gondoltam, hogy a munka témát felhozza valaki, de más a művészet és más a megélhetés:)
hooligansék meg tudnának élni kurválkodás nélkül is tisztességes munkával:)
Hehe, mi kaptunk vip belépőt, elmentünk, hányás volt az egész!!! Antifitnesz, nótenksz kisóval, akinek annyi hangja van mint nekem, de még talán kevesebb is, vicces...bocs, szánalmas volt!!! a bejáratnál fizetett, sikító tinicsajok, fotósok, kamerák, a sok "celeb" akit csak el tudsz képzelni itthonról, talán az egyedüli arcok akiknek örültem a supernemék. a lakatosmárk kézenfogva valami beszpidezett pasival, a tiszteletkörök, mindenkinek a felvett legjobb arca, nyalizások, császárelőd jópofizva, meg akit még el tudsz képzelni, a sok műmájer és az agyhalott tinik! ingyé kaja, pia dögivel, de ez annyira nem volt nagy szám és különben sem hat meg...ellenben láttam sok tehetségtelen embert fellépni, iszonyat hamisan énekelve, pléjbekkk zenével...brrrr!
Meg iylen zenekarok (emlitett Tanksapka vagy a Hooligans),nagyon értenek a slágergyártáshoz,mivel tudnak rockzenében slágereket alkotni,mert a laikus,rádióhallgató nem a riffeket fogja elemezni,meg a dobolást,hanem az lesz neki az elsőő,h húú de fasza,milyen jól szól...mindig is leszenek emberek,producerek akik érteni fognak ahhoz,h miből lesz,és hogyan sláger..igy van az h sok olyan,aki mocskolja a rockzenét,otthon bömbölteti a rádióba ezeket,hallgassa egy hónapig,talán meg is veszi..ilyenkor van sikere a piacnak...
Ja,a Skandináviában töltött 4 hónap után (ami nem is hosszú idő) az a véleményem,hogy egyszerűen attól is távol vagyunk,hogy megpróbáljunk összehasonlítást tenni.Egyszerűen kurvára le vagyunk itt Közép-Európában maradva popkulturálisan.Más téren előrébb járunk persze,de az most nem tartozik a tárgyhoz.
és a petőfi még a legígényesebb!
nekem a csajom 8 évig rádiózott és ő pl. szabályos gerilla harcot vívott a műsorigazgatóval, hogy rendes zene is szóljon. így ha valaki reggel 7kor bekapcsolta a Dunakanyar Rádiót akkor rendszeresen hallhatott Alice in Chains-t, Faith No More-t vagy Panterát reggelire :)
Ilyen emberből meg kevés van,pedig én ugy tartom,h a zene sokmindent elárul az emberről...sokan,akiknek fogalmuk sincs a zenéről,meghallanak egy torzitott gitárt és egyből fujoznak..ettől hányingerem van...volt velem is olyan ,h regen nem tudtam megérteni,h mi a jó a Children of Bodomban...akik szertték,azoktól kérdeztem,h mi a franc jó benne...de aztán egy kicsit felértem a zenében,megismertem sokmindent...meghallgattam a Childrent,még most se szeretem,nekem nem jön be,de elismerem,hogy nem zörgés,elismertem hibámat,h lenéztem az oylat aki szerette,hiba volt...gondolom,az időő,h az ember sok ujat megismer,az lehetővé tesz ilyeneket,a zene éretté teheti az embert...sokatkat nem értek,akik azt mondják,h ők mindent elhallgatnak,meg h nekik nincs stilusuk...ez valamit jelenthet??neeem? kár h nem vagyok pszichológus...
