sokkal jobbak. Főleg a 90-es években kinőtt extrém metal generáció dobosai nyomják félelmetes precízen általában, Raymond Herrerához (ex-Fear Factory) pl. atomórát lehetne igazítani. Mondjuk a javarészt szélsőségesen gyors tempókat doboló arcoknál sokszor előfordul, hogy lassú tempoban nem húz a játékuk, de azért ezek közt is van 1-2 igazán kiemelkedő zenész, mint pl. Derek Roddy, George Kollias, az Erlandsson-tesók,meg még sorolhatnám. Nagyon sok remek dobos rohangál, csak általában nem jutottak el olyan magasra az ismertségben, mint Portnoy. Neki nagyon jó a marketingje is+jó helyen volt jó időben, amellett, hogy az egész zenebiznisz dologban nagyon tehetséges.
Elhiszem ám nektek, csak csodálkozok egy kicsit.
A doboláshoz ugye nem értek, csak csodálkozom , hogy egy DT-ben nem mértani pontossággal mennek a dolgok. Így fülre meg ugye nem tűnt fel, de ha fel is tűnt volna, akkor is inkább azt gondoltam volna hogy biztos én hallom/érzem félre a dolgokat.
Különféle, műfajukban elég ismert, mondhatni ikonikus zenekarokban játszanak/játszottak,nem állnak hadilábon a technikával sem, de legtöbbször alázatosabbak, mint Portnoy. AVH is a maga műfajában megverné Portnoy-t, technikailag egyértelműen nem tart ott, de atompontos, és szintén azonnal felismerhető a stílusa, hangzása.
Hype nagyrészt...nem rossz dobos amúgy a Portnoy, de többet ad a show-ra, meg hogy szétverje a nótákat, mint a pontosságra, húzósságra. Viszont van egy eltéveszthetetlenül egyedi stílusa, rengetegen másolják a filljeit. De a régi nagy prog csapatok közül pl. Neil Peart (Rush), Mark Zonder (Fates Warning), Rick Colaluca (Watchtower) azért rávernek, az újabb generáció tagjai meg főleg. Azok, akiket lentebb írtam, szintén vannak tekknikailag olyan szinten, mint Portnoy, csak a magamutogatás helyett a pontosságra koncentrálnak. (Legtöbbször nem is szegeződik rájuk minden szem cserébe koncerteken, ugye a DT-ben Portnoy-nak ilyen szerepe is van, mert LaBrie nem az a színpadot felszántó frontember, a többiek meg a hangszerükkel vannak elfoglalva többnyire, így neki kell show-t csinálnia.)
Hát meglepő dolgokat mondasz számomra....
Nekm ez nem tűnt fel, illetve nem is mertem ilyenre gondolni, egy ilyen színvonalú zenésznél.
Én ugye nem vagyok dobos , (veled ellentétben) ,konkrétan lövésem nincs arról kik a legnagyobb májerek ezen a hangszeren,csak azt hallottam hogy Mike valami 5 ször egymás után a legjobb dobos lett olyan szavazáson, amit nem a rajongók döntöttek el , hanem a szakma, vagyis gondolom ,hogy van némi realítás alapja.
Nem feltétlen, persze azok egyértelműen jobbak. De rockban is kb. minden vmire való dobos jobb nála, mivel egy dobos alapvető feladata az (lenne), hogy pontosan és feszesen hozza a 2/4-et. Na, most ez Portnoynak sose ment jól..baromi pontatlan, ami többnyire az átlag hallgató előtt rejtve marad, mivel annyira szétüti a nótákat, hogy rendes groove dobolás szinte sehol sincs, így kb. észre sem veszed. De pont ez a Paul Gilbert-el kiegészült zenekara az ékes példája annak, hogy mennyire meghal, ha nincs körülötte az óriás cájgja, és letisztultabb, egyszerűbb zenét kell üssön, mint a DT. Nézd végig ennek a bandának ezt a fellépését, és érteni fogod.
De jó példa pl. a Budokan DVD is, főleg az a változat, ahol le tudod szedni a zenekart, és csak a dob marad. Ott bizony remekül hallani, hogy mekkora tempó ingadozások vannak..
Ettől én még imádom a fickót!
Csak elmondom az őszinte véleményem, ahogy mindig!
Portnoy nekem nagy kedvencem, még ha tudom is, hogy nála milliószor jobb dobosok vannak, őt is inkább globál érdemes megítélni, szöveget ír, remek üzletember, szervező, a DT egyik nagy motorja. Nélküle nem tartanának ott, ahol.
Csak elmondom az őszinte véleményem, ahogy mindig!
Portnoy nekem nagy kedvencem, még ha tudom is, hogy nála milliószor jobb dobosok vannak, őt is inkább globál érdemes megítélni, szöveget ír, remek üzletember, szervező, a DT egyik nagy motorja. Nélküle nem tartanának ott, ahol.
Ja, hát mert Reb Beach gitáros, ez a szakmája, Prince meg legfeljebb csak gitározgat, mivel ő leginkább előadóművész. Ettől még persze a magukat gitárosnak gondolók nagy többségét egész biztosan kigitározza a gatyájából, de ez nem őt minősíti fel..
A kezdést követő 2 lábdob ütést pontosan el nem találást leszámítva ez sokkal élvezhetőbb verziója ennek az amúgy szerintem ölég harmatgyenge nótának..
A Satriani tipusú arcok jópofiságból minden fakezűt megdícsérnek, Santanatól Kirk Hammettig, mert ők ezt így érzik okésnak, míg Reb Beach meg megmondja a frankót! , szóval ez nem mérvadó.
Persze a Price (sic!) ettől még lehet jó gitáros, de a lenti videóból ez nem jön le..
Kb én is ugyanígy voltam Prince-el,amíg sok-sok évvel ezelőtt meg nem tetszett a Purple Rain. Más,MTV-n hallott száma nem tetszett soha.
A faszi gitártudása nagyon rendben van,szúnyogvibrátó ide vagy oda,valahogy van benne "lélek",ahogy játszik,nem tudom másként mondani.
Egyszerűen akkoriban a Prince zenei stílusa nem tetszett,ma sem tetszik,de gitárosnak jó nagyon.
Hát ez nagyon jó, nekem kimaradt hogy pribnce gitáros, csak az maradt meg az MTV ből kiskoromból hogy egy buzi aki rózsaszínben ugrál. Hát ez most nagy meglepetés. banyek princet-fogok hallgatni?