Én mondjuk egyáltalán nem sírok. Tisztába vagyok vele, hogy itthon prog. rock/metallal nem igazán lehet labdába rúgni. De ettől még próbálkozunk. A cél persze külföld lenne, dehát az sem egyszerű, finoman szólva. De nem adjuk fel, csináljuk.
ott is főleg papíron van értelme:)
emlékszem mikor unokaöcsém megszerezte a hivatásost, akkor dicsekedett, hogy neki hivatásos van és nem "úrvezető", aztán mikor ment fel szőlőnk felé kiegyenesített 1 kanyart nagyon ügyetlenül, utána már nem dicsekedett:)
Szerintem is megkülönböztethető a zenében az előadó művészet és a szórakoztatás, de a két elem hatásos összegyúrására én nem nagyon tudnék példát mondani. Az előadó művészetnél szerintem a mondanivaló és a hitelesség a legfontosabb, a szórakoztatásnál pedig értelemszerűen a közönség igényeinek a lereagálása és a lehető leghiánytalanabb kielégítése.
az megint más, ott más szinten kell kezelni egy teljesen más gépet, más szabályok vonatkoznak, nagyobb a felelősség. ezt én nehezen tudnám értelmezni a könnyűzenére...
Így van, kiállok a színpadra, nyomom a bazsevát, aztán szíííííjon gázt a sok szellemileg alultáplált köcsög, ha nem jön be nekik amit csinálok. Meg különben is, mit is ír a Biblia....sertések elé gyöngyöt vetni
lehetséges, hogy rossz az ötlet, mert úgysem lehet korrektül eldönteni, de nem ezt kellett volna leszűrni belőle, hanem azt, hogy a cél egy olyan rendszer kidolgozása lenne, hogy az adott kategóriában valahogy mérhető legyen a sznvonal, mert ez előremozdítja az embereket. Akciófilmben is beszélünk A és B kategóriáról, hotelben, utazásban, élelmiszerben. A zenére miért sérül be mindenki? Az is egy emberi produktum, és mind minden emberi produktumnak, van minősége, és van aminek jobb, van aminek rosszabb. Ennek az eldöntése szempontredszer kérdése.
nem, a jogosítvány nem kasztrendszer, az azért van, mert amúgy a közúti közlekedés veszélyes, és nem arról szól, hogy ki hogyan, milyen stílusban vezet (ha ez az egyetlen szempont lenne, akkor nagyon sok embernek nem lenne jogsija), hanem hogy ismeri a szabályokat, és tudja alkalmazni. tök más dolog a kettő.
senki nem beszélt kasztrendszerről. Minőségi kategóriákról beszéltem, ahogy a legtöbb termék vagy szolgáltatás esetében van. vagy lásd vezetői engedély. A jogosítvány az kasztrendszer?
én írtam.
de hogy jön az ide, hogy kasztrendszert állítsunk be?
meg ki nem szarná le, ha a kedvenc zenekara a szakzsűri előtt mínusz 5-re vizsgázna, pl.
könyörgöm, kinek kell megfelelni?
amúgy, ez szerintem nem üres egymástorkánakeseés, voltak értelmes hozzászólások mindkét oldalról.
amúgy mit vársz? szerintem ez a kategóriákba sorolás kivitelezhetetlen, ennélfogva is haszontalan és felesleges. ki az, kik azok, akik abszolút objektíven megmondhatják, ki hova sorolandó? mik a mérőszámok, a szempontok? egy néhány emberből álló zsűri mondja meg, hogy nekem ki tetszen és ki nem? nem, szerintem ez nagy butaság így...
(mellékszál: én legalább annyira ki tudok akadni azon, ha valaki csak azt tudja hajtogatni, hogy nekünk milyen szar, mi csak ezt tudjuk, marakodni, sehol egy építő ötlet... nosza, hajrá, lehet nyomni az ötleteket, nem sírni...)