azért mondtam, hogy aki nyitott valamennyire. meg nem degenerált emberkéket kell győzködni, hanem ismerősöknek megmutattam pár zenekart, hogy én ezeket hallgatom/szeretem pl, semmi győzködés, rájön magától is, hogy ez tényleg jó
A finnek azok marha fazonok,azok teljesen máshogy vélekednek a zenéről...mondhatom,ők eléggé igényesek..nem mint itt nálunk,vagyis inkább nálunk szlovákiában,ahol elképesztőő h mennyire hódit a mulatós...ezt komolyan mondom..mindenki másolt notármari cédével futkározik,hihetetlen...vannak iylen falunapok,meg mittoménmi,kit hivanak meg?L.L Juniort..nálunk ez kell a népnek...ha az autódban hallgatsz valami jót,akkor azt is megszólják,h mi ez a szar,hoyg tudsz ilyet hallgatni, vagy hogy" ROKKOT HAGACC?? te rokker vagy??" mert náluk csak az a rocker akin bakancs meg bőrgatya van,jah meg ossiános póló..erre meg mit feleljek nekik??Hallod,én nem szeretem azt a stilust,nem vagyok hosszuhajúú,csak a zenét,es az igényes zenét szeretem...amit az utolsó bekezdésben emlitettél,az meg nálunk egyenesen lehetetlen,nagyon sok a degenerált ember,akinek magyarázhatod,ha te zenéd az igénytelen,és 20 perc alatt fossa a számitógép..még ő néz hülyének,h mit akarsz:D...letettem róluk a kezemet,annyit mondok rá :Uram bocsájtsd meg nekik,nem tudják mit cselekszenek
Persze, amíg az emberek a mindennapi megélhetésért küzdenek, tele vannak problémával, gondokkal, adósságokkal, addig nem tudnak magukra figyelni. Sajnos legtöbbször még a saját gyermekükre sem. Felügyelet nélkül pedig az igénytelenség szabadon garázdálkodhat.
különben a zene és a kultúra összefügg erőteljesen a társadalommal, a közhangulattal, politikával.....
majd, ha magasabb színvonalú lesz itthon az élet minden téren, akkor a zenében is jobban keresik a minőséget...
az pl, hogy a petőfi rádión kb minden második szám valami gagyiszar rapcucc, ha nem háromból kettő, szerintem übergáz.
miért van az, hogy pl finnországban van zenei kultúrája az embereknek, nagyon sok, nagyon jó zenész van, és annak ellenére, hogy feleannyi lakosa van, mint hazánknak, rengeteg világhírű zenekar kikerül onnan.
jahogy ott a céges vacsorán is jófajta metálzene szólt? (nem hörrhörr, hanem dallamos, jólszüólós zenekarok albumai. egyébként sem a metálon van a hangsúly, hanem hogy igényes, hangszereken előadott, szerethető zene, nem valami gépszar)
meg arrafele olyan pl rock/metal zenekarokat jutalmaznak Grammy-díjjal, akik tényleg letette már jónéhány cuccot az asztalra? Meg azok szólnak a rádióból? Annyi, hogy ki van nyílva kicsit jobban az emberek szeme ilyen téren, és nem azt eszik, amit eléjük raknak, hanem megkeresik maguknak a jót, és gyanítom, hogy ha a médiából nem azt hallanák vissza, akkor hanyagolnák. Így "kénytelen" a média is igényes lenni.
Nem egy meg nem kettő emberkének sikerült már nekem is felnyitni a szemét, akik azelőtt mindenféle szarságot hallgattak, mert egyszerűen sosem hallottak még igényesebb zenekarokról. Elég csak megmnutatni pár cuccot, és ha nyitott rá kicsit is, egyből az van, hogy elkezdi hallgatni, és rájön, hogy mennyivel többet ad egy zene, ha tényleg jó - meg van komponálva rendesen, jók a dalok, jól szól, meg nem szgépes meg lemezről betolt grúvokat hallgat, amint rászövegel valami faszkalap, hanem tanult, vagy nem tanult, de tehetséges zenészek játékát
furcsa olvasni objektív, tisztán látó kommentet.
szerintem sincs véletlen, hogy Majka ott van ahol van.
