Dual Recto miért lenne már jobb? Mert (több mint) 2x annyiba kerül?
Amúgy aki azt mondja, hogy az 5150 jobban szól mint a 6505, annak van hozzá tényleges tapasztalata? Ugyanolyan típusú csövekkel, ugyanazon a ládán kipróbálta egymás mellett a két erősítőt?
Vagy mindenki csak nyomja a bevett szöveget: az 5150 márpedig faszább!!!44négy
(Meg mindenki azt nyomja, hogy a EMG81-nek aztán tökmindegy milyen fába rakod...)
Amúgy itt (is) lehet a kutya elásva: nekem nagyon sötét tónusú a gitárom, jól jön a harsányság, te meg ha jól tudom telézel meg stratózol. Bár az OCD nekem a mélyből is sokat vesz el... De valóban: a teljes cuccnak csak egy eleme a torzító, rendszerben kell gondolkodni.
igaz, a legjobb megoldás, ha kipróbálgatom szépen az összeset, aztán majd öregkoromra megállapodok egynél :)
crunch boxom volt anno, de valami miatt eladtam:)
a wamplerek vidik alapján tetszenek, de újonnan eléggé húzós az áruk használtan meg jelenleg nem találok :S
Erre mit mondhatnék? Nyilván mi vagyunk bénák De a mi zenénkben, a mi felállásunkkal az OCD nem vált be. Lett más, ami viszont igen (az említett Crunch Box meg a Cranked AC). Egyébként ez egy olyan érdekes kérdést is felvet, hogy ezután vajh mennyi értelme van egymásnak beszélni torzítókról? Ez egy élő példa egy olyan esetre, amikor egy torzító az egyik embernek beválik, a másiknak nem. És mivel ismert, sokak által használt típusról van szó, még azt sem lehet mondani, hogy rétegtermékről lenne szó. De ugyanez a helyzet a Boss pedálokkal. Szóval sztem szóban nem sok értelme van torzítókról beszélgetni. Mondom ezt ebben a topic-ban
Az, hogy nem tetszett a hangja. Marshallos szeretne lenni, de teljesen megeszi a mélyeket és némiképp a magasakat is, emellett egy összemosott masszát ad nekem. Önmagában még elmegy, de zenekarban eltűnik a gitár.
Én a Zen Drive-ot javasolnám, de a kommerszebbek közül a Boss BD2 és OD3 is nagyon jó. Nagyobb torzításra a Crunch Box-ot vagy a Wampler Cranked AC-t mondanám, utóbbit sajna már nem gyártják. Az Attila1980 által javasolt Plimsoul mellett még a Wampler Extasy-t (újabban Euphoria-nak hívják asszem) ajánlanám.
Az általad említettek közül az OCD-hez és a Plexitone-hoz volt szerencsém (saját építésben), de nem annyira tetszett egyik sem. Ha a Wampler Plextortion a Plexi Drive-ot takarja, akkor annak a régi verzióját is megépítettem, de az sem volt az igazi. Viszont asszem azt teljesen újradolgozta Wampler bácsi, ezért is változott meg a neve, az új műveleti erősítős verziót nem ismerem.
Nekem van ilyen pedálom. Én szeretem a hangját. Szép kerek éneklő hangja van, szólóra tökéletes. Szerintem kíséretre is jól használható. Ráadásul nem is drága, már 6-8 ezerért lehet venni használtan. Annyit bőven megér.
Egy Peta minta: https://www.youtube.com/watch?v=arD6g5Ks3sU
Mindenkinek köszönom a segítséget, a tippeket és a felajànlàsokat! Elkezdek a youtubeon ràcsekkolni a kütyükre, illetve igyekezem kipróbàlni személyesen is minél többet. A gitàromban egyébként gyàri Fender hangszedok vannak a bridge pick upot leszàmítva, mert az egy seymour d. singlebucker. Az artec soloist distortionrol mi a velemenyetek? Ajànlottàk nekem, mint megfizethető, de meglepoen jo pedalt...
Ha beleszólhatok:
Megcsináltam kb. 15-féle od pedált, kíváncsi voltam, hogyan szólnak.
A cél az volt, hogy az erősítő hangja ne változzon, csak a gain nőjön, legyen egy enyhe crunch, és egy rockos majdnem high gain. Tehát clean hangból kellett od. A végeredmény:
Lovepedal Eternity: nagyon vágja a mélyet, emeli a közepet, amúgy tetszett
Rocket Pedal Animal: gerjedt, de lehet, hogy rosszul csináltam valamit
Zendrive: mint a Lovepedal
Barber Direct Drive: sok gain, tetszik, még megvan:)
OCD: nem tetszett, lehet, hogy boostolni jobb
Klon Kentaur: szintén kevés az alja, de a torzítás atom
Wampler Plexidrive: Kiváló Marshall hang, használom
CM Plexitube: sokoldalú (2 gain+boost), jelenleg használom
Timmy: szerintem a best of, semmit nem színez, a bass szabályzóval össze lehet lőni a hangszínt, tökéletes.
