az utóbbi napokat visszaolvasva egy régi mondás jut eszembe:
"Nem kell nekünk Erdély: vissza az Urált!"
2010-05-03 15:41 |
#3804
És jó játszani az értetlent? Hány éve is írogatsz ide? És még mindig nem sikerült megtanulnod, hogy az ember az esetek nagy többségében a saját véleményét írja le...? Hiába, penge srác vagy te!
Az embereknek azt kéne megtanulni végre, hogy itt nem az van, hogy vki leszarozza az ő kedvenceit, hanem az, hogy elmondja a kis saját véleményét!
Az emberek egy része-akik többsége még a nevét és arcát sem meri felvállalni- túl fontosnak képzeli magát, ha azt gondolja, hogy a posztok neki/ellene szólnak! Nem kéne mellre szívni mindent, ez volna a nagy feladat..
Milyen feladatról beszélsz?
Te figyelj, nem Wurlitzer a nevem, meg a kívánságműsort sem én vezetem, úgyhogy kérd meg a cimborádat, biztos szívesen elnyomja neked a dalt 4456-szor, ha még nem unnád eléggé..
Ha pedig engem akarsz látni gitározni, akkor több, mint 90 videót találsz a neten, pár napig ellehetsz velük!
Ok, pontos, legyen. A témázás nem arról ment, hogy pontos-e, vagy sem, hanem, hogy tud-e gitározni, oder nein, de mint azt az előbb már írták, a fickó is tudja, hogy mit (nem) tud, úgyhogy téma lezárva.
Sajnos kint nekem is kellett U2-t játszani, tettem is bele normális gitárszólót a sok vinnyogtatás helyett..
Az nem baj ha nem érzed mit akart az ürge, sokan nem értik.
Én is csak max egy órát tudok Hendrixet hallgatni.
Ja meg Zappaval is dettó, pedig nagyra tartom, csak ez van! :)
Igazad van.Szerintem azt kéne látni,hogy minden gitáros ember,több kevesebb tehetséggel,különböző személyiséggel.Az egyiket az effektekkel létrehozott hangzás inspirálja,és így hoz létre dolgokat ,a másik a virtuóz technikás gitározásban találja meg az önkifejezés eszközét,a másik mélyre hangolt döngölésben (még le is vesz pár húrt a gitárjáról mint Cavalera )stb.Egy biztos,hogy mindenki úgy áll neki ,hogy jót csináljon,aztán majd az idő dönt.
Ez a manyus nagy Bob Dylan-rajongó volt, és több nótáját is feldolgozta, ahogy sok-sok régi klasszikus blues-nótát.
Ettől még írt kurvajó zenéket, de néhány ritka rosszat is.
Hendrixhez nekem hangulat kell.
Felesleges dolgokon vitatkoztok, olyan dolgokon, amire nincs egzakt válasz.
Van, aki szerint csak az gitározhat jól, aki bemutatja egy számon belül az összes lehetséges technikai figurát, más pedig másfajta zenét szeret. Egyik sem jobb vagy kevesebb a másiknál, csak más.
A probléma már emberi síkra terelve ott kezdődik, amikor az egyik ember leszarozza a másik által szeretettet. Erre nincsen semmi szükség. Teljesen felesleges. Az, hogy A embernek nem tetszik B játéka, az szíve joga, de itt meg kell állni, hiszen úgysem változik semmi, csak energia megy el rá.
Inkább mutassátok meg egymásnak, hogy ki mit és miért szeret egyes gitárosokban, és ha adja magát a másik véleménye, akkor épülsz tőle, ha meg nem, akkor továbblépsz. Ennyi.
ja...játszottam egy gitárossal, aki ugyanígy nem írta meg a szólamait...úgy tört elő belőle...belőlem meg a düh, hogy a picsába nem képes megtanulni ami ki lett találva oda:DDD...mert dallam az nem volt a játékéban, de még a dal jellegét sem közvetítette...csak biririrbirizibiziguriririru:DDDD
Elképesztően ösztönzene és ezért olyan hatalmas. Ez a manyus nem írta a nótákat, úgy tört elő belőle. Ezért nem tudják felfogni a matekgitárosok az egészet, mert ebben lélek is van. :)
Mitch Mitchell meg nagyon megelőzte stílusával kortársait. Szenzációs dobos volt.(RIP)
krisztiánom, most aztán kaptál hideget, meg hideget.
szerintem ne hagyd, hogy nagyon elmérgesedjen a helyzet.
sok zenész kolléga nagyon nem egy húron pendül veled. nehogy ez a zenész cimboraság rovására menjen.
