Ehh, nem fotóztam le, mikor csak hozzájutok, inkább játszom rajta.
Amennyire gázos volt az előző, ez annyira jó.
Volt már itt egyébként a fórumon egy elb***t opálos lavórkék/libafoszöld színátmenetes cucc, ráadásul foltokban hullik róla a festék, de tényleg, viszont annyira kurva jól szól, hogy pont leszarom, hogy néz ki, mert imádom
Mert azt nagyon akartam. Az más
És azért nagyjából tudtam, ha keresni nem is fogok rajta, de ha kell ki fogok tudni szállni belőle.
Ha jól emlékszem 100-ért vettem, és 110-ért ment el.
Azon sokat dobott az EMG 89/SA/SA szett.
És a V100-ért tényleg utazni kell, mert azt kurvára nem szabad kipróbálás nélkül megvenni.
Egyébként van ez a Slash V100 asszem AFD nek hívják nagy szellemesen, azon van top, elméletileg annak a hangjában kell több fénynek lennie.
Mondjuk bótban kiló, használtan meg még nem nagyon láttam, illetve ami volt, arra meg azt hitte a csávó övé a világ kilencedik csodája, ehhez mérten szabta az árát is. De mondjuk olyan hatvan magasságában akár még kurva jó kis gitár lehet az :)
na hát köszönöm, ez nagy segítség volt részetekről. A baj megint az, hogy én Debrecenből csak utazással tudom megoldani a gitárvásárlást, ami nem olcsó történet, ezért érdeklődök nagy erőkkel.
A V100-ashoz valóban nagy szerencse kell, nekem volt régen egy fekete, az nem volt egy nagy szám. De ismerek olyat, aki viszont hangszedőcsere után imádja, nem hangolódik, megszólal a zenében, szóval öröm-bódottá
V100-as is lenne eladó, ha válaszolna a hirdető, ami már egy hete nem történik meg...
A V100 esetében azért kell egyfajta mázli faktor. Nekem volt három is, az egyik, ami hozzád került, az nagyon jó hangszer volt. A Másik TSB is jó volt, mondjuk azt a Babos Gyula választotta egy fotós haverjának, tőle vettem, és ugye Babos Úrnak nyilván van füle a dologhoz.
Viszont az utolsó CSB, ami nagyon szép volt, nos az annyira nem jött be nekem. Azon nagyon lehetett érezni, hogy nincsenek tisztái....
Akkor ezek szerint nincsen, Zsolti a nagy tudor fa ügyekben, ha azt mondja, akkor az van :)
Nekem nem volt még Epi studiom, nem tudom, hangban milyen. Egy Goth Epit próbáltam, szerintem simán egy matt fekete studio, és ott is hagytam nagy ívben, mert semmi tisztája nem volt. Konkrétan tompa hangja volt. Szerintem szarabbul szólt mint egy V100
Ennek a teste elméletileg Gibson felépítésű. Tehát mahagoni, plusz top, faragott juhar. (ha jól emlékszem) A V100 esetében ez a top nincsen, csak egy furnér van a testen. Ezért nincsenek szép tisztái a V100-nak.
Más kérdés, egy EPI/Gibson összevetés sestében mekkora a hasonlóság, mert nyilván a faanyag minősége, illetve a természetes szárítás kontra gyorsszárítás mennyit jelent hangzásban.
Véleményem szerint elég sokat.
Persze, ezt majd az Epi szakik megfejtik neked, most nem akarom megkapni az arcomba, hogy a köcsög Gibsonos fikázza az Epit, ezért fogalmazok "árnyaltan"
Egyébként valami Gibsonos forrásból olvastam, hogy a studio és a standard között alapvetően esztétikai különbségek vannak (festés, bindingek stb) de hangban a kettő ugyan az. Amit sem megerősíteni, sem cáfolni nem akarok. Gondolom ez megáll Epi relációban is.
tényleg sok egy studioért? nyilván tudom, hogy ez meg a Gibson LP Studio mint Makó-Jeruzsálem, de az azért meglep, hogy azt mondod, hogy még a Vintage LP árszintje alá is kellene alkudni...