én úgy vagyok vele, hogy a zene egyfelől előadóművészet, másfelől szórakoztatóipar. Ezt össze kell gyúrni egy produkcióban. A zenei minőség és a közönség elvárásainak egyszerre kell megfelelni, és itt jön a kreatív gondolkodás és alkotás.
nem lehet megvalósítani itthon, a haverok/ismerősök/pénzesek felső kategóriában lennének tudástól függetlenül....
korrupt ez az ország a meritokratikus szemléletmódhoz, nem a tudás számít....
"Na látjátok, pont ezért beteg a magyar zene amit pl. ti itt most műveltek. Mindenki hajtja a maga igazát, de az senkinek sem jut eszébe, hogy valahogy próbáljunk közös nevezőre jutni. "
Ez igaz.
"lhangzott egy ötlet, ami lehet hogy hibás, de nem az történt, hogy próbáltak volna a vélemények egymáshoz közeledni, hogy valahogy megoldást találjunk a helyzetre, nem, egyből jön a sárdobálás, hogy ez így szar, az úgy szar, és mindenki mondja a magáét.
"
Ez is igaz.
"Ahelyett, hogy az ötleteket finomítanánk, mert azt gondolom mindenki közös érdeke hogy a jelen helyzeten változtassunk, de ez csak összefogással megy, nem széthúzással."
Ez valóban így van. Bennem fel sem merült, hogy az amatőröket kirekesszem, mert lehet, hogy én is az vagyok. Én a magyar zenében uralkodó minőségi, elvárásbeli és piaci problémák megoldására tettem egy javaslatot. Még ha nem is volt jó a javaslat, a célom az volt, hogy a beteg magyar zene ne legyen beteg. Két perc telt el, és már ott tartottunk, hogy 5x akkora belépőért játszom ugyan azokat a szar kliséket. Hogy jött ez ide?
nem elvárásoknak megfelelően szeretnék szórakoztatni, hanem megtalálni azokat az embereket, akiket szórakoztat az, amit esetleg mutatni tudunk nekik, jól érzik magukat ha játszunk, kikapcsolódnak, kitombolják magukat, aki nem sportol az le tudja vezetni a feszültséget.
Nem szoktunk nagy tömegeknek játszani...sőt...de aki ott van, azoknak úgy érzem segítünk jobbá tenni az adott napot.
Nekem jelenleg nincs, de az semmiképp nem megoldás hogy egymás torkának esünk, így nem jutunk előrébb. Egyébként szerintem elméletben nem rossz Gorilla ötlete, a gyakorlati kivitelezés az amit nehéz lenne megoldani. De azt próbálja meg mindenki fölfogni, hogy olyan úgyse lesz soha, ami mindenkinek jó. "És ha már nekem nem jó, akkor ne legyen jó nekise", na emiatt a hozzáállás miatt nem fogunk soha előrébb jutni.
nem feltétlen elég, a zene kommunikációs forma......önkifejezés is..... elmész jammelni, fellépsz azzal a zenével, amit szeretsz....., ha tetszik a közönségnek az külön jó dolog.....
ha szórakoztatni szeretnél elváérásoknak megfelelően az már profizmus/prostitucionizmus:)
"eklámmal kötnek rózsaszín masnit az ügyfél eladandó szarára meg rágják a közönség szájába, hogy AZ a jó.
a "kreatívság" meg kimerül a butításban.
pénzért mindent lehet, nemde? "
Azért a reklámszakma ennék kicsit bonyolultabb. A szart nem lehet jónak feltüntetni, van rá komoly reklámtörvény. A reklámban hazudni sem szabad. nem az van már, mint 10-15 éve. Én reklámozok alacsony minőségű és nagyon magas minőségű dolgot is. 90% magyar termékeket reklámozok.
Igen, de ez egy zenészfórum, had védjem már a dolog zenei oldalát. Persze nyilván szórakoztatni is kell keményen, és jól előadni - megjegyzem, ez nekem annyira nem erősségem, elismerem. De a cél megvan, és mindíg erre törekszem.