makacs vagy, mint egy öszvér. ez néha kurva jó dolog és állítom, sokszor ennek köszönheted a kivételes tudásodat is.
béke krisz mester, és egy kicsit legyél rugalmasabb.
néha engedni kell a negyvennyolcból
a feladat megoldása helyett a duma,
az istenek meg nem cserélődnek, csak több lesz belőlük
az enyémek: Robben Ford, Scott Henderson, Mike Stern, Steve Lukather, John Scofield,
ezek az emberek azért jó gitárosok mert íze van a játékuknak, amihez a zene iskoláját járták végig, nem figurákat rakogatnak egymás mőgé
a U2 és Edge több slágert írt mint itt mi összesen a magunk kis szintünkön, régi véleményem hogy az a jó gitáros aki jó zenész is egyben, és tegyük hozzá jó ember is kell hogy legyen
De benne pont az a poén, hogy az ilyen tábortűz melletti pár akkordos dalokat óriási stadionslágerekké bővíti, és ő az első aki beismeri hogy nem tud gitározni. Azért bírom rohadtul, mert nagyon jól össze tudja rakni a hangzását.
Edge-t az különbözteti meg a többi gitárostól, hogy ő nem tud gitározni- ami miatt te is szívesen rokonságot vállalnál vele- ellenben abból jól megél!-ami miatt viszont fel is nézel rá
Jól gitározni sosem volt ciki, huszon-akárhány évvel ezelőtt sem, az más tészta, hogy te akkor sem tudtál, és ma se tudsz!
Elhiszem, hogy neked már attól becsúszik a sporszelet, ha vki ping-pong delay-t tesz egy C dúrra, de kérlek, botor módon ne magadból indulj ki, a többség úgy sem fogja érteni, hogy mitől szartál be..
Esküszöm nektek, nagyon komoly örömmel látom itt lejjebb, hogy vannak köztetek értelmes alakok, akik tudják, mi különbözeti meg pl. The Edge intelligens, csapatjátékos, eredeti gitárjátékát a sok ostoba, sport-virga buta nyívogó-nyerítő, magamutogató szólógitárostól.
Nagyon komolyan mondom, hogy örülök, már kezdtem feladni...
Én egy kicsit kiestem az "újkori" eseményekből, valaki el tudná mondani, hogy a görcsbe van belőlük megint annyi, mint a nyű? Pedig már legalább huszon-akárhány éve tisztán látszott, hogy hótt ciki, lejárt műfaj az egész. Mondjuk szerintem közönség nem igazán tartozik a dologhoz, ahogy látom, igazából belterjesen, egymásnak adják elő a gyerekek ezeket a cirkuszi attrakciókat.
A legegészségesebb az, ha valaki elméleti szinten tisztában van a dolgokkal, tehát ismeri a rocktörit, zenészeket (attól a kortól máig)- elsősorban ugye gitárosokat, Hendrix munkásságát, azt, hogy kikre milyen hatással volt, és az illető maga is tud zenélni (gitározni). És akkor kialakulhat egy (majdnem) teljes kép, helyén lehet kezelni mindent. És persze a végén úgyis az jön le, hogy már életében ikon lett, már akkor is hatással volt nagynevű zenészekre, és azóta is rengeteg zenészre. És hogy elsősorban újított, addig nem látott dolgokat és stílusban játszott, sót csinált, ettől volt és lett igazán nagy, nem attól, hogy a leggyorsabb volt, vagy a legtechnikásabb, vagy a legnagyobb szúnyogírtó- még ha jó gitáros is volt, mert az volt.
2010-05-03 00:30 |
#3742
Ez semmi másról nem szól, mint hogy a "nagy öregek" (akik csak inkább öregek, mint nagyok ), eljátszhassák a "majd én megtanít'lak mi a zene kiskomám" c. játékot...
A baj csak az, hogy ezek az emberek nem veszik észre, hogy idő közben elröpült néhány évtizedecske, ők meg frankón ott maradtak a múltban..
Én se erőltetem rá a mai fiatalokra az én ízlésem, és nem próbálom megmagyarázni, hogy az én híróim a legnagyobbak, bezzeg az övék ( mondjuk a dolog eléggé magától értetődik..), mert tudom, hogy ami nekem fontos (volt), az annak már semmit sem mond, aki pár évvel később született..és ez így van rendjén! Ettől fejlődik a világ ( hogy milyen irányba, az más tészta )!