Az Epi szedők nem a szép tisztájukról híresek....(Torzítva elfogadhatók)
Ezért is vegyen gyorsan tőlem minden Epi tulaj Gibson Classic57 szettet, de izibe. (s lőn csilivili sound)
Srácok,
tud valaki mutatni - akár saját - olyan videót, ahol LP Custom szól, a tisztája(!!!), és ilyen jazzy/bluesy stuff-ot tol az illető? Katasztrofális videókat leltem, mindenhol zsizsi meg Guns n' szól, holott egy blues/jazz hangszerről van szó alapvetően.
Előre is köszi!
Lehet, hogy valóban egyedi hamisítványokról van szó, és tényleg nem a tömeggyárban készülnek - passz.
Sajnos mindig lesznek csalók, és mindig lesznek áldozatok. Szerencsére sokan olvassák ezt a fórumot, és bármikor kérhetnek szakértői véleményt egy gitár eredetiségéről (őszintén szólva a nagyon egyértelmű jeleket kivéve én nem biztos, hogy fel tudnék ismerni egy hamisítványt).
Azt hiszem, hogy mindenben egyetértünk. Mindenki okosan vásároljon - gyanús ügyletbe nem belemenni alapos utánjárás nélkül!
Nemcsak a hamis gitároknak, de hamis óráknak, táskáknak, ruháknak, miegyebeknek is van piaca. Ami a fogyasztói társadalom hozománya: ki kell mutatni a státuszunkat, illetve ha lehet, akkor nagyzolni is kell. De nem új dolog ez... A hím gorilla is veri a mellét, hogy erősebbnek tűnjön. Azon kell csak elgondolkodni, hogy egy gitárt státusz-szimbólumnak akarsz-e megvenni vagy használati eszköznek. Előbbi esetben a biológia törvényei szerint jó stratégia lehet a hamis hangszer, csak nehogy véletlenül mégis használni kelljen
A nyakban kell lennie egy kicsi görbületnek, akkor helyes a beállítás. Ezt szabad szemmel nem látod, az e-húrt fogd le az első bundnál, és ott, ahol a nyak belép a testbe. Ekkor a kettő között félúton a húrnak kb. 0,1-0,3mm távolságra kell lennie a bundtól. Azt, hogy ez pontosan mekkora legyen sokminden határozza meg: milyen vastag húrokat használsz, mekkor a menzúra, milyen erősen pengetsz, stb. De mondjuk ha a húr hozzáér a bundhoz, vagy egy fél milliméternél is nagyobb a távolság, akkor biztosan beállításra van szükség, amit egyébként abból is hallhatsz, hogy játék közben erősen zörögnek a húrok.
Értelek,de ettől a csavarok,potik berakások helye ugyanott lenne,még,ha kevesebbet is foglalkoznak vele.Értem,amit írsz és egyet is kell értsek sokmindenben,de nem hinném,hogy mindig ugyanott és ugyanazok készítik.És rengeteg indul kínai kereskedőtől,tehát azt kell feltételezzem,hogy esetleg saját gyártást árusítanak,nem megrendelést.
Én nem erről beszéltem.Azt írtam,ha harmincezerrel olcsóbban kapja meg a gitárját,nem biztos,hogy uánajár apróságoknak,mint a potik pontos helye,vagy berakásoké,ha látszólag helyén van.Ez a példa Epiphonera vonatkozott,ha nem volt egyértelmű,akkor sorry.
Aki meg célközönsége ezeknek:Aki ezen akar keresni.
Aki átverhető.(Ők nem fognak kérdezni,mert elhiszik,hogy az,vagy,ha kérdeznek is,ugyanúgy a már kialakult vélemény mellett maradnak.Elhiszik,hogy nem hamis,mert jó vételnek tűnik és el akarják hinni.)
