Eszembe nem jutna vitatkozni veled zenében, sőt azt is beismerem, hogy képtelen voltam, vagyok meghallgatni egyetlen Z. Imre felvételt is, de akaratlanul volt hozzá "szerencsém", és szerintem Máté Péter szintet még súrolni sem tudott soha.Jó, beismerem elfogult is vagyok mindkét irányba.....
Itt germánoknál alap, hogy minden zenekar kiteszi a merchandising-ot még egy kis klubbuli esetén is.
De itt a cédeszt is megveszik és ha nincs kitéve rákérdeznek, hogy van e esetleg!
Ebben is van bőven igazság Pyra bá, de azt sem szabad elfelejteni, hogy itthon sokan évtizedekkel le vannak maradva. iTunes, Google Play, Deezer és társai, csomó zenekarnak ezek ismeretlen fogalmak, és azon siránkoznak hogy nem fogy a lemez. Persze hogy nem fogy, mert ma már nem így működik a dolog. Aztán mennyire aktívak közösségi oldalakon? 1-2 naponta van valami a Facebookon az már egy jó arány. Fizetett hirdetés? Menedzser? Egyesek egész rendes pénzt beletesznek felvételekre, ezekre meg sajnálják a pénzt, így sosem jut el sehova az akár jó minőségű anyaguk. De az sem tiszta sokaknak, hogy manapság zenekaros pólóval, pulcsival, bögrével, telefontokkal stb. többet lehet keresni mint magának a hanganyagnak az értékesítésével.
Két közhely hozzá:
"Kis pénz, kis foci" és "Sok a fóka kevés a hal".
Szerintem sem beteg. Csupán módfelett nyíltan üzleti alapú.
Már a hatvanas években az volt, amikor az első kimondottan "fiúzenekart" megcsinálták jól (a Beatles-re gondolok itt).
A magyar zeneipar sokat profitált a másolatokon és az innen-onnan zeneszerzett dolgokból.
pl. nehéz nem észrevenni egy Illés - Beatles kópia voltát (bár ebből a szerb népdalokból való építkezés kilóg azért), a Neoton - Abba vonalat, vagy egy Horvát Charlie - David Clayton-Thomas (Blood Sweat and Tears) párhuzamot. Az előbbi -gondolom- épített dolog (nem véletlen szállt ki a Som Lajos és a Balázs Fecó, a második szerintem szabadon választott irány.
Aztán itt van még a nyíltan felvállalt, és az eredeti Elvis dalokra csak nyomokban hasonlító Komár Laci...
A magyar könnyűzene telis-tele van óriási plagizálásokkal:
Ezt nyúlást nem szoktam emlegetni, de konkrétan a bridge téma (1:00-1:13) köszön vissza nagyon jól elbújtatva egy magyar slágerben, aminek egyébként a refrénje is szerzett egy 1930 környéki magyar slágerből.
Kiváncsian várom hátha verze témára is rábukkanok még valahol.
Remélem valaki kitalálja majd, hogy melyik magyar dalra célozgatok itt, úgyhogy hajrá! :)
A profithajhászás közben napjainkra eljutottunk oda, hogy itt is minél kevesebb legyen a befektetett energia.
Párszor alkalmam volt végighallgatni a Zámbó Jimmy összest.
A sok szemét között van néhány olyan dal, a (nálam etalon) Máté Péteri szinteket feszegeti! De nem engedték a fazékhoz így elment abba az irányba ami meghzota neki a várva várt (anyagi)sikert, az mondjuk kérdés, hogyan tudott az ipari törmelék szintű dalaival is azonosulni...
Sajnos az érvényesülésnek sok gátja van. Elsősorban bizonyos "dinoszauruszoknak" kellene ismét kihalni, akik elég komolyan a kezükben tartják a magyar zeneipart.
Csak ott tudsz itthon dobni nagyot, ha valahol akad egy olyan szelet ami még (vagy éppen) nincs lefedve.
Ráadásul ma már nagyon könnyű bármi "eredetit" hallgatni a netről, nem kell órákig a rádió ellett ülni startra-készen a magnóval, ill. súlyos pénzekért lemezeket venni.
Orwell bácsi megaszonta: a béke=háború,a szabadság=szolgaság,a tudatlanság=erő. Na most ebből egyenesen következik,hogy amit ma "zenének" hívnak,az...(fütty).