Mindenestre az ősök tisztelete nem rossz dolog, főleg, ha kijár nekik, Hendrixnek szerintem mindenképp, de ettől még nem ő lesz a legnagyobb király!
mondjuk hendrix nekem se mond sokat....mondhatni semmit.
kölyökként mindig megkaptam a magamét. hogy hát hendrix, öcsém mi az hogy nem szereted, ő egy isten bazdmeg, gyökerek gyökere, az alma maga ádám kezében, olimposzi manna.
így jól kussoltam ha felhozták, vagy berakták extázisba esni.
biztos nagy volt az öreg, meg balkezes is mint én, oké hát tiszteljük.
2010-05-03 00:09 |
#3739
Ja, mások effekt hegyek mögé bújkálás helyett inkább megtanulnak gitározni..
Persze, holnap első dolgom lesz elgitározni az alig agyoncsépelt Little Winget, csak a te kedvedért..
Ember, fel kéne ébredni.. szted érdekel bkit is, hogy te itt kinek a hozzászólásait fogadod el??
n+1 érdekesebb és jobb gitáros van Hendrix-nél, ha foglalkoznék is mások dolgaival ( amit már egy jó ideje nem teszek ), kb. ő lenne az utolsó, akinek neki állnék..
Puffogás helyett meg csak el kéne fogadni, hogy változnak az idők, és így az "Istenek" is folyton cserélődnek..én már azokon nőttem fel, akik Hendrixen nőttek fel, így talán érhető, hogy annak ellenére, hogy elismerem a jelentőségét, nekem már nem mond sokat a fickó..
igazi jó zenész, hiteles nem a technikai oldalról közelíti a dolgokat
egyszer tudatos jazzes témákat is beépített, mondtam neki hogy jó az irány na ez az, erre azt mondta, hogy ok de ez nem az Ő stílusa és azóta is ösztönből játszik
Petendi Tomival 15 éve együtt zenélek és azt kell mondjam az egyik leghitelesebb bluesman akit ismerek, a hozzáállásban sokunk előtt példaértékű lehetne
Hendrix meg nem kérdés igazán, nem igazságos összehasonlítani egy 40 évvel korábbi időszakot, továbbmegyek butaság
a Little Wing egy gitárhimnusz, ha holnap Lovrek úr elgitározza és felteszi a Youtube-ra akkor minden további hozzászólását elfogadom
ha nem akkor lezár egy vitát a maga módján
Elmentem fürödni, na mondom, most jól kiürítem az elmém, és kíváncsi leszek melyik gitárszólót kezdem el dúdolni..bázze, nem a Metallica Struggle Within szólójának 2. fele ugrott be először...? (annak ellenére, hogy ezt a nótát sosem szerettem különösebben..)
Szóval, kész, szúnyogvibrátó ide, fos játék oda, Kirk Hammett a legjobb!
Rengetegszer csinálja azt is, amit írsz, de pl. ezek az albumok és még mások épp a Zenéről és A Hangulatokról szólnak. No támadás, csak előbb ismerd meg, mert kb. épp az ellenkező skatulyába tetted..
Ez a vita leginkább a Zene vs. Gitárjáték meccsről szól. Két példával élve, szerintem a ma élő gitárosok közül Buckethead a legtechnikásabb. Hajszálpontos precizitással, ijesztő sebességgel gitározik nem egyszerű dolgokat. Már-már olyan mint egy robot. De pont ezért, részemről teljesen hallgathatatlan. Lélektelen tekerés az egész, minden, gitáron elképelhető dolgot felvonultatva. Aztán ott az ellentét, pl. Edge, személyes titkos kedvencem, aki penget vagy 4 akkordot meg 3 hangot "szólóként" egy nótában, a pedálokkal és az effektek kapcsolgatásával többet van elfoglalva mint a gitárja nyakával, de amilyen zene kijön a keze alól... Nem véletlenül a világ egyik legnagyobb rockzenekara.
Csak azért, hogy legyen valami "szűz fül" is (= mivel én nem vagyok zenész, hátha másképp szemlélem mint Ti - pl. mint közönség).
Szerintem Krisztián linkje igazi "high-tech" zene: a hangszínektől kezdve a futamokig minden hajszál pontosan a helyén van, közben jól esik nézni a laza, könnyed kézmozdulatokat is: minden azt sugallja - ami egyébként igaz is - hogy nagyon magas színvonalú, full-profi előadást hallunk.
A másik három "melléklet"-ben viszont a szó szoros értelmében játszanak. Érződik a zenészek közötti kontaktus, és tök biztos, hogy hasonlóan fontos szerepe van a feeling-ben a közönség felől érkező visszajelzéseknek. Lehet, hogy tulajdonképpen ez a fő különbség a jelen vita tisztelt résztvevőinek a zenei felfogása között is.
Uff (bocs, hogy bemerészkedtem)