Másfelől volt rá példa,hogy éppen boltban volt hamis gitár.Ez nem csak a hangszerre érvényes,hanem sok másra is.Egy pécsi autókereskedés(márkaker)egy opel calibra autót vadi újként árult.Ez az autó nem sokkal azelőtt abban az autófényező műhelyben volt teljes fényezésen,ahol tanuló voltam egy ideig.Szanaszét lőve hozták be a horvátoktól...Szóval mindenhol lehetnek bakik,vagy akár turpisságok.Ha mindenki úgy gondolkodna-nagyon helyesen-mint te és ésszel vásárolna,akkor nem lenne piaca a hamis gitároknak,de azt látjuk,hogy sajnos van.
M.G.
Kicsit érdekesre sikerült ez a mondat :D
Tehát úgy értettem, ha sokat áll görbén a nyak. A fák alapvető tulajdonsága, hogy felvesznek szinte bármilyen formát, gondolom ez a gitárnál sincs másképp...
Vedd fel a kapcsolatot egy kínai, koreai, indonéz (kedvenc távolkeleti országod) gitárgyártó céggel.
Ha nagy tételben rendelsz, bármit legyártanak. Egy nagyon fontos kérdésük lesz: mennyiből hozzák ki?
Bármilyen kicsi számot mondasz, ők legyártják, legfeljebb a minőség egy kicsit megsínyli.
Egy üzletben 100.000 forintba (kb. 500 dollár) kerülő gitár előállítási költsége 50 dollár.
A legyártott termékeket a megrendelő bedobozoltatja, bebiztosítja, elszállíttatja.
A terméket a célországban/régióban elvámoltatja, aztán átadja a nagykernek valamilyen haszonnal.
A nagyker valamilyen haszonnal továbbadja a kiskereknek.
A kiskerek ráteszik a valamilyen hasznukat és az ÁFÁ-t.
Ekkor már éppen 500 dollárnál járunk.
Hogy a hamisítás során a pontatlanság igénytelenség-e?
Ne legyen illuziónk - a hamisíttató a fenti példával ellentétben 15 dollárt fog ajánlani egy darab gitárért. Ha tévedek a 15 dollárral, valószínűleg fölfelé tévedek.
A gitár ugyanabban az üzemben fog készülni, mint az Epi meg a Ltd.
A CNC gépek üzemeltetési és karbantartási költsége ugyanaz lesz.
Amin spórolni lehet, az a faanyag, az elektronika, a festék, a lakk, a kulcsok. A munkás nem 10 percig csiszolgatja a bundokat, hanem 1 percig.
Mit hisz az, aki Gibson Les Paul-t lát 75.000 forintért?
Mit hisz az, aki százezres kategóriában vesz hangszert úgy, hogy az eladó nem tud számlát mutatni, illetve bizonyítani a hangszer eredetét?
A naivitás ellen egyszerű védekezni. Gondolkozni kell, kérdezni kell.
Vagy egy viszonteladónál kell vásárolni, aki nem fog átverni.
Sziasztok!
Egy gitáros barátommal beállítottuk a gitárt, leírom:
A nyakon magán nem állítottunk, én tényleg nem látok benne semmit. (az is simán lehet, hogy nem jó a szemem.
A húrlábat lentebb engedtük, majd a kis pöckökkel beállítottuk minden húron az oktávot.
Így most szerintem elég jó, de mindenesetre lehet, hogy nem ártana egy hangszerésszel a nyakat megnézetni, mert bár nem láttam görbeséget és ha még is van rajta, gondolom nem tesz neki jót, ha sokat úgy van rajta játszva...
2011-11-20 19:58 |
#13441
Így van.
Ha már nem viszik, foglalkoznak vele.
Sajnos.