Persze vannak még ódivatú,reakciós,elmaradott elemek,akiknek a "zene" szó egy művészeti ágat jelent,be kell vallanom én sem halódok a korral e téren.
A fizika törvényei szerint viszont mindent egy fajta hullámmozgás jellemez,úgyhogy remélhetjük,hogy elértük a gödör alját,és eljön majd az új reneszánsz...és talán erre nem is kell majd 600 évet várni,mint legutóbb. Amen.
Nem is vitázom ezen ,egy szikrányit sem ,problémám mindössze annyi ,hogy folyamatos üzemben van.Így ,míg lószar van ,veréb is akad ,"elveszik" a helyet az arra érdemes igazi zenészek elől.Ráadásul ,míg "felkapottak" ,akkora gázsikat kérnek (nem tudom a "szervező" ebből mennyit akaszt),hogy az én pofám ég.Tavaly ,volt nálunk a Janicsák kislány ,gyalázatos előadás ,gyalázatos időhúzás ,nagyjából 15perc az "éneklés"(inkább tátogás).A gázsit ,másodkézből hallottam ,ha a fele igaz ,az is sok.Ráadásul ,rohant a következő balekokhoz.....Caramell "művész" úr előadása sem ejtett ámulatba.Velük ellentétben mini városom színpadán Demjén olyat nyújtott ,hogy lefostam a bokám.A nagyérdemű pár "okos" tagja ,mégis próbálta kritizálni......
Na ,nem mérgelődöm ,sokáig éljen a jó öreg rock and roll !
Az én szerény képességeimből annyira futja , hogy a nyári programokban szereplő zenés estek egyikén Marcang tesó és csapata lesz az egyik főszereplő , valamint Joe mester és tanítványai is fellépnek , reményeim szerint .Arra is tettem javaslatot a művház vezetőjének , hogy a percnyi sztárocskák helyett , amatőr zenekarok szórakoztassák a nagyérdeműt.
A Kőbányai Képviselő-testület mai ülésén 16 igen, egyhangú szavazattal úgy határozott, hogy a Kőbányai Önkormányzat saját rendezvényein kizárólag élő zenei produkciókat finanszírozhat. A javaslatot Póka Egon, Kőbánya Díszpolgára kezdeményezte, aki egyben a kerületben működő Kőbányai Zen...ei Stúdió alapítója és vezetője. Művész úr reméli, hogy Kőbányát más önkormányzatok és intézmények is követik majd. Jó hír ez nem csak a közönség, hanem a zenészek számára is. Szomorú tendencia volt ugyanis az elmúlt évtizedekben, hogy hírességek színpadra álltak és a közönséggel együtt hallgatták korábbi felvételeiket, miközben tátogtak. Ez a közönség becsapása és a zene, mint művészet lenézése. Póka Egon felajánlotta, hogy ha egy művész nem tud kisérő zenekart hozni magával, a zeneiskola növendékei élőben lekisérik, így a közönség valódi produkciót élvezhet majd.
Elképzelem a főnököm orcáját, miközben előadom neki: azért késtem, mert a lelkemet virágzásba borító áradó muzsikaszót hallgattam a tengernyi embertelenség közepette...
ráadásul. el tudom képzelni, hogy azok a sznobok, tisztelet a kivételnek, akik ottvoltak a koncertjén, pont ugyanúgy elmentek volna mellette. mert kurvára csak megmutatni akarják magukat. ráadásul, ebben a kísérletben ő is leszürhette a következtetést. nem azért vannak a koncertjein, mert annyira szeretik az emberek a komolyzetnét, hanem azért mert olyan helyen játszik, ahova illik elmenni, és drága jegyet venni. mondjuk aki olyan helyre jár, az nem is valószínű, hogy metróval utazik.
Teljesen reális, csúcsforgalomban, zajos helyen, amikor az emberek melóba sietnek...nem csodálom, hogy alig állnak meg.
Bírom az ilyen óriási társadalmi üzeneteket.
Ebben van valami amúgy, mert mind zenei szinten, mind társadalmilag nagyon nagy a pesszimizmus. Az igaz, hogy a tehetségesek nem a fán teremnek, de sokszor elérhető lehetőségekben nem hisznek az emberek. A téveszmékről ne is beszéljünk.