Bevállalta ózdi hősként, hogy valóság showban mereszti a seggét, biztos sokat talpnyalt, hogy bennmaradhasson a médiában.
a Hooligansék meg profi zenészek csak nem tudtak megélni klubzenélésből és gondolom, jött egy menedzser, adott geppát és megmondta, hogy kuss van 3 akkord, rádióbarátság és akkor lehet játszani a nagymenőt.
egyébként meg motiváltság kérdése az egész, ha valaki tényleg viva díjat akar nyerni az egyrészt az ő baja másrészt meg vállani kell vele hosszú évek munkáját, seggnyalását, kompromisszumait.
vagy legyen mindenhol lekötelezett jó ismerőse. az a világon mindenhol segít.
De ameddig igénytelen szar,hugy emberkék csinálják a vivatv-t mtv-t stb.. az összes műsort addig nem lesz változás! Igénytelen zenét nyomatnak mert ez a divat! Megy a nép butítás ezerrel,de nem csak a zene terén.. (sajnos) Sokan úgy mondják,hogy a Magyar embernek a szar is jó tehát a jót már hanyagoljuk is! Kár,hogy kevés az olyan ember aki az igényes zenét szereti... Az a baj,hogy igazuk van akik itt írnak,mert mi "átlag,mezei" emberkék nem tudunk mit csinálni mert nem mi irányítjuk ezeket a dolgokat! Ezek pedig "a nagy sztárok" kb 1 évet adok nekik és mennek a süllyesztőbe mint a többi hulladék emberke! Viszont Ákos munkásságát és a zenéjét nagyon tisztelem és elismerem!
Nem az számít, hogy ki járt oda és ki nem. Csakis a produkció, a tehetség, és a tudás. Ez ugyanaz, mintha egy munkahelyen nem kérik a nyelvvizsgát, de muszáj használni az idegen nyelvet. Gyorsan kiderül, hogy ki tud, nem számít a papír.
A teljesítmény pedig relatív. Majkát nem fogják elismerni szakmailag, aki meg az Akadémia után minőségileg teljesít, azt a szakma elismeri majd. Ja, hogy a közönség nem szakmai. Ez van, változik a világ, bele kell ezt is kalkulálni. Nem csoda, hogy csak azok a klasszikus zenészek ismertek, akik csodaszép dobgépalapra nyomják a talpalávalót. Erre van igény. Ha számolni kell, gondolom előkapod a mobilod, vagy a zsebszámológépet, vagy a számítógépbe bepötyögöd, amit kell, és nem állsz neki írásban megoldani a nagy számmal való műveleteket, olyanokról meg már nem is teszek említést, hogy esetleg szorobánt, abakuszt, ehhez hasonló dolgokat használnál, pedig ezek is nem akármilyen értékek. El kell fogadni, hogy változik a világ, és meg kell próbálni úgy igényeset alkotni, előadni, hogy az érték legyen, de ugyanakkor a hétköznapi embert is nevelje egy kicsit, ne csak a szűk régeteket.
Most komolyan, erre élveztek, hogy itt sírtok a szörnyű helyzeten és a kilátástalanságon? Én nem tudom, nem érzem úgy, hogy ha ezen rinyálnék nap mint nap, bármi is változna. Én hallgatom a szerintem igényes zenéket, és mondok még valamit, a gyerekeket, akiket tanítani fogok, a média nyomásának ellenére megpróbálom értelmes ízlésű személyiségekké formálni, akik gondolkodnak, nem csak lenyelik, amit beadnak nekik. Azt hiszem az ilyen dolgokkal többet el lehet érni, mint a folytonos bömböléssel.
Csak azokat nevezik, akik a teveben majomkodnak.
Ez nem zenei dij, hanem mediadij, olyan tv arcoknak,
akik mar adtak ki lemezt.
Mindazonaltal, hogy minden eleismeresem Akosnak,
aki az egyetlen emlitesremelto arc a mezonyben,
kicsit vicces, hogy mar 3x kapott dijat 5 ev alatt.
A masik poen a Hooligans, akik messze nem a legjob
rockzenekar az orszagban, es mar 2 dijat kaptak.
Valoszinuleg azert van olyan kategoria, hogy uj eloado,
mert a Groovehouse is mar masodszor kap dijat.
A tobbiek... nem tudok mit mondani...
felkapaszkodott senkik.