Így van,amíg veszik,minek tökéletesíteni.Amúgy a Gibson Supreme modellnél lehetett látni,hogy egyre jobban hasonlítottak az eredetire,ahogy telt az idő...Szóval,mindig csak annyi,hogy megvegyék:)
Akár mindkettő lehet:)
Amúgy jól lemásolni valamit rohadt nagy meló.Közel hasonlóra,ami azért megtéveszt,sokkal könnyebb.Bár gépekkel,amik programozhatóak,lehet,hogy könnyebb.
Lehet.
Láttam itt képen különbséget a hamis és az eredeti közt, ilyenek voltak hogy a poti máshol van, stb.
Szóval ugyanannyi munkába került volna azt a potit oda fúrni, ahol eredetileg van.
Ez csak persze az én eszmefuttatásom, lehet hogy Kínában máshogy gondolják.
Amúgy meg lehet hogy a Gibson gyártatja őket, mert ettől is többet ér a gitárjuk, hogy hamisítják.
Vagy a Fender gyártatja a hamis Gibsonokat...
Dehát ha ezek a hibák annyira könnyen felismerhetőek, akkor mi értelme van hamisítani, hiszen senkit sem lehet vele átverni ?
Szóval mi itt fényképről meg tudjuk mondani, hogy mi a különbség az eredeti és a hamis között, akik meg gyártják, azok meg nem látják hogy van különbség ?
Vidd hangszerészhez,az beállítja.Ha ennyire nem vagy ebben otthon,akkor nem érdemes piszkálni.Főleg,hogy bizonytalan vagy.Olvasgasd még a nyakbeállításos topicot is,hátha előrébb jutsz!
Én nem azt mondom, hogy egy Epi nem jó gitár, de ha valaki megengedheti magának egy Gibsonnal jobban jár. Mert jobb. Szerintem még egy Gibson LP Studio is jobb választás, mint a legpuccosabb Epi Custom.
Én a múlt héten húroztam át a Gibbót, annyi volt csak a különbség, hogy 10-46 helyett 10-52 lett feltéve, és állítani kellett a nyakon. Nem sokat, kb egy negyed fordulatot, de kellett, és rögvest jó lett. Szóval, ha 10 helyett 11 szettet teszel fel, kizártnak tartom, hogy nem kell a nyakon állítani.....de Te tudod.
Nem lett állítva, de a nyakban nincs is görbület. Én is arra gondoltam, hogy csak a hidat lentebb engedem a 2 végén lévő csavarral. Az tűnik a legegyszerűbbnek.
Bár közben elolvastam egy hosszabb cikket erről, hát nem is olyan egyszerű ez a dolog.
Ti tanultátok valahol, vagy kitapasztaltátok magatoknak?
Sziasztok!
Egy újabb kérdésem lenne, ha nem gond :)
Feltettem a ügye a 11es húrokat, csak ezek magasabban vannak. Ezt a dolgot mivel lehet állítani? Gondoltam megkérdem, mielőtt nekikezdek, nem szívesen rontanám el a gitárt..
"féle lehetőség van, ha jól veszem ki. A húrokat lehet egyesével, vagy pedig, ha jól látom, lehet az egészet lentebb venni, bár ez nem biztos. Nem szívesen kísérletezek ezzel, remélem valaki segít. Üdv :) Ja, epiphone Slash..
Ez nem feltétlen igaz, szerintem.
Mi van akkor ha felismerhető hamisítványokat csinálnak ? Mert ha akarnák, akkor megcsinálhatnák olyanra is, hogy szinte lehetetlen lenne megkülönböztetni őket.
A felismerhető hamisítványnak meg az az "üzenete", hogy ez ugyanazt tudja mint az eredeti, csak jóval olcsóbban.(?)
Ezt a "tudásához vegyen gitárt" dolgot én nem tartom jó érvnek. Egy jó gitáron egy gyengébb gitáros is jobban tud játszani. Egy kényelmes nyak, alacsony húrmagasság, jó hang sokkal jobb játékérzetet biztosít, az a kevés, sokkal magabiztosabban jön ki az emberből. Ha valaki megengedheti magának, az igen is vegyen jó gitárt. A legjobbat, amit csak megengedhet magának, mert igazán fejlődni csak úgy lehet, ha az energiád nagy része nem a hangszerrel való "birkózásra" megy el.