Volt egy csöves Tonebone pedálom, gyári, rengeteg állítási lehetőséggel, de élőben nem megoldott az állítgatás...
Persze ez az én véleményem, van akinek a TS tetszik, mert szereti a középemelést, de nekem mindig az volt a célom, hogy az erősítő hangkaraktere megmaradjon. Azt sajnálom, hogy kevesen gyártanak 3 független csatis erősítőt, én csak metál cuccoknál láttam.
A fórumok alapján inkább egy Crunch Box az ott. Amúgy sztem elég sok jó distortion pedál van, ami clean-ből csinál jó distortion-t. Szerintem sokkal bonyibb megtalálni azt az OD-t, ami jól passzol az erősítőd torzított csatornájához, hogy megfelelően tolja azt meg.
Boss Sd-1? Ha önmagában a drive-ja nem elég vagy az sem tetszik, az Lc-30 boost-olására is jó lehet. Vagy az MXR ZW 44, ami tulajdonképpen egy moddolt SD-1.
És még pár ötlet: Vox-Satchurator , DOD YJM308 , MXR EVH 5150
Jaja, olyasmi. A fordítható sorrend szerintem zseniális ötlet, és rengeteget számít a hangban.
A marshall guv'nor oldala tetszik igazán. Megint azon kevés pedálok egyike számomra, amik iszonyat szép meleg distortion-t csinálnak szinte teljesen clean hangból. Ami nem egyszerű feladvány szerintem pedállal...
Nekem ez volt az első! Újonnan vettem, akkoriban amikor elkezdtem gitározni (1991-1992), és vagy 10 évig csak ez az egy pedálom volt. Iszonyat le is lett strapálva.
Hali! Ha érdekel egy TS-9 klón kipróbálásra, és szoktál Bp-en a deák tér környékén járni, szívesen kölcsönadom, írj: lajos pont uti kukac gmail.com (félreértés ne legyen: nem eladni akarom). Nekem csöves erősítő és a gitár közé nagyon bejött.
Boss OD-3, TC Electronic Nova Drive (a keményebbik fele). Nekem ezek tetszettek eddig strattal, telével. Ha a gain kb. középen van, mind a kettő szépen feltisztul a gitár hangerőpotival, és jó a dinamikájuk is. A Boss kissé fedettebb hangú, de olcsóbb is.
Klasszikus rock gitárhangzást szeretnék, nem túl torz hanggal, ami megtartja a Fender Stratom hangkarakterét. Szerintem valahol az overdrive és a distortion határán mozog az ízlésem. Eddig kipróbáltam már ezt is, azt is, de a legfőbb gondom az volt, hogy a szép, csöves tiszta gitárhangot mindegyik taccsra vágta...Ibanez pedált még nem próbáltam, Boss MT-2, T Rex Dual Drive, TC E Dark Matter, POD Xt voltak kipróbálva...
Szeretném a segítségeteket kérni! Fender stratoval használok egy csöves Laney LC 30-as kombót, aminek imádom a tiszta csatornáját, de a torzított csatornája nem tetszik. Próbálkoztam eddig TC E. Dark Matter torzítóval, T Rex Dual Drive overdrive-val, még POD XT-vel is, de nem tetszik a hang...Még a POD-nak volt a legjobb torzított hangja, de a tiszta hangszín totál megdöglött tőle...Az analóg cuccoknál megmaradt a dinamika, de a hang nem nyerte el a tetszésemet. Szóval abban kérném a segítségeteket, hogy ajánlanátok nekem valami jó torzítót-overdrive-ot? A lényeg, hogy ne herélje ki a szép, csöves tiszta hangzást, a torzítottja pedig használható legyen kísérő, ritmus hangszínnek.
A 180pF-os kondik pont nem arra szolgálnak, azok inkább a rádiófrekis zajok kiszűrésére vannak. Mivel az alkatrészek csak jóindulattal nevezhetőek ideálisnak, és abban a tartományban, ahol mi használjuk őket a torzítókban egyik sem az tulajdonképpen, ezért az állításod nem igaz. A "sima" torzítódnak is van egy karakterisztikája, egy EQ-val előtte (vagy utána) ezt vajmi kevéssé tudod befolyásolni, max. a végeredményből tudsz elvenni még többet (hozzáadni nemigen - ami a jelben nincs jelen, azt nem lehet belevarázsolni...)
Értem, csak arra akartam kilyukadni hogy ha lenne egy sima torzítóm ilyen 180pF-os frekvenciaátengedő kondik nélkül pl., és elékötnék egy eq-t, akkor szinte ugyanez a hang kijönne. Szóval a torzító az csak torzítana nem szabályozna frekvenciaátvitelt.
Persze tudom hogy nem ugyanaz, de nagyjából, nem ?