En tudom, hogy itthon nem lehet megelni a zenelesbol,
de erre nem az a megoldas, hogy kinezunk 5 eloadot,
akiknek lehetove tesszuk, hogy foallasban zeneljenek,
a tobbiek, pedig elmehetnek a faszba.
2001-ben Ákos
2002-ben a Groovehose
2003-ban ismét Ákos lett a hazai győztes
2004-ben pedig Hooligans
2005-től több kategóriában díjaznak!
2005.
Nox - Az év legjobb együttese
Zsédenyi Adrienn legjobb női előadó
Gáspár Laci legjobb férfi előadó
Erős vs. Spigiboy - legjobb DJ
Majka "Mondd, ami fáj" legjobb videóklip
2006.
Gáspár Laci - legjobb szóló előadó
Groovehouse - legjobb együttes
Sterbinszky - a legjobb DJ
Lola - a legjobb új előadónak
Belga "Szerelmes vagyok" legjobb videoklipjét
Edda A magyar könnyűzenéért VIVA COMET díj
2007.
Ákos - Legjobb férfi előadó
Lola Legjobb női előadó
Hooligans - Legjobb együttes
Mark - Legjobb új előadó
Varga Zsuzsa Be Infected Legjobb videoklip
Szikora Robi A magyar könnyűzenéért VIVA COMET díj
Kiosztották a viva díjakat... Gratula a média majmokhoz! Biztos nehezen megdolgozott és sok munka árán és a tehetség miatt kapták meg a díjakat :S Undórító
Nagyon sokfele zenet hallgatok.
Rock, metal, jazz, funkjazz, hiphop, dnb... stb
Magyar rockzenet nagyon ritkan hallgatok,
viszont a tobbi stilusbol akad par magyar,
akiket erdemes megemliteni.
En fejlodesparti vagyok
Rock mufajban is inkabb az a gond itthon,
hogy akik veletlenul jo zenet tolnak,
stilusban elmaradottak, es igy eleve nem
lehet oket mainstream-be sorolni.
nem vagyok magyar állampolgár, úh. csak sajnálni tudom az anyaországi magyar könnyűzenei felhozatalt, nem miattam nem szól nikkelbéla a petőfin! viszont szoktam ott hallani kedves és nem gagyi magyar előadókat, mainstreamből persze.
jaja
magyar ember(magyar rokker, metálos, zenekedvelő) csak néz, de nem lát. Amit elé raknak, arra tart igényt. Teljesen mindegy, hogy popzenéről, rokkról vagy metálról van szó...
Itt volt keleten a 3XS...kurvajó zenét toltak, amolyan riff&roll-t a Metallica, BLS, Pantera stílusában...de a népnek nem kellett. Végül feloszlottak, és a két gitáros most Amerikában próbál szerencsét...
Az is igen érdekes, hogy Stereochristot elég kevesen ismerik itthon. Pedig egyik legsikeresebb magyar metöl banda. Példának okáért most a Testamentel nyomnak egy turnét, itthon meg a Down elött játszanak. Végig nyomtak már pár külföldi turnét is. Szóval nem egészen értem a helyzetet (persze értem de nem kezdem el felszítani a BPRNR tüzet újra... úgyis tudja mindenki mi a helyzet arrafele...)
Miért beteg a magyar zene? ... pontosítanék, a magyar könnyűzene beteg.
Egyszerű a magyarázatom arra, hogy szerintem miért ilyen trágya a magyar könnyűzene.
Mert ne szépítsük: a mainstream hazai könnyűzene nem sokat ér. Különösen annak fényében szánalmasan gyatra, hogy komolyzenében vagy dzsesszben "rajta vagyunk a térképen".
Vannak ugye a nagy öregek, nagy respekt meg minden, de ők már érdemben újat nem alkotnak, csupán nosztalgia-zenekarok.
Vannak továbbá a hazai selejt… hm vagyis slágergyárak és termékeik, rendszerint évekkel korábban lefutott nyugati trendek nyomorék utánzatai. Az ifjú lázadók szerepében meg olyan vicc/gáz bénaságokat akar lenyomni a média a célközönség torkán mint mondjuk a No Thanx.