Pedig szabad és nem csak a médiát. Alapvetően a 20. század nagy találmánya az volt, hogy a tömegkultúrát és az elitkultúrát jól összekeverte, mintha alapjában véve nem lenne a kettő között különbség, és mindegy is, mert majd mari néni megmondja, neki mi tetszik, és abból úgyis több pénzt lehet csinálni. Nem volt ez mindig így, sőt. Érdekes módon az oktatásban erre nem gondoltak, hogy majd a paraszt megmondja, neki mi a jó, ne ugassanak neki kintről nagyokosok homi kultúráról.
A kultúra felkarolása és védelme igenis fontos, és közvetlenül nem pénz kérdése kell, hogy legyen. Közvetetten meg mindenben ott van, ebben is. Ebbe beletartozik a média is. Bár valamilyen szinten itthon is védett (lásd pl támogatott színházjegyek), azért eléggé a béka segge alatt vagyunk mi még ebben, és ezen ez a sok nyál, ami folyik a médiából, sem segít, ahogy egyszer Bill kapitány fogalmazott A legtöbb birka arra megy, amerre terelik, és alapjában véve egy kultúrált országnak igénye kell, hogy legyen arra, hogy igényes kultúrát szolgáltasson az embereknek, felkarolja azt, mivel közvetett módon ezzel gyakorlatilag mindenki csak jól jár. Nem is merek belegondolni, hogy nálunk ez miért nem így van...
Ja, de ha nem "jó" helyre keféltél és nincs családi vagyon és csak a tehetségeddel tudnál érvényesülni, akkor legkorábban középkorú korodra jöhet össze. Ekkor már esetleg összegyűlik annyi zseton, amit nem másra kellett elszórnod és amit biztos nem zenével kerestél.
És a "semmi sincs ingyen" is tök jó, mikor a tehetséggondozás címén pl. el lehet menni egy fesztiválra (több ezres látogatói számmal) 30 percet játszani (kora délutáni káni-kulába) 30e utazási költségért (nem állnak persze egy fillért sem) és 10e nevezési díjért. A lehetséges nyeremény meg az, hogy jövőre is mehetsz oda (akkor már lehet, hogy nem kell nevezési díjat fizetni)... És ennyi.
Most győzködöd a kollégákat, hogy nem is úgy van, ahogy látják? Vagyis, ahogy én látom, nem akarok fogadatlan prókátor, vagy jogvédő egyesület sem lenni. Ritkán írok ilyet, meg nincs is Veled bajom, de ha nem tetszik a topik, akkor nem kell ideírni.
Aki karriert akar épiteni BÁRMIBEN annak sok fekáliát kell
nyelni.
Különösen igaz ez a szórakoztatóiparra.
És nincs olyan h valakit odatolnak, mert aki tol annak is kellett nyelni vmikor, és a valutához is vkinek nyelni kellett vmikor.
Szal ingyen nincs semmi.
Amúgy meg aki dudás akar lenni,....
szvsz sem lehet csak magyar jelenség. amúgy utálom ezeket a önmarcangoló, degradáló mellékneveket. viszont az is biztos, hogy magasról teszek arra, hogy mi a probléma pl. japánban. de arra is, hogy milyen a zenei élet szlovéniában (nem tudom egyébként). itt élünk, ez a "mi portánk", ezt látjuk. és ez borzalmasan fos...
tehetséggondozás, kiugrási lehetőség, választék kínálat, mint olyan nem létezik, azok kerülnek a "látókörbe", akiket odatolnak (bekefélték magukat valahova), vagy saját magukat tolják oda (valahonnan származó valutával)
ha ezek a problémák téged nem érintenek, nem érdekelnek, akkor örülök Neked. legalább Neked nem kell nyelni a sűrű fekáliát.
Azt próbálom felszinre hozni h ez nem " tipikus magyar " jelenség,
ezért fos szerintem ez a topik cim.
Ha a tömegtermelés ellen kelünk fel, az is egy másik tészta.
Viszont nézd a jó oldalát, te az élő zenéddel mennyivel több
örömöt okoztál a munkásoknak, mintsem hogy egy tucat banda
legyintéssel elintéztek volna.
Az igényes réteg zenének meg mindig mindenhol utána kell járni.
Gondold el ha minden rádió Jan Garbareket nyomatna.
Mindamellett a két megmaradt csatornán is a nap nagy részében idióta műsorok mennek tinilányoknak, zene csak nyomokban. Bár sajnos azt kell mondanom, nem is baj. Ebből a zenéből még sok is...