Annyit tennék hozzá én is, hogy semmiképp nem kellene fake gitár.
Nem csak a minőség miatt, hanem mert egyszerűen az emberek választanak
egy-két márkát amit kedvelnek, és azt szeretnék.
Az Epi/Gibson árkülönbséget én is irreálisnak tartom, volt Gibsonom és nem találtam azt a sok pénzt benne.:)
Egy szint felett ez már csak sznobság.
Sziasztok,gitárt vennék.
Epi les paul special 2 milyen?
a másik amit kinéztem az egy Cort X2, kb egy árban vannak érdekelne, hogy melyik jobb vétel.
köszönöm
Bonyolult dolog ez a hamisítványokkal... Egyfelől a gitárnak van egy használati értéke, amit csak az határoz meg, hogy hogyan szól és mennyire kényelmes. Ugyanakkor viszont van a gitárnak egy eszmei értéke is, amit a használati értéken túl egy sor más tényező is meghatároz, pl. az, hogy hogyan néz ki, milyen a kidolgozása, milyen a színe, mi a márkája, ki volt az előző tulajdonosa, és pl. az is, hogy eredeti-e. És mivel az ember emocionális lény, ezért a kettő együtt határozza meg azt, hogy egy gitárt szeretsz-e vagy sem. Hiába magas egy gitár használati értéke, én pl. soha nem venném meg, ha fekete. Vagy maximum eladásra, ha jó az ajánlat, használatra csak beleszámolva az átfestés költségét is. Ha tehát már megvan a gitár, jól szól és egyébként szereted, akkor felesleges azon agyalni, hogy eredeti-e (persze nem árthat tudni későbbi eladással számolva). Ha viszont épp vásárlás előtt állsz, akkor igenis lehet fontos.
Egy másik fontos aspektus a minőség: teljesen nyilvánvalóan hamisítványt azért érdemes csinálni, mert a nevet fizetteted meg - jogosulatlanul. Jó esetben (!) a nagy név azért nagy név, mert olyan minőség is áll mögötte, amit megfelelő gyártástechnikával és minőségellenőrzéssel garantálnak. A hamisítvány esetében ez nem áll fent, és ugyan lehet jó is a minőség, de lehet éppen szar is, a lényeg nem a minőség, hanem hogy kellőképpen hasonlítson külsőre. Persze a valóságban ennél jóval árnyaltabb a helyzet... Sajnos ma a nagy márkák is sokszor csak a nevükből élnek, és nem teszik oda a név mögé azt a minőséget, amit kellene. Nem véletlenül mondják pl. sokan, hogy egy Epi LP Standard és egy Gibson LP Standard között azért nem négyszázezer HUF a minőségbeli különbség, még akkor sem, ha az újabb kínai Epi-t nézzük.
Én mindenesetre (és itt nem kötelező egyetérteni) semmiképpen nem vennék hamisítványt. Lehet a minősége akármilyen jó, a gyártó arra játszik, hogy a fogyasztó a szemével fog vásárolni és nem a fülével, ez pedig nekem visszataszító. Lehet a forma tökéletes mása az eredetinek, de ha valami nem Epi/Gibson/Fender/akármi, akkor ne írja rá azt, mert az számomra csalás, még akkor is, ha a minőség akár ugyanolyan jó is (amely esetben egyébként külön érdekes kérdés lenne, hogy ha tud olyan minőséget produkálni, mint a nagy név, akkor miért nem indít saját márkát...?)
Az első epimet még 122.000 vettem, amikor még nem volt ilyen gyenge a forint. Valóban 200 körül voltak a customok,de az utóbbi időben alaposan lement az áruk.Most egy ilyen gitár 100 körül megy el, pedig jó hangszerek és egyre nehezebb is lesz eladni a jövőben, mert mindenki ugyanígy áll hozzá, mint te. Pont a hamis gitároktól való félelem nyomja le az árakat, pedig szerintem egy kezemen meg tudnám számolni a kamuk számát.