Egy torzítónak mindig az a lényege, hogy a jelet erősíted, és túlvezérelsz vele valamilyen áramköri elemet. A diódás vágásra talán nem a legfrappánsabb meghatározás ugyan ez, de nagyjából ez történik ott is. Plexi-szerű a hangja attól lesz egy pedálnak, hogy a frekvenciamenetét addig toszogatják, amíg olyasmi nem lesz, mint a Plexi-nek. Tök hasonló jfet-es architektúrákkal el lehet érni Plexi-szerű, AC30-szerű vagy akár Mesa Boogie-szerű hangzást is, csak azzal kell játszani, hogy az egyes fokozatok milyen frekvenciákat és hogyan erősítsenek, illetve az egyes fokozatokat milyen módon kapcsolódnak össze. De természetesen Plexi hangja egy Plexinek lesz és nem másnak. Bizonyos karakterisztikákat le lehet modellezni, de ugyanabban a modellben más karaktersiztikák nem biztos, hogy ugyanúgy fognak érvényesülni. Érthetőbben egy példa: lehet, hogy nagy gain-en egész hasonló lesz a hangja a Plexi-hez, de kisebb gain-en meg nem. Én a torzítópedálokat nem nagyon szeretem erősítőkhöz hasonlítani, mert akkor mindenki azt várja tőlük, hogy majd úgy fognak szólni, mint az erősítő, amihez hasonlítod. És akkor borítékolható a csalódás. Sztem egyszerűen be kell dugni a saját gitároddal a saját erősítődön és vagy tetszik a hangja és akkor bódottá van vagy nem, amely esetben az adott pedált el kell adni.
Csak érdeklődömködöm...
De foglalkoztat a dolog. (pedálkodás)
Viszont az a problémám hogy nekem semmi nem jó úgy ahogy eredetileg van. Épp most készítek egy +/- tápot pedálokhoz. A műveleti erősítősöket ezzel szeretném hajtani, de végfokhoz is (szobai)jó lesz. 1,6 A.
Jól gondolom hogy egy ilyen torzítónak az a lényege hogy torzít + a mélyebb hangokat vágja, aztán ebből lesz a plexi hang ?
Igen, azzal állítod be a munkapontot. Ha nem atomsürgős sztem pár nap múlva csinálok nyáktervet is hozzá (bár az FSB-n az is van, meg próbanyákos megoldást is találsz a tagboardeffects-en)
Naja, torzítókkal így megy ez :) Sztem pedálban is van esélyed olyasmit találni, amekkora a piac... Ha esetleg hangminta alapján van jelölted, de itthon nem kapható, akkor sztem a fórumon biztos találsz olyan embert, aki meg tudja építeni neked: ewr, eldzsi, kócos, de engem is kereshetsz.
nincs ennyi eben a dologban :) Számomra "tökéletes" ez a setup, sok mindenre használható, csupán a torzító részre keresem a számomra "igazit". Hallottam a Classicot, és tetszett a drive csatija. ennyi :) Régebben rá voltam gyógyulva a Carl Martint Plexitone-ra, de végül beláttam, hogy mégsem a Marshall hangzást keresem. Tehát, köszönöm a segítséget. Tudjátok, Örök keresés, de majd egyszer csak ..... :)
Egyébként nem igazán értem a problémát olyan szempontból, hogy ha a Classic hangja tetszik, miért nem veszel abbó legy kombót, eladod a mostanit, és nem kell pedált keresgélni. Ha jól emlékszem nem annyira vészes áron megy.
hoppá, elfelejtettem, hogy a multikon már van effekt loop. Bár miért nem a multi kerül az erősítő loopjába? (Vagy az úgy nem fasza? Nem tudom, azért kérdem.)
Ha a multi vauja miatt, akkor meg kipróbálnám a négykábeles mókát: gitár a multi inputba, multi send amp inputba, amp send multi returnbe, multi out amp returnbe. Gondolom a GT-10-ben meg lehet adni, mi legyen a loop előtt és után, tehát a wah mehet az előfok elé, a modulációk meg az erősítő loopjába.
Nem okoskodni akarok itt, csak elgondolkodtam, én hogy csinálnám.
Bocs ha félreérthető voltam :) Igen, a lánc valóban úgy néz ki: gitár, GT10, (a külső pedál loopba beküldve a GT-be) és ott a láncba a helyére téve, majd a combó. Ricsikének válaszolva, természetesen jó volt a JMP1, csak pakolás, szállítás, na és ár miatt adtam el. Természetesen a Kasleder pedál is jó volt, de mégsem azt a hangot kerestem :)
Tippem szerint a következő képpen értette: gitár->gt10, a gt10nek ha jól emlékszem van saját loopja amit be tud állítani hova kerüljön az effektek között, ide tehette a torzítókat -> fej
Így rendesen működik a dolog.
akkor gondolom az returnbe, send üresen. (Vagy mi a szösz, nemértekénehhez)
De a Rockeren akadtam fenn, persze lehet hogy rosszul értelmeztem. De annak (szerintem) nem lenne értelme loopban. Az kűgggye csak az előfokot, az a "dóga"!