Na látjátok, pont ezért beteg a magyar zene amit pl. ti itt most műveltek. Mindenki hajtja a maga igazát, de az senkinek sem jut eszébe, hogy valahogy próbáljunk közös nevezőre jutni. Elhangzott egy ötlet, ami lehet hogy hibás, de nem az történt, hogy próbáltak volna a vélemények egymáshoz közeledni, hogy valahogy megoldást találjunk a helyzetre, nem, egyből jön a sárdobálás, hogy ez így szar, az úgy szar, és mindenki mondja a magáét. Ahelyett, hogy az ötleteket finomítanánk, mert azt gondolom mindenki közös érdeke hogy a jelen helyzeten változtassunk, de ez csak összefogással megy, nem széthúzással.
reklámmal kötnek rózsaszín masnit az ügyfél eladandó szarára meg rágják a közönség szájába, hogy AZ a jó.
a "kreatívság" meg kimerül a butításban.
pénzért mindent lehet, nemde?
kinek nincs önkritikája?
sokkal többre tartok egy burgonyatermelőt.
viszont aki meg is veszi a rózsaszínmasnis szart, hogy jó legyen a kreatívigazgatónak is meg a profi zenésznek is, az simán szerencsétlen hülye, akinek kimosták az agyát.
az a legjobb szerintem is, de ha fellép 2 zenekar az egyik profi, de unalmas, a másik zeneileg nem olyan jó, de van feeling és bulit csinálnak, akkor nem a profi unalmas banda fog bejönni a közönségnek....
ilyen az élet....., lehet nem tudnak zenélni annyira, de tudnak valami mást.....hiába technikás meg pontos egy zenekar, ha unalmas és nem jön le a színpadról az a többlet ami kell.....
"az elmélet azért hibás, mert tele a piac profik által elôadott HULLADÉK zenékkel, bazz!!! "
Ez igaz. De annak is van valami magyarázata, hogy profi létére hulladék csinálására kényszerül. De ennek a magyarázatát nem tudom.
"szomorú, hogy neked ilyen emberek az isteneid, egy kreativigazgató, akinek az a feladata, hogy a hulladék termékeket eladja az embereknek, amikre nincs is szükségük."
Én is kreativigazgató vagyok, és 20 éve dolgozom a reklámszakmában, úgyhogy én is tudom. A kreativigazgatónak nem az a dolga, hogy a hulladék termékeket eladja, hanem, hogy reklámmal segtse az ügyfele üzleti céljait. Az az ügyfél hibája, ha a termék nem jó. Ha nem lenne reklám, megállna a piac, te is tudod, de ez egy másik beszélgetés témája.
nem értem, miért lenne savanyú a szőlő. Nem kertelek. Én úgy érzem, hogy az elmúlt tíz évben rengeteg igénytelen zenekar lepte el ezt a műfajt, elnyomták, megfolytották a jókat, és mivel benne élek, látom, hogy a közönség igazán nem tud kulünbséget tenni, mert annyira kiégtek a sok zenekartól. Ez nyilván negatívan érinti az én zenémet is, és felmerül a kérdés, hogy van e értelme így csinálni.
Nyilván nekem kicsi a közönségem, mindig az is marad, de ezenbelúl is megvannak a célok és a viszonyok.
Azért beteg, mert fordítva ülünk a lovon.
Úgy kéne működnie, hogy a zenész játszik, van lehetősége bemutatnia a művészetét, a közönség meg vagy vevő rá, vagy sem.
Ezzel szemben médiakajmánok választják ki bizonyos kereskedelmi szempontok alapján, kiből csinál sztárt, és azt letolják a közönség torkán, ha akarják, ha nem. És nem válogatnak az eszközökben, a kiszemelt sztár pókot zabál, vízbe lökik, szerelmes lesz, szakít, főzőcskézik, buzi lesz, vagy szűz, alázzák, magasztalják, csak lényeg, hogy a címlapon legyen, fogyjon a cd, aztán ha már semmi szarral nem lehet a középpontban tartani, megy a lecsóba. És jöhet az utód.