A VH1-et én is sajnálom, az volt az egyetlen zenecsatorna, amit még én is tudtam nézni anélkül, hogy elaludtam, vagy elkapcsoltam volna pár perc után.
UPC kinyalhatja!
Azért szerintem nem teljesen igaz, hogy könnyen megtalálható a "tetsző" zene: pl. a UPC előbb levette a Mezzo "jazz"-szekcióját, utána délutánra az idióta Comedy Central-t tette be a VH1 helyére, és most már a VH1 adását teljesen meg is szüntették.A MusicTv-t meg"magyarosították", úgyhogy jelenleg 50-valahány csatornából csak Vivá-t és MTV Hungary-t lehet nézni, ahol gyakran visszaköszön a Megasztáros szinvonal - ha egyáltalán olyan szerencsém van, hogy sikerül valamilyen zenei blokk-ot kifogni, és nem valami idétlenkedés folyik.
A kereskedelmi médiát ott lehet hibáztatni, hogy nem nyújt teljes választékot, így az emberek nem tudják, mi más van még az éppen divatos/szponzorált/eladható stb. mellett.
Korábban volt "vállalati" zenekarom, céges karácsonykor felléptünk, és megdöbbentő volt, amikor a buli után jöttek oda a 18-20 éves betanított munkások, hogy milyen jó volt ez az élőzene, ők nem is gondolták volna, meg hogy van ilyen dolog, hogy gitárszóló, és hogy az is milyen jó dolog, korábban még sosem hallottak ilyet...
Kicsi és nehézkes a piac.
Ezt tudomásul kell venni.
Ha vki az usa, vagy a brit piacra termel az az egész világra
vonatkozik, mert ez a két hon a könnyűzene szülőföldje.
Akik még labdába rúghatnak azok a svédek, néha a németek.
Ebben a kis gömbaakváriumban kell magunknak minőségit nyújtani, és értékelni.
És nem szabad mindig a média mumust sem hibáztatni azért
h ha a pór népet a 2/4 érdekli, és a zenére nem gondolkodni akar
hanem átélni.
Ebben van valami... hiszen az, hogy kinek mi a jó zene, egyértelműen szubjektív. Lehet szakmai alapon fanyalogni egyes produkciókról, de a közönség más módon értékel... Ma mindenki megtalálhatja a neki tetsző zenét. Mondjuk sokan nem keresgélnek, nekik elég az, ami éppen a médiából jön...
Viszont azért a tömeges igénytelenség összefügg a hazai klubhelyzet és tehetséggondozás siralmas állapotával, ezt tekinthetjük nyugodtan betegnek. (magát a zenét nem)
én hallottam olyanról, hogypölö egy itteni szlovákiai zenekar is szépen menetel tovább, ha bejutnának abba, mikor már tévében élőben szerepelnének, azt már nem vállalják, mivel a téfé kettő ilyen csinos szerződéssel operál, hogy csak náluk léphetnek fel, és szó szerint azt csinálhatnak, amit a téfé kettő ugat
Szerintem erre a szakmára is igaz, amit egykor a szakmai gyakorlatot oktató tanárom mondott.
Aki elektronikával foglalkozik, azt sosem fogják megfizetni.
Ha szereti csinálni, az megszállott lesz, és akkor is csinálja ha nem fizetik meg rendesen.
Ezt ki is használják.
25 éve igaz volt, szerintem ma is így működik.
Engem ez a Mr. Bikicsunáj leginkább Győzikére emlékeztet, mert mindkettőjük egyformán tehetségtelen nimandok, akiket pillanatnyilag felkapott a média és futtatja őket addig amíg hasznot tudnak belőlük húzni. Kicsavarja őket teljesen aztán mehetnek a szemétre. Azokra a zenészekre akik ténylegesen igényes munkát végeznek és megérdemelnének némi odafigyelést tehetségük alapján, azokra nem fordít semmilyen figyelmet, mert a média moguloknak ez nem hoz azonnali hasznot.
Itt tartunk ma, ahol csak a pénz számít és nem a tehetség.
Gyerekek, szar mindig is volt.
Viszont nem emlékszem, hogy az elmúlt ötven évben akár csak egyetlen magyar rokkzenész is elégedett lett volna a pillanatnyi helyzettel.