Persze az egész legalja a megélhetési gagyipop, Josh és Jutta, meg a többi hajmeresztő igénytelenség. Meg is van az eredménye: Amíg a lemezeladási listákat a világ nagy részén Kelly Clarkson, Dido, Mary J. Blige vagy Nickelback vezeti, ... nálunk a Top 10-ben szinte csak mulatós, musical meg műromantikus popoperettek vannak.
Egy ország általános könnyűzenei kultúrájáról jó lenyomatod ad, ha megnézzük, miket sugároznak a leghallgatottabb könnyűzenei rádiók, tévék: nos amíg a világ LCD, Radiohead, Volbeat, Paramore, Hives, Interpol és társai zenéjére autózik, nálunk meg 20 éve Wham, Vaya con dios, Alphaville, Celine Dion és hasonlók szólnak. És most nem arról beszélek, hogy ezek jó zenék-e, mert az szubjektív, hanem arról, hogy halál unalom a leghallgatottabb rádiók rotációja, ezt csak az vonja kétségbe, aki már hozzáhülyült.
Az az alapvető probléma, hogy nagyon kicsi a hazai piac, ezért ha egy produkciót profittermelő, professzionális szinten működtetnek, általában nagy kompromisszumokat kell kötni a közízlés kiszolgálása érdekében vagy a már megszerzett rajongóbázis igényeit kell kielégíteni önismétlő módon. A média pedig ki szeretné szolgálni az általa vélt elvárásokat, ezzel egyúttal visszahat az általános közízlésre, a kör bezárult.
Az undergroundban vannak kísérletező és jó produkciók, de az esetükben párszáz fős rajongótáborról beszélhetünk, az átlag zenehallgató aligha találkozik velük. Pedig vannak idehaza potens produkciók: Wackor, Aebsence, Blind Myself, Superbutt, Wendigo, stb., az igazán kitartók megtalálták vagy meg fogják találni a külföldi lehetőségeket.
Azért nem teljesen reménytelen a helyzet mainstream vonalon, vannak olyan zenekarok, akik úgy népszerűek, hogy nem nosztalgiabárban utaznak és zenélni is mernek: Roy és Ádám, Neo, Yonderboi, Back II Black, BonBon, United, Magna Cum Laude, Anima Sound System, Hrutka&Winchester, meg biztos vannak még elvétve, most ők jutottak az eszembe. Rock/metal vonalon rosszabb a helyzet: a kiemelkedően népszerű Tankcsapda és Hooligans után nagy szünet, én pillanatnyilag nem látok olyan zenekart, ami nem nosztalgiacsapat, és az átlagemberek többsége legalább hallomásból ismeri őket.
Nos?
Hát ja! Elég jó zenét csinálnak,csak amikor meghallottam őket a rádióba eléggé szar poppos fosnak tűnt.. :S Erre nemrég (kb fél éve-éve) Láttam őket élőbe zenélni,na az isten volt! Profi zenészek,iszonyat jó hangzással + hangcuccal.. Nagyon ott vannak! De csak azért érdeklődök mert olvastam 1-2 dolgot itt a fórumba,hogy aki a tv-be van meg rádióba,az tuti ,milliomos és csak megvette magának a sztárságot meg menedzserve van.. Azért nem értem,hogy itt pár ember hogy és miként vélekedik erről :S Na ennyi..
Én úgyemlékszek, hogy eléggé nyomatta őket a média anno amikor megalakultak, de ők tényleg tudnak is játszani. Egy igazi nagybetűs Profi zenekar itthon a Zanzibár szerintem. A Beatlesnek is kellett manager...
na meg eccer magyar zene annyi házipályinkát megivott, hogy ki kellett hozzá híjni az orvost, mer majnem kigyulladt a belibe. csak a pijócásember tudott rajta segíteni, az meg tuggyuk hogy drága mulaccság...