Aki meg csak zenélni tud, a Blahán déli tizenkettőkor dughatja fel magának a gitárját, mert úgysem viszi semmire, a profikat meg elnyeli a hakni, és a vendéglátó.
akkor nézd az én "műfajom" szemszögéből is.
az összes pénzemet (12 hónapban a 12 fizetésem felét tuti) ebbe ölöm egy évtizede, mert ez a hobbim és más nem érdekel.
5 év alatt 3 koncertem volt, és nem döglök bele.
és remélem ezzel nem vettem el más kenyerét.
aki meg zenéből akar megélni, annak sok sikert!
de aztán ne sírjon hogy gipszjakab ingyen vagy 500-ért ad koncertet, és gipszjakab miatt nem mennek el a művész úr koncertjére 2500-ért, hogy ugyanazokat az elcsépelt kliséket hallgassák, csak pontosabban eljátszva és a vibrátók sem szúnyogok.
tényleg kapcsolj be egy kereskedelmi rádiót vagy kommersz zenetévét... lehet, máshogy látnál dolgokat. tele vannak profik által gyártott értékelhetetlen, sablonos produkciókkal.
érdekel sztd, hogy te mit szeretsz?
az elmélet azért hibás, mert tele a piac profik által elôadott HULLADÉK zenékkel, bazz!!!
mit kell ezen magyarázni?
ja, de ez egy hires kreativigazgató könyvébôl van? akkor midennt visszavonok.
szomorú, hogy neked ilyen emberek az isteneid, egy kreativigazgató, akinek az a feladata, hogy a hulladék termékeket eladja az embereknek, amikre nincs is szükségük.
ja, dolgoztam 10évet a reklámszakmában, szal ne magyarázd el a dolgot.
hogyne publikálna már egy profi szart. Szinte csak azt publikál!!
Az a baj,hogy rengeteg kritikán aluli lemez jön ki kis hazánkban. 90%-ban profik keze munkája sajnos. Nem akarok példákat mondani, mert nincs türelmem annyit írni, hogy ne maradjon ki egy sem
szerintem te ezt nagyon rosszul látod... kicsit savanyú a szőlő dolog...
én úgy tapasztalom, ha valamit jól csinálsz, akkor lesz közönséged. más kérdés, hogy ha egy szűkebb szubkultúrában mozogsz, akkor nem fognak ezrek meghallgatni, gondolom ezt sejtetted, mikor belekezdtél.
nem tudom, konkrétan milyen fesztiválokról beszélsz? a köleskása elméleted meg nettó hülyeség szerintem. megszokják a rosszat? ezt inkább a média okozza, nem ott dől el, hogy milyen klubbkoncertre megy az ember...
de durva vita lett itt:)
na mindegy.Az biztos, hogy Amsterdamban így döntik el, hogy melyik utcazenész hol játszhat. Az biztos, hogy nekem sok ismerősöm már nem megy el magyar koncertre, mert sok volt a gyenge, gagyi koncert amire elment(debrecenről beszélek).
Az, hogy emberek megmondják, hogy ki zenélhet nyilván nem teljesen jó, mondjuk ez valahol a koncertszervezők felelőssége lenne,nem?
A pop zene nagyon messze van sajnos a DIY-tól, de nem csak magyarországon. Az viszont érdekes, hogy magyarországon még nem hallottam olyat, hogy Modern Mai Pop Zene Nem Gagyiba(mondjuk mint pl külföldiek közül a Melee című zenekar)
ha szart publikál, akkor az nem profi. vagy szerinted, egy profi publikál rosszat? Komolyan kérdezem. (nem attól rossz, hogy neked, vagy nekem nem tetszik)
Az jó, mert nem szeretem, aki lefikáz egy gondolatmenetet, eljátsza, hogy ez nagy baromság, ki is száll, de azt nem mondja el, hogy miért hibás az elmélet.
Hozzáteszem, hogy ez a definíció az egyik leghíresebb kreativigazgató könyvéből való és az alkotóművészetre vonatkozik.
Mindent szakmai zsűri, az adott szakmához értő ember döntene el, sőt még a közönséget is be lehetne vonni.
Nézd. Az én műfajomat nagyon nehéz jól játszani, de nagyon könnyű imitálni, és ráhúzni egy egyszerű torz csörömpolésre. Olyan műfajban tevékenykedem, ahol két akkorddal, egy dobritmussal és két megtépett bőgőhanggal is ki lehet állni, és ki is állnak. Míg mások évtizedekig csiszolják ezt a dolgot magas szintre. nem igaz az, hogy "majd a közönség eldönti", mert a közönség sodródik. Mivel a legtöbb esetben nem tudja, hogy amit látni fog az jó vagy rossz, elmegy, de abban a hónapban már nincs pénze koncertre meg italra, és ha szarra megy el, utána a jóra nem megy már el, és megszűnik a viszonyítási alap. nem úgy van, hogy mindenhova elmennek, és majd minősítenek. Az ilyen amatőr zenekarok kevés pénzért játszanak, mert keveset öltek bele időben és anyagiakban, ezért a közönség ezek koncertjét, vagy ilyeneket felsorakoztató fesztiválokat néz meg, (nem véletlen, hogy az első kérdés mindíg a jegyár), emiatt aztán az elvárás csökken, megszokják a rosszat, mint a fogolytáborban a köleskását, és egy jó pacaltól vagy Kievi pulykamelltől meghalnak. Megüli a gyomrukat, nem tudják az ízét értelmezni. Egyre több lesz a szakács, aki köleskását főt. Köleskása éttermet, a piacon már csak az van, konzervben, fagyasztva, félkészen. Sajnos ez lesz.
szerintem a profinak általáben túl sok a bőr a pofáján, és eladja azt is, ami neki sem tetszik, mert tisztában van hogy mi kell a csőcseléknek, meg a kokain is drága műfaj, ugye.
az amatőr meg szerelemből zenél, és leszarja hogy ZSNY kategóriás-e éppen az más szerint vagy sem.
Dehogynincs köze. Az amatőr és profi között nem az a különbség, hogy jót csinál vagy rosszat, vagy ebből él, vagy sem, mert amatőr és profi is csinál jót és rosszat. A különbség az, hogy a profi tudja, ha roszat csinál, és nem publikálja. Ezzel ellentétben az amatőrnek ehhez nincs érzéke, és közzéteszi a rosszat, ennek egyenes oka az önkritika hiánya, és ennek egyenes folyománya az elszállás. Persze kivétel van, de ez a nagy átlag.
nézd, normális esetben a piac (azaz a közönség) szelektál. de itt épp az van, hogy az van kirakatban, akit a média (és a pénz) nyom. zsűri? azt nem megint csak pénz fogja működtetni?
nem jó ez. a popzenének maximűlisan doityourself önszerveződő dolognak kéne lennie szerintem.
Én nem arról beszélek, hogy van egy kommunista nyakkendősőkből álló zsűri, aki mindent megmond, mint a diktatúrában, hanem szakmai zsűri, ami pld punk zenekar esetén punkzenészekből áll. És arról szó nincs, hogy nem játszhat, nem léphet fel, mert azt csinál amit akar. Csak kapjon egy minősítést a műfaján belül.
Nem értem, miért hozzátok ezt összefüggésbe a betiltással, vagy a zenei tevékenység korlátozásával. Ugyan úgy zenélhet mindenki, ahog focizhat is. Csak van MB1 Meg MB2 és így tovább. De erről még mindenki focizhat. Akikkel próbáljátok ezt összevasalni, azok effektíve a működést tiltották meg, magyarul nem engedték focizni az embert. nem igaz, hogy nem értitek.
Nyilván a közönség dönti el, mi a jó neki, de ha egy non-profi (TM) zenekar sokkal olcsóbb, mint egy profi, akkor a profi nem kap munkát, és hiába élne a zenéből, egyre nehezebben tud.
Hallottam olyat 2-3 éve, hogy TCS helyett a Tanksapkát hívta az adott közösség adott kulturális felelőse, mert töredékéért ment el játszani. (másodkezű info, lehet, hogy nem igaz)
Nagy arca annak van aki éretlen, buta ember. Semmi, de semmi köze nincs az amatörizmushoz vagy a profizmushoz. Az égvilágon semmi. Emberi kvalitás kérdése CSAK!!!
"Nem, nem azt kötni vizsgához, hogy ki muzsikálhat és ki nem"
"Ha én lennék a miniszter, a nyilvános szereplést vizsgához kötném, mint a régi csúnya időkben, hogy ne állhasson ki akárki zenész címszóval. Illetve kiállhat, de lenne valami jel, mely szerint A osztályú, B és C osztályú zenekar, amit fel kellene tüntetni. Ha fociban van ilyen, zenében miért nincs?"
Nem, nem azt kötni vizsgához, hogy ki muzsikálhat és ki nem. Én ehhez hasonlót sem mondtam. Minősíteni kell, és minőségi kategóriákra osztani. Mint a bútort, almát, paradicsomot, hotelt, éttermet, focicsapatot. Ez nem kommunista dolog, a világ minden pontján osztályozzák a dolgokat minőség alapján, hogy az ember tudja, mit vesz (mire költi a pénzét). A zenében sajnos nem így működik, mert az olyan nagyon romantikus, hogy mindenkinek joga van bármit csinálni benne, mert ez onkifejezés. Ezzel az a baj (az én műfajomból tudok kiindulni), hogy a legnagyobb amatőrőknek van a legnagyobb arca, a legnagyképübbek, legpofátlanabbak, legsértődékenyebbek, és játszák a profit, holott a produkció egyszerűen minősíthetetlen. Egy "harmadosztály" minősítéssel tán kicsit kisebb lenne az arc. Minden héten rendeznek egy fesztivált, elcsörölpölik a szart, a részegek és a nem részegek már halálba unják az egész műfajt, megcsömörlöttek tőle, és elfordulnak tőle a sok végletekig elszállt amatőr miatt (nem amatőr, hanem magát profinak gondoló kezdő). Ebben a rendszerben kellene valahogy rendet vágni. Lehet, hogy nem pont úgy, ahogy én javasoltam, de valahogy biztos lehet.
ezzel a hozzállással a PUNK mint műfaj létre se jöhetett volna, mert a szakmai zsüri nem fogadta volna el, mert igénytelen...
és akkor mi lett volna a new-wave-vel, meg az ebbôl kibontakozó ezer stilussal???
ijesztôek a gondolataitok, jujj
És akkor majd a következő lépcső az lesz hogy egy komoly szakmai zsűri eldönti hogy ki hallgathat zenét, és ha igen milyet. Tök egyetértek veled és Dub-al is ez egy agyament "fasiszta/komenista" butaság.
Már megbocsáss, de ez szerintem hülyeség. Vizsgához kötni, hogy ki muzsikálhat és ki nem. Meg osztályozni, mint régen, hogy ORI, meg OSZK vizsga... Ne viccelj már! Ezek az idők, már rég elmúltak, hál' Istennek!!!
"Komoly szakmai zsűri, köztiszteletben álló emberekből" Jézusom!!!
""Ma este fellép a C osztályú XY metálzenekar 600 forintért a Rocktogonban" "
Igen, pontosan.
Nem a miniszter dönti el, ki hova kerül, hanem egy komoly szakmai zsűri, köztiszteletben álló emberekből, nyilván zenészekből.
Ugyan úgy, ahogy a mai napig megvan a képzőművészeti alap zsűrizése.
hát mi a zene, sport?
és vajon ki szabhatná meg és mi alapján hogy mi az A, B és C?
sehogysejóezkéremszépen
"Ma este fellép a C osztályú XY metálzenekar 600 forintért a Rocktogonban"
kasztrendszer
szerintem kicsit fasiszta a hozzáálás..
mi van ha egy A (vagy B) osztályú zenekar nem akar nyalni a miniszternek és azt mondja a szövegében pl. hogy "monnyonle".
valszeg C minősítést kap a szövegek politikai inkorrektsége miatt.