A gitárod meg pont annyit ér amennyire használható, ha kiszolgál 30 évig, akkor sokat ér, ha holnap elcsavarodik a nyaka, akkor semmit.
Igen, sokan mondták már régen is, hogy manapság már mind1 hol készül, de itt az volt a téma, hogy honnan lehet felismerni, h vmi kinai Custom, vagy korei, vagy jó, vagy rossz, stb. mert nekem is koreaiként adták el, meg azt mondta a srác, hogy annak idején (évekkel ezelőtt) ez a 2003-as Custom majdnem 200.000,- be került, amit én kétkedéssel fogadtam.
Nekem ez a kedvenc hangszerem és szeretem is, csak szeretném tudni a tényleges dolgait... :)
Azonban ezek az apróbb eltérések, rávilágítanak, hogy mennyire sokféle dologban lehet más egy-egy ugyanolyan hangszer.
De hiszen ennek a topicnak is ez az egyik lényege, nem? :D
A "kínai" és "koreai" dolgokhoz,csak annyit szeretnék hozzáfűzni!Szerintem a drága pénzen megvett eredeti hangszeresek,azért kutypicsiznak itt minden ázsiai hangszert,hogy a saját gitárjuk értékét fenntartsák.Holott ezeket a hangszereket - kinai -koreai-én bármelyik eredetivel összeesreszteném bátran.Bekötött szemmel senki nem mondaná melyik az igazi.Példa volt erre a Stradivári kisérlet.
Soha nem a Stradivárit hozták ki győztesnek a hangzás alapján.
Aztán hpgy hol a H betű meg ilyenesetek!Ez már kész röhej!Vagy jó a hangja,vagy nem jó!
Ennyi!És most lehet engem is ócskázni!!
De tudnék más egyéb ugyanilyen hasonló eseteket mondani.Szintén zenei cuccal kapcsolatban.
Ugyan így volt ez az autóknál is.......A nagy Amerikában a Japán autókat, csak bálamadzag,kötődrótnak hívták! Csak attól a német nevű úriembertől nem jövök rá, miért is emlékszem ezekre a dolgokra......
ismétlem a sokunkban sokszor megfogalmazódott, immár közhely kategóriás véleményt:
ha a gitár kényelmes, jól szól és azt nyújtja, amire kell Neked (és mondjuk esztétikailag is szép, ha számít) akkor ki nem sz**ja le, hogy kínai-koreai-indonéz vagy bármi más származású a balta, eredeti vagy fake?
sztem ezzel foglalkozz, meg a zenével, a legtöbb örömöt az nyújtja, ha a gitárt a zene kedvéért vetted, és nem dísznek...
El szeretnéd adni?Mert egyébként a használati értéke ettől ugyanaz,mint,amikor nem tudtad,hogy mi a helyzet vele.Ne ezzel foglalkozz,hanem élvezd rajta a zenélést! :)
Ezzel sincsen semmi baj, csak nem koreai nagy valószinűséggel, hanem kínai.
A Gibson felirat csak a koreaiakon volt, későbbiekben a kínain már a Les Paul Custom felirat szerepel,
a tulipán kulcsok szintén koreai gitárokra voltak jellemzők, a kínában készültek groverekkel lettek szerelve.
Egyébként semmi baja.
Harang alakúak a hangolókulcsok, customra raknak ilyeneket? Meg a Gibson felirat nem csak az Alpine White-okon van? Valamint ugye a belső két poti mellélő a kaptatólap csavarjának. De ettől még lehet eredeti, kitudja melyik évjáratban pontosan hogyan is csinálták...
A legegyszerűbb teszt, ha iszol egy sört, odamész egy kézzel felemeled, és ha az első dolog ami eszedbejut az az, hogy "ez k*rva nehéz", akkor biztos, hogy igazi! ;)