Nahát, bevallom a frakót. Terjesztem a vírust jómagam is. Önös érdekből főleg a már részben média által fertőzött jónépnek szórom az általuk követelt,mindenféle aktuális fityfasz kultúrvírust. Ez a tökéletes visszacsatolás.
aztán egyszer aranyere is volt. részegen addig ücsörgött a hideg betonon, hogy felfázott a segge. akkorára dagadt az aranyér a picsáján mint egy pár virsli. szegény magyar zene napokig alig tudott űlni. mikola adott neki aranyér elleni kenőcsöt, hát az segített rajta.
Itt én nem is a pénzben látom a különbséget, hiszen az USA-ban is sok pénzről szól ez a dolog. A gond szerintem az, hogy a sok pénz mellé nem járul tehetség. Ilyenkor van az, hogy mondjuk A tátog a szinpadon a B által felénekelt playback-re.
Valahogy ez nem csak a zenében hiba. Itt Nálunk mindenki sok pénzt akar, amikor meg megjön, nem arra fordítja, hogy képezze magát és a hangszerparkját, hanem vesz magának Hummer-t, meg házat stb. És felveszi az ehhez járó arrogáns stílust.
Gondoljatok a Dorozsmai féle Tom-Tom stúdióra. Mielőtt Dorozsmai megcsinálta, azért Ő végigcsépelt pár koncertet. Az is igaz, hogy valójában jó stúdiót az tud csinálni, aki zenész.
na hogy aszongya, miér beteg a magyar zene?
na kéremszépen a magyar zene azért beteg mert megfázott a hidegben. egyszer mikor szar idővolt nem öltözött fel rétegesen, megfázott, belázasodott és úgy maradt. azóta is köhög mint az állat és tiszta takony. horváthágnes beszedetett vele pár levél maripent, de szart se ért. hát ez a helyzet gyerekek.
ez még ritkább példa, általában az van, hogy a valakinek a valakije befektet pénzt az illetőbe és úgy lesz sztár az adott fiatal. de ilyenkor sosem ő a sztár valójában, hanem aki a nagy gubát zsebreteszi később. azzal egy ilyen országban nem lehetsz sztár hogy mennyire tudsz zenélni, teljes mértékben el kell felejteni. itt akkor vagy sztár, ha valakinek a haverok közül sok a gubája, de nem annyi, hogy kp-ra veszi a dévú kaloszt, hanem annyi hogy családiház budán. :D
Ez tényleg így van. Az egyik csoporttársam pl. ismerte az egyik újonnan felfedezett jelölt énekesét, aki már akkor Hummerrel járt, amikor a zenei pálya közelében sem volt.
azért az túlzás, hogy ez kell nekik. inkább úgy fogalmaznék, hogy ezt kaják. ne feledjük egy erősen befolyásolható, de már fogyasztó korosztályról van szó, melyre egy egész fogyasztói iparág telepedett. de hogy csak ettől lenne beteg a magyar zene? nem hinném. ehhez ugyanúgy kell asszisztálniuk a befutott magyar zenészeknek is. Hobo ír erről pár érdekes sort a könyvében....
most mit vagytok ezen kiakadva. én már rájöttem az egészre. zeneipar, nevében is benne van, hogy annyira leszel sikeres, amennyire befektetsz :D belettél a zenekarodba 40 milliót? akkor hogy a faszba akarsz a viva díjátadóján résztvenni?
Az egész viva tv egy nagy izraeli tv... Az egész úgy van csinálva,hogy a szart meg az igénytelenséget sugározza! De hát (sajnos) ez kell a magyar tiniknek,hogy ezeket a senkiket bálványozzák. Undorító a viva tv meg az MTV-is! Az egész egy nagy agymosás.. Bocs,ha kicsit nyers voltam!
Kik ezek, hogy eldönthessék, hogy ki milyen díjat kap, és hogy megérdemli-e egyáltalán, és mi alapján válogatják be a azenekarokat, előadókat, mert hogy nem minőség, eredetiség szerint, az biztos, inkjább pénzgyártófaktoruk szerint!
A barátom pont ezt mondta. Erre én azt mondtam, hogy akkor ez így sz-r.
Kezdem értékelni a saját minimáltudását. Szoftverrel talán abból is lehetne valamit csinálni...