Nem szeretnék személyeskedni, de szerintem több sületlenséget is írsz kijelentő módban...
Vigyáznék az ilyen önkéntes mérvadással, tapasztalatlanok számára félrevezető lehet!
2014-es. Nagyon sok 2014-es modell volt a kezemben és mindegyik jó volt. (tényleg mindegyik.) 2014-es V-m és Explorerem is van. Rendeltem egy 2014-es SG-t is anno, kéket. Hangja fasza volt, nyaka is, de inkább feketés zöld volt mint kék így visszaküldtem (tudom buziság de ez van :D ). Majd egy nyaraláson vettem egy fehér 2014-es SG-t. Az is fasza volt. Attól eltekintve, hogy javított volt a nyaka, ami úgy derült ki, hogy betettem a klímás kocsiba és lepattant a javítás. Nem gyári hiba volt, az oldaszok kezelték szarul. Refund helyett elhoztam eladásra egy 2014-es cherryt helyette, mert jó áron volt, meg a színét nem éreztem magaménak (tudom tudom a hang számít de akkor is :D ). Ott az üzletben még kipróbáltam 2 db 2014-es standardet. MIndkettő hibátlan volt! Classic 57 a legjobb gibson pickup vitán felül. Próbáltam 2015-es Les pault is. Minőségre jó volt, de a 3 milivel szélesebb fogólap nem volt nekem való. 2016-os év nem volt rossz. 2017 egy nagy tragédia volt, jót nem fogtam a kezemben, csak azt a standardet amit vakon megrendeltem online, mert 250 euros akció volt. Annyi hiba volt benne, hogy januári volt a cucc, márciusban vettem de nemtom meddig pihentették a fát, mert nyers volt. Nyüstöltem 1 hónapig pont visszaküldés előtt állt be. 500T meg kerámia pickup. Hanga jó, de ízlés kérdése mekkora kimeneti jelű cuccot akarsz, de a mai világban nincs szükség bika jelre. Legalábbis nekem, mert az erőlködő majd kompenzálja. Szóval csakis 2014! (ami nem jelenti azt, hogy a 2006 szar :D )
Nekem volt 2015-ös LP Classic "Rock" baltám. Abban BurstBucker 1 és 2 volt. Összevetettük pár gitárral és egy kicsit harapósabb, magasabb tónusú volt mint a Standard vagy a 2009-es Traditional Gold Top-pom. Azt mondanám, hogy modernebb zenéhez teljesen jó volt.
Egyébként a Classic-kat 2006 őszétől gyártják kamrás, majd az un. modern weight relief testtel. Az, hogy ez most jó vagy nem a hangra, az azóta vita téma. Valaki erre, valaki arra esküszik.
A Classic hangszedők egyébként nekem is jobban tetszenek. Talán a régebbi Classic egy Classic 57 szettel lenne a legjobb ha vintage-ebb hangot szeretnél. Ha harapósabb, modernebb kell, akkor lehet ezek a magasabb kimenetű hangszedős darabok fognak bejönni neked.
Minőséget és hangot tekintve az alábbiak közül melyiket választanátok?
Gibson Les Paul Classic 2014 - Ebony, Classic '57 felezhető pickupok, boost eletronika, könnyített test
Gibson Les Paul Classic 2006 - Ebony, 496R és 500T pickupok, itt nem találtam infót arról, hogy könnyített lenne e
Én hagytam a bb1-et a nyaknál, csak a hídit cseréltem seth lover-re.
Egyszer összehasonlíthatnánk őket. classic még sose volt a kezem között.
Nem tudom, hogy vagy elfoglalva, nekem a jövő hét elég szabad, utána csak az október.
Én is cseréltem az LP-ben, a gyári BB1-BB2 helyett az #56369 57 Classic páros került bele... megjött a hang, amit hallani szerettem volna
Köszönet phaidon kollégának az elegáns bonyolításért.
Mostanában már csak hébe-hóba csinágatok gitárt, de a faanyag mére hozta az ötletet, a nyakat a híd pickup közepéig engedem be és csak utána ragasztom fel a toppot. A szöge három fok, űberelhetetlen.
Így igaz. Ezért írtam CNC-t. Kézzel elég kalandos lehet a pontos kialakítás. Mondjuk én aStratómmal is eljátszottam egy darabig, hogy cuppanósan illeszkedjen a nyak.PRS nyak ragasztás.
Igazából csak részben a cnc készíti, de az illesztés nem sok esetben megy kézi igazítás nélkül és akkor még préselni is kell ami megint idő és hely, szóval drágább.
Meg ugye beilleszteni sem elég egy betanított, mint a csavarbehajtáshoz.
Én Sabbattól tudom, hogy a zsebnek és a tennonnak sokkal precízebben és szorosabban kell illeszkednie, hogy nagyon vékony ragasztóréteg is elég legyen. Plusz egy csavarosat még lehet igazítani, ha nem stimmel összerakáskor a szög, a hangolás, stb... de egy ragasztottat nem.
Illetve ki lehet kínlódni hőlégfúvóval, de akkor lehet újralakkozni, festeni mindent.
Az imént mindent végigpörgettem...az új Epiket itthon,a kleinanzeigent a németeknél,a willhabent a sógoréknál,a jófogásos fehér dögöt...,a keresés kiterjedt Burnyre,Tokaira.Rengeteg gitár van,sok is.
Nehéz ügy...
Ennyi pénzből nézegess a rakutenen (pld. a buyee.com-on keresztül) egy jó kis japó LP-t. Hozzák a hangot. A hívószavak Edwards, Greco, Tokai, Burny. Gombokért adják.
Ha ragaszkodsz a Gibsonhoz, akkor békülj ki egy SG-vel, azt megcsípheted használtan ennyiért meg még egy kicsiért.
Szia, bocsánat, hogy ezt írom, de ha ennyi pénzed van én egészen bizonyosan vennék egy etalon Epiphone, aminek mondjuk 60-as nyaka van és még bőven marad arra pénzed, hogy rendes hangszedőt tegyél bele elképzelésed szerint! Engem személy szerint már rohadtul nem érdekel mi van a gitárra írva, felesleges önámítás és pénzkidobás egy bizonyos szint alatt...
Tudnátok segíteni abban,hogy manapság melyik USA modell Gibsonért érdemes pénzt adni,csak a használt piacot figyelembe véve,úgy 250eFt-ig?(tudom nem sok)
Vagy melyik az a LP,ami "csalódás mentesen" hozza a klasszikus ízt,mit érdemes ennyiből venni?
Sokáig próbáltam megszokni a standardem hídjánál lévő doug aldrichet, de annyira különbözött a nyaki burstbuckertól, hogy mindig úgy éreztem, a két pu két különböző gitár. Most bekerült a hídhoz egy sd seth lover és helyreállt a rend. Gyönyörűen kitisztul letekert volume potinál és a nyaki burstbuckernél csak annyival nyitottabb, hogy ha váltok, nincs az az érzésem, hogy másik gitáron játszom.
Imádni fogod.
Én egy Burny ES-en játszom, azóta az LP csak lóg a falon.
Az ES nem single coil pickupos, mégis elképesztően jó tisztája van.
De ha torzítunk, akkor meg röfög ahogy kell.
Egyébként a gibson ES széria is nagyon tettszik, annak tényleg nagyon klasszikus formája van de valahogy olyan kényelmes gitárnak látszik, vonzódok hozzá, holott sosem próbáltam, szerintem abból is kipróbálok egyet, hátha az lesz az igazai. (Egy ideig.. 😁) És épp láttam hogy gibson es formájú gitárt gyárt a tokai csak féláron. Biztos jó gitárok lehetnek.. Főként klasszikusabb rokot játszok a gitárjaimon és szerintem ez is nagyon jól szólhat a Blues Junioron. Egy kis overdrive az erősítő elé vagy lehet a humbucker miatt elég a csöves erősítő torzítása rá aztán jön is a jó karcos classic hang belőle...
Igen ezt a sosem lesz nyugta ezt már most érzékelem. Nemrég vettem meg a második Stratot szeretem nagyon jó gitár, de már nézem mi az ami tettszene még.. 🙂 azért vennék használt hangszert, mert talán az nem veszít annyit az értékéből, ha egyáltalán veszít.. Van tőlem nem messze egy elég nagy gitár kereskedés, ahol láttam sok Tokai les pault. Sosem próbáltam őket, de épp az egyik stratóm bundjait síkolják úgyhogy ha kész lesz és megyek érte ott kipróbálok egyet. Nem ragaszkodok egyébként ahhoz hogy mindenképp gibson legyen, csak mivel egy közusmert márka már tovább gondolva vettem volna inkább gibsont, gondolván arra ha eladnám, talán könnyeben megjön rá az új gazda. Vagy egy tokait is könnyen el lehet adni? Ezt nem tudom..
"de most lehet megvenném az első használtat amit kipróbálnék, és utána mikor látnék, hallanék egy másfajtát azt mondanám hogy hopp inkább az lenne a jobb.."
Ez kb. örökre így marad )))))) A cucc fejlesztés, másik gitár kipróbálása és megkívánása - nem múlik!!! Mindannyian azzal ámítjuk magunkat, hogy "ez is nagyon jó" de "a másik" sokkal jobb lesz és ha az megvan, akkor soha többet nem "kell" gitárt venni.
Mindamellett legtöbbünknek vannak kedvenc, vagy örök hangszerei. Nekem van egy öreg stratóm '79-ből, 30 éve azt használom, olyan szinten összenőttünk, hogy néha én is rácsodálkozom - de most egy nagyon erős Les Paul-os időszakom van.
Visszatérve a videóra: kérlek vedd figyelembe, hogy Joe Bonammassa játszik rajta! Nagy része, amit hallasz, a kezéből, az ujjaiból jön! Nyilván kell egy jó alap, de szerintem a seprűnyél is hasonlóan szól a kezében! Neki ez a hangja! Hallgass Robben Ford-ot, telecasterről vált les Paul-ra és bakker ugyan az a sound! Ott van a mi Tátraink, mindegy milyen hangszeren játszik, a "tátrais" hangot hallod! Szerintem ezt a hangzást minden Les Paul tudja többé-kevésbé. Vagy általában a gitárok, amelyek 2 humbucker, ragasztatott nyak, mahagóni-jávor kombinációval dolgoznak.
De nem kikerülve a kérdésedet, ezen a videón nagyon nagy valószínűséggel egy vintage felépítésű hangszeren játszik. Tehát te is Traditional-ket nézegesd! Long tenon, no weight relief. Ezeket a Classic 59 pick-upokkal gyártják, neked is ez kell majd, vagy hasonló low gain típus (PAF).
Ami még eszembbe jut, hogy nem feltétlenül csak a standard/traditional vonalon kellene nézegetned, hanem nyugodtan kipróbálhatnád a classic-okat is, sőt, lehet, hogy egy studio nagyon jó lenne neked! Abból ugye kijöttek a különböző Tribute sorazatok, lehet, hogy közöttük találod meg, amit szeretnél. Ha a helyedben lennék és látnék a 90-es ével elejéről egy valóban jó sokat használt Studiot, mindenképpen kipróbálnám! (Én korábban összefutottam egy ütött-kopott, agyonhasznált fekete Studióval... na azt szívesen begyűjteném!!! )
Nem tudom, mekkora a budget-ed, de érdemes esetleg komolyabb japán kópiákat megnézned! A Tokai japán(!!!!!!) új hangszerei nagyon komolyak. Edwards, Greco, a law suit hangszerek... mind érdekesek lehetnek neked! (vigyázat, nem mind arany ami fénylik! )
Nagyon jók az öreg Yamaha SG-k, Ibanez Artist is bejöhet neked. Némi info ezekről a hangszerekről itt.
Először is köszönöm a válaszotokat. Egyébkén sosem volt még a kezemben les paul, stratocasterem vagyis stratocasterjeim vannak. Vagy egy mexikói meg egy amerikai is. Kb másfél éve kezdtem a gitározást, ami időben nem sok, viszont napi 3-4 órát játszok tehát azért teljesen kezdőnek sem érzem magam, persze rengeteg mindent kell még ahhoz elméletben és technikailag is tanulnom hogy úgy tudjak játszani, ahogy szeretnék, de nekem ehhez kell egyfajta motiváció, amit a hangzásban találok. Eddig kifejezetten csak strato hangok tetszettek, de ujabban néztem egy két Bonamassa oktatóvideót aminél azt éretzem higy ez a hangzás áll a legközelebb hozzám és Ő les paulon játszott egy fender erősítővel, pedálok nélkül..mivel nem értek a les paulokhoz és egyébként az is újdonság volt, hogy ennyi fajta könnyitett testtel gyártják őket. Én is vennék használt gitárt is, nekem nem probléma, hogy valaki már játszott rajta, de mivel akkora tapasztalatom nincs les paulok terén jobbnak érzem ha elmegyek oda ahol sokat ki tudok próbálni és rá tudok érezni hogy egyáltalán kell-e ez nekem vagy nem. Ha lettek volna már les pauljaim akkor úgy mennék el egy használtat kipróbálni, hogy van viszonyítási alapom, de most lehet megvenném az első használtat amit kipróbálnék, és utána mikor látnék, hallanék egy másfajtát azt mondanám hogy hopp inkább az lenne a jobb.. és ugye ezért gondoltam ha elmegyek pl a thomannhoz, ami tőlem 300 km, ott annyit próbálok amennyit csak szeretnék és nem tudok olyan vételbe belemenni vagy csak kevésbé amit utána megbánok. Egyébként belinkelem a videót. A segítséget megköszönném hogy milyen típusú les pauloknak van ilyen hangja mikyen hangszedővel? Nekem egy fender blues junior erősítőm van, ki tudok én belőle ilyen hangzást szedni vagy valamit csinálni kéne vele?
Nagyon egyet értek avval, amit Cicó mond, csak annyit fűznék hozzá, hogy a gitárok saját ízlésre alakíthatóak. A hangszedők cseréjével nagyon meg tud változni és rengeteg apró dolog szól még bele a végső hangba, viselkedésbe. Sokszor elég húr márkát változtatni, vagy egy pedált, hangszórót a láncban és ahogy mondani szokás, lefossa a saját bokáját a gyönyörtől az ember.
Próbálgatni és próbálkozni, kísérletezni kell.
Még egy picit visszatérve: tudni kell azt, hogy a gibson les apul-ok hangja nem egyforma. Nem úgy van, mint a stratocastereknél, hogy ha leveszel két hangszert egymás mellől, kb. egy időset, akkor azok kb egyformán fognak szólni. Nem. A les Paul-ok elég másként tudnak szólni. Tehát nincs más, ki kell őket próbálni. Én azt csináltam, hogy elmentem egy selectguitar-os rendezvényre, ahol meg lehetett sokfélét próbálni. Vagy menj el Bécsbe a Klangfarbe-ba, ott is jó sok van.
Ha standardokat nézegeted, mindenképpen próbálj ki egyet a 90-es évek elejéről, a 2000-es évek elejéről, aztán a 2006 utánit is!
Gondolom nem azt kérdezed, hogy vintage les pault, vagy újat, mert a válasz akkor nagyon könnyű lenne.
A legsúlyosabb kérdést veted fel tulajdonképpen, azaz hogy könnyített a jobb, vagy a tömör, vagy esetleg a swiss cheese. Nehéz kérdés, sokan el se tudják képzelni, hogy könnytett gitárt vegyenek, más meg azt gondolja, hogy miért kellene az embernek megszakadnia ha les pault akar. Én itt nem szeretnék belekavarodni, hogy mely évjáratokban a standard éppen milyen kialakítású, majd leírják a többiek. Két fontos link h a kérdéshez, de szerintem ott az igazság, amit a gibson oldalán írnak: csak a hang számít: ami Neked jobban tetszik!
Én egy 2009-es Traditional-t vettem, mert tömört szerettem volna, de igazából az döntött, hogy ezt a kezembe vettem és rögtön nagyon-nagyon megtetszett, azóta talán csak még jobban tetszik!
De!
Közben rájöttem, hogy nagyon szívesen kipróbálnék egy modern les pault is, aminek modern asszimetrikus nyaka van, aminél elérem kényelemesen a nyak felső régióit is, ami kicsit könnyebb, bár tudom, 4.2 kg az nem is olyan rossz.
Én arra lennék kíváncsi, hogy amíg tele a gsfanatic mindenféle használt les paul-al, miért vesz valaki új les pault. Mondjuk nekem új autóm se volt sose, de talán nem is lesz.
Ráált most egy srác az LP másoaltok készítésére (civilben építőmérnök), a nevét folyamatosan elfeljtem, de nemhogy odateszem az eredti mellé, hanem legtöbbnél jobbak is. Samu ha benéz ide majd megmondja, neki is van belőle. Olyan kidolgozás van, hogy az összes hangszerész megirigyelhetné.
Cicónak (Nomad) is van egy gitison sg-je, sokszor használja koncerten, nekem is játszott fel vele sok mindent, meg a lemezekenis szól 1-2 részen ahogy emlékszem. Jól szól. Nagyon könnyű hangszer, ja meg valami vicc összegért szerezte 40-60 ezer huf :D
Pont a Pokolgép miatt vettem gitárt a kezembe (meg fordultam el a Modern Talkingtól és társaitól :D ) a 80-as évek vége felé, amikor osztálytársam ideadta a walkmanját amelyben Pokolgép kazetta volt. (és szomorúan olvastam a koncertkritikádat a múltkor)
89-90 körül már voltam Pokolgép koncerten Debrecenben, hatalmas élmény volt!
Miki, ha nem a csattogós falepkét tologattad volna a nyolcvanasok közepén az újhullám terror tombolásának csúcsán míg én a világtól elzárva egy vidéki megyeszékhelyen az ipari tanulókkal teleszórt környezetemben szocializálódtam, akkor lehet ott ácsorogtál volna mellettem a kinyúlt Iron Maiden-es polódban, és az ujjatlanná alakított Ossian felvarróval díszített farmerdzsekidben, sört kortyolgatva, s az idő múlásán merengve.
Nekem ez az ifjúságom, nem mellesleg klasszik metálnak a Pokolgép szerintem elég korrekt, és amúgy is szeretem az olyan zenekarokat, amelyek nem veszik 100%-ig komolyan magukat.
Ahogy neked nem célod a mainstream, nekem sem az uptodate ízléshez igazodás.
( namegaztán mondja mindezt egy beatzenész? )
Bassza meg! Jöttünk ki Pokolgép koncertről a komámmal múlt pénteken, és azon tanakodtunk, hogy mire mennénk el szívesen. Bonamassa volt az első helyen, de fingom se volt róla, hogy épp erre jár.
Régebben már megnéztem, de most a tegnapi buli után megint. Tényleg nem nagyon láttam, hogy pedálsorokat nyomkodott volna, bár a monitorok árnyékában valami biztos volt. A wah az biztos és egyszer megszólalt egy enyhén kórusos kíséret.
Azt nem értem csak, hogy pusztán hangerőben hogy tud ennyire megemelkedni a szólóknál az a jellegzetes sustaines hangereje az arcnak. Illetve csak arra gondolhatopk, hogy a keverő embere azt teszi a foh-ban, amiért fizetik :)
erről beszélek, amit egyébként tudok, csak rá kéne szokni
Szerintem nagyrészt. Egyrészt a Triál importált és árult marcikat - nem mindig kerültek ki a kirakatba - másrészt a hazai gyártók még nem tudtak a maihoz hasonló profi replicákat gyártani.
Azt hittem Megyó Gál Gábornak készítette.
De volt olyan történet is, hogy ez ugyanaz. Valami kavarás volt a húrláb körül, hogy az egyik floydot rakatott rá, a másik meg mintha visszacsináltatta volna.
Akkor egy négy. Két kopi, és két igazi. Mert Slamóé igazi, meg Tibuszé is. Illetve az utóbbi csak volt, mert az egyik verzió szerint elégett egy lakástűzben vagy nyaralótűzben, a másik szerint meg ellopták.
A Vadászat azzal ment fel.
A Szűcs Antal Gábor egy ilyennel tolta fel a Skorpió-Azt beszéli már az egész város-t. Akkor azt mondta, hogy Turcsák gyártmány. Nem lehet, hogy ugyanaz a puska ? Így nézett ki. Mellé tettük a Tibusz igaziját, nem nagyon látszott különbség.
Talán valamelyik hazai manufaktúra hajlandó csinálni.
Bár próbáltam a testhez rajzot felkutatni, de nem találtam.
Illetve kínából rendelhetsz Ronnie Wood féle egy pickupos verziót, de a kínai oldalak összevissza beszélnek az anyagáról.
Az L5S az jávor ha minden igaz. Ettől szól úgy ahogy szól, nem kell variálni rajta.
Medggyesi késztett legalább egy másolatot, amit pedig Gál Gábor hasznnált a Takács Tamásd DBB kezdeti idejében. Valamiért aztán visszakerült Medggyesihez, szerintem azóta sem szól olyan jól, mint akkor.
Az a gitár jó ideig Medggyesinél volt kirakva, de nem volt eladó. Aztán nem olyan régen rákérdeztem nála és azt mondta, hogy a gitár már egy ideje külföldre került.
Húú basszus, ilyenre én is csorgatom a nyálam.
Elég fura, hogy a nyolcvanasok elején a csóró szoci érában három magyar zenésznek is volt (Tátrai, Szűcs, Slamó) pedig sokkal drágább volt, mint a Lespaulok.
Tegnap az budaörsi IKEA-ban összefutottam a ZZ COPY zenekarral, akik éppen az eső elmosta koncert helyett hazafelé tartottak. Nagyon jó fejek voltak, éppen ott volt egy nagyon szép Les Paul, elő is került a tokból, én meg a telefonomon mutogattam a kicsikémet Nagyon meghitt volt, mindez ott az ikeában
ps. Pedig tény, hogy mióta Slash letette a cuccot, azóta milyen jó szólóalbumokat csinál! Meg újra GnR! Kicsit olyan, mint Eric Clapton. Ő meg a kilencvenes évek eleje óta tiszta és mekkora albumokat csinált! Remélem fog még!
Slash megérkezik Berlinbe, reptéren készült a lenti kép. Ott ugrabugrál körülötte ezer samesza, de van egy gitár, amit nem ad ki a kezéből és ő cipeli. Azon gondolkodom, hogy melyik